Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Skoda Citigoe iV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jojac84
    Member
    • Feb 2020
    • 43

    A ako potom nabíjaš? Pravidelným nabíjaním do 100% pokiaľ hneď potom nejdeš jazdiť skrátiš životnosť batérie o polovicu. Taktiež som im do Škody písal že čo ak by som sa tými odporúčaniami v manuáli neriadil, týkalo sa to hlqvne pravidelného rýchlonabijania na DC staniciach, odpoveď bola jasná, ak také niečo nájde diagnostika, padá záruka na batériu pre nedodržanie podmienok starostlivosti o batériu

    Komentár


    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Nabijam tak od oka a iba na AC (na DC som bol hadam 4x zatial za rok a stvrt). Ak viem ze niekde idem tak na 100% a inokedy mozno menej ale je pravda ze to tam nechavam na 100 relativne casto. Nechcem vyzniet hlupo ale chcem aby auto sluzilo mne. Nabijacku mam asi 10-15min pesi tak nemam cas saskovat kazdu chvilu s tym. Auto ma stalo 10k s dotaciou takze to az tak neriesim snad to nebude skratenie zivotnosti az o polovicu

    • jojac84
      jojac84 komentoval
      Upraviť komentár
      Batéria má aj daaku rezervovanú nevyužívanú kapacitu, čiže 100% nie je 100% a 0% nie je 0% takže tá degradácia by až o toľko zrýchlená byť nemala. A keď moc nevyužívaš rýchlonabíjanie tak už vôbec nie, výrobca to snáď dobre ošetril aj voči takýmto prípadom. Škoda že to nabíjanie na menej % sa tu nedá nastaviť v infotaimente vozidla ako v iných autách, zakaždým som to zapínal manuálne cez appku ktorá je nie zrovna stopercentne spoľahlivá.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Raz za cas je potrebne nabit na 100% na pomalsom AC (radsej menej ako 7kW) aby malo BMS dost casu na zrovnanie clankov. No nenechavat na 100% dlho, treba cim skor nieco odjazdit. Na starom I-MiEV-e mam v navode vyslovene napisane, ze treba nabit na 100% raz za dva tyzdne. No i-MiEV nechava dost velky vrchny buffer, nabija len do 4,1V.
      Do akeho napetia nabija clanky citigoe pri 100% ?

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      jux to ti neviem povedat vobec sa o to dako nezaujimam. Toto auto bolo pre mna cisty spotrebny material na vozenie po meste takze ak mi aj klesne o nieco dojazd az tak ma to trapit nebude. Myslim ze ked sa vyhybam DC tak by som mal byt v pohode A urcite nenabijem auto na 100% a potom ho necham stat mesiac

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Vzdy ked znova a znova otvarate tuto debatu o prehnanej starostlivosti o bateriu, tak si spomeniem na rozhovory s technikmi Skody pri uvedeni auta, ktori taketo setrenie nepovazuju za potrebne a vyrobca pri programovani BMS uz myslel na vela veci aby sme my nemuseli.
      https://www.youtube.com/watch?v=JMjsnG95xoo

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Som daleko od toho aby som uveril marketingovym kecom zastupcov automobilky. Vyjadrenia, ze sa o nic nemusim starat pre mna nie su. Co je na tom zle aplikovat standarne postupy pri starostlivosti o akumulatory. Ked funguje systemova starostlivost o bateriu u VW tak ako funguje ich softver, tak dakujem pekne.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Nemyslel som ze sa netreba starat aj ja sa staram ale hovorili tam, ze tam nechali rezervy aby proste ta baterka nedostavala ani pri horsom “starani sa” moc zabrat. Mozno vacsie buffre , pomalsie DC nabijanie mysleli …

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Ved prave to, kolko nechali je zaujimave... informacia ze nechali "dost" mi ako elektrikarovi urcite nestaci.. Ako pise martin7470 vrchne napetie clankov citigoe je 4,166V - to je jednoznacna informacia. U mna na i-MiEV-e je vrchne napetie 4.105V, takze u neho nechali viac ako "dost" :-))).

    • martin7470
      martin7470 komentoval
      Upraviť komentár
      Pro zajimavost... Stare provedeni e-up (18 kWh) ma max. napeti clanku 4,02 V (pri 100%).

    • Peter A
      Peter A komentoval
      Upraviť komentár
      Leaf 1 24kWh ma max napatie 4,12 V pri nabiti na 100% podla auta ale diagnostika tvrdi ze je nabitý na 97% (tento model nema moznost nastavit nabijanie do 80%)
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    Pôvodne zverejnené od jojac84 Pozrieť príspevky
    Pravidelným nabíjaním do 100% pokiaľ hneď potom nejdeš jazdiť skrátiš životnosť batérie o polovicu.
    Životnosť na polovicu je trošku prehnané tvrdenie. Zalezi od konkretneho auta, kolko ma nechane pre vrchny buffer. Tiez zalezi od chemie clankov, niektore znasaju vysoku uroven nabitia lepsie ako ine. Napriklad LFP clankom vysoka uroven nabitia skodi minimalne.

