Tak sme sa pustili do hľadania nového EV a so skúseností s malobaterkáčom BMW i3 nám vzišli nasledovné kritéria:
Tesla M3 SR+
Pekný dizajn, veľa features, cena po odrátaní dotácie prijateľná resp. max čo môžeme a chcem dať za auto.
Dojazd: cca 340km v priemere, Mesto 320-500km (Zima/Leto), Diaľnica 250-320km (Zima/Leto).
Kapacita batérie: 55kWh/50kwh využiteľných.
Nabíjanie: 11kW AC/ 100kW DC (priemer 82kW).
Krivka nabíjania: do 50% kapacity 100kW, do 70% kapacity 100kW-50kW, teda po ceste max. nabíjať do 70%
Reálny dojazd po prvom DC nabíjaní počas dlhých trás je: 175-220km/nabitie (Zima/Leto diaľničná rýchlosť)
Údaje o spotrebe z : ev-database.org
KIA eNIRO 64kWh
Dizajn celkom fajn viac neutrálny. Predošlá veľmi pozitívna skúsenosť s hybridným modelom. Cena po odrátaní dotácia viac ako prijateľná.
Dojazd: cca 375km v priemere, Mesto 375-565km (Zima/Leto), Diaľnica 265-345km (Zima/Leto)
Kapacita batérie: 67kWh/64kWh využiteľných
Nabíjanie: 7,2kW AC/ 80kW DC (priemer 64kW)
Krivka nabíjania: do 55% kapacity 80kW (priemer 75kW), 53-70% kapacity 50kW, teda po ceste max. nabíjať do 70%.
Reálny dojazd po prvom DC nabíjaní počas dlhých trás je: 185-240km/nabitie (Zima/Leto diaľničná rýchlosť)
Údaje o spotrebe z : ev-database.org
Dostali sme sa tak k dvom vozidlám a zrejme aj k tomu najpodstatnejšiemu čo v prípade kúpi EV podľa mojich skúseností zaváži a má zmysel sledovať:
Tesla je víťazom vzhľadom na: dizajn, features, aerodynamiku, spotrebu, rýchlosť nabíjania (30% úspora času oproti eNiro).
eNiro však nijako nezaostáva a je zdatným súperom vzhadom na cenu a výkon (50k Tesla 42k eNiro).
Záver: používanie i3 ma naučilo veľmi veľa o EV a ich používaní. Dnes viem, že okrem kapacity batérie treba pozerať aj na spotrebu samotnú a rýchlosť DC rýchlo nabíjania, ušetrí to nervy a hlavne čas. Dúfam, že štátne dotácie sa budú dať uplatniť aj na Teslu a o 2-3 mesiace zaparkujeme v našej garáži M3 SR+. Ak nie pôjdeme do eNira a budeme sa tešiť rovnako.
P.S.:
Najbližšie nechcem kupovať auto aspoň 6-10rokov, mam toho dosť. Predávať dve autá je záhul. Niro sa predalo do 1,5mesiaca, i3 2,5 mesiaca.
Pridali by ste ešte ďalšie kritéria ak áno ake?
Rasťo
- Auto pre 4 člennú rodinu, dostatok priestoru pre pasažierov aj batožinu (400l staci).
- Aerodynamika EV aj pre diaľničnú rýchlosť 120km/h- čo najnižšia spotreba.
- Nabíjanie na úrovni 80kW+ čo najdlhšie.
- Cena
Tesla M3 SR+
Pekný dizajn, veľa features, cena po odrátaní dotácie prijateľná resp. max čo môžeme a chcem dať za auto.
Dojazd: cca 340km v priemere, Mesto 320-500km (Zima/Leto), Diaľnica 250-320km (Zima/Leto).
Kapacita batérie: 55kWh/50kwh využiteľných.
Nabíjanie: 11kW AC/ 100kW DC (priemer 82kW).
Krivka nabíjania: do 50% kapacity 100kW, do 70% kapacity 100kW-50kW, teda po ceste max. nabíjať do 70%
Reálny dojazd po prvom DC nabíjaní počas dlhých trás je: 175-220km/nabitie (Zima/Leto diaľničná rýchlosť)
Údaje o spotrebe z : ev-database.org
KIA eNIRO 64kWh
Dizajn celkom fajn viac neutrálny. Predošlá veľmi pozitívna skúsenosť s hybridným modelom. Cena po odrátaní dotácia viac ako prijateľná.
Dojazd: cca 375km v priemere, Mesto 375-565km (Zima/Leto), Diaľnica 265-345km (Zima/Leto)
Kapacita batérie: 67kWh/64kWh využiteľných
Nabíjanie: 7,2kW AC/ 80kW DC (priemer 64kW)
Krivka nabíjania: do 55% kapacity 80kW (priemer 75kW), 53-70% kapacity 50kW, teda po ceste max. nabíjať do 70%.
Reálny dojazd po prvom DC nabíjaní počas dlhých trás je: 185-240km/nabitie (Zima/Leto diaľničná rýchlosť)
Údaje o spotrebe z : ev-database.org
Dostali sme sa tak k dvom vozidlám a zrejme aj k tomu najpodstatnejšiemu čo v prípade kúpi EV podľa mojich skúseností zaváži a má zmysel sledovať:
- Spotreba EV mesto a diaľnica, aerodynamika vozidla pri rýchlostiach nad 80km/h je dôležitá,
- Veľkosť batérie, čím viac tým lepšie (pár kWh vykompenzuje aerodynamika),
- Teplotný manažment batérie,
- Rýchlosť nabíjania ale aj dĺžka trvania čo najvyššieho výkonu nabíjania.
Tesla je víťazom vzhľadom na: dizajn, features, aerodynamiku, spotrebu, rýchlosť nabíjania (30% úspora času oproti eNiro).
eNiro však nijako nezaostáva a je zdatným súperom vzhadom na cenu a výkon (50k Tesla 42k eNiro).
Záver: používanie i3 ma naučilo veľmi veľa o EV a ich používaní. Dnes viem, že okrem kapacity batérie treba pozerať aj na spotrebu samotnú a rýchlosť DC rýchlo nabíjania, ušetrí to nervy a hlavne čas. Dúfam, že štátne dotácie sa budú dať uplatniť aj na Teslu a o 2-3 mesiace zaparkujeme v našej garáži M3 SR+. Ak nie pôjdeme do eNira a budeme sa tešiť rovnako.
P.S.:
Najbližšie nechcem kupovať auto aspoň 6-10rokov, mam toho dosť. Predávať dve autá je záhul. Niro sa predalo do 1,5mesiaca, i3 2,5 mesiaca.
Pridali by ste ešte ďalšie kritéria ak áno ake?
Rasťo
Komentár