Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

rýchlonabíjačka Stará Turá

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • rýchlonabíjačka Stará Turá

    STARÁ TURÁ, SNP
    Popis:
    DC: 1xCHAdeMO 44 kW, 1xCombo 50 kW
    AC: 1xTyp-2, 43 kW
    GPS: 48.77828, 17.69458
    Platba:
    Zdarma, bez karty, hesla a identifikácie.
    Ováracia doba: 24/7
    Prevádzkovateľ: Trenčiansky samosprávny kraj
    Email:
    Tel:
    Webstranka:
    Na mape:

    Foto: Click image for larger version  Name:	st2.jpg Views:	2 Size:	787.7 KB ID:	20463Click image for larger version  Name:	st1.jpg Views:	1 Size:	688.2 KB ID:	20462
    Naposledy upravené Juro; 01-01-2018, 18:15. Dôvod: Pridal som mapu

  • #2
    Nabíjačka je medzi Billou a Tescom, po vjazde do Starej Turej na prvom kruhovom doprava a následne na prvej odbočke doprava na parkovisko medzi týmito dvoma obchodmi



    samozrejme som urobil test rýchlosti a nabíjačka je NEOBMEDZENÁ, priemerná rýchlosť pri mojom teste CCS 48,8kW (od 80% ťahá Ioniq 25kW, takže rýchlosť do 80% je tá vypočítaná)

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	st3.jpg
Videní:	1
Veľkosť:363,1 KB
ID:	20465

    Komentár


    • #3
      Fiha, ak to naozaj fici takmer 49kW tak klobuk dolu a tlieskam TSK. Po tom fiasku v Povazsko-bystrickom Mparku som im velmi neveril skoda, ze je to tak daleko od dialnice, to by GW v Bierovciach dostal obrovsku konkurenciu

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Áno, je dobré mať nabíjačku 5 km od domu, to ma teší najviac. A tiež nemyslím, že ju spoplatnia, lebo okrem dvoch mojich elektroáut neviem o iných v blízkosti Starej Turej, takže nebude ani tak vyťažená, aby sa im oplatilo robiť nejaké autentifikácie.
        Na druhej strane myslenie úradníkov je nevyspytateľné, logiku netreba hľadať, ako sme sa presvedčili v PB, tak zatiaľ užívajme, dokedy sa dá...

      • EVan
        EVan komentoval
        Upraviť komentár
        Tak, ak dovolíš, tu sa asi občas aj ja (z Myjavy) zastavím :-)

      • Daliborko
        Daliborko komentoval
        Upraviť komentár
        Aj ja, pri každej mojej ceste z Martina do Skalice a späť. Nová Dubnica je príliš skoro (to mám ešte 50 %) a Skalica ďaleko. Stará Turá je best. Sám by som to lepšie nevybral
        A navyše v Dubnici už začína byť fronta a táto je ešte aj nonstop

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        EVan, na čom sa zastavíš ? Dnes som videl Soul s MY značkou, to Teba ?

      • EVan
        EVan komentoval
        Upraviť komentár
        Tak. Asi mňa. Bol som testovať.

    • #4
      Aktuálna skúsenosť: dnes som optimiticky napichol auto a... vypýtalo si to odo mňa nejakú kartu. Netúšim akú, nikde žiadna informácia, telefón, kontakt. Nič.
      Takže dlho sme sa netešili. Neviete niekto niečo zistiť? (Miroslav Rojko?)

      Komentár


      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        AK je to Trencianskeho samospravneho kraja , tak asi nieco od nich treba vybavit. TSK kartu alebo take nieco si myslim. Pozri ich stranku ci tam nieco nieje.

    • #5
      Ako mi dnes 30.1.18 odpísali z TSK, len skúšali a stanica je opäť bez autentifikácie, keby zmenili budú včas informovať.

      Citujem:
      Trenčiansky samosprávny kraj a Správa ciest TSK skúmajú možnosti prevádzky nabíjacích staníc so všetkými legislatívnymi náležitosťami. O zmenách v režime prevádzky nabíjacích staníc Vás budeme včas informovať.