    Komentár


    • jojac84
      jojac84 komentoval
      Upraviť komentár
      O LFP batériách viem, tam nejak výrazne nevadí nabíjanie do 100%, vybíjať by sa mali ideálne do 30%, ale tu v Citigu IV máme LiIon batérie. Ten buffer je celkovo cca. 10%, z toho tvorí 2/3 spodný a 1/3 vrchný buffer, takže reálne to až taká veľká ochrana nebude. Áno, na polovicu je prehnané tvrdenie, to by musel majiteľ úplne vždy nabíjať do reálnych 100% čo našťastie buffer nedovolí, ale každopádne časté nabíjanie batérie do plna a státie suta s tskto nabitou batériou životnosť batérie skráti

    • martin7470
      martin7470 komentoval
      Upraviť komentár
      Citigo ma pri nabiti baterie na 100% (dle auta), napeti clanku 4.166 V. Dle podkladu k baterii to odpovida 100 % nabiti. Dle toho, ze auto pri konci nabiji vykonem cca 1 kW, bych tomu veril. Pri nabiti 5% (dle auta) ja napeti clanku 3,48 V. Dole bude jeste velka rezerva...
  • Ondrej Hluchý
    Member
    • May 2020
    • 30

    Ahoj. Posielam zopár fotiek môjho "upraveného" dna batožinového priestoru. Viem, ze to nie je "úplný estetický zážitok", ale svoj účel plní na 100%. Náklady na úpravu do 10€+nejaký voľný čas, ale ušetrený priestor sa môže zísť a dám tam naozaj kopu vecí, ktoré by inak zavadzali v kufri....
    Naposledy upravené Ondrej Hluchý; 30-07-2021, 13:40.

    Komentár


    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Nieco taketo aj ja spravim ked budem mat cas ale asi kaslem na panty len vystuzim tu cast kde bude diera
  • jojac84
    Member
    • Feb 2020
    • 43

    Tu je graf k tomu nabíjaniu batérie s akým SOC by sa malo dosiahnuť koľko cyklov, počíta sa tam ale s kapacitou bez buffera. Link som článku na toto videl asi pred trištvrte rokom, nepamätám sa už kde to bolo. Nemyslím tým odkaz na fórum, ale na článok. Ospravedlňujem sa že to píšem sem, neviem to priradiť k odkazu kde pán píše že kde som vzal údaj že nabíjaním do 100% skrátim životnosť batérie o polovicu
    Pripojené súbory
    Naposledy upravené jojac84; 01-08-2021, 23:20.

    Komentár

    • palo47
      Member
      • Jan 2020
      • 66

      Pôvodne zverejnené od jojac84 Pozrieť príspevky
      Tu je graf k tomu nabíjaniu batérie s akým SOC by sa malo dosiahnuť koľko cyklov, počíta sa tam ale s kapacitou bez buffera. Link som článku na toto videl asi pred trištvrte rokom, nepamätám sa už kde to bolo. Nemyslím tým odkaz na fórum, ale na článok. Ospravedlňujem sa že to píšem sem, neviem to priradiť k odkazu kde pán píše že kde som vzal údaj že nabíjaním do 100% skrátim životnosť batérie o polovicu
      Škoda, že nie ste schopný poslať link na zdroj. Mne sa ho nepodarilo nájsť. Skúste pohľadať ešte raz prosím. Rád by som si pozrel podrobnosti ako prebiehalo meranie, zvýšenie cyklov je extrémne.

      Komentár

      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        Pôvodne zverejnené od jojac84 Pozrieť príspevky
        počíta sa tam ale s kapacitou bez buffera
        Ako mozes tvrdit, ze v tabulke, ktora je na obrazku pocita s kapacitou bez buffra. Ved je tam napisane, ze 100%SoC=4.07V. To znamena ze vrchny buffer bol pri merani enormne velky .. cca10% SoC, cize akoby sa nabijalo do 90%. Pri tak velkom buffri namerat 500cyklov je totalna hlupost. Tak zle akumulatory jednoducho neexistuju ani keby si ch nabijal a vybijal nesetrne velkym prudom. Navyse ako pise palo47 neuviedol ziadne detaily merania - nabijaci a vybijaci prud, teplotu a hlavne udaj, pri akom poklese kapacity povazuje clanok za nevyhovujuci t.j. kedy ukoncil pocitanie cyklov pre dany rozsah SoC. Takze sa neda povedat nic ine, len, ze ten prispevok na obrazku je uplna hlupost, zrejme od cloveka co veci vobec nerozumie.

        Komentár


        • martin7470
          martin7470 komentoval
          Upraviť komentár
          Skoro se zda, ze prezentovane udaje pochazeji z tohoto clanku: https://pushevs.com/2018/04/27/batte...ersus-partial/

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          V clanku je najhorsi vysledok 70% nie 50% SoC po 500 uplnych cykloch pricom nabijanie robili na 4.2V a vybijanie na 3.0V teda ziaden horny ani dolny buffer - tak baterie ziadny vyrobca BEV netrapi.

