Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Objednanie a kúpa Modelu 3 cez Tesla Nemecko

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #31
    Mne to Hasala hovoril ešte na jar na skúšobnej jazde, kde sa hovorilo o možnosti objednať, že aj v DE sa bude pričítavať umweltbonus, asi to proste predajci v Mníchove zabudli robiť a teraz po prvých objednávkach ich upozornili z Tilburgu, že to robia zle.

    Ale na Vašom mieste by som im jasne napísal, že buď bude cena ako pri objednaní alebo ju zrušíte a budete žiadať vrátiť zálohu. Tým že Tesla povolila objednávať len na fyzickú osobu - spotrebiteľa, tak si v tomto ušila bič a ľahko sa Vás zastanú spotrebiteľské organizácie. Iné by to bolo ak by bol objednávateľ firma.

    Každý kvartál trojka o niečo zlacnela, takže čím sa objedná neskôr, tým bude lacnejšia a vychytanejšie chyby.

    Tiež som si overoval svoj nápad ako kúpiť trojku na fyzickú osobu - meno a na Slovensku si odrátať aj slovenskú DPH a mám to potvrdené, dá sa kúpiť aj na osobu s odpočtom DPH.
    Naposledy upravené Miroslav Rojko; 19-09-2019, 16:39.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • Lukas99
      Lukas99 komentoval
      Upraviť komentár
      Ja mam jiz zaplacene cele auto. Takze pokud pred koncem kvartalu budu hrozit zrusenim diky jejich chybe, tak asi vymeknou. Ja ale potrebuji asap doklady, abych to stihl zaregistrovat v CR a prevzit 28.9. Kua.

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko ten tvoj nápad spočíva v tom, že po realizácii kúpy ako FO-nepodnikateľ, by si následne založil firmu (SZČO?), plátcu DPH, do ktorej by si dodatočne zaúčtoval kúpu auta? Dobre som pochopil, alebo máš niečo lepšie? :-)

    • Peto02
      Peto02 komentoval
      Upraviť komentár
      No mne sa zrazu ozval Hasala den potom co som si priviezol auto (presiel cez KO, podal ziadost o typove schvalenie a zaplatil DPH), ze posiela "opravenu" fakturu na ktorej vymazal ten Rakusky bonus 1500 eur (E-Mobilitätsbonusanteil, bez DPH) a mam teda doplatit 1800 eur. Pritom v Tesla Accounte mam oficialnu fakturu z dna odovzdavky s tym, ze mam vsetko vyrovnane (doplatok 0 eur).
      Takze som mu to vsetko napisal, aj to ze som vsetko vyplatit a odovzdali mi auto, tak ze ci tam nemaju nejaku chybu? Po tyzdni sa mi neozval...
      Naposledy upravené Peto02; 19-09-2019, 17:41.

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      Peto02 ty si kúpil za cenníkovú AT cenu bez pripočítaného bonusu? Mne keď pred časom (cca 2 mesiace) robili páni H&K ponuku, tak tých 1800 mi pripočítali. Celkom tomu prestávam rozumieť. Ale zrejme aj sami Tesláci majú v tom riadny hokej.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      EVan nie, tak ako si to ty napísal, to nie je legálne a dph nevrátia, ale ak sa postupnosti urobia inak, je to v poriadku

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      "Tiež som si overoval svoj nápad ako kúpiť trojku na fyzickú osobu - meno a na Slovensku si odrátať aj slovenskú DPH a mám to potvrdené, dá sa kúpiť aj na osobu s odpočtom DPH. "
      Toto sa mi nejako nezdá. Prečo by mala fyzická osoba mať nárok na odpočet DPH? Mal si na mysli fyzickú osobu živnostníka?
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #32
    Postup ako kúpiť Model 3 z Nemecka s odpočtom DPH:

    0. nesmiem byť živnostník plátca DPH

    1. objednať trojku v Mníchove na svoje meno

    2. ak nie ste živnostník neplátca DPH, treba si založiť živnosť na hocičo (zdarma cez el.občiansky, trvá to deň dva dokedy príde živn. list elektronicky)

    3. ak už ste "zdaniteľná osoba" - teda živnostník alebo aj slobodné povolanie, SHR alebo iné, tak potom už môže byť od Tesly vystavená faktúra - podstatné je že človek už musí byť tzv-. zdaniteľná osoba

