Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Este mate trpezlivost cakat?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • #16
    Sucasni cakatelia v US by mali M3 dostat do konca tohto roka 2018, kedy aj vyuziju plnu danovu ulavu 7500 dolarov. Na konci prvej polovice 2019 sa zacnu dodavat M3 globalne, kedy sa v US zaroven skonci znizena ulava 3500 dolarov a do konca 2019 bude uz len 1500.

    Cakatelia dostanu M3 v poradi:
    1. sucasni majitelia MS/MX, ktori stanovali a osobne rezervovali 31.3.2016
    2. sucasni majitelia MS/MX, podla poradia kedy zarezervovali online
    3. nemajitelia MS/MX, ktori stanovali a osobne rezervovali 31.3.2016
    4. nemajitelia MS/MX, podla poradia kedy zarezervovali online

    Kedy predpokladate (mesiac/rok) dodania vo svojom pripade?

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Necháme sa prekvapiť. Aj tak je to ešte minimálne rok takze všetky proroctva sú ako veštenie z krištáľovej gule.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Kolko moze byt majitelov SaX v EU co si aj objednali 3ku? Polovica? To by mohlo vyjst tak, ze asi do polovice roka 2019 by vsetci terajsi majitelia tesiel mohli 3-ku mat. Kedze rezervacii je nieco nad 400 tisic, tak ak pojde vyroba tak ako odhaduju, do konca roku 2019 by mohli 3-ku mat vsetci co maju teraz rezervovanu.

    • voloda69
      voloda69 komentoval
      Upraviť komentár
      Ja tipujem, ze budem na rade 6/2019. Cize rok neskor ako som predpokladal, len teraz mam dilemu ci vobec M3 potrebujem, kedze nas plne uspokojuje NISSAN LEAF 2018, takze skor mi dava zmysel velke rodinne auto - cize MODEL X.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Ja uvazujem tak, ze sucasni majitelia MS/MX predbiehaju v poradovniku nemajitelov, na US fore som videl ze majitel MS rezervoval 3/2018 model 3, o par dni dostal pozvanku na konfiguraciu a o mesiac ho mal doma. Tesla do konca roka 2017 vyrobila spolu 300tisic MS/MX (https://electrek.co/2018/02/14/tesla...000th-vehicle/) a predpokladam, ze dve tretiny z nich rezervovalo aj M3, co je 200tisic. Z toho odhadujem, ze 100tisic by mohlo byt z US a Kanady, a pre ostatny svet zostava 100tisic, kde pri rychlosti vyroby M3 (od buduceho mesiaca 6000/tyzden) a zaciatku dodavok do Europy 1H/2019 (30.6.2019) by sa mohlo stihnut do nasledujucich 4 mesiacov, cize 10/2019 ak by sa vyrabalo touto rychlostou a len pre ostatny svet. Ked pocitam, ze polovica produkcie pojde mimo US a Kanadu, prepokladam ze to bude dvojnasobna doba (8 mesiacov), cize sucasnych majitelov S/X vybavia do 2/2020.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ja pocitam podla vsetkych indicii, ze sice som rezervaciu zaplatil po dvoch rokoch a nieco ao prvi cakatelia, ale auto mi pride o to nieco neskor ako im a dva roky som nemal zbytocne peniaze prec.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Nemo: coho usudzujes, ze prve 3-ky pridu do eu v druhej polovici 2019. Vidim Early 2019 na majitela tesly aj nemajitela.tesly.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Miro, ak si objednas lepsiu vybavu, predbehnes tych, co rezervovali pred rokom a vyklikaju slabsiu, ak si objednas nizsiu, tak ta predbehnu ti, co objednali neskor, ak si vyklikaju lepsiu. Ked zacinali dodavky X-ek do EU, bolo to tak, no tych bolo menej, tak sa to velmi neprejavilo.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Samozrejme objednám plnú - long range, autopilot, premium interier, ale nie performance. Pri performance je obmedzeny pocet startov, nie?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Na to obmedzenie Launch mode u Ludicrous a L+ ludia reptali, tak ho zrusili...
      3ka nebude mat ziadne Ludicrous, takze nie je co obmedzovat...
      No mas pravdu, Performance a hlavne s Ludicrous je len frajerina... poriadne zerie gumy, ale paci sa mi a raz za cas si ho vychutnavam. Je jasne, ze maximalne zrychlenia a spomalovania namahaju vsetky komponenty, nielen bateriu, ale tak je to u vsetkych aut. 3-ka Performance ma mat rovnake motory ako neperformance - len budu vyberat lepsie.

