Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

CPO Tesla Model S

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • CPO Tesla Model S

    Ahojte,

    Neviem ci to niekto vobec pozna alebo pozeral ale Tesla predava aj jazdene Modely S ( aj Modely X ). Maju na to program ktory sa nazyva: Certified PreOwned ( odtial skratka CPO )
    Napriklad nieco taketo z Beglicka:
    https://www.tesla.com/fr_BE/used/5YJ...97?redirect=no

    Neobzeral sa niekto o niecom takom dost o tom uvazujem, ze by som zmenil Model 3 za jazdeny Model S. Este by som urcite rok pockal na lepsiu cenu 2015 Model S Autopilotom 1.0 Tak ci onak neviem ako je to s DPH ci je v tej cene zaratane ci nie (mam taky pocit ze nieje). Je tam sice uvedene ci je mozne DPH vratit alebo nie co je pre mna ako sukromnu osobu nepodstatne. Rozmyslam ze im zavolam a spytam sa na to s anglictinou problem nemam takze by to slo lahko. Ak by chcel niekto hladat dalsie taketo jazdene auta tak odporucam stranku:
    https://ev-cpo.com/hunter/
    Tu sa to da lahsie prehladavat.

    A dalsie info co mam zistene ( vacsinou z youtube) je ze na tieto auta plati dalej zvysna zaruka. Doba dodania takehoto auta je cca 3 tyzdne. Po zaplateni nevratnej zalohy Tesla dane auto prejde od spodku az po vrch vymenia poskodene diely, opravia poskodenie laku a tak dalej. Nieje to len obycajna kupa jazdeneho Modelu S!
    Naposledy upravené Jozefr; 04-10-2017, 19:43.

  • #2
    Hej poznam. Ja som sa napriklad pytal na CPOcka z Rakuska Dominika Hasalu z Viedenskej Tesly a ten mi povedal, ze CPO sa predava iba klientom v ramci krajiny kde bolo to auto vykupene. Co mi bol ochotny ponuknut boli skladove zasoby resp. predvadzane auta. Takze ak mas niekde rodinu tak hladaj tam, alebo si zaloz sro-cku a mas vystarane.

    Komentár


    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      By ma zaujimalo, ci by prechodny pobyt v danej krajine nestacil. Trebarz ma ta miekto nehnutelnost, alebo tam pracuje dlhodobo.....

    • matchke
      matchke komentoval
      Upraviť komentár
      Takto. Hovorim o Tesla predajcoch.(nie bezne autobazare, ktore predavaju aj jazdenky od Tesly) Myslim, ze ide o to aby auto bolo prihlasene v krajine, kde bolo kupene. Od toho s odvija, ci auto moze byt dajme tomu prihlasene v Belgicku a kupene tebou (ty si na kupnej zmluve) ale trvale bydlisko (danovy domicil) mas na Slovensku. Toto sa asi v ramci EU neda lebo Brusel tlaci na harmonizaciu legislativy. Neviem ci EU pozna institu prechodneho pobytu v inej krajine.
      Naposledy upravené matchke; 05-10-2017, 13:25. Dôvod: Upresnenie o akom predajcovi hovorime.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Matchke, nikto nemoze v EU ludi nutit prihlasovat vozidlo v krajine, v ktorej bolo kupene - to by na Slovensku neboli prihlasene ziadne Tesly. Ludia a firmy bezne kupuju vozidla v inej krajine EU a prihlasuju na Slovensku. Navyse pre platitela DPH je efektivnejsie kupit vozidlo v zahranici ako na Slovensku, lebo nemusi mat peniaze na DPH. V zahranici DPH zaplatit nemusi, keby kupoval vozidlo na SLovensku, musi DPH zaplatit a potom ju pytat spet. Je sice viac roboty s prihlasovanim, ale neblokuju sa peniaze na dph..
      Tesla v Tilburgu sice zo zaciatku robila problemy a nutila platit DPH v Holandsku, ale uz cca 2 roky funguje normalne podla legislativy EU.

    • Jozefr
      Jozefr komentoval
      Upraviť komentár
      Jux presne z tohto som vychadzal, Tesle moze byt jedno co bude na kupnej zmluve ako kupujuci a odoberatel. Jedine co budu chciet su peniaze. A kde si auto ja prihlasim je uz moj problem.

