Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Kúrenie v EV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • mozeg
    Member
    • Dec 2015
    • 439
    •   

    Kúrenie v EV

    Pri browsovaní a študovaní stránky speakev.com som narazil v IONIQ téme na grafy porovnávajúce jednotlivé spôsoby vykurovania EV ((i) odporové ("OK") (ii) tepelné čerpadlo ("TČ")) pri využití alebo nevyužití predhriatia vozidla napojeného na el. sieť. Ide o počitačové modely vytvorené užívateľom pri započítaní tepelnej straty vozidla a počiatočnej fázy nahrievania interéru.

    Medznou hodnotou bolo nastavenie teploty interiéru vozidla na 22C.

    Prvy graf ukazuje spotrebu vykurovania vzhľadom na vynkajšiu teplotu a vnútornú nastavenú na 22C s využitím predhriatia vozidla. Tu je jednoznačne vidieť, že tepelné čerpadlo je výrazne efektívnejšie. S klesajúcou vonkajšou teplotou však jeho efektívnosť klesá a je vidieť, že pri -10 je už jedno či mate TČ alebo OK.

    Druhý graf ukazuje situáciu ak nebolo vozidlo predhriate. ide však o situáciu v prvej faze kedy je nutné dosiahnuť práve požadovaných 22C v interiéri. Zaujímavé je, že v tomto prípade už TČ take efektívne nie je a rozdiel je zanedbateľný.

    Tretí graf ukazuje v % stratu na dojazde v prípade využitia rôznych typov vykurovania pri zohľadnení 2 (dvoj) hodinovej jazdy.

    Zdroj: https://speakev.com/threads/hyundai-...e.21219/page-7

    Pripojené súbory
Pracuje...
X