Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq 6

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 253
    •      

    #16
    Trosku anglickeho promo pri rozrezanom Ioniqu 6
     

    Komentár

    • SKolja
      Member
      • Dec 2018
      • 253
      •      

      #17
      World car of the year! A az v 3 kategoriach!
       

      Komentár


      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Dake tituly zozbieral aj Jaguar i-Pace a az take terno to nebolo 🙈 cim nechcem zhadzovat techniku Hyundaiu alebo cokolvek zle povedat. Ale tieto “ceny” maju uz dlhodobo pochybnu povest.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Tých titulov auto roka je niekoľko, pre každú značku robí nejaká agentúra alebo časopis anketu…. Čím nechcem zhadzovať, že Hyundai konečne urobil skoro sedan v novej platforme. Práve dnes Bjorn uverejnil 1000km Challenger a ako vždy pri Kórejcov, nedotiahnuté nabíjanie. Predhrev baterky sa vypína pri 17% SOC ale aby bola max.rýchlosť nabíjania, treba prísť so SOC pod 10%. Takze aj májové počasie ešte nie je pre Hyundai prijateľné aby nabijal ako propagujú.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Hej, hej. I-Pace včera v Prahe vyhral cenu zhoretý EV roka.
        https://www.novinky.cz/clanek/krimi-...DRDE41LgJfKREI

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        no ešte pár požiarov v podzemkách a nebude to prdel...., ked ma napríklad hotel podzemné parkovisko a tiež výťahy.... to je skoro neriešiteľné.

      • ivan32
        ivan32 komentoval
        Upraviť komentár
        Tak zas netreba robiť paniku. Bol to obyčajný požiar ako akéhokoľvek iného auta. Myslím že podľa videa nehorela batéria. V článku sa to nepíše tiež. To by to auto a priestor okolo neho vyzeral ináč. Nevedeli by ste že je červené. Asi jediné čo z neho ostalo použiteľné je aku.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Ak nehorela bateria, ale naopak ako jedina to prezila v poho, tak je to pozitivna udalost. Len by so o tom takto aj muselo pisat v mediach.

      • ivan32
        ivan32 komentoval
        Upraviť komentár
        Ale to sa už nedozvieme lebo taký článok by negeneroval kliky.
    • jurajsun
      Member
      • Jun 2020
      • 114

      #18
      Tak pánove mam tu po 4 mesiacoch a 9500 km prvý vážny problém. Auto hadže SOS, a chyba na diagnostike. V Hyundai KE nenašli v kodovniku chyb túto chybu takže sa caka na Koreju a auto mam odstavene. Ďalšia nemilá vec platí pre celú platformu Hyundai a KIA je zvolavačka ICCU vid. príloha, v USA už to akceptujú v SR nič nevedia.
      Pripojené súbory

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Akurat som na Teba myslel ze ako jazdi Ioniq 6. Ma vyhodu vo vacsej taznej sile oproti Tesla 3 (1600kg vs 1000 kg). Za Y sa mi nechce tahat, sama osebe ma o 15% vacsiu spotrebu ako Model 3 aj ked ma 1600 kg taznu silu. No neduhy novych modelov sa stale nejake vyskytnu, nech je to hociktora automobilka.

      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        Tak bohužiaľ s autom som max spokojný toto je dosť zla nepríjemnosť, hlavne deň pred dovolenkou, uvidíme ako dlho bude trvať oprava. U mňa auto musí jazdiť na to je akonáhle sa nepoužíva je to pre mňa podstatná strata 😩.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Kua, to je nemile. Ale to je udel vsetkych novych modelov, chyby sa chytaju az v prevadzke a uzivatel je betatester...

      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        Dám vedieť, v pondelok idem do servisu, ide im 30 dní, ďalšia vec služba mobility u Hyundai je veľká neznáma, mam Fabiu mesačnú a tam mam počas 5 rokov grátis tuto službu a cena auta je 1/3 s ioniq 6

      • Kale
        Kale komentoval
        Upraviť komentár
        na faulty ICCU sa na I5 stazuje vela ludi. super, ze na to zacina byt zvolavacka

      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        Len či to dajú aj naše servisi, uvidíme zatiaľ viem viac info ja ako servis, ak im chceš predať info tak ma hneď stopnu že čakajú na info od importera, na jednej strane chápem, ale aj tak to nadšenie že ma vidia je citeľne, boja sa neznámych veci a nemajú skúsenosti.

      • PistaTT
        PistaTT komentoval
        Upraviť komentár
        A nie je to len výpadok E-call konektivity? Ta červená SOS ikonka...

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        PistaTT si to trafil, je to len chyba moduly so sim kartou, nemalo by to byt nic vazne, co mohli najst na diagnostike ? S funkcnostou auta by to nemalo suvisiet.

      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        Nie nie je to chyba ecall modulu, nakoľko je tam druhá chyba z ICCU,, technik ani sam nevie ale podla manika z USA tieto chyby súvisia s ICCU jednotkou, ktorá je už na výmenu, je tam poškodená elektronika že vraj a prepalenie sw už nepomôže. Reálne pokiaľ nebude ofiko vyjadrenie importera v podstate neviem na betón nič....

