Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

V GB sa kradnu Tesly a vedia vyradit aj GPS. Takze nevysledujete.

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1998

    V GB sa kradnu Tesly a vedia vyradit aj GPS. Takze nevysledujete.

    https://electrek.co/2018/07/31/tesla...relay-attacks/
    V GB nejaka skupina autickarov prisla na sposob ako ukradnut Teslu a aj vyradit GPS, aby sa nedala vysledovat. Ono sa to dalo cakat, ze na to casom niekto pride.
    Tesla nato reagovala aktualizaciou a zaslala e-mailom instrukcie, ako sa chranit. Prdepoklada sa, ze sa to kradne takzvanym "rele utokom". Tesla ma bezklucove odomykanie aj zamykanie a ked majitel odchadza od auta, na automaticke odomykanie a zamykanie je vysiela Tesla jedinacny slaby signal. Ten, ale vedia zlodeji zachytit, zosilnit a dostanu sa do auta aj ked je majitel s klucom uz prec. No zlodeji vedia vyradit aj GPS signal a vozidlo nejde vystopovat.

    Tesla odporuca vypnut funkciu pasivny bezklucovy vstup a vlozit kluc do specialneho pouzdra ci Faradayovej klietky, ktora zabranuje prepusteniu elektromagnetickych vln z kluca.
  • Ioniq
    Member
    • Jan 2017
    • 364

    #2
    Tak sa kradnu vsetky auta co maju Keyless Entry. Zial technologia v tomto pripade zlodejom pracu ulahcuje. Pri cenach nahradnych dielov na Teslu bolo asi otazkou casu, kedy sa zacnu kradnut. Dopyt bude. Legalizovat to asi nebudu kedze by sa Tesla nasla po pripojeni na SC, predpokladam, ze kazdy kus ma jedinecne cislo, ktorym sa identifikuje nabijacke. Alebo zeby isli po bateriach?

    Komentár

    • Jiri GrandPa
      Senior Member
      • Dec 2016
      • 707
      • viera8131
      •      

      #3
      Relay attack nie je relé útok.
      V tomto zmysle sa relay musí chápať ako “preposlanie” (kódu).
      Zlodej vôbec nezachytáva kód keď je majiteľ pri aute ale ide k nemu domov.
      Pri zapnutom pasívnom “bezkľúčovom” vstupe vysiela auto periodicky kód a očakáva odpoved kľúča. Tento kód vedia zlodeji vyslať z notebooku a napodobniť auto. Pokial sa im podarí dostať k dosahu vysielania signálu kľúča zachytia jeho odpoved, pošlú komplicovi, ktorý je s podobnou výbavou pri aute (aj 100ky km ďaleko) a ten ho pošle autu.
      Voila - otvorené. Následne to musia zopakovat pre “bezkľúčové” zapnutie auta do D. A môžu odísť. Odrusit GSM a GPS je dnes trivialita.
      Mimochodom GSM modul je veľmi dobre prístupný rovno nad odkladaciu polickou pod velkym displejom a je na konektore. Stačí odpojiť.
      BTW - toto nie je nic nove, prvykrat som cital o takto ukradenych Teslach v Holandsku pred viac ako rokom.
      Riesenie - FOB do plechovej krabicky alebo aspon niekolkych vrstiev alobalu. Ja som este aj to "Keyless entry" vypol.


      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	1A454DF4-D17B-4123-8043-635DC4469239.jpeg Videní:	1 Veľkosť:1,12 MB ID:	26838
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 02-08-2018, 14:29.

      Komentár

      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1318
        •   

        #4
        Tento útok je známy už niekoľko rokov a týka sa všetkých bezkľúčových odomykacích systémov. Čakalo sa len na predajnosť dielov Tesly, aby sa to rozmohlo aj pre ňu a keďže sú prvé Európske Tesly po záruke, je komu predávať diely. Keď neboli rušičky GSM systému alebo boli drahé, obaľoval sa starý náves kamióna znútra alobalom a tam sa auto prevážalo, resp. dva - tri týždne čakalo až sa minú všetky baterky v aute (pri spaľovákoch). V dobe rušičiek ani to nie je treba.

        V tomto biznise tratí len koncový zákazník, ktorému to ukradli, všetci ostatní získavajú:

        - zlodej zarobí na predaji dielov alebo aj celku a rozkrája ju niekto ďalší, čo na tom tiež zarobí
        - Tesla predá nový kus, má zarobené
        - štát zarobí na registrácií auta (u nás zatiaľ nie, ale inde v Európe áno)
        - majiteľ pokazenej lacno kúpi diel
        - poisťovňa zvyšuje sadzby na úkor zákazníkov, tá nie je nikdy stratová
        - leasingová spoločnosť si svoj úrok a zisk počas celej doby leasingu vyúčtuje a na čo nestačí poistka, doplatí zákazník
        - pri legalizácii zarobí policajt
        - pri vypátraní je to pol na pol, či sa podelí zlodej s policajtom alebo chce policajt zrovna povýšiť a nedá sa ...
        - nakoniec zarobí aj servis, ktorý namontuje kupcovi ten kradnutý diel do jeho Tesly

        Povedzte mi jedného v tomto článku okrem toho chudáka zákazníka, čo všetku tú zábavu platí, že by na tom nezarobil. Tak prečo by sa to nestávalo ?
        [priezvisko]@me.com

        Komentár

        • Ioniq
          Member
          • Jan 2017
          • 364

          #5
          Hlavne trh si tie kradeze priam ziada. Pod tym clankom je diskusia, a nejaky chudak (myslim, ze z Norska) hovori, ze uz 3 mesiace ma nepojazdnu Teslu lebo stale caka na nahradne diely (bol ucastnikom nehody). Tesla mu sice dala nahradne auto, ale nadava, ze to nie je ekvivalent. Mal MX 100D a dali mu S75 myslim. Sam priznava, ze by sa mu zisla extra Tesla len na nahradne diely a nepohrdol by takouto “lopkou” do garaze. A ked to uz povie Nor, vychodo-europanovi netreba vela aby nasytil dopyt Snad to s tymi dielami v blizkej dobe poriesia, lebo tych kradezi bude pribudat. Druhovyroba dielov asi pri Tesle tak skoro nehrozi...

          Komentár

          Pracuje...
          X