      Komentár


      • EVan
        EVan komentoval
        Upraviť komentár
        Dík. Ja som skúšal telefóny na TSK, ale asi tam majú moc roboty a nestíhajú dvíhať...

    • #6
      (21.4.2018) CHADEMO NEFUNGUJE nejde asi týždeň, len CCS a AC, dnes som skúšal

      Komentár


      • #7
        V piatok (4.5.18) Chademo uz fungovalo, je to OK.

        Komentár


        • #8
          Dobrý deň, podľa kuloárnych informácií by nabíjačka mala byť zaradená do siete Greenway od začiatku augustu. Ešte to nie je na 100%, ale aby sme boli pripravený.

          Komentár


          • #9
            Takže všetky trenčianskokrajské zožerie GW. Nemal som sa do toho montovať. Presne na toto som upozorňoval kraj, aby to nedávali GW. Dali.....škoda. My sme tu malí páni, aby sme niečo ovplyvnili

            Komentár


            • #10
              Takže máme to "oficiálne" potvrdené z TSK. Dnes nabíjačka pýtala odo mňa notifikáciu kartou, alebo telefónom (bez akýchkoľvek ďalších informácií). A následným telefonátom s kompetentným človekom z TSK, mi bolo potvrdené, že prebieha odovzdávanie do siete Greenway.
              Ak je tu niekto s kontaktmi na médiá, bolo by nanajvýš vhodné záležitosť medializovať a žiadať informácie o "ekonomike" tohto podrazu (financovanie, podmienky prevodu na GW).
              Ja osobne to vidím tak, že to celé bolo vopred takto vymyslené a plánované, samozrejme neviem to dokázať (to by som o tom písal už inam...)

              Komentár


              • #11
                Pred zbytocnym humbukom by som najprv asi skusil zistit, o co tam presne ide. Staci jedna info-ziadost na kraj. Mozno im GW ponukol servis a udrzbu nabijaciek za lepsiu cenu, ako keby si to robil TSK vo vlastnej rezii. A prevadzka bola sucastou zmluvy. A zisk ide stale do kasy TSK, akurat GW si berie proviziu. Pripadne len mesacny pausal za prevadzku a udrzbu.

                A mozno je to naozaj klasicka slovenska zlodejina, co by bol pekny hnus

                Komentár


                • Daliborko
                  Daliborko komentoval
                  Upraviť komentár
                  Na mape GW sú tieto nabíjačky (Stará Turá a PB) označené inak, ako ich vlastné nabíjačky, konkrétne písmenom P. Podľa mňa ide o tú tretiu možnosť (Charge Smart Paid ), ktorú spomínal Peterka tu:
                  http://teslaclub.sk/forum/všeobecné-...6747#post26747

                • Ioniq
                  Ioniq komentoval
                  Upraviť komentár
                  Na stranke TSK nie je zverejnena ziadna zmluva o predaji alebo prenajme s GreenWay. Jedine prenajom nejakeho Leafu este z roku 2015. Ak by to chceli previest na GW, museli by minimalne vyhlasit zamer o predaji a nasledne ohlasit otvaranie obalok. Postup treba dodrzat aj keby to malo byt za kamaratskych podmienok, aby im to nikto spatne nenapadol. Toto bude nejaka forma zmluvnej prevadzky, a vzhladom na fungovanie TSK si viem predstavit, ze GW im urobi vsetku administrativu, vyuctovanie aj udrzbu podstatne lacnejsie, kedze uz prevadzkuju vlastnu siet. Zbytocna panika

                • EVan
                  EVan komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ak niekto chcete, môžem vám dať číslo na kompetentného človeka (kompetentný, v zmysle, že o tom vie a má to na starosti, ale samozrejme o ničom nerozhoduje. Na to sú tam iní...) na TSK, s ktorým som dnes hovoril. Kľudne mu všetci zavolajte a pýtajte sa.
                  Keď tak, cez správu...

