Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq 6

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #46
    Prikládam projekciu diagnostiky môjho AWD z testu 4x IONIQ6.

    Naposledy upravené nick81; 08-10-2023, 08:19.

    Komentár

    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      #47
      Ak by vám vŕzgala tá oddychová plocha na ľavú nohu. 10 minút strachu a je to fixnuté. Cca od 5 tis. km mi to začalo na Ioniq 6 robiť.

      Komentár

      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1318
        •   

        #48
        jurajsun
        A tu narážame na neschopnosť štatu podporovať nové formy dopravy, to je bohužial holý fakt, a áno bude to horšie, ináč zaujimavé že keď sa jedna o Teslu tak nikto kto argumetuje že Tesla je best off tak nebol "arogantny egoista". Ale nepochopil si naražku na problémy ktoré budú časom markatnejšie, a to obsadenosť nabíjačiek s vozovým parkom ktorý nebude tak efektívny ako novšie technológie. V podstate o 10 rokov budú všetky naše autá staré krámy, tak ako vo svete mobilov po 10 rokoch... (ak beriem do úvahy rýchlosť rozvoja nových technologii v oblasti batérii a nabíjania)​
        Ale toto sa riešilo už roky dozadu a ten problém bol prvýkrát viditeľný pri zimnom nabíjaní Leafov , kedy prišiel prvý Hyundai Ioniq, ktorý si vedel ohriať baterku, aj keď len vzduchom. Napríklad Greenway vtedy išiel cestou poplatkov za čas, aj na západe to tak bolo, za čo zožal spŕšku kritiky a nakoniec sa podvolil hlasom elektromobilistov aké je to najväčšie zlo a nespravodlivosť a začal spoplatňovať podľa kWh a vznikali tie nekonenčé správy ako niekto si dovolil nabíjať do 100% a treba poučovať atď. Následne rozdelil nabíjačky podľa výkonu a spoplatňoval výkonovo podľa stojanu (nie priemerného výkonu nabíjania ako ZSE), čo tiež prispieva k uvedomeniu si rýchlosti nabíjania a využívaniu správneho stojanu.

        Aj keď sa možno bude zdať môj názor v súčasnej dobe ešte zvláštny, s ohľadom na​ problémy, ktoré naznačuješ, časová tarifikácia v cene za minútu nabíjania a samozrejme odstupňovaná podľa výkonu stojana, bude v budúcnosti tento problém riešiť. Nič neosloví pribúdajúcich menej ohľaduplných elektromobilistov viac ako peniaze - že nabíjanie stojí na tom stojane viac a nabije rovnako ako na pomalšom, že nenechám auto nad 70% nabíjať, lebo to tiež stojí viac ale nepribudne toľko kwh. Cena je rozhodujúci faktor v uvažovaní väčšinovej populácie, tak ako sú priestupky odmeňované pokutami, lebo dohovory a osveta nepomáha, tak to skončí aj pri nabíjaní.

        Áno, viem ako je to strašne nespravodlivé pre tých, čo chudáci nemajú na najnovšie technológie (tak nech neokupujú najvýkonnejšie stojany), veď tie debaty o minútovej versus časovej tarifikácii tu prebiehali hodne predtým ako väčšina zo súčasných diskutujúcich bola na fóre, ale pri tak markantných rozdieloch v rýchlosti nabíjania áut bude potrebná segregácia obyvateľstva, niektorí budú patriť "do pomocnej školy", niektorí "na priemyslovky" a pre tých málo percent "výberových" (ako Tebou ospevovaná eGMV 800V platforma ale aj iné, ktoré nepoznáš alebo poznáš ale nenávidíš) bude schopná efektívne nabíjať s najdrahšou minútovou sadzbou vyhradenou Ultra mega fast rýchlym stojanom.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          Len na doplnenie, objavili sa spravy, ze Tesla zacne na vysoko zatazenych SuperChargeroch penalizovat vyssou cenou nabijanie nad 80%. Ak potrebujes mozes nabit viac, ale bude to drahsie. Dnes je situacia taka, ze ked prides na vytazeny SC tak ti automaticky prestavi na max 80% a informuje ta o tom notifikaciou, ale samozrejme to mozes hned posunut na 100%. To budes moct aj po novom, ale budes viac platit (podobne ako ked po donabijani neodparkujes).

          Toto si musia uvedomit aj ostatne nabijacie siete - cena nad 80% je vyssia, po nabiti po 5 minutach uctovanie poplatkov. Zamedzi to tomu, ze tam budu ludia campovat do 100% alebo tam nechaju auto aj ked je nabite.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          No ak je Tesla taka AI, tak zvysenu taxu by bolo kosher dynamicky uctovat len ak aktualne blokujem nabijanie inym. Ak aj na tej inak popularnej nikde nikto tak preco by sa nemohlo nabijat na 100% bez priplatku? Aspon Elon preda viac ele.

