Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Kolko stoji elektrina pri domacom nabijani mesacne a na 100km jazdy?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • nemo
    Senior Member
    • Oct 2015
    • 561
    •   

    Kolko stoji elektrina pri domacom nabijani mesacne a na 100km jazdy?

    Z minulorocnej vyuctovacej faktury pre firmu som vypocital, ze pri 25A istici a jednotarifnej sadzbe pre firmu sa plati 19,515 EUR/mesiac + 0,1387 EUR/kWh bez DPH.

    Typicka spotreba Model S je 0,2kWh/km a samovybijanie 1kWh/den. Zaujimalo ma, o kolko sa zvysi ucet za elektrinu, ked sa Model S bude nabijat za tychto podmienok.

    Kompenzacia samovybijania za mesiac (1kWh/denne x 30,5 dni x 0,1387 EUR/kWh): 4,23 EUR
    Cena za 100km (0,2kWh/km x 100km x 0,1387 EUR/kWh): 2,774 EUR
    Cena za dochadzanie 50km kazdy pracovny den za mesiac (50km x 20dni = 1000km): 27,74 EUR/mesiac

    Z toho vyplyva, ze mesacne treba pocitat s narastom uctu za elektrinu o 4,23 + 27,74 = 31,97 EUR bez DPH

    Pre porovnanie, z vyuctovacej faktury pre domacnost som vypocital, ze pri istici 25A a tarife D2 su ceny nasledovne: 5,88 EUR/mesiac + 0,1192 EUR/kWh s DPH. Rozdiel cien pre firmu a domacnost za kWh je zanedbatelny, vyrazny rozdiel je len vo vyske pausalnej casti.


  • romiix
    Member
    • Oct 2015
    • 82

    #2
    Zaokrúhlene to vychádza na cca 3 MWh ročne - 416,1 €/bez DPH na firmu alebo 357,6 €/s DPH doma.
    Fakt uvažujete nad Teslou S keď máte denný nájazd iba 50 km? Veď to dá aj iOn v zime pri 130 km/h po diaľnici

    Komentár

    • Vlado
      Member
      • Apr 2015
      • 36

      #3
      Prosím upresnite mi pojem samovybíjanie. Nechapem tomu. Takže keby som mal model S doma a celý deň by som na nej nejazdil, tak batéria stratí kapacitu o 1 kWh?

      Komentár


      • romiix
        romiix komentoval
        Upraviť komentár
        Batérie strácajú kapacitu, ale Li-ion minimálne. Tu ide hlavne o to, že auto je plné elektosystémov, ktoré umožňujú detekciu majiteľa v okolí, komunikujú so servisom, komunikujú s mobilom majiteľa a pod.
        Aj bežné auto ktoré má domontované GPS (štandardne firemné vozy), sa po dovolenke (napr. 1-2 týždne na parkovisku) nedá naštartovať pre vybitú batériu.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Aj auto bez wifi, bez 4G a bez GPS ma po troch tyzdnoch v garazi takmer vybitu 70Ah bateriu. (70Ah pri 12V je 0,84kwh)
        Prijimac dialkoveho ovladania aj ostatne systemy moderneho auta, ktore sa uplne nevypinaju vypnutim zapalovania maju svoju spotrebu elektriny.
        Naposledy upravené jux; 13-03-2016, 17:05.

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Drviva vecina aut aj starsich ma imobilizer. A auto moze mat aj 20 rokov trebarz. Ak baterka nema dostatocne napatie na odblokovanie imobilizera, auto nenastartuje.
    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1542
      •   

      #4
      Na toto je dobré auto so solárnou strechou, ktorá dobíja batériu, ja takéto problémy nepoznám , hádajte prečo...

      Komentár


      • Vrso
        Vrso komentoval
        Upraviť komentár
        Ja zasa poznam jedneho, ktory ma take auto a nevie sa ho zbavit. Nikto to nechce kupit

      • nemo
        nemo komentoval
        Upraviť komentár
        Mas na streche auta solar :-) Mozes napisat akym vykonom nabija bateriu? Alebo nejaky udaj k nemu?
    • nemo
      Senior Member
      • Oct 2015
      • 561
      •   

      #5
      Pôvodne zverejnené od romiix Pozrieť príspevky
      Zaokrúhlene to vychádza na cca 3 MWh ročne - 416,1 €/bez DPH na firmu alebo 357,6 €/s DPH doma. Fakt uvažujete nad Teslou S keď máte denný nájazd iba 50 km? Veď to dá aj iOn v zime pri 130 km/h po diaľnici
      Bol to len priklad pre lahke porovnanie s ICE. Teslu mam uz mesiac a najazd velmi nepredvidatelny. Moje rozhodnutie ohladom Tesly vyplynulo z uplne inych dovodov nez ekonomickych. A myslim si, ze podobne uvazuju aj ostatni. Elektroauto si nekupuje clovek co obracia kazde euro a hlada ako by usetril. Lacna prevadzka je len prijemny vedlajsi efekt.

      Tym impulzom pre mna pridat sa do rodiny Tesla, bolo podporit a pridat sa na stranu tych, ktori sa vydali (podla mna) spravnou cestou. Tesla auta prekonavaju predoslu generaciu aut (spalovacie) a medzigeneraciu (mestske elektromobily napr. spominany iOn) po vsetkych strankach. A ak niekto namieta, ze ano ale okrem dojazdu, tak mne osobne 70kWh bateria, siet superchargerov a domaca nabijacka naozaj bohate staci. Kazdy sa rozhodne kupou auta ktoru generaciu podpori. Som rad, ze sa mi podarilo pridat sa ku generacii najnovsej, tej leading-edge :-)

      Komentár


      • romiix
        romiix komentoval
        Upraviť komentár
        Plne chápem chuť spraviť si radosť. My ostatní si budeme musieť počkať aj na ekonomickú výhodnosť
        Nech sa darí a veľa šťastných kilometrov
    • JanoS
      Member
      • Aug 2015
      • 95
      •   

      #6
      plus 20 kWh / 100km minus 10 l benzinu / 100km = 2.774 EUR - 12 EUR = -9.23 EUR / 100km
      Dovi dopo

      Komentár

      Pracuje...
      X