        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          Ten článok je podľa mňa korektný aj keď nezohladnuje reálne buffre BEV. Horný buffer u E-up/Citygo je však velmi malý. Pri 25 deg krátko po skončení nabíjania som nameral typické napätie članku 4,179 V čo dáva horný buffer circa 1-2%. (možno po niekoľko hodinovom “oddychu” by to bolo o nejakých 10 mV menej). Takže u e-up/citygo by som skutočne nabíjal na 100% len vtedy keď je to zmysluplné napr idem na dlhú cestu.
          Ale dolný buffer e-up/citygo (SoC 0% = cca 3,6 V) je veľmi velký. Nominalna (brutto) kapacita sa štandartne stanovuje pre interval 4,20 - 2,50 V (kapacita pri vybíjaní z 3 v na 2,5 V je však velmi mala a nárast Ri veľmi velký, je bežne nepoužiteľný)
          Otázkou je ako sa dajú preniesť merania z použitého klasického prizmatickeho članku Samsung na moderný automotive LG Chem e61. Technológia je s veľkou pravdepodobnosťou výrazne rozdielna, ale určite horná hranica má veľmi veľký vplyv na degradáciu.

          Doporučenie článku pracovať s nabíjaním na čo najjnižšie SoC a vybijať tiež na najnižšie SoC (aby som mal dostatočne veľkú využiteľnú kapacitu) má nevýhodu v tom, že e-up/citygo má pri nizkych SoC cca 15% už limitované dynamické vlastnosti ( narast prúdov z dôsledku poklesu napätia a citelný nárast Ri). Naviac je dost stresujúcu si neustále starostlivo stáźiť dojazd.
          Pre mestké jazdenie v menšom meste a domáce nabijanie je akceptovatelný napríklad aj extrémny režim 50/25%. (interval medzi dobíjanim 75 km)
          Je však otázka či pri mestkom jazdení je vôbec reálne urobiť napr len 2000 cyklov tj 500.000 km. Ak by som jazdil každý deň 50 km tak je to 27 rokov! Takže myslím, že univerzálnych SoC max = 80% je dobrá voľba.
          Z članku ešte vyplýva, že využivanie nizkych SoC nema na degradáciu žiadny vplyv (na časovú degradáciu má naopak pozitívny vplyv). Internetom pritom koluju doporučenia ako veľmi škodí jazdit až do nízkych SoC a ponechavat auto nenabité. E-up/Citygo, ak má dobrý 12 V aku, má za mesiac pokles SoC len pár %.
          Naposledy upravené palo47; 02-08-2021, 10:22.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Jazdit na nizkych SoC nie je az take zle, no potencialne nebezpecne je nechavat bateriu na nizkom SoC a po jazde vo velkej zime ju hned aspon trosku nenabit . V extremnom ojedinelom pripade by sa mohlo stat, ze po vychladnuti baterie do minusovej teploty pri nizkom SoC klesne napetie clankov az natolko, ze elektronika vyhlasi bateriu za vadnu a standardne ju ani nedovoli nabijat. No velmi zalezi od chemie clankov. O LFP clankoch hovoria, ze lepsie znasaju vysoke SoC, no zase horsie nizke SoC.
      • jojac84
        Member
        • Feb 2020
        • 43

        Tak a mám tu novinku. Ako som sľúbil, na Citigu som absolvoval 752km dlhú trasu do Chorvátska, konkrétne z NMnV do Privlaky. Trasu som začal s batériou nabitou na 100% aby som ju na trase čo najmenej zahrieval rýchlonabíjaním. S priateľkou sme vyrazili večer o 21:20. Počasie nám prialo, teplota vonku sa pohybovala od 16 do 18 stupňov. Rýcjlosť jazdy som si stanovil na 95km/h podľa tachometra. Rýchlejšie som nešiel lebo mám pocit, že menšia rýchlosť pomáha viac ochladzovať batériu tým, že okolo nej prúdi vzduch po dlhší čas ako keď trasu prefrčíte, navyše aj menší odber z nej ju menej zahrieva. Nabíjali sme cca. 7-8x po 15-20 minút, neviem to úplne presne, no vždy sme dobíjali batériu cca. o 30-40%. Rapidgate počas noci vôbec nenastal, stalo sa tak až nejak okolo obeda kedy už bola teplota vzduchu 26 stupňov a to pri poslednom nabíjaní. Za mňa úplna spokojnosť, absolútne som nečakalnže túto trasu auto tak poľahky zvládne i keď hodne nám dopomohla relatívne chladná noc na letné obdobie.

