Zacnem velmi pozitivne, i3 je super auto do mesta.
Kedze ucel mesto, pre ktory som toto auto kupil splnil moje ocakavania na 100%. Behanie po BA je velmi prijemne, ocenujem super polomer otacania, velmi dobre sa s min beha po ulickach a parkuje v garazach, ktore su postavene v Bratislave podla rozmerovych noriem na auta z rokov 80-tych.
Denny dojazd parada, pri aktualne velmi teplom pocasi je dojazd asi 220-230km cisto po meste bez obmedzovania klimatizacie. Je teplo, cize asi bezi stale, kedze mam nastavenych 23 stupnov a plnu automatiku. Nabijam podla ocakavani 1-2x do tyznda doma v garazi na klasickej 220V zasuvke. Dokonca som prisiel na to, ze mi staci nechat najnizzsi rezim nabijania k konfiguracii palubaku (cca 5A odber) a nemam problem. Ked som pod 50% baterky vecer pri parkovani, tak to pichnem na zasukvu a cez vikend zvetsa auto stoji v garazi, tak sa dobije do plna.
Nabijanie mimo domu velmi nevyuzivam, najcastejsia mimo domova nabijacka je pre mna garaz Eurovea, kde treba vybalit kabel a na to som proste lenivy. Ak sa niekde pichnem, tak garaz Carlton na Hviezdoslavovom namesti, kdzeze je kabel sucastou nabijacej stanice, ale hlavnym dovodom je pre mna skor umiestnenie nabijacky priamo pri vchde/vychode z garaze, cize opet skor vyhrava komfort, ze sa nemusim tocit po garazi. Umiestnenie nabijacky v Carltone je proste super.
Tesim sa z okamziteho krutaku a pocitu jazdy ala motokara.
Teraz negativa
Obcas sa mi stane, ze musim vyrazit neplanovane do okolia BA ako Trnava, Samorin, Malacky a pod. Tu zacina nierny diskomfort, kedze sa mi nechce zasuvat domaca nabijacka na dennej baze. Ak mam rano pri starte z domu pod 50% baterky, zacina byt vyjazd do okolia BA teoreticky problem. Kedze moja casova vytazenost cez den, je na prasknutie, nemozem spekulovat, kde dobijem. Zatial to vzdy vyslo, ale raz som doma parkoval so 7km dojazdom a to i vdaka tomu, ze som pri ceste spet z TT zapol max setriaci rezim EcoPro +. Nastastie ku veceru uz nebolo extremne teplo, kedze v tomto rezime nefunguje klima, dalo sa to prezit. Sice som po navrate do BA nesmeroval priamo domov a cosi este pobehal, moje riziko, ze ostanem vysiet bolo minimalne, kedze v BA sa viem premiestnit do taxiku a auto nechat v najblizsej nabijacke. Poucenie pre mna je, ze s tymto dojazdom mozem mat problem pri tychto drobnych vyletoch.
Dalsie zistenie je dojazd po dialnici, teoreticky pri dodrziavani rychlosti 130km/h. Moje zistenie max 140km na plnu baterku pri letnom pocasi a pustenej klimatizacii. 140km vyrazne znizuje pocet lokalit, kedy musite ist niekam okoli BA na otocku. Dnes som sa sustredil na cislo spotreba z palubneho pocitaca. Pri ustalenej jazde po dialnici 130-150km/ je takmer kontinualny okamzity odber cca 22kW. Co zodpoveda dojazdu tesne pod 150km.
Opet pozitiva.
Nabijacky su relativne vsade. Najlepsie umiestnenie ma rychlo-nabijacka na benzinke Zelenec, teoreticky aj Aupark Piestany. Snad pribudne dalsich par po dialnich, na odpocivadlach, respektive benznkach. Nabijacky po Bratislave pre mna realnejsi vyznam nemaju.
Na zaver, i3 je super auto, je to zabava. Dobry bod ma hlavne spolocnost GreeWay, ktora systematicky buduje siet nabijaciek a zvysuje ich pocet. Snad ich bude viac a viac.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Prve 2 mesiace skusenosti s i3.
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
Zložiť
Videl som v tejto diskusii, že sa tu podporuje aj tento typ 3 fázovej zásuvky http://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eobecn%C3%A9-f%C3%B3rum/nab%C3%ADjacie-%C5%A1tandardy-a-infra%C5%A1trukt%C3%BAra/2615-v%C3%BDzva-na-v%C3%BDstavbu-nab%C3%ADjac%C3%ADch-stan%C3%ADc . Dočítal som sa ale že pre bmw i3 takéto nabíjanie nieje povolené a pri poruche pri takomto nabíjaní záruka neplatí (otázke je ako to zistia?).Ďalej aj smernica EU udáva, že nabíjanie by malo byť umožnené bez potrebných redukcií http://eur-lex.europa.eu/legal-content/SK/TXT/PDF/?uri=CELEX:32014L0094&from=EN. Myslím si, že by sme sa teda mali sústrediť na budovanie nabíjačiek typu 2.
ma vasa i3 trojfazovu 11kW nabijacku? ak ano, 230V jednofazovy nabijaci kabel nechajte doma zastrceny - na nocne nabijanie staci. Na nabijanie na cestach si radsej zadovazte 3F 16A nabijaci kabel + redukcie.
