Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Myty o chystanych dotaciach pre elektromobily/alternativy
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
-
Aj fontech, aj techbyte tu šíria úplné bludy a nezmysly
-
Ked som na FB Fontech upozornil na kompletne chybny text, potichu ho cely prekopali a moj komentar "skryli", aby som ho videl len ja a nikto iny
Ked som napisal dalsi komentar, kde som ich upozornil na chyby, ktore v clanku ostali aj po uprave a zaroven som povedal, ze som si vsimol, ze mi skryvaju prispevky, uz ma radsej rovno zmazali a uz sa ani neobtazovali opravit zvysne chyby...
Tak to chodi na tychto malych pofidernych weboch
-
-
Mna este zaujima ako to bude s leasingom a autouverom na 1/4tiny. Vlastnikom je leasingovka s tym ze splateni sa vlastnikom stane PO,FOP,FON.
Komentár
-
Pri EV sa robi vynimka. Po schvaleni lizingu dostanes od lizingovky papier na zalozne pravo. S tym ides k notarovi. Poplatky hradis ty je to okolo 200€ mozno kusok viac. Posles lizingovke zapis od notara. Ked si overia ze auto je zapisane v registri uvolnia peniaze predajcovi. Ty zaplatis predajcovi len akontaciu. Vlastnikom aj drzitelom auta budes ty. Lizingovka bude mat len zalozne pravo. A teda aj ty ziadas o dotaciu. Ak si platca dph tak komplet cela dph za auto ide do odpoctu na ten mesiac.
-
To nie je výnimka, to je v súčasnosti štandardný úver na auto. "Leasingovka" sa im hovorí zo zvyku, sú to vlastne poskytovatelia úverov. Kedysi bol leasing kvôli skrátenému odpisovaniu (3 roky namiesto 4), ale po zjednotení odpisov to nedávalo zmysel a vlastniť auto leasngovkou bolo administratívnejšie náročnejšie pre obe strany, tak sa začalo postupovať rovnako ako banky.
Notár má poplatky podľa ceny auta, je to obyčajná úžera, ktorá vznikla výsledkom lobingu notárskej komory - zaradenie auta do nejakého ich úverového registra a potom znova poplatok za vyradenie pri splatení. Predtým sa to značilo ako ťarcha na DI a nebolo možné auto previesť.
-
Mozno zalezi od banky. Pri VUB Leasingu je to stale vynimka. Ked som bral 2 romy dozadu i3 tak mi najprv dali klasicku ponuku a az po otazke co s dotaciou mi to zmenili tak ze som majitel ja a zalozne pravo maju oni. Minuly rok spalovak na lizing a vlastnikom je lizingovka. Nie ja. Odpadli naklady na notara. Takze niekde to je stale vynimka len pre EV
-
-
Vcera som hovoril s CSOB Leasingom. Su pripraveny poskytovat uvery aj leasing tak aby dotacia sla Firme alebo osobe ktora si auto kupuje.
Komentár
-
Problem v dostupnosti maju len ti, ktori chcu kupovat len na Slovensku od slovenskeho dilera, staci pozriet ponuky v Rakusku ci lepsie v Nemecku a urcite sa nieco vhodne najde. Ked to bude s novou dotaciou tak ako to zatial vyzera, ze bude pouzitelna na vsetky nove (este neprihlasene) auta z celej EU, tak to bude velmi dobre. Kamarat kupil minuly rok elektromobil co bol v showroome u dilera v Nemecku takmer rok, nebol este nikdy na znackach ale dostal celkom peknu zlavu. Pricom zaruka mu zacala platit az predajom a prihlasenim - teda od nuly. Aj na take auto by sa mala dat pouzit nova dotacia.
A komu sa neche si to vybavovat samemu, urcite sa najdu firmy, co to sprostredkuju a vsetko vybavia.
-
Takze dotacia 10 000 eur sa da uplatnit aj na dovoz?
Co sa najviac oplati z tej nizsej cenovej hladiny?
Komentár
-
DOTACIE NIE SU.
Vsetko je to predbezne z toho co sa pochyti v ramci pripravnych zakonov. Presne podMienky budu stanovene vyhlaskou ministerstva. Dovtedy to treba brat , ze su to len hrube mantinely a budu upresnovane.
Treba este vyckat par mesiacov.
-
nechcem robit reklamu, ale tu mas zakladne vysvetlenie denial:
https://zive.aktuality.sk/clanok/142...e-sa-priskoro/
Lebo ako pozeram celkovo ludi po webe, tak vacsina z nich vobec nechape, co vlastne stat schvalil (a ani sa im vobec necudujem)
-
Ak nepotrebujes online konektivitu tak aj stara (aktualna) verzia by mohla byt velmi vyhodna. Po ohlaseni novych verzii vacsinou tie starsie skladovky padnu na cene a mohla by sa mozno dat najst zaujimava cena. Napriklad ja osobne online pripojenie az tak velmi nepozadujem a ak by to mal byt jediny rozdiel medzi 2 vozidlami a to auto bez pripojenia by bolo o nejake 3tisicky lacnejsie tak idem do toho uplne bez problemov. Ale tak uvidis co bude v ponuke ked sa tie dotacie rozbehnu.