    4. trojka príde, normálne ju človek prihlási na OU dopravy na osobu, zaplatí na DÚ DPH (oni mu pridelia IČ DPH na dovoz auta) a prihlási na svoje meno, v tomto kroku je podstatná informácia, že pri živnostníkovi sa posudzuje majetok v živnosti nie či je auto na ičo alebo rč v TP (ako a to kedysi tradovalo), ale už niekoľko rokov platí, či sa on rozhodol ho zaradiť do obchodného majetku alebo nie, nie je podstatné že je prihlásené na DI na ičo

    5. požiadame Teslu o vrátenie dane, pošlete TP na svoje meno a potvrdenie o zaplatenej dani (to je treba aj na DI, takže treba si urobiť overenú kópiu)

    6. ako živnostník požiadam o plátcovstvo DPH a v prvom daňovom priznaní vyplním kolonku odrátania DPH z investičného majetku kúpeného pred tým ako som sa stal plátcom

    a teraz sú dve možnosti, záleží od človeka ako chce ďalej so živnosťou:

    7. a) užívam si auto, DÚ do 3 mesiacov vráti slovenskú DPH a mám ho v živnosti, kde ho odpisujem

    7.b) nechcem byť živnostník a plátca, tak auto rovno v prvom mesiaci DPH plátcovstva predám na nejakú svoju inú firmu plátcu DPH, tým mi v živnosti nevznikne nadmerný odpočet ale 0 a nečakám na vrátenie DPH a môžem potom zrušiť živnosť a aj platcovstvo a v tej inej firme si odrátam dph z faktúry, ktorú som vystavil v živnosti


    Výsledok je že auto som kúpil bez DPH a odpisujem ho vo firme.

    Tie dve hrubo zvýraznené veci sú podstatné, v prípade ich nesplnenia Vám prípadná daňové kontrola zamietne možnosť odpočtu DPH v živnosti prvom priznaní.
    Naposledy upravené Miroslav Rojko; 20-09-2019, 16:44.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Nevyhoda ze treba zaplatit 2x dph popredu co sa trosku predrazi. Aj ked sa neskor vrati.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      ale veď 2 x zaplatíš vždy
      - aj keď kupuješ na osobu
      - aj z Tilburgu na firmu zasa dávaš zálohu 15t€ a ešte je to o 5t€ drahšie, takže rovnako zaplatíš vlastne 2 x dph (20t€) ale vrátia ti o 5t€ menej kvôli vyššej cene bez dph

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Ked beries od tej firmy z Brna co tu davali tak beries rovno bez dph ci? A maju mensiu proviziu ako nemcuri.

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Nemci (neviem či aj AT) majú pre nás podmienku, že kupuješ "as a private person". Myslím, že tvoj postup tomuto celkom nezodpovedá, lebo kupuješ ako živnostník. Čiže je to tak trochu odrb na Nemcov, ktorý ale zrejme nemajú ako odhaliť. A vzhľadom na to ako sa Tesla správa k nám z Other Europe, ani sa mi to nezdá nefér :-)
      A ešte technické poznámky: v bode 5. má byť namiesto DÚ asi DI a v bode 7.b sa dostávaš do kolízie s podmienkami pre dotáciu.
      Inak asi OK.

      Wilo a nie je výhodnejšie "požičať" niekomu 8-15 tisíc na pár mesiacov, ako zaplatiť nafurt 3-4 tisíc navyše?

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      EVan Ako sa to vezme. To je asi individualne podla financnych pomerov. Ta pozicka bude vyssia - ak zoberies TM3 LR AWD v nejakom lepsom konfigu za 60tis tak mas dph 10.000€ x2 pre kazdy danovy urad a si na 20tis€. Za to skoro kupis jazdeny Ioniq Ak mas volnych 80tis € tak a si ochotny pockat na vratenie a podstupit trosku byrokracie tak to moze byt fajn. Ak mas vyclenenych na auto len 50-60tis. tak ta provizia moze byt lepsia. Univerzalna spravna cesta neexistuje Ale popravde ak mam mat 80tis na auto tak radsej zaplatim 50 bez dph plus 3000€ proviziu a tych “usetrenych” 17tis € za tie 3 mesiace co by si cakal na vratku pootacam a provizia sa mi lahko vrati.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      EVan bod 5 som opravil, áno pre dotáciu len možnosť 7a, 7b len bez dotácie

