Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Montáž elektrickej prípojky v podzemnej garáži

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • nemo
    Senior Member
    • Oct 2015
    • 566
    •   

    Montáž elektrickej prípojky v podzemnej garáži

    Do podzemnej garáže v bytovom dome v Bratislave chcem zaviesť 5x6mm2 kábel a osadiť na stenu červený 32A CEE konektor (+istič s chráničom typu A EV). Kábel viesť z bytu z tretieho nadzemného podlažia do garáže na prvom podzemnom. Bytový istič je 25A čo by na začiatok malo stačiť.

    Poradíte mi firmu, s ktorou máte dobré skúsenosti?
  • JanoS
    Member
    • Aug 2015
    • 95
    •   

    #2
    Moment, bytovy istic mas 25A a chces zanho dat 32A zasuvku? To nieje uplne koser.
    Radsej sa porad s odbornikom ohladom instalacie. Vo vedlajsom vlakne sa riesia podobne veci, a uz ani sam si niesom isty ci treba chranic A-EV alebo nie.

    Komentár

    • ICE666SVK
      Senior Member
      • Jul 2014
      • 1998

      #3
      V byte ci dome, na zahradke, proste za el. hodinami ak si majitel, mozes si volat firmu aku ty uznas za vhodnu. Ale ak si najomnik, musis mat suhlas majitela bytu. Ak to chces tahat z vlastneho bytu, ktoreho si majitel cez spolocne stupacky, tak uz podla mna musis mat suhlas viacerych majitelov bytu, alebo domovnika ci spravcu bytov. Jedna sa totiz o zasah do bytoveho komplexu a to musi asi prejst riadnou reviziou, alebo dakym dodatocnym zapisom do el. schem bytoveho komplexu, aby bolo vsetko tak ako ma byt.. Kazdopadne urobit to len tak, ze ja si to spravim a potom sa stane skrat ci nieco podobne nebodaj poziar, mas velky problem. Aj poistovne povedia, neodborny zasah do elektrorovodov a bla bla bla.

      Ak tam su ale podzemne garaze ako pises, tak to netahaj z bytu. V garazach urcite je daka el. skrina, plna isticov pre garaze. Alebo sa tam najde miesto, kde by sa dal pridat este jeden istic ktory zvladne to co chces urobit. Alebo stade potiahni kabel ku parkovaciemu miestu, ktore mas pravdepodobne vyhradene pre seba a patri k bytu v ktorom byvas a pri tom svojom mieste maj na stene pripevnenu skrinku v ktorej bude istic a hodiny plus zasuvka na ktoru auto napojis a budes nabijat. Sorry niesom blavak, tak ti neviem poradit firmu, ktora je z BA ci okolia a je dobra, ale asi by som hladal aj podla googla firmy, ktore sa zaoberaju zapajanim nabijaciek, ci walboxou a podobne, lebo nie vsetci elektrikari vedia zapojit vsetko.

      Komentár

      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #4
        Napojenie na bytovu pripojku ma svoju logiku, bytova ci domova pripojka nepodlieha platbe za istic, no spolocny odber ma charakter firemnej pripojky (sem spadaju aj pripojky pre spolocenstva vlastnikov) a tu sa plati okrem platby za energiu aj za istic - za 50A trojfazovy istic je to cca 50 eur mesacne,
        Nie je mi jasne naco v svojej garazi potrebujete 25 ci 32A privod na nabijanie EV - ved tam budete parkovat vzdy relativne dlho, podla mna vo svojej garazi staci bohate privod na nabijanie 3x16A a ani ten nebude treba vyuzivat vzdy naplno - ved nabijanie treba vzdy radsej rozlozit na cely cas predpokladaneho parkovania v garazi. Pomale nabijanie je lepsie pre baterie a dimenzovat napajanie na vysoky odber a zatazovat rozvodnu siet zbytocnymi spickami tiez nema logiku.
        Otazkou vysokovykonnych isticov pre Tesla SC a s tym spojenu vysokou platbou za istic som sa zaoberal uz davnejsie, zaujimalo by ma ako to ma vyriesene napr. siet nabijaciek Greenway. Samostatne odberne miesto s vysokovykonnym isticom pri riedkom odbere moze znamenat mozno aj dvojnasobnu cenu elektriny.

        Komentár

        • nemo
          Senior Member
          • Oct 2015
          • 566
          •   

          #5
          Pôvodne zverejnené od jux Pozrieť príspevky
          Nie je mi jasne naco v svojej garazi potrebujete 25 ci 32A privod na nabijanie EV - ved tam budete parkovat vzdy relativne dlho, podla mna vo svojej garazi staci bohate privod na nabijanie 3x16A a ani ten nebude treba vyuzivat vzdy naplno
          Pripojka bude vyuzivana roky do buducnosti a kedze podla Elona Muska: "he expects battery technology to improve at about 5-10% a year." O par rokov sa budu baterie nabijat standardne vyssim vykonom nez dnes. Ekvivalentne 5-10%/rok, co znamena, ze bateria v novej Tesle o 5 rokov moze byt potencialne az 145kWh. Nabijaci prud 1/10 z kapacity je potom 14,5kW. O 9 rokov pri kapacite baterie 212kWh bude potom nabijaci prud 21,2 kW. Takze ked budem vedenie a konektor teraz dimenzovat na 3x32 A (22kW), jedine co bude treba spravit v roku 2024 aby sa Tesla buducnosti optimalne nabijala je zmenit 25 A istic za vyssi (a platit mesacne samozrejme vyssi pausal). Dovtedy budem samozrejme na nabijanie vyuzivat <16 A a domacnost ma este stale rezervu z toho 25 A istica.

          Komentár

          • jux
            jux
            Senior Member
            • Apr 2015
            • 1378
            •      

            #6
            Myslim, ze vacsia kapacita ako 40 - 50kWh pre mestsky EV a vacsia kapacita ako 100 - 120 kWh pre EV na dlhe trate nema opodstatnenie.

            Komentár

            • denial
              Member
              • Jun 2014
              • 323

              #7
              mame 3x50A istic a platime zan 22,50 eur/mes bez dph

              a v suvislosti s inteligentnym elektromerom nam prisiel aj list, podla ktoreho sa bude dat rezervovana kapacita prestavit aj bez zmeny istica

              Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	mag.png
Videní:	409
Veľkosť:98,9 KB
ID:	6376
              Naposledy upravené denial; 21-11-2015, 00:51.

              Komentár

              Pracuje...
              X