Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Deň Ecomobility a mini e-salón v Prešove
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Hello,
tak zatiaľ máme dohodnuté:
⚡️🚗 Tesla Model S
⚡️🚗 Tesla Model 3
⚡️🚗 Mercedes Benz EQC
⚡️🚗 Jaguar I-Pace
⚡️🚗 Audi e-tron
⚡️🚗 BMW i3
⚡️🚗 Mercedes Benz E 300 de
⚡️🚗 Hyundai Kona Electric
⚡️🚗 Hyundai Kona Hybrid
⚡️🚗 Nissan Leaf
⚡️🚗 Toyota Corolla Hybrid
⚡️🚗 Kia e-Soul
⚡️🚗 Kia e-Niro
⚡️🚗 Škoda Citigo iV
⚡️🚗 VW e-Golf
⚡️🚗 Smart
⚡️🚗 Fiat 500e
Ďalšie info tu:
https://www.facebook.com/events/402264194036338/
Môžete podporiť zdieľaním.
ĎakujemNaposledy upravené Martin Salamon; 29-10-2019, 20:19.
- Likes 1
Komentár
-
Neda mi nereagovat na vas príspevok a narazku na klasicke hybridy. Uz asi 5 rokov sledujem elektromobilitu na slovensku ,stretol som aj vas dvakrát na akciách ,sledoval som dianie okolo tesly ,a tesil som sa na svoju teslu 3 ,bol som medzi prvymi cakatelmi na nu a tesla nic zatial tu nie je a ktovie kedy bude dostupna na sk za rozumne peniaze.V decembri minulého roka ,ked sa uz dala objednat v iných krajinach Europy som si povedal dost ,dost bolo cakania ,hladal som alternativu ,nasiel som ju v novom modeli rav 4 od toyoty,cakal som na nu 5 mesiacov a poviem vam ze hybridy od toyoty su tak prepracovane ze nicoho nelutujem a tesim sa z toho ze mam rodinne auto za polovicu penazi s neskutocne malou spotrebou na tak tazke auto ,ktore polovicu casu bezi na elektrinu ktoru si aj sam vyraba ,no tym sa nechcem chvalit,chcem tym len povedat ze netreba zatracovat klasicke hybridy a tesim sa ze sa propaguju aj oni kedze su uz fakt na dobrej urovni a reálnou spotrebou su na urovni plug in hybridov,ruku na srdce ci kazdych 40 ci 50 km dobijate auto ,urcite nie,a vzhladom naobstaravaciu cenu su dobrou alternatívou pre vela ludi
Komentár
-
Hybrid si tu elektrinu vyraba ako? Spalovanim benzinu (rekuperacia to nemoze stihat). Tento vyrok je z reklamy Toyoty.
Mozem sa opytat aka je minimalna spotreba (realne)?
S tou polovicou casu na elektrinu to nemoze byt mimo mesto pravda, to nedaju ani plug-in hybridy.
Cenovo to samozrejme vychadza lepsie - dalo by sa zratat kolko bude stat celkovo po 100 000km a 200 000 km?
Kolko stoji nahradna bateria do toho, kedze kvoli minimalnej kapacite urobi tolko cyklov, ze pocas tych 200 000 (mozno uz 100 000) musi byt vymenena?
Kolko stoji servis toho spalovacieho motoru?
Neviem, ale mozno sa dostanete k prekvapivym cislam.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 04-11-2019, 11:43.
-
Priznam ze ako som to auto dostal nasa spotreba s manzelkou bola od 4 do piatich litrov ,teraz sa ustalila na priemerku 4,7 litra 100 km,no priznam aj od kedy mam toto auto jazdim zodpovednejsie a tym padom aj pomalsie ako s predchadzajucim tddi
S tou polovicou casu na elektrinu to je vec cesty aky ma profil takze mate pravdu aj vy.
Spytam sa vas ci si myslite ze 1,5 kw baterka bude drahsia ako ta 60 kw aj ked je iného zlozenia
To auto nas vyslo polovicu ked nie tretinu toho co by nas stalo auto podobnej velkosti na el.energiu takze sa nebojim toho ze by ma servis tohto motora stal 30 ci 50 tisíc
a teraz si spocitajte naklady na obstaranie auta so spotrebou ci servisnými nákladmi cca tych 200 000 km a budete prekvapeny
a pridete na to ze realne drahsie auto ako ya cca 30 000 je len prestiz
-
Ja som tie otazky myslel v dobrom umysle dat sem realny priklad nakladov zivotnosti auta.
