Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hlavná trasa z Bratislavy do Košíc

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1543
    •   

    Hlavná trasa z Bratislavy do Košíc

    Hlavná trasa z Bratislavy do Košíc vždy bola aj bude cez Žilinu. No comment.
  • JanoS
    Member
    • Aug 2015
    • 95
    •   

    #2
    Pôvodne zverejnené od 1fisker Pozrieť príspevky
    Hlavná trasa z Bratislavy do Košíc vždy bola aj bude cez Žilinu. No comment.
    Pozeram ze je to celkom dokonale uprostred.
    Ceska hranica Kuty/Breclav 55kWh od superchargeru.
    Ukrajinska hranica Vysne Nemecke/Uzhorod 55kWh od superchargeru.
    Takze sa da prejst cele slovensko od zapadu po vychod na jedno dobitie aj s 70kWh baterkou. Not bad.

    Komentár

    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #3
      pre: 1fisker
      Suhlasím, že hlavná trasa VLAKOM z Bratislavy do Košíc je aj bude cez Žilinu, pretože táto železničná trať je elektrifikovaná.

      No hlavná trasa z Bratislavy do Košíc AUTOM je, bola a zrejmä aj bude juhom Slovenska - kilometre nepustia, aj ked bude severom komplet dialnica, juhom zase budú nové úseky

      Terajší stav BA - KE: poradie: minimalny čas vychádza cez Žilinu až na 4. mieste.
      1. Ba - Zv - Ke 404km 4h48m
      2. Ba - Budap. - Ke 487km 4h54m
      3. Ba - Zv - Ru - Ke 452km 4h58m
      4. Ba - Za - Ke 455km 5h06m

      Komentár

      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1543
        •   

        #4
        Pozrite si koncepciu ako je stavaná európska, aj slovenská diaľničná sieť. Sú schválené určité koridory. Informácie na Ministerstve dopravy alebo VÚD. Keby naši politici nevymýšľali sprostosti, už sme mohli mať dávno diaľnicu D1 z Bratislavy do Košíc cez Žilinu hotovú. Cez Zvolen to vždy bude "len" R1 s nižšími parametrami. Teraz chodia niektorí z BA do KE cez Budapešť a dávajú zarábať Maďarom. Nechcel som to bližšie komentovať, ale nedá mi.
        Naposledy upravené 1fisker; 13-12-2015, 16:04.

        Komentár

        • JanoS
          Member
          • Aug 2015
          • 95
          •   

          #5
          Pôvodne zverejnené od 1fisker Pozrieť príspevky
          Úplná somarina, pozrite si koncepciu ako je stavaná európska, aj slovenská diaľničná sieť. Sú schválené určité koridory. Informácie na Ministerstve dopravy alebo VÚD. Keby naši politici nevymýšľali sprostosti, už sme mohli mať dávno diaľnicu D1 z Bratislavy do Košíc cez Žilinu hotovú. Cez Zvolen to vždy bude "len" R1 s nižšími parametrami. Teraz chodia niektorí z BA do KEE cez Budapešť a dávajú zarábať Maďarom. Nrchcel som to bližšie komentovať, ale nedá mi.
          Zarabat Madarom? Cim viac benzinovych aut pojde BA-KE cez Budapest namiesto cez Slovensko, tym lepsie!

          Komentár

          • jux
            jux
            Senior Member
            • Apr 2015
            • 1378
            •      

            #6
            pre 1fisker: Ja aj moji známi jazdia BA - KE juhom. Neberiem vám váš názor, no umiestnenie 1. SC na SK je z môjho pohľadu ideálne. Počkajme na ďalšie názory.

            Ja mám radšej menej kilometrov hoci pomalšej, ale zaujímavejšej cesty. Vôbec ma nezaujíma čo si vymyslia páni plánovači, jazdím tade, kade sa mi to viac páči.
            Bude fajn, ked všetci odídu na diaľnice, aspoň nám, čo máme radšej kombináciu cesty dialnicou s pomalšou, no kratšou jazdou na cestách 1 a druhej triedy ostane viac miesta. Preto jazdím napr. z BA do Chorvátska nie cez Rakúsko, ale cez Maďarsko, no nie po diaľnici ale po cestách 1., 2. a kúsok dokonca po ceste 3. triedy. Pri ceste naspäť sa vyslovene teším, keď skončí chorvátska diaľnica a idem na normálne, v niektorých úsekoch úplne prázdne maďarské cesty.
            Naposledy upravené jux; 13-12-2015, 17:03. Dôvod: preklepy