-
co sa tyka eNira, sucasny model sa nebude na Slovensku predavat. Az potom model 2020, ktory dostane prvky z noveho e-Soulu (a pravdepodobne aj Kony 2020). Cize cennik ani nebude na teraz zverejneny pre SR. Zverejni sa pre model 2020. Ak by dotacia sla aj na auta kupene v zahranici, tak potom najrychlejsia cesta je asi z AT, DE
-
z AT sa eNiro neoplati kupovat, tam je velmi drahe, full vybava vyjde cez 50-tisic. U nas predpokladam, ze bude stat priblizne rovnako ako e-Soul, ten vyjde u nas na 41790 v plnej vybave. Vlastne takmer vo vsetkych krajinach je len minimalny cenovy rozdiel medzi e-Soul a e-Nirom (v CR je dokonca e-Niro o par korun lacnejsie ako Soul), takze nie je dovod, aby u nas tomu bolo inak. Preto skoda, ze sa tu e-Niro v dohladnej dobe podla vsetkeho neobjavi. Kym pride, tak dotacie uz asi budu davno vycerpane, ved ten 5-milionovy budget pri 10-tisicovej dotacii vystaci len na 500 aut, co si myslim ze u nas len na Model 3 caka viac ludi, ktori ho nebudu vahat co najrychlejsie doviezt zo zahranicia, aby stihli dotaciu.
-
Wilo - no praveze jedno auto bez konektivity uz mam, takze to dalsie by uz tu konektivitu mohlo mat
dango - ano presne tuto spravu som niekde zachytil akurat ze neviem kde... No hlavne aby sa to auto dalo zavazne objednat
EV_Future - Rakusko a Nemecko to asi nie, ked tak CR, ale rad by som menil za nieco technologicky/technicky vyspelejsie. A s tou TM3 mi to este celkom nevonia, aj vdaka pribehom, co som tu cital. A navyse - nalepka KO na cervenej/ciernej TM3 - OMG
-
veď 42 za eNiro je dobrá cena, moja KONA stála už po zľave viac a eNiro je cenníkovo drahšie
-
To mi je jasne. Ale ked si zoberiem fakt ze povodny Ioniq sa dal kupit za dakych 33tis po dilerskej zlave ktoru davali uplne kazdemu mi ta cena pride dost vysoka za zvysenie dojazdu o dakych 50-60km. Ale tak chapem ze auta medzigeneracne vzdy zdrazeju a Hyundai nebude vynimkou. Len mi to pride ako dost vysoka cena za kompromisne auto (zly podvozok ovplyvneny spalovakmi, pomale nabijanie). Uz by som si asi radsej pockal pol roka na VW ID3 ktory vyzera prepracovanejsie a s tou najmensou baterkou bude cenovo na podobnej urovni. A spracovanim a jazdnym prejavom uplne niekde inde.
-
Ja som myslel že píšeš o eNiro. Nový Ioniq sa samozrejme za 42 neoplatí. Neoplatí sa ani keby stál toľko čo starý.
Dlho som o ňom rozmýšľal a to pomalé nabíjanie je naozaj veľká prekážka znásobená malou baterkou. To už rovno môže mať človek 40kWh Leafa na jazdy do 400 km denne, lebo ten sa dá kúpiť o dosť lacnejšie a je priestrannejší a tichší. Aspoň mne to tak po dlhom zvažovaní vyšlo. Ale ako hlavné auto na dlhé cestovanie ostávajú už len trojičky Kona,eNiro,eSoul 64, nič za rozumné peniaze nie je. Tie eqc,etron a ipace sú zahodené peniaze, lebo nepochopili podstatu EV - čo najkratšie časovo cestovanie, až potom ide o luxus a použité materiály.
-
Miroslav Rojko to som tam ja trosku zmiatol. proste aktualne zacinaju predavat nove Ioniqy za 40-42... ale stopercetne pojdu dole. Este ako dobra kupa sa mi zda stary pokial by bol pod 25 co sa uz teraz da najst mimo SR v rozmedzi 25-28. Inak zrovna vcera som zaparkoval svoj Soul vedla Kony (ale benzinovej). Ta Kona je krasna, ale proste je mala... eNiro mi pride tak totalne obyc... takze proste novy Soul64 ze by on je vo vnutri dost velky, natiahli ho. aj na bokoch pribral...
-
Miroslav Rojko no pozor s tym rychlym cestovanim to nemusi byt tak uplne jednoznacne. Vid tabulku co mam z Bjornovych 1000km testov. Mercedes EQC je porovnatelny s Teslou Model S s podobne velkou baterkou. Mali totozny cas aj priemernu rychlost v ramci statistickej odchylky. iPace a eTron budu na tom asi horsie ale EQC vyzera byt celkom prepracovany a efektivny. Ale jasne ze sa bavime o dvojnasobnej cene oproti korejskym trojickam. Ale tiez vacsom priestore a lepsej dynamike.
