Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

12V bateria v EV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Taur
    Member
    • Dec 2019
    • 296
    •   

    12V bateria v EV

    Prieskum, kolko Ah kapacitu ma 12V bateria vo Vasom BEV?
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #2
    Kia eNiro 2020 45Ah https://photos.app.goo.gl/MwSmWR3fHS36URqc7
    Nie moja Kona 2020 45Ah https://photos.app.goo.gl/MwSmWR3fHS36URqc7

    Komentár

    • ToMiLeaf
      Member
      • Jul 2019
      • 38
      •   

      #3
      Leaf 40kWh 50 Ah

      Počas jazdy LeafSpy ukazuje 12,95 V a dobíjanie 0,33A. Pamätám si, že na HEV som mal pri zapnutom aute okolo 14,2 V. Tak asi bude fakt slabo nabitá ako tvrdili v servise...
      Pripojené súbory
      Naposledy upravené ToMiLeaf; 18-04-2020, 16:31.

      Komentár


      • Marcel Pavlík
        Marcel Pavlík komentoval
        Upraviť komentár
        je otázka, čo to "dobíjanie" je - nie je to spoptreba 12V spotrebičov?
        spred dvoch dní som felícii preventívne dobíjal batériu a - pri pripojení ukázal Ameter 1.5A, po hodine už iba 0.0prd až do rána. a myslím si že to "dobíjanie" bola iba spotreba "vypnutého auta".
        dávne (60+) autá mali ampérmeter kde som videl štartovací prúd, dobíjanie, a vždy po krátkom dobití spotreby pri štarte sa ručička ustálila na "0" - batéria dobitá a dynamo vyrábalo iba okamžitú spotrebu. ak sa stalo niečo nesprávne, ampérmeter ukazoval vybíjanie/prebíjanie a mohol som odhadnúť ako dlho/ďaleko zájdem.

      • ToMiLeaf
        ToMiLeaf komentoval
        Upraviť komentár
        No LeafSpy má tú vlastnosť, že toky do batérií označuje so znamienkom - a toky z batérií zasa znamienkom + (resp. bez znamienka). Proste ideš od nabky s tým, že si dobil trebárs - 5,000 Wh.
        Tých 0,33 A bolo celú jazdu stabilných takže podľa mňa išlo o nabíjací prúd. Navyše si nemyslím, že by sa počas jazdy 12V batéria vybíjala, teda určite nie pri zdravom aute.
        Budem to sledovať

      • Marcel Pavlík
        Marcel Pavlík komentoval
        Upraviť komentár
        mnou spomínaný spaľovák ukazoval tok energie z/do batérie.
        na EV to nie je až tak jasné, neviem ako sú prepájané vodiče - či ide z trakčnej batérie DC/DC meničom najprv do "štartovacej" a potom do palubnej siete, alebo z meniča sa napája priamo palubná (12V) sieť, bez dobíjania 12V baterky.
        dalo by sa to odhadnúť pri zapnutí veľkej (12V) spotreby, na spaľováku pri voľnobehu po zapnutí svetiel sa zvýšili znateľne otáčky.
        ps - tých 0.33A to môže ukazovať aj pri nulovej rýchlosti, 12V sieť nemá priamu spojitosť s pohybom.
    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1543
      •   

      #4
      Renault Zoe - v servisných intervaloch odporúčajú meniť batériu každé 3 roky, nerobím to, považujem to za nezmysel

      Komentár

      • palo47
        Member
        • Jan 2020
        • 66

        #5
        Ja som sa to pokúšal zistiť na VW e-up ale vyžadovalo by to demontáž vrchnej “svorkovnice” a vzdal som to. Odhadujem podľa veľkosti na 35 Ah.

        Pre Pb aku by malo svorkové napätie v kľude (cca 12 hod po odstavení vozidla) čim bližšie k 13,0 V čo zodpovedá 100% nabitiu. Nemalo by byť dlhšiu dobu pod 12,7 V (cca 70% nabitie). Inak hrozí postupná sulfatacia - znižovanie kapacity.

        Doporučujem zmapovať si ako sa mení napätie aku. Mám skúsenost´ že napr VW Tiguan sa pri stani vybije na cca 50% za cca mesiac. Mnoho elektroniky je trvale pripojené k aku a aj aktívne dopravne info autorádia majú nezanedbateľný odber. Okrem toho sa aku vybíja aj spontanne (závisí ok kvallity aku, čistoty elektrolytu a teploty okolia].

        Ohľadom dobíjania.
        Pre súčasné bezúdržbové aku (nie pre start stop AGM a pod) by sa malo nabíjať napätím 14,4 V s obmedzením prúdu na 1/10 C. Akonáhle sa nabitie blíži 100%, tak sa začina napätie aku blížit k 14,4 V (vznik H2 a O2) tak prúd prudko klesá. V dnešnej dobe sú výborne automatické nabíjačky, ktoré stačí len pripojit a mikroprosesor optimálne riadi nabijanie aj jeho ukončenie

        Komentár

        Pracuje...
        X