Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Izolacia kurenia trojciat

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1054
    •      

    Izolacia kurenia trojciat

    Zaizolovat kurenie trojcata je dost pracne, robil som to na dvoch, na prvom mi to trvalo dva dni, na druhom som to zvladol za den, lebo som uz vedel ako na to.
    No ked sa niekto opyta, ci mu to urobim, urcite nie, nielen ze je to pracne, ale je aj nebezpecie, ze sa poskodia hadice...
    Ale k postupu: Ja som to chcel urobit poriadne, tak som vypustil kvapalinu kurenia, odpojil obe hadice pri vyrovnavacej nadrzke aj dole pri vykurovacom telese, aby som mohol tepelnu ochranu nasuvat na hadice. Treba odmontovat aj lave predne koleso a zakrytovanie za nim, aby sa dalo dostat lepsie k cerpadlu. na spodu treba odmontovat kryty. Vyrovnavaciu nadrzku som vybral von a zaizoloval vonku.
    Pre lepsi pristup k hadiciam som vybral 12V bateriu a uvolnil a odsunul trosku bokom poistkovu skrinku.

    cerpadlo kurenia som nevymontoval, len som ho oblepil 10mm samolepiacou izolaciou.

    Vykurovacie teleso som odmontoval, no nechal som ho zapojene na 400V, odpojil som len uzemnenie, lebo mi blokovalo oddialenie vykurovacieho telesa od karoserie.

    Vykurovacie teleso aj vyrovnavaciu nadrzku som obalil 10mm izolaciou s samolepkou. Hadice klasickou izolaciou na kurenie ci teplu vodu.
    Skusal som rozne priemery a hrubky izolacie na rury. ked si vyberies s tensou stenou a vecsim priemerom, pojde to lahsie, no s hrubsou stenou zase lepsie izoluje. Hadice su velmi krivolake, izolacia sa da nasuvat len po malych kuskoch, treba dobre odhadnut uhly spoja medzi kuskami izolacie, nech pekne k sebe prilahnu.
    Je to fakt narocne.

    Jednotlive kusky izolacie som najprv spolu zlepil kuskami hlinikovej pasky a nakoniec som cely povrch izolacii oblepil hlinikovou paskou. Uchyty, kde boli povodne uchytene hadice o karoseriu som zrusil a po zaizolovani som hadice prichytil len jemne stahovacimi paskami.

  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1054
    •      

    #2
    Este k vypusteniu a napusteniu kvapaliny. Vypustil so ju uvolnenim hadic dole, aj sa mi podarilo vsetku kvapalinu zachranit, no pri napustani som naplnil plnu vyrovnavaciu nadrzku a cerpadlo mi vzduchom vytlacilo cast kvapaliny von, lebo som nezavrel uzaver nadrzky. Treba doplnat pomaly, po castiach a vzdy pri doplnani vypnut auto klucikom aby zastalo cerpadlo. Nezlaknut sa ked sa cerpadlo vytoci bez kvapaliny do vysokych otacok, chvilu ho nechat cerpat a potom pockat nech maju bublinky cas vystupat do nadobky. Casom vidno, ze uz nie su v systeme bublinky. Chybajucu kvapalinu som kupil v servise Mitsubishi v BA. V autach Mitsubishi je vo vsetkych rovnaka kvapalina, predavaju ju zarobenu na -35 alebo -50. Zakazuju do nej nalievat hocico ine. V i-MiEVe a ostatnych trojcatach su dva osobitne systemy s rovnakou kvapalinou. Jeden na kurenie a druhy na chladenie motora, invertora,DC/DC menica a nabijacky. Bateria sa chladi len pri DC nabijani studenym vzduchom klimatizaciou.

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      pekne popisane. Slubujes si od toho citelne mensie tepelne uniky teraz v zime z kurenia?
      S kvapalinou by som to nevidel vobec tak tragicky. Bude to standard G11 alebo G12 - zvacsa odlisitelna podla farby. Tekute zlato tam neleju

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Uspora je cca polovica energie na kurenie. Fabricky je to urobene velmi zle. Vykurovacie teleso, hadice (cca 2m), vyrovnavacia nadrzka aj cerpadlo su nezaizolovane a ofukovane pocas jazdy vonkajsim vzduchom.
      Teplota kvapaliny pri minusovych teplotach je cca 80 stupnov a v radiatore klesne len cca o 10 az 15. Kvapalina ide z vykurovacieho telesa do radiatora v interieri cca 30cm, no potom ide dopredu do vyrovnavacej nadrzky a cez cerpadlo naspet do vykurovacieho telesa cca 2 metre.

    • ivan32
      ivan32 komentoval
      Upraviť komentár
      Vidno že konštrukcia si dala záležať a nenechala nič na náhodu.
Pracuje...
X