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Ale tak aspon Ioniq 6 prisiel na trh s plnohodnotnou bateriou, aj prednym 800V motorom, moznostou OTA aj inych jednotiek ako navigacie, predohrevom baterky atd. Ioniq 5 bol oproti 6 uplny nedorobok s okliestenou baterkou v prvom rocniku vyroby. Celkom ma potesil ten rozhovor co som sem daval s panom s ceskeho Hyundai, zda sa ze chapu podstatne veci a kazdy novsi model ma viac a viac vylepseni, to trojrocne zaspatie pri Kona/eNiro vo vylepsovani ich trocha prebralo.

      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        Tak lady sa pohli zajtra sa z BA pripojí technik a urobí SW update ICCU jednotky na diaľku, cez víkend im odišla úplne 12V batéria, tak snáď budem mať zajtra auto hotové.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        jurajsun Nabudce, aby si si sam este vopred odpojil 12V. Oni nerozmyslaju? :/

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        jurajsun na Tvojom mieste by som žiadal zaprotokolovať, že minuli 12V batériu (nakoľko tá je vylúčená spod 5 ročnej záruky, má len zákonnú dvojročnú a každé hlboké vybitie skracuje jej životnosť) a žiadať predĺženie záruky na ňu z toho dôvodu neodborného skladovania vozidla a jej úplneho vybitia

      • PistaTT
        PistaTT komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 prečo by servis mal odpojiť 12V baterku? Ved s autom ešte nič nerobili a asi aj ten update bude vyžadovať aby bolo auto živé.

      • tommik
        tommik komentoval
        Upraviť komentár
        Automatické dobíjanie 12V batérie z trakčnej batérie nefungovalo?

      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        Nie automaticke nefungovalo, nakolko je to hlavny problem ICCU jednotky že nedobíja 12V batériu.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        PistaTT tommik Zlyhalo mu ICCU, to plní aj funkciu DC-DC. Povedali mu, že čakajú na odpoveď výrobcu. Dalo sa predpokladať, že si auto do pár dní vyšľahá AUX, hlavne ak nevedeli koľko tam bude trčať. Zbytočne išla baterka do hlbokého vybitia a tým sa jej skracuje životnosť. Ja som orig baterku s vývojom evDash zničil hneď prvú zimu . Pár takých vybití a potom som už dosť často nachádzal auto K.O. Musel som ju vymeniť.

      • PistaTT
        PistaTT komentoval
        Upraviť komentár
        Mne s odidenou ICCU v EV6 12V baterku neodpajali a auto stálo takmer 8 týždňov. V Kia connect apke síce svietila 12V baterka na oranžovo asi po 6 týždňoch, ale prežila bez ujmy. Odber odstaveného auta musí byť minimálny, keď už nie zanedbateľný.

        Ak v servisných postupoch majú krok, že ju majú odpojiť, tak potom platí to čo písal Miro...

        Na internete sa však dá nájsť v diskusiách veľa prípadov zlyhania 12V baterky v Ioniq 5 aj EV6 pričom nie každý z tých prípadov znamenal výmenu ICCU. Skôr menšina z nich bola spojená s výmenou. Bežná rada pre nových majiteľov EV6 je kúpiť si jump starter. Podľa mňa je to prehnaná hystéria.
        Naposledy upravené PistaTT; 31-07-2023, 20:46.

      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        Zvlastne je že auto som kontroloval každý deň odkedy je v oprave aspon 3x , a stale bolo info o mieste a urovniach nabitia k dispozicii, aj ked ho na chvilku nastartovali, tak som sa vedel dostat k info o aute, čo predpokladám ak je 12V baterka off, tak sa nedostanem, čiže je mi to veľmi divné, že bola uplne vybitá a stále som mal info o aute každý deň aspoň 3x.

      • PistaTT
        PistaTT komentoval
        Upraviť komentár
        Servis by ti mohol vysvetliť presnejšie o čo ide. My sa tu môžeme dohadovať alebo domnievať.
        Každopádne ak ti fungovalo spojenie s apkou, tak baterka žila. Za pár dní nepoužívania sa asi nemá šancu sama vybiť.

      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        Uvidíme, dnes poobede budem možno múdrejší, dám vedieť.

      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        Tak auto je doma, urobili dokonca 4 updaty na ICCU, takže najnovší soft a bez chyby, všetko funkčne, pocitovo rýchlejší nábeh infotainmentu
    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      #19
      Hoši. A vy ste mi prečo nepovedali, že Ioniq 6 AWD má po podržaní CUSTOM mode, kde sa dajú nastaviť parametre (akcelerácia, odozva a pod).

      Ale hlavne sa tam dá nastaviť pohon a je tam plne čisté 2WD.
      Toto EV6 AIR AWD čo sme mali zač roka vôbec nemal.

