Nevedel som kam to pichnut kedze sa to tyka vnimania EV ludmi tak som to dal sem.
Konecne som to nejako zbuchal, ospravedlnujem sa ze nie uplne doladene formatovanie ale nechce sa mi s tym stracat tak vela casu. Posledny mesiac som robil sofera pre UBER aby som zistil reakcie ludi na jazdu v EV - Hyundai IONIQ BEV a aby som zaroven ziskal moznost vypytovania sa nahodnych ludi, v pohodli bez statia niekde na namesti
Ioniq sa ludom vo vseobecnosti paci, otacaju sa za autom a auto ich zaujima. Viac krat ma zastavili aj cudzi ludia na parkoviskach v nakupnych centrach a supermarketoch, pytajuc sa detaily ohladne auta (viaceri ani nevedeli, ze to je EV, len sa im pacil dizajn, a nevedeli co to je za model). Vnimanie dizajnu je subjektivna zalezitost, ale da sa povedat, ze toto Korejci zvladli velmi dobre
Spat k teme, vnimanie a vedomosti o elektrickych vozidlach su na Slovensku katastrofalne. Neskutocne vysoke percento ludi ani len netusi, ze EV vobec existuju, pre viacerych je to scifi a nejaka buducnost, ktora este len pride (vraj v roku 2020). O to horsie to je, ze vekovo to boli prevazne mladi ludia 20-35 rokov, vela krat technologicky zdatni alebo pracujuci s novymi trendami a technologiami (IT, marketing, reklama,...). Vedomosti starsej populacie musia byt tym padom zalostne. Nabijacie stojany povazuje viacero ludi za nejake technicke zariadenie neurciteho vyznamu (transformator, diagnosticke veci, ulozisko pre udrzbara, poistkova skrina, atd atd) tak ma celkom prestalo prekvapovat parkovanie spalovakov pred nimi. Teslu vela ludi ako priekopnika EV ani nepoznalo, a vela ludi si myslelo, ze je to obycajne spalovacie auto (aj ked vedeli ze drahe a silne), Nissan Leaf ako najpredavanejsie EV na svete to iste.
Za najvacsiu barieru vo vlastnictve EV maju ludia ocakavane cenu, a co ma najviac prekvapilo, pri dojazde 200km a viac uz dojazd velmi neriesia. Dojazd 80-150km pri starsich EV je uz obmedzujucim a priam az obtazujucim pre vacsinu ludi. Par ludi malo posmesky k dizajnu niektorych modelov (hlavne k mestskym typom ako iON, MiEV, i3) a vykon alebo zrychlenie nezaujimal v zasade nikoho.
Vo vysledku by si vacsina ludi EV nikdy nekupila, aj keby sa upravila cena a dojazd. Stale su tam prekazky ako nabijanie a jeho dlzka, prestiz EV znaciek, vnimana spolahlivost (nepochybuju ze EV su spolahlivejsie ako ICE, skor je to nedovera v nove modely a techniku, nudna jazda bez zvuku - aj ked ticho na palube bolo vyzdvihovane atd), viaceri sa na moje pocudovanie bali nalepkovania, ze ich okolie oznaci za eko-fanatikov.
O dotaciach nevedel takmer nikto, tu stat kriticky odflakol svoju pracu, co nas asi neprekvapi
Aj by som sem hodil .pdf s grafmi a cislami, ale nedovoli mi to pridat subor velkosti 111kB, vraj max limit je 20kB. Nejake navrhy kam to mozem volne zavesit?
Konecne som to nejako zbuchal, ospravedlnujem sa ze nie uplne doladene formatovanie ale nechce sa mi s tym stracat tak vela casu. Posledny mesiac som robil sofera pre UBER aby som zistil reakcie ludi na jazdu v EV - Hyundai IONIQ BEV a aby som zaroven ziskal moznost vypytovania sa nahodnych ludi, v pohodli bez statia niekde na namesti
Ioniq sa ludom vo vseobecnosti paci, otacaju sa za autom a auto ich zaujima. Viac krat ma zastavili aj cudzi ludia na parkoviskach v nakupnych centrach a supermarketoch, pytajuc sa detaily ohladne auta (viaceri ani nevedeli, ze to je EV, len sa im pacil dizajn, a nevedeli co to je za model). Vnimanie dizajnu je subjektivna zalezitost, ale da sa povedat, ze toto Korejci zvladli velmi dobre
Spat k teme, vnimanie a vedomosti o elektrickych vozidlach su na Slovensku katastrofalne. Neskutocne vysoke percento ludi ani len netusi, ze EV vobec existuju, pre viacerych je to scifi a nejaka buducnost, ktora este len pride (vraj v roku 2020). O to horsie to je, ze vekovo to boli prevazne mladi ludia 20-35 rokov, vela krat technologicky zdatni alebo pracujuci s novymi trendami a technologiami (IT, marketing, reklama,...). Vedomosti starsej populacie musia byt tym padom zalostne. Nabijacie stojany povazuje viacero ludi za nejake technicke zariadenie neurciteho vyznamu (transformator, diagnosticke veci, ulozisko pre udrzbara, poistkova skrina, atd atd) tak ma celkom prestalo prekvapovat parkovanie spalovakov pred nimi. Teslu vela ludi ako priekopnika EV ani nepoznalo, a vela ludi si myslelo, ze je to obycajne spalovacie auto (aj ked vedeli ze drahe a silne), Nissan Leaf ako najpredavanejsie EV na svete to iste.
Za najvacsiu barieru vo vlastnictve EV maju ludia ocakavane cenu, a co ma najviac prekvapilo, pri dojazde 200km a viac uz dojazd velmi neriesia. Dojazd 80-150km pri starsich EV je uz obmedzujucim a priam az obtazujucim pre vacsinu ludi. Par ludi malo posmesky k dizajnu niektorych modelov (hlavne k mestskym typom ako iON, MiEV, i3) a vykon alebo zrychlenie nezaujimal v zasade nikoho.
Vo vysledku by si vacsina ludi EV nikdy nekupila, aj keby sa upravila cena a dojazd. Stale su tam prekazky ako nabijanie a jeho dlzka, prestiz EV znaciek, vnimana spolahlivost (nepochybuju ze EV su spolahlivejsie ako ICE, skor je to nedovera v nove modely a techniku, nudna jazda bez zvuku - aj ked ticho na palube bolo vyzdvihovane atd), viaceri sa na moje pocudovanie bali nalepkovania, ze ich okolie oznaci za eko-fanatikov.
O dotaciach nevedel takmer nikto, tu stat kriticky odflakol svoju pracu, co nas asi neprekvapi
Aj by som sem hodil .pdf s grafmi a cislami, ale nedovoli mi to pridat subor velkosti 111kB, vraj max limit je 20kB. Nejake navrhy kam to mozem volne zavesit?
Komentár