Navrhujem to porovnat s Hyundai Konou, suhlasite?
Nechajme stranou otazku dizajnu a kvality - predpokladajme, ze su to porovnatelne auta z hladiska uzitnych vlastnosti.
Mohli bysme to dat pod temu Hyundai Kona.
Miroslav Rojko - mozes poskytnut udaje z realnych nakladov z prevadzky Kony?Naposledy upravené Jiri GrandPa; 04-11-2019, 12:16.
-
Mozno teraz to este vychadza ekonomicky v prospech hybridu (alebo mozno narovnako) Toyota dotiahla svoj hybridny powertrain do dokonalosti - to sa im neda upriet. No dalsie vylepsovanie hybridu (a ani pluginu uz nie je mozne). Je smutne, ze prave hvalitne hybridy a pluginy oddaluju nastup BEV. Ale kto raz jazdil na BEV, uz sa nebude chciet vozit v hybride ani plugine. Ak VW rozbehne vyrobu noveho UP-u (a jeho surodencov) a tiez ID.3 tak sa veci podstatne zmenia v prospech BEV.
Novy UP je este stalle len prerabka spalovaka s pre elektromobil nevhodnym prednym nahonom, no ID.3 povazujem za medznik v elektromobilite, pretoze je to prvy elekltromobil od velkeho vyrobcu spalovakov, ktory je od nuly navrhnuty spravne ako elektromobil. Zatial som na nom nenasiel ziadnu chybu.
-
Ja to porovnavat s Konou nemozem pretoze ju nemam ,no velkostou,kvalitou a cenou to porovnavat nemozme ,su to odlisne auta,konu sme si boli pozriet v Ke a piati sme sa do nej nevosli .
je to na dlhsi pokec ,a preto budem rad ak sa niekedy stretneme na nejakom zraze a porozprávame o tom a dufam ze ma neodsudite ze pridem len na klasickom hybride
Ja som taktiez reagoval len v dobrom umysle , s tym ze netreba tie hybridy az tak zatracovat ako ich pan s Fiskerom odsudzuje
-
Ja nezatracujem elektromobili ,rad sa na nich povozim ak mam tu prilezitost a mozno aj budem vlastníkom skoda e citigo,na co sa velmi tesim ,len povedzme si rovno ze ich nastup je velmi zdlhavy,stale len sluby o cenách a dostupnosti ani nehovorim,ich masivne rozsirenie a cenova dostupnost je este stale hudba buducnosti
-
ja sa ospravedlnujem ale RAV 4 so svojim zravym agregatom,hmotnostou 2,2t, blbou aerodinamikou a komp. klimatizacie cez remen neverim ze jazdi za 4litre/100km. Kolega v praci ho ma a mesto 8l/100km. Najlepsie co sa dostal bolo cca 7l/100km. Ak jazdite na RAV 4 s 4l/100km ste na tom lepsie ako PRIUS a ten jazdi naozaj usporne a je tomu plne prisposobeny. ospravednujem sa ale neverim. Mal som hybrida KIA NIRO 1.6 benzin, v meste som vedel jazdit za 4l, dialnicu 5,2l pri 120km/h, rocnu priemerku som mal 4,5l/100km apreto neverim ze RAV 4 jazdi za 4l/100km. uverim ak uvidim data po rocnej prevadzke nahadzovane do fuelly alebo podobnej appky.Naposledy upravené mozeg; 04-11-2019, 13:06.
-
Kona sa neda s RAV4 urcite porovnavat. RAVka je minimalne o kategoriu vacsia. Minimalne. To je ako porovnavat Mini s Octaviou.
Nizka zivotnost baterii v Toyota hybridoch kvoli castym cyklom je mytus. Toto je uz stara tema a x krat vyvratena opakovanymi testami na autach s 200.000+ km. Neviem ako to urobili ale vymena baterie v Lexusoch/Toyotach je ozaj zriedkava aj pri vysoko najazdovych hybridoch. Mozno je to tym ze pouzivaju NiMH bateriu a nie Li-ion. Lionky davaju len do Priusov asi kvoli nizsej hmotnosti. Na podporu tohto tento rok Toyota predlzila zaruka na ich hybridne baterie na 10 rokov / 150.000 mil co je viac ako drviva vacsina vyrobcov BEV. Keby si neverili tak to neurobia a data hovoria v ich prospech Btw cena novej hybridnej baterie do Toyoty je cca 1400-1700€ v zavislosti od modelu.