Este otazka? aky mate typ2 kabel? 1F alebo 3F, 16 alebo 32A. Ak mate v aute 3F 16A (11kW) nabijacku, mali by ste mat 3F 16A typ2 kabel. 32A/3F je pre vas zbytocne hruby
Mam 11Kw, cize doma nabijem z 16A klasickej zasuvky dodanou nabijackou za cca 8,5hod z 0-100%. Type2 som si kupil original BMW, urcite ma 3F, ale ci je 16/32A netusim nakolko to neviem zistit. Zatial nemam dalsie redukcie, asi by sa hodila na klasicku cervenu 3F zasuvku, ine ma velmi nenapada.
Našiel som "len" toto a ide to dosť do peňazí:
http://www.evselect.eu/evselect-32a-230400v-max-22kw-p-71.html
http://design-werk.ch/wp2/wp-content/uploads/2017/04/17_MDC22_Factsheet_E.pdf
https://www.nrgkick.com/product/nrgkick-configurator/
A ešte späť k mojej otázke. Prečo nieje väčší tlak na budovanie originálnych nabíjacích stojanov?
http://teslaclub.sk/forum/inzercia/sponzori/3882-prenosn%C3%A1-nab%C3%ADjacia-stanica-easycharger-3x32a-22kw
Je to sice po anglicky ale je to slovenska firma ktora sponzoruje prevadzku tohto webu. Cena velmi rozumna.
Ak nas pre i3 32A/3F vybavu, tak zbytocne nosis tazke a neflexibilne kable
32A/3F type2 kable aj mobilne konektgory pouzivaju 6mm2 vykonove vodice.
pre I3 by ti swtacila 16A vybava - teda len 2,5mm2 vodice, ktore su podstatne lahsie , maju mensi priemer kabla a su podstatne flexibilnejsie.
16A type2 kable sa est6e daju zohnat, no horsie je to s mobilnymi konektormi - kazdy robi 32A/3F, pretoze type2 konektory aj elektronika MK su v podstate rovnake.
Tesla dodava k europskym autam pekny 16A mobilny konektor - ten by si mohol pouzivat aj pre i3.
Ak ches mozem ti pozicat 16A vybavu - vyrobil som si 16A 3F type2 kabel aj mobilny konektor - nech porovnas so svojimi.
ale v horizonte desať rokov je cesta súkromné (napr. členovia fóra), firemné, pri hoteloch, reštauráciách, nákupných a zábavných centrách, myslím, že ani to nemusia byť originál foremné (výrobok automobilky), ale 1f230V16-25A; 3f400V16-32A. je to asi jednoduchšie, ako sa spoliahať na rôzne neisté "prístupové karty".
smutné je to, že "naj" hotel v tn - tatra/erzsébeth sa mi na kriticý e-mail (o nabíjaní v magnuse) sa neozvali ani nič neurobili
samosprávny kraj plánuje tri nabíjačky na verejne prístupných miestach, ...
Kábel mám 32A, už si nepamätám aké mali v ponuke v BMW ale zdá sa mi že potom mali už len ten starší na 7,4kW vnútornú nabíjačku na predošlú i3. To že má nová 94Ah i3 len 11kW vnútornú nabíjačku som sa dozvedel až po kúpe. Je to informácia ktorou som sa nezaoberal a aj keď som ju chcel vyhladať tak som mal celkom problém nájsť niečo medzi oficiálnymi zdrojmi. Je to škoda lebo to privádza množstvo nejasností. V BMW predajni o tom nevedia veľa, snáď sa to zlepší s množstvom predaných hybridov a elektroáut. Customer service bmw je tiež tragický.
jux ďakujem za ponuku . Chcel by som sa opýtať, keď si si to robil sám inšpiroval si sa nejakým DIY projektom respektíve máš k tomu nejakú dokumentáciu? Možno by som skúsil trošku pobastliť.
Niekde tu v diskusii som čítal, že k Teslám ste dostávali nabíjačku aj na 3f zásuvku priemyslovú. Treba brať v úvahu že sme tu stále ešte všetci "early adopters" a že ak my to nosenie kabelov nemusíme považovať až za takú obetu, ďalší majitelia už budú ak sa elektromobilita stane dostupnou. Preto si myslím, že na rôzne verejné objekty ďalej hotely a pod treba pritlačiť najprv aby inštalovali originál nabíjacie stanice a až potom im ponúknuť lacnejšiu variantu. Mimochodom hrúbka toho 32A kábla mi až tak nevadí pohodlne sa zmestí do predného i3 "frunku" s lekárničkou,230V nabíjačkou a sadou na defekt.