      A ja som sa bránil AWD, kvôli spotrebe. Zmeriame to cez diagnostiku ECO-NORMAL-SPORT-SNOW a custom 2WD ...
      aby sme vedeli rozdiel úspory.


      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	543
Veľkosť:239,9 KB
ID:	92308

      Komentár


      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        Tak gratulujem :-) som rád že si rozšíril rady, toto auto je topka :-)

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Zatiaľ len prekvapuje. Ešte umlčať VESS :-D Chýba mi VESS button

      • mar3c
        mar3c komentoval
        Upraviť komentár
        Ioniq 5 ma na VESS dedikovanu poistku..

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 Preco ti vadi VESS, chces zrazat chodcov, alebo potrebujes ticho utekat od vydatej milenky.? Mam tlacikto ale este som nepotreboval vypnut...

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Taur Už sme to tu riešili. Tiež mám v Niro vess button.

        Ale na úvod musím povedať, že ten vess v I6 nie je tak strašný ako Niro. Tam je veľmi hlučný a nepríjemný tón (MY20).
        Len to reverse beeping mi vadí.

        Case
        1. Sídlisko nočný/skoro ranný odchod. Tu máme bytovku v tvare L, strašne Niro počuť.
        2. To isté keď idem o 5 ráno zo záhrady, všetky psy na ulici štekajú.
        3. Tripy "stealth" presuny na miesto spania v zastavanej oblasti.

        Vess samozrejme púšťam, keď treba. Napr. ráno deti do školy, alebo v meste v úzkych neprehľadných uliciach.
        VESS odpojím a pridám si radšej zvonček. Ale zdá sa mi, že tu aj mení hľasitosť. Ešte počkám pár dní, možno som len precitlivelý z Nira
        Naposledy upravené nick81; 17-08-2023, 14:16.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Vess je off, staci len tu poistku prehodit do volnej pozicie. Len kvoli bezpecnosti si musim asi poriesit nieco svoje Toto zatial na test.

      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        Odfot a napíš presne ktorá nech viem ďakujem

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        jurajsun Tu máš short https://www.youtube.com/shorts/_aco5BmnLy0
        Len som to prehodil do vedľajšej nepoužitej pozície.
    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      #20
      Pôvodne zverejnené od mar3c Pozrieť príspevky
      Ioniq 5 ma na VESS dedikovanu poistku..
      To hovoríš teraz? :-DDD

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	452
Veľkosť:971,1 KB
ID:	92316

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        To stale nema frunk ?

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Ma. Som ho demontoval. Ale v AWD je to velky vtip strasne plytke. Myslim menej ako v EV6 AWD.
        V2L konektor tam das a uz nie je miesto

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        To je priehradka na transport vajec, v Korei velmi popularne. A mate istotu, ze sa vam nerozbiju vzadu so zbytkom nakupu 😉

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo Ale kukni tú foto. Ak by sa posnažili, miesto by tam bolo. Je to škoda. V kufri čo je pod podlahou ten malý priestor. Tak je malý aj po vybratí plastu. Neviem si tam prehodiť všetky veci z NIRA, čo som vozil daily. Asi budem musieť presť na nejaký minimalizmus.
        Napr. 10m 32A 3f predlžka bude doma. V podstate som ju nikdy nepotreboval a asi ani nebudem pri tom počte neviem.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 pri tychto kapacitach baterie teoreticky ani nepotrebujes vozit stale mobilnu nabijacku. Odkedy mam Teslu tak to zo zvyku este stale vozim so sebou, ale nepouzil som to este ani raz 🙈 opatrna cast mna to chce vozit ako poistku, ale stale nenastala ta situacia. Je vsak vskutku skoda, ze stale nedokazali upratat ten priestor, mam taky pocit, ze od cias Ioniqu28 a Kie eSoul to tam vyzera stale rovnako. A to sa uz nemozu ani vyhovarat na zdielanu ICE platformu.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo Vôbec to netreba. Ako inchanet, redukcie, type2 v pohode zmestím dozadu pod podlahu. Len ten nebude 15m 11-22kW, ale len 5m

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Perfektné to trvalé vypnutie VESS. V noci som sa vracal na sídlisko o 1AM. Všade hrobové ticho. Stealth Ešte doriešiť to SAFETY, pre prípady keď to reálne treba. Možno tú poistku premostiť a potiahnúť si vypínač do kabíny (samozrejme poistku zachovať). Škoda, že to nedali do menu. Prip. ešte pohackujem jednotku cez CAN, možno sa nájde nejaký kód.
    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      #21
      Tak sme s Marošom vybehli ešte v noci spraviť test. 100-0 a 0-100.. Musím spracovať dáta, tak len nejaké pocity.
      • Značné ušetrenie času. Kým pri nirovi som musel mať min 7 hod na test. Tu to išlo hladko.
      • Nie len za rýchle nabíjanie, ale pod 130 tacho sme neišli.
      • Cesta tam dokonca písal dash priemerku 136 a minuli sme po ZA 46%.
      • Nenormálne a to bol NORMAL s AUTO AWD. Ten custom 2WD only mode som ani nedával, aby sme skončili čím skôr
      • Nižšie je zatiaľ 100-5 test (dopočíta softvérovo 0-5). Čiže kapacita ako mali ostatné eGMP
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	519
Veľkosť:338,0 KB
ID:	92335

      Komentár

      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        #22
        Toto mi prišlo funny. Ako nové Tesly majú tých 230-250 kW len na moment "fotky" a potom to zmizne.
        Včera sme prišli nabiť 100 na test. A pripojili sme to v 67% s týmto výkonom :-D Samozrejme tiež sa to rýchlo potom ukludnilo.