        Komentár


        • denial
          denial komentoval
          Upraviť komentár
          paradna spotreba.
          nemal si problem s dobiehajucimi kamionmi (isiel si po dialniciach) / mozu vsade okrem SK predbiehat?
          rezim normal+klima on?
          D alebo B?

          ja som obehol liptov, 419 km za 6 hodin 7 minut, priemerna rychlost 69 km/h
          ale so spotrebou 15.2
          rapidgate nastal a nabijal som 3x (ZV, LH, ZV)
          po R1 130, do kopcov kolko vladalo.

        • jojac84
          jojac84 komentoval
          Upraviť komentár
          Nie, kamióny nás nedobiehali, šli sme najskôr v režime eco+ naplno, čiže cca. 95 čo nás tento režim pustil, neskôr som to prepol na režim eco aby sa dalo ísť trochu rýchlejšie a zapol som ofukovanie okna, ale boli úseky kde to nestačilo a zapínal som klímu aby to odmlžovalo. V Maďarsku na kúsku som púšťal aj kúrenie lebo vonku tam bolo len 16 stupňov, zima v aute nejak nebola, ale chcel som trošku teplejšie. Nakoniec som si dal mikinu a bolo fajn, zrejme aj batéria od podlahy jemne hreje Mal som pustený režim D, rekuperujem jemne brzdovým pedálom, režim rekuperácie 1 a 2 používam len pri dlhom prudšom klesaní, ale to len naozaj zriedka, kde sa dá idem na režim D. 130ka nie je pre toto moc vhodná, nemá dobrú aerodynamiku a dosť tam potom narastá spotreba, navyše vyšší odber zahrieva batériu a potom sa rýchlejšie prejaví rapidgate a tým pádom sa časovo iba stratí pokiaľ človek potrebuje nabíjať a ísť ďalej. Inak nabíjanie ma dokopy stálo 6,20 a to v Maďarsku. Na Slovensku som za nabíjanie cez ZSE neplatil, mal som k autu nabíjanie na pol roka alebo 650kwh zdarma, čo nastane skôr, ale doteraz po roku mi nič neúčtujú, keď som im volal na infolinku tak pani povedala že začnú až keď miniem tých 650kw. A v chorvátsku je nabíjanie na nabíjačkách Elen cez appku zdarma

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          ešte takú základnú informáciu - kedy si prišiel do Privlaky ? Vieme km, čas jazdy, len nevieme koľko trvala cesta a nabíjania.
      • jojac84
        Member
        • Feb 2020
        • 43

        Z domu sme vyrazali o 21:20 a do Privlaky sme prisli okolo 14:20 na dalsi den. V Madarsku v meste Szombathely sme sa zbytocne zdrzali vyse hodiny lebo tam boli v noci vypnute nabijacky pri Lidli a potom som sa presuval k dalsim pri Secathlone ktore mi nechcelo spustit, nakoniec aom siel k daakym pri daakych obchodikoch. Mimo to sme boli kdesi po ceste na obed kde sme nenabijali vobec a boli aj daake kratke pauzy na wcko plus hodina na prespatie mimo nabijaciek lebo som sa dalej na cestu necitil a bal som sa aby som nechytil mikrospanok. Ked to tak teraz pocitam tak sme sli riadne dlho a asi sme museli nabijat dlhsie ako som si myslel.

        Komentár

        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 1314
          •   

          Takže časové zhrnutie podľa tvojich informácií a obrázku:

          752 km za 17 hodín, z toho:
          1 hodina spánok mimo nabíjania
          11 min. krátke pauzy na WC-ko
          5 hodín nabíjanie
          10:49 čistá jazda
          [priezvisko]@me.com

          Komentár


          • romiix
            romiix komentoval
            Upraviť komentár
            Celkom nepríjemné časy.
            Priemerná spotreba 11,6 kWh x 752 km = 87,2 kWh
            Pri kapacite 32.3 kWh bolo cestou potrebné dobiť 54,9 kWh.
            Ak by nedochádzalo k prehrievaniu, pri krátkych intenzívnych dobíjaniach by ani priemerné dobíjanie nemalo klesnúť pod ~25kW. Ceste z nemecka som mal priemerný dobíjací výkon 26,17 kW. A to som ku koncu už dobíjal hodne pomaly, len okolo 20 kW priemer. Jazda v horných rýchlostných limitoch..
            Takže viac ako 3 hodiny by dobíjanie zdržať nemalo. Snáď..

          • jojac84
            jojac84 komentoval
            Upraviť komentár
            Našiel som v appke Elenu moje nabíjania v Chorvátsku, pošlem to v screenoch, neviem to odoslať naraz tak to bude postupne. Som teraz na pláži takže som to nerátal, ale sú to cca. 3 hodiny nabíjania v Chorvátsku plus cca. pol hodka v Maďarsku a pol hodka v BA.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko Zabudol si minimalne na obed tiez bez nabijania co som letmo cital...

          • jojac84
            jojac84 komentoval
            Upraviť komentár
            Omylom som to poslal v ďalšom odkaze, neviem sa tu v tomto poriadne orientovať, pozrite si to tam

          • palo47
            palo47 komentoval
            Upraviť komentár
            Gratulujem jocac84, ako dôkaz čo dokáže citygo je to záslužné.
            Ja by som však svoju rodinu takýmto 17 hodinovým experimentom netrápil.
        • jojac84
          Member
          • Feb 2020
          • 43

          Tak ide to aj naraz
          Pripojené súbory

          Komentár


          • romiix
            romiix komentoval
            Upraviť komentár
            Prvé dobíjanie si mal v priemere cez 30 kW, pekné, ale potom to už zletelo na 20 kW, poskočilo 2x na ~25 kW a posledné na 16,6 W.
            Ešte by to chcelo vedieť SOC pri nabíjaniach. Primitívnym spriemerovaním to vychádza na priemer 23 kW.
            Je to primalá baterka na riskovanie vybíjania do malých % na neznámych trasách.. A celkovo to vychádza aj pri veľmi peknej spotrebe na "hodinu jazdy na polhodinu dobíjania"...
            Na dlhé trasy to chce pevné nervy :/

          • jojac84
            jojac84 komentoval
            Upraviť komentár
            Áno, práve som pozeral. Ešte prvé nabíjanie v Chorvátsku išlo celkom pekne, cca. 30kw, ale celkovo to bolo tretie nabíjanie lebo bolo predtým ešte nabíjanie v BA a v Szombathely. Nabíjania už presne neviem ako boli, ale snažil som sa mať aspoň 40 SOC na začiatku keby náhodou nefungovali nabíjačky aby som stíhal prísť k ďalším, ale určite tam bolo čosi aj okolo 30%. Od druhého nabíjania v Chorvátsku, čiže celkovo štvrtého bolo vidno že nabíjanie začínalo stále celkom pekne, podľa max výkonu okolo 30kw, ale postupne spomaľovalo, to mohlo byť ako aj vyšším SOC, tak aj väčším prehriatím batérie, predpokladám že skôr tým prehriatím kedy počas jazdy síce batériu trošku dochladilo, ale nie dostatočne. Pri poslednom nabíjaní v Chorvátsku už bolo vidno citeľnejšie spomalenie nabíjania. Žiaľ je to daň toho, že sa na aute šetrilo a auto nemá termomanažment batérie, ale aj tak som spokojnú ako si počínalo,pred výletom som počítal s tým že na nabíjačkách môžem stráviť aj 7 či 8 hodín. Úplne iná káva by to bola s VW id 3 s využiteľnou kapacitou batérie 45kwh kedy by sa človek toľko nemusel obmedzovať v rýchlosti jazdy a nabíjal by o hodne rýchlejšie. Týmto mi už vychádza batéria 58kwh pri ID3 na cestovanie k moru úplne v pohode keďže by som mohol ísť rýchlejšie, niektoré nabíjačky preskočiť a nabíjať menej často a rýchlejšie. Pri prípadných 100kw nabíjačkách by to bolo ešte o niečo lepšie. A váš názor? Zvažujem do budúcna niečo ako ID3, je sice mensie ako ID4, ale aj lacnejšie a má od ID4 asi o 10% nižšiu spotrebu čo môže svižnejšom tempe pri dojazde 300km urobiť aj 30km na dojazde.

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            jojac84, za seba ti mozem povedat, ze ID.3 (58) sa nabija luxusne na 50kW stojanoch, kedy si drzi plny vykon (50kW) do 80% - co je dane zapojenim clankov v serii. Neviem o inom aute, ktore by dokazalo brat celych 50kW

          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            ID.4

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            1fisker ak myslis tvoju verziu 77kWh, tak nie. Ta 50kW neda, to mame otestovane. tam je nizsie napatie.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            dango Ioniq5/EV6 (https://teslaclub.sk/node/41816?p=74866#post74866).
            V kategórií ~1.8T = nie nenažrané, je ID3 58 asi jediné.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 Delta mu dá, nie :-)?

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            jaj, vlastne ano; nove 800voltovky - aj ked sa mi nieco mari, ze taky Taycan ma nizku efektivitu prave kvoli prevodniku (cize ten asi 50kW do baterky nebude dostavat)

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            Ano, Delty HPC ktore su oshapovane by mohli davat aj inym autam 50kW. V Poprade mi davala 52,5kW

          • jojac84
            jojac84 komentoval
            Upraviť komentár
            dango Som sa viezol v Tesle model 3 performance dual motor aj vo VW ID3 a musím povedať že ID3ka sa mi páčila oveľa viac. Pravdupovediac čo sa týka vozby ma žiadne iné auto tak nenadchlo, ani medzi luxusnými spaľovákmi. Super autíčko

          • denial
            denial komentoval
            Upraviť komentár
            nuz pri tom zakladnom ID3 by som mal asi trochu obavu z
            https://youtu.be/gQLph3t6qbo?t=331
            (a to este bola skoro cista cesta)

          • jojac84
            jojac84 komentoval
            Upraviť komentár
            denial Ťažko povedať čím to bolo, či zlé gumy alebo niečo iné, videl som aj test ID3 na snehu u nás a tam to auto chválili že sa vyškriabe hocikam, aj tam boli z toho videá
        • denial
          Member
          • Jun 2014
          • 322

          nuz, vozidlo nabite na 100%.
          spravil som 3km po BA a bateria 98% (Ø 17 km/h a 11.4 kWh/100km)
          potom som spravil 115 km po dialnici (Ø 108km/h) so spotrebou 20.0 (z toho klima 0.4) a vysledny stav baterie je 19% (6.1 kWh)
          to mi vychadza, ze sa nejakych 2.8 kWh z baterie niekam vyparilo ...

          tiez si vsimam, ze teraz mi aplikacia hlasi Charge Plug, Status Unplugged, Plug zelenym Locked a minule to bolo Plug cervenym Unlocked a v oboch pripadoch bolo auto zamknute, bez kabla, krytky nasadene a tankovacie dvierka zatvorene ...

          Komentár


          • romiix
            romiix komentoval
            Upraviť komentár
            V pondelok som bol so Citigo na servisnej prehliadke po 30 000 km. Robili mi rovno aj zvolávačku. Vraj vyšla aktualizácia riadiačky prístrojovky. Bola tam vraj chyba, ktorá občas spôsobovala "jalové pálenie elektriny a tým znižovala dojazd". Možno je to tento prípad.

          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            Nezabudaj na to, ze cast kapacity baterie sa "strati" ako tepelne straty. Len samotna kabelaz ma urcity odpor a tiez pri vyssom zatazeni (akceleracii) sa cast energie zmeni na teplo.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            denial Alebo ti niekto kradne ele z auta, ked sa meni Status Unplugged, Plug Aj benzin/nafta sa kradne z nadrze, o co si ty horsi.
        • Ivan91
          Junior Member
          • Feb 2020
          • 22

          vcera som si vsimol zaujimavu vec -> auto zamknute ale stale svieti koliesko na ovladanie svetiel (mam to v polohe "Auto")... vam to tiez tak svieti? je to normalne?

          Komentár

          • jux
            jux
            Senior Member
            • Apr 2015
            • 1378
            •      

            Majitelia citigoe, da sa, alebo sa neda nastavit uroven nabitia baterie? V aute sa priamo neda a ani pomocou MySkoda app sa neda. Da sa to nejako cez BT aplikaciu v aute? Ake appky pouzivate na citigoe?

            Komentár


            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              dá sa to cez naplánovanie nabíjania ale je to nespoľahlivé a tiež auto niekedy nenabíjalo keď som chcel (lebo sa zas drží nastaveného času), takže skôr je odpoveď nie

            • Ondrej Hluchý
              Ondrej Hluchý komentoval
              Upraviť komentár
              Ja to mám spravené tak, že som si v aplikácií Move&Fun nastavil aj minimalnu aj maximálnu úroveň nabitia na 90% a tam už časovač nezohráva žiadnu úlohu, pretože nastavená minimálna hodnota nabitia batérie sa postará o to, aby sa auto nabilo hneď po pripojení na minimálnu požadovanú hodnotu. A maximálna hodnota zasa nepustí nabíjanie vyššie, ako je nastavená... Mne to funguje bez problémov. Treba vyskúšať....🙂

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Move&Fun mi nejde nainstalovat a cez maps+more sa da nastavit len spodny limit.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Ondrej Hluchý, nejde to ani ako píšeš. V My Škoda ide nastaviť spodný limit najviac 50%. V Maps&More síce ide nastaviť na 80% alebo aj 90%, aj som to tri krát teraz urobil ale auto to neakceptuje. Po spustení mi v My Škoda napíše spodný limit 90% (aj keď v My Škoda nejde nastaviť), takže v aute uložený je ale nabíjanie sa aj tak nespustí.

              Mám nabité na 85%, nastavil som časovač, že chcem nabiť do 16:00 na 90% a po vložní kábla auto čaká. Keď časovač zruším, začne nabíjať hneď. Pritom keď je časovač na 16:00 a ja kábel dávam o 15:45 - mal by v každom prípade začať nabíjať. Hold softvér Škode nejde a po tejto skúsenosti je opätovne čas apky vymazať a aspoň pol roka nenainštalovať, adrenalínu je dosť aj bez nich.
          • denial
            Member
            • Jun 2014
            • 322

            v MySkoda aplikacii mam nastaveny Departure Planner, Plan 1, fuction Charging, repeat kazdy den, Departure Time 7:00 a Required battery charge level 90%.

            Ked chcem auto AC nabit hned, tak bud stlacenim zlto podsvieteneho tlacidla zastrcky pri riadiacej pake sa zapne hned, alebo cez aplikaciu tlacidlom Start charging.

            Ked pridem domov a auto ma menej ako 30% a pripojim ho, tak sa na tych 30% nabije hned a potom zastane a caka, aby akoze okolo tej siedmej rano mala bateria 90%.

            A celkom ma stve, ze ked napr. pridem, zastanem, vystupim, motam sa este par sekund navyse, tak uz nevytiahnem krytku z nabijacej zasuvky na aute, lebo ju zamklo ... aj ked je auto stale odomknute.
            Naposledy upravené denial; 13-08-2021, 15:46.

            Komentár


            • romiix
              romiix komentoval
              Upraviť komentár
              Mám to nastavené podobne, akurát auto je dobité na 5:50, kedy mi končí NT.
              A hej, zamikanie konektora je prirýchle. Občas sa mi stáva že kým sa vymotam z auta, už je zamknutý.
          • romiix
            Member
            • Oct 2015
            • 82

            Bol som na prehliadke a diagnostika im vyhodila po cca 32000km nájazde pokles kapacity o 11%.
            Pred kontrolou som sa obával, že mi dajú protokol s nereálne optimistickým odhadom (napr. 2%), ale toto sa mi zdá zasa až nepríjemne úprimné.
            Väčšinu dobíjaní má auto nastavené dobíjanie v noci na 80-90%. Dosť často aj na 100%, keďže cez deň baterku vyjazdím, nezriedka 2x.
            Nabijam wallboxom so 7,4kW.
            Auto parkujem vonku.
            Auto má za sebou pár dlhších jázd (cca 600km naraz), s DC dobíjaniami. Tipol by som tak 10% km.

            Čo vravíte na degradáciu? Odhad ako to pôjde ďalej? :/

            Dodaná dobíjacka je 2,3kW. Myslíte, že nejak zásadne viac šetrí baterku a má zmysel používať ju namiesto wallboxu v NT? Minimálne vo voľnejšie dní keď sa menej jazdí, by to šlo ak by to malo význam.

            Ako funguje v časovačom v appke "Obmedzené dobíjanie" pri nastavení Max. prúdu? Môže reálne ušetriť baterku?

            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20210816_123831 (1).jpg
Videní:	576
Veľkosť:140,2 KB
ID:	75627Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20210816_123945 (1).jpg
Videní:	565
Veľkosť:51,5 KB
ID:	75628Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20210816_124016 (1).jpg
Videní:	569
Veľkosť:60,3 KB
ID:	75629Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20210816_124032 (1).jpg
Videní:	563
Veľkosť:134,6 KB
ID:	75630
            Naposledy upravené romiix; 16-08-2021, 11:55.

            Komentár


            • denial
              denial komentoval
              Upraviť komentár
              tych 11% ti dali aj na papieri?
              ako vyzera?

              tazko povedat, co tejto baterke najviac ublizuje.
              asi prehrievanie.
              a to sa deje pri rychlonabijani, rychlom jazdeni 130+, plnom nabiti 90%+ ...

              2x16A by som za rychlonabijanie nepovazoval
              dodana nabijacka je nepouzitelne pomala

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Este by som nerobil paniku, aj ked to vyzera hrozivo. Tesla Model 3 ma tiez prvotne vyssiu degradaciu, ale po urcitom case sa to zastavi a stabilizuje. Moze byt pouzitim specifickej chemie. Treba to sledovat a uvidis. Kludne sa moze stat, ze najblizsi rok sa ti to uz nepohne. Ak to bude dalej padat, potom bude horsie. VW ma zarucnu hranicu baterie 70% kapacity?

            • denial
              denial komentoval
              Upraviť komentár
              z navodu:

              Snizeni kapacity vysokonapetoveho akumulatoru v prubehu casu je prirozenym projevem techniky a neni vadou ve smyslu Skoda zaruky, jestlize tato hodnota neklesne pod 70% jeho celkove vyuzitelne kapacity pred uplynutim 8 let nebo dosazeni najezdu 160 000 km od zacatku Skoda zaruky.

            • romiix
              romiix komentoval
              Upraviť komentár
              denial Dali mi to na papieri. Nahram foto keď budem doma.
              Hej, dodávaná nabíjačka je nepoužiteľná na moje bežné nájazdy. V aute sa striedame a využíva sa hodne veľa hodín zo dňa.
              Wilo Viem, očakávam že degradácia je zo začiatku najvyššia, ale aj tak sa mi to zdalo dosť. Snáď to n bude lineárne. To že v mi baterku vymenili je síce pekné, ale radšej by som bol bez toho a mal dobrú kapacitu dlhodobo.

            • E-Up!
              E-Up! komentoval
              Upraviť komentár
              romiix

              Koľko si zaúčtovaúčtovali za kontrolu kapacity akumulátora? Keď som sa naposledy informoval v servise je to niekoľko hodinová procedúra nabijania/vybijania akumulátora.

            • romiix
              romiix komentoval
              Upraviť komentár
              denial Nahral som doklad.

              E-Up! Je to odpis z diagnostiky, nie laboratórny test. Spravili to za okamih počas pravidelnej prehliadky, v cene prehliadky. Stačilo si to vypýtať.

