Prosím vás, je tu niekto, kto má namontované ťažné zariadenie?
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
VW ID.4
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
-
1fisker zajtra to jest 28.12. idem do Žiliny o 9hod. máme doniesť psíka na CT má rakovinu :-( tak od zhruba 9.10.hod by som chcel vyskúšať tú nabíjačku free pred mestským úradom na aspon hodinku.Nakoľko mi dnes moc nesvietilo slnko mám tam 60% kapacity. Tam sa musí aj parkovné platiť, alebo nie do tých 2 hodín? Ak nie tak ak bude volná nabka tak sa tam môžme stretnúť. Ja by som si popritom chcel niečo vybaviť v Auparku. namna mobil 0949448292Naposledy upravené 1romeo1; 27-12-2021, 22:44.
-
Dnes Bystrička MT-Žilina-Bystrička MT, 7-9stupnov celzia , dnu kúrenie na 18stupnov celzia bez TČ, spotreba 18,5kWh/100km. Ked som išiel do ZA na pol ceste"dole kopcom" z MT tak spotreba 16,6kWh/100km a to bolo zimšie. Ako vám to vychádza na okreskách?Auto garážované kde je teplota okolo 7stupnov celzia aktuálne.1 BildNaposledy upravené 1romeo1; 03-01-2022, 19:23.
Komentár
-
Nic si z toho nerob,aj s rovnakymi spalovakmi maju ludia velke rozdieli v spotrebe. S ochcavkou 1,9TDI su taky co chodia za 3,5-4L a moj kamos 8L. . Zaujimave ze aj s 3.0TDI/V6 mal tiez 8-9L, proste pri jeho style maly motor siel na maxime, tak zral a velky si priadol v eko mode.
Ja tiez mam taku skusenost ze pre dynamickeho a vysokorychlostneho sofera velky motor nezmamena vacsiu spotrebu ako maly.
-
To ako ďakujem za vysvetlenie, Julo.
-
1fisker Ja som na tom rovnako ako ty, na kratku vzdialenost to jednoducho zoberie 20+ kWh/100 km je to vyrazne zavisle od rannej teploty (ohrev trakcneho akumulatora) a vzdialenosti ktoru urobis (ohrev kabiny v mojom pripade na prednastavenych 21 stupnov berie na zaciatku aj cez 5kW ) cim dlhsia vzdialenost tym lepsi priemer napr dnes rano do prace 10km 19,4, cez vikend 45km za 17,9, koncom decembra v mraze a dazdi 10km do prace 38,5
-
osobne si myslím, že veľa robí aj to ked je auto cez noc v garáži kde je teplota 2-10stupnov celzia cez zimu ako ked sadáte do auta vymrazeného na -5stupnov. Je to obrovská masa ktorú na krátke vzdialenosti musíte zohriať a tak isto aj na koľko stupnov kúrite dnu a aj ako rýchlo vám ide ventilátor, lebo aj pri nom stúpa teplota to mám zistené. Za dalšie ak jazdíte krátke trate tak nevykurujte auto , lebo ajtak za pár minút vysadnete do zimi. Ja ked idem aj na dlhšiu trasu tak ak mi je zima pri 18stupnoch tak podľa toho si pridávam, ale základ mám 18stupnov. Ale väčšinu času mi stačí tých 18stupnov celzia. Ale už sa teším na jar, kedy sa už nebude vykurovať a ako skutočne klesne spotreba a cez leto či dokážem prekonať Milana Bahnu a jeho 11kWh spotrebu. Len neviam ako sa budú správať elektróny ktoré si idem kupovať, sú trochu viac otvorené. Toto sú oni PLATIN P97 8x19 5x112 ET45 Black Polished 57,1. Čo myslíte aký je váš názor na ne na električku a spotrebu???
-
dnes bolo okolo -2stupne von a šiel som nejakých 30km, kúril na 18stupnov, bralo okolo 2kWh na kúrenie a ked som došiel domov tak spotreba 19,8kWh/100km. (traja v aute) , ale snažil som sa mať lahkú nohu a šiel som na Dčku bez adaptívneho tempomatu. Lebo tak sa mi zdá, že ked ho mám zapnutý tak automatika má vyššiu spotrebu ak si má držať auto samé rýchlosť. Je lepšie radšej pridať a potom nechať auto plachtiť.