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          Taur samozrejme, aj dnes sa uctuje poplatok po nabiti len ak je obsadenost >50%, Tesla na to upozornuje ked sa zacnes nabijat, ze sa jedna o High Usage Supercharger a ze mozu byt uctovane poplatky.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Ono casom budu nabijacie huby z dynamickym rozdelovanim vykonu a nebude zalezat ci nejaky konektor okupuje pomaly nabijajuce sa auto. Konektorov bude dost, ked clovek bude chcien nabijat na max, tak si priplati za prioritne nabijanie a system mu da kolko bude potrebovat. Zbytok si rozdelia ostatny uzivatelia.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          SKolja Ale dynamicky HUB neriesi to ze nejaky stary Leaf/euP tam bude 1+h obsadzovat miesto lebo nabija pomaly a do 100% lebo ma malu bat a kazdy km mu je dobry aby dosiel k dalsej nabke. Ja ti na nic ze je volna dynamicky kapacita ak nermas kde zaparkovat a pripojit.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Taur samozrejme, musi sa aplikovat subor viacerych opatreni. Spojis dynamicke prerozdelovanie vykonu s casovou a vykonovou tarifikaciou, plus vyssi priplatok za nabijanie nad 80%, a mas vymalovane. Chces tam smrdiet dalsich 30 minut nad ramec bezneho nabijania? Prosim, ale zaplatis tolko, ze si to rozmyslis, alebo sa radsej odtio poberies, a budes efektivnejsie vyuzivat nabijacky na viacero kratsich nabiti 😉

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          :@Wilo No hej, ale ty vychadzas z premisi ze so SOC 80% k dalsej nabke aj dojde a je to len hulvat co nabija do 100 len aby ta zdrzoval.
          A efektivnost nabijania je relativna, lebo moze byt ze zachadzanie k dalsej nabke moze stat viac casu ako dobite na 90-100%.
          Dufajma ze bude v buducnosti tolko nabiek roznych vykonov k dispozicii aby mohol kazdy nabijat ako mu vyhovuje.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Taur treba si precitat akcny plan budovania nabijacej siete. Ano, nabijacky maju byt postavene tak, aby aj Leaf s 50% degradaciou dosiel k dalsej (aj ked so Chademom uz skor ci neskor asi nenabije). To, ze niekto nechce zachadzat, a necha auto dobit nad 80% uz je cisto problem a pohodlnost daneho vodica. Za pohodlie sa plati, a on ma slobodnu moznost ist k dalsej nabijacke za lacny peniaz, alebo dobit do 100% za drahy peniaz. Jeho slobodny vyber. Stale sa tu bavime o probleme, ktory aktualne nie je horuci, a ked sa eventualne raz stane prioritou, budeme zas niekde inde v hustote zastavby. Ako hovorim, teraz je to strasenie na urovni, ze potrebujeme dalsich x jadrovych elektrarni. Casu este dost, a na pripecenom Slovensku dvojnasobne tolko 😉
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        #49
        SK/PL dvojičky. Tie 20" vyzerajú dobre. 5-82% za 21 min (62kWh). Cesta dole kopcom na BA ... 130kmh 16.2-16.5kWh/100km (Awd 18" zimné 2.7bar).

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:969,4 KB ID:	93486
        Naposledy upravené nick81; 25-10-2023, 20:36.

