Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Zmena v NCAP hodnoteni - fyzicke ovladace

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 261
    •      

    Zmena v NCAP hodnoteni - fyzicke ovladace

    Vyzera ze NCAP konecne zareagovala na presuvanie dolezitych funkcii na dotykove obrazovky.
    Od 2025 bude na plne hodnotenie vyzadovane aby na najdolezitejsie funcie boli fyzicke ovladace. Vyzadovane bude: vystrazne blikanie, klakson, smerovky, stierace a eCall SOS.
    Zachytil som to az teraz, oznamene to bolo uz v Marci.
    https://etsc.eu/cars-will-need-butto...safety-rating/
    Ja by som este pridal definiciu ze dany ovladac musi byt stale na rovnakom mieste voci vodicovi, ale to uz by som asi chcel vela ;-).
  • jeeff
    Member
    • Nov 2015
    • 197
    • lubos1519
    •   

    #2
    To su vsetko veci, co aj v novych Tesla autach su fyzicke tlacidla (aj ked na volante). Klakson ovladany z displeja je asi fakt blbost.

    Komentár

    • Wilo
      Member
      • May 2019
      • 345
      •      

      #3
      To su zas take byrokraticke hovadiny, ktore idu na ukor celkovej bezpecnosti. Ako sme uz aj doteraz mohli vidiet, fyzicky bezpecnejsie auto moze dostat nizsie hodnotenie len kvoli elektronickym asistentom. Uz vela krat to bolo kritizovane, a oni v tom dalej pokracuju a rozsiruju. Fyzicke SOS tlacitko? Ak som v stave, ze ho viem stlacit, najdem ho aj na displeji alebo zavolam 112. Ak som v takom stave, ze ho neviem odkliknut na displeji, tak na 99% nedokazem stlacit ani fyzicke tlacitko. Tiez klakson… v mojom okoli zacali pribudat znacky zakazu pouzivania klaksonu, ale hlavne, ze mam tlacitko 🙈 ak chcu skutocne k niecomu prispiet, nech radsej sprisnia crash-testy a zahrnu viac scenarov, cim by aj realne zvysili fyzicku bezpecnost v pripade nehody.

      Komentár


      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        Zas tak veľa tam toho nie je a má to logiku. SOS tlačidlo so záložnou baterkou a podsvietené, o tom sa snáď nediskutuje.
        Naposledy upravené nick.n17; 26-06-2024, 11:56.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        S rozsirenim testov suhlasim, ale tu si treba uvedomit ze testy su vzdy kompromis medzi tym co sa da nasimulovat opakovane v laboratornych podmienkach a realitou, plus pripocitajme rozne nazory roznych clenov kde tiez treba urobit kompromisy. Ohladom asistentov je strategia ze kazdy zachraneny zivot sa pocita a aj keby 99% casu asistet bol na obtiaz, tak pokial zachrani nejake zivoty tak je jeho pritomnost uzitocna. Treba si uvedomit ze 99% vodicov nie je dokonalych a sem tam urobia chybu.
        A ohladom SOS, tu nie je co riesit. Pri velkosti sucasnych displayov je velka sanca ze pri havarii trafi display nejaky volne polozeny predmet v aute a moze poskodit nielen display ale aj dotykovu plochu, tam je fyzicke tlacidlo namieste.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Tu nejde o prvok ako taky, ide o to, ze to ma byt vobec bodovane. Ak su to dolezite prvky, ma to byt sucastou schvalovacieho procesu sposobilosti vozidla na pouzivanie v cestnej premavke, t.j. ma to byt upravene legislativne. Ak menej bezpecne vozidlo ziska na zaklade SOS tlacitka alebo klaksonu viac bodov ako bezpecnejsie vozidlo, a toto skore mu zabezpeci vyssie predaje na ukor lepsieho vozidla, niekde nastala chyba. Tohto sme svedkami uz teraz, a oni to dalej prehlbuju. Organizacia s takym vplyvom ako EuroNCAP nemoze mat predsa problem otvorit diskusiu na politickej urovni, ak im skutocne ide o bezpecnost a dobro posadky. V opacnom pripade je to len pozerina a marketing.

        Ad simulacie a testy - jasne ze sa neda nakombinovat vsetko, ale nebolo to tak davno, co americke testy zahrnovali aj rozne stupne prekrytia pri celnom naraze, zatial co NCAP sa orientovali na velmi jednoduche celne a bocne narazy s plnym prekrytim. A uz vtedy uprednostnili v bodovanu asistentov, namiesto rozsirenia crash-testov. Co sa v amerike da, je pre Europu neuskutocnitelne. K zmene sice doslo, ale pomaly, a stale maju rezervy. Ale chapem, ze buzerovat za signalizaciu zapnutia bezpecnostneho pasu alebo klakson je jednoduchsie, ako realne prispiet k bezpecnosti 😉

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo Podla mna truba zachranuje viac zivotov, zraneni, kolizii a skod nez vsetky ostatni asistenti dokopy. Som jednoznacne za velke tlacidlo/stred volantu.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Taur to ano, ja vzdy tresnem po volante a kukam preco je ticho 🙈 Tesla to ma po stranach volantu 😂😂
    Pracuje...
    X