Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Este mate trpezlivost cakat?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 604
    •      

    Pre všetkých rezervačných so zaplatenou rezerváciou. Rezerváciu si vypýtajte naspäť, zrušte ju, lebo má opačný efekt ako na čo bola urobená.

    Súčasný stav: prídete do Viedne, objednáte auto a do týždňa až dvoch Vás čaká vo Viedni. Nielen model 3 ale aj S a X. Tam Vám vystavia faktúru či už na firmu alebo osobu aj z iného štátu, ktorú zaplatíte a auto si zoberiete.

    Ak máte rezerváciu a chcete si ju (1000€) odrátať z ceny auta, odhovoria Vás, lebo to ide cez iné oddelenia Tesly a dodanie sa predĺži na minimálne mesiac a pol. Takže rezervácia je v dnešnej dobe na predĺženie čakania na auto o mesiac, nie na urýchlenie nákupu. Rezerváciu treba priamo cez web Tesly zrušiť a auto objednávať bez nej. Príde do pár týždňov naspäť.

    Majú postup, ktorý je odobrený s rakúskym finančným úradom. Rakúsku DPH treba brať ako zálohu, treba zaplatiť slovenskú DPH, zaslať o tom potvrdenie a rakúsku DPH Vám vrátia. Tým že sa zaplatí slovenská DPH (plátci DPH - zaplatí a zároveň odráta - nadobudnutie tovaru), nič neprekáža prihláseniu auta na Slovensku alebo v Čechách. Nie je žiadny problém s vystavením faktúry na cudzinca. Prebratie auta vo Viedni, treba buď prevozné značky alebo dojednať prepravu.

    Pre plátcov DPH je to finančne rovnaké ako kúpiť auto tu na Slovensku od predajcu, lebo síce pýtate naspäť rakúsku a čakáte na ňu ale to isté robíte aj keď kupujete auto od predajcu na Slovensku akurát že pýtate od slovenského štátu. Kde aký formulár poslať a ako pýtať že posielajú návod a postup pri kúpe z viedenskej Tesly.

    Na sklade je dostatok áut so všetkými možnými konfiguráciami, ktoré sú v konfigurátore. K cenám v konfigurátore pre AT treba prirátať dotáciu (1800€), o ktorú je cena znížená pre rakúsko. V Nemecku taktiež už prirátavajú, takže objednať z DE priamo od Tesly nepomôže lepšej dotovanej cene (my vieme že cez priekupníka ano, ale zoberie si za to svoje). Prvá faktúra príde po objednaní automaticky s dotáciou ale potom manuálne slovenka Zuzana pracujúca na centrále v Holandsku posiela opravenú (navýšenú) faktúru, takže je možná komunikácia aj v slovenskom jazyku. Najlacnejšie Long Range je bez pár stoviek 60000€ (lebo RWD sa už nerobí a sklad vypredaný ako sa tu už písalo).

    Toľko informácie, ktoré som dnes dostal od Dominika Hasalu pri predvádzacej jazde.

    Komentár


    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Chces povedat, ze slovenska firma, platca DPH ma zaplatit fakturu s rakuskou DPH a potom vyplnovat formular a ziadat si od rakuskeho danoveho DPH naspat?

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      ano, presne tak. A príde Ti ešte skorej ako od slovenského daňového úradu.

      Slovensko: kúpim auto v júni, priznanie o DPH podávam 25.7.. 4aká sa, či si dph neodrátam v priznaní za júl podávanom do 25.8. a ak nie., tak úrad do 30 dní dph vráti, čo je do 25.9. - čakám tri mesiace

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Ide niekto do toho?
      Tesla sa stale hra na rezervacie, mozno budu nejake benefity. Urcite sa oplati pockat do konca roka na SK dotaciu.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      To s platenim DPH na nove auto v zahranici je proti EU legislative. Stale to v Tesle nepochopili? Ved v Tilburgu to fungovalo na S aj X spravne - t.j. bez DPH pre kazdeho - pre platcu aj neplatcu DPH. V com je Vieden pre nas ine zahranicie ako Tilburg. Takze to len pokazili.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko - no, neviem ci nie si prilis optimista s tym rychlym vratenim rakuskej DPH. Podla platnych EU zakonov firma, platca DPH, ziada o vratenie DPH zaplatenej v inom state az nasledujuci rok, tusim po 1.4. nasledujuceho roka.
      A mimochodom tu DPH na Slovensku pri dovoze auta vobec fyzicky neplatis, pouzijes samozdanenie a len danovemu uradu oznamis nadobudnitie vozidla z EU. Presne takto sme to robili pri dovoze z Tilburgu.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri ma pravdu a dokonca sa mi cosi mari ze to neni april ale az september.

    • MatejN
      MatejN komentoval
      Upraviť komentár
      Idete to teda niekto skusit kupit tak ako pise Miroslav Rojko?

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      Odhliadnúc od toho, že ten postup, ktorý si na nás vymysleli, je sám o sebe absurdný, až by som povedal nezákonný, absolútne neprijateľný je preto, lebo pre neplatcu DPH sa tým zvýši cena. Pretože na Slovensku by zaplatil DPH aj z DPH, ktorú zaplatil v Rakúsku. (Príklad: cena bez DPH 50, s DPH v Rakúsku 60, u nás bude DPH 60 x 20% t.j. 12, čiže po vrátení rakúskej DPH mám cenu 62)
      Ak sa mýlim, opravte ma.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Cize auto bude skorej. Penazi treba viac asi cca 2x DPH. Porusite rezervacky a tym padom nebude dovod otvarat tak skoro trh na SK. Cele je to na figu. Ale je to riesenie ako sa dostat k autu mimo priekupnika z jednoduchsim prihlasenim auta na SK ci CZ.