        Komentár

        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          #50
          Keď som kúpil tieto plechy, dostal som taký dotaz "To čo si spravil" ... Že mal som počkať na tm3 highland. Ale po pozretí rôznych videi, som vôbec nejako nenabudol pocit, že som spravil zle.
          Idem si to tu tak laicky podľa mňa porovnať. Je to len môj názor, tak to rešpektujte. Úplne chápem ak si niekto, kto má rád Teslu vyberie ju. Sú to porovnateľné auta a obe veľmi dobré.
          • + pre Teslu fajn cena. Len vzhľadom na výbavy čo som požadoval som bol ochotný si priplatiť do 10 tis. Plné ceny EV6 aj I6 plnky sú uletené. Ale dá sa vybaviť fleet za 5%, resp. ísť do predvádzačky 6+ - netreba mať ich fleet auto. Alebo teraz, keď vyprázdňujú sklady ide sa aj 9-10 tis dole. Viď teraz prípad EV6 gtline za 58 (10 dole) s 20km ODO. Inak EV6 v tom konfig a tých farbách na 20" je naživo prekrásne auto.
          • + pre I6 je, že je to taký jednorožec. Pár kusov v okolí. Tým, že Nošovice nie sú stále schopné produkovať eGMP je počet ks veľmi obmedzený.
          • Dizajn oboch subjektívny. Mne sa páči ten pixel style aj celý dizajn auta. Ale auto sa mi začalo páčiť, až keď bolo doma.
          • Highland prišiel asi o predné hmlovky. Ale I6 ich tiež nemá. Sme si kvit
          • I6 má vpredu kameru na nárazníku, bežné 360, 5 radarov, ultrazvuky. Dobre sa s tým parkuje ručne, klasicky to zabrzdí pri prekážke ako bežné autá (Volvo, Škoda,... ). Dá sa v menu vypnúť. Predné postranné radary sú super, ked sa vychádza napr. spoza dodávky, radary upozorňujú na desiatky metrov bližice sa objekty. Niro malo len zadné. Osobne by som absenciu radarov, ultrazvukov, kamery v nárazníku nechcel. Auta sa tým vie samo slušne ochrániť.
          • Nový podvozok M3, odhlučnenie - beriem to tak, že sa facelift dotiahol na Ioniq, kde toto je takisto.
          • Bezrámové/rámové okná - každý nech si vyberie. Mne viac vyhovuje klasika.
          • Možnosť digital mirrors na I6. Toto som pôvodne nechcel, ale ak by som mal kúpiť zas, beriem ich Obraz a pod super. Len treba do mrtvého zalomiť obraz, potom bude dokonalé.
          • Ventilované sedačky - konečne obe autá. I6 má tzv relaxačné, ale toto neviem overiť na Tesle čo sa dá všetko nastaviť. Ale v I6 sa spí super aj v vpredu.
          • Kufor I6 401 vs M3 561 L... dozadu je v I6 dlhý, ale na výšku nič moc tak 40cm. M3 neviem. Hendikep I6, po zložení sedačiek je stena v menším otvorom. Dosť to teda limituje čo tam väčšie dáte. I6 sedačky sa sklopia iba páčkami z kufra. Nové M3 neviem ako to má. Na videu v kufri M3 nie je žiadne svetlo, I6 má, resp, dá sa priplatiť ešte prídavné do dverí kufra
          • M3 má konečne obe ramená pre kufor motorizované. Toto má I6 default.
          • Interiér vec vkusu. Tých tlačidiel zas I6 nemá veľa. Reálne používam všetky okrem 4-6 ks, ale chýba mi tlačidlo na vyhrievanie/chladenie sedačky.
          • Volant -- M3 nový volant mi príde ako lacná plastová hračka, uvidí sa v realite. Páčka na blinkre, neviem si to predstavit. Kupovať si auto bez tlačidiel aby som tam dával sexy na blinkre kvôli kruháčom. :/
          • Ambient light - M3 vysoko položený, vpredu hneď pod sklom - toto sa uvidí v praxi, ale snáď sa bude dať vpredu stíšiť. I6 má nižšie položený a má na dverách 2 rady až dozadu. Oba rady môžu mať iné farby. I6 nemá ledy pod nohami ako Tesla, čiže v tesle ten 1 pásik a nohy bude potom asi ok. I6 si dávam spodný ja silnejšiu (modrú farbu), aby som niečo dole videl.
          • Stredová konzola, porovnateľné. M3 má super 2 podložky na bezdrát. Ale niekto písal, že sa mu prehrieva tel. Same shit v I6 - bezdrát len na krátke trasy. Dlhé dávam kábel
          • 3x USB -C 65W v M3 znie ako výhoda. Neviem koľko má I6, ale power delivery to nebude. Nič menej toto mám riešené cez 12V AUX dell adaptér (1x65W). Stačidlo to pre všetky zariadenia na 5-10 dní a 2 ľudí. USB-A a 4x USB-C
          • I6 má navyše 2x 230V 3.6kW čistý sinus.. jedna je pod zadnou lavicou dostupná zájazdy. Takže s tým sa urobí hocijaké 10x 65W power delivery. Utiahne všetko - kosačku, kompresor, vysávač, mikrovlnky, kanvvice, remosky, rúru, varný hrniec, chatku, radiatory. Už len tomu dať väčší zmysel. Podobne ako 3x65W aj tých 3.6kW netreba zrovna často (skôr takmer nikdy).
          • Infotainmenty. Opäť vec vkusu. Mne ten displej Tesly nechýba. Väčšinou mám waze, je to pohodlné/rýchle, klíma cez tlačidla. Už tam ide update s komplet plán trás s filtrami na poskytovateľov. Ak tam ešte dostanú tému z nového ccNC (kona, I5N) - ten má wireless carplay - konečne. Ale dizajn menu - dlaždice, preštýlovaná mapa, rýchlejšie reakcie. Nebudem mať potom výhrady ani ku základnej navigácií, grafike.
          • Filmy a audio systém. Tesla má priestorový zvuk, toto má napr EV6 s harman kardon. Žiaľ I6 kvačku na surround nemá. Bose je kvalitné, ale treba presunúť ekvalizer dozadu na 6-7 stupeň, inak to hrá len vpredu ako na 1980. Potom je super zvuk bez surround. Zosik je pod zadnou lavicou, niektorí to menia.
          • Cez infotainment viem prehodiť 12.9" ipad, vďaka púzdru stabilne drží. Zakupené movies, kodi a pod potom plni ulohu zábavného centra. Ale...
          • Ale I6 nabíja 10-80 za 18 min, aj so slabým coldgate drží ten čas. Čiže nemám vôbec náladu ani sa hrať s tel/tablet. Nestíham.