    • matchke
      matchke komentoval
      Upraviť komentár
      Ostatne autobazary to nerobia. Ja mozem len odcitovat pana Hasalu zo septembra 2017.

      "Dobrý den,*
      použitá vozidla prodáváme jen na trzích odkud se vozidla vykoupila. Na Slovensku tedy nemáme žádná použitá vozidla v nabídce."

      Cize Tesla zastupenia v krajinach EU to asi tak robia. Co sa tyka tej DPH. Naopak som sa stretol z niektorymi autobazarmi z Nemecka, ze pozadovali kauciu na DPH, ktoru vratili ked im clovek poslal doklady o vysporiadani DPH v krajine registracie.
      Cele je to skor o pracovnych postupoch predajcu.

  • #3
    Hmm to si ma teda nepotesil. Predpokladal som ze EU trh je EU trh a ze nieco taketo riesit nebudu. Stacilo by sadnut do lietadla a prist si po auto nech je kdekolvek. Skusim sa ale predsa este spytat.

    Komentár


    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Mozno ze auto si moze kupit ktokolvek, ale tie vyhody mat asi nebude, toto treba zistit.

    • matchke
      matchke komentoval
      Upraviť komentár
      Cele posobenie Tesly v EU je podla mna divne. Komplikuju ludom zivot. Objednas cez web, mozes ist do Tilburgu. Nie aby to rovno poslali cez Vieden, alebo cez najblizsieho predajcu.

    • matchke
      matchke komentoval
      Upraviť komentár
      Jednoznacne sa pytaj. Kto sa vela pyta, ten sa vela dozvie.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Mas pravdu, ze je to divne. Podla mna ich cielom je predavat auta. A ked myslim auta, tak vsetky bez rozdielu teda aj tie jazdenky, ktore vykupuju. A ked maju silne trhy, ktore kupuju nove auta a maju aj slabsie trhy, kde by brali aj jazdenky ci predvadzacky, tak by ich tam mali posunut a predat. Auta by im nestali niekde v skladoch ci parkoviskach (myslim jazdenky ci predvadzacky urcene uz len na predaj) a na cestach aj na slabsich trhoch by bolo viac Eaut.

  • #4
    EU je jednotny trh, takze neexistuje dovod blokovat nieco na konkretnu krajinu. Ak bolo vozidlo prihlasene v akejkolvek krajine EU musi sa dat prihlasit v akejkolvek inej. Neverim, ze by Tesla nechcela predavat CPO tesly do inych krajin alebo nejako sankcionovala majitelov z inych krajin.

    Mozno sa to nejako zmenilo, ale moj znamy kupil pred viac ako rokom CPO TMS z Rakuska na Slovensko. Predtym jemne naburana ale opravena a "skontrolovana" TMS sa mu pokazila hned po ceste z Viedne na stredne Slovenko v polovici cesty domov. Zavolal viedensky Tesla servis odkial TMS zobral, hned mu doviezli nahradnu (ovela lepsiu) TMS a pokazenu si odviezli. Na nahradnej TMS jazdil takmer mesiac a velmi nerad sa s nou lucil, ked mu domov priviezli jeho uz skutocne opravenu TMS, Tvrdili, ze pri buracke sa nieco poskodilo, co neodhalili pri prvotnej oprave. Jeho TMS je odvtedy v poriadku.

    Komentár


    • #5
      Zadal som si request na callback pri jednom nahodne vybranom aute z Holandska. Spytam sa na tri veci ako je to s tou danou v tomto fakt niesom doma.
      Model 3 rezervacka ci sa da pouzit voci kupe CPO Tesly. No a samozrejme ci je to vobec mozne kupit CPO Teslu z Holandska, popripade inej EU(euro) krajiny.

      Na stranke bolo napisane ze sa ozvu dnes alebo zajtra, tak uvidime.

      Komentár


      • Jozefr
        Jozefr komentoval
        Upraviť komentár
        Tak vcera a ani dnes sa zatial neozvali. Tak uvidime ci z toho nieco bude buduci tyzden ci im budem volat ja.