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Tiez mi to pride pritiahnute za vlasy. Auto si uz sice slovak kupit moze, ale stale to ma daleko od jednotneho europeskeho trhu.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa veď píšem v príspvku, že plátca urobí samozdanenie a v konečnom dôsledku zaplatí len jednu DPH, ktorú si odčíta akurát od AT štátu

      to vrátenie do 1.4. sa týka úplne iného prípadu, nie takýchto

      EVan ale aj neplatcovi vráti AT štát DPH, takže rakúsku DPH treba brať ako keby zálohu, ako brala kedysi Tesla v Tilburgu


      Ale vlastne frflete stále, M3 si môžete kúpiť vo Viedni, prevziať vo Viedni a to aj bez rezervácie a do dvoch týždňov a stále nejaké problémy nachádzate. No tak ho nekupujte, ale načo tu stále potom vyplakávate. Že Vám ho dovezie odťahovka pred dom a pekne Vás poprosia a ešte netočia youtube video aký si skvelý zákazník, že si im dal zarobiť, na to čakáte ?

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Pre fyzicke osoby ale plati, ze fakturu zaplati s rakuskou DPH, prevezme auto, do 8 dni zaplati slovensku DPH, s potvrdenim o tejto platbe si vyziada naspat rakusku DPH, ktoru dostane do par tyzdnov. Dobre tomu rozumiem? Cize na kupu Tesly vo Viedni treba mat na ucte o 20% viac ako rakusan?

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko veď jasne, že rakúsku DPH vrátia. Ale tie dve tisícky zvýšenej slovenskej DPH neplátcovi už nevráti nikto.

      Áno frflem, lebo je to celé voči nám od Tesly jednoducho prasárna. Skvelé auto, ale otrasný prístup.

      Nechcem nič špeciálne. Iba prísť niekam, dostať faktúru v súlade s EU pravidlami, teda bez DPH, zaplatiť ju, prebrať auto a vypadnúť domov. A doma jednoducho doplatiť DPH a hotovo. Nič viac. A nič menej.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      FO ma moznost kupit teraz ked ma vela volnych penazi (10tisic eur pozicka rakusanom na par tyzdnov) a zaroven o 2000eur drahsie na DPH, alebo ma moznost pockat 6 mesiacov, kedy bude SK dotacia 5000eur a pravdepodobne aj priamy predaj bez navysenia 2000eur.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Nie, Slovenska daň sa platí z ceny bez DPH na faktúre, EVan. Áno, oproti Rakusanovi pri kúpe na FO treba mat naviac jednu DPH a 1800€. Alebo to skúsiť ako Jožko Púčik, veď našiel paragraf, že ak si zaplatil AT daň, nemusíš Slovensku. Jemu to prešlo za dlhy čas, lebo bol prvý ale postup je odobrený a treba to brat tiež ako precedens.

    • Peto02
      Peto02 komentoval
      Upraviť komentár
      OK, idem do toho, objednavka a 2000 eur odoslane.
      V Tesla ucte mam tak teraz 2 RN-ka. Jedno z 31.3.2016 ktore stale caka a nove kde mam udaje ku platbe uz aj s Referralom :-)

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko - je to pekne, čo tu píšeš o tom rýchlom vracani DPH apod. Ale uverím až keď to prvý človek ozaj potvrdí že mu tu DPH rakúsky finanzamt skutočne vrátil (tak rýchlo). Čo možno nevieš je fakt, že rakúske firmy platia DPH aj za auta a tá sa im nevráti, pokial ten daný model nie je na zozname “úžitkových” aut, čo Model 3 asi nebude.
      Ale samozrejme prajem tým odvážlivcom aby im to vyšlo sko píšeš.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ako uvádzam v príspevku, "Toľko informácie, ktoré som dnes dostal od Dominika Hasalu pri predvádzacej jazde.". Nemám to overené, uvádzam ako mi to prezentovali a tiež že prví ľudia si preberali už predtým týmto postupom ako som mal skúšobnú jazdu. Samozrejme overený postup bude až keď prvý človek tento proces ukončí.

    • FuturePrimitive
      FuturePrimitive komentoval
      Upraviť komentár
      Caute, som tu v podstate novy, ale nemal som co konstruktivne dodat, tak az teraz rovnako ako Peto02 idem do toho, D.Hasala povedal ze LR AWD v ciernej farbe by mal byt dostupny aj s taznym (neviem ci vo viedni alebo v belgicku) takze som zavazne objednal, zaplatil zalohu. V banke sa mi podarilo vybavit dodatocny uver na dvojite zdanenie cize v najhorsiom pripade aj keby to rakuskemu danovemu trvalo pol roka preplatim na urokoch tak 250 Eur co neni zas tak zle. Auto by som rad previezol na korbe do BA a z tade na prevoznych znackach domov lebo platit za rakuske znacky 300 Eur + to vybavovanie sa mi nechce. jeeff tu pekne rozpisal ako prebiehala jeho objednavka z roepke, rad by som sa potom poinformoval ohladom detailnejsieho postupu pri prihlasovani, kedze skusenosti mam maximalne s jazdenkami. Drzim palec vsetkym ostatnym co sa do toho skor ci neskor pustia ci uz touto alebo inou cestou.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      FuturePrimitive Nezvazoval si odvoz na autoprepravniku? Ja mam dobre skusenosti s modelom ALFA ktory sa da pozicat za 35 eur na 24 hodin napriklad tu: https://www.pozicajsivozik.sk/autoprepravniky.html

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ak máš skúsenosti s jazdenkami, postup je ten istý akurát nemusíš na STK a EK.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Na ten prepravnik ALFA treba nejake skusky na ziskanie dalsej skupinu do vodicaku?