Aktualne jediny konkurent Ravky na poli BEV by bol iPace a EQC. Ale to su auta cenovo niekde inde. eNiro je tiez maly. TMY by sa mohla kvalifikovat ale ta este neni.
Spotreba 4l/100km je s Ravkou dosiahnutelna ale za specifickych podmienok a nebude to zrovna prijemna a ohladuplna jazda voci ostatnym vodicom. Ale 5-5.5l/100km je uplne komfortna zona co je na auto tejto velkosti a nevhodnej karoserie vyborna hodnota.
-
Romik16...ty si nechcel cakat na TM3 a preto si kupil hybrid. Ja tiež čakám už 4 r. a budem čakať aj ďalej ak to bude potrebné. Ale medzi tým som kúpil Leaf 1 a pred rokom Leaf 2. Na palive a servise som po 200.000 km elektrických zatiaľ ušetril cca 18.000 euro a mám ich odložené na TM3. Nemal som hybrida, ale kamarát má hybrid Lexus RX 400 a pod 10 l sa málokedy dostane....
-
pre pana s prezyvkou mozeg tento model ma nieco cez 1,6 tony a aerodinamicky je na tom lepsie ako predchadzajuca verzia
Pisal som ze od kedy ho mam jazdim opatrnejsie ,teda aj pomalsie,proste jazdu si s manzelkou a detmi vychutnávame predtým sme mali ford focus na ktorom mi to bolo jedno ,chcel som sa presunut z bodu a do bodu b co najrychlejsie ,teraz mam 41 rokov a jazdu si vychutnavam,auto nemame dlho takze vam tie info nedam ,len ako som pisal budem v nedelu v po mozem ukazat
-
pre curgaliho ,cakal som uz davno predtým ,od kedy bola zmienka ze bude nejaka tesla 3 cenovo dostupnejsia,takze nie tri roky a ked sme sa na nu s manzelkou boli vo Viedni pozriet ,prisli sme na to ze je pre nas mala ,takze sen sa rozplynul a tmx si dovolit nemozem
a co sa tyka tej spotreby verim ze ked mas taky lexus a dvadsat ci tridsat rokov vies jazdit aj za desat litrov,teraz si proste jazdu vychutnavam
-
-
Inak sa teším aj na tuto akciu v Prešove ,kde urcite budem ,kedze v mojom hladaciku je aj nova skoda e citigo,ktoru si chcem pozriet ,poprípade objednat a dufat ze na nu nebudeme cakat niekolko rokov a mozme prehodit par slov az sa tam stretneme,viem ze toto forum je urcene pre elektroauta ale na druhej strane si myslim ze ludia by mali byt informovany aj o alternatívach a admin mi to nezmaze
Komentár
-
Toyota RAV4 vs Hyundai Kona
Nová generácia Toyoty RAV4 bola mojím favoritom predtým ako som kúpil prvého Leafa. Bol som na niekoľkých skúšobných jazdách u viacerých predajcov, lebo som po prvej jazde mal pochybnosť. Odradil ma ten zvuk. Síce papierové zrýchlenie vyzeralo dobre, ale v skutočnosti to bol taký vysávač. CVT prevodovka je taká, že nekorešpondujú otáčky motora so zrýchľovaním. Proste keď to začalo zavíjať, bolela ma z toho hlava, ako keby prešmykovala spojka, bolo to nepríjemné. Tiež prvá spotreba na skúšobnej jazde bola cez 7 litrov (100-ka po ceste a 60-ka po meste), čo ma dosť zaškočilo. Predajca mi povedal, že je to obvyklé, naftová žerie ešte viac. Nedalo mi to a išiel som na dlhšiu jazdu k inému predajcovi. Pri maximálne ekonomickej jazde (po meste 50, mimo mesta 85), teda tak ako keby som na Leafe jazdil týraním sa a mal spotrebu pod 10 kWh/100km, som na RAVke dosiahol okolo 5 litrov - ale ako hovorím, nebolo to jazdenie ale týranie. Čo sa týkalo výbavy (chcel som v plnke), dali do nej otrasnú čiernu koženku, čo vyzerala ako igelit a zvonku tiež nevyzerala bohvieako, ale to je vec dizajnu. Najviac mi vadilo to kvílenie.