-
Wilo ale uvažuj o slovenskom cestovaní - tu sú 45 až 47kW nabíjačky, nie 350kW ako na Bjornových 1000 km cestách. Nórsko je najrozvinutejšie čo sa nabíjačiek týka a tu u nás ...
-
hudino - preto všade píšem o trojičkách, lebo je úplne jedno ktorú z nich, nikdy neurobíš zle. Výber je len na dizajne, komu sa čo páči, technika je rovnaká. Tiež nezabúdaj, že dizajn skresľuje a maní dojem objemu. Mne osobne sa tiež Niro absulútne nepáči tak zvonka ako zvnútra, eSoul by som si dal povedať (je tam ešte vidieť trocha ázijských čŕt, lebo chceli zachovať základné dizajnové linky zo starého eSoulu ale inak v pohode) a Kona sa mi páči ako najviac dynamická.
Dobre je, že si môžeš vyberať z troch dizajnov.
-
Miroslav Rojko to beriem. Ale tento alebo buduci rok GW otvara ten rychly hub v ZA. Je tu Budca. Ak cestujes prevazne trasu BA-KE alebo BA-ZA tak vyuzijes vykon EQC naplno. Plus EQC ma takmer plochu krivku nabijani od 0 do 95% kdezto Kona ti zacne dakde za polkou spomalovat a nepoberie ani tych 50kW ci? Ako bolo by zaujimave to zmerat a porovnat. Ale az taky velky rozdiel tam nebude ani v slovenskych realiach.
-
Miroslav Rojko mas pravdu. a v najblizsie dobe k nim pribudne asi len ID.3. e208 a e-Corsa sa mi zdali moc male... musim ich nazivo vidiet a skusit.
-
Kona (eNiro,eSoul) spomaľujú pri 73% na 39kW, takže to nie je také hrozné. Do 73% idú na 50kW nabíjačkách naplno a nabitie do 73% znamená 300 km dojazd.
-
Niekomu sa chce prepocitat 10-90% na Kone a 10-90% na EQC na 50kW aj 150kW nabijacke? Ja som bol vzdy antitalent Stale si myslim ze taky zasadny rozdiel tam nebude. Hlavne v urcitych teplotach to moze EQC stihnut aj skor kedze podla GPS pred nabijanim nastavi optimalnu teplotu baterie. Kona bude zacinat na studeno. Stale si vsak myslim ze sa bavime o rozdiele mozno 10 minut v prospech jedneho ci druheho co je uplne zanedbatelne a vysledna rychlost cestovania bude takmer rovnaka.
-
-
Naposledy upravené Hati; 21-09-2019, 10:55.
- Likes 2
Komentár
-
Presne tak, 8000 Eur na elektromobily, 5000 Eur na plug-in hybridy, 25% limit pre M1 a N1 vypusteny, ale maximalna cena vozidla 50 000 Eur: https://www.mojelektromobil.sk/mhsr-detaily-dotacie/
Komentár
-
Tak aby som to ešte viac zamotal, pridám niečo aj ja: Zastavil som tam na kus reči štátneho tajomníka (to bol ten v tom žltom, myslím, že Ferencz, ale nie som si istý) a skúsil som z neho vytiahnúť čo sa dalo. A teda je to tak, že isté sú len dve čísla, tých 8000, resp. 5000.
Všetko ostatné je otvorené a predovšetkým ten limit 50tis. vôbec nie je definitívny a že on, vzhľadom na prvé reakcie na tých 50, predpokladá (a osobne je za), že to pôjde vyššie (60-70). A že by sa to všetko malo utriasť tak do dvoch-troch týždňov.
-
Ako vždy zo strany štátu. Veď pred 10 mesiacmi už vyhlasovali ako sa od januára 2019 spúšťajú. A doteraz ešte menia podľa toho ako kto zalobuje. Bojím sa, že z toho bude zasa len baňa pre SK importérov, lebo tak podstatnú vec ako kde môže človek kúpiť, doteraz nekomunikovali.
-
-
Takze Tesla je zase mimo hru Rovnako ako EQC, eTron aj iPace. Asi trosku dava zmysel nechat dotaciu len na dostupne modely a luxusne auta nechat tak ale mohli to dat aspon na 60tis nech sa tam zmesti TM3 LR.
Tiez mohli dat vacsi rozdiel medzi BEV a PHEV. 5000€ na kvazi spalovak mi pride ako dost blbost. To zas budu vsetky free nabijacky zahltene sajrajtami co sa nabijaju kazdych 20km a taha im to 3.3kW. Slava na nebi. Uz teraz to byva v Auparku o hubu Mohli PHEV nechat na 3000€.
- Likes 2
Komentár
-
O Teslu LR by som sa nebál, už niekoľkokrát znižovali cenu a ešte aj budú musieť po ohlásených nových modeloch akože konkurencie, takze za pár mesiacov bude podstatne skôr či môže alebo nemôže byt zahraničná kúpa. Ak to zahraničie neprejde, tak sa tu budeme z dotacii skladať na vyššie marže predajcov.