          • Utility / camp mode obe. Efektívne A/C, HVAC obe,
          • Automatické predohrevy zadaním nabky majú obe autá. Neviem ako posledné M3. I6 od 5 stupňov cca 75kW, 15 stupňov 130kW, 20st. 150-180, 25 std 230-240kW, Od 53perc ide fáza 2 kde je optimum min 35 stupnov. Potom drží 180-200kW do cca 75 perc. Pri 85perc sú výkony okolo 120-154kW, podľa teploty. BMS aktívne zrazí výkon ak je aku cez 51 stupňov. Nedovolí viac ako 51-52. Po vyrazení systém aktívne schladí aku 32 stupňov. Ani 50x krát Ionity sa prakticky vôbec neprejavilo na degradácií - meriame ďalej.
          • Otváraciu strechu mám príplatkovú (1300), dá sa celá vysunút, alebo len zdvihnúť zadná časť napr na 90-100kmh jazdu. Sklo je len v oblasti predných sedadiel. M3 celá presklenná, neotvárateľná. I6 má roletku, koľko krát mi vadí keď pečie slnko, a chcem dark ... tak ju zatiahnem. Neviem ako toto vadí v M3, že sa nedá zatvoriť.
          • Sentry - I6 nemá. Riešim to tak, že Comma 3X berie záznam von a dnu 360kamer, a vzadu mám lepšiu kameru so "sentry", berie s tou super clonou obraz von a jej druhá zas dnu. Nie je to dokonale. Ale nežerie to nič. DC2DC ide v I6 super. Dobije 12V podľa potreby. Oproti Niro konečne fajn.
          • Interiéry, palubovka - M3 zamenil dekor za textil? Lepšie/horšie? Nemusím veľmi dizajn Hyundai - tie oble korejské tvary, skôr Kia style. Ale ten svetlý gray interiér sa mi páči. Ku dizajnu Tesly si neviem nájsť cestu.
          • Klíma M3 vie vraj vypnút fúkanie na spolujazdca. Je to na zváženie elektricky nastaviteľné a rôzne profily vs ručne a hocijako. Detto pre volant. Len ja som v aute sám.
          • Zadná lavica - M3 asi lepšie pre vyššie osoby vďaka presklennej. Vzadu v I6 som mal 185cm človeka, ale musel sa trochu zosunúť a bolo ok. Zato na nohy je v I6 rozhodne viac miesta. Tam je letisko ako v EQS, ešte aj s tým 2.rad ambi to pripomína. Ostatné veci porovnateľné.
          • Aha M3 má vzadu displej na klímu, youtube, posun sedačiek. I6 má spolujazdec 3 dedikované tlačidla na posun sedačky od zadu. Youtube - deti sú 2 a každá si ide svoj tel/table. M3 je displej dosť pri zemi, tuto pozerať film krčná chrbtica zbytočne trpí. Ale zas je to tam zaujímavejšie ako to predtým.
          • Priehradka spolujazdca M3 vyzerá dosť malá, ale zas je to sejf na zámok. I6 je väčšia, výsuv.šuplík, ale nie tak veľký ako v I5.
          • M3 o niečo vyšší výkon 4.4s LR vs 5.1 I6 Awd
          • I6 má nastaviteľné režimy jazdy okrem eco/normal/sport autoawd, solo 2wd only, po trvalé Awd, reakcie na pedále
          • Jazdne je auto živé. Výborne odhlučnené. Často len stlačím pedál, že idem predbehnúť a 160kmh tacho. Kopanec na accel má lepšie EV6. Pomôcť sa dá full custom Awd a nastavením reakcií.
          • Ďalej má až 9 typov rekuperácií cez páčky - L0 - L3 regen, to isté s AUTO - adaptívne brzdí sám podľa radaru, keď sú zvodidlá v zákrute, či auto pred a pod. Alebo iPedal.
          • Toto napr. ja nedám, že má M3 len 1 typ a brzdí to dosť. Vadilo mi to. Viem argumentujete 1 pedál, ale chodím často na 0 pedal .. Podľa potreby si mením 0-1-2.
          • I6 má HUD. Pôvodne som nechcel. Ale už auto bez neho nebude.
          • Pre mňa must have Matrix, ak sa jazdí v noci. M3 stretávačky svietili lepšie, celkom vysoko. Asi sa to tam dá prežiť aj bez matrixu.
            I6 matrix je segmentový, nie je pixelový a rýchly ako VW. Často sú aj bloky chvíľu v tme, kým to zapne. A voči 1st gen matrix z EV6 sa mi to zdá horšie. Občas niekto blikne. Uvidíme o mesiac v najnovšom EV6 AWD GTLINE. Ale voči eNiro bez toho je to aj tak luxus.
          • Autopilot je u mňa nepriechodný stále to vyp / zap , alebo len diaľnica.
            HDA2 v I6 je na vyššej úrovni. Funguje super na dobre znač. okreskách a diaľnice. Výhoda je kooperácia auto-šofér bez vypínania.
            Resp. je tam možnosť Comma 3X a to potom funguje všade. (2 litre).
          • Nevýhody I6 - pípa to ako besné. Odstavením VESS, pípanie kufra, iné auto
            Ešte pípa prekročenie o 1kmh nejaký EU zázrak. Ale dá sa to vypnut na zvyšok jazdy (Speedlimit OFF). Resp. snáď to nejaký update bude pamätať. Časť pípani asistentov úplne vypína Comma 3, mení aj politiku. Tj default je všetko off, kým sa nezapne tlačidlom. Časť ľudí štve, že default je LKAS on a nevedia to vypnúť.
          • Ako celkom nemám potrebu tam nič dorábať. Všetko je super, alebo v norme. Viem si to auto predstaviť na veľa rokov. Čo sa týka spotreby, efektivity, komfortu a výbavy. Nechýba absolútne nič. Fajn vyzerá byť aj malá degr. pri častých UFC.
          • SCH vs Ionity porovnateľné. Ale Hyundai zrušil Ionity Power balík, takže cena 2x voči SCH. Treba si to riešiť inak (iné DCS, alebo GW max). Diaľky týchto dvoch ešte nikto neporovnal. Ale 2030km od Štockholmu za 21 hod mi nepríde zlé. Voči eNIro rozhodne nie.
          • Ešte ku radar, lkas ... Auto veľmi aktívne varuje na kolízie (dá sa nastaviť citlivosť)., vrát.bike, zver. Niro na skoro všetko kašlalo, mimo auta pred. Toto má Tesla asi tiež dobre cez kamery.
          Sry za dlhý text. Za mňa teda, som spokojný že mám čo mám. Ostatní si vyberte. Ak nepotrebujete hud, V2L, digitaly, otv.strechu, matrix a radšej máte ten 1 veľký displej, chcete ušetriť... tiež máte jasno.