Miesto v RAV je väčšie ako v Kone, ale napríklad Leaf 2 je väčší aj kufrom aj vnútorným priestorom. Pýtate sa na náklady KONA, po 15000 km som zaplatil 67 € za prehliadku a to je všetko. Nabíjam prevažne doma, lebo aj pri rýchlej jazde prejdem vždy kde chcem a po ceste nemusím nabíjať na mojich trasách. Občas zastavím v Žiline na Slovnafte, keď sa mi nechce na apartmáne v LM vyťahovať kábel z okna. Keď nejazdím na spotrebu, tak mám (veľa krát vyskúšané) na trase Nové Mesto - Liptovský Mikuláš (režim 140 - 120 - 70) spotrebu tam 21 až 22 kWh/100km, cestou späť okolo 19 kWh/100 km. Myslím že ísť na RAV-ke 140 po dialnici by potiahlo aspoň 9 litrov ak nie viac, tam hybrid nič neurobí.
Ja by som Kona aktuálne za nič nemenil, trocha menej miesta v kufri je jediný a malý handikep ale dá sa to zvládnuť a jazdíme štyria s vecami normálne (mám znížené plato kufra), inak má len samé pozitíva. Teslu 3 tiež kúpim až to bude bez komplikácií alebo aspoň s dotáciou aby som neľutoval Tilburgskú prirážku pre firmy oproti nemeckej cene, ale ako ďalšie auto, nie náhradu Kony. Predstavte si, že Kona je v USA drahšia o niekoľko tisíc USD ako trojka a aj tak sa tam predáva a ľudia ju kupujú kvôli výbave a hlavne kufru, kedy má väčší priestor pre nakladanie.[priezvisko]@me.com
- Likes 1
Komentár
-
Novu generaciu rav 4 ,teda piatej generacie ste skusat pred leafom nemohli ,kedze len v marci tohto roku bol prvy kus vystaveny v kosiciach a nova generacia sa uz s naftou ani nevyraba kedze pri tej spotrebe ,diesel nedava zmysel,
Po dialnici verim ze ta spotreba moze byt kolo 7 litrov ,ale ja som si to auto nekupoval koli dialniciam ,aj ked nevravim ze sem tam dialnicu neprejdem
Verim ze auto ako je kona je skvela volba pre styroch ludi ,no my sme piati
A este vam poviem ze rav 4 si len za prvy polrok tohto roku kupilo 470 000 ludi ,takze tolko ludi zrejme elektromobilite nerozumie a ani ecvt prevodovke ,ktora je tak strasna a hlucny motor ktory nie je takmer pocut.
A ohladom tej spotreby som v nedelu o 14 hodine v Po tak sa mozte sam prevedcit
-
ano presne tak, to si Miroslav Rojko skusal 4. generaciu ale pozor s 3-tou generaciu hybridneho pohonu v Toyote. A plne potvrdzujem tvoje slova o vsetkom, od spotreby, katastrofalnej pruznosti, a skaredeho interieru (pre mna subjektivne bol skaredy) a zle sa mi tam radilo. Jedine s cim nesuhlasim je vnutorny priestor, to fakt neni pravda , ale fatk nie , tam RAV4 je ovela vacsia . Ale pozor nova generacia ma uz hybridny system 4-generacie -> ten isty co dostal Prius v roku 2016 a to je ina kava. 3-generacny pohon vypinal elektromotor este pred 50, nedalo sa ist klasicky 55 km/h v meste cisto na elektro, ale teraz to uz funguje inak. Dizajnovo je to tiez niekde inde, a interier je konecne lepsi. To iste nove Corolly hybrid, oproti Aurisu predtym je to vo vnutri lepsie, zlepsili razvor a miesto v zadu. Ale prisli s tym neskoro (na moj vkus), ale predajom vladnu.
Ja osobne by som do hybridu SUV isiel do Hondy CR-V, podla mna je lepsie spracovana.
-
Myslím, že asi niekto ešte nerozumie rozdielu medzi hybridom a plug-in hybridom. Bolo to tu rozoberané nespočetne krát. Mýtus, že hybrid ide na elektriku ani nemá význam vyvracať. Čo iné poháňa motor ak sa vybije tá maličká batéria? Samozrejme že benzín. A čo ju dobije? Zas len benzín, občas pri brzdení rekuperácia. Takže hybrid jazdí na benzín, rozdiel medzi klasickým autom je len ten, že má nižšiu spotrebu, lebo batéria s elektromotorom pomáha šetriť energiu.
Plug-in hybrid naproti tomu dokáže nabiť batériu zo siete, takže ak sa jazdí denne napr. len 60 km, tak ide len čiste na elektriku. Ak nejde na dlhšiu trasu, neminie ani kvapku benzínu. Plug-hybrid nemá význam si kupovať pre ľudí, ktorým sa nechce nabíjať batériu, v tom prípade im stačí hybrid.