              • #12
                Z FB GW- uz je to oficialne:

                GreenWay Infrastructure


                8. august, 0:48 ·

                3 nové rýchlonabíjačky v Trenčianskom kraji! 🙂

                Elektromobilita v TSK sa pohla vpred veľkým krokom vďaka vízii a odhodlaniu TSK budovať svoje vlastné rýchlonabíjačky. GreenWay bude partnerom, ktorý bude prevádzkovať nabíjačky pre Trenčiansky samosprávny kraj a zabezpečí ich užívateľom vysokú kvalitu služieb a pozitívnu skúsenosť s ich využívaním. Príjemné nabíjanie!

                Komentár


                • #13
                  "zabezpečí ich užívateľom vysokú kvalitu služieb a pozitívnu skúsenosť s ich využívaním"

                  Túto vetu si treba zapamätať, lebo tým chceli povedať, že doteraz ste prišli a bez autentifikácie zasunuli kábel a zdarma nabili a to nebolo pozitívne. Teraz prídete, budete musieť vyťahovať našu kartu, autentifikovať sa a my Vám za to pošleme faktúru na 10€ za jedno nabitie.

                  Tak krásne povedať, že sme Vám pohoršili, to je marketing alebo vynikajúca pracovníčka PR ?

                  Komentár


                  • Peterka
                    Peterka komentoval
                    Upraviť komentár
                    Az od septembra sa bude platit:
                    Pre GreenWay zákazníkov sú zadarmo do 31. augusta 2018. Od 1. septembra 2018 budú nabíjania na týchto lokalitách spoplatnené podľa štandardného cenníka GreenWay.

                  • Jiri GrandPa
                    Jiri GrandPa komentoval
                    Upraviť komentár
                    Miro - ty sam si pisal v aprili, ze 2 tyzdne neslo CHAdeMO. Takze vysoka kvalita sluzieb by mala toto skratit na 2 dni. Ruku na srdce - zaidne zariadenie nebude fungovat bez pravidelneho servisu a hlavne rychleho servisu. Myslim, ze krajsky urad by skutocne nemal byt prevadzkovatelom dopravnej infrastruktury.
                    Neda sa nic robit - ak nebude eletromobilita schopna fungovat na komercnej baze tak nebude nikdy, s tym sa musime zmierit.

                  • EVan
                    EVan komentoval
                    Upraviť komentár
                    Jiri GrandPa problem je, že TSK tie 3 nabijacky zafinancoval z vlastných zdrojov (cca 100 tisíc) a teraz ich, za neznamych podmienok (pravdepodobne bezplatne?) odovzdal komerčnému užívateľovi. (Ak sa mýlim a niekto mi ukáže nejakú zmluvu o odpredaji, resp. finančnom vyrovnaní, tak sa samozrejme vopred ospravedlňujem. Mne sa zatiaľ nepodarilo nič na túto tému nájsť ani zistiť)

                  • jux
                    jux komentoval
                    Upraviť komentár
                    EVan: Urcite TSK zafinancoval nabijacky z vlastnych zdrojov? Neboli financovane z nejakeho projektu, tak ako (takmer) vsetky ostatne nabiajcky?

                  • Peterka
                    Peterka komentoval
                    Upraviť komentár
                    Ja to vidim skor takto: nabijacky su uz kupene a zapojene. Nabijanie na nich je bezplatne, ja ako TSK z nich nemam ziaden prinos, navyse musim financovat prevadzku a vykonavat servis, co znamena dalsie naklady. Ak ich dam "do prenajmu" komercnemu subjektu, vsetky starosti mi odpadnu a este predpokladam dostanem nejaky dohodnuty podiel zo zisku

                  • Jiri GrandPa
                    Jiri GrandPa komentoval
                    Upraviť komentár
                    EVan - OK, samozrejme, ze tie nabijacky niekto zaplatil. Podla zakona o slobodnom pristupe k informaciam ti kraj musi odpovedat na tieto tvoje otazky. Takisto ta zmluva s GreenWay by mala byt zverejnena.
                    Tak hor sa do patrania...