-
[QUOTE=1fisker;n81001] zbytočný komentár, tu sa bavíme o ID.4, ak si si nevšimol, porovnávame spotreby navzájom u týchto áut, nie iných
Nedalo mi nerypnut ))
Komentár
-
jux k čomu je to dobré zahlcovať vlákno? Podme sa baviť o problémoch,dôsledkoch,návrhoch,vylepšeniach. Ja sa viem vžiť do kože fiskera, štvalo by ma ak by som mal nadspotrebu. Ešte jedno pripomenutie mám ku 1fisker ja som mal pri novom aute nabehané tušim 6km, kolko si mal ty? Lebo predajca sused mi vravel, "bud rád, že iba tolko, lebo takto aspon vieš, že nemali žiaden problém s autom, keby si mal viac tak tam niečo odstraňovali" Vieš kolko si mal ty ked si ho nové bral?
-
1fisker za dalšie na youtube fdrivecz Martin dal nové video kde testuje jeho auto pri mínusových teplotách spotrebu a nabíjanie, ukazuje tam aj nejaké zariadenie a aplikáciu kde mu ukazuje aj teploty a teplotu batérie ako sa mení. Takéto niečo ak sa dá aj na ID4 zohnať tak by bolo fajn aby si si to sledoval, že či náhodou nieje hranica okolo nuly kedy zohrieva batériu a ja ked mám auto v garáži tak mne ju skoro nikdy nezohrieva aj ked je von -7stupnov. Samého by ma zaujímalo tieto výstupy aké sú na ID4
-
našiel som - 10 km, čo sa týka ohrevu-zvýšenej spotreby, tak je to aj teraz keď sú teploty 7-8 st. nad nulou a to sa mi moc nezdá celkom správne, myslím, že chladno bolo aj v októbri, ale také vysoké spotreby som nemal, nemyslím, že ten rozdiel je spôsobený zimnými pneumatikami
-
1romeo1 Veľa ľudí mi nerozumie :-) No, že Martin z Fdrive používa https://obdeleven.com/
-
- OBD eleven - laguje a nespolahlive. Aspon tak som pochopil. Vyzera, ze dopytuju po vsetkych PID, lebo MEB ma na kazdy 1 clanok napr 1 volanie. Support nereguje na hlasenie o nefunkcnosti veci a pod. Pisal som to preto, aby ste nevyhodili zbytocne za to peniaze a radsej sa spytali na nazor niekoho kto to ma..
- S Dangom problem vobec nemam, ak vie vzdy ochotne pomoze. Vcera sme zmerali jeho ID3. Komplet vybitie 100->0 aj 0->100% + porovnanie stojan + carscanner udaje. Jeden z mala ludi co vie prispiet do mlyna, aby sme sa o nasich autach dozvedeli viac.... Danga poznam osobne dlhe roky este pred TC nie je urcite taky, ze na vsetko nadava.
Magnu necitam, ale skuste to tam trochu ukludnit a neurazat sa. Bez vzajomnej ucty sa daleko nepohneme. :-(Naposledy upravené nick81; 05-01-2022, 22:48.
-
Cesta ZA-BB a späť, vonkajšia teplota okolo nuly, hýbala sa nad aj pod nulou, kúrenie 18 st.C, 2 osoby, spotreba 19,3 kWh/100 km.
Komentár
-
no vidíš, ono to je ten problém ohriať batériu a prepočet na krátku vzdialenosť a poto to vyskočí. Ja si ešte semtam hlavne na začiatku pustím na 18-20stupnov vnútorný okruh s klimatizáciou a potom to samé prepne na vonkajšie nasávanie a potom vypnem klímu a dám ventilátor na 1dielik od nuly a 18stupnov. Inak stále mám zopnuté fúkanie na nohu a sklo a tak sa mi ani pri nízkych otáčkach ventilátora nerosia okná a nieje mi zima od noh.Takto sa dá chodiť na veľmi dobrú spotrebu a ani nemrzneš v aute. Lebo ked prepne na vonkajšie nasávanie vzduchu tak až takú zimu zacítim.
