Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Správa od návštevníka pre hudino

Zložiť

Bočné lišty profilu

Zložiť
Martin Dravecký
Martin Dravecký
Junior Member
"Hyundai IONIQ PHEV 2017 Premium SE; BEV: 8,2kWh; dojazd pri 50-100km/h do 60km; HEV: spotreba východ-západ <5L/100km s diaľnicou 130km/h GPS"
Posledná aktivita: 18-04-2023, 09:49
Pridaný: 10-01-2020
Miesto:

  • Správa od návštevníka pre hudino

    hudino
    hudino zanechal správu pre Martin Dravecký

    Ahoj, chcem sa spytat ako funguje PHEV na dochadzanie do mesta tam + spat dohromady 50km..., a ako je to v zime, spina spalovaci motor velmi casto? Celkovo je auto pocitovo ake?

    dakujem za odpoved

  • Martin Dravecký
    komentoval
    Ahoj. Ioniq mám od začiatku marca, takže zimné skúsenosti ber trošku s rezervou, ale mali sme ešte mesiac zimu, tak niečo povedať viem. Ioniq mi deklaruje dojazd 62km s plne nabitou baterkou. Denne chodievame do práce do 20km jednosmerne a každý deň nám ostane cez 10 km, čo je super keď treba ešte 1-2x skočiť na nákup alebo inú otočku do susednej obce. Benzín naskakuje hlavne v prípade potreby vyššieho výkonu (pripájanie sa na výpadovku, prudšie predbiehanie a podobne, potom sa sám vypne. Detto platí pri prechode do športového režimu stlačením pádielka na volante - po chvíli neagresívnej jazdy sa športový režim vypne a naskočí elektropohon) a keď sa kúri v kabíne (plugin tu šetril a používa na ohrev vzduchu výhradne teplo motora). Zošľapnutiu pedálu sa občas nevyhnem, ale väčšinou na výpadovku nechodím a mesto-medzimesto často dávam bez jediného nakopnutia motora. Pokiaľ ide o kúrenie, mám najvyššiu výbavu a na tú pol hodinku väčšinou bohate postačí vyhrievané sedadlo a volant. Obecne som si zvykol pri jazde na dialnici prepínať rovno do hybridného režimu - 20-30km dojazdu diaľničnou rýchlosťou nestojí za reč a ostane mi tak baterka na túlanie po meste.

    Konečné hodnotenie - nie som pretekár a tak mi lenivá dynamika EV/hybrid režimov vyhovuje. Ako rodinné auto super! Pri predbiehaní ťuknem do pádielka a mám dostatočný výkon a tvrdší plyn. Hybridný režim v zime málokedy na dialnici prekročil 5L/100km, v lete dávam bežne pod 4,3L na ceste východ-západ. Miesta pre pasažierov je zdá sa dosť. Bál som sa skoseného zadku, ale viezol som chalana so 190cm a bol úplne v pohode. Vzadu je aj na nohy kopec miesta. Delený výhľad mi tiež neprekáža - vidím všetko čo potrebujem pre jazdu. Mesačne najazdím na elektrike toľko, koľko dám na otočku východ-západ a priemerná spotreba je tak na 2,5L. Kufor je rozmerný, ale plytší, čo ma priebežne straší že sa nevmestím, no bežne brávam stopárov, aj som tam mal natrepanú xiaomi kolobežku a veľký kufor a vždy sme to nejako dali (posledne som si niesol nové elektróny a vošli tam 4 tašky popri nich).Plato sa dá schovať pod podlahu kufra spolu s Type2 káblom, lekárničkou a nejakou handrou či nákupnou taškou. Jediné výtky má kozmetické softvérové (asi preto že som IT-čkar? ). Auto má históriu spotreby, ale tá je príemerná litrová (kWh spotrebu udáva len okamžitú) a ak motor za deň ani nepoužijem, v histórii sa mi nezobrazí že som prešiel 40km so spotrebou 0L. Pre navigáciu s dopravnou situáciou používam internú od TOM TOM, pričom auto pripájam na wifi hotspot v mobile. Funguje často bez najmenších problémov, avšak mapy treba aktualizovať v servise (SW update bezplatný + cca 20€ za čas pracovníka) a novootvorené úseky cesty nepozná (napr. hlási výluku v smere PO-Vydumanec). A ešte jedna otravná SW chyba - prehrávač médií 1) občas nenájde USB s hudbou a až ho nájde, prepne sa z rádia na USB (z nenazdajky počas jazdy) a 2) keď prehrávam priečinok, viem síce prehrať nadradený, ale pri štarte si prehrávač pamätá len najnižší priečinok v ktorom je posledná prehrávaná skladba...takže musím ísť do zoznamu, vystúpať vyššie a dať znova prehrávať nadradený...

    Keby ťa zaujímalo ešte niečo čo som nezodpovedal, kľudne napíš, rád odpoviem.
    Ahoj
  • Pridajte komentár:

Pracuje...
X