                  • Ioniq
                    Ioniq komentoval
                    Upraviť komentár
                    EVan a kde mas napisane, ze boli nabijacky odovzdane komercnemu uzivatelovi? V sekcii zmluv na stranke TSK nie je ziadna zmluva o odpredaji alebo inej zmene vlastnickych prav k nabijackam. Nabijacky su stale majetkom TSK, nedoslo ku ziadnej kradezi ani zmene vlastnika. Jedine co sa zmenilo je prevadzkovatel sluzby pre koncoveho zakaznika, ktory sa zmenil z TSK na GreenWay. GreenWay ma na starosti udrzbu, servis a fakturaciu vodicov, z coho si berie nejake mesacne poplatky a proviziu z nabijania. TSK dostava taktiez podiel na vynosoch z nabijania. Nechapem uplne, v com je problem takehoto vztahu.

                    Prevadzka nabijacej stanice, najma ak je to DC stanica, stoji nemale financne prostriedky, ma nakladny servis a predpokladam, ze aj dost velku byrokraciu a administrativne naklady spojene s predajom takejto elektriny a jej fakturaciou. Ak postavim 3 nabijacky za 100.000€, a mam na vyber platit mesacne 4.000€ za udrzanie prevadzky, zamestnanie administrativneho pracovnika atd plus vyberat par susnov od vodicov, je to trosku nerentabilne. Je len logicke, ze v takychto pripadoch posuniem prevadzku subjektu, ktory ma uz niekolko desiatok inych stanic, a tym padom dokaze robit udrzbu a servis za uplne ine ceny, a najma podstatne flexibilnejsie a rychlejsie, za podmienok, ze sa mi investicia aspon pomaly bude vracat, alebo ak sa mi podari znizit mesacne naklady na minimum.

                    Vies si predstavit, ako dlho by trvala oprava beznej banalnej poruchy DC nabijacky, ak by ju prevadzkoval TSK? Verejne obstaravanie, podpisy zmluv, nasledne to niekto napadne na NKÚ, ide sa odznova, potom sa caka na dalsieho uradnika atd., a zrazu mas nabijacku, ktora je 2 mesiace nepouzitelna. GreenWay ma technicke aj personalne zazemie plus skusenosti, a urobia to nasobne lacnejsie a rychlejsie. Nech je GW akykolvek, byt zodpovednou osobou v TSK, urobim to iste, usetrim si vela bolesti hlav a najma financii.

                  • hudino
                    hudino komentoval
                    Upraviť komentár
                    A verejne obstaravanie na vyber prevadzkovatela prebehlo ?

                  • Jiri GrandPa
                    Jiri GrandPa komentoval
                    Upraviť komentár
                    Verejne obstaravanie musi byt iba od urcitej hodnoty kontraktu, nie?

                  • Ioniq
                    Ioniq komentoval
                    Upraviť komentár
                    To neviem, neskumal som to detailne. A mozno na takyto pripad ani verejne obstaravanie nemusi byt vyhlasene. Ale som si viac menej isty, ze spolocnost ako GreenWay vie poskytnut komplet technicku podporu, zakaznicku podporu, fakturaciu aj servis lacnejsie ako nekompetentny TSK, ktory sa po zafinancovani nabijaciek zrazu zobudil, a zistil kolko to vobec stoji a co to obnasa. Dobre rano. A aktualne je GreenWay mozno aj jediny subjekt na SK, ktory vie toto vsetko pokryt, a v takych pripadoch ani VO nepotrebujes kedze nema kto sutazit. Coskoro pribudne ZSE, ale ti este fakturaciu asi len riesia, rovnako aj ich zakaznicka podpora je aktualne trosku socialisticka (pracovne dni od-do, vikend sa nedovolas).

                    Ci boli zmluvne podmienky aj dohodnute tak, aby to bolo skutocne lacnejsie je druha vec, ale vseobecne je postup TSK spravny. Na to je uz odbor kontroly aby posudil vyhodnost podmienok.

                  • curgali
                    curgali komentoval
                    Upraviť komentár
                    Vie to zabezpečiť aj EVmapa a je podstatne lacnejšia...