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Klasické B-čko je do 3500 kg celkovej hmotnosti jazdnej súpravy. To asi na Model 3 nevýde, najviac som viezol 1400 kg hatchback na prívese s celkovou hmotnosťou 1700kg.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Pre uplnost doplnim ako je to s vodicakmi:
      B-cko vodicak je: suprava do 3500kg ak prives prekracuje 750kg, alebo suprava do 4250kg ak prives neprekracuje 750kg celkovej hmotnosti. Na tahanie tazkeho privesu spravidla treba vodicak BE, cize tazne vozidlo do celk .hmotnosti do 3500kg a prives hociakej hmotnosti - celkova hmotnost privesu s nakladom samozrejme nesmie prekrocit povolenu hmotnost privesu daneho tazneho vozidla.

      FuturePrimitive Aj by som ti ponukol odvoz TM3 mojou TMX a spominanym privesom, nazval by som to zazitkovou jazdou, no celkova hmotnost privesu s TM3 by prekrocila cca o 100kg maximalnu povolenu hmotnost privesu pre TMX.

      Mam sice aj silnejsie tazne vozidlo, co ma vecsiu povolenu hmotnost privesu, ale to uz nemozem povazovat za zazitkovu jazdu, lebo jazdi na benzin.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      a 100kg pretazenie je uz moc?

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      No auto a prives ci tazne to asi zvladnu, ale policajtom to nevysvetlis a budes cvakat.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ja keď som si naposledy viezol, tak niekde v Senci Autocar požičiaval vozíky, ktoré mali v TP aj menšie celkové hmotnosti aj keď to bol typ na väčšiu hmotnosť. Ja som mal taký, čo mal v TP 1700 kg, ale ten istý s iným TP mal 2200 kg. To myslia zrovna na takéto prípady. Viezol som auto s pohotovostnou hmotnosťou 1490 kg, po odrátaní vodiča a nádrže to bolo tesne pod 1400, čo bola oficiálna nosnosť vozíka v TP. Ťahal som to až z Nemecka.

      Keby to bolo len po Slovensku, je vydané usmernenie ministerstva, že sa berie aktuálna hmotnosť vozíka, t.j. vozík môže mať celkovú aj 3 tony, ale ak tam naložíš len 1500 kg a skutočná hmotnost sa vtesná do 3,5t celkovej súpravy, je to OK.

      S každou hovadinou, ešte aj vozíkom vidíte koľko je predpisov a obmedzení. V Amerike sa majú, tam prihlásia aj doma urobené auto, po cestách ťahajú čo chcú.

    • FuturePrimitive
      FuturePrimitive komentoval
      Upraviť komentár
      Dakujem za info a ponuknutu pomoc, budem to riesit neskor ked budem aspon priblizne vediet kedy moze byt auto odovzdane. Samozrejme ze keby to bolo mozne odtiahnut pomocou MX tak by som to s radostou prijal ale moznosti je vela, daco sa uz najde. Ohladom toho prihlasenia, okrem ostatnych dokladov sa pri prihlaseni noveho vozidla vyzaduje osvedčenie o evidencii časť II, to k autu dostanem v rakuskej verzii a bude to treba prelozit? Auto predpokladam ze nebude zaregistrovane v AT, alebo sa mylim?

    • bukaj
      bukaj komentoval
      Upraviť komentár
      Take do toho jdu, cerne LR AWD s taznym objednano. Pokusim se vyridit si ceske SPZ, ale pochybuju, ze se to stihne do delivery. Je mozne pouzit Nemecke prevozky (zlute, 5ti-denni), ty jde dle vseho objednat pres sit do druheho dne, nebo jen Rakouske (ktere se musi zarizovat na nejake pojistovne primo v Rakousku)?

    • MatejN
      MatejN komentoval
      Upraviť komentár
      Ako teda objednávate auta cez mail na Kasika\Hasallu alebo priamo cez web? Chlapci nejako od piatku neodpisuju na mail. Tiež chcem objednať

    • Peto02
      Peto02 komentoval
      Upraviť komentár
      MatejN ja som najprv napisal v pondelok 1.7. rano mail na dhasala@tesla.com resp. akasik@tesla.com s tym ci su informacie od Miroslava Rojka pravdive. Pred obedom som dostal odpoved od Kasika, ze je to pravda a mozem mu poslat aku chcem konfiguraciu. Poobede som mu to poslal, aj s referralom a vecer mi uz prisiel oficialny mail z Tesly o objednavke a v Accounte som uz mal nove RN. Este mi poslal mail aj Hasala, kam mam poslat 2000 eur a naslednemu zaslat potvrdenku (modre SR+ s taznym by malo prist v Auguste). To som teda spravil a dnes o 17tej mi prisiel mail z Tesly o potvrdeni objednavky a ze mam zvolit Lokalitu dodania (vieden/Graz), Trade-in (skusil som tam natukat moj Prius 2008) a Payment (Cash).

      Rovnako ako FuturePrimitive planujem priviezt auto do Bratislavy na odtahovke (videl som ponuky na Bazose za cca 0,35 eur/km) a potom dat SK prevozne znacky. Tiez chcem dalej postupovat ako jeeff a samozrejme sa snazit vratit Rakusku DPH.

    • MatejN
      MatejN komentoval
      Upraviť komentár
      Peto02 ďakujem za info tak som im napísal ešte jeden mail a budem čakať.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Miro, teraz uz nebyva s privesom problem nikde naokolo (de, at, cz, sk, hu,cro). Pekne vsade funguju podla okamzitej hmotnosti. Kontrolovali ma viackrat s prazdnym aj vazili nalozeny.
      Ak by uvazovali celkovu, musel by som zaplatit pokutu pri kazdej kontrole - aj ked som tahal prazdny prives s celk. max. hmot. 2700kg, TMX ma dovolene maximum 2250kg.
      Podla mojich skusenosti v minulosti vymyslali hlavne ceski, madarski a nasi policajti. Najviac im vadil B-ckovy vodicak s privesom nad 750kg. Kamarat tak platil este cca pred 5-timi rokmi v cesku za prives 1200kg celk. hmot. a vlastnej hmotnosti 350kg na ktorom mal 50kg stromcekov. Ja som to nezazil, lebo mam BE uz cca 30 rokov. BE bolo pre policajtov vzdy dostatocne na to, aby sa nezaoberali inym - nemali to nacvicene - vyzurili sa vzdy len na tych co mali len B a vecsinou protipravne... Ked uvideli BE, dalej nic neriesili... mohol som mat hociaky prives a nalozene na nom hocico.