  • #17
    jux
    The CEO confirmed that the Model 3 will hit the left-hand-drive markets in Europe and Asia during the first half of 2019
    https://electrek.co/2018/05/28/tesla...019-elon-musk/
    Ked Elon povie "first half", tak to pravdepodobne bude toho 30.6. A hovori ze "dodavky do EU a Azie zacnu" takze to moze byt najprv len v malom mnozstve kym sa zorganizuje logistika na vacsie objemy. Odhad v konfiguratore M3 sa uz raz posuval. Ze termin dodania bude zavisly od nakonfigurovanej vybavy je vidiet uz teraz u cakatelov v US, kde performance verzia ma o jeden mesiac kratsi termin.

    Komentár


    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Dalsia indicia pomaleho nabehu dodavok mimo US bude snaha o maximalne vyuzitie danovej ulavy pre americanov, ktora pre Teslu skonci koncom roka 2019. Cize dodat co najviac M3 domacim.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Prave pre koniec plnej federalnej danovej ulavy 7500 usd pre tesly koncom roka 2019 v US uz budu hlavne mnozstva tm3 dodane a na rad pridu ine trhy. Tiez je mozne, ze ulava bude predlzena tak, ze nebude ziaden limit na dodane kusy jedneho vyrobcu. Na elektreku pisal, ze taka legislativa je pripravena.
      https://electrek.co/2018/07/02/new-b...t-tesla-limit/

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Ak tu ulavu predlzia na neobmedzene tak fajn (ale zatial je v plnej vyske len do konca roka 2019, a bude sa vzdy po pol roku znizovat na 3500 a 1500 v 2H2019 kedy uplne skonci ak sa nic nezmeni), ale aj tak si myslim, ze Tesla uprednostni domacich pred zahranicnymi tak aby maximalne vyuzili ulavy do konca roka 2019. Nedavno dostali vsetci z US a Kanady pozvanky na konfiguraciu s odhadom dodania 3 az 5 mesiacov takze do konca tohto roka bude Tesla busy zasobovanim domaceho trhu s "Long range battery" a potom zaciatkom roka je na rade spustenie konfiguratora pre verziu "Standard battery". Vtedy zasa potvrdia objednavky ti co cakaju na 35tisic dolarovy model 3 ale uz s nizsou danovou ulavou.

  • #18
    Tesla 3 s AWD (dvomi motormi) má predbežne o dosť menší dojazd ako len zadný náhon. To je pádny dôvod ušetriť na AWD, aj tak dnešná elektronika už robí veľa zimných výjazdov možnými aj bez AWD.

    https://electrek.co/2018/07/10/tesla...range-results/

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ako si na to prisiel, ze "o dost mensi" Nieco len v specialnych podmienkach odmerali ( nie standardny meraci cyklus EPA) a fred z toho urobil clanok.
      “urban dynamometer driving schedule” test

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Odmerali tou istou metodikou o 40 mil mensi dojazd. 455 mil oproti 495 mil na zadokolke. Ked si zoberieme ze realny je 310 mil namiesto 495 mil nameranych, tak 40 mil rozdielu je 25 mil v tom pomere (495/310), co je 40 km.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ano - tou istou neznamou metodikou.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      https://insideevs.com/breaking-tesla...range-by-carb/
      Podla slovenskej stranky je “urban dynamometer driving schedule” test simulaciou na simulatore a nie realnych podmienkach a simuluje mestsku jazdu.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Dal som indíciu, nemeral som to sám aby som to obhajoval, preto som aj písal "predbežne menší dojazd". Ale o nejakom trende čo sa môže objaviť aj v teste podľa uznávanej metodiky to môže niečo hovoriť.
      Ak za tých ostých podmienok na tom istom stroji merali RD a AWD, tak to nie je že Jano meral RH dole kopcom a Fero meral AWD do kopca. Aj mne sa ten rozdiel 9% zdá veľký na malý nárast hmotnosti auta - druhého motora, ale ako indíciu som to tu dal.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Neviem prečo Electrek robí take závery ale sama Tesla uvádza dojazd pre všetky verzie modelu 3 identicky. Skúste si otvoriť tu stránku s objedanavanim, tam je porovnanie.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Dojazd sa este bude velmi pravdepodobne optimalizovat softverovym updatom tak ako sa updatom v modeli S optimalizoval regen braking a tym aj dojazd.

  • #19
    Mala konspiracia:
    Dojazd verzie so zadnym nahonom EPA namerali urady o 20 mil vacsi ako uvadza Tesla. Ta poziadala o znizenie na 310 mil. Vtedy sa uvazovalo, ze nechce mat dojazd pomaly taky ako ma vrcholna verzia S 100kWh. To moze byt kusok pravdy, ale co ak je to aj z toho dovodu, ze AWD by potom mal mensi dojazd a to nechceli ?
    AWD verzie sa sice az teraz dostavaju na trh ale prototypy mali uz vtedy a spotrebu porovnat vedeli interne u seba.
    Ak urady nameraju AWD mensi dojazd ako RD, tato verzia ma znizeny na 310, tak papierovo maju rovnaky aj ked v skutocnosti iny a kupci si nepovedia, ze kvoli dojazdu si nepriplatim 4000USD za mensi dojazd, ked AWD ani nepotrebujem.