                  • Jiri GrandPa
                    Jiri GrandPa komentoval
                    Upraviť komentár
                    EVmapa servisuje nabijacky? To je mi novinka. Vazne? Alebo mas na mysli len fakturaciu?

                  • Ioniq
                    Ioniq komentoval
                    Upraviť komentár
                    EVmapa servisuje nabjacky? A dokonca su ochotni aj rychlo prist na Slovensko ked je porucha?

                  • Miroslav Rojko
                    Miroslav Rojko komentoval
                    Upraviť komentár
                    A GreenWay servisuje nabíjačky ? To mi je tiež novinka. Len si najímajú externú firmu (mám od nich vizitku keď upgradeovali v Trenčíne) a tak si ich môže objednať napr. aj TSK, evmapa alebo hocikto iný. Nehľadajme za tým niečo iné ako obchod. V prvom rade všade ide o peniaze, až v druhom rade o ďalšie veci.

                  • Ioniq
                    Ioniq komentoval
                    Upraviť komentár
                    Neviem, ja som videl raz GreenWay dodavku pri Avione a mali otvorenu nabijacku a kopu naradia, sa tam vrtali v tom. Bol som v tom, ze aj servisuju. A aj keby neservisovali a celu udrzbu outsourcovali inde, pri pocte ich nabijaciek budu mat s externou firmou urcite dohodnute vyhodnejsie ceny ako by dojednal TSK s ich astronomickym poctom 3 kusy. To je zaklad trhu, kvantita vyhrava.

                  • EVan
                    EVan komentoval
                    Upraviť komentár
                    jux podľa tohto z vlastných zdrojov: https://www.tsk.sk/aktualne-spravy/t...page_id=464957

                    Už som to tu niekde písal: Ak pred dvomi rokmi poslanci TSK schválili vrámci projektu Zelená župa investíciu 100 tisíc EUR do nabíjačiek, tak to muselo byť podložené nejakým projektom včítane ekonomického vyhodnotenia realizácie a aj následnej prevádzky. Je nepredstaviteľné (resp. bolo by to idiotské), aby schválili takú investíciu bez nejakého plánu a zdrojov na prevádzkovanie v rozpočte, aspoň na najbližšie roky.

                    Servis tých nabíječiek realizuje dodávateľ (ABB), predpokladám, že je to ešte v záruke. Keď bola porucha v Starej Turej, cez TSK som dostal kontakt na servisáka a riešili sme to vcelku promptne. Samozrejme, po uplynutí záruky by náklady na servis znášal TSK, ale s tým tiež museli počítať v tom projekte. Nerozumiem Ioniq, prečo by mali robiť nejaké obstarávanie na bežný, zmluvný servis, to už trochu preháňaš...

                    V princípe mám problém s tým, že keď už to TSK zrealizoval a zafinancoval, tak by to mal aj prevádzkovať, inak nechápem zmysel celého toho projektu. Ibaže... ale to už by som konšpiroval...

                  • EVan
                    EVan komentoval
                    Upraviť komentár
                    Info z FB GreenWay: "nabijacky su nadalej vo vlastnictve TSK. GreenWay Infrastructure pre TSK poskytuje ich spravu a vynosy z nabijania su prijmom TSK"
                    Zostáva nám len dúfať, že takto neskončia nakoniec všetky nabíjačky (LIDL, BILLA, ZSE,...), pretože biznis spoločnosti GreenWay (podľa mňa) neprináša žiadnu podporu rozvoja elektromobility (ako to prezentuje TSK), ale je to len čistý biznis, budovaný s perspektívou do budúcnosti a bojím sa, že to smeruje k monopolizácii...

                  • jux
                    jux komentoval
                    Upraviť komentár
                    EVan Predpokladam, ze minimalne ZSE zostane konkurenciou GW, logika hovori, ze by sa do nabijackoveho biznisu mali zapojit aj ostatni dodavatelia elektriny.
                    Tesi ma, ze ZSE rozbehli svoj projekt nabijaciek na cele Slovensko, obaval som sa, ze sa obmedzia na zapad Slovenska.
                    Ako sme to tu uz niekolkokrat rozoberali: Ziskovost DC nabijaciek je aj pri cenach GW otazna. Keby na nabijacky nedostali peniaze nejakych projektov, tak ziskove nikdy nebudu. Mozno pri radikalnom zvyseni poctu nabijaciek a elektromobilov moze fungovat nabijackovy biznis aj bez dotacii.