-
-
Neviem či aj vám, ale mne sa tu nedalo dostať, stále vypisovalo stránka nebezpečná a podobne. Chcel som dať vedieť ohľadom toho cestovania MT-BA a späť. Tak nakoniec som šiel cez žilinu toho 30.1.2022 lebo bolo trocha kalamitovo a na vyšehradnom som nechcel riskovať o 6ráno v nedeľu. Tak som šiel po dialnici 110km rýchlosťou a hrozne fúkalo protivietor mal som priemernú spotrebu dole 24,4kWh/100km a ked som šiel hore tak 23,5kWh. Dobré čo? na Galvaniho ejoin som nemusel použiť nakoľko som si aj nakúpil (za 40€) aj nabil v Senci obe free nabky išli super, ale hnevá ma ked som došopingoval aotvoril auto tak sa mi aj DC nabka vypla, nedá sa to nejako otvoriť auto bez toho aby sa mi vypla nabka?Takto som to musel znova spúšťať a stratil pritom niekoľko minút. Kto má s tým skúsenosti s ID4 poradte prosím ako si to nadstaviť v aute? Takže ak to nestrihnem skratkou cez PD a TT tak potrebujem na ceste docucnúť 30-35kWh cez zimu a to je tak na 30-35 min na ejoin DC(60kW). V celku v pohode. A by som to strihol skratkou po okreskách tak myslím že na lahkej nohe sa to dá pri 100% nabití spraviť tých 400km v najhoršom nejakých 3-5kWh aj na AC nabíjačke sa dá docucnúť. Leto bude úplne v pohode aj po dialnici MT-BA a späť na doma nabitej baterke zo solaru.5 Fotky
Komentár
-
Moja skúsenosť s Lidl nabkami je taká, že nabíjajú iba ak je auto zamknuté a ty si mimo neho. Čo, koniec koncov, považujem za správne nakoľko má ísť o nabíjanie počas nákupu.
Takže otočenie MT>BA>MT sa nekonalo a dokonca chýbalo cca 50% kapacity batérie?
Inak spotreba vcelku fajn. Mne tá trasa, síce s Konou, ale 120 tempomat výchádza teraz okolo 21-22 podľa palubného. To môžeš byť spokojný.
Mňa osobne by skôr štvalo, že mám SUV a napriek tomu sa musím prispôsobovať počasiu. Práve lepšia prejazdnosť na cestách je pre mňa jediný argument prečo by som išiel do karosérie typu SUV.
-
tommik to je zadokolka, kde sa tuším ani preklzavanie nedá vypnúť aspon doposial som nato neprišiel. No a ak sa ti na vyšehradnom skríži kamión tak ti ani SUV nepomôže. Som len proste opatrnejší a ajtak som si chcel skúsiť dialnicu a spotrebu. ALe zajtra ráno idem tú istú trasu, ale už pojdem skratkou, ale ešte v senici sa musím zastaviť tak to isto neotočím bez docucnutia. Akurát plním baterku v aute slnkom nechám to do 96% a ráno pred odjazdom na hodinku dám dotlačíť z bateriek do 100%. A uvidíme aká bude spotreba. Malo by byť zajtra pekne mal by som to stlačiť pod 21kW, hlavne ked pojdem veľa po okreskách. Inak doplnal som tuším okolo 40-45kWh a dostalo tam nejakých 50-60km dojazdu. V čistom v tej zime a na dialnici by som mal dojazd okolo 320-330km. Ak je ten spodok uzavretý ako Milan Bahna nameral a kapacita netto 70kWh tak na zimu a dialnicu celkom fajn dojazd, kde ešte aj protivietor bol teda riadny, len tak ma kývalo.