    • #6
      CPO je ako u Apple Refurbished podľa toho, čo píšete. Ale ako sa dá nájsť, čo je CPO a čo je len Used medzi Used Teslami na Tesla.com stránke ? Predpokladám, že každá použitá nie je automaticky aj renovovaná alebo ?

      Komentár


      • #7
        V prvom prispevku mam odkaz na stranku ako sa daju najlepsie hladat. To je to: https://ev-cpo.com/hunter/
        Odporucam nalavo vybrat Model S alebo X, nasledne Used, potom Europe. Dalej som si v zalozke Advanced Options/Select Countries vybral len krajiny EU platiace eurami.
        Potom v zalozke Basic Configuration, vybral este Tech Package bez toho by som Model S nekupil, popripade sa daju vybrat dalsie X moznosti.
        Ako posledne staci potvrdit Apply Current Configuration. Nizsie to vypluje zoznam aut...
        Nasledne staci len stlacit na Vin cislo auta prvy stlpec a otvori sa priamo Tesla stranka.
        Ci je este auto v zaruke spoznas podla stlpca Warranty level.

        A pokial som to dobre pochopil tak potom co das zalohu na auto Tesla to auto zobere a v ramci moznosti zrenovuje/opravi. Samozrejme nieje to 110% ale v ramci moznosti stale je to predsa jazdenka. Ten proces trva cca 3 tyzdne az nasledne si ides pre auto. Len pozor zaloha je nevratna, ked si to rozmyslis prepadne.
        Naposledy upravené Jozefr; 05-10-2017, 14:13.

        Komentár


        • #8
          Myslim,ze treba vychadzat zo zaruky. Tesly ponukane na strankach jednotlivych krajin, napriklad
          Rakuska - https://www.tesla.com/de_AT/used
          Maju bud zaruku 4 roky alebo 80000km (a)
          pripadne zaruku 2 roky alebo 160000km (b)

          Ked maju jednu alebo druhu zaruku, zrejme to vzdy budu CPO - inak by nemohli ponukat taku rozsiahlu zaruku na jazdene auta.
          Zrejme je jedno, ci su to predvadzacky, alebo vykupene auta od predoslych majitelov, dolezite je, ze povodna zaruka na bateriu a motor sa prenasa a navyse auta maju dalsiu zaruku (a) alebo (b) s nepretrzitym servisnym zasahom pri poruche.

          "Jedes Model S wird einer gründlichen Inspektion unterzogen und verbleibende Garantielaufzeiten für Batterie und Antriebsstrang werden auf den Käufer übertragen. Zudem ist das Fahrzeug durch eine begrenzte Gebrauchtfahrzeuggarantie über 4 Jahre oder 80.000 km einschließlich 24h-Pannenhilfsdienst gedeckt. "

          Komentár


          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Zaruku maju vsetky used tesly na ich stranke, inac pred mesiacom zacinali na 60, pod 77 tam uz nie je ziadna a dokonca prvych par pod 80 je bez odpoctu DPH. Nejaky velky zaujem o ojazdene Tesly. Aj ked maju este pravu kozu, nie tu ekokozku, co davaju teraz.

        • #9
          Tak nakoniec mi nitko nevolal ale dostal som email od D. Hasalu 3.11. s ponukou novych skladovych Tesiel. Odpisal som mu 6.11. ze rad by som vedel viac o CPO programe v ramci EU. Doteraz bohuzial ale ziadna odpoved neprisla. Tym ze mi to az tak aktualne neponahla mi to velmi ani nevadi ale myslim ze az pride cas tak zavolam skor niekam inam.
          Naposledy upravené Jozefr; 21-11-2017, 09:38.

          Komentár


          • #10
            Tak s CPO mame smolu.

            https://forums.tesla.com/forum/forum...eferral-awards

            Inak - dostal ste uz niekto award po uspesnej referencii?

            Komentár


            • ozana
              ozana komentoval
              Upraviť komentár

            • Jozefr
              Jozefr komentoval
              Upraviť komentár
              V podstate mozem zrusit rezervacku Modelu 3 lebo to auto urcite nekupim. Jedine, ze by som ju nechal a posunul niekomu dalsiemu. Co je v nasich koncinach malo pravdepodobne.