                  • Ioniq
                    Ioniq komentoval
                    Upraviť komentár
                    Chlapi motate sa tu stale len okolo servisu, ale to nie je vsetko. Vie zupa zabezpecit 24hod technicku a zakaznicku podporu? To nevie ani ZSE, schvalne skuste nahlasit poruchu nabijacky v piatok o 13:00 ako som raz skusal z Centralu. Nedovolate sa, a na email odpisu za tyzden. Ma zamestnaneho kvalifikovaneho cloveka, ktory sa vyzna v roznych EV, nabijacich standardoch a ovlada aspon nejaky cudzi jazyk? Ked sa mi ani na druhykrat nepodarilo v Dalitrans spojit s nabijackou, zachvilu mi sami od seba volali z GW ci nepotrebujem pomoc a ci nie je nejaky problem. Ma vyrieseny system fakturacie, reklamacie platieb atd? Z GW mi odpisali do par minut a do hodiny poslali na mail opravenu fakturu, ked mi naratali poplatok za neuspesne pripojenie. S TSK som sa v minulosti ohladne vratenia platby natahoval 7 mesiacov, a to bolo dakych smiesnych 23€. TSK je zjavne uplne mimo a nemalo absolutne ziadny plan. Postavili nabijacky s velkym halo okolo toho, len aby sme sa za 2 roky dozvedeli, ze tie nabijacky vlastne nikto nechce financovat a kopa ludi s nimi nesuhlasi. To mi pride ako prvotriedne planovanie. Ked sa zobudili do tvrdej reality a zistili, ze tie nabijacky su drahe na prevadzku, nezarobia im takmer nic a v podstate ani nemaju zamestnanca, ktory by sa do toho aspon trosku rozumel, tak davaju ruky prec. Podla mna dobre, dostane to sice GreenWay, ale aspon nebudu tie nabijacky casom chatrat bez zaujmu.

                    Ano, mozte hovorit, ze su to velakrat “bonusove” sluzby, ale je to plus, a najma ked sem pride nejaky zahranicny turista s prazdnou bateriou v sobotu a bude mat na tych zupnych nabijackach problem, tak skoncil. To iste v podstate aj ZSE. Nikam sa nedovola, nikto mu nepomoze. Moze zacat googlit odtahovku, ktora rozumie aspon trosku anglicky. Nechcem slepo obhajovat GreenWay, ale niektore veci robia dobre, dokonca aj na svetove pomery nadstandardne. Ak presla prevadzka z TSK na GW za nestandardnych a nevyhodnych podmienok, dobre, nech sa to riesi. A nech tu da niekto relevantne informacie k tomu. Ale toto mi pride ako “hejterske” kopanie do GW a TSK bez toho, aby sme vedeli akekolvek detaily.

                  • Jiri GrandPa
                    Jiri GrandPa komentoval
                    Upraviť komentár
                    Ioniq - naprosty suhlas. Budme radi, ze nabijacky stoja a funguju (hadam to tak aj ostane). Ako tu uz bolo opakovane velakrat - je lepsie nabit a zaplatit, ako nenabit vobec. Cenova politika GW uz tiez nie je ziadna katastrofa, ceny polovicne ako v Rakusku u Smatricsu.
                    V Cesku jediny kto nieco vyznamnejsie robi je CEZ a nie je to ziadna slava. Gratulujme si, ze tu mame 2 operatorov, ked sa nemylim, tak sme pred ani nie rokom snivali o tom ake by to bolo, keby mal GW konkurenciu...
                    Naposledy upravené Jiri GrandPa; 14-08-2018, 09:46.