            Komentár

            • ICE666SVK
              Senior Member
              • Jul 2014
              • 1998

              #7
              Koncepcia Europskej dielnice a Slovenskej dialnice je jedna vec a kade pojde sofer z BA do KE je vec druha. Ano hlavna tepna tranzitnych ciest pre automobilovu a zeleznicnu siet ide z BA cez ZA az do KE. Ale podla mapy SR je tam kopec ciest, kade sa z BA do KE mozu soferi dostat. Zalezi aku prioritu si zvolia dialnicu, rychlostnu cestu, alebo okresnu cestu, alebo kombinaciu vsetkych moznosti. Ja by som do PO siel BA-NR-BB-RK-PP-PO. Do KE asi BA-NR-ZV-LC-RS-KE. Ako vidite nepotrebujem ist cez ZA, tak tuto trasu by som zavrhol, ale len preto, ze do ZA nepotrebujem ist. Ja zijem v BR, takze mozno by som zvolil BA-NR-BB-BR cez Dopsinu do RV-KE a ak by som chcel ist do KE. Ak do PO a nie do KE, tak BA-NR-BB-BR cez Certovicu do PP-PO. Je to proste na kazdom co si zvoli ako prioritu. Keby kamionisti mali povinne ist z BA do KE cez ZA, tak by som rad siel cez R1 po ZV ci R2ku do KE. Ta cesta by bola plna iba osobnych aut a D1 by asi praskala vo svikoch.

              Ja kedze nie som dopravny inzinier som hladal rozdiel medzi dialnicov a rychlostnou cestou, lebo moj laicky nazor bol, ze dialnica je dianica a preto je 1 km drahsi ako 1km rychlostnej cesty a tusim ze na dialnici musia byt presne dodrzane odstupy medzi vybudovanymi odpocivadlami a na rychlostnej ceste to tak byt nemusi a vlastne ani nieje. Kto siel po R1 od BB po TT, tak vie o com hovorim. No nieje ich tam vela. Na D1 je ich viacej na podobne rovnakom useku. Ale toto som nasiel na nete: http://rozdiely.sk/rozdiel-medzi-dia...ostnou-cestou/ tak uz aj rozumiem vyssej cene za 1km.

              Ale co sa tika 1 SC v SR, tak je to dobre umiestnenie. Podla mapy je druhy pri BA, alebo priamo v BA.
              Este jedna vec, kedze technik od Tesly bol cech a povedal toho dost. Na co nemohol odpovedat, povedal, ze nemoze o tom hovorit a to sme respektovali. Tiez neviem co vsetko mozem povedat aby som si nenarobil problemy, alebo niekomu inemu, tak poviem, len to co sa da, aj ked je pravda, ze toho viem viac. Pitali sme sa ho, ako je to, keby sa SC pokazil a on vravel, ze musi prist technik. Nic neobvykle co? Ale to, ze je momentalne iba jeden na celu Europu, tak to nas sokovalo. Potom dodal, ze ich samozrejme bude postupne viac, ale ze taka situacia zatial nenastala, aby vypadly kompletne vsetky. Tesla stavia vzdy pre istotu 2 nabijacky so 4 stojanmi, aby v pripade poruchy, pracovala aspon jedna. Preto ked pridete z autom k stojanu vsimnite si cislice a pismena na stojane 1A 1B a 2A 2B. Cislo oznacuje nabijacku a pismeno stojan. Ak su 4 stojany uplne volne je jedno kam zaparkujete a budete sa nabijat. Ak je napriklad 1ka obsadena, teda 1A a 1B ci 2A a 2B volne zaparkujte na 2A alebo 2B. Aby ten co tam uz stoji a aj vy ste mali maximalny vykon nabijania. U SC totiz nabijacka komunikuje z autami na stojanoch a nerozdeluje rychlost 50-50, ale ten co ma nabite auto viac, tak mu to ide pomalsie a ten co ma menej, tak mu to ide rychlejsie. Mozno ste to uz niektory vedeli, mozno nie.

              Kadopadne uz dneska ak nieste ponahlajuci sa podnikatel a v drvivej vecine jazdite len v mieste bydliska a sem tam dlhsia trasa, tak pri tomto SC a ked sa pozriete na mapu nabijaciek na Slovensku aj z Teslou Model S 70 / 70D baterkou si v pohode vystacite.
              Naposledy upravené ICE666SVK; 13-12-2015, 20:27.