Prečo boli a budú dotácie aj pre plug-in hybridy? No predsa, aby sa podporili ľudia, ktorí chcú už jazdiť aspoň po meste na elektriku. Chvalabohu pre hybridy žiadne dotácie nie sú.
Preto som vyslovil názor, že hybridy nemajú miesto na prezentácii elektromobility. Ale treba chápať, že je tu silná lobby. Napr. Toyota si presadila, pravdepodobne sponzorovala účasť na Green Rallye Tatry a zúčastnila sa na hybridoch. Ale nijako neodsudzujem ľudí, ktorí si kúpia hybrid, lebo viem, že po čase ich to bude aj tak ťahať k čistej elektrike.
Môj príspevok píšem tak "ľudovo", nie odborne, aby tomu porozumel aj laik.
PS: Mal som, resp. mám všetky typy pohonu áut okrem dieslov, takže viem posúdiť aj rozoznať rozdiel ako to funguje. Vodíkový pohon som ešte nemal
Komentár
-
Velmi dobre rozumiem pojmu hybrid a pluginhybrid a aj viem že pojem keď nabijem baterku,idem čisto na elektro 60 km,bez kvapky benzínu jezavadzajuci,keď bývate v hornatej oblasti ako ja.
dotácie na hybridy nie sú a ani nebudú pretože hybridy sa predajú samé a neušlo by sa iným čo túžia po elektre,a ako ja tvrdím dotácie sú pre bohatých,koľko je na Slovensku áut cez dva miliony, myslíte že podpora štátu pre 600 elektromobilov zamáva viac s ekológiou ako mesačný predaj pár stoviek hybridov.
Ak tu spomínate Green rally Poprad,koľko ľudí sa jej ucastnilo bol som na prvom ročníku, nebyť účastníkov z klubu elektromobilyty v Prahe, ktorý malý tento výlet na teslach financovaný v rámci klubu,tak tam okrem nich a toyoty a mňa nenájdete asi nikoho,teda aj okrem vás s cedulkou v okne vieme akou
-
-
Pridávam sa k Miroslavovi Rojkovi, tiež ma KONA zatiaľ stála len 91 € za servisnú prehliadku (menili aj brzdovú kvapalinu). Ja mám dlhodobú spotrebu 14,4 kWh/100km, ale to je z 80 % jazda po meste a okolí (denne dochádzam 20 km do BA ). Bol som v ZA cestou tam som išiel na tempomat 140 cestou späť "len" 125. Prekvapilo ma, že rozdiel v spotrebe bol až 20% časovo to bolo iba 7 minút.. Je to už moje 27-me auto v živote a také dobré auto som ešte nemal. Jediná chybička Kony je menší kufor, no väčšinou som mal veľke autá typu MPV, tak sa mi to možno iba zdá. S rodinou sa na bežnú dovolenku pobalíme hravo, zaťažkávacou skúškou bude silvestrovská lyžovačka, mám však velký strešný box, tak snáď to zvládnem. Takže KONU aktuálne tiež nevymením. Vrámci svojej práce som nútený meniť stovky áut, a hybrid snáď s výnimkou Priusu so spotrebou pod 7 litrov pri normálnej jazde som ešte nevidel.Nemám nič proti hybridom ale náklady na servis a prevádzku momentálne u mňa hovoria v prospech čistého elektromobilu.
Komentár
-
Priestorovo vyraznejsi. To je mile spojenie Ono do Kony je problem sa zmestit aj 3-clennej rodine s malym dietatom. Ja som skusal autosedacky Römer, Concord aj MaxiCosi a ani pri jednej dcera (7r, 118cm) nevedela dat volne nohy dole kvoli prednej sedacke. Musela byt uplne rozkrocena alebo mat nohy vylozene hore co moc pohodlne nie je a bezpecne uz vobec. Do mesta vydrzis ale na dlhsiu trasu je to morda. S babatkom vo vajicku to problem nebude a pri vacsich detoch s podsedakom tiez nie. Ale na najbeznejsiu a najpouzivanejsiu sedacku kategorie 12-36kg tam proste miesto neni a to je kategoria na 8 rocne vekove rozpatie. Vajicko je ani nie na rok. A to nie som dlhan. Ked ma vodic 180+ tak uz dozadu len invalida bez noh polozit. Kufor sa da hacknut tym trikom s vybratim dna ale razvor nenatiahnes
Komentár