        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	513
Veľkosť:365,5 KB
ID:	92337

        PS: Po teste aku, a nabitie 0-100 už výkony neboli na max, baterka išla rýchlo na 50stupňov a už ju to drhlo. Ale čísla fajn 13min 0-60, 18 min 0-70% A pri tej efektivite je to 130kmh 200km+ za 13 min nabijania. To budú masaker roadtripy, ani si človek neoddychne.

        Komentár


        • tommik
          tommik komentoval
          Upraviť komentár
          Kombinácia rýchleho nabíjania a efektívneho pohonu. Európa môže len ticho závidieť.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          tommik Každý má iné preferencie. Niekto akceptuje radšej občas 10-80% za 30-36 min, ak 98% má okolo domáceho komína a uprednostní iné veci...
          Či už vôňa nového nemeckého auta je príjemnešia.

          Alebo dokonalé vyrezávanie xxxxxx pixelových nemeckých matrixov. Predsa len tých 32 kórejskych tehličiek má od toho ďaleko. Vypne sa dobre, ale kým sa zapne, často je tam na veľkej ploche tma kde nemusí. Beriem to tak, že lepšie aj 3-4 pixelový matrix ako žiadny.

          Korejský infotainment je taký, že ani nemusí byť. Zachraňuje to len projekcia AA/Carplay.

          Uvidíme tie nové motory VW. Oni budú musieť veľmi zamakať, vlastne všetci kvôli Číne.
          Naposledy upravené nick81; 18-08-2023, 10:55.

        • tommik
          tommik komentoval
          Upraviť komentár
          Áno, je to individuálne ale mám pocit, že kritikom EV vadí hlavne malý dojazd a pomalé nabíjanie, čo si myslím, že I6 prekonal. Ďaleko menej ľuďom, IMHO, vadí nedokonalý matrix.
          Tiež sa spolieham, že Čína to tu trocha oživí, tak uvidíme.
          Naposledy upravené tommik; 18-08-2023, 10:50.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Ja ked som presiel z eNira na TM3 LFP 60kwh uplne iny svet s nabijanim. Verim ze nick81 to ma rovnako. Osobne vsak vzhladom na zivotnost clankov preferujem svoju priemerku cca 100-120kW. eNiro baterka bola nezmar.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg Životnosť eGMP zmeriam v októbri. Už po 11 dňoch 10x 220-240kW. Vtedy budem mať 40-50 asi za sebou.
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        #23
        Ešte na tému spania v I6. Zatiaľ bez vybratia sedáku. No je to tam dosť tesné. Sedan by nevadil, ale za sedačkami je takáto podporná konštrukcia s dosť nízkym otvorom. Bude to dosť obtiažne :-D voči enirovi. Vybrať to nejde, lebo za tým to pokračuje, repráky, a pod.

        Na druhú stranu je to pohodlnejšie už teraz. Niro má plech zozadu operadiel. Takže len tam zaliezť a prežiť do rána.
        Alebo ešte poriešim ten sedák a konštrukciu (stolík) na hlavu.A celý sa posunúť viac von a v tej diere budú nohy len z časti. Ale škoda, lebo ten kufor je veľmi dlhý.

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:883,4 KB ID:	92354
        Naposledy upravené nick81; 18-08-2023, 11:27.

        Komentár


        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          To vyzera skoro ako selfie z magnetickej rezonancie 🙈
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        #24
        Spracoval som počiatočné merania akumulátora. Komu sa nechce pozerať
        • 74,3kWh vyšlo merania 100-0 cez algoritmus 100-5
        • 74.1kWh bolo real, ale test sme končili len čo cvakla 0, takže plus nulté percento treba pripočítať
        • Tá kapacita sedí meraniami všetkých egmp, čo sa robili za polsedné 2 roky
        • Uvidíme po čase. Na tripoch preferujem Ionity, dostane zabrať
        • Po teste 100-0, je tam vyrenderovaný grad všetkých 192 článkov. Baterka je úplne ok, žiadny článok neulietava
        • Dobitie 0-100 stoja ukázal 82.0x kWh, Diagnostika cca 79. 3kWh bola réžia ECU/chladenia a pod.
        • 79 vs 74,1 - straty na úrovni aku pre dodaná vs vydaná sú klasicky cca 6.6%

        Komentár


        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 Takze maximalna "dan" za UFC nabijanie ked sa ponahlam je 3kwh, cize z toho mozno 1-2kwh naviac na to chladenie oproti DC50kw/AC. A to pri nabiti celej bat, to neje zle. Ci zle odhadujem? Mozno ani nie ak pri nabijani mensim vykonom by boli vacsie tie straty na nabke/bat, ci?