          ​​Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:938,6 KB ID:	93520
          Naposledy upravené nick81; 27-10-2023, 22:57.

          Komentár


          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Wireless nabijacka zahrieva telefon aj v TMY (iP12Pro, iP15Pro), ale su v obale, neviem kolko to prispieva. Takisto preferujem kabel.

            Ten displej v TM3 je celkom na nic, nejde ani tak o krcnu chrbticu, ale ked na to takto dole cumis za jazdy tak mas pomaly istotu, ze sa dogrcas aj ako dospelak 🙈 za mna celkom zbytocny displej, cisto na efekt. Integracie do hlavovych opierok by bola urcite lepsia.

            Sklenenej strechy som sa bal aj ja, ale nevadila mi ani v najvacsom upeku. Je vyborne odizolovana a akurat zatmavena, ze aj vidno a zaroven neobtazuje.

            Btw k svetlam, mne manzelka casto hovori, ze ked idem za nou tak je to hrozne, musim si drzat vacsi odstup. Stretavacky svietia fakt relativne vysoko. Raz za cas mi blikne aj oproti-iduce auto 🤷‍♂️

            Tie ultrazvuky mi stale neprisli, ze by mi chybali. Asi je to o zohrati s autom a zvykom, kto ma kolko odparkovane. Ale za mna su ciste kamery zatial uplne ok, manzelka sa takisto nestazovala, ale ona parkuje pozdlzne lepsie ako 90% chlapov 🙈

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo I15Pro v I6 má problém s kombináciou wireless charging a wireless carplay. Vtedy to kúri ešte viac a Carplay sa občas reštartuje. EV6 Earth a vyššie má napr. podložku ventilovanú.

            Jaj vidíš. Park asistent, to kým nabehne. Nenájde miesto, krivo... Zbytočnosť v I6.

            Naopak často používam "Summon" .. cez kľúč si vytiahnúť auto z parkovacieho miesta von (uzké na parkovisku). Alebo minule som poslal auto parkovať do veľkej kaluže, kde bolo jediné voľné miesto. Som si na začiatku myslel, aká kravina. Ale mohli to spraviť prístupnejšie, nie na 3 tlačidlá a jedno hold 4+ sec. Trochu to zdržuje.
            Naposledy upravené nick81; 28-10-2023, 07:58.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Zas aspon je to lacnejsie ako v Tesle, kde potrebujes FSD 😁 drzanie tlacitka 4s je urcite vyhodnejsie. Je to v kazdom pripade velmi fajn auto, par otravnych detailov sa najde vzdy a vsade na vsetkom. Aspon mame pestrost.
        • nick.n17
          Member
          • Oct 2023
          • 62
          •   

          #51
          To som ja nick81. Len už mám vyčerpané MB na foto po tých 3 rokoch :-D

          Solo camper režim ako som mal v eNiro, tak Ioniq 6 celkom dáva. Použil som "stolík" čo som mal v eNiro, lehátko má potom cca 210 cm na dĺžku. Niro bolo cca 180-190 a musel som byť šikma. Ak by som na ňom vymenil dosku a prednú sedačku posunul dopredu. Bude až okolo 230cm.

          Nevýhoda Ioniq6 je výrazne zúžený otvor do kufra (posl.foto). Oproti napr TM3. Preto aj má celkom význam ísť na tých 210-230cm, aby bolo v kufri z človeka čo najmenej.
          Na výšku je to tak nízke, že ak sú v otvore bedrá je problém sa otočiť.

          Výhoda Ioniqu je veľký priestor pred zadnými sedadlami. Samozrejme 230V/16A je top. Množstvo odkladacích priestorov - vo dverách, stred konzola. Toto mi v eNiro chýbalo.
          Tiež ambientne tam svietia tlačidla na dverách - výhrev, okná. Nie je tam teda taká tma, alebo treba prekryť. Odklopením 230V krytu presvetluje dioda priestor podlahy na modro.

          Do kufra je schod cca 7 cm, dĺžka 110 cm. Tam treba prvý matrac, a tak ako vidíte tenký paplón na zadnej strane sedačky tam zas 3-4 cm matrac. Inak je to tvrdé spanie aj tam.
          Po tomto to bude vymakané aj na viac dňový camping.

          Pri neplánovanom 1-4 dni je v pohode spanie na predných sedadlách v relax režime. Lebo tu treba dať preč zadný sedák. Ale to je za 20 sekúnd. Žiadne skrutky ako v eNiro.

