Spravil som take porovnanie , aspon pre mna , preco som si vybral Teslu model Y RWD - zadokolku s BYD blade bateriou . Mozno to niekomu pomoze pri rozhodovani sa a výbere .
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Skúsenosti s modelom Y
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Prosím vás chcem sa spýtať na vaše skúsenosti s presklenou strechou v lete. Tu u nás na južnom Slovensku sú letá už brutálne horúce, výpek a teplota sa šplhá k 40C. Zaujíma ma, že ak nechám auto na slnku, služobne často nemám na výber, tak, že či v ňom nie je veľký výpek. Ale čo ma najviac zaujíma, že keď idete v takých letných horúčavách a praží slnko, či na deti na zadných sedadlách priliš nepraží. Často jazdíme s deťmi a nechcem aby sa mi dieťa pieklo na zadných sedadlách.
- Likes 1
Komentár
-
ano , pecie to dost v tych horucich dnoch , mam zapnutu klimu ale na hlavu mi zvrchu strasne pecie salave teplo !!! Musel som si kupit tu odrazovu clonu do TMY a namontoval som ju na to sklo , a teraz je to ovela lepsie .. v zime ju dam dolu , nakolko je to lahka a rychla montaz .
-
Ja s teplom od strechy problem nemam ani pocas tychto upekov, ani mi nic nesala. Strecha je na dotyk tepla, ale ked mam ruku uz 5cm od nej tak nic necitit. Mozno zalezi od mnozstva vlasov na hlave 🙈 alebo nastavenie klimy. Ja ju mam vzdy otocenu dohora, aby ochladzovala vzduch akoby nad hlavou a nech ten studeny vzduch potom prirodzene pada na posadku. V rodine nema okrem syna nikto rad priamy ofuk. Mozno aj to pomaha 🤷♂️
-
Len pre zaujimavost, Tesla vymenila na TMY vyrobenych v roku 2024 brzdy, zrejme v ramci cost-cuttingu proti cinskej konkurencii. Zatial sa mi nepodarilo dopatrat od ktoreho mesiaca doslo ku zmene. Povodne boli vozidla vybavene 4-piestikovymi Brembo, teraz sa davaju 2-piestikove Hitachi. Pre vacsinu uzivatelov asi zmena nebude badatelna, nakolko rekuperacia je postacujuca, a okruhove zajazdy zriedkave.
Komentár
-
Akurat som sa vratil z tyzdnoveho tripu Benatky a okolie (cca 660km jednym smerom) so 4 osobami a plnym kufrom. Cesta tam na 1 nabitie (Tesla SC St Veit/Glan) za 19.25€ @ 55kWh, cesta spat takisto 1 nabitie Smatrics Judenburg €14.87 @ 39.42kWh, obe spojene s kratkym obedom a kavickou. Pre 4 osoby vysledna suma za dopravu cca €34 bez myta, take lacne neboli ani nizkonakladove letenky pred Covidom 😁 a ze BEV su len okolo komina. TMY LR 👌👌
edit: Rychlost v ramci legalnych limitov a dialnice +10km/h.Naposledy upravené Wilo; 16-07-2024, 08:48.
- Likes 3
Komentár
-
Tesla zacala v Cine oficialne predavat originalny kit ambientneho RGB osvetlenia pre Teslu Model Y, ktory zahrna aj update firmwaru palubneho pocitaca, aby sa dal kit ovladat priamo cez infotainment ako v TM3 Highland.
Kit stoji aktualne ¥1299, co je asi €165. Bohvie ci sa to dostane aj na EU a US trh, ale mozno Tesla zacne eru dokupovania updatov a moznosti udrzovat auto modernejsie aj po hardwarovej stranke 🤷♂️ ja sice tieto farebne cacky-macky vobec nemusim, ale bol by to v kazdom pripade velmi zaujimavy pocin1 Bild
Komentár
-
Ahojte. Mate niekto napojenu TMY SR s BYD bateriou na Scan My Tesla?, Ide mi o to aka je tam teda realne pouzitelna kapacita batérie. Jazdou bez zastavky (ok 1 minutova). Z toho vytahnu cca 50kWh a 5% zostava. To sedi voci tomu čo zobrazuje Tessie. Spodný buffer mi je jasný. Ale pokiaľ viem informácia z Tessie napríklad pre TM3 Highland s LFP zobrazuje kapacitu nové baterie cca 60 kWh. (takže tam zobrazuje tu brutto hodnotu). Alebo len je omyl že u TMY SR s BYD je 57.5 využitelná a v skutočnosti tam je len 55? Alebo je využitelná počítaná so spodným bufferom ktorý sa nedá použiť?.
Komentár
-
Ahojte, už 2 roky je maželka šťastný užívateľ, Y RWD, všetko fajn, ale poselednú dobu teraz v zimnom období sa začal pri zatáčaní ozývať hnusný zvuk od prednej nápravy, ako keby niečo drelo na kov, neviem čo s tým a trochu mám strach, či má ďalej jazdiť, kým nepôjdem do servisu ... Keď idem ja, tak je všetko OK.
Komentár
-
Ak to tak ako keby guma o gumu vrzga tak aero kryt. 90% Y tym trpy,servis robota tak na 2h. v zaruke zdarma oprava. Tiez som to absolvoval
-
Ak je to kovovy zvuk, taky ako keby si tahal zeleznu tyc po betone, je to s najvacsou pravdepodobnostou kamienok. Brzdove kotuce maju zo zadnej strany plechovy ochranny kryt. Dobra idea s nestastnym dosledkom. Do tej spary medzi tymto plechom a brzdovym kotucom sa zvykne zatulat kamienok, ktory tam potom robi neludske zvuky. Normalne si daj rukavice, ten plech je ohybny, a pekne ho pomackaj dokola po celom obvode, k sebe, od seba. Ked to urobis na oboch stranach, skus kusok s autom prejst, prebrzdit. Na 99% to pomoze (za predpokladu, ze je problem tam).
-
-
Ahojte,
nastal cas vymenit vozidlo a vyhrala Tesla MY RWD. Situacia sa vyvija a aktualne vsak z rodinnych dovodov - iba na isty cas 2-3 roky max. - musime byvat v baraku, kde su stare hlinikove rozvody, mozu mat aj 40 rokov.
Chcem sa preto spytat ci vobec niekto fungoval s Teslou na takto starych rozvodoch a realne ju tam nabijal. Je to jediny faktor, ktory aktualne mi robi vrasky ci auto kupit teraz, alebo az ked budeme vo svojom dome. (Elektrikar to pride omrknut, no rad by som pocul aj Vase skusenosti)
Vdaka za kazdy tip a odpoved
Komentár
-
Ja tak nabijam u svokrovcov v starom baraku. Rozvody to vzdy zvladli, slabym clankom sa ukazala starsia zasuvka z dob CSSR, ktora zjavne nebola dimenzovana na trvalu zataz 10A, a svokrovi scernala a zadymila, nastastie bez ohna. Je byvaly elektrikar a vsetko si na dome robil sam, takze bol tiez prekvapeny, ze mu to “len” 10A urobilo. Kupil som mu na fasadu kvalitnejsiu zasuvku, plus odvtedy nabijam u neho z opatrnosti 8A a vsetko ok. Zrejme by to zvladlo aj viac, ale nechcem aby bol na ihlachZiadne dalsie epizody sa uz neopakovali. Hlinik plus kvalitna zasuvka by mali 10A zvladnut v pohode, len si vsetko skontroluj.
-
Pri nabíjaní na starších elektrických rozvodoch je najlepšie používať pomalšie nabíjanie s nižším prúdom, aby sa predišlo preťaženiu a potenciálnym problémom so starším vedením. Nastavenim na nižšíi výkonon budeš môcť bezpečne nabíjať Y-ko bez rizika. Ja som takto fungoval nejaký čas v staršiej garáži, kým som si dal spraviť novu rozvodovu skrinku. 😊🔌
Komentár
Komentár