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Taur a k tomu treba pripocitat este predhrev baterky (ak to EV robi) , proste za rychle nabijanie sa plati peniazmi za kWh a skorsou degradaciou baterky

        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Pokiaľ to nemáš v cene paušálu tak áno, pokiaľ máš vysoký paušál ako u zse drive Flat tak tých pár centov je suma fuk...

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Pravda, este som zabudol na spotrebu preohrevu.
          nick81 Viem ze sa kazdy zenie za rychlostou nabijania, ale da sa na I6 nastavit/obmedzit vykon nabijania a zakazat predohre? Ak mam cas a nechcem trapit bat ... Nejak som si uz zvykol efektivne vyuzivat cas na nabke. A z nabijania okolo 1C mam lepsi pocit ako z 3C, tak keby sa dal nastavit max vykon alebo este lepsia krivka nabijania podla toho kolko mam casu by bolo fajn. Mozno ani nie tak samotny vykon, ale ze si nastavim cas kolko ma na nabitie, alebo ze nastavim aby teplota baterie neprekrocila napr. 35C a BMS si uz nastavi krivku a rozvrhne nabijanie. Ale to chcem asi vela od pocitacov na kolesach.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Taur na to je jednoduche riesenie, kup si novu Konu. Ma nabijanie len 100kW’ takze bateria vydrzi a vnutornosti, riadiace jednotky ma este novsie generacie ako Ioniq 6, je v nej to najnovsie co Hyundai ponuka

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko Niesom fanusik SUV, ani kombikov, ani vanov.... Fandim sedanom.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Taur to chvalim, aj ja

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Taur Predohrev - väčšna nabíjaní je predsa AC. Vtedy sa nerobí žiadny predohrev. Preconditioning vieš v menu vypnúť. Obmedzenie nabíjania má napr toyota bz4x. Snáď to bude mať viac áut. Ja napr. plánujem viac využívať 1-2 týždňové pravidelné lokálnu GW DC 24kW, prípadne DC50kW. A Ionity len na diaľkach. Ako bude baterka na tom, budeme priebežne vidieť /jar, jeseň/.

          Inak ak ste si nevšimli v tých videách. Niro robilo pri 130 cca 25km na 10% časť aku. I6 robí 35-40km.
          Ten interval domáceho nabíjania sa tak dosť natiahne.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 Chapem tvoj pripad. No ja nemam v okoli bytovky ziadne verejne nabky ani AC. A cakat niekde 7h s OBC11kw kym sa nabije 74kwh bat je neralne. Teraz s OBC22kw dokazem stravit niekde 1-2h aj v aute kym nabijem, alebo DC 30m-1h.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Taur Jaj, to áno. 5-7hod niekde už je dosť. Ale zas máš v okolí nejaké DC50-75? Ono aj tých 150kW je lepšie ako 240. A hlavne interval nabíjania sa efektivitou/veľkým aku výrazne znižuje.
          Naposledy upravené nick81; 20-08-2023, 07:14.
      • jurajsun
        Member
        • Jun 2020
        • 114

        #25
        Dnešný zraz LM

        Komentár

        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          #26
          Pôvodne zverejnené od jurajsun Pozrieť príspevky
          Dnešný zraz LM
          A rite nedáš

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	381
Veľkosť:801,3 KB
ID:	92381

          Komentár


          • jurajsun
            jurajsun komentoval
            Upraviť komentár
            Proste sú to veľmi pekné mašinky :-)

          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            neviem čo je na tomto aute pekné, možno má len dobrú aerodynamiku, inak je to hnus

          • jurajsun
            jurajsun komentoval
            Upraviť komentár
            Tak ako sa každému sa páčia iné ženy prip. chlapy a ženy , tak je to aj s autami , áno pre niekoho je to nepriechodné, pre niekoho ideál, a technologický na vysokej úrovni, ale akceptujem aj tento typ názoru i keď vytrhnutý z kontextu ala Slunce seno a jahody "Pane velebnosti to je hnus " :-)
            Naposledy upravené jurajsun; 20-08-2023, 13:23.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Viem s tým žiť Tie EV parametre, pomer výbava, cena sú brutal. Som s tým úplne ok ako to je. Ak by to nebol sedan, už by sa tomu nedalo čo vyčítať