              V odpise žiaľ vidno ako sú mimo s meraním nabitých kWh. Ak by mi 2687,51 kWh stačilo na prejdenie 33200 km, mal by som spotrebu ~8,1 kWh a to je úplne mimo reality.
              Naposledy upravené romiix; 16-08-2021, 12:01.

            • martin7470
              martin7470 komentoval
              Upraviť komentár
              Ta degradace cca 11% nebude skutečná degradace baterie, je to jenom odhad řídící jednotky. Baterie bude pravděpodobně v mnohem lepším stavu. Já jsem měl problém s poklesem dojezdu a také s časem nabíjení (auto má 25 000 km). Doba nabíjení byla o cca 15 % nižší než u nového auta (u nového auta bylo na 1f 16A možné nabít 100% za 10 hodin). Zkusil jsem auto pořádně vybít až na 4 % (článek 3.5V) a pomalu nabít na 100% (1f 10A) a dojez i doba nabíjení je již OK (jako u nového auta :-) ).

            • E-Up!
              E-Up! komentoval
              Upraviť komentár
              Ten test je len informatívny, absolvoval som ho na svojom e-up!. Výsledky by som bral s riadnou rezervou.

            • romiix
              romiix komentoval
              Upraviť komentár
              E-Up! Úplne odveci nebude. Dojazd sa reálne kúsok skrátil.
              Napríklad podla priemernej spotreby a zostatkových % to včera vyšlo na 91.7% a dnes 85,6% oproti pôvodnej kapacite. Pokles 11% by asi mohol byť reálny.

            • E-Up!
              E-Up! komentoval
              Upraviť komentár
              romiix
              Po 40.000 km nepozorujem pokles dojazdu, pri rovnakej kapacite akumulátora ukazovateľ dojazdu zobrazuje rovnaké hodnoty ako pri novom vozidle. Ale bez presného merania kapacity akumulátora nového vozidla a vozidla po prejdení napr. 30.000 km sú to len subjektívne dojmy

            • romiix
              romiix komentoval
              Upraviť komentár
              martin7470 Fakt by ma zaujímalo, či to môže reálne pomôcť.

            • palo47
              palo47 komentoval
              Upraviť komentár
              Ja som včera urobil nový odhad SoH na mojom e-up. Vybil som na 0,5% a nabil na 100% (2,3 kW). Kapacita odhadnutá cez OBD pomocou PID “Disponibilná kapacita” pri 100% bola 30,7 kWh (degradácia 4,7%).
              Ale pomocou vyčítania čitača celkovej energie nabíjani bola len 29,9 kWh. Odhad z energie dodanej pri nabíjaní z 0,5% na 100% považujem za dôveryhodnejši. Teda moja degradácia po 21 mesiacoch od vyroby auta (nie baterie) a 11 tis km a pri nabijani len s AC max 4,6 kW je 7,2%. Ale tu by sa malo započitať účinnosť nabijania (nie celá dodaná elektrická energia sa premeni na chemickú v baterii, len cca 97%), potom je moja degradácia 10%. Vyzerá to tak , že Tvojich 11% a moja 10% je zrejme typická pre baterie LG Chem e61, čo však nesedi so špecifikaciou (asi máš Ty aj ja baterie vyrobené v polskom LG Chem).
              Naposledy upravené palo47; 09-09-2021, 15:52.

            • stopo
              stopo komentoval
              Upraviť komentár
              po 30 000km stale priejdem rovnaku trasu ako ked bolo auto nove a ked na danej trase odchadzam z nabitim baterie 80% tak v ciely som s 12-15%, rovnako ako ked auto bolo nove

            • palo47
              palo47 komentoval
              Upraviť komentár
              @stopo
              Keby som nesledoval bateriu cez OBD tak s veľkou pravdepodobnostou by som si nejakú zmenu od nova tiež nevšimol. (jazdim často tú istú trasu: BB-RK-BB).
              Z môjho sledovania však vyplýva viacmenej s istotou, že spotreba, ktorú udava auto na palubke je cca o 10% nižsia ako reálna čo pri jednoduchých pokusoch o odhad kapacity zo spotreby a prejdených km vedietiež k cca o 10% nižšej kapacite.Obávam sa, že algoritmus SW stanovenia spotreby e-up/citygo je nedokonalý (a namieste sú aj pochybnosti o rade ďaľšich parametrov- PID ktore sa dajú vyčítať cez OBD).
              Sledovať SoH cez OBD asi nemá zmysel pokial človek nezistí, že má problém s dojazdom na obvyklých trasách pri nabíjaní na 80%.
              Naposledy upravené palo47; 10-09-2021, 15:04.

            • Catchcash
              Catchcash komentoval
              Upraviť komentár
              to len ja som taky ze kym jazdi tak neriesim? Ked sme pri tom este ze som sem pozrel lebo musim ist nabit a som si aspon na to spomenul dik chalani
          Pracuje...
          X