Ako zrejme vecsina teslakov vie, od zaciatku vyroby uz model 3 (samozrejme ani TMY) neobsahuje ziadne klasicke automobilove poistky, rele ani ine mechanicke prvky.
Prudy na odberoch 12V su merane elektronicky a v pripade pretazenia niektoreho obvodu su odpajane extremne rychle.
Hlavne 12V riadenie TM3 je na module VCFRONT (Front body controller) velkosti 24 cm x 19,5 cm umiestneneho vo frunku pri 12V baterii.
Jeho umiestnenie a zakladne silove prepoje vidiet na starsom videu
https://www.youtube.com/watch?v=AVCHC2cw0v0
Nedavno rovnaky autor vydal podstatne podrobnejsi -viac ako 40 minutovy popis 12V riadenia TM3 a pridal aj Plaid verziu rozlozenu na dva moduly.
https://www.youtube.com/watch?v=fUCgLCbX_18
V novom videu je kopa podrobnosti riadenia 12V v TM3, komu sa to nechce sledovat, dam sem niektore poznamky a zaujimavosti.
- modul je vlastne nahradou poistkovej skrinky a kompletneho ovladania 12V spotrebicov, neobsahuje ziadne mechanicke spinacie prvky (rele) vsetko je spinane a kontrolovane elektronicky
-klasicke poistky su nahradene polovodicovymi e-poistkami, t.j vecsinou dvojicou MOSFET-ov zapojenych proti sebe, pretoze pri 12V rozvodoch moze prichadzat 12V z oboch stran. Prevadzkove prudy na e-poistkach su 15A az 50A, pricom zvladaju spickovy prud az 700A.
- meranie prudov je snimane na kalibrovanych medenych blokoch
- na module su pridane medene prepoje, pretoze samotny plosny spoj v niektorych pripadoch nemoze zvladnut potrebne prudy
- jadrom riadenia 12V je automobilovy power pc mikrokontroller
- pre tocive komponenty modul neposkytuje 12V vystupy ale modul obsahuje priamo 3-fazove riadene invertory - napr. pre cerpadla - teda na kazde idu priamo z modulu 3 kontakty jednotlivych faz.
- verzia modulu, ktoru popisuje neobsahuje este riadenie tepelneho cerpadla.
- zaujimave je, ze na plosaku je suciastkami neosadena cast urcena pre vzduchove tlmenie, ktore zatial v TM3/Y nie je
- kontakty nie su na plosaku napajkovane - su do dier plosaku nalysovane, kvoli lepsim elektrickym, tepelnym a mechanickym vlastnostiam oproti pajkovanym.
- modul je cez tepelnu pastu nasadeny na blok chladeny kvapalinou
Prudy na odberoch 12V su merane elektronicky a v pripade pretazenia niektoreho obvodu su odpajane extremne rychle.
Hlavne 12V riadenie TM3 je na module VCFRONT (Front body controller) velkosti 24 cm x 19,5 cm umiestneneho vo frunku pri 12V baterii.
Jeho umiestnenie a zakladne silove prepoje vidiet na starsom videu
https://www.youtube.com/watch?v=AVCHC2cw0v0
Nedavno rovnaky autor vydal podstatne podrobnejsi -viac ako 40 minutovy popis 12V riadenia TM3 a pridal aj Plaid verziu rozlozenu na dva moduly.
https://www.youtube.com/watch?v=fUCgLCbX_18
V novom videu je kopa podrobnosti riadenia 12V v TM3, komu sa to nechce sledovat, dam sem niektore poznamky a zaujimavosti.
- modul je vlastne nahradou poistkovej skrinky a kompletneho ovladania 12V spotrebicov, neobsahuje ziadne mechanicke spinacie prvky (rele) vsetko je spinane a kontrolovane elektronicky
-klasicke poistky su nahradene polovodicovymi e-poistkami, t.j vecsinou dvojicou MOSFET-ov zapojenych proti sebe, pretoze pri 12V rozvodoch moze prichadzat 12V z oboch stran. Prevadzkove prudy na e-poistkach su 15A az 50A, pricom zvladaju spickovy prud az 700A.
- meranie prudov je snimane na kalibrovanych medenych blokoch
- na module su pridane medene prepoje, pretoze samotny plosny spoj v niektorych pripadoch nemoze zvladnut potrebne prudy
- jadrom riadenia 12V je automobilovy power pc mikrokontroller
- pre tocive komponenty modul neposkytuje 12V vystupy ale modul obsahuje priamo 3-fazove riadene invertory - napr. pre cerpadla - teda na kazde idu priamo z modulu 3 kontakty jednotlivych faz.
- verzia modulu, ktoru popisuje neobsahuje este riadenie tepelneho cerpadla.
- zaujimave je, ze na plosaku je suciastkami neosadena cast urcena pre vzduchove tlmenie, ktore zatial v TM3/Y nie je
- kontakty nie su na plosaku napajkovane - su do dier plosaku nalysovane, kvoli lepsim elektrickym, tepelnym a mechanickym vlastnostiam oproti pajkovanym.
- modul je cez tepelnu pastu nasadeny na blok chladeny kvapalinou