https://www.transportenvironment.org...2%80%93-report
Predaj elektromobilov brzdi nedostatocny marketing a dlhe cakacie doby. Nedostatocny pocet nabijachych stanic, slabe vladne stimuly a slaba propagacia od samotnych automobiliek.
Na propagaciu EV ide len 2,1% z celkoveho rozpoctu na marketing a to su trhy ako nemecky, francuzsky, britsky, spanielsky, taliansky ci norsky. Na specifickom norskom trhu tvori predaj EV aut 39% z celkovych predajov aut. Napriklad Renault tu minie 6x viac na propagaciu ako v inych krajinach. Cize automobilky reaguju len na dopyt namiesto, aby trh tvorili a formovali. Preto nedokazu plnit ciele ktore si dali a to je v priemere 3,7% ale realne predaju 1,7% teda ani polovica z toho co si stanovili. Dalsi faktor je mnozstvo EV v Europe je len 20 modelov EV ale spalovacich vozov je 417 modelov. A to vlea EV aut niesu dostupne v showroomoch, trebarz Opel Ampera E, BMW i3 alebo Hyundai Ionic Electric.
Na obrazku je graf z roku 2016 planovane a realne predajne vozidiel jednotlivych znaciek.
Predaj elektromobilov brzdi nedostatocny marketing a dlhe cakacie doby. Nedostatocny pocet nabijachych stanic, slabe vladne stimuly a slaba propagacia od samotnych automobiliek.
Na propagaciu EV ide len 2,1% z celkoveho rozpoctu na marketing a to su trhy ako nemecky, francuzsky, britsky, spanielsky, taliansky ci norsky. Na specifickom norskom trhu tvori predaj EV aut 39% z celkovych predajov aut. Napriklad Renault tu minie 6x viac na propagaciu ako v inych krajinach. Cize automobilky reaguju len na dopyt namiesto, aby trh tvorili a formovali. Preto nedokazu plnit ciele ktore si dali a to je v priemere 3,7% ale realne predaju 1,7% teda ani polovica z toho co si stanovili. Dalsi faktor je mnozstvo EV v Europe je len 20 modelov EV ale spalovacich vozov je 417 modelov. A to vlea EV aut niesu dostupne v showroomoch, trebarz Opel Ampera E, BMW i3 alebo Hyundai Ionic Electric.
Na obrazku je graf z roku 2016 planovane a realne predajne vozidiel jednotlivych znaciek.
Komentár