-
temik.sk prepac ale niekto kto povedal o GW ze su neseriozna firma a pisal tu o nich same negativa mi ide rozpravat o neucte k ostatnym uzivatelom? PHEV je slepa vyvojova vetva. Technicky komplikovany system s prilis vela castami. Na dialnici to ma este vyssiu spotrebu ako cisty spalovak a na elektrinu to prejde ledva 30km. Je to umelo vytvoreny frankenstein na laboratorne znizenie flotilovych emisii (priemerka okolo 2 litrov benzinu na 100km) ktore su v reale nedosiahnutelne. Je to klamanie uzivatela aj statu. Stale je to ropak ktory sa bez spalovania mrtvych dinosaurov nikam nedostane. A tvari sa strasne ekologicky aj ked to ma vyfuk a zerie to olej. Po prejdeni 20km to zablokuje nabijacku na 3 hodinu aby si to tych smiesnych 20km znovu dobilo zatial co ciste elektro si tam vie za 3 hodiny nabit aj 100-150km. Tomu sa hovori efektivne vyuzivanie verejnej infrastruktury a zdrojov. Ako prepac ale co z toho je take strasne cool? Je to len dalsi produkt ako udrzat spalovaky v obehu a tvarit sa zeleno.
-
No, aj keď s tebou Wilo súhlasím, je fér dodať, že už sú na trhu PHEV ktoré reálne dajú tých 50 km na elektriku čo je v meste úplne dosť. Čiže tieto auta jazdia v meste “bezemisne” a smradia iba mimo mesta. Predsa len sú cenovo dostupnejšie ako čisté EV a podľa mna môžu byt pre mnoho ľudí mezistupnom k EV.
Mali to spraviť podľa emisií CO2, tým by vylúčili tie trápne “mild hybridy” ktoré majú batériu 2 kWh a na elektrinu sa ani nepohne.
-
Jiri GrandPa ano ale tie pouzitelne PHEV ktore davaju realny zmysel - kolko ich je? Ja viem zatial len o BMW 5 (50km) a X5 (70km) s tym ze X5 sa este myslim oficialne nepredava. A neviem ci Mercedes nema este cosi. Ale to su vsetko auta s cenou cez 50.000€ takze na dotaciu nedociahnu. Vsetky tie “ludove” pluginy na ktore sa da dotacia zobrat su tragickymi pokusmi o manipulaciu emisii cim sa dotacia uplne mina ucinku.
edit: dojazd na elektrinu myslim realne dosiahnutelny nie nejaky NEDC vymysel inzinierovNaposledy upravené Wilo; 22-09-2019, 15:36.
-
Ako bolo povedane, hybrid je vzdy dynosaurus sposobom pohonu v kombinacii v mensine s elektrinou. Neprinasa to ziadne uspory na servis, plugin stoji o malo menej ako ciste elektro a to nabijanie je po vacsine take ako pisu ostatni. Snad len Outlander je prijemne prekvapenie, ze ma Chademo a tiez tusim spravi okolo 50km na el. Zabija to ale cena a fylozofia obrovskeho SUV do mesta co skrta akekolvek zelene myslenie.
Neodsudzujem majitelov plugin hybridov, ale nerozumiem im. Budu sa na mna hnevat, ale ich podpora mala ist radsej na zvysenie sumy elektriciek a vtedy by sa to viac oplatilo aj im lebo by to bolo ciste elektricke za cenu plugin.
-
mozeg no a teraz mi povedz za aku dobu sa tie tebou vymenovane pluginy dobiju na ten ich uzasny dojazd Ako som hovoril uz skor - je to mrhanie verejnymi zdrojmi. Nabijaciek je stale relativne malo a naozaj je v tejto situacii nutne zablokovat ich na 2-3 hodiny kvoli 30km cistej jazdy ked ciste BEV sa za tu dobu vie nabit aj na 150km dojazd? Ako naozaj? Stale hovorim ze jedine pouzitelne pluginy ma BMW a Mercedes ktori tam dali aspon ako tak pouzitelny dojazd a rychlost nabijania ale oba su vysoko nad cenovym stropom dotacie. A stale su to vsetko ropaky. A tak ako sa spalovaci dotahuju s baterkacmi o uhlikovej stope pri vyrobe auta a porovnavaju sa kto ma vacsieho a kolko spotrebuje vzacnych kovov tak PHEV to rovno zoberie za oboch a spokojne sa posadi na tron lebo zoberie jedno aj druhe. A tvari sa zeleno zatial co pri najblizsej navsteve servisu vycura do pisoara spaleny 0w20 a vypyta si novy krigel tohto lubrikacneho moku od smadu
-
Wilo neboj ja to chapem ze pri tych 3,6kW (zvacsa menej) co to tlaci do tej malej baterie to proste pod 2-3hodiny nejde. Treba sa vsak opytat ludi preco to chcu. Z mojho okolia zopar ludi zareagovalo a kupilo si EV po nasom vzore aspon ako auto do mesta. Pytal som sa vsak dalsich kolegov co si idu kupovat auto preco si nekupia elektromobil. Odpoved je jasna: nemam to kde pohodlne nabijat, byvaju v bytoch. Dalsi argument dojazd. Treti argument idem s vacsinou a teda main streamom. Ja som v podstate exot pretoze mam EV. Stvrty argument je ze to nie je ekologicke a bateria vydrzi iba 7 rokov a potom musia kupit novu. A tak len vysvetlujem a vysvetlujem a vysvetlujem. Zvacsa este povedia aj to ze je to pre nich diskomfort a nevidia dovod nieco menit. A najcastejsia otazka je prave k nabijaniu: Kde to nabijem? A ja: ze zo zasuvky beznej. A oni ze to urcite nie je tak. A ja: Ze je. A aj tak neveria.
