Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Elektromobil ako súkromné vozidlo na služobnej ceste

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • janulo
    Member
    • Jul 2015
    • 55
    •   

    Elektromobil ako súkromné vozidlo na služobnej ceste

    Ahojte, má niekto skúsenosti ako sa rieši cena za kWh v cestovnom príkaze v prípade, ak zamestnanec ide na služobnú cestu súkromným elektromobilom? V ZSE vlákne som túto tému trochu otvoril, ale len špecificky - ZSE Guest tatifu ako jednu možnosť získania faktúry k tomu jednému nabíjaniu.
  • Taur
    Member
    • Dec 2019
    • 282
    •   

    #2
    Podla mna rovnako ako s benzinom, dolozis doklad z pumpy/nabky aka bola v tom mesiaci cena za kwh na trhu. Alebo benzin mozes este brat hodnotu podla statistickeho uradu pre dany mesiac,ale nepozeral som este ci tam uz maju aj kwh. A vynasobis spotrebou podla technicaku a mas cenu paliva za 1km. Pre ten ucel mzes si "natankoval" co najdrahsie, trebars UFC niekde na Ionity bez registracie par kwh pre zdokladovanie a vies si dat viac do nakladov.

    Komentár

    • janulo
      Member
      • Jul 2015
      • 55
      •   

      #3
      Ahojte, má niekto nejaké nové skúsenosti?
      Zamestnávateľ sa vyjadril, že EV sa preplatiť nedá, že to nie je v zákone o cestovných náhradách definované. Podľa mňa by sa to mohlo riešiť vzájomnou dohodou, ako je to v zákone o cestovných náhradách popísané napr. pre LPG. Ale to už je asi otázka na právnika. Zaujíma ma hlavne, či má niekto skúsenosti s použitím EV zamestnanca na SC, máte nejakú smernicu a pod. Ďakujem

      Komentár


      • tommik
        tommik komentoval
        Upraviť komentár
        Už pred 4 rokmi som používal súkromné EV na služobné účely.
        Princíp výpočtu náhrady za km je rovnaký ako pri spalováku. Náhrada za "palivo" mi bola vypočíta ako spotreba z TP - vtedy tam mal Leaf 40kWh nejakých 20,3 kWh/100km - krát jednotková cena z faktúry za nabíjanie v danom dni (štandardne DC).
        V praxi to teda vyzeralo tak, že som spätne za predchádzajúci mesiac dokladoval faktúru s výpisom nabíjania napríklad od ZSEdrive.
        Takto to stačilo a to bola pološtátna firma, ktorá si na účto dávala sakra bacha.

      • janulo
        janulo komentoval
        Upraviť komentár
        Ďakujem za feedback tommik . Žial zatiaľ to vyzerá, že daňoví poradcovia ktorých som kontaktoval hrajú "safe" a odporúčajú nepoužívať EV na SC, a hlavne účtovná firma ktorú používa môj zamestnávateľ. Jedna rada bola, že na to spraviť internú smernicu, ale skonzultovať ju s Finančnou správou. Kocúrkovo.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        janulo Ak si zamestnanec, tak vykaz spalovak (mozes mat aj pozicany od dedka), spotreba podla TP x priemerna mesacna cena paliva zverejnena statistickym uradom. Plus tych 0,193/km za amortizaciu. Ak ti to zamestnavatel preplati tak budes este veselo v pluse.
        Uz by mohol stats konecne zverejnovat aj priemernu cenu za kwh, ked uz dava LPG aj CNG. Najlepsie priemerku z cien DC u operatorov bez registracie. Ved na pumpe sa tiez netreba registrovat ked tankujem benzin...

      • tommik
        tommik komentoval
        Upraviť komentár
        Taur Zaujímavé riešenie ale čo som sa stretol, tak ešte predtým ako idem súkromným autom na služobku, musím so zamestnávateľom spísať Dohodu, v ktorej sa to konkrétne auto spomína pričom prílohou je kópia veľkého TP. Ak v ňom nie som uvedený ako vlastník, resp. držiteľ vozidla, mám smolku.
        Ak šidiť, tak potom tým spôsobom, že v tej Dohode mám uvedené svoje spaľovacie auto a reálne služobku robím s EV. Otázka, čo v prípade nehody...