    • MatejN
      MatejN komentoval
      Upraviť komentár
      Ahojte
      Prave som dostal mail od Hasalu,ktory ma trosku zmiatol.
      "Bohužel s vrácením DPH Vám nemůžeme jakkoliv pomoci. Víme že je to možné jelikož vozidel tímto způsobem na Slovensko prodáme několik každý týden, přesný postup je však potřeba konzultovat s příslušným úřadem na Slovensku nebo s úřetní firmou která Vás v procesu zastoupí. "

      Je tu niekto kto uz objednal cez Vieden ako fyzicka osoba?

    • FuturePrimitive
      FuturePrimitive komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som objednal ako fyzicka osoba.
      Uz sa to tu preberalo. Tesla ma moznost nezaplatit rakusku DPH, avsak musia rakuskym uradom poslat potvrdenie o evidencii vozidla a zaplateni DPH v inom state. Zial to je pre nich komplikovany proces, resp zatial ho nemaju streamlinovany a musime sa zmierit s tym ze Tesla to automaticky zaplati. Nasledne mozes ty dodat rakuskym uradom dane potvrdenia a ziadat o vratenie zaplatenej DPH. Tato stranka tento proces potvrdzuje:
      https://europa.eu/youreurope/citizen...s/index_sk.htm

    • MatejN
      MatejN komentoval
      Upraviť komentár
      Tak a som dalsi 2000€ zaplanete nove RN na Tesla ucte pribudlo,uy len cakat na auto a potom riesit vratenie DPH.

    • MatejN
      MatejN komentoval
      Upraviť komentár
      Ahoj

      Prave som mal telefonat s Tilburgu. Auto uz mam pridelene,dodanie zaciatok Augusta vo Viedni :-)

    • Juraj Ondrejka
      Juraj Ondrejka komentoval
      Upraviť komentár
      Prepravne znacky sa daju prenajat, ja som mal od BA firmy madarske prepravky, tusim na 3-4 dni za 100 e. Viezol som MX z Malmo. Slovenske sa nedaju pouzit v zahranici. Ked mas auto doma, znacky ti zapozicia OU za 33e na mesiac

    • bukaj
      bukaj komentoval
      Upraviť komentár
      Jen varovani pro ostatni, Rakouske prevozky (Uberstellungskennzeichen) jsou ted dost drahe, vlastni znacky za 189.7e (36e vrati, kdyz se do roku odevzdaji zpet), ale k tomu napari 192e pojisteni (i kdyz auto uz pojisteni ma).

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Juraj Ondrejka Doplnim, ze madarske prepravne znacky nefunguju v Rakusku. Rakusania akceptuju len rakuske prepravne znacky, takze prevoz na rakuskych prepravnych znackach z Viedne ci ineho rakuskeho showroomu na SK sa znacne predrazi.
      Lepsie si dat auto odviezt autoprepravnikom, alebo ak je k dispozicii primerane razne vozidlo a vodic s BE vodicakom, je moznost pozicat si relativne lacno prives na prepravu aut.

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som mal madarske prepravne znacky cez http://www.dovozyaut.sk/prevozne-znacky a bolo mi povedane, ze su platne aj v Rakusku (aj ked na webe pisu nieco ine). Takisto mali vynimku na prepravu viac osob vo vozidle a pouzivanie tazneho.

      Podobne to maju aj tu: https://prevozky.sk/#znackyEU
  • Hati
    Junior Member
    • Jan 2016
    • 29
    •   

    Niekoho by mohla zaujimat aj tato moznost:
    shorturl.at/jDEHX (autovia.sk)

    Komentár

    • juris
      Member
      • Dec 2015
      • 30

      Tak my sme uz doma nevydrzali a objednali sedu LR AWD s taznym cez Roepke-mobile bez DPH. V podstate v porovnani s rakuskou cenou(bez dotacie) to vyjde o 900eur viac kvoli sume co si Roepke prihodili. Chcem sa podakovat uzivatelovi jeeff za podrobny popis a navod.

      Komentár


      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Dufam, ze to u vas prebehne hladko ako u mna, co viem, akonahle mas tazne nemozes ratat, ze auto dostanes skor ako za 2 mesiace, kedze take vyrabaju skutocne len na zakazku a nie do "zasoby". Drzim teda palce.

      • juris
        juris komentoval
        Upraviť komentár
        Dufam aj ja ze to hladko prebehne, akurat mi pisali z Roepke ze auto je objednane a ked budu vediet datum tak daju vediet. Ponukli mi prevozne znacky na 30dni za 300eur, to znie podla mna ako celkom fajn deal.
    • bukaj
      Junior Member
      • Jul 2019
      • 2
      •   

      Pôvodne zverejnené od MatejN Pozrieť príspevky
      Ako teda objednávate auta cez mail na Kasika\Hasallu alebo priamo cez web?
      Primo pres web, prvne prepnout na de_AT, pak objednat a nasledne zpatky na en_EU.

      Komentár

      • ivuso
        Member
        • Jun 2015
        • 47

        Priatelia riešil niekto leasing Modelu 3 na Slovensku. Auto z krajiny kde sa Model 3 predáva - zaplatenie leasingovkou - prevoz na svk ?? Nemám na mysli spätný leasing.

        Komentár


        • MatejN
          MatejN komentoval
          Upraviť komentár
          Ahoj riešil som to ale žiadna leasingovka do toho nechcela ísť. Nakoniec som objednal cez Viedeň. A budem riešiť vrátenie Rakúskej DPH

        • ivuso
          ivuso komentoval
          Upraviť komentár
          A ako ho financuješ nakoniec? V hotovosti?