Ale ak sme pri plug-inoch. Moj otec stara konzerva ide dat prec velky dieslovy smradomet a idu si kupit prave plug-in hybrid. Dovod je jasny: Po meste a na chatu pojdu na elektrinu. Ak pojdu do BA (500km) za nami tak pekne hybridnym rezimom bez nutnosti niekde nabijat a obmedzovat sa (jeho slova). A takto rozmysla vacsina, ak uz som nuteny ist do niecoho viac eko tak zvolim pre seba mensie zlo a to je prave plug-in hybrid. Argumenty o servise dvoch systemov a ze je lepsie rovno EV nepadaju na urodnu podu.
-
Ja dnes jazdím Q7 plug-in hybrid. Moje skúsenosti sú veľmi dobré. Po meste a v kolónach jazdím zväčša na elektriku, odpadá tým neobľúbený štart-stop systém. Skúsil som si elektrickú jazdu, nabíjanie a objednávam e-tron (kvôli katastrofálnemu servisu Tesly, inak by som išiel do TMX). Takže pre mnohých je to možno prvý krok k čistej elektrike. Nie som za žiadne dotácie, ale skôr za "uhlíkovú" daň ktorá znevýhodní najmä staršie spaľovacie autá, čo je ale politicky náročné. Dotácie by mali byť pre distribučné spoločnosti, ktoré aj tak majú monopol a nebudú narúšať konkurenčné prostredie, na vykrytie investičných nákladov pri pripájaní nabíjacích staníc, aby ich prevádzkovatelia mali rovnaké podmienky pri pripojení do siete.
-
A tu to trafil Rasto6 po hlavicke plnou silou Dotacia ako taka nema zmysel a pre plugin uz duplom. Treba si zobrat priklad z inych krajin ako napriklad Norsko. Treba zrusit dotacie a zaviest emisnu dan a danove ulavy. Odporcom sa zoberie vietor z plachiet lebo nebudu moct argumentovat neferovym dotovanim EV z dani vsetkych. Smradometom sa pekne vyrubi tucna dan za kazdych 10g CO2/100km naviac nad nejaku rozumnu hodnotu urcenu hybridom. Hybridy tym padom zostanu na prijatelnej urovni. EV by mali automaticky odpocet DPH aj pre FO a ziadnu cestnu dan pripadne nejaku extra odpocitatelnu polozku v DP. Smradomety by dostali plnu dph a este aj extra rocnu/mesacnu dan k tomu. Teren by sa rychlo vycistil aj spravanie spotrebitelov zmenilo.
Inac suhlasim ze PHEV nie je uplne zly ako medzikrok a chapem myslienkove pochody kupcov. Len nesuhlasim s jeho dotovanim (aj ked ani dotacia EV nie je uplne v poriadku).
-
Ako sa vlastne plati ta emisna dan trebarz v Norsku? A podla coho jej vysku vlastne urcuju? Platba aj pri nadobudnuti auta a potom kazdy mesiac, ci raz rocne? Vyska podla vypustenych emisii? Je tam vlastne aj vyssia poistka pri spalovakoch? Vieme uviest trebarz priklad na nejakom konkretnom aute co sa predava tam aj tu? Nak je nejaka predstava co to vlastne obnasa. Ja viem toto vlakno asi nieje dobre a mozno by to chelo nove vlakno aj trebarz z miestnou anketou ci by ste taku dan akceptovali.
-
Tu je odpoveď na niekoľko Tvojich otázok, ale asi až takto radikálne to politicky nikto nepustí
https://www.mojelektromobil.sk/preco...cie-to-nie-su/
-
Tak zatial asi takto: https://zive.aktuality.sk/clanok/142...bude-pridrahe/
Som zvedavy, ako to dopadne s Teslami. Ziga bol v niektorych veciach fakt malo zorientovany, aj preto su niektore veci take nejasne, ako napr ta DPH. To je predsa zakladna vec, ktoru musel mat nabriefovanu
Komentár
-
Aj ked mozno vladu pochvalit za dotacie na EV, povazujem tieto postupne ciastkove informacie za nestastne. Sposobuju kopu dezinformacii a dezinformacie nepomahaju elektromobilite. Mali radsej cusat, alebo rovno pustit konecne znenie. Takto to vyzera akoby skusali reakcie na vypustene baloniky a chceli prisposobit vysledne znenie naladam a reakciam.
Pritom zakladna a najdolezitejsia otazka, ci bude mozne aplikovat dotaciu na dovezene auta je stale nezodpovedana. Ak si to dovozcovia vylobuju, tak potom podstatna cast dotacie pojde do vrecka dovozcom a predajcom na SK, pretoze si nastavia cenu aku chcu, lebo nebudu mat ziadnu konkurenciu.