-
-
Pepo096 "bug" a to je čo? ono nabíja aj ked som mimo auta aj ked ho zamknem, ale ked ho odomknem tak sa deaktivuje aj nabíjanie a to aj AC ked ho doma nabíjam,toto ma hneva. Nechápem prečo tam nedali dalšie tlačítko ako je napr. kufor zadný odomknutie aj odomknutie a deaktivovanie nabíjania. ALebo ak má niekto ID4 a dá sa to nejako deaktivovať tak poprosím poradiť ako?
-
Pepo096 nemyslím si že by tam bola chyba v programe, pre jednoduchosť zákazníka to tam proste dali a ten ako truhlík si aj rovno auto odomke a odpojí od nabíjania. Ty máš Teslu však? Tam inak uvažujú ako v autokoncerne.Mohli to aspon spraviť jeden krát tuknúť odomknúť auto a druhý krát tuknuť tak sa odomkne a odpojí nabíjanie.
-
-
1romeo1..to co ty ID 4 77kWh 1st. 1fisker..zacnem nabijat pri otvorenom aute...zamknem, idem na nákup...vrátim sa odomknem..sadnem do auta...nabíja bez prerusenia...nabíjanie ukoncím bud na stojane, alebo v aute na displaji..Naposledy upravené curgali; 14-02-2022, 00:10.
-
curgali - uvedomuješ si akú blbosť si napísal? "Mne nabíja aj ked je odomknuté...a ked sa vratim z nakupu a este chcem dobit, tak si don sadnem a este si aj prikúrim..."
To vyzerá, akoby auto bolo počas tvojej neprítomnosti stále odomknuté.
-
to all, tak v nedelu som bol znova na juhu a len tak pre zaujímavosť som odomkol najprv kufor a až potom celé auto a DC nabíjanie sa nevyplo. Tak neviem či to je anomália, alebo to musím robiť cez kufor. Inak 50kW mi nabíjalo pri 85% a až potom to začalo sťahovať výkon.
-
-
CEO VW Herbert Diess daval na Reddite odpovede na otazky:
"We will have a major OTA update for the ID.4 coming this summer, which will add features like Plug & Charge and Auto Hold, as well as a higher capacity onboard charge capability."
"Bidirectional charging will be available this year for all ID. Models with 77 kWh battery, also via OTA update. In the beginning we will only offer Vehicle-to-home. This means you can run your dishwasher with electricity from abroad."
"Yes, we will offer Plug & Charge on MY23 ID.4s and on earlier cars with an OTA update. Just tested it together with Elke–really convenient, high time for introduction."
Hesla pre neangl.: nabijanie bez karty - autentifikacia cez ccs, napajanie domu z auta V2H (ako I5)[priezvisko]@me.com
Komentár
-
-
Kto uvazuje nad ID.4, viem o dvoch roznych, ktore budu o par tyzdnov k dispo. V pripade zaujmu napiste spravu. V dobe UA-post covid tieto auta nie je lahke zohnat a caka sa poriadne dlho.
Komentár
-
- Likes 3
Komentár
-
Ak si začínal v TN a končil v NZ, tak si naklesal približne 100 výškových metrov na 150 km. Čo cesta späť?
Aktuálne počasie (sucho, 20°C) a do toho prdkanie si na okreskách praje dosahovaniu nižších spotrieb na našich autách. Aj na Jadranskej magistrále, kde začínaš a končíš cestu na úrovni mora, sa mi spotreba držala podľa PP do 12 kWh a to sa tam v dedinách pod 60 nejazdí a mimo nich, čo gumy zvládnu.
Ak od toho auta nechceš nič viac a nič menej než len poháňať nápravu, tak tá spotreba je akceptovateľná ale v opačnom prípade viď príspevky iných majiteľov ID4 v zimnom období.
Žiaľ dnes je akákoľvek informácia od VW group asi tak dôveryhodná ako výrok 3-ročného detska. Čiže zostaňme pri tom, že ID4 má pri vypnutej klíme, na okreskách a teplotách niekde okolo 20°C "prijateľnú" spotrebu. Proste u VW sa na čísla nehrá, VW ti ukáže čísla aké chce aby si videl...