      do kolízie sa nedostávaš lebo technický aj všetko bude na osobu - ako hrubo píšem v bode 4, mať TP na ičo už nie je podmienka, objednávka je tiež len na osobu, mať živnosť (ale nie na živnosť kupovať od Tesly) je podmienka ako byť zdaniteľná osoba, voči Tesle všetko prebieha ako osoba, aj všetky papiere sú ako osoba, nie živnostník
      živnosť treba mať v období kúpy len preto aby bol neskôr možný odpočet dph z majetku kúpeného pred plátcovstvom

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo - ale pozor, aj väčšina nemcov už chce zálohu na dph, dokedy im nepošleš papiere, bez dane dá už málokto

      jednu dph drží Tesla len do poslania papierov a druhú dph vráti štát rovnako ako keby ste auto kúpili tu a odrátavali z neho dph (ak človek bude fakturovať, odráta si ju v priznaní aj hneď)

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo v nakonfigurovanej cene 60tis uz jedna DPH vo vyske 10 je zahrnuta, takze potrebujes este 10 navyše, spolu 70, žiadnych 80.
      Ak by si chcel, tak tych 20tis, na 3 mesiace za 3 tis. (alebo aj za 2 tis.) ti kedykoľvek rád požičiam a môžeš otáčať :-)

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko ano viem ale predpokladam ze ta Tesla Brno to ma vyriesene. Na nete pisu ze transakcia prebieha pre platcu DPH rovnako ako od bezneho ceskeho predajcu. Takze pocitam s tym ze slovenskemu subjektu vystavia priamo fakturu bez DPH. Ale vychadzam z toho co pisu na nete. Skusenost s nimi nemam.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      EVan mas tam stale rozdiel 2 dph skoro 20tis len som zle cislo napisal. Cez priekupnika to mas 50tis + 3tis provizia a cez zivnost to mas 70tis.

      A kludne ti ich otocim za proviziu 1000 mne a 2000 tebe
      Naposledy upravené Wilo; 21-09-2019, 17:29.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo základný rozdiel je o nejaké peniaze prísť alebo nejaké peniaze na pár mesiacov niekam vložiť a dostať ich naspäť. Ak tento rozdiel nechápeš, tak máš pravdu a lepšie zaplatiť províziu. Bohužiaľ provízia nie je 2 - 3 tisíc, ale ešte viac. V každej banke Ti požičajú na 8 až 12% úrok krátkodobý úver, takže Ťa tých 10000 DPH navyše na 3 mesiace bude stáť max. 300 €, nie 3 až 4 tisíc provízia priekupníkovi.
      Tesla Brno na stránke nemá žiadne konkrétne údaje, takže predpokladám že provízia je vo výške akou sa ani nechcú chváliť. Veď skús si im dať urobiť ponuku, cena v DE je známa. Na hybride keď o tom diskutovali (mal tam článok - pritom okatú reklamu na seba), bola to najdrahšia voľba ešte viac ako nemeckí priekupníci.
      Naposledy upravené Miroslav Rojko; 20-09-2019, 18:53.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Ale pri tej provizii tiez o nic neprides. Ked das 20tis do placu tak si to za 3 mesiace co budes na auto cakat krasne zarobis z tej dvacky. Rozdiel je ten ze mas 20tis vo vacku ktore pracuju alebo das 20tis daniarom kde ich mas mrtve a nic z nich nemas.

      Na margo vysky niekto hovoril ze cena je vraj nizsia ako v DE. Mozno klamal alebo to nemal overene. To potvrdit neviem. Ale skusim im zo srandy hodit dopyt co mi napisu.