Nastavenie aj relativne nizkeho limitu - aj keby sa dotkol TM3, nepovazujem za taky problem, ako keby nebolo mozne dotaciu aplikovat na dovezene auta.
- Likes 3
Komentár
-
nemecko vraj tiez ide upravovat dotacie a hornu hranicu maju vraj dat na 40k eur, ale zvysuju dotovane sumy... my zda sa budeme mat limit 50k, ale s porusenim prav spotrebitela v EU (dufam ze to niekto napadne, ako sa minister priamo sam citovany vyjadril nepriamo, ze s tym pomaly pocitaju ze sa to stane ale skusia to i tak) a stale nejasnym modelom vyplacania uplatnovania dotacii... otazkou je skor, ci sa Tesle chce a oplati tu spravit skrz to (konecne) priamy predaj a nebudu potrebne taketo machinacie ako teraz, kde na tom prerabaju vsetci okrem rakuskej tesly...
-
Ak si uvedomíme, že pri schvaľovaní zákona im v pripomienkovom konaní nejaký ten úrad vyslovene zakázal dať tam tú podmienku vylučujúcu autá individuálne dovezené z EÚ a oni by to teraz do tej výzvy aj napriek tomu dali, tak by to bola jednoznačne prasačina, ktorá by dokazovala lobing zo strany konkurencie Tesly a naozaj bude potrebné ihneď im to otrieskať o hlavu. Smutné je, že Tesla nemá nejakého schopného zástupcu, ktorý by toto riešil (pozdravujem týmto pánov H&K, ktorí zrejme majú iné starosti).
Apos, to minister naozaj takto povedal, že s tým počítajú, ale skúsia aj tak?
-
z clanku tu: https://zive.aktuality.sk/clanok/142...bude-pridrahe/ bol citovany minister. Uryvok co sa tohto tyka je:
„Teraz sme to ohraničili cenou, to znamená 50-tisíc eur – a všetky autá, ktoré sa oficiálne na Slovensku predávajú a spadajú pod 50-tisíc eur, by mali dostať podporu. Aspoň tak to máme v tejto chvíli nastavené,“ odpovedal minister na otázku Živé.sk týkajúcu sa priamo Tesly, no zároveň doplnil: „Môže nastať situácia, že nám protimonopolný úrad povie, že toto nesmieme, pretože to vylučuje nejakú konkurenciu a podobne.“
Aspon mne je z tohto uplne jasne, ze oni to robia naschval...
-
Pani, opakujem, ze ohranicenie na slovenskych dilerov nie je problem Tesly a inych znaciek co sa na Slovensku nepredavaju, je to problem celej dotacie, teda aj aut, co budu na Slovensku v ponuke.
Ak si to slovenski predajcovia vylobuju, budu moct pre auta na dotaciu nasadit ceny ake chcu, takze potom podstatnu cast dotacie zozeru predajcovia. Keby sa tie iste auta co budu v ponuke na Slovensku, mohli kupit na dotaciu hocikde inde v EU, tak SK predajcovia nebudu mat sancu zvysovat ceny, lebo si auta na dotaciu dovezu ludia sami, alebo velmi rychle vznikne zopar firiem, ktore to za nejaky poplatok vybavia.
-
Ja sa musim este informovat ale pri BMW i3 zmizlo z konfiguratora tepelne cerpadlo ako samostatna polozka za 660EUR (v DE napr. ostalo) a uz je len v novom baliku spolu s ohrevom sedaciek za 5,7k EUR. Este sa o tom informujem priamo u predajcu. Vyzera to tak ze i3 po zavedeni dotacii zdrazelo o necelych 5k EUR. Ale ako hovorim este to preverim.
-
Aj keď ma tu niektorí nazvali pesimistom, už si uvedomujú viacerí čo som pred pár dňami uviedol tu:
https://teslaclub.sk/forum/inzercia/...1721#post41721
A preto ďalší môj postreh. Pomer PHEV a BEV sa stále mení v prospech BEV v rebríčkoch predajnosti v Európe. Ak bude dodávka áut len v rukách slovenských importérov, stane sa z dotácie eldorádo len pre automobilky na odkladisko nepredajných PHEV s dotáciou najvyššou v Európe a minie sa skorej ako by sme si my, zástancovia čistých EV želali. Importéri si riadia počty kusov a okrem toho, čo robili minulú dotáciu - prihlasovali všetky predvádzačky na predajcov na dotácie aj keď boli nepredajné pre zákazníkov aby čerpali dotácie, teraz keď majú viac času, sú na to pripravení a mám obavu, aby to nebolo ako so Zelenou domácnostiam (tým brigádnikov ZSE ktorý vyčerpá dotácie vždy po pár minutách od otvorenia kola na podávanie žiadostí). Samozrejme pri autách to nebude pár minút ale pár mesiacov ale scenár bude podobný.
Počerpajú na predvádzacie PHEV, počerpajú na predvádzacie BEV a pre ľudí čo chcú kúpiť, nedajú žiadne zľavy, "lebo dotácia" a sme narovnako.
