Pri browsovaní a študovaní stránky speakev.com som narazil v IONIQ téme na grafy porovnávajúce jednotlivé spôsoby vykurovania EV ((i) odporové ("OK") (ii) tepelné čerpadlo ("TČ")) pri využití alebo nevyužití predhriatia vozidla napojeného na el. sieť. Ide o počitačové modely vytvorené užívateľom pri započítaní tepelnej straty vozidla a počiatočnej fázy nahrievania interéru.
Medznou hodnotou bolo nastavenie teploty interiéru vozidla na 22C.
Prvy graf ukazuje spotrebu vykurovania vzhľadom na vynkajšiu teplotu a vnútornú nastavenú na 22C s využitím predhriatia vozidla. Tu je jednoznačne vidieť, že tepelné čerpadlo je výrazne efektívnejšie. S klesajúcou vonkajšou teplotou však jeho efektívnosť klesá a je vidieť, že pri -10 je už jedno či mate TČ alebo OK.
Druhý graf ukazuje situáciu ak nebolo vozidlo predhriate. ide však o situáciu v prvej faze kedy je nutné dosiahnuť práve požadovaných 22C v interiéri. Zaujímavé je, že v tomto prípade už TČ take efektívne nie je a rozdiel je zanedbateľný.
Tretí graf ukazuje v % stratu na dojazde v prípade využitia rôznych typov vykurovania pri zohľadnení 2 (dvoj) hodinovej jazdy.
Zdroj: https://speakev.com/threads/hyundai-...e.21219/page-7
Medznou hodnotou bolo nastavenie teploty interiéru vozidla na 22C.
Prvy graf ukazuje spotrebu vykurovania vzhľadom na vynkajšiu teplotu a vnútornú nastavenú na 22C s využitím predhriatia vozidla. Tu je jednoznačne vidieť, že tepelné čerpadlo je výrazne efektívnejšie. S klesajúcou vonkajšou teplotou však jeho efektívnosť klesá a je vidieť, že pri -10 je už jedno či mate TČ alebo OK.
Druhý graf ukazuje situáciu ak nebolo vozidlo predhriate. ide však o situáciu v prvej faze kedy je nutné dosiahnuť práve požadovaných 22C v interiéri. Zaujímavé je, že v tomto prípade už TČ take efektívne nie je a rozdiel je zanedbateľný.
Tretí graf ukazuje v % stratu na dojazde v prípade využitia rôznych typov vykurovania pri zohľadnení 2 (dvoj) hodinovej jazdy.
Zdroj: https://speakev.com/threads/hyundai-...e.21219/page-7