Dobry den,
teraz som sa prihlasil do fora tesla club. Dakujem, ze je take forum.O auto Tesla som sa zacal zaujimat len prednedavnom a chcel by som poradit prosim ak sa niekto najde o Vase skusenosti.
Chcem si kupit jazdenu Teslu. Rozhodujem sa medzi modelom S a 3. Neviem ci e lepsie mat facelift model S s najezdenymi viacerymi KM v cene okolo 40-45t s dph alebo za podobnu cenu kupit model 3 ale s vyrazne nizsimi najazdenymi KM. Pri modele 3 je lepsie si rasej priplatit za Long Range koli dojazdu oproti Standard Range?
Je rozdiel kupit USA a Kanada dovoz alebo europske nabijanie? Redukcia, ktora je k auto ma znizene nabijanie? Vo viedni v Tesle sa da skontrolovat zhruba za 200-300 eur baterka a jej kvalita. Oplati sa to vyuzit?
Ak este niake rady alebo postrehy, ktore by mi pomohli pri vybere a kontrole kupeneho auta uvitam.
Dakujem velmi pekne
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Kupa Auta Rada
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
Zložiť
DC nabijanie je kriticke: Nemohol by si nabijat na Superchargeroch v EU, ani na inych DC nabijackach (len na Chademo nabijackach chademo cez US chademo adapter)
US teslymaju povodny tesla propiertarny nabijaci konektor, ktory je v EU pre DC nabijanie priamo nepouzitelny.
Je len jedna velmi zla DC moznost nabijat US teslu v EU - len cez US tesla Chademo adapter vykonom max. 40 az 50kW, pricom Chademo nabijaciek je uz v EU malo, nove sa uz takmer neinstaluju a stare vymieraju.
Z AC sa da US tesla v EU nabijat, no len jednofazovo, pricom treba k US nabijaciemu kablu dodaneho k US Tesle adapter (y) na EU AC zasuvky. Nejako by sa dalo nabastlit aj 1f nabijanie cez TYP2, no uz to co som spomenul vyssie jasne hovori, ze tadialto cesta nevedie.
su tu dalsie problemy: neeuropsku verziu ti oficialny Tesla servis nebude servisovat.
Kedze US tesly nemaju europsku homologizaciu, prihlasenie by bolo komplikovanejsi a STK by mohlo byt tiez problematicke.
Uz len toto su dostatocne dovody aby si na kupu neEU tesly ani nepomyslel.
Vybrat S alebo 3 je vec vkusu a potrebneho priestoru. Urcite nekupuj performance verziu, bude mat urcite viac amortizovane mechanicke casti, pretoze predosly majitel si nekupil najsilnejsiu verziu na dochodcovske jazdenie. Ak planujes pouzivat teslu standardnym sposobom, vyber radsej auto s mensimi diskami.
Mensie disky maju mensiu spotrebu a pneumatiky su lacnejsie.
Ak ti nevadi mensi priestor v aute a horsi pristup do kufra, urcite by som ti doporucil 3-ku.
3-ka je generacne novsie a podstatne lepsie spracovane auto. Odhadujem, ze spotreba elektriny 3-ky oproti S-ke je cca o stvtinu mensia. Ak nejazdis divoko a v zime vela v horach, kludne si kup len zadokolku. LR ci SR sa rozhodni podla toho ake dlhe trasy u teba prevladaju. Budget 45 tisic je uz celkom slusny, nechyba vela a mohol by si si kupit novu zakladnu 3-ku 2022, ktora je uplne ine auto ako boli 3-ky do 2021. Od 2021 maju tepelne cerpadlo, dvojite skla s dalsie vylepsenia.
Zabudni kupovať cez SK alebo CZ konfigurátor, Česi schválne lobujú v iných štátoch aby nepredávali bez dane Slovákom aby mali svoje špinavé kšefty (z CZ cez prostreníkov za ďalší poplatok bez DPH a iné). Ak si už viezol auto zo zahraničia, skús Slovinsko, ak sa bojíš trocha po úradoch žiadosti podávať, na FB sa nakontaktuj na Tesla Owners Slovakia a oni Ti poradia a zabezpečia.
Zabudni na jazdenky bez záruky, naozaj to bude nakoniec finančne a časovo horšie ako nová.
To máš zhrnutie, na čo by si po mesačnom študovaní tohto fóra prišiel so zdravým rozumom.
No aj tak si popozeraj aktualne aj ine trhy, ceny nie su rovnake, nechaj si poradit, alebo si to daj cele vybavit u Tesla Owners Slovakia.