Tiež je choré toto naťahovanie na spustenie. Koľko ľudí už mohlo presedlať na BEV zo spaľovákov a čaká ako ich štát naťahuje s dotáciou. Už 10 mesiacov počúvame o dotáciách. A pritom ceny aj po dotácií budú vyššie ako za 1 až 2 ročné EV dovezené z iných štátov. Ľudia sa mohli už dlhšie voziť v BEV na nejakom dovezenom ročnom s 20 až 30 % zľavou a stále spaľujú diezel, lebo budú dotácie. Toto je ukážka ako sa to nemá robiť. A nakoniec aj tak pookrejú, lebo sa na nich neujde. Tých predpokladaných 600 áut (a navyše čakačky na BEV) je malý počet na to, aby to uspokojilio záujemci na čisté EV a väčšina dotácie sa minie na PHEV, teda pluginy, ktorých je na skladoch dostatok a pri čakačkách na BEV sa dotácia minie skorej ako dôjdu.
Preto by sa mali elektromobilisti (aj potencionálni) informovať na najvyššom kontrolnom úrade alebo protimonopolnom, či je v súlade s legislatívou to čo chcú na MHSR urobiť a to ešte pred vyhlásením. Lebo po vyhlásení to trvá nejaký čas a dotácie sa minú skorej ako úrady zakročia. Myslím že ak budú úradníkom na kontrolných úradoch dochádzať maily s otázkami ohľadom vynechania dovozu (a tým obmedzovania európskeho trhu), tak si to niekto tam všimne a začne komunikovať s vyhlasovateľom dotácií ešte pred vyhlásením.[priezvisko]@me.com
- Likes 4
Komentár
-
Súhlasím s Mirom. Je potrebné, aby sme dávali (čo najviac z nás) podnet na Protimonopolný úrad, v ktorom poukážeme na neakceptovateľnosť podmienky obstarania vozidla na Slovensku. Do prílohy som dal Vyhodnotenie pripomienkového konania k návrhu zákona, kde na strane 12 je presne naformulovaná prijatá výhrada voči tej podmienke, na základe ktorej bola tá podmienka z návrhu zákona vypustená. Žiaľ, zdá sa, že aj napriek tomu to chcú do tej výzvy pretlačiť, takže to treba znovu napadnúť. A zrejme k tej výzve už nijaké pripomienkové konanie nebude, čiže je to len na nás.
Podanie podnetu na Protimonopolný úrad je vcelku jednoduché. Postup nájdete tu: www.antimon.gov.sk -> Iné protisúťažné praktiky -> Obmedzovanie súťaže orgánmi štátnej správy -> Ako podať podnet.
A ak niekto dobre vychádzate s pánmi H&K z Viedenskej Tesly, skúste im vysvetliť, že toto by mala byť ich robota a nie naša.Pripojené súbory
- Likes 1
Komentár
-
Nemyslím si, že viedenská Tesla, resp. celá Tesla má záujem o naše dotácie.
Keby chceli, mohli predávať o moc viac na Slovensko už dávno tento rok. Stále robia kroky, ktoré znemožňujú "jednoduchú" kúpu auta najbližšie spotrebiteľovi - z Viedne za štandartdných podmienok. Čo bráni Tesle, aby tu zazmluvnila nejakého autíčkara, čo robí dovozy áut ) a je tu špecializovaných ľudí na to neúrekom), aby tu hromadne vybavoval TP na okresnom úrade (a stým súviasiace KO) atď až po odovzdanie auta so značkami. Táto služba by ich stála polovicu ich Destination fee či ako tomu hovoria. Namiesto toho zábezpeka - najprv nevracali DPH, nech si človek komunikuje v cudzojazyčnými úradmi, potom že nech si ide do Tilburgu a rieši dovoz 2000 km po vlastnej ose a navyše 15000€ záloha na DPH atď.
Tento rok ukázal, ako sa správajú k trojročným čakateľom z "Other Europe". Si ešte niekto myslí, že Tesla je ochotná a schopná niečo pre nás urobiť a zjednodušiť kúpu ich produktu ? Treba ešte pár mesiacov počkať až na viac nasýti trh a budú sa musieť začaž viac snažiť. A nie je to tak ďaleko.
Priorita je možnosť kúpy iných značiek v zahraničí. Okrem Leafov (rapidgate) a i3 (predražené), ktorí majú sklady BEV a len čakajú na predaj, ostatných áut tu nie je, dotácia pomôže len tam ako som uviedol vyššie..
-
Tak a je to. Platny od 1.11.2019
https://www.mojelektromobil.sk/dotac...kon-schvaleny/
https://www.nrsr.sk/web/Default.aspx...&MasterID=7357
Komentár
-
tiez nerozumiem - ved to je stara vec, ze to schvalil parlament. Len v tychto dnoch bol skutocny update - ze to schvalila aj prezidentka.
Kazdopadne to bola len formalita, ta hlavna vec - konkretne znenie/podmienky vyzvy - na tu stale cakame...
-
Zakon je prilis vseobecny, zbytocne spekulovat, treba pockat na vykonavaci predpis.