        • MatejN
          MatejN komentoval
          Upraviť komentár
          Ano nakoniec Hotovost

        • ivuso
          ivuso komentoval
          Upraviť komentár
          Napíš mi prosím ako postupuješ? Či už sa rakušáci vyjadrili, že či áno alebo nie a do kedy.

        • MatejN
          MatejN komentoval
          Upraviť komentár
          No zatial som poslal len jeden informatívny mail (8.7.2019) na danove v Rakusku ale nemam ziadnu odpoved.
          Je tu niekto kto uz ma auto a riesi intenzivne vratenie rakuskej DPH?
          Moje auto by malo prist do Viedne zaciatkom Augusta VIN mam 334XXX

        • ivuso
          ivuso komentoval
          Upraviť komentár
          Áno, nakoniec ja. Auto by som mal prevziať v priebehu tohoto týždňa (max. budúci). Bavil som sa s účtovníčkou, povedala, že to nebude problém pýtať to od rakúšanov. VIN bude 192XXX

        • Peto02
          Peto02 komentoval
          Upraviť komentár
          Hmm, tak mne este nikto nevolal a nemam ani VIN. Ale to mi nevadi lebo budem na dovolenke, takze staci ak mi auto pride az v Auguste ;-)
          Naposledy upravené Peto02; 15-07-2019, 16:54.
      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1107
        •      

        S tou DPH by to malo byť takto:
        Neplátca DPH zaplatí v Rakúsku cenu s DPH a na Slovensku nemusí nič riešiť.
        Plátca DPH zaplatí v Rakúsku cenu bez DPH, predávajúci si len overí, či je dotyčný kupujúci plátca DPH na Slovensku. V daňovom priznaní DPH uvedie ako nadobudnutie tovaru v EÚ.
        Akýkoľvek iný postup je v rozpore so sedliackym rozumom. Podľa mňa všetky diskusie okolo toho sú od veci.

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Prosim Ta nesir tu domnienky.
          "Neplátca DPH zaplatí v Rakúsku cenu s DPH a na Slovensku nemusí nič riešiť." je pekna blbost. Pre automobiliy TOTO NEPLATI!

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Doplnim Jirka ze to plati pre "nove automobily podla zakona o DPH", t.j. nie starsie ako pol roka od prveho prihlasenia alebo s najazdenymi nie viac ako 6000km. U starsich a s najazdenymi viac ako 6000km je mozne zaplatit DPH v state nakupu.
          Pripominam, ze pre "nove" plati jedna alebo druha podmienka, takze aj automobil prihlaseny pred povedzme 9-timi mesiacmi s najazdenymi 5000 km je podla zakona o DPH novy a tiez automobil s najazdenymi 7tisic km prihlaseny pred 5-timi mesiacmi je podla zakona o DPH novy.

          Neberte ako priklad postup Jozka Pucika... Ten postup mu sice po siahodlhych vybavovackach presiel, ale stale tvrdim ze je v podstate nelegalny.
          DPH na :"nove vozidla podla zakona o DPH" dovezene na Slovensko a prihlasovane na Slovensku sa plati na Slovensku.
          Platca DPH samozrejme DPH neplati.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          a ja upresním ešte, ak to má byť presné ako je to v európskej smernici a aj prevzaté do národných legislatív, všade sa uvádza DOPRAVNÉ PROSTRIEDKY, nakoľko sa to týka aj nákladných áut, motoriek, člnov, lietadiel, lodí a iných, čo je potom vymenované, špecifikované.
          P.S. Kolobežiek a bicyklov, ktoré nepodliehajú registrácií a sú malej hodnoty, sa to netýka, aby ma niekto zas nechytil za slovo, že aj to je dopravný prostriedok.

        • ivuso
          ivuso komentoval
          Upraviť komentár
          Lenže v tomto prípade TESLA na zákony serie z vysoka

        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          ivuso presne tak. Tesla seria na európske zákony, aj na nás. A tým ma Tesla dosť serie.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko - a čo kone ?

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Ja sa ospravedlňujem 1fisker že som nedočítal jeho poslednú vetu “s pochopením”. Súhlasím s tvojim názorom, že je to proti sedliackemu rozumu. Lenže to je tak všetko čo môžeme urobiť. Sama podstata DPH je totižto proti zdravému rozumu tiež a len vytvára prostredie na podvody.

        • Peto02
          Peto02 komentoval
          Upraviť komentár
          Uz sa take pripady stali -> predavajuci sa dohodol s kupujucim ze mu tu DPH (zalohu ze sa auto vyvezie) vrati ked dostane potvrdenie o registracii mimo zakupenej krajiny. Lenze ten mu tu DPH podla dohody nevratil a tak sa zakaznik obratil na Eurposke spotrebitelske centrum (ECC) ktore to nakoniec s preavnikmi vybavilo.
          https://www.evz.de/en/consumer-topic...ar-in-germany/

          Problemom Tesly je to ze oni uz od zaciatku tu DPH vracat nechcu (asi sa boja danovakov) a ze si to mame pytat z Rakuskeho danveho uradu kam ta DPH ide...

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Pani, zopakujem, ze pri nakupe TMS aTMX v Tilburgu to vela rokov fungovalo pre "other europe" normalne. t.j. uplne kazdy:
          1- podnikatel platca DPH
          2- podnikatel neplatca DPH
          3- sukromna osoba
          Vsetci dostali v Tilburgu fakturu bez DPH a DPH 3- a 2- zaplatili doma a poslali o tom potvrdenie Tesle do Tilburgu. 1- DPH nezaplatili a poslali tesle do Tilburgu potvrdenie nasho DU, ze oznamili nakup vozidla v EU - to pre platcu DPH staci aj na prihlasenie vozidla.
          Pakaren nastala az potom, ked nechceli predavat TM3 v Tilburgu pre "other europe" Ludia to zacali vsakovako obchadzat a teraz je z toho rakusky paskvil.