                  • ICE666SVK
                    ICE666SVK komentoval
                    Upraviť komentár
                    Miroslav Rojko Mal by si hore upravit, ze uz to nieje bez identifikacie, ale z na kartu GW asi stale zadarmo.
                    Ioniq ma pravdu o GW ze tato firma uz ma svpoje prakticke skusenosti a myslim si, ze aj ZSE tym prejde.

                    Zoberme si, ze v organizacii SEVA http://www.seva.sk/sk/zoznam-clenov je momentalne 19 clenou ale celoslovensky posobi momentalne len GW a priblizuje sa ZSE. Ide to pomaly, ale ide to. GW mala dotaciu na nabijacky a ZSE ma teraz. Ako casto moze byt uchadzac uspesny pri ziadosti o dotaciu v tomto pripade na nabijacky, ked uz nejaku v minulosti dostal? Kupa nabijacky je najdrahsia a jednorazova zalezitost ostatne ako pravidelny servis, opravy revizie su ina zalezitost + platba za elektrinu. Kolko ma zivotnost taka nabijacka? Momentalne si to asi nezarobi na seba lebo je malo EV ale v buducnosti....???? Aj cerpaciek je kopec a tiez maju svoj servis, opravy, revizie atd a zarobia si na seba. Takze casom si urcite na seba zarobi aj taka nabijacka. A zrejme sa upravy aj cena, ale chce to cas.

                • #14
                  https://plus7dni.pluska.sk/ludia/bas...mceky-nepodoba

                  https://finstat.sk/spolocnici-konate...s.+%40Dohňany

                  Komentár


                  • Jiri GrandPa
                    Jiri GrandPa komentoval
                    Upraviť komentár
                    Aha. No, ale tak to funguje vsade vo svete...

                  • 1fisker
                    1fisker komentoval
                    Upraviť komentár
                    Ale to je práve zle, že to tak funguje všade vo svete, aj u nás.

                  • Jiri GrandPa
                    Jiri GrandPa komentoval
                    Upraviť komentár
                    Hej, komunisti to skusali inak a lepšie. Zažil som. Ďakujem, stačilo.

