Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

DEKRA ma vraj zariadenie, ktore otestuje baterku v elektromobile za par minut

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • DEKRA ma vraj zariadenie, ktore otestuje baterku v elektromobile za par minut

    Kedze je clanok v slovencine a podla pravidiel fora ho sem nemozem dat, tak si to vygooglite. Do googla dajte toto: DEKRA vyvinula zariadenie, ktoré dokáže určiť kapacitu batérie ojazdených vozidiel za pár minút. Zatial to len vyvinuli a ide o projekt v pilotnej faze, teda to testuju. Na urcenie kapacity baterie by mala stacit kratka testovacia jazda. Zariadenie meria pocas jazdy prud a napatie a vyhodnocuje ho vo vztahu k referencinim hodnotam noveho vozu. Klucovou statistikou je vnutorny odpor baterie. Na obrzakoch je male zariadenie, ktore sa pripaja do auta a smartphon. Cize to pravdepodobne pojde cez aplikaciu. Tazko povedat, na kolko to bude presne.
    Foto zdroj internet.
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	dekra-meranie-kapacity-baterie-elektromobilov-2.jpg
Videní:	1
Veľkosť:421,4 KB
ID:	18874


  • #2
    obdII + aplikacia Torque, resp "firemná? na iných fórach sú návody pre LEAF, resp snímky pre SOULEV ...

    Komentár


    • #3
      A načo to Dekre bude?

      Komentár


      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Neviem sice naco to bude Dekre, ktora sa venuje hlavne STKckam, ale taketo zariadenie by mal mat kazdy servis co bude opravovat hybridy ci plugin hybridy, alebo elektromobily. Otazka znie, ci to bude vierohodne. Ma nieco taketo Tesla? Ako ta zistuje stav baterky? Alebo Nissan na LEAFe? Ja viem je to offtopic uz, ale odpoved ma zaujima. Pretoze baterka a jej stav je dost klucova sucast elektromobilov a to moze ovplivnit cenu alebo rozhodnutie ci kupis, alebo nekupis.

      • Marcel Pavlík
        Marcel Pavlík komentoval
        Upraviť komentár
        leaf spy ukáže o.i. aká je batéria (viď čurgaliho správa po 100kkm), aj keď autorizovaný servis tvrdí, že je všetko lepšie ako nové :-) torque ukáže napr teplotu článkov batérie, spotreba/rekuperácia soul EV ...ctrl c/v:
        Co při koupi zkontrolovat:
        - generace a výbava je věcí názoru každého soudruha (v mém případě 2. generace, tempomat, vyhřívaný volant a sedadla, 6,6kW nabíječka).
        - připojit LeafSpy a zjistit údaje (nejdůležitější jsou Ahr, SOH a Hx):
        - AHr = 65.67 - kapacita aku při plném nabití v Ah, nový leaf má 66Ah
        - SOH = 100% - state of health - max 100%
        - Hx = 100.49% - zdraví aku, číslo by mělo být co nejblíže SOH
        - 392.30 V - napětí aku
        - SOC 94% - state of charge - plně nabitý aku má 100%
        - 274 GIDs - nový Leaf má GID=281 (gen 1) nebo 284 (gen 2)
        - 3 QC - počet rychlonabíjecích cyklů - velký počet rychlonabíjení má vliv na životnost aku (při rychlonabíjení stoupá teplota aku)
        - 823 L1/L2s - počet pomalých nabíjení
        - na zahraničních fórech se probírá možnost resetu BMS (úmyslná nebo při upgradu SW v autě) - v takovém případě se aku může tvářit v parádní kondici i když opak je pravdou (AHr a GIDs čísla by měly mít stále správnou hodnotu). Zřejmě není jiná možnost než lustrace u dealera Nissan případně testovací jízda pro odhalení nižší kapacity aku.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        mozno oto legislativne vlozia do checklistu pre STK, a Dekra je najvacsia celoslovenska STK

    • #4
      MartinV má už dlhšiu dobu testovacie zariadenie aj s aplikáciou v mobile. Prikladám foto pristroja a foto výsledku testu po 100.000 km.
      Pripojené súbory

      Komentár


      • #5
        takemu malemu zariadeniu zatial moc neverim, predpokladam, ze to sa spolieha viac na BMS baterie nez ze by to implementovalo nejaky svoj BMS, lebo ak by chceli bateriu testovat presnejsie, tak by sa museli pripajat priamo na konektory, toto vyzera, ze sa to pichne od can busu odtial to vycita pripravene data a cez wifi/bt odosle do telefonu, urcit presnu kapacitu baterie a jej zdravie je alchymia, ktora zaberie viac ako 5 minut testovacej jazdy

        Komentár

        Pracuje...
        X