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      No uz nech je to TU nech to pomerame! :-) Nasiel niekto u Amikov informaciu o realnom dojazde?

  • #20
    Trochu som vylestil krystalovu gulu a vypadlo mi toto. Robil som to pre vlastne ucely ale potom si hovorim preco to nepodrobit konstruktivnej kritike:-) Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Model3_delivery_estimation.png
Videní:	2
Veľkosť:124,6 KB
ID:	26183
    Pripojené súbory
    Naposledy upravené nemo; 12-07-2018, 15:22.

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Pekne, dobre sa na to pozera, mozno az idealne.... Aj ked predpokladam, ze realne zrejme pribudne nejaky casovy posuv.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Mal by si upravit graf: 7k/tyz planuje Musk az koncom tyhto roka, 10k/tyz az v polovici 2019.
      "they are now aiming for a production rate of 7,000 per week by the end of the year and 10,000 per week by mid-2019"

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Upravene

  • #21
    Tesla zverejnila, ze zaciatkom tohto kvartalu dodala 200tisice auto v US co je sice fajn, ale zaroven tym pre Teslu zacina postupne znizovanie federalnej danovej ulavy $7500 kazdy pol rok o polovicu do konca roka 2019: https://www.tesla.com/support/incentives?redirect=no
    Co to znamena pre international delivery modelu 3? Najskor to, ze na kazdy jeden model 3, ktory sa do konca roka 2019 vyrobi na export, sa jeden cakajuci (aj novy) zaujemca z US ochudobni o danovu ulavu.

    Preto international delivery zacnu v momente, ked sa podari zvysit objem vyroby tak, aby prevysil dopyt v US. Kedy sa tak stane? Pravdepodobne tesne pred predstavenim modelu Y (15.3.2019), lebo inak to predstavenie bude pre non-US fanusikov vyzerat dost nedoveryhodne. Hlavne ak bude na nom Elon chciet spustit novy rezervacny proces. Elon zrejme vybral termin predstavenia modelu Y tak, aby nasledoval tesne po prvych internat. dodavkach modelu 3.

    Ak bude meskat zvysovanie objemu vyrobu na uroven prevysujuci dopyt, posunie to nie len internat. delivery ale aj predstavenie modelu Y.
    Naposledy upravené nemo; 12-07-2018, 13:33.

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Myslim, ze to nechapes spravne. Dodavky na export nemaju nic s autami dodanymi do USA. Ten limit plati len na auta predane do USA. Inak by predsa nepresmerovavali koncom minuleho kvartalu auta z USA do Kanady. Urobili to presne z toho dovodu, aby prekrocili hranicu 200'000 az v tomto kvartali.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Opravil som to na: "dodala 200tisice auto v US"

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Jirko: "Dodavky na export nemaju nic s autami dodanymi do USA"
      Ja myslim, ze maju, pretoze kazde auto nedodane do zahranicia moze byt predane v US a ziskat 7500 ulavu na dani.
      Navyse dodavky na export znamenaju umrtveny kapital cca na mesiac... Tesla urcite vybavi najprv vsetky dodavky drahsich TM3 do US az potom si pozrie excell ci bude lepsie predavat drahsie modely do zahranicia, alebo lacnejsie modely do US, alebo to vyjde narovnako. Mozno marza na drahsich modeloch prehroci straty z mesacneho oneskorenia - mozno nie - podla toho bude nabeh predaja v zahranici. Myslim, ze teraz bude Tesla riadit predaje v jednotlivych regionoch podla vyslednej ziskovosti, aby bola cim skor v ciernych cislach.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Hm, máš asi pravdu. Čo bude ešte hrať rolu je cena. V Europe sú podstatne drahšie a doprava nestojí tak veľa.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Chvilu bude Tesla v ciernych cislach aby ukazala ze "to dokaze" a naberie novy kapital aby sa mohla znova ponorit do cervenych pocas stavby Gigafactory 3 v Cine.

  • #22
    jux Cakal si na model S 5 rokov, na X 3 roky a na model 3 3 roky (mohlo byt 2 keby nezdrzovali international dodavky). To vyzera ako trend, cize na model Y bude stacit uz len jeden rok. Treba to brat takto :-)

    Komentár


    • #23
      videjko z dnešného GoodWoodu

      https://www.youtube.com/watch?v=JSZFQz6tXeY


      alebo komentár https://www.teslarati.com/tesla-mode...ed-appearance/
       

      Komentár


      • #24
        alebo toto: https://www.youtube.com/watch?v=z7YQ1s_Dwog
         

        Komentár

        Pracuje...
        X