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	360
Veľkosť:742,9 KB
ID:	93597
          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	341
Veľkosť:819,2 KB
ID:	93598
          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	338
Veľkosť:803,8 KB
ID:	93599
          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	332
Veľkosť:721,2 KB
ID:	93600​​​​

          Komentár

          • nick.n17
            Member
            • Oct 2023
            • 62
            •   

            #52
            Hyundai/Kia-ci. Nový update infotainmentu je vonku.

            https://update.hyundai.com/EU/E1/upd...iceView/Y2SkCi

            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	407
Veľkosť:79,5 KB
ID:	93682

            Komentár


            • nick.n17
              nick.n17 komentoval
              Upraviť komentár
              Ide vám niekomu Ioniq 6 updatnúť cez ten USB? Je tu ešte niekto s I6 okrem jurajsun? Obom nám nezdetekuje novú verziu. USB zaregistruje, vypíše no media files, ale update sa nenajde. Skúšal som už všetko (formáty, kľúče, každý deň 2-3x download, rôzne SoC).

              Ioniq5 aj EV6 ide v pohode. Zjavne to nejako zle tentokrát vykompilovali.
          • MasterBlaster
            Junior Member
            • Jan 2022
            • 17
            •   

            #53
            Pôvodne zverejnené od nick.n17 Pozrieť príspevky
            Hyundai/Kia-ci. Nový update infotainmentu je vonku.

            https://update.hyundai.com/EU/E1/upd...iceView/Y2SkCi

            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	407
Veľkosť:79,5 KB
ID:	93682
            same here

            https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/z5ckII

            Bezdratovy CP / AA konecne v EV6 !

            Komentár


            • nick.n17
              nick.n17 komentoval
              Upraviť komentár
              Moc sa ešte neteš. Tá časť sa týka len ccNC infotainmentov - nová Kona, EV9, Ioniq 5N :-D

              Naše gen5Wide majú zatiaľ smolu. Ale skúsme to či náhodou...

            • PistaTT
              PistaTT komentoval
              Upraviť komentár
              nick.n17 to s tym ccNC sa tam nikde nepise... ale vcelku si teraz schladil moje nadsenie. idem to hodit do auta

            • nick.n17
              nick.n17 komentoval
              Upraviť komentár
              PistaTT Je to v update pre Kóreu - 4th infotainment system. This function will be applied to vehicles equipped with the ccNC infotainement such as.... Kona/5N. V obrázkoch US/EU máš pri tej možnosti screeny len z ccNc... Samozrejme treba to skúsiť. Ale predčasne by som sa netešil

            • PistaTT
              PistaTT komentoval
              Upraviť komentár
              ja som korejsku verziu detailne nestudoval a tu boli uvedene vsetky features pre XY roznych Gen5 systemov, bez toho aby nieco z toho malo hviezdicku ze sa tyka len ccNC... ale je to tak ako si predpokladal ty
          • nick.n17
            Member
            • Oct 2023
            • 62
            •   

            #54
            Ktoré sa vám páči viac? Ioniq 6 Awd 18" vs EV6 GTLINE 20".

            Čo má Kia lepšie:
            • Polohovateľné operadlo zadných sedadiel
            • Samozrejme kufor
            • Páčka z kufra vyklopí sedadlo. Pri Ioniq 6 páčka z kufra len odomkne a treba ručne ísť dopredu a zložiť operadlo
            • V kufri je 12V 180W
            • Úchyty na batožinu v kufri, Ioniq nemá ani jeden
            • Frunk je pri EV6 Awd rovnaký vtip ako I6 Awd
            EDIT Ešte nejaké potrehy po 300km
            • EV6 20" má pneu 255mm, 18" Ioniq len 225
            • EV6 Awd žerie... Nič sa nezmenilo. Ale majiteľ je spokojný a tak to ma byť.
            • HUD EV6 je v palubovke väčší displej a aj real je obraz vyššie na ceste.
            • Matrixy sú úplne iné ako na Ioniqu. EV6 majú slabšie svetlo aj svetia menej do diaľky. Asi aj menej segmentov. Na oplátku môžu ísť nonstop aj na diaľnici a nikto neblikne.

            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	27 Veľkosť:979,9 KB ID:	93705
            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	15 Veľkosť:968,2 KB ID:	93706

            ​​​
            Naposledy upravené nick.n17; 07-11-2023, 21:32.

            Komentár


            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Za mna EV6 vo vsetkych aspektoch, okrem spotreby a novsieho infotainmentu v I6, ktore by som v pohode obetoval pre vsestrannejsie a praktickejsie vyuzitie EV6. O dizajne uz ani nehovorim. Je to sice subjektivne, ale ked su takto vedla seba, tak bud ma I6 uz teraz zastaraly dizajn, alebo je EV6 brutalne nadcasova. Za mna generacny rozdiel 🤷‍♂️

            • nick.n17
              nick.n17 komentoval
              Upraviť komentár
              Wilo Počkaj ešte, aby aj tie spotreby neprekvapili. Vtedy sme si požičali najnižšiu Air Awd. Možno sa sem už dodali nejaké optimalizácie z I6. Infotainment nie je novší. Ten istý starý Gen5W hw, len sú tam nejaké drobnosti v menu naviac. EV6 zas s Meriadianom podporuje surround. Napr tiež má táto vyššia výbava vetrané bezdrôtové nabíjanie telefónu, to I6 vôbec.