            • Vrso
              Vrso komentoval
              Upraviť komentár
              Jozefr A preco urcite nekupis TM3?

            • Jozefr
              Jozefr komentoval
              Upraviť komentár
              Lebo ak si napisem plus/minusy pre Model3 vs jazdeny ModelS vide mi lepsie Model S.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              A to sa ešte nevie cena Tesly 3 pre Európu ...

            • Jozefr
              Jozefr komentoval
              Upraviť komentár
              Ano presne cislo nemame ale podla mna okolo 33000+dph to bude. A ak priratam akykolvek extra balik a farbu tak som na 45t s dph. A to je uz cena za ktoru kupim jazdeny Model S. A to je teda uplne ine auto aj vyzorom, velkostou, vybavou a hlavne celozivotnym nabijanim na superchargroch.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              A to je to o čom píšem, každý očakáva cenu nižšiu ako nakoniec bude, lebo v podstate sú ľudia optimisti, až dekedy neuvidia realitu.

            • voloda69
              voloda69 komentoval
              Upraviť komentár
              To sa mi vobec nepaci a nechapem to. Ale teraz uz dava zmysel, preco tolko Tesiel zmizlo z ponuky v decembri 2017 z EV-CPO stranky.

          • #11
            do ri.. takze ostava autoscout a klasicka jazdenka, skoda. Ale to ze su problemy s referral awards je davno zname.
            Pozeral som X videi na youtube kde ludia vyhrali Powerwalls a presli uz roky a stale ich nemaju. Aj ked prve ceny auta odovzdavaju bez problemov.

            Komentár


            • #12
              Keď už aj Jeremy Clasksona donútili, aby otestoval a dokonca pochválil Teslu, tak sú tak marketingovo úspešní a na koni, že robia čo chcú a neboja sa reakcií verejnosti. A nejaké zákonné prekážky v predaji medzi EÚ, keď EÚ sa snaží o zjednotenie trhu celú svoju existenciu, tomu uverí len zaslepený fanúšik.
              Je to čistý biznis a z kvartálu na kvartál chcú už investori (držitelia akcií, ktorí ich majú na zárobok, nie fandovia) vidieť nejaké výsledky, tak robia a ešte len budú robiť kroky ako vycicať nielen nových, ale aj starších zákazníkov. Uvidíme ceny náhradných dielov na staršie Tesly, poplatky za internet a iné služby v aute po vypršaní bezplatnej lehoty... Nezávidím Vám.

              S tými prírastkami 10kWh ročne v kapacite baterky, ktoré predvádzajú iní výrobcovia EV, tá Tesla 3 (ak príde vôbec v 2019), nebude vôbec také terno a bude mať normálnu konkurenciu. Veľká ďaka jej za rozhýbanie trhu a uvedomenie sa ostatných automobiliek, ale to je tak všetko z mojej strany.

               

              Komentár


              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                Miro garantujem ti že keby som ti požičal na týždeň moje Sko tak by sa ti veľmi ťažko vracalo do Ioniqu. Čiže máš tu čo závidieť 😏. Nevidím budúcnosť Tesly tak tragicky. Konkurencia ich úmravni. Hovorím to už dva roky. Teším sa že konkurencia je na obzore.

              • Jozefr
                Jozefr komentoval
                Upraviť komentár
                Miro: aktualne ci S alebo X 100D konkurenciu v dojazde nema a tak isto ani Model 3 s long range baterkou. Samozrejme, ze ich vsetci dobiehaju ved doteraz nemali v podstate nic tak je lahko ist z 20-30kWh bateriek na 40-50kWh. Ale som zvedavy kedy zdvojnasobia tych 40-50kWh. Tak skoro to nebude. Nehovoriac o battery managmente, vacsina ostatnych nema baterie aktivne chladene. Jedna vec je spravit vysokokapacitnu baterku a druha je nabit je v rozumnom case a aby aj nejaky ten rok nasledne vydrzala.

                Jiri: Hej tiez v to dufam a myslim ze sa prebudia a zmenia aj servisnu politiku. Aby vedel kazdy servis Teslu opravit ak by chcel. To by tiez pomohlo elektromobilite.