-
A teraz to skúste aj z praktického hľadiska. Predpokladám, že to auto je určené najmä pre rodinu. Skúste len tak zo srandy aká by bola spotreba s plne naloženým autom (2 dospelí, 2 deti, nejaká batožina) pri reálnych rýchlostiach dajme tomu 80 km/h na okreskách, cca 110-120 km/h po diaľnici a v obci samozrejme do 50 km/h. Trasa dajme tomu BA - ZA, BA - BB alebo podobne, čiže ako roviny tak aj kopce oboma smermi. Veľmi by ma tá spotreba zaujímala. Ono je krásne vidieť na dojazde a spotrebe také super čísla, ale ďalej čo? Veď nejazdím tak za normálnych okolností. Neberte to prosím ako nejaké rýpanie ani nič podobné, len ma naozaj zaujíma výsledok.
-
Spotreba veľmi závisí od vonkajšej teploty, takže je zbytočné uvádzať akékoľvek čísla lebo budú nepresné. O zime sme sa už bavili inde. Kolíše to vo veľmi veľkom rozsahu. V každom prípade ubezpečujem prípadných záujemcov o kúpu, že auto je dobré pre rodinu, univerzálne, praktické a dá sa s ním ísť kamkoľvek. Aj do Chorvátska. Momentálne s ním vozím na prívesnom vozíku fúry zeminy pre školu. Predtým som sťahoval kamaráta, viezol som veľkú chladničku a potom pračku a to všetko v kufri.
-
Trocha fyziky:
rozdiel nadmorskej výšky (TN 217m - NZ 119 m = 98 m)
hmotnosť auta 2150 kg
čas jazdy 2,55 hod. = 9180 s
prejdená vzdialenosť 147 km
klesanie nadmorskej výšky za auto vykonalo prácu W = m. g . h = 2150 kg . 10 N/kg . 98 m = 2,15 MJ
po rozpočítaní na čas je to výkon P = W / t = 2,15 MJ / 9180 s = 234 W
klesanie Oliverovej priemernej spotrebe 12,8 kWh/100km vykonalo prácu 18,816 kWh = 67,73 MJ
po pripočítaní klesania je to 67,73 MJ + 2,15 MJ = 69,88MJ = 19,41 kWh, z toho priemerná spotreba by bola 13,2 kWh/100 km
keby išiel po rovine, má priemernú spotrebu 13,2 kWh / 100 km (resp. keby išiel tam aj späť)
alikvotne, keby sa vracal z NZ do TN takou istou trasou a štýlom jazdy, tak má spotrebu 13,6 kWh / 100 km
[priezvisko]@me.com
- Likes 5
Komentár
-
Taur tak hoď sem tie zložitejšie výpočty, budem rád ak sa priučím ako na 147 km trase pri Oliverovej pohodlnej jazde má vplyv obiehanie, spomaľovanie atď. lebo to všetko je zarátané v jeho spotrebe z palubného počítača, ja som určoval len vplyv výškového rozdielu.
Milo ma prekvapilo, že to tak vyšlo podľa auta - čo považujem za skvelé a ty napíšeš: "Teoreticky. Ale prax je iná." Zrovna v tomto prípade bola prax rovnaká.
-
Miroslav Rojko Jasne, bral som to vseobecne nie ako vypocet na mieru, moja chyba.
-
Áno, dá sa to počítať aj kvôli tomu, že sa išlo mimo diaľnice. Pri dialničných rýchlostiach má väčší vplyv rýchlosť a smer vetra, nakoľko aerodynamický odpor rastie exponenciálne a pri 120 alebo 130 km/h začne trocha fúkať proti autu a urobí to viac ako výškový rozdiel.
Dobre je to vidieť napríklad na ceste k Chorvátskemu moru pri občasných veterných obdobiach, kedy jazda do nulovej nadmorskej výšky máva často rovnakú spotrebu ako jazda naspäť, lebo často od mora fúka protivietor, ktorý sa dvíha z morskej hladiny po kopcoch.
-
Je má skusenosti len s e-up. ALe asi tu budem za kacíra.