Je smutne, ze novinari prezentuju ramec co dava zakon ako hotovu vec. Len sa tak siria polopravdy az dezinformacie. Uradnici mali mat pripraveny vykonavaci predpis a zverejnit ho hned ako bol schvaleny zakon.
Takto je to populisticky a korupcny kalkul a na to treba cas - vyhlaska sa upravi podla reakcii v medziach zakona tak aby vyhovovala.
-
Joe, nie, ten zakon je pomerne jednoduchy a nastavuje len zakladne podmienky.
A ano, media toto tazko nezvladli. Taktiez ministerstvo mohlo byt v komunikacii ovela jasnejsie, ked videlo, ze media to sami nedavaju a prekrucaju to... (na druhu stranu treba povedat, ze tomu nerozumali ani niektori poslanci (vid SaS), co je este smutnejsie)
-
No mne tam trosku vadi hlavne ta podpora aut na CNG. Akoze nic proti ale ked si pozriem aktualnu ponuku na SK tak najdem napriklad Seat Leon Kombi na CNG za 17tis€. Zoberte si na to dotaciu 5000€ pre alternativne palivo a mate rodinne auto za 12tis€ comu nekonkuruje ani Dacia. Realne ideme dotovat spalovaky? Kto siahne po PHEV za 25-30tis ked ma CNG po dotacii doslova za babku? A tych CNGciek je plna rit minimalne u VW koncernu. Alebo tomu zakonu zle rozumiem?Stlaceny plyn tam stale vidim v dotovanych kategoriach.
-
CNG sice je uvedene ako mozny typ pohonu pre dotaciu, ale ako uz naznacili vsetci zainteresovani, najblizsie kolo dotacii bude iba o PHEV a BEV, nic dalsie podporu nedostane. Ja by som vsak o CNG ani do buducna vobec neuvazoval. Metan je 34-nasobne silnejsi sklenikovy plyn ako Co2 (v 100-rocnom obdobi) a az 86x silnejsi v 20-rocnom obdobi. Problem je, ze pri tazbe zemneho plynu statisticky 2-3% unikaju do atmosfery pri roznych havariach a pod., co znaci, ze emisna stopa jazdy na CNG je nakoniec este ovela horsia ako v pripade beznych spalovakov jazdiacich na naftu/benzin.
Odporucam na tuto temu epizodu Now You Know spred par dni:
https://www.youtube.com/watch?v=-VHNbdN_nt8 (podstatna cast zacina v case 4:15, ale stoji to za pozretie cele).
-
nuz, tu je celkom priamo vysvetlene, preco KIA (a Hyundai) nepredavaju viac EV, a riesia iba, aby neplatili od 2020 pokutu za emisie a viac nepredaju ani kus elektromobilu navyse...
Presne pretoto nemali vobec davat dotacie na PHEV, alebo ich aspon nezvysovat, pretoze takto to je len o tom, ze dali viac priestoru automobilkam brzdit pokrok. Preto len povinna jazda s faceliftom Ioniqu, nedostupnost eNiro predfacelift, atd.
https://europe.autonews.com/automake...ification-push
- Likes 1
Komentár
-
Už chápete že nám treba Teslu aby im všetkým nakopala prdel?
Alebo možno sa toho zhosti VW.
-
ved VW jediny spravil modularnu platformu. (Tesla vlastne modelom 3 tiez) takze oni jediny dokazu stlacit naklady a pri tomto dopyte nechaju ceny vysoko a ked uvidia ze to je hooodne ziskove, tak mozno budu leader. Cas ukaze, ale bez VW neni sanca...
-
Ak by sa na tom dali vyskladat TMX, TMS aj TM3 tak by to bolo modularne. Ale TMY je vlastne len trosku nafuknuta TM3 s rovnakym razvorom. Inac Tesla by sa tiez mohla hecnut a urobit s tym nieco. Stale sa snazia stlacit dole vyrobnu cenu prkotinami a pritom modularna platforma je jednym z najucinnejsich sposobov ako minimalizovat naklady a konecne by sa aj do TMS/TMX dostali lepsie baterky. A do buducna by im to tiez usetrilo bolehlav a urychlilo vyvoj akehokolvek dalsieho modelu. Nechapem preco to este neurobili.
-
Tesla v podstate zatial asi nerobi platformu, pretoze ma male portfolio modelov, pre ktore by ju vyuzili. A ich zatial zda sa oblubeny postup je, ze dalsi model auta je v podstate "komplet" nova generacia (ano TMX nebol uplne ze nova generacia oproti TMS) a teda v podstate "nova platforma". A zrejme az TMY a TM3 budu prvykrat viac nieco zdielat. Tym ze sa Tesla uci, a velmi rychlo zlepsuje svoje postupy, technologie, vyrobu, tak sa im mozno z tohto pohladu nechce robit platformu, na ktorej budu nieco dokola vyrabat rovnako 10 rokov... Ich filozofia mi skor pride ako rapidny vyvoj, kontinualne zlepsovanie modeloveho portfolia (nie len sw updaty, ale aj vymena viacerych hw komponentov za novsie varianty)
Komentár