              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                Jozef milis sa s tým chladením. Väčšina má chladenie aktívne a niektoré aj aktívne zohrievanie batérie.

              • Jozefr
                Jozefr komentoval
                Upraviť komentár
                Zohrievanie predpokladam ze ano ale novy Leaf aktivne chladenie nema a novy Golf tiez nie...
                Novy Leaf az 60kWh baterka by mozno mala mat.
                edit: IONIQ ma tak isto len ventilator.
                Naposledy upravené Jozefr; 13-02-2018, 14:58.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Jirko, keby som Teslu chcel, tak ju mám, preto tu vôbec nezávidím ani nikdy z mojich príspevkov nejaká závisť nešla. Ja autá beriem pragmaticky, aby som sa odviezol a mal čo najmenej starostí. Mám už vek na to, aby som nebol taký hlúpy a pre nejakú chvíľkový zážitok sa potom rozčuľoval nad servismi, nad veľkosťou auta, nechcem tu vlastne všetko menovať, je tu na fóre tých problémov plno. Ak bude s Ionigom alebo Leafom nejaký problém, nemám problém ho okamžite predať, nie som fanúšik nejakej značky, je to len vec, ktorá má slúžiť. To Tesla tu buduje nejaký kult a nielen amíci sa idú zblázniť.

                Ioniq svojou dĺžkou mi vyhovuje. Je to na úrovni C-čkového Mercedesu alebo trojkového BMW, čo som jazdieval. Ani vtedy ma to nelákalo do E alebo 5, lebo to už bolo moc veľké. Preto sa mi nepáčia ani SUV, to môžem rovno jazdiť nejakú dodávku. Keby som nevyzeral smiešne, tak mám nejaké úplne malé auto, ale musím pozerať aj na to ako by sa ľudia pozerali na štyridsiatnika v miniaute. Najlepšie som si vždy zajazdil na štvorkolke, ale tam v zime moc fúka.

                Keď bude Tesla na tej úrovni, že zavolám do Tesla servisu Trenčín (tým myslím slovenské zastúpenie a servisy do 50 km od zákazníkov), po kúpe auta si ho prihlásim jednou návštevou na DI a budú mať európsky model prispôsobený na naše cesty a mestá, tak nemám nič proti tomu si ju kúpiť.

            • #13
              V tom video od Clarksona hovorí o autopilote, ale pritom volant stále drží. Tiež Bjorn ukazoval, ako Tesla vyžaduje chytanie volantu. Takže treba na dialnici držať pri súčasnom AP2 volant ? Ja som bol v tom, že nie.

              Komentár


              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                Áno. To stále nie je autopilot ale asistent vodiča. Nemusíš riadiť a nemusíš to držať stále. Ale tak raz za 2 min to chce ruku, má to nejaký algoritmus ako často zrejme podľa rýchlosti a premávky.

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Kazdy, kto prvy krat pouziva sutosteer (nespravne nazyvany autopilotom) ma strach pustit volant.
                Tesla vyzaduje jemne chytenie volantu do dvoch minut, inak nadava. Staci jemny odpor.
                Ked som mal novu teslu, nebol ziaden limit na drzanie volantu - raz som v Nemecku pri pomalej jazde v zapche za volantom zaspal a neviem ako dlho som spal.
                Limit 2 minuty bez dotyku volantu dali po smrtelnej nehode, ked tesla neidentifikovala proti slnku prives iduci z vedlajsej krizom cez cestu.
                Potom tiez okrem limitu 2 minuty otocili prioritu kamery/radar a odvtedy ma radar vyssiu prioritu. Vtedy dali aj novy softver do radaru, tak ze radar odvtedy dokaze identifikovat napriklad brzdenie auta pred autom co je pred teslou, cize kamera ani vodic to druhe auto vpredu nevidia, no radar ho identifikuje a brzdi uz podla toho auta vpredu. (mam AP1)

              • ICE666SVK
                ICE666SVK komentoval
                Upraviť komentár
                A ja som si myslel, ze to drzanie je vyzadovane hlavne legislativou ci v EU alebo inde na svete. Bohvie ako to bude v TM3ke, ked je ta kamera co je v spatnom alebo niekde nad nim otocena na posadku. Ze ako to bude fungovat, Predpokladam, ze to asi casom pribudne aj v TMS ci TMX a aj inych Teslach.