        • Peto02
          Peto02 komentoval
          Upraviť komentár
          Ono to ma mozno aj nejaky dovod. Zatial co Model S/X sa vyrabajuv Europe tak Model 3 je dovezeny z USA co je asi rozdiel. Ale mozno je v tom iny dovod ktory samozrejme nepoznaju ani predajcovia Tesiel. Jednoducho dostali prikaz z Amsterdamu nepredavat bez DPH a hotovo.

        • kayle
          kayle komentoval
          Upraviť komentár
          Peto02 presnejšie sa mS a mX len skladá (resp. skladal, ale asi to nemenili)
          Čiže auto poskladali vo Fremont-e, potom niečo odmontujú naložia privezú a zase zložia a predajú. Keďže to nie je auto v kuse, je to v inej colnej kolónke. Ale predsa len tých m3 je oproti mS a mX viac, asi by to nestíhali rozoberať a skladať. Či skôr by to stálo kopec peňazí realizovať to.
          Takto napr. rozoberali pri Košiciach aj čerstvo zmontované VW, čo cestovali ďalej na východ.

          jux Nenazval by som to práve "Rakúsky paskvil" (i keď spätne čítam celú moju reakciu, možno aj hej . S tou kúpou trocha robí "zmätky" aj Tesla keď akosi ignoruje, že vrámci EU si môžem ísť auto kúpiť do ktorejkoľvek EU krajiny (plus Nórsko a ešte ktosi) Samozrejme nemusím mať servis, prípadne iné veci pokiaľ nemám zastúpenie v tej ktorej krajine, ale ak pôjdem do Rakúska, alebo Nemecka ako občan SR nemali by robiť problém pri kúpe vozidla.
          Ako je to s tou DPH môže závisieť aj mierne štát od štátu, resp. ako si daňový úrad vysvetlí. Ale čo môžu/musia/nesmú som priznám sa nezisťoval.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          kayle Samozrejme je to problem v Tesle a len v Tesle, ze nechce dodrzovat legislativu EU. Danove urady s tym nic nemaju - tie len kontroluju. Vsetko ma zariadit predajca a predajca musi dokladovat, ze kupujuci legalne vyriesil DPH vo svojej krajine. No stale si to predajcovia zjednodusuju, podobne funguju aj ine automobilky a nedovoluju kupovat hocikde, a ked to aj navela dovolia, tak robia pakaren s DPH a tym financne zatazuju kupujucich a danove urady vratkami DPH.
          Vyhovaraju sa, ze cierny peter je u nich - ale tak je nastavena harmonizovana EU legislativa a skor ci neskor ju budu musiet dodrziavat.
          Standardne by to malo byt presne ako pises. Obcan EU aj firma EU, platca aj neplatca DPH si moze kupit dopravny prostriedok podliehajuci evidencii hocikde v EU a vsade okrem svojej krajiny musi dostat fakturu dez DPH a DPH riesit doma pred prihlasenim . Este to zrejme chvilu potrva, lebo predajcovia hadzu zodpovednost a naklady na kupujucich, ti nasledne obtazuju danove urady vratkami, pricom sa vyhovaraju na prechodne obdobie a podobne dristy..
          Musi sa do toho niekto obut a zariadit, aby zopar predajcov zaplatilo masne pokuty za nedodrziavanie harmonizovanej legislativy EU.

        • Peto02
          Peto02 komentoval
          Upraviť komentár
          Dnes som sa zastavil vo Viedenskom Deliver Centre (mal som cestu okolo zo sluzobky). Akurat odovzdavali 2ks Model 3 a spolu ich tam mali pripravenych asi 7ks na odovzdanie. Mladeho chalana (dobra anglictina) som sa spytal na moje auto, tak mi zistil ze uz je v Europskom sklade este bez VINu (prepocul som mesto), coskoro by mi mal zavolat predajca ohladom dalsieho info a za 1-2 tyzdne by mi mali auto odovzdat. Celkovova doba od objednavky po odovzdanie sa pohybuje v rozmedzi 4-6 tyzdnov.
          Pytal som sa ho aj ci nevie nieco o Rakuskej DPH. Tak podla jeho nazoru by mi mali dat fakturu bez DPH kedze auto vyvazam a neregistruje sa v Rakusku. Kiez by mal chalan pravdu...

          Chystal som sa ist spytat aj do Tesla Storu len 2km odtial, ale kedze som uz bol 8 hodin na cestach a vo Viedni boli velke zapchy, tak som isiel radsej domov. Skusim ziskat dalsie informacie ked mi bude volat predajca, zrejme zajtra Dominik Hasala.
          Naposledy upravené Peto02; 11-07-2019, 19:13.

        • ivan32
          ivan32 komentoval
          Upraviť komentár
          Ako môže byť auto bez VINu?

        • Peto02
          Peto02 komentoval
          Upraviť komentár
          ivan32 asi ma moju konfiguraciu viac aut na sklade a este nerozhodli ktore VIN bude moje...

        • nemo
          nemo komentoval
          Upraviť komentár
          Peto02 Kupujes Model 3 ako fyzicka osoba?

        • Peto02
          Peto02 komentoval
          Upraviť komentár
          nemo Ano
      • ivuso
        Member
        • Jun 2015
        • 47

        Tesla zlacnela modely 3 o tisíce €. Už som volal do Viedne ako to chcú riešiť keď som auto objednal včera pred tým zlacnením

        https://www.teslamagazin.sk/tesla-mo...cena-znizenie/

        Komentár


        • MatejN
          MatejN komentoval
          Upraviť komentár
          Mojej konfiguracii sa to vobec nedotklo, a vobec nevidim ze by tam dake zmeny v cene boli. Jedine je biela farba free.