    • Andrew332
      Andrew332 komentoval
      Upraviť komentár
      to je čo za argument preboha tak si nekup teslu vobec, a mas 60tisic v kapse, tri mesiace to pootačaj zarobiš si ako vraviš "pekne peniaze", následne kupiš teslu z tých penazi čo si si zarobil a 60k ti ostane a vuala tesla gratis
  • pile_of_salt
    Member
    • Sep 2019
    • 65
    • lucia76891
    •   

    #33
    Nakup Tesly v Nemecku ako sukromna osoba

    Zdravim Teslaci (alebo Tesliaci?)
    Ako nazov temy hovori zaujima ma nakup Tesly v Nemecku. Presiel som si niekolko vlakien a informacie su rozhadzane, rozdielne a celkom nejasne. Pekne prosim niekoho, kto je ochotny strucne a hlavne prehladne napisat na zaklade vlastnej skusenosti, ze ako sa Tesla kupuje v Nemecku. Bodovo oznacit jednotlive kroky cislami, aby sa potom dali prehladnejsie rozoberat jednotlive kroky. Ide mi o nakup tzv b2c (business to client), nie b2b (business to business) - cize ako sukromna osoba, nie na firmu alebo na zivnost. Zaujimam sa dalej konkretne o nakup Tesly s osobnym vyzdvihnutim auta a prevozom auta na SK po "vlastnych" (Teslynych) kolesach, cize za pouzitia docasnych (cervenych) znaciek (SPZtiek). Dakujem

    Zatial mam v tom osobne chaos ale skusim spisat kroky, ktore sa mi podarilo prezistit (nepodlozene skusenostou):

    * Vytvorit si na https://www.tesla.com ucet.
    * Na stranke https://www.tesla.com/de_DE objednat kyzeny model (Treba zaplatit zalohu 2000€. Neviem akym sposobom sa vybera pobocka, kam chcem auto dorucit).
    * Pri objednavke nezabudnut pouzit referencny kod.
    * Cakat na udaje pre zaplatenie, ktore by mali prist do emailu a zaplatit pozadovanu sumu. (Treba pripocitat 2380€ k vyslednej sume - je to ich dotacia na EV.)
    * Cakat na termin, kedy vozidlo pride.
    * Ist po auto do kyzenej nemeckej Tesla pobocky.
    * Prezistit, ake papiere treba vybavit na prevzatie vozidla.
    * Vybavit na < vloz nazov > urade docasne (cervene) znacky - docasne evidencne cislo vozidla, sucastou ktorych je udajne aj PZP nevyhnutne na presun.
    * Vybavit technicku kontrolu vozidla.
    * Nechat vozidlo skontrolovat < vloz nazov > uradom.
    * Zaplatit dan za vozidlo.
    * Niekde je treba sa preukazat obcianskym preukazom alebo pasom, t.j. osobna ucast pri preberani vozidla je povinna (nie je mozne nechat to na splnomocnenu osobu).
    * Vybavit povolenie na prevadzku motoroveho vozidla. Ak toto povovelenie neviem predlozit/vybavit, bude nutne podstupit znalecky posudok vozidla.

    Je zrejme, ze informacie mam neuplne a lepim ich z emailov, ktore si pisem s manazerom Mnichovskej Tesla pobocky a so znamim, ktory byva v Nemecku a bol ochotny sa popytat na urade, co vsetko bude treba vybavit. Preto som poprosil tunajsich (a ochotnych) Tesla majitelov, ktori maju skusenost s nakupom v Nemecku, aby sa nejako ucelene a strucne podelili o svoju skusenost formou bodoveho navodu. Ja osobne som ochotny to urobit, no zatial nemam skusenost dalej ako emailovu komunikaciu. Informacie prichadzajuce aj od inych ludi su vyrazne skreslujuce. Dopocul som sa napriklad, ze:

    * Tesla ma z nejakeho dovodu o 6000€ lacnejsi model 3 ako ine europske staty. A ze, ak iny ako Nemec si kupi Teslu v Nemecku, mal by pocitat s tym, ze mu nieco na tom aute nebude fungovat. Udajne ide o business model, ktory maju dohodnuty s Nemeckom. O tomto cenovom rozdiele sa nechce nikto zo zamestnancov Tesly rozpravat, nikto sa nechce vyjadrit. Pytal som sa na to SK/CZ "dilerov" Tesiel prostrednictvom emailu, ktory sa iba vyjadrili, ze sa na toto opytaju manazera Viedenskej pobocky. Zatial bez reakcie. K cene v Nemecku sa nevyjadril ani manazer Mnichovskej pobocky. Evidentne je to informacia, o ktorej nemozu hovorit.
    * Vraj na SK/CZ nie su doriesene nabijacky, co sa tyka konektorov pre nabijanie Tesiel. Udajne, nie Teslacke nabijacky nemaju vykonovo/konektorovo osetrene nabijanie Tesiel.
    Pripojené súbory
    Naposledy upravené pile_of_salt; 03-10-2019, 17:55.