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Podla mna to auto tiez vyzera hrozne, ale vkus je subjektivna zalezitost. Su ludia, ktorym je vzhlad ukradnuty a zaujima ich len zbytok auto vnutri. A urcite sa najde aj male % tych, ktorym sa tento dizajn paci. V konecnom dosledku, v historii sa viac alebo menej uspesne predavali rozni krasavci, od Multipla, cez Aztec az po A2. A vzdy si to nejakeho zakaznika naslo. Treba to brat tak ako to je, koho to auto zaujima, ten si ho kupi. Kto ten dizajn neprekusne, ten to auto prenecha druhym 😉 Hlavne, ze majitel je spokojny.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo Jo. Veď ponuka je už dosť široká... Keď som prešiel všetky položky menu a tlačidla, tajné skratky... prišiel feeling .. to je všetko? Proste štd.kórejec.... Taký polepenec funkcií infotainmentu a tlačidiel. Neurazí, neprekvapí, aspoň veľa vecí od Nira logicky funguje (to už od I5/EV6). Ale zišlo by sa to zahodiť a spraviť od 0 ako VW SW a iné. To nabíjanie a baterka, no to sa im podarilo. Ostatné je také, že to majú iné auta aj lepšie.

            Ešte bude mať "dohru" TM3 vs I6.. ten sedan. Že TM3 má po zloženú voľnú plochu? Veľký plus pre TM3. Tu tá stena s dierou za sedačkami....A to "plato" je hrubá nevybrateľná konštrukcia s repro a čím ešte... Teraz som si predstavil, že vlastne čokolvek dlhšie bude problém voziť, aj pri sklopených sedačkách. Zatiaľ som z toho trochu scare, uvidím aký hack na to vymyslím.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo Ja som ten co uprednostni funkcionalitu pred designom aj preto so si vybral Zoe hoci e208 sa mi viac pacilo. Pri I6 sa stale neviem rozhodnut ci sa mi jeho design paci, alebo nie takze asi by som s nim dokazal zit ak budu parametre a funkcie fajn. Napr. to kvakanie prekrocenia rychlosti ak sa neda obist alebo zniest tak to je no go, lebo ja prekracujem neustale. Zoe nastastie ma vsetky vystrahy/varovania prijmene resp. sa daju nastavit na znesitelno.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Taur Prekročenie vieš umlčať odpojením repro za infotainmentom, vraj ceľkom ľahko. Ale má byť údajne na to update na jeseň. Všetko je riešiteľné nejako.... Napr. aj to VESS umlčanie, pre mňa úplne iné auto. Najbližšie chcem off tón zatvárania kufra. Načo také kraviny robia, iné autá sú ticho. A chodím do auta iba ja.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 Ale odpojenim repraku pridem aj o ostatne zvuky/varovania mozno aj uzitocne, ci to ma samostatny reprak?
            A ton zatvarania kufra to je co? To som este nevidel/nepocul. Aby si vytiahol ruku nech ti neodsekne ci aky zmysel to ma? Som myslel ze tie elektricky zatvarane kufre maju cudla a zastavia ak prekazka ci nie?

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Taur ton zatvarania kufra bola vzdy vysada Japoncov. Popravde som prekvapeny, ze na to Hyundai naskocil. A uz uplne nechapem zmysel pri sedane. To je vec, kde sa da o vyzname diskutovat pri SUV / MPV, aby si nedal nahodou niekomu po hlave. Ale pri sedane mi vyznam uplne unika. To bude nejaka korejska uchylka, ze vsetko musi vydavat otravne zvuky.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Taur Preto čakám kým ma zavolajú na ICCU update, čo ten tak stíši tak že nevadí (ako má už jurajsun). Len to nejako nestihli. Alebo ten okt update. Tiež nechcem prísť o pípanie cúvacích pri tak veľkej krave odpojením repro.
            Kufor bude easy. Ten repráčik je v tých dverách Nemá veľa priestoru na skrývanie.
        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          #27
          Nejaké postrehy I6 vs EV6 2022
          • Ten custom mode (mimo eco/normal/sport/snow) je dosť fajn.
            • 2WD - na diaľky, ešte som nerobil porovnávacie testy koľko pár percent to pridá.
              Pre predstavu Ionity SC - LM ... 98-34%. TMY LR 2021 bolo BA Aupark - LM 98-13% -> ale nutné poznamenať, že Yka, AWD, a išlo z ba (+25km diaľnica).
            • Nepretržitý AWD. Teraz som na tom išiel PK Babu. Iný feeling ako v SPORT móde - tam je len AUTO AWD. A zas full AWD má len SNOW mód a tam sú prispaté reakcie, kvôli ľadu/snehu. Užil som si to
          • Zrýchlenie AWD fajn, a potom vo vyšších rýchl. už to nemá taký dych ako Tesla. Predsa len 239kW nie je 3xx.
          • Ak budete mať niekto nový EV6 2024, pozrite tak, či to tam CUSTOM nedali tiež
          Vs Niro
          • Ešte som si všimol, že bluelink ide svižnejšie ako kia connect s Niro
          • Predchladenie auta na diaľku, po otvorení auta sa klíma nevypne ale ide ďalej do zapnutia auta. Dosť fajn. Asi DC-DC ide aj vtedy.
          HDA2 vs Openpilot
          • Veľmi použiteľné a spoľahlivé na okreskách/diaľnice. Centrovanie chodí aj bez tempomatu podobne ako M.A.D.S na sunny pilot. Odsunutá sedačka, ruky rozvalené na operadlách, ľavá jemne drží volant. Samo pekne riadi, spomaľuje zákruty, mení rýchlosti podľa mapy, značiek, atď. Komfort fakt veľmi vysoký, ak nechce dávať 2 tis za Comma 3X.