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          Ak auto este nemas dodane automaticky ti znizia cenu. Stale plati aj to, ze ho mozes do 3 dni od dodania vratit bez uvedenia dovodu (do 7 dni, ak si nemal testovaciu jazdu).

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Zlacneli a výrazne, nemecká 3 LR AWD bola ešte minulý týždeň za niečo vyše 56000, dnes už za 51390 a v cene je príplatková biela farba (kto chcel bielu, rozdiel cez 7 litríkov).

          Chce to len vydržať, veď bola pôvodne LR AWD ešte dosť cez 60 na začiatku roka (ani enhanced autopilot nebol v cene). Preto nám tu neotvárajú konfigurátor, chcú nám len ušetriť sklamanie, koľko nás stojí mesiac jazdenia len na strate ceny novej.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Zaujímavé, že na AT stránke to nešlo tak dole ako v Nemecku. Žeby v DE zvyšovali dotácie ?

        • ivan32
          ivan32 komentoval
          Upraviť komentár
          Veď som z toho blbý. LR AWD v základe sa asi nepohol. Či? pozerám AT stránku a nič sa mi nezdá že by zlacnelo. stále okolo 59.000€. V AT cene je zarátaný umweltbonus??? Ak hej tak 56100+3300 je 59400€ a to bolo aj predtým.
          Naposledy upravené ivan32; 16-07-2019, 16:17.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Áno, v AT cene aj DE cene sú zarátané štátne príspevky v polovičnej výške (ktorú poskytuje výrobca auta), pre nás je to o ne navýšené potom vo faktúre, keďže ako zahraniční kupci nemáme nárok.

        • ivan32
          ivan32 komentoval
          Upraviť komentár
          Takže 56100+1650 je reálna cena pre nás? Či tak ako píšem vyššie?
          Edit: asi som sa k tomu doklikal Bar - Geschätzte Zahlung 56100 + 980 + 1800 =‬58880€ Je to tak?
          Naposledy upravené ivan32; 16-07-2019, 16:32.

        • MatejN
          MatejN komentoval
          Upraviť komentár
          ivan32 áno tak ako píšeš je to správne

        • ivan32
          ivan32 komentoval
          Upraviť komentár
          Takže LR AWD je bez zmeny, možno max 1000€ nakoľko predtým som 980€ Bearbeitungsgebühren nebral do úvahy.

        • ivuso
          ivuso komentoval
          Upraviť komentár
          jeeff s tou automatickou úpravou ceny, to máš nejako overené? Ja mám na predbežnej faktúre 67 tisíc a teraz tá istá konfigurácia v AT stojí cca 63 tisíc.
          Naposledy upravené ivuso; 16-07-2019, 20:34.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Osobna skusenost z nakupu vo Svajci - ak urobis nejaku zmenu v konfiguracii (napr. si nechas pridat tazne) tak ano nova faktura sa odvija od aktualnej ceny. Urobil som presne tuto zmenu, klesla cena auta o 3000 CHF ale stupla cena FSD a tak mi to aj finalne nauctovali. Divna praktika ale povedali mi, ze to je pre nich ako nova objednavka tak beru momentalne ceny. Lenze sa mi tym predlzila doba dodavky o 2 mesiace.
          Dalsia moznost je objednavku upne zrusit a urobit novu. Oni si zaplatenu zalohu lahko prevedu.
          Ale ak by som nic nemenil, tak sa cena nezmeni.

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          ivuso mam to z informacii na reddite,, kde sa to vo velkom vcera preberalo. Viacery potvrdili, ze volali s delivery specialistom kvoli zmene ceny a vstetkym potvrdili, ze cena kedze auto stale nebolo dodane bude znizena. Ked tak si to over s tvojim delivery specialistom, ale neverim, ze u nas to bude ine ako v US.

        • ivuso
          ivuso komentoval
          Upraviť komentár
          jeeff to by sa mi najskôr musel nejaký delivery specialista ozvať, ale dávajú si na čas
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 604
        •      

        Mate niekto vysvetlenie pre tak vyrazny rozdiel rakuskej a nemeckej ceny ? Ved to by aj s priplatkom vyssie spominaneho nemeckeho priekupnika vyslo o par tisic menej ako v AT a navyse bez DPH a nutnosti cakat na vratenie od FinanzAmtu v AT. Mne sa to zda lepsia moznost ako kupa v AT. Navyse za tu cenu maju v Nemecku aj niekolko skladoviek s rychlym dodanim.

        Komentár


        • juris
          juris komentoval
          Upraviť komentár
          Prave som pisal do Roepke mobile ze ci mozem ocakavat znizenie ceny z ich strany (nakolko objednavka s nimi bola podpisana so starou cenou). Tak uvidime ako sa zachovaju a ci budu ferovi.
      • Peto02
        Member
        • Mar 2016
        • 34

        Dnes mi prisiel z Tesly email: "Bestätigung Ihres Model 3 Updates" ale nic nove v Accounte nemam (stale bez VINu). Jedine v sekcii Documents som si vsimol novy dokument Non-Core and Gray Market, ktory som tam predtym nemal.
        Pripojené súbory

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          podľa toho dokumentu sme pre Teslu "non-core market" a zaujímavé, že updaty, online služby, servis, odťah vozidla (asistencia na ceste), všetko je pre nás "No" alebo "Not guaranteed". Aj do servisu dopraviť najprv do "core market" krajiny na vlastné náklady. Síce ako tu viacerí píšete, Tesla tieto veci robí ale podľa papiera, ktorý vydali, nemusia a ak to niekedy aj prestanú robiť, nemôže sa nikto sťažovať, pred kúpou mu to dali písomne.

        • MatejN
          MatejN komentoval
          Upraviť komentár
          Aj ja som dostal ten mail. Ja som uz dokument "Non-Core and Gray Market" mal v konte aj pred tym.
          Pribudol ale dokument "Credit Note" kde mam taku istu fakturu ako som mal "Final Invoice"
          Nerozumiem co tym cheli povedat.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          MatejN - to znamena, ze tu fakturu rusia a dostanes novu s novou cenou.