    Komentár

    • EVan
      Member
      • Dec 2017
      • 80
      • ivan455831
      •   

      #34
      Aktuálne som v procese, ale nechce sa mi to tu celé rozpisovať. Píšem ti správu

      Komentár

      • pile_of_salt
        Member
        • Sep 2019
        • 65
        • lucia76891
        •   

        #35
        Prave rozpisanie by bolo super, aby to aj ostatni nakupcovia mohli po tebe/nas zopakovat.

        Komentár

        • pile_of_salt
          Member
          • Sep 2019
          • 65
          • lucia76891
          •   

          #36
          Ale velmi rad to cele spisem sam a vytvorim tak prehladny navod ako na vec. No nemam zatial takmer ziadne podklady, az na par zakladov.

          Komentár

          • Lukas99
            Junior Member
            • Aug 2019
            • 10

            #37
            Tak už je doma!!! Bylo to peklo, ale už je to za mnou! Ještě dostat zpátky vratku německé DPH, chybějící Type2 konektor a koberec/podlážku do frunku, amatéři :-). Jsem úplně nadšenej, je to auto z jiný galaxie! Hodně štěstí všem!

            Komentár


            • JozkoPucik
              JozkoPucik komentoval
              Upraviť komentár
              Gratulujem! Àno, auto je to fakt úžastné

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              A ako si dopadol s doplatkom dotácie ? Musel si im ju dať alebo vymäkli ?

            • Lukas99
              Lukas99 komentoval
              Upraviť komentár
              Bohužel jsem ho musel zaplatit :-(, ale stále výhodnější než OTHER EUROPE pricing
          • Tybyt
            Junior Member
            • Oct 2019
            • 8

            #38
            Zdravim. Tato tema by zaujimala aj mna. Mohly by ste to rozpisat? VD

            Komentár

            • TSLA
              Junior Member
              • Sep 2017
              • 7
              • peer20107
              •   

              #39
              Mna to tiez zaujima, kedze mam cerstvo podanu objednavku na Tesla Model 3 v Nemecku. Je to inventory Tesla, takze v euforii ze maju k dispozicii presne ten model co sme chceli sme uplne zabudli na referral code. 🤦‍♂️ Uz sa asi dodatocne k objednavke pridat neda, ci ano?

              Komentár

              • EVan
                Member
                • Dec 2017
                • 80
                • ivan455831
                •   

                #40
                Tak už aj my sme doma :-)
                A teda zatiaľ (a dúfam, že definitívne) Umweltbonus som nemusel doplácať. Nerozumiem tomu, ale nevadí mi to :-)

                Komentár


                • Peto02
                  Peto02 komentoval
                  Upraviť komentár
                  No zatial ani ja, aj ked Hasala mi raz poslal nejaku jeho fakturu kde to mam dopaltit. Tak som zvedavi pri vracani DPH, zatial ziadna odpoved po zaslani dokumentov...

                • Lukas99
                  Lukas99 komentoval
                  Upraviť komentár
                  To to gratuluji, teď už s tím nic neudělají, máš auto fakturu, papíry, tečka. Já platil :-(.
              • Lukas99
                Junior Member
                • Aug 2019
                • 10

                #41
                Včera jsem poslal do Mnichova všechny požadované dokumenty pro vrácení DPH a téměř obratem jsem od Melyssy (má Delivery Specialist) dostal odpověď (přeposlaný email), že jejich VAT team žádost o vrácení schválil. Tak uvidíme, jak dlouho bude převod trvat. Až kapříci připlují, tak dám vědět. Jinak to auto je naprostá bomba! Dokonce bylo volné okno v servisu, tak mi do týdne od předání srovnali nelícující levé dveře a volant, který byl namontován lehce doprava. Přišla už i podlážka do frunku a chybějící Type2 kabel. Kromě po-ebaného umweltbonusu, na kterém jsem zařval asi jen já, tak boží zkušenost. Jediné co mne nemile překvapilo, je tuhost podvozku u mého M3 LR AWD 19"... Na našich super dálnicích s příčnými spárami to skáče jak koza, vůbec to netlumí. Nevím čím to je. Má někdo podobnou zkušenost? Jinak božíííííí!!!!