Vsetky elektrioniky su rovnake, povodne 32A/3F, no dal som si ich uz u vyrobcu naprogramovat aby mali limit tak ako potrebujem (16 a 24A). vyrabal som jednu 24A pre teslacku 16,5kW nabijacku, dalej som si vyrobil 16A pre pouzitie na inom mieste. Vzdy som pouzil kable podla naprogramovaneho max zatazenia elektroniky a dlzky podla toho kde hlavne chcem prislusne kable pouzivat. Samozrejme mam aj originalny tesla nabijaci kabel co som dostal k autu (11kW/16A) - ten pouzivam doma v garazi. a mam aj 32A nabijaci kabel, ktory je v ponuke na romto webe s oroginal Menekes kablom a koncoivkou. Moze ti vsetky kable ukazat s komentarom a vsetky (vratane teslackeho) budu fungovat aj na tvojom I3. Dohodneme sa cez PM.
Rovnako som vyrabal 24A a 16 A type2 kable a "type2 redukciu" - sluzi na to aby sa dal predlzit kabel na type2 strane smerom k autu.
V aute nosim 10metrovy 24A/4mm2 mobilny konektor s 32A cervenym 5kolikom, 10m 24A/4mm2 predlzovacku s cervenym 32A 5-kolikovou vidlivou a zasuvkou, dalej vozim 5m 24A/4mm2 type2 kabel (modifikovany, aby sa dal pouzit ako predlzovacka aj ako standarny type 2 kabel) a spominanu type2 redukciu. Vsetko sa da pospajat - spolu je to 25m. Samozejme mam aj vsetky redukcie na 32 a 16A 4koliky, na 16A 5kolik aj samozrejme aj na obycajnu 230V zasuvku.
Vyrobil som nabijaci kabel dlzky 10 m kde som elektroniku umiestnil tesne k type2 konektoru female pri aute (aby som nemusel riesit riadiacu zilu dlhej dlzky - takto mam cast kabla 5x4mm2 +0,75mm2 minimalnej dlzky 0,5m (vyrobil som ho s kabla 7x 4mm2 - vytiahol som dve 4mm2 zily a zatiahol do obalu jednu 0,75mm2 zilu) a zvysnych 9,5m je standardny gumovy kable H07RN-F 5x4mm2. Kedze guma je tazsia a tiez mam vacsiu dlzku ako standardny 7,5m nabijaci kabel s original menekes kablom tak moj 10 metrovy nabijaci kabel ma cca rovnaku vahu (5,5kg) ako 7,5m kabel 5x6mm2 + 0,75mm2
Aj tak som spokojny, pretoze gumene kable maju podstatne vacsiu zatazitelnost ako plastove a H07RN-F v 4mm2 verzii znesie aj prudy daleko nad 32A, hoci ja budem kabel pouzivat len do 24A.
Dalej som vyrobil 5m dlhy kabel type2 s zilami 4mm2, (H07RN-F) ktory sice tiez budem pouzivat len na 24A, ale sa da pouzit aj na 32A. Musel som ho zmodifikovat, pretoze potrebujem v celej dlzke aj PP a CP. (pre pouzitie ako type2 predlzovacka). Povodne som chcel pouzit gumovy kabel 7x4mm2, ale tento kabel ma velky priemer (ma aj stredovy tahovy segment) aj je dost tazky. Tak som pouzil kabel 5x4mm2, zrusil som jeho vonkajsiu gumennu izolaciu, pridal dve zily 0,75mm2 a zatiahol vsetko do silikonovej buzirky priemeru 14mm. Vysledok je dobry, aj ked zatahovanie do silikonovej buzirky v dlzke 5 metrov bola celkom vyzva :-)))
Vaha tohto mojho type2/type2 kabla (5x4mm2+2x0,75mm2) pri dlzke 5 metrov je 2,4kg. Silikonova buzirka dala kablu este vecsiu flexibilitu ako povodny gumovy obal. Originalny 32A type2 kabel dlzky 7,5m (s 5x6mm2 + 0,75mm2 v plastovom obale) vazi 4,4kg a je velmi neflexibilny - pri teplotach pod -5 stupnov sa s nim takmer neda hybat. Moj kabel guma/silikon je uplne flexibilny aj ked je velmi zima. 5m type2 mam zvinnuty do klbka z vonkajsim priemerom pod 30cm a 10m MK do 35cm. fotky sa sem nedaju dat. Este 10m predlzovacka 5x4mm2 s 32A 5kolikom vidlica/zasuvka vazi 5,1kg, klbko do 35cm. Takze vsetko spolu v dzke 25m vazi cca 25kg.
Electric Vehicles and the i3 (60Ah and 94Ah) by David Bricknell https://itunes.apple.com/sk/book/electric-vehicles-and-the-i3-60ah-and-94ah/id1125422107?mt=11
Ja som si ale knihu kupil na amazone, nech nie som obmedzeny na jablcne zobrazovace.