              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                Čo píše Jux o tom že Tesla vidí dve auta dopredu je pravda a super vec. Raz v noci som išiel po obyčajnej ceste, pršalo a houby bolo vidieť. Vpredu bola odbočka doľava a oproti išli auta takze auto o tri vpredu muselo zastaviť a pustiť ich. Ten druhý vpredu si to nevšimol a trochu ho trafil, vtedy už Tesla vrieskala (bez zapnutého čohokoľvek lebo ten radar pozerá stále) a keď som začal brzdiť tak ten predo mnou ešte išiel a tiež ich trafil. Ja som zastavil 3 m od neho, našťastie za mnou nikto.Toto je ten dôvod prečo Tesly v Nemecku platia plne Kasko v Nemecku iba okolo 1000€. Samozrejme na SK to Allianz nezaujíma.

            • #14
              Uz davnejsie som chcel vyrobit tabulku EV podla typu chladenia a kurenia hlavnej baterie:
              Toto mam zatilal
              EV.........................chadenie............... .kurenie
              Tesla......................aktivne kvapalinou...aktivne kvapalinou
              MercedesB.............aktivne kvapalinou...aktivne kvapalinou
              BMWi3 60 aj 94Ah..klimatizaciou...... ... neviem
              Fiat500e.................aktivne kvapalinou...aktivne kvapalinou
              KIA Soul..... ...........vzduchom.................neviem
              Mitsubishi i-Miev......aktivne vzduchom... nema
              Nisssan Leaf...........pasivne vzduchom...nema
              VW e-up.................nema.........................ne ma
              VW e-Golf...............pasivne vzduchom...nema
              Ampera-E (Bolt).......aktivne kvapalinou...neviem
              Ford Focus electric..aktivne kvapalinou...neviem
              Jaguar I-Pace..........aktivne kvapalinou...neviem
              Renault ZOE............
              Hyundai Ioniq...........vzduchom z auta...aktivne vzduchom

              Netvrdim, ze vsetky informacie su 100% spravne, moze sa to lisit aj podla rocnikov EV, vecsinu tychto informacii som ziskal z knihy o BMWi3.
              Ak mate info o inych EV, pripadne viete toto opravit ci upresnit... do toho
              Naposledy upravené jux; 13-02-2018, 21:47.

              Komentár


              • Peterka
                Peterka komentoval
                Upraviť komentár
                Co sa tyka Ioniqa, cez vikend som spojazdnil OBDII interface a aplikaciu Torque Pro, tak pomaly zacinam sledovat rozne parametre. Vidim tam teplotu Batery Heater 1 a 2, takze zrejme nejake zohrievanie tam je. Aj Batery Fan Feedback (Hz), co su predpokladam otacky chladiaceho ventilatora. Miro tusim pisal, ze ked bol na 100kW nabijacke, tak sa mu ten ventilator pustil a auto "hucalo"

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Áno, Ioniq samozrejme má aktívne chladenie aj zohrievanie a keď som nabíjal na 100kW, tak to výrazne bolo počuť, nakoľko vzduch do baterky sa vháňa aj z interiéru pod strednou zadnou sedačkou, ale nielen vtedy je ten ventilátor počuť.

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Nasiel som ako to ma ioniq, chladi ventilatorom vzduchom z auta, na ohrievanie je v ceste vzduchu elektricka spirala..
                Len neviem co potom povazuju za pasivne vzduchom u Leafa, Leaf ma tiez ventilator co chladi bateriu vzduchom.
                Mozno aktivne znamena, ze chladiaci vzduch sa chladi klimatizaciou, pasivne tiez ventilatorom ale berie vzduch zvonku.
                Naposledy upravené jux; 13-02-2018, 21:45.

              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                Ty prdo, tak to ten Fiat co chcel vyprodukovat len auto aby splnil emisne kvoty pre Kaliforniu v portfoliu vzal pekne "od podlahy" a urobil v roku 2013 super EV. Preto teda tie Fiatky nemaju takmer ziaden ubytok dojazdu s vekom.
            Pracuje...
            X