                Komentár

                • mozeg
                  Member
                  • Dec 2015
                  • 439
                  •   

                  #42
                  Ahojte vsimol si aj niekto iny ze M3 z Piatku na Sobotu v DE konfiguratore isiel o cca 3k€ dole?
                  Naposledy upravené mozeg; 04-11-2019, 10:39.

                  Komentár


                  • Jiri GrandPa
                    Jiri GrandPa komentoval
                    Upraviť komentár
                    O cca 3kEUR co?

                  • EVan
                    EVan komentoval
                    Upraviť komentár
                    To kde vidis, ze M3 isiel dole? Nic take, naopak, verzia LR AWD, ktoru som kupoval pred mesiacom, je teraz uz konfiguratore (DE) presne o 1000 EUR drahsia

                  • Paja
                    Paja komentoval
                    Upraviť komentár
                    Potvrzuji ze ceny M3 AWD se v Nemecku oproti prazdninam zvedly o 1000 EUR. Cena v Rakousku je stejna (vyssi nez v Nemecku) a v CR zatim take. Dokonce nezvedli ani cenu FSD od 1.11.
                • mozeg
                  Member
                  • Dec 2015
                  • 439
                  •   

                  #43
                  Inak ak som pochopil spravne ten umwelt bonus vo vyske 2000€ dava vlastne Tesla ktora sa k tomu zaviazala, zjavne preto to ponechavuju pri FON (fyzicka osoba nepodnikatel). Ja uz len pockam na dotacie a dufam ze v 12/2019 objednavam SR+ v sivej farbe a taznym. 47480€ s DPH.

                  Komentár

                  • pile_of_salt
                    Member
                    • Sep 2019
                    • 65
                    • lucia76891
                    •   

                    #44

                    Na margo skvelosti komunikacie Tesly. Ja mam dost zlu skusenost, konkretne s manazerom Mnichovskej pobocky. 18. oktobra som sa ho opytal dve otazky a dodnes ziadna odpoved. Moja predchadzajuca komunikacia s nim bola tiez zufala. Sice odpovedal, ale trpi tunelovym videnim a zo 7 otazok, reagoval iba na dve. Takmer doslova som musel kazdu nezodpovedanu otazku rozpisat do dalsieho emailu.

                    Taktiez sa mi nedari dovolat do Ceskej pobocky Tesly. Na t.c. 0228 882 612 je to cez automat dopracovat sa da iba k zivemu servisnemu technikovy, nikomu z predaja pretoze "vsetky podstatne informacie najdete na tesla.com stranke" (ako napriklad, ci cena objednaneho auta v den dodavky auta bude taka ista ako v den objednavky a pod.) Skusal som aj Antonina Kasika - nezdvihol, poslal SMS, ze je na testovacej jazde. Skusal som Dominka Hasalu - nezdvihol, poslal SMS, ze je na rokovani.
                    Naposledy upravené pile_of_salt; 06-11-2019, 22:04.

                    Komentár


                    • EVan
                      EVan komentoval
                      Upraviť komentár
                      Neviem, ale zdá sa mi, že moc do toho tlačíš. Chceš aby ti Sven potvrdil cenu zvýšenú o Umweltbonus? Prečo? Mne ho nepripočítali a (ak sa nič nezmenilo), nepripočítajú ho ani tebe. Ibaže by si na tom trval...
                      Ja som so Svenom komunikoval mailami dva dni, reagoval promptne a vecne (možno som mu dával ľahšie otázky), a až v momente, keď mi potvrdil vozidlo a poslal VIN s konečnou faktúrou, "odovzdal ma" na ďalšie spracovnie Tilburgu. S tými už som potom riešil termín a samotné preberanie v Mníchove.
                      Zrovna dnes som mu poštou posielal komplet doklady na vrátenie DPH a napísal som mu to aj v maili. Do 5 minút mi odpovedal, že hneď ako zásielku dostane, budú to riešiť.

                    • pile_of_salt
                      pile_of_salt komentoval
                      Upraviť komentár
                      EVan Moc do toho tlacim? Tak neviem, ide o 60 000€. Asi je vcelku logicke mat istotu a nekupovat macku vo vreci. Mne osobne ta suma ukradnuta nie je, preto sa vela pytam, kym bezhlavo zaplatim.

                    • EVan
                      EVan komentoval
                      Upraviť komentár
                      Takže už sa to zmenilo. V konfigurátore je aktuálne už jasne napísané, že nárok na Umweltbonus má len auto registrované aspoň 6 mesiacov v Nemecku.

                    • mozeg
                      mozeg komentoval
                      Upraviť komentár
                      takze M3 SR+ v sivej farbe a s taznym vychadza na 49780,- EUR. AT to vychadza cez 51k€ v AT na dotaciu iba biela a beztazneho. Jedine ze by sa do ceny auta nezapocitavalo tych 980€ za doklady.
                      Naposledy upravené mozeg; 19-11-2019, 12:27.

                    • Miroslav Rojko
                      Miroslav Rojko komentoval
                      Upraviť komentár
                      Z hľadiska účtovníctva sa do nadobúdacej ceny zahrňuje všetko, čo súvisí s obstaraním vozidla (napr. aj poplatky na SK za prihlásenie a TP na okresnom úrade), ak pre účely dotácie je to podobne ...

                    • EVan
                      EVan komentoval
                      Upraviť komentár
                      mozeg tvoja konfigurácia je v D za 47480+2380=49860. Lenže to je s nemeckou DPH 19%, po prepočte na našu 20% DPH, ideš už cez 50tis. Poplatky, čo spomína MIro, tie by sa asi dali hodiť do koša (nezaúčtovať), ale tú DPH neobabreš.

                    • Miroslav Rojko
                      Miroslav Rojko komentoval
                      Upraviť komentár
                      ťažné už je v aftermarkete za polovicu, to netreba objednávať a si pod 50

                    • Jiri GrandPa
                      Jiri GrandPa komentoval
                      Upraviť komentár
                      Tazko. Tazne musi by na voze uz od fabriky. Ja som kvoli tomu cakal na TM3 o 4 mesiace dlhsie. Ak je nejake na after markete tak je bez papierov.

                    • Miroslav Rojko
                      Miroslav Rojko komentoval
                      Upraviť komentár
                      Ťažné samozrejme je dostupné a je vysúvacie zospodu (aby ho nebolo pri nepoužívaní vidieť). Väčšina áut ak umožňuje ťažné, tak to majú v homologizácií (a COC liste a v TP) a je možné domontovať aftermarketové. Neviem ako to má Tesla ale stačí aby sa do TP pozreli majitelia, ktorú ju kúpili v poslednom období keď už ťažné ponúkala.

                      https://www.brunner-a.de/AHK-PKW/TES...l-3::6464.html

                      Minimálne na bicykle a iné držiaky ide zakúpiť aj potom a za menej peňazí.

                    • Jiri GrandPa
                      Jiri GrandPa komentoval
                      Upraviť komentár
                      Hovadina. Si pozri tie parametere. Maximalne kolme zatazenie 60 kg. Tahana zataz - 0 kg. To naco ti je take "tazne"?
                      A ak nahodou budes mat problem s bateriou a Tesla zbada co tam mas namontovane tak dovi dopo.

                    • Miroslav Rojko
                      Miroslav Rojko komentoval
                      Upraviť komentár
                      Zvislé zaťaženie 60 kg je ešte väčšie ako u iných áut, kde je 50 kg a to môžu ťahať vlek. A koľko ľudí chce ťažné kvôli bicyklom a koľko kvôli vleku ? Určite nie je hovadina mať ťažné na bicykle. Keby to bola taká hovadina, prečo by si ho tu ľudia dávali robiť na Leafy a Kony a Ioniqy, keď nemôžu ťahať vlek ?
                  • EVan
                    Member
                    • Dec 2017
                    • 80
                    • ivan455831
                    •   

                    #45
                    Zdá sa, že nemecké ceny išli zas hore. Verzia, ktorú som kúpil pred pár týždňami, je teraz už o 2700 EUR drahšia. Myslím, že nákup v Nemecku už asi nebude mať význam, začína sa to vyrovnávať českým cenám.

                    Komentár


                    • Miroslav Rojko
                      Miroslav Rojko komentoval
                      Upraviť komentár
                      Nemecka dotácia išla hore o 2000€, Nemec to bude mat rovnako ako doteraz. A my s prirážkou priekupníka rovnako ako z Tilburgu.
                  Pracuje...
                  X