Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Tesla model 3 DC12V riadenie

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    Tesla model 3 DC12V riadenie

    Ako zrejme vecsina teslakov vie, od zaciatku vyroby uz model 3 (samozrejme ani TMY) neobsahuje ziadne klasicke automobilove poistky, rele ani ine mechanicke prvky.
    Prudy na odberoch 12V su merane elektronicky a v pripade pretazenia niektoreho obvodu su odpajane extremne rychle.
    Hlavne 12V riadenie TM3 je na module VCFRONT (Front body controller) velkosti 24 cm x 19,5 cm umiestneneho vo frunku pri 12V baterii.
    Jeho umiestnenie a zakladne silove prepoje vidiet na starsom videu
    https://www.youtube.com/watch?v=AVCHC2cw0v0
    Nedavno rovnaky autor vydal podstatne podrobnejsi -viac ako 40 minutovy popis 12V riadenia TM3 a pridal aj Plaid verziu rozlozenu na dva moduly.
    https://www.youtube.com/watch?v=fUCgLCbX_18
    V novom videu je kopa podrobnosti riadenia 12V v TM3, komu sa to nechce sledovat, dam sem niektore poznamky a zaujimavosti.
    - modul je vlastne nahradou poistkovej skrinky a kompletneho ovladania 12V spotrebicov, neobsahuje ziadne mechanicke spinacie prvky (rele) vsetko je spinane a kontrolovane elektronicky
    -klasicke poistky su nahradene polovodicovymi e-poistkami, t.j vecsinou dvojicou MOSFET-ov zapojenych proti sebe, pretoze pri 12V rozvodoch moze prichadzat 12V z oboch stran. Prevadzkove prudy na e-poistkach su 15A az 50A, pricom zvladaju spickovy prud az 700A.
    - meranie prudov je snimane na kalibrovanych medenych blokoch
    - na module su pridane medene prepoje, pretoze samotny plosny spoj v niektorych pripadoch nemoze zvladnut potrebne prudy
    - jadrom riadenia 12V je automobilovy power pc mikrokontroller
    - pre tocive komponenty modul neposkytuje 12V vystupy ale modul obsahuje priamo 3-fazove riadene invertory - napr. pre cerpadla - teda na kazde idu priamo z modulu 3 kontakty jednotlivych faz.
    - verzia modulu, ktoru popisuje neobsahuje este riadenie tepelneho cerpadla.
    - zaujimave je, ze na plosaku je suciastkami neosadena cast urcena pre vzduchove tlmenie, ktore zatial v TM3/Y nie je
    - kontakty nie su na plosaku napajkovane - su do dier plosaku nalysovane, kvoli lepsim elektrickym, tepelnym a mechanickym vlastnostiam oproti pajkovanym.
    - modul je cez tepelnu pastu nasadeny na blok chladeny kvapalinou
Pracuje...
X