Prieskum, kolko Ah kapacitu ma 12V bateria vo Vasom BEV?
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
12V bateria v EV
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Kia eNiro 2020 45Ah https://photos.app.goo.gl/MwSmWR3fHS36URqc7
Nie moja Kona 2020 45Ah https://photos.app.goo.gl/MwSmWR3fHS36URqc7
-
Leaf 40kWh 50 Ah
Počas jazdy LeafSpy ukazuje 12,95 V a dobíjanie 0,33A. Pamätám si, že na HEV som mal pri zapnutom aute okolo 14,2 V. Tak asi bude fakt slabo nabitá ako tvrdili v servise...Pripojené súboryNaposledy upravené ToMiLeaf; 18-04-2020, 16:31.
Komentár
-
je otázka, čo to "dobíjanie" je - nie je to spoptreba 12V spotrebičov?
spred dvoch dní som felícii preventívne dobíjal batériu a - pri pripojení ukázal Ameter 1.5A, po hodine už iba 0.0prd až do rána. a myslím si že to "dobíjanie" bola iba spotreba "vypnutého auta".
dávne (60+) autá mali ampérmeter kde som videl štartovací prúd, dobíjanie, a vždy po krátkom dobití spotreby pri štarte sa ručička ustálila na "0" - batéria dobitá a dynamo vyrábalo iba okamžitú spotrebu. ak sa stalo niečo nesprávne, ampérmeter ukazoval vybíjanie/prebíjanie a mohol som odhadnúť ako dlho/ďaleko zájdem.
-
No LeafSpy má tú vlastnosť, že toky do batérií označuje so znamienkom - a toky z batérií zasa znamienkom + (resp. bez znamienka). Proste ideš od nabky s tým, že si dobil trebárs - 5,000 Wh.
Tých 0,33 A bolo celú jazdu stabilných takže podľa mňa išlo o nabíjací prúd. Navyše si nemyslím, že by sa počas jazdy 12V batéria vybíjala, teda určite nie pri zdravom aute.
Budem to sledovať
-
mnou spomínaný spaľovák ukazoval tok energie z/do batérie.
na EV to nie je až tak jasné, neviem ako sú prepájané vodiče - či ide z trakčnej batérie DC/DC meničom najprv do "štartovacej" a potom do palubnej siete, alebo z meniča sa napája priamo palubná (12V) sieť, bez dobíjania 12V baterky.
dalo by sa to odhadnúť pri zapnutí veľkej (12V) spotreby, na spaľováku pri voľnobehu po zapnutí svetiel sa zvýšili znateľne otáčky.
ps - tých 0.33A to môže ukazovať aj pri nulovej rýchlosti, 12V sieť nemá priamu spojitosť s pohybom.
-
-
Ja som sa to pokúšal zistiť na VW e-up ale vyžadovalo by to demontáž vrchnej “svorkovnice” a vzdal som to. Odhadujem podľa veľkosti na 35 Ah.
Pre Pb aku by malo svorkové napätie v kľude (cca 12 hod po odstavení vozidla) čim bližšie k 13,0 V čo zodpovedá 100% nabitiu. Nemalo by byť dlhšiu dobu pod 12,7 V (cca 70% nabitie). Inak hrozí postupná sulfatacia - znižovanie kapacity.
Doporučujem zmapovať si ako sa mení napätie aku. Mám skúsenost´ že napr VW Tiguan sa pri stani vybije na cca 50% za cca mesiac. Mnoho elektroniky je trvale pripojené k aku a aj aktívne dopravne info autorádia majú nezanedbateľný odber. Okrem toho sa aku vybíja aj spontanne (závisí ok kvallity aku, čistoty elektrolytu a teploty okolia].
Ohľadom dobíjania.
Pre súčasné bezúdržbové aku (nie pre start stop AGM a pod) by sa malo nabíjať napätím 14,4 V s obmedzením prúdu na 1/10 C. Akonáhle sa nabitie blíži 100%, tak sa začina napätie aku blížit k 14,4 V (vznik H2 a O2) tak prúd prudko klesá. V dnešnej dobe sú výborne automatické nabíjačky, ktoré stačí len pripojit a mikroprosesor optimálne riadi nabijanie aj jeho ukončenie
Komentár
Komentár