                • #15
                  Aké mal možnosti TSK(Trenčiansky samosprávny kraj), pri správe svojich nabíjačiek.
                  Ak TSK pri otváraní svojich nabíjačiek pre verejnosť vravel niečo o zelenom kraji a podpore elektromobility, tak odovzdaním týchto nabíjačiek prevádzkovateľovi GW to už neplatí. Povedzme si úprimne, že 90% motoristov preferuje nízke prevádzkové náklady pred ekológiou a modernými technológiami. Pri používaní siete GW tie náklady( aj keď už je ten cenník oveľa priaznivejší) sú rovnaké a pri malokapacitných baterkách bez teplotného managementu ( napr. Nissan Leaf 24kWh) ešte oveľa vyššie ako majú fosílne autá. Ako chceme presvedčiť ľudí, aby si kúpili BEV o 10.000 € drahší, ako je porovnateľný spaľovák a platili tú istú, alebo väčšiu sumu za spotrebovanú energiu?...Do tej doby, až budú EV za porovnateľnú cenu ako spaľováky, je dobré pomáhať prechodu na elektromobilitu dotačnou politikou. Inak BEV zostane len pre pár nadšencov, ako sme my.
                  Je pravda že starostlivosť o zákazníka u GW je zatiaľ určite lepšia ako má ZSE. Veď sú už dlho na trhu. Ale dajte si ruku na srdce, a povedzte, či pôjdete nabiť na nabíjačku najlepšieho prevádzkovateľa s vyššou cenou, alebo o pár km vedľa na nabíjačku slabšieho, ale s výrazne nižšou cenou...
                  Ale vráťme sa k TSK. Ak by chcel úprimne byť zelený a pomáhať elektromobilistom v tomto zlomovom období pre elektromobilitu, tak mali možnosť u EVmapy si vybrať z viacerých možností. Cenu za nabíjanie si určí majiteľ nabíjačky podľa svojho uváženia. EVmapa si účtuje za správu nabíjačky 15% zo zisku. T.j. ak zákazník nemá zisk, tak tú správu a starostlivosť má zdarma ! Pozáručné opravy platí majiteľ nabíjačky. Všetky opravy zabezpečuje zmluvný partner výrobcu. Napr. u DBT je to firma MAXONE s.r.o. Oni robia ja pre GW. Pochybujem, že majú svojich špecialistov na všetky druhy NS, ktorí hrajú karty na firme, keď všetko funguje a keď sa pokazí NS tak vyštartujú na opravu...
                  Ako by vyzeralo spravovanie pod EVmapou? Takto:
                  1/ TSK nemá spoplatnené nabíjanie, dotuje elektromobilistov (zdarma ako doteraz).
                  Ekonomka TSK zaplatí faktúru za elektriku, poprípade občasnú opravu zmluvnému partnerovi, samozrejme až po záručnej dobe. EVmapa si neberie nič. Majiteľ NS to má zdarma. Takto fungujú už rok Vodné elektrárne TN, za čo im patrí veľká vďaka od nás elektromobilistov. Oni sú možno jediný na SK, ktorý berú všetko na seba a úprimne podporujú nezištne nástup elektromobility.
                  2/ TSK spoplatní nabíjanie za cenu len elektrickej energie, ktorú musí zaplatiť t.j. spoplatnenie bez zisku.
                  EV mapa im odvedie vynaloženú cenu za el. energiu, a keďže nemajú zisk, tak svojich 15% si neúčtujú. Stále majú správu NS zdarma. El. energiu im zaplatia zákazníci, a oni zadotujú prípadnú pozáručnú opravu.
                  3/ TSK sa správa ako komerčný subjekt. Ku spotrebovanej energii si priúčtujú napr. 50% alebo 100% a zo zisku si EVmapa strhne 15% a zvyšných 85% plus cenu za energiu im EVmapa odvedie. A keďže im o tento bod nejde, tak to dali GW.
                  Ak chceli skutočne pomáhať, mohli cez EVmapu využiť bod 1 alebo 2. Nemali by s tým žiadne výdavky. Tých pár faktúr od ZSE alebo od zmluvného partnera za opravu NS by ich ekonómku až tak strašne nezaťažilo. A tá cena za el. a občasnú pozáručnú opravu by ich nezruinovala.
                  Určite mnohí z vás máte stiahnutú aplikáciu od EVmapy, aby ste mohli u nich nabíjať. Viete, že ste online napojený po prihlásení na konkrétnu NS a vidíte, či je voľná, obsadená alebo je nefunkčná. Podľa toho sa zariadite. Taktiež môžete napr. spustiť nabíjanie niekomu na diaľku, napr. z Londýna. Nepotrebuje ten dotyčný žiadnu kartu, ak mu to chcete umožniť cez svoje konto.
                  Naposledy upravené curgali; 14-08-2018, 18:05.

                  Komentár


                  • Ioniq
                    Ioniq komentoval
                    Upraviť komentár
                    Spravne, ale ako tu uz niekto pisal, im nejde o bod 1 ani 2. Nabijacky su trnom v oku viacerych a ide na ne viac financii ako si zelaju. Pochybujem, ze TSK chcelo uprimne niekedy dotovat EV, je zazrak, ze vobec tie 3 nabijacky postavili zo svojho rozpoctu a nie z nejakej statnej alebo EU dotacie. Skor si to zle spocitali na zaciatku, a keby to postavili na dialnici, mozno by aj co-to zarobili. Ale v Starej Turej asi tazko, tam to pouzivanie bude naozaj symbolicke. Tak sa toho potrebuju co najskor zbavit, resp. minimalizovat naklady a presunut to na niekoho ineho. Netreba si zupu idealizovat a dufat, ze by mali nejake dobrocinne umysly EVmapa je sice ok, ale stale ma podla mna GW komplexnejsie sluzby. A hlavne je to “domaca” firma, najma pri sluzbach verejnosti je podla mna ziaduce, aby sluzbu vykonavala domaca firma a nie zahranicna. Opytaj sa v Svajciarsku alebo Rakusku Aj ked nejdem si GW idealizovat
                Pracuje...
                X