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	6 Veľkosť:963,5 KB ID:	92397
          Naposledy upravené nick81; 20-08-2023, 15:23.

          Komentár


          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            To porovnanie s Y AWD -> Ioniq 6 je sedan ako 3 AWD a oproti Y o 15% lepšia spotreba/dojazd

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko Hej, veľmi zlé porovnanie. Ono je možné že I6 RWD bude mať spotrebu ako TM3 AWD. Fakt to neviem odhadnúť.

            Nikdy som túto trasu s TM3 neišiel. Keď niekto pôjdete teraz BA - ZA -LM, tak pri Ionity pozrite stav a potom v LM a nejazdite rally 130 diaľnica.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            I6 RWD ma spotrebu ako 3 AWD, to si odhadol presne, podla neviem kolkych testov tomtak vychadza, ked som si to sledoval

            Len cez tie % je to tazko porovnat, lebo napr. 3 2021 ma o 35 až 40 km mensi dojazd ako 3 2022(3). Tento tyzden som isiel do Nemecka z NM a prve nabijanie naplanovalo Lovosice (Usti nad Label), pricom na 2021 mi dalo prve nabijanie v Prahe. 2022 ma vacsiu bateriu o 6-7kWh ako 2021.
        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          #28
          Percentá :-D Ručný update na 230601 SVK-hamburg

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:843,5 KB ID:	92420
          Naposledy upravené nick81; 22-08-2023, 07:47.

          Komentár


          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Toto je good. Nepíše to síce zatiaľ na cluster a hud, ale aj keď si dám ionity v okrese, v navigácií vidím s koľko tam prídem. A priebežne sa to prepočítava, keď jazdím kreténsky.

          • tommik
            tommik komentoval
            Upraviť komentár
            Škoda, že tie percentá píše iba pre I6, pritom update je aj pre iné EV Hyundaie no tam táto fíčura chýba. https://update.hyundai.com/EU/SK/upd...iceView/fhAAi4

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            tommik Skúšali ste niekto na ioniq5 ten 230601 sw?

          • PistaTT
            PistaTT komentoval
            Upraviť komentár
            Počítam že to bude ako v EV6, takže bez percent.

          • mar3c
            mar3c komentoval
            Upraviť komentár
            i5 neukazuje percenta.. tu su nahlady ako to vyzera - https://update.hyundai.com/EU/E1/upd...iceView/Y2roNr

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            To je sila. Oni fakt spravili IF IONIQ6 THEN
            Či myslíte, že má I5 technicky niečo inak? Alebo robia ešte kalibrácie. SoC predsa infotainment vidí aj polohu. Snáď to je dočasné.

            Aj keď filter stále nic (napr ionity only). Alebo default viď picture stále plánuje do 80%, aj keď som zmenil charging limit DC z 100 na 90 stále to dávalo do 80. Ale konečne aspoň nejaká použiteľnosť.

          • PistaTT
            PistaTT komentoval
            Upraviť komentár
            Ja neviem či by som to vyhodnotil ako použiteľné. TT-KE navrhne cez Strečno s nabíjaním na 50 kW v LM. Aj bez dvoch vysokých škôl musí byť zrejmé že optimálna trasa je juhom s nabíjaním na Budči a o 45 km menej. Ako sa na to mám spoľahnúť na trase ktorú nepoznám?

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            PistaTT Mimo SR samozrejme. Do zahraničia preferuje hlavne Ionity, aspoň tam trafili moje preferencie. Ale minimálne polofunkčné v zmysle: Letíš do KE, dáš si rovno Budču a vidíš aspoň zostatky % a môžeš pridať . Pre nejakého EV nováčika, alebo do neznáma v zahr. sa to hodí.

            Pôjdem to asi zas testnúť smer Praha, či je to aspoň presné.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            PistaTT Zdola je casovo len o 15min menej, nemohlo byt ze spdom boli nejake zdrzania premavky tak vysla v danom case vrchom trasa nav lepsie? Mne Zoe aj pocas jazdy navrhne alternativnu trasu ked sa ta povodna zmenou premavky zacne natahovat....

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Taur Keď som testoval Niro s tou funkciou bez percent zistil som, že oni to nalepili na fosil navigáciu. Tj. strelia si request, dostanú najrýchlejšia / ekonomická / bla bla.. Lenže ten algoritmus vôbec nezaratal nabky... takže vyhodnotí trasu horom ako fastest, asi lebo je tam najviac diaľnice.

