Pôvodne zverejnené od Boris Nyers
Pozrieť príspevky
Po viacerych neuspesnych pokusoch (nekontakntni predajcovia, alebo ma odbili tym ze predavaju len lokalne atd.) som nakoniec kupil auto z Mnichova, ktore som vsak musel zaplatit s DPH. O vratenie DPH z SRN som poziadal v auguste 2019, doposial vsak od nich neprisla ziadna reakcia...
Na nemeckej stranke Tesly som zaklikol ze auto kupujem, kartou som zaplatil zalohu a cakal som kym ma telefonicky kontaktuje delivery team (co bolo relativne rychlo). Tam ma upozornili na to ze auto mi musia predat s DPH a o jej vratenie mozem potom poziadat nemecku financnu spravu (moju pripomienku ze porusuju europsku legislativu dotycny odbil tym ze on ako zamestnanec sa musi riadit internymi pokynmi...). Auto som chcel takze som suhlasil, moja predchadzajuca skusenost s vratenim DPH z Nemcka (to bol r. 2010) bola ze to trva tak 4-5 mesiacov.
Nasledne mi do Tesla-konta prisli dokumenty (popis vozidla s fotografiami a faktura). Po uhrade faktury som si dohodol termin v Mnichove a isiel som si pre auto. Potom uz len obvykle formality typu kontrola originality, urad dopravy a nasledne dopravny inspektorat. A zaciatkom tohto roka potom vymena bielych za "zelene" evidencne cisla.
Kupa noveho auta by mala byt o nieco jednoduchsia v tom ze nove auta z Tilburgu mozu do non core krajin (= krajin kde Tesla nema oficialne zastupenie, teda aj na Slovensko) predavat aj bez DPH (v zymsle europskej regulacie sa nove auta v zasade musia predavat bez DPH a tato sa musi vysporiadat v krajine registracie, ale Tesla sa touto harmonizovanou danovou upravou akosi nenechava zmiast). Treba sa vopred informovat ake su aktualne podmienky na prevzatie vozidla aby to v rezime bez DPH ostalo.
Zaplatenie zalohy kartou, doplatok zbytku prevodom (na zaklade faktury) by vsak mali byt rovnake.
Drzim palce.
Pridajte komentár: