Vďaka za správu. Viecar by mal podporovať prikazy predmetného PID. Vyzerá to, že tento PID je schopný poskytovať pri 100% nabití použiteľný odhad SoH
Ja doporučujem prejst na applikaciu CarScanner (autor Vladimir Svistunov). Je aj fre verzia (liši sa hlavne pridanými reklamami od Pro) a je aj v CZ. Ak máte záujem môžem poslať aj podrobný popis ako ho nakonfigurovsť pre e-up/citygo. Autor stále na appke pracuje ale zrejme už len dopĺňaní nových modelov aut, oprave chýb a spolupracuje aj serióznym vyrobcom donglov V-gate zo Shenzenu ( ja mám V-linker MC+, priamo od výrobcu za prijateľnú cenu 39 €, ešte bez DPH a cla)
Mne pôvodne robil problém jeden prikaz na starom dongli (Carly) ale aj ak je to Váš pripad tak sa to dá obíst. Aj je záujem pošlem ako.
Mne jednoznačne vychádza spotreba o cca 10 % vyššia ako palubný ukazovateľ (údaj 10 kWh realita 11 kWh).
Nemusí to byť úmysel skôr nedôslednosť a málo skúseností pri upgrade z verzie 2013 na 2020 resp dodostatočné testovanie SW. Vozidlo má cca 20 hlavných riadiacich jednotiek od viacerých dodavateľov a žial zatiaľ nikto nenapisal SW bez chýb (ani sa to nedá - je to dôsledok jedného z hlavných objavov matematiky - Gödelova veta).

Ešte info, že ja mám pri 100% krátko po nabiti 19 deg C napätie 4,1812 / 4,1897 V (min/max).

Ešte k účinnosti nabíjania. Myslim, že máte pravdu, že podstatný vplyv majú Joulove straty (tepelné) na vnútornom odpore baterie. Strata na odpore vodičov sa prakticky neprejavuje ak sa použiva na meranie energie dodanej do baterie vyčitanie PID z BMS, ktorý je veľmi blízo baterii.Ale zrejme existujú aj ďaľsie straty vzniknute pri premene elektrickej energie na chemickú. Ale stratená energia by sa znova mala objaviť ako teplo.
Ale ani straty na Ri by sa nemali prejavit´ pri nabijani, lebo BMS znižuje vyrazne nabíjací prúd ked sa članok blíži k 4,2 V a teda klesa ubytok na Ri a nakoniec sa bateria dobije vždy do 100% ale energia na teplo na Ri sa musí dodať, teda čitače kWh v BMS ju ukážu. Samozrejme pri jazde sa už Ri výrazne prejaví a bateria do motora dá o stratu na Ri menšiu energiu. Preto je určite pozorovateľný rozdiel ak sa odhaduje kapacita po kludnej jazde s malým výkonom a ostrej jazde resp po dlhých veľkých stúpaniach.
Degradácou rastie aj Ri čo sa potom prejaví ako pokles využiteľnej kapacity.

Ako som uviedol v poslednom príspevku, nemá praktický vyznam sa zaoberať kapacitou pokial ma na typických jazdách nezačne pokles kapacity obmedzovat. Ale pre mňa je môj e-up okrem vozenia sa aj technické hobby.