            • jeeff
              jeeff komentoval
              Upraviť komentár
              Ja sa nevyznam v tom, ktore je EV6 a ktore I6, kazdopadne to modre (KIA) je omnoho krajsie ;-)

            • nick.n17
              nick.n17 komentoval
              Upraviť komentár
              Pre mňa sú obe v niečom zaujimavé. Sú časti čo sa mi viac páčia na jednom, alebo na druhom. I6 by chcelo mať na 20". Vtedy to vyzerá o kus lepšie. Je fajn, že na 1 technológií vedia robiť tak odlišné stroje. Aspoň je to pestrejší výber.
          • nick.n17
            Member
            • Oct 2023
            • 62
            •   

            #55
            Nočná 500 v SPORT módoch sa ešte nerobila. Programujem vizualizáciu diagnostiky na rendering 2 áut súčasne. Ioniq 6 Premium Awd 18" vs EV6 GtLine Awd 20" na okruhu PK-Donovaly-RK-Dubnica-SC.

            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	314
Veľkosť:954,9 KB
ID:	93870​​

            Komentár

            • nick.n17
              Member
              • Oct 2023
              • 62
              •   

              #56
              Koho by zaujímalo v čom je Ioniq 6 odlišný. Pokec priamo s vývojarmi.

              "IONIQ 6 je prvý vybavený integrovaným zariadením na ovládanie režimu jazdy s názvom Driving Mode Integrated Control (DMIC). Preto pri zmene režimu pomocou tlačidla režimu jazdy alebo prevádzky informačného systému funguje odlišne od existujúcej logiky, ktorá priamo prenáša signál do riadiacej jednotky vozidla (VCU), ktorá riadi vozidlo."

              "Okrem toho pomocou systému DAS (Disconnector Actuator System), ktorý dokáže úplne oddeliť motor od hnacieho hriadeľa, ho možno previesť na režim 2WD s malými stratami, aj keď ide o pohon všetkých kolies."


              https://www.hyundaimotorgroup.com/st...00000000059512

              Komentár


              • SKolja
                SKolja komentoval
                Upraviť komentár
                Cize je tam niekde schovana spojka ktora oddeli motor/prevodovku od hriadeli nahonu predneho pohonu, pretoze tociaci sa motor s permanentnym magnetom vzdy generuje nejaku zataz (neviem ci som to spravne formuloval, ale magnet v motore vzdy nieco naindukuje na vynuti). Ak tam ta EV6 tu spojku nema, tak sa to neda nad to iba 2WD modu.

              • nick.n17
                nick.n17 komentoval
                Upraviť komentár
                SKolja Práveže HW od Ioniq 5 / EV6 odpájateľný predok majú všetky. Akurát je to automaticky riadené.

                Pri Ioniq 6 sa s tým vyhrali - uživateľ si môžem nastavovať rôzne parametre. Resp. aj pri Ioniq 5 N je nastaviteľné myslím v 10 stupňoch - priorita nápravy na okruh. A je výrazný rozdiel aj medzi ECO-NORMAL-SPORT.

                Keď sme porovnávali tú novo zakúpenú EV6 GtLine Awd, vôbec tam nie je rozdiel v spotrebe medzi ECO-NORMAL-SPORT, chýba aj ten Custom. Je to teda to isté ako EV6/IONIQ5 od 2021/22. S Eco tam nevyžmýkaš nič naviac, napriek tomu že je predok fyzicky prakticky stále odpojený.

              • SKolja
                SKolja komentoval
                Upraviť komentár
                nick.n17 v tom pripade mi to nedava zmysel, pokial motor nerotuje a je odpojeny, tak ako potom by sa nemalo nic na spotrebe menit.
                je mozne ze je na EV6/IONIQ5 je to staticke (bud stale pripojeny alebo stale odpojeny) a na IONIQ6 dynamicke podla potreby

              • nick.n17
                nick.n17 komentoval
                Upraviť komentár
                SKolja Moja teória. Šport mód ho tiež odpája a je takisto väčšinou odpojený. Eco-normal-sport sú tzv auto awd. Či je pripojený, alebo nie. Nehrá veľmi rolu, ak ho automatika pripojí pri agresívnejšej jazde, tak zas aj auto viac rekuperuje.

                Pri IONIQ6 sú tam napriek AUTO awd zjavne aj ďalšie SW optimalizácie.

              • jeeff
                jeeff komentoval
                Upraviť komentár
                Neviem ako korejci, ale Tesla nema rovnake motory v predu a v zadu a maju aj rozdielny prevodovy pomer. Takze napr. na dialnici je jeden z motorov efektivnejsi. Kombinuju typicky motor s permanentnymi magnetmi a asynchronne budeny. Ten asynchronne budeny ma vo vypnutom stave maly/ziadny odpor, takze to je ten co sa vie aka odpojit pri dialnicnej jazde a pouzit ten jeden s efektivnejsim prevodovym pomerom.

              • nick.n17
                nick.n17 komentoval
                Upraviť komentár
                jeeff Tesla je jasná.... Vpredu indukčný, vzadu s permanentnými mag. Každé z riešení ma svoje pre a proti.

              • jeeff
                jeeff komentoval
                Upraviť komentár
                nick.n17 - a ako to maju korejci s prevodom a motormi? Su v preru a v zadu rovnake prevodove pomery a motory? Alebo je to rozdielne?

              • nick.n17
                nick.n17 komentoval
                Upraviť komentár
                jeeff Nie sú rovnaké, 74 kW + 165 kW (320 hp). Viac info neviem.

