Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

BMW i4

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • E-Up!
    Member
    • May 2020
    • 87
    •   

    #16
    Mne to vychádza na 60870, alebo príspevok 2400 EURO dostane aj zahraničný kupujúci?
    Pripojené súbory

    Komentár


    • klikar
      klikar komentoval
      Upraviť komentár
      Tento prispevok dostava len rakusan. A dalej treba porovnat ci dph sadzba v krajine nakupu a krajine registracie je rovnaka, lebo aj tam vznika cenovy rozdiel.
  • E-Up!
    Member
    • May 2020
    • 87
    •   

    #17
    Wilo

    Čo sa týka tej spotreby, našiel som porovnávací test:

    https://www.youtube.com/watch?v=C44uTJdjnxU

    Čas 14:08, rozdiel v spotrebe minimálny, je to však základná verzia i4 vs TM3 LR.

    Ďalší test reálnej spotreby:

    https://www.youtube.com/watch?v=rxWTIW4IcCQ

    Čas 1:00

    Rozdiel 3 - 4,7 kWh v neprospech i4, rozdiel max 20 %.

    Komentár


    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Ty si neodbytny… keby si bol aspon trosku profesional, tak si zistis aj rok vyroby a model tej testovanej TM3. Ale urobil som to za teba.

      To prve video porovnavali RWD i4 vs AWD TM3 LR. To, ze AWD papa prirodzene viac ti asi netreba objasnovat, ci? Mensi rozdiel v spotrebe je teda uplne logicky, a je to ukazkova hanba pre BMW, ze s jednym motorom ma stale vacsiu spotrebu ako dvojmotorova Tesla.

      To druhe video testovali TM3 pred 2 rokmi, tzn. ze to bude rok vyroby 2019-2020. To, kam sa TM3 posunula ohladom efektivity od tej doby, vratane Octovalve, softwaru atd, si uz zisti sam 😉

      Ja som skusal obe auta, a rozdiel bol podstatne vacsi. Podstatne. A nebol som sam, rovnake postrehy ma mnoho dalsich. Co ma neustale privadza k otazke, preco si robil to porovnanie? Si asi jediny redaktor, ktory robi porovnavacie testy na zaklade katalogovych udajov a… YouTube videi? Pisem to znova, porovnavaj jabka s jabkami a hrusky s hruskami, a pis to, co realne na vlastnej kozi zistis. Inac sa strapnis. Aspon si uznaj, ze tapas a varis z vody, cisto na zaklade teoretickych udajov. Tak sa nerobi seriozna zurnalistika.

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo
      V príspevku vyššie som spomínal, že je to i4 v základnej verzii, nepotrebujem vysvetlenie, že dvojmotorová verzia má vyššiu spotrebu. To, že je BMW v porovnaní s Modelom 3 ťažšie o viac ako 300 kg má nezanedbateľný vplyv na spotrebu. Je mi jasné, že to bude prisudzované na vrub konštrukčnej vyzretosti Modelu 3, chýbajúce kilogramy by som hladal niekde inde. Nech si však každý urobí vlastný názor.
      Nie som redaktor, k tomuto sa nebudem vyjadrovať. Súhlasím, že porovnanie Modelu 3 s i4 je porovnávanie rozdielnych tried, Tesla je často označovaná za prémiovú značku, ktorou samozrejme nie je. Ale ako tu už bolo spomínané v predchádzajúcich príspevkoch na Model 3 sa nemožno pozerať ako na automobil, ale ako na elektromobil, resp. pojazdný smartfón. Ale asi si všímam na aute nesprávne detaily, jazdný prejav, komfort, spracovanie dnes už asi nikoho pri automobiloch nezaujíma.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Ak vies, ze to je RWD vs AWD, tak potom nechalem, co si tym videom chcel vlastne povedat. Na margo hmotnosti, ked sme uz pri videach, s ktorymi si zacal ty - pozri si jedno z poslednych Bjornovych, kde testuje vplyv hmotnosti +400kg na spotrebu EV. Nie je tam takmer ziadny rozdiel 😉 takze logicky, uspora bude niekde inde
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #18
    Chalani, popisali ste tu toho viac ako mal ten clanok ale autor stale nechape (alebo nechce chapat).

    Tak polopate - ked chcem o niecom nieco napisat, tak si aspon zistujem zakladne veci, inak je to len dalsi zbytocny text .

    E-up, mi pripadas ako keby si tu na fore nebol roky. Vsetko sa to tu opakovane preberalo a ty teraz, ked si to porovnanie zvrzal na celej ciare, sa snazis detskymi argumentami stale niekomu oponovat. Ja som sa do argumentacie moc nezapajal, lebo som na zaciatku videl, ze do morku kosti si budes obhajovat tie scestne zavery a uvahy a je to na dlhe vysvetlovanie bezbzdarnehonvysledku. Wilo tu pomaly zodral klavesnicu, pripojili sa dalsi, samozrejme je tu na fore niekolko tem a dokola omielane veci, ktore Ti tu pisu o cenach, vylepseniach, …. Stacilo len par minut prebehnut temy o TM3.
    Taketo suche porovnania na zapade robi umela inteligencia a cita sa to podobne - vymenovane parametre, pozamlcovane fakty lebo pocitac nerozmysla atd. Alebo tak ako hlas vo Tvojich videach ten clanok za