              Komentár

              • 1fisker
                Senior Member
                • Aug 2014
                • 1543
                •   

                #8
                Je logické, že obyvateľ Banskej Bystrice alebo Zvolena toto umiestnenie privíta. Inak je celá diskusia zbytočná. Každý bude hájiť svoje. Umiestnenie robil nejaký Američan od zeleného stola nad mapu bez potuchy o tom, aké sú hlavné dopravné ťahy na Slovensku. Plus k tomu tam bude zrejme nejaký lobbing bohatého podnikateľa, ktorý to chcel mať na Kaskádach, tak to tam má.
                Málokto z Prešova alebo Popradu jazdí do BA cez Banskú Bystricu. A keď ide do ČR, tak už vôbec nie. Ani českí bratia by toto umiestnenie neocenili.
                To, že je to v polovici cesty medzi Viedňou a Košicami je irelevantné, lebo málokto cestuje z Viedne do Košíc. Hlavný pohyb je pre Slovákov Bratislava - Košice a späť., ale to Američan od zeleného stola nevie.
                Takže v prvom rade mala byť nabíjačka v Bratislave. Alebo si niekto v Amerike myslí, že ak pôjdem zo Žiliny do Bratislavy, tak si "odskočím" nabíjať na Supercharger do Viedne? Možno nad mapou Európy to pre Američana vyzerá na skok blízko, ale nie je to tak. Pre Slovákov SC vo Viedni nemá takmer žiadny význam, iba ak tam dochádza do roboty.
                Asi sme zabudli, že Banská Bystrica už dávno nie je centrom stredného Slovenska, aj keď to tak opticky na mape vyzerá. SNP bolo pred 70 rokmi, už sme dávno niekde inde.
                Alebo dá niekto nápad presťahovať Tatry k Lučencu, aby sme tam prioritne mohli postaviť SC?
                Dúfam, že raz bude SC aj v Rimavskej Sobote alebo Bardejove, ale zatiaľ sa to malo riešiť prioritne na hlavných ťahoch.
                Chápem radosť majiteľov Tesiel, že už to máme konečne na Slovensku, ale miesto je prinajmenšom veľmi zvláštne. Vlastne na tých mapách Tesly to tam kdesi vždy bolo nakreslené, takže asi to nie je prekvapujúce.
                Za názorom si stojím, aj keď viem, že mnohým sa nemusí páčiť.

                Komentár

                • jux
                  jux
                  Senior Member
                  • Apr 2015
                  • 1378
                  •      

                  #9
                  Ja som z BA a toto umiestnenie do stredu Slovenska vítam, mne v podstate na Slovensku pokryje všetko čo nezvládnem na jedno nabitie. Ako som napísal inde - SC v mieste bydliska nepotrebujem, podobne ani v mieste práce. Tam všade stačí pomalé nabíjanie.
                  Naposledy upravené jux; 13-12-2015, 23:37.

                  Komentár

                  • Radovan
                    Member
                    • Aug 2014
                    • 304
                    •      

                    #10
                    Jednak Vám musím pánové na Slovensko pogratulovat, jste aktivnější elektromobilisté jak z hlediska Tesla klubu, tak Greenway, a proto si myslím, že máte první SC a dříve než v ČR naprosto zaslouženě.
                    Co se umístění týče, Američani opravu plánují SC na dlouhé trasy. I mne překvapil 8 stojanový SC loni o Velikonocích v Německu na benzínce v malém městečku Jettingen-Schepach. Ale při pohledu na mapu a vedle se vinoucí dálnici A8/E52 to bylo více než jasné. Zrovna tam jeden majitel Tesly nabíjel a mezitím si čistil interiér, koberečky atp..Tankoval jsem tam spalovák, se svým elektro Peugeotem Ion s rodinkou Legoland 800 km jedním směrem v rozumné době fakt nedám. Zavedli jsme řeč a byl to typický elektro nadšenec. Začal Peugeotem Ion. Pak ho prodal a koupil si Nissan Leaf. Jakmile byla možnost, prodal Nissan Leaf a koupil Teslu Model S. Spokojen plně on i manželka (byl to starší pár), už by spalovák nikdy nekoupili a ani slabší elektromobil, než je Tesla. Podle něj na cestování po Evropě naprosto ideální vůz a díky SC platí jen hotely.
                    Radovan

                    Komentár

                    Pracuje...
                    X