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                jeeff na oboch napravach su synchronne permanentne magnety (motory EM07 a EM17). Prevodove pomery su totozne. Vpredu je klasicka hriadelova zubova spojka co odpaja/pripaja motor.
            • nick.n17
              Member
              • Oct 2023
              • 62
              •   

              #57
              Ioniq 6 je tiež slušne efektívny na spanie. Celková réžia auta pri vonku 0-1 celzia.
              - 21.5-22 klíma automatika 0.7kW.
              - Pri stiahnutej klíme na ventilátor 1, ofuk hore/dole - stealth mód cca 1kW.
              Na 7 hod sa minulo cca 7.2kWh.

              Môj obľúbený setup - spanie vpredu. Mimoriadne pohodlné spanie na tých relax sedačkách (aspoň pre mňa). Tie peny za pár eur z Bauhaus-u, spravia úplne súkromie, odfiltrujú svetlá, rozložené/zbalené za minútu. Dá sa to vytvarovať viac do oblúka/väčšieho priestoru.

              Prikladám ešte obr. z termokamery. Preto treba pri spaní vzadu spacák (5-10-15 stupňov), ten stealth mód veľa tepla dozadu nepošle.
              Pri spaní vpredu v tričku sa stačí len trochu zakryť aj bundou a je super komfort.

              Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	231
Veľkosť:467,3 KB
ID:	94115Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	155
Veľkosť:772,6 KB
ID:	94116Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	158
Veľkosť:424,6 KB
ID:	94117Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	157
Veľkosť:409,4 KB
ID:	94118Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	152
Veľkosť:467,6 KB
ID:	94119​​​

              Komentár

              • nick.n17
                Member
                • Oct 2023
                • 62
                •   

                #58
                Koho zaujíma ako funguje DCDC na IQ6. Trochu trápim s evDash, ale auto poctivo dobíja. Niro, by malo už hneď vymlátených 12V.

                Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	225
Veľkosť:67,8 KB
ID:	94121

                Komentár

                • nick.n17
                  Member
                  • Oct 2023
                  • 62
                  •   

                  #59
                  "Statický" predohrev aku. Zapnúť auto, nastaviť nabku, vypnúť hud/displej atď, vystúpiť, zamknúť auto (cez appku alebo otvorené okno - lock, a dať vysunúť okno).

                  Cca po 30-40 min. 23/27 na aku (190kW, 2 stupne do 230kW) .

                  Krkolomné, ale aspoň je tu takáto možnosť.


                  Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	234
Veľkosť:507,3 KB
ID:	94132

                  Komentár


                  • nick.n17
                    nick.n17 komentoval
                    Upraviť komentár
                    Aby to nebolo len také pekné. Kým som sa dostal na ionity 8km spodok skončil za 23°C v slabom coldgate na 19°C (120kW). 20°C bolo už vo Viničnom po 3-4 km od domu a to som mal nastavené Ionity ako nabku. Nepochopím ako môže takto dilentatsky robiť niekto vývoj a plytvať zbytočne energiou a časom. :-(

                    Z 30 na 80 to potom nabilo za 19min.

                  • Wilo
                    Wilo komentoval
                    Upraviť komentár
                    Neda sa toto integrovat do nejakeho dialkoveho ovladaca / appky? Lebo ten postup je skoro ako volant Mr. Beana. Ci tam by musel byt nonstop prijmac pod prudom co by zral 12V? A aky zmysel ma nastavenie nabijacky? Neda sa to rovno sparovat s manualnym predohrevom, ta funkcia tam predsa je? Asi som zabrzdeny, ale nepochopil som vyznam takychto taneckov 🤨

                  • nick.n17
                    nick.n17 komentoval
                    Upraviť komentár
                    Wilo Význam: Žena/dieťa potrebovala ísť na otočku niečo zobrať. So 4st. 30% SoC aku by sme trčali na nabke výrazne dlhšie. A na 8km po Ionity sa mi aku ohreje len o 2-3 stupne. Potreboval som nutne statický predohrev.

                    Táto krabička len ukazuje teplotu aku. Nič viac.
                    Spustil som automatický predohrev na parkovisku a išiel od auta. To bolo všetko. Len kórejské autá nezamkneš diaľkovým ovládačom, keď sú zapnuté. Preto je tam takýto rituál. Píšem to pre iných Hyundai/Kia, nie pre majiteľov Tesly,.

                    Áno, pre vás je to nelogické. Rovnako pre tých, čo si majú možnosť auto nabiť doma.
                    Manuálny predohrev je iba v ccNc infotainmentoch.

                  • Wilo
                    Wilo komentoval
                    Upraviť komentár
                    nick.n17 ok dik za vysvetlenie, som nechapal vyznam, ale teraz to dava zmysel. Bol som v tom, ze manualny predohrev sa dostal uz do I6, prip. cez nejaky update. Klobuk dole za takuto vynaliezavost 👍
                • Miroslav Rojko
                  Senior Member
                  • Nov 2016
                  • 1318
                  •   

                  #60
                  2024 Ioniq 6 v USA je ladnejsi o 2500 az 3000 USD vo vsetkych vybavach s lepsimi parametrami/vylepseniami. Ocakavam tiez vo vyspelej Europe o par mesiacov.
                  The Hyundai Ioniq 6 is one of the most efficient and interesting all-electric sedans on the market in the U.S. The 2024 model year is also more affordable.
                  [priezvisko]@me.com

                  Komentár

                  Pracuje...
                  X