Ahojte, podelím sa o stručné info, ako to aktuálne vyzerá s objednávaním a dodaním. Koncom novembra 2016 som objednal Teslu Model S 90D, objednávka potvrdená 12.12.2016 (po uhradení zálohy 25tis. eur), s delivery "Late February". Začiatkom roka stav objednávky preblikol na info "Vaša Tesla sa plaví z New Yorku do Európy", pričom estimated delivery sa aktualizovalo na Late February - March. Koncom januára aktualizácia, že Tesla prišla do Tilburgu a finišuje sa. 10.2. som objavil v My Tesla faktúru vystavenú už 7.2. na zvyšnú sumu, na ktorej bolo zároveň Delivery date 27.2.2017, ale estimated delivery stále Late February - March. Ihneď som ju uhradil (v piatok 10.2.), pričom už v pondelok 13.3. sa estimated delivery zmenilo na 15-22 február. Zavolal som teda do Tilburgu, a oni že jasné, pre auto si môžete prísť :-) Takže reálne auto prišlo o niekoľko týždňov skôr ako malo, no pozor, ľudia z Holandska sa asi nie vždy ponáhľajú túto info oznámiť - všetky info som si zistil vlastne cez My Tesla, e-mailom a telefonicky proaktívne ja.
Dohodol som teda prebratie vo štvrtok v Tilburgu. V stredu večer sme sadli do lietadla z Bratislavy do Bruselu (Ryanair 21:10 za 36 eur), prespali 6 hodín v Bruseli a ráno 6:48 vyrazili vlakom do Tilburgu (2 hod, 28 eur). Potom už len 20 minút taxíkom zo stanice a dorazili sme do Tesla Factory. Vekový priemer tam vyzeral byť 25 rokov Čakali sme asi pol hodinu, kým pripravili auto, upevnili prevozné značky, ktoré sme si priniesli (zelená tranzitná, so zákonným poistením), dali auto pod plachtu a zavolali nás na showku do veľkej haly vedľa montážnej linky. Auto nachystané so svietiacimi svetlami, ponúkli stiahnuť plachtu a voila, bola tam, celá vo svojej kráse Týpek sa ponúkol, že mi všetko povysvetľuje, ale skôr som si len preveril základné veci (podľa fajn zoznamu v inom threade tu na fóre).
Tesne pred odchodom som sa ešte opýtal na Chademo adaptér, ktorý som objednával ešte v decembri. O ničom nevedel, ale zobral ma hneď do neďalekého Tesla Store a tam mi ho rovno podal. Cestou tam sme samozrejme okamžite okúsili akceleráciu a ako sme čakali, odfúklo nám klobúky Zároveň sme však zistili, že na pravom prednom okne, pri malom trojuholníkovom skle, netesní dobre guma a pri rýchlosti nad 70 km/h začal odtiaľ ísť nepríjemný fučavý hluk. Predviedli sme to týpkovi a ten nám hneď ponúkol, že sa na to môžu pozrieť v servise, ale že určite by sme museli zostať aspoň jednu noc v Holandsku :-( Na otázku, ako sa to mohlo stať, odpovedal úprimným "I truly have no answer to that question" :-)) Na cestu späť sme to vyriešili čiernou elektrikárskou páskou a trochou vreckovky, ktorá to bez problémov utesnila.
Z Tilburgu sme vyrazili okolo 11:30 hornou trasou (cez Prahu). Na úvod nefungovali žiadne asistenčné systémy, nakoľko sa kalibrovali kamery. Po menej ako hodine sa však už spustil adaptívny tempomat, autopilot obmedzený na 80 km/h sme skúsili asi po 3 hodinách. Navigácia automaticky naplánovala trasu cez Superchargery, čo bolo mega pohodlné. Celkovo sme nabíjali 4x (30, 30, 50, 40 minút) a do Bratislavy sme dorazili s asi 15% baterky okolo 2:30 ráno po takmer 1200 km. Reálne nás nabíjanie spomalilo možno o hodinu na celej trase - na prvých 3 zastávkach sme jedli (obed, osviežovačka, večera), jedine na poslednej (Humpolec) sme reálne nemali čo robiť, kým sa auto 40 min nabíjalo, tak sme si pospali (boli sme tam niečo po polnoci). Posledné dva úseky (Nossen / Drážďany - Humpolec a Humpolec - Bratislava) sme išli opatrnejšie (cca 120 km/h), inak hrozilo, že nedôjdeme bez ďalšieho nabíjania - takže Supercharger v Prahe (myslím, že sa plánuje na 2017) a ideálne aj niekde okolo Brna by ešte neboli na škodu...
V každom prípade, celkovo veľmi dobrý zážitok. Cesta tam nás stála asi 100 eur na osobu vrátane hotela (išli sme dvaja), cesta späť 0 eur (všetko superchargery), takže ešte lacnejšie ako nechať si to doviezť kamiónom + dobre otestovaný longtrip a supercharging, celé zvládnuté za 30 hodín Bratislava - Bratislava. Ak budete kupovať Teslu, určite tento zážitok odporúčam :-)
Dohodol som teda prebratie vo štvrtok v Tilburgu. V stredu večer sme sadli do lietadla z Bratislavy do Bruselu (Ryanair 21:10 za 36 eur), prespali 6 hodín v Bruseli a ráno 6:48 vyrazili vlakom do Tilburgu (2 hod, 28 eur). Potom už len 20 minút taxíkom zo stanice a dorazili sme do Tesla Factory. Vekový priemer tam vyzeral byť 25 rokov Čakali sme asi pol hodinu, kým pripravili auto, upevnili prevozné značky, ktoré sme si priniesli (zelená tranzitná, so zákonným poistením), dali auto pod plachtu a zavolali nás na showku do veľkej haly vedľa montážnej linky. Auto nachystané so svietiacimi svetlami, ponúkli stiahnuť plachtu a voila, bola tam, celá vo svojej kráse Týpek sa ponúkol, že mi všetko povysvetľuje, ale skôr som si len preveril základné veci (podľa fajn zoznamu v inom threade tu na fóre).
Tesne pred odchodom som sa ešte opýtal na Chademo adaptér, ktorý som objednával ešte v decembri. O ničom nevedel, ale zobral ma hneď do neďalekého Tesla Store a tam mi ho rovno podal. Cestou tam sme samozrejme okamžite okúsili akceleráciu a ako sme čakali, odfúklo nám klobúky Zároveň sme však zistili, že na pravom prednom okne, pri malom trojuholníkovom skle, netesní dobre guma a pri rýchlosti nad 70 km/h začal odtiaľ ísť nepríjemný fučavý hluk. Predviedli sme to týpkovi a ten nám hneď ponúkol, že sa na to môžu pozrieť v servise, ale že určite by sme museli zostať aspoň jednu noc v Holandsku :-( Na otázku, ako sa to mohlo stať, odpovedal úprimným "I truly have no answer to that question" :-)) Na cestu späť sme to vyriešili čiernou elektrikárskou páskou a trochou vreckovky, ktorá to bez problémov utesnila.
Z Tilburgu sme vyrazili okolo 11:30 hornou trasou (cez Prahu). Na úvod nefungovali žiadne asistenčné systémy, nakoľko sa kalibrovali kamery. Po menej ako hodine sa však už spustil adaptívny tempomat, autopilot obmedzený na 80 km/h sme skúsili asi po 3 hodinách. Navigácia automaticky naplánovala trasu cez Superchargery, čo bolo mega pohodlné. Celkovo sme nabíjali 4x (30, 30, 50, 40 minút) a do Bratislavy sme dorazili s asi 15% baterky okolo 2:30 ráno po takmer 1200 km. Reálne nás nabíjanie spomalilo možno o hodinu na celej trase - na prvých 3 zastávkach sme jedli (obed, osviežovačka, večera), jedine na poslednej (Humpolec) sme reálne nemali čo robiť, kým sa auto 40 min nabíjalo, tak sme si pospali (boli sme tam niečo po polnoci). Posledné dva úseky (Nossen / Drážďany - Humpolec a Humpolec - Bratislava) sme išli opatrnejšie (cca 120 km/h), inak hrozilo, že nedôjdeme bez ďalšieho nabíjania - takže Supercharger v Prahe (myslím, že sa plánuje na 2017) a ideálne aj niekde okolo Brna by ešte neboli na škodu...
V každom prípade, celkovo veľmi dobrý zážitok. Cesta tam nás stála asi 100 eur na osobu vrátane hotela (išli sme dvaja), cesta späť 0 eur (všetko superchargery), takže ešte lacnejšie ako nechať si to doviezť kamiónom + dobre otestovaný longtrip a supercharging, celé zvládnuté za 30 hodín Bratislava - Bratislava. Ak budete kupovať Teslu, určite tento zážitok odporúčam :-)
Komentár