            Až potom na konkrétny výber profilu trasy nanášajú simuláciu SoC a rozplánujú nabky. Len keď tam moc UFC nie sú...
            Aj tak to nejako divno plánovalo, stále mi tam dávalo ejoin.

          • PistaTT
            PistaTT komentoval
            Upraviť komentár
            Taur nie. Porovnával som voči Waze. Waze dal primárne trasu spodnom, alternatívne trasy ponúkol Donovaly a Certovicu. Strečno ani nebolo v návrhoch. Google maps ponúklo primárne Certovicu.
            S EV mi je lepšie ísť kratšiu vzdialenosť aj keby nebola úplne najrýchlejšia. A ak na navrhnuté trase neponukne UFC ale iba 50 kW nabíjanie, tak je to celé na nič. V tomto mi príde výrazne lepšie ABRP

          • PistaTT
            PistaTT komentoval
            Upraviť komentár
            Inak toto ma štve aj na Waze. Pridali tam drobnú podporu pre EV v zmysle vyhľadávania nabijaciek s možnosťou vybrať si kompatibilné typy káblov ale aby do algoritmu doplnili jednoduchú podmienku, že užívateľ ktorý si zapne EV feature bude dostávať primárne kratšie trasy namiesto dlhších alternatív po diaľnici tam chýba. Radšej pôjdem po okreske 110 o 5 km kratšiu trasu ako po diaľnici ak je čas porovnateľný. Ale nie Waze ušetrí minútu a navrhne trasu dlhšiu o 5 až 10 km. Niekdy je to trasa dlhšia o 25% či viac. Zvykol som si kontrolovať alternatívne návrhy trás a ručne potom vybrať inú alternatívu. No toto by mohlo byť lepšie nastaviteľné.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            PistaTT Auto nenavrhovalo alternativne trasy, teda aj spodom? Mne vacsinou aspon 2-3 navrhne.

          • PistaTT
            PistaTT komentoval
            Upraviť komentár
            Taur nie, dalo len jednu. Mám aj fotku ale to do odpovede na komentár nedám a nechcem to tu zbytočne zahlcovať v téme k i6
        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          #29
          Príprava na vanlife No bude to ťažšia úprava ako eNiro. Je tam veľký schod z kufra. Pod tým plechom je veľa veľa voľného miesta... Možno miesto na nejakú KPZ :-DDD
          Full rezervu tam nedám.

          Edit: Keď tak nad tým premýšľam, veci čo mám len ako backup, keď budem fakt v núdzi, by tam nebolo zlé dať. Keď ten frunk akoby nebol a vzadu je pod podlahou len malý priestor.
          Napr. 10x 3F predlžku, dlhú 25m 230V, redukcie inchanet. Max potrebujem po ruke 230V redukciu po ruke, ostatne nie. Nejaké väčšie náradie, čo som si nosil, vyprosťovacia lopatka, reťaze na celoročné vozenie, atď.. Zas toho miesta tam tak veľa asi nebude.

          Prístup je celkom rýchly. Sedak je dole za 30 sekúnd, + 3 skrutky na plech.


          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:944,6 KB ID:	92423

          Naposledy upravené nick81; 23-08-2023, 20:47.

          Komentár


          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Ty tam chces napchat haraburdy a korejci sa tak natrapili stym priestorom na pasovanie.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Hlavne servisaci by asi dost nechapali, keby doslo k nejakej neplanovanej oprave, a zabudlo by sa im povedat. Ked zacnu vytahovat lopatky, predlzovacky, kybliky… budu dlho dumat ci to tam niekto vo fabrike zabudol ci co to ma byt, tie ksichty budu na nezaplatenie 😂😂

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Nechám tam sprievodný list. Všetko zatiaľ len úvahy, možno je čas na minimalizmus. Ach to Niro bolo fakt nezmar :-)

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            To je len spomienkovy optimizmus, v konecnom dosledku si isiel do lepsieho. Zial, na niektore ulohy je vhodnejsi traktor, na ine limuzina, a inde bicykel. Neda sa mat vsetko, a treba pracovat s tym, co je

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo Jasné, nedá sa to porovnať. Kufor/frunk/infotainment/viac pípania som vedel čo asi bude - viem s tým žiť, ostatné úplna spokojnosť.
        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          #30
          Ak si chcete niekto porovnať verzie jednotiek, či máte aktuálne. V prílohe máte moje. Carscanner ma ikonu ECU identifiers, kde oskenuje jednotky auta a verzie. Je ich cca 53. Neskenujte zájazdy. Nebol to úplne dobrý nápad. :-DDD jurajsun má všetko zhodné, okrem BMS kde má 556 a ja 550. Po servise si môžeme takto checknúť či je niečo nové.

          Odgrepoval som odtiaľ VIN, serial, ID, Idents...
          cat 2023-08-21-ecuver-carscanner.txt | grep -v "serial" | grep -v "VIN" | grep -v "ID:" | grep -v "Idents" > 2023-08-21-ecuver-carscanner_public.txt
          Pripojené súbory

          Komentár

          Pracuje...
          X