Jazdime dvaja. Ja s plnou rekupráciou “B” a manželka v default nastaveni tj “D1” typická trasa je mesto cca 10 km, z toho na začiaku klesanie cca 100 výškových metrov a na konci rovnaké stupanie tj auto sa vracia na rovnaku nadmorskú výsku. Prekvapilo ma, že máme prakticky identickú spotrebu cca 10,5 kWh/100 km. (návrat je v rozmedzi cca 2 hod kedy sa jazda tam/spät je počítaná ako jedna jazda). Zimná spotreba, pokial sa nekúri (nemá zmysel pre jasdu trvajúcu cca 15 min), je taktiež prakticky zhodná.
Ja tvrdím že pokial sa vracia na rovnakú nadmorskú výšku a s rovnakým počtom osôb , nekúri sa nechladí sa, tak spotreba je závisla len na rýchlosti jazdy s veľkosti a smere vetra.
-
Presne tak, výhoda EV je v rekuperácií a tým sa výrazne limituje faktor rôzne dynamickej jazdy - o moc viac ako pri spaľovákoch. Ak auto dokáže dosť silne rekuperovať, aby nebrzdilo brzdami, sú dôsledky agresívnej jazdy na spotrebu len tretinové (strata pri vydaní energie a jej následnej rekuperácií) ako pri agresívnej jazde na spaľovacom aute, ktoré kinetickou energiou zahreje brzdy.
Ešte by som doplnil, že ani vplyv zaťaženia nie je tak podstatný, pre ten istý dôvod. Síce viac energie sa spotrebuje pri rozbehu ale o to viac sa narekuperuje pri spomaľovaní väčšej hmotnosti.
-
ty niesi náhodou "kivino"? Ako je to s % účinosťou rekuperácie voči odovzdanej el energii?Kolko % tam človek stráca aby som si vedel predstaviť či je lepšie plachtiť či rekuperovať? Ked už si taký frajer na výpočty, normálne som sa stratil v tých tvojch výpočtoch, ja by som to nikdy nedal, skôr by sa mi mozok zaparil :-)
-
Včera som šiel vyskúšať dialnicu pri 130km/h rýchlosti a šiel som MT-SC-MT takže asi 15%-20% okresky a 80-85% dialnica 130km/h a spotreba okolo 20kW/100km. Ak ste skúšali len čisto dialnicu samozrejme započítanú v oboch smeroch tak koľko vám vyšlo resp aký je rozdiel v spotrebe ked ide človek 110km/h vs.130km/h?
Komentár
-
1romeo1..ak by si si tuto sekciu pozorne nastudoval skor ako sa nieco opytal, tak by si zistil ze uz sme to tu merali a prebrali...
- Likes 2
Komentár
-
myslíš tých 24,5kWh pri 125km/h rýchlosti? Tak to mne celkom fajn vyšlo. Ked som uvažoval okresky 20% a spotrebu 15kWh tak pri celkovej spotrebe 19,8kWh mi tá dialnica pri 130km/h rýchlosti vyšla 21kWh/100km. Prečo to potom tebe vyšlo 24,5kWh?Naposledy upravené 1romeo1; 08-05-2022, 14:30.
-
Tak.si to vyskusaj...vybehni na dialnicu..nastav tempomat na 130...vynuluj pocitac...prejdi aspon 40 km...zapis...potom sa na najblizsom vyjazde otoc..znovu nastav 130..vynuluj pocitac...prejdi opat tych 40 km naspat..potom.spriemeruj a mas to...uvidime kolko tebe vyjde...a to ze priemerku budes mat 125 sposobia prekazky na dialnici...
-
Tak dnes som sa nasral a šiel na dialnicu a výsledky sú takéto:
110km/h - 17,25kWh/100km
115km/h - 17,90kWh/100km
120km/h - 19,80kWh/100km
130km/h - 21,25kWh/100km
ja osobne odteraz chodím po dialnici okolo 115km/h. To je zlatý stred. Inak to sú spotreby pri 20-22stupnoch celzia a bez klímy. Vždy som si vyklimatizoval ked som sa otáčal a nemeral spotrebu.
- Likes 1
Komentár
Komentár