        • MatejN
          MatejN komentoval
          Upraviť komentár
          Cena mojej konfigurácie LongRangeAWD+Red+FSD sa nemenila,takze teraz mam v konte dve fakruty na rovnaku sumu
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 604
        •      

        V pondelok som zrušil rezerváciu na Tesla 3 a včera - stredu som mal peniaze pripísané naspäť na účte. Takže rezervačné zálohy vracajú do pár dní, nečaká sa neviem koľko ako písali rôzne médiá.

        Rezervácia je zbytočná, nie je žiadny dôvod ju mať. Bez nej sa Model 3 kúpi rýchlejšie.

        Komentár


        • EV_Future
          EV_Future komentoval
          Upraviť komentár
          ja som rusil koncom juna a stale nic. Debetna karta, z ktorej som rok dozadu rezervoval, je uz neplatna, medzicasom mi uz bola vydana nova - teoreticky by to mohol byt dovod zdrzania, netusim. Ale riesit to zacnem, az ked nepridu peniaze do konca tohto mesiaca.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Tiež som platil kartou (mBank) a v apríli mi dali novú, ale má rovnaké číslo ako stará, ktorej končila platnosť. Väčšina bánk vydá kartu s novým číslom a to môže byť problém.

        • head
          head komentoval
          Upraviť komentár
          Mne tiez prisli peniaze naspat v priebehu par dni. Pri ruseni rezervacie som zadaval IBAN kam mi maju poslat peniaze, cize s kartou by to nemalo mat nic spolocne.

        • EV_Future
          EV_Future komentoval
          Upraviť komentár
          Ja mam Tatru a nova karta ma ine cislo ako predosla. Inak pri ruseni som ziadny IBAN nevidel, jednoducho som klikol na zrusenie, pytalo ma iba uviest dovod a to bolo vsetko. Ak by ma pytalo bankove detaily, tak by som uviedol. Uvidime ako sa to vyvinie, keby mi neprisli peniaze ani by ma nikto z Tesly nekontaktoval do konca mesiaca, zacnem sa tomu venovat.

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som rusil vcera, pytalo to po mne IBAN.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Zrusene prave teraz. Rovnako pytalo IBAN a SWIFT. Aj som im pekne napisal do komentu preco to rusim. :-)
      • Ja123
        Junior Member
        • Dec 2016
        • 4

        Skuste mi prosim niekto priblizit vase rozhodnutie - preco model 3 a nie model S (sklad), lebo ako to citam, tak si nemozem pomoct, ale tych ca 15tis co je model 3 lacnejsi mi pripada malo, inak povedane, bud je MS lacny, alebo M3 drahy ... ale asi otazka vkusu tiez.

        inak dufam, ze tato odysea ad DPH pre M3 a pod je davno pre MS vyriesena, len treba auto kupit bez DPH (aj ked som FO nepodnikatel), do Tilburgu poslat nejaku spediciu a nasledne si doma mozem riesit poistenie, prihlasenie atd. ?

        Komentár


        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          Ja mam aj S aj 3 a mozem povedat, ze 3 je take sexy, je zabavne na jazdenie, lepsie sa s nim parkuje (je mensie) atd. 15k eur je stale dost penazi, jedina nevyhoda je to, ze 3 ma male otvaranie kufra, takze napchat tam bicykel a kufre na dovolenku sa neda. Ale da sa to riesit original taznym a nosicom, takze keby som mal mat len jedno auto rozhodnem sa pre 3 s taznym.

          Nehovoriac o tom, ze spotreba je vyrazne lepsia ako pri S a mne osobne sa daleko viac paci aj interier oproti S. V S mam ale pre mna pohodlnejsie sedacky (mam povodne s latkovym potahom - nepalia a mne sa v nich lepsie sedi ako v 3).

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Ja mam S, cakam na 3 ale myslim, ze mozem porovnat. S je skutocne velke auto, ako sirkou tak aj kufrom a je super pre rodinu lebo tam fakt vojde vsetko. Momentalne vozime vzadu dve velke detske sedacky v Isofixe a este medzi ne vojde stihla matka.
          Trojka je proste auto pouzitelnejsie v pre denne vozenie ako druhe EV super, ale keby som mal rozhodovat znovu o prvom EV idem do Ska.
      • Ja123
        Junior Member
        • Dec 2016
        • 4

        Aha - dakujem! tak co prispevok, to iny nazor, ale vsak tak to ma byt.
        My mame full house / auto, vela deti. Mna skor zarazili 2 veci u m3: to otvaranie kufra (otvor maly, neni elektricky a voda zo zadneho skla tecie dnu) a vsetci sa zhodli, ze m3 je hlucnejsi. V tych 15tis rozdiel je este aj free supercharging, takze ten rozdiel m3 a ms je ca iba 10k. Ale beriem, do mesta iste m3

        Komentár

        • bukaj
          Junior Member
          • Jul 2019
          • 2
          •   

          Pôvodne zverejnené od Ja123 Pozrieť príspevky
          My mame full house / auto, vela deti. Mna skor zarazili 2 veci u m3: to otvaranie kufra (otvor maly, neni elektricky a voda zo zadneho skla tecie dnu) a vsetci sa zhodli, ze m3 je hlucnejsi. V tych 15tis rozdiel je este aj free supercharging, takze ten rozdiel m3 a ms je ca iba 10k. Ale beriem, do mesta iste m3
          Nove Sko ci Xko nebude mit free supercharging, max 1500km. Na hodne deti je nejlepsi Xko. Co se tyce skla u 3ky, zatim jsem nepozoroval, ze by tekla, ale obcas tam neco ukapne. Ale mozna jen zatim neprselo prilis.

          Komentár

          Pracuje...
          X