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        tommik Ak si normalne v riadnom zamestnaneckom pomere, tak mozes mat hocijake auto aj pozicane od dedka, babky, kamarata ...
        Vlastne auto (napisane na teba resp.drzitel) musis mat iba ak niesi v zamestnaneckom pomere (zivnostnik, konatel, spolocnik ...) teda mozes mat pozicane aj od dedka, ale vtedy si nemozes uplatnit tu zakladnu ciastku za amortizaciu tych 0,193/km, ale iba nahradu za pohonne podla TP. Ako zamestanec mas narok na oboje aj pri pozicanom aute.
        Dohodu a TP so zamestnavatelom mas kvoli tomu aby bola zdokladovana spotreba podla TP a podklad pre priznanie k dani z mororovych vozidiel ktoru za to auto musi zaplati zamestnavatel a dava si ju do nakladov. Cize ak ta nebude zamestnavatel kontrolovat a prudit akym autom si skutocne siel tak pohoda.
        A nehoda nema nic so zamestnavatelom ani danovym uradom a poistovna neriesi ci to bola sluzobna, alebo sukromna cesta. Z hladiska poskodenia auta.
        Z hladiska zraneni, ci sa to berie ako pracovy uraz atd. nemam sajnu. Niesom zamestnanec tak som sa nezaujimal.
        A pochopil si spravne hypoteticku ideu ofiko ICE a real EV.
        Naposledy upravené Taur; 30-03-2022, 06:59.

      • janulo
        janulo komentoval
        Upraviť komentár
        Ano, ofiko ICE real EV, zial asi jedina cesta pri nasej zaspatej legislative.

      • tommik
        tommik komentoval
        Upraviť komentár
        Taur Škoda, že si nedal vedieť skôr Keď som chcel neskôr používať na služobné účely auto, ktoré mám v sro, kde som konateľ, tak o tom nechceli ani počuť. Ale to mi len dokazuje, aký je v tomto chaos a ako sa všetko rieši individuálne podľa dojmu účtovníka.
        Tou nehodou som myslel, že tam ti môžu prísť na to, že si na tej služobke iným autom ako si mal byť.
    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko
      Senior Member
      Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1163
      •      

      #4
      Je pravda, ze Zakon je starsi (od 2002) a spominaju sa tam pohonne latky. Tvoj zamestnavatel asi vychadza z toho, ze elektrina nie je pohonna latka. Ale to je len jeho nazor, patri Ti zakladna nahrada za pouzitie vozidla, ktora je vo vacsej vyske ako su pohonne latky a potom nahrada zabpohonne latky podla TP x obvykla cena. Ak pracovna cesta je prevazne v meste, tak +40%. Kedze aj v TP mas napisane ako palivo elektrina, tak nech Ti zamestnavatel ozrejmi, ci sa stat myli a on ma pravdu a elektrina nie je pohonna latka.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko
        Senior Member
        Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1163
        •      

        #5
        O nahrade za vozidlo pojednava §7.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár

        • janulo
          Member
          • Jul 2015
          • 55
          •   

          #6
          Takže ak považujeme elektrinu za pohonnú látku, nie je potrebné riešiť žiadne interné smernice ani nič, len jednoducho postupovať ako pri benzíne.
          V TP mám uvedené "Druh paliva / zdroj energie: BEV". Spotreba v TP nie je, ale je uvedená vo vyhlásení o zhode.

          Ako stanoviť "obvyklú cenu"? Ideálne asi nabiť cestou niekde, kde vidno jednotkovú cenu za kWh. Prípadne aplikovať podobný postup ako v §7 ods 7: "Ak je pohonnou látkou plyn alebo plyn v kombinácii s inou pohonnou látkou, spôsob výpočtu náhrad za spotrebované pohonné látky za jednotlivé pohonné látky dohodne zamestnávateľ so zamestnancom na základe podmienok pracovnej cesty, cien pohonných látok a spotreby."

          Komentár

          • janulo
            Member
            • Jul 2015
            • 55
            •   

            #7
            Tak tento článok tomu tiež veľa nedal. Nie je to v zákone, nedá sa. Náhrada vo výške cestovného lístka. Smiešne.
            Vyzerá, že v ČR už to majú poriešené, vrátane vyhlášky o cene za kWh pre cestovné náhrady ak nie je cena doložená dokladom.

            https://www.podnikajte.sk/stravne-a-...lektromobiloch

            Komentár

          Pracuje...
          X