Trip 2022 Trenčín – Mladá Boleslav a späť s VW ID 4 .
Tak som s mojim ID 4 o rok starší a ja opäť, ako každý rok vyrážam do Mladej Boleslavy. Na aute mám už 57.000 km a nejakú tú počiatočnú dekradáciu batérie. Tento rok som sa rozhodol isť do MB po diaľnici a nie na Kolín, ako po iné roky. Bol som zvedavý, či prídem na jedno nabitie a diaľničnou rýchlostou a za aký čas do MB. Plán cesty bol takýto. Klíma nastavená trvalo na 22 st.C. Po dialnicu pri Vyškove podľa predpisov. Od Vyškova po nájazde na diaľnicu nastaviť na tempomat 130 km/hod až do Prahy. Cez Prahu prejsť podľa možnosti premávky a potom nabehnúť na posledný úsek dialnice do MB. Tam som si nechávam priestor na prispôsobenie sa podľa zostatku batérie. Podľa dát, ktoré uvediem na záver sa mi nepodarilo udržať v dôsledku hustej premávky priemernú rýchlosť nastavenú na 130...Obmedzovali ma kamiony a ich divné správanie, keď jeden predbiehal druhého len preto, že bol ľahší a išiel o 2 km/hod rýchlejsie...Raz sa stalo, že do kopca sa predbiehali 3 kamiony naraz. A keď prešli horizont, tak ten stredný nakoniec išiel najrýchlejšie a potom na seba trúbili...Ale cez to všetko sa išlo plynule.

Vyrážam o 10:01 hod so 100% nabitou batériou spred Lidlu TN. Vonkajšia teplota je 27st.C. Do Vyškova na diaľnicu nabieham o 11:38. Ihneď nastavujem na tempomat 130. Diaľnica tento krát bola bez stavebných uzáverov. Do Prahy prichádzam o 13:19 a zaraďujem sa do kolóny smer MB. Po nabehnutí na posledný úsek Praha – MB opäť nastavujem 130, ale auto mi po chvíli hlási, že týmto tempom neprídem do cieľa. Tak som postupne znižoval rýchlosť až na 100 km/hod a potom auto prestalo hlášku opakovať. Aj keď som si osobne myslel, že by som to mal dať, nechcel som riskovať. Do MB som prišiel o 14:19..takže som to dal za 4:18 s dvomi cik pauzami nonstop, ako to majú radi vodiči spaľovacích áut, čo majú problém na 20 min nabíjanie...ale nemajú problém čakať v Maďarsku na pumpe v kolóne hodinu, aby ušetrili 20 euro na nádrži. Celková minutá kapacita 92%.

Po príchode do MB som mal zostatkovú hodnotu batérie 8 %. Hneď som si auto pripojil na Free AC nabíjačku, určenú pre zamestnancov Škodovky a aktivoval pomocou zamestnaneckej karty môjho príbuzného. Dokonca tam boli AC nabíjačky od Ejoin z Dubnice. Na druhý deň som absolvoval niekoľko výletov po okolí MB. Navštívil Škoda Múzeum Bohužiaľ nebola otvorená expozícia prototypov, na čo som sa zvlášť tešil. Mimochodom som bol aj v Benátkach nad Jizerou, kde je hneď vedľa diaľnice predajňa Lidl. Takže, kto bude prechádzať touto diaľnicou smer Liberec, môže si tam nakúpiť, občerstviť sa a hlavne Free nabiť. Ide plnou rýchlosťou. V MB doporučujem si pozrieť ešte Letecké múzeum. Kde uvidí funkčné historické lietadlá a dozvie sa, že tam bolo vyrobené 1. lietadlo na uzemí Česka..
Poprechádal som sa v okolí továrne Škoda a objavil plné parkoviská vyrobených Enyaqoch Coupe...Neviem prečo tam stáli ale bolo ich hodne. Ďalej pri hlavnej bráne som objavil úplne nové veľké parkoviská plne vybavené AC nabíjačkami, pravdepodobne pre zamestnancov. Rampy boli hore, ale neboli tam žiadne auta, tak som sa tam bál ísť ich otestovať...Škoda MB do elektromobility asi fakt šlape na plné obrátky...
Keďže v CZ zdražela elektrika, nechcel som príbuzným ju mínať na doplnenie do 100% mojej baterky, tak som z MB vyrážal s 90% timi percentami, ktoré som si deň pred tým nabil na zamestnaneckú kartu pred Škoda Múzeum, o 7:04, klímou nastavenou na 22 st.C spať na SK. Tentokrát som zmenil trasu a išiel spät cez Kolin krízom smer Jihlava a tam na diaľnicu smer Brno a Uherské Hradište. Do Trenčína prichádzam po 4:42 hod o 11:45 so zostatkovou batériou tiež 8% a vonkajšou teplotu 31 st.C. Celková minutá kapacita 82%. Ako sa ukázalo trasa do MB je rýchlejšia po diaľnici, lebo tie vidiecke úseky brzdia rôzne obmedzenia v dôsledku opravy ciest....A na záver sľubované dáta:

......smer...........................vzdialenosť.. ....priem.rýchlosť........čas jazdy.............priem.spotreba
TN – Vyškov:....................113 km.............70km/hod...............1:37 hod..........13,7 kWh/100km
Vyškov – Praha...............200 km.............122 km/hod.............1:38 hod...........19,3 kWh/100km
Praha – MB.......................71 km...............71 km/hod..............0:59 hod...........13,2 kWh/100km
Celkovo TN – MB...........386 km..............90 km/hod..............4:18 hod...........16,6 kWh/100km
MB – Kolin – TN.............346 km.............74 km/hod..............4:42 hod............16,6 kWh/100km
Zaujímavé čísla...všimli ste si, že som mal rovnakú priem.spotrebu tam aj späť, ale tam vyžšiu priemernu rýchlosť o 16 km/hod???...
PS: Týžden pred tým som bol ako jediný zo Slovenska na Elektrofeste v Pelhřimove a pridávam sem aj dáta z tejto cesty./ Bohužiaľ som zabudol odfotit trasu TN – Brno, kde som si docucol u Lidlu Pod Špitálskou na cestu tam aj späť. Klíma nastavena na 23 st.C. Cesta dialnicou cca 240 km z celkových.

Brno – Pelhrimov – TN...371 km..............80 km/hod..............4:37 hod..........14,5 kWh/100km

Ani nemusím písať, čo ma stáli cestovné náklady, keďže sa lúčim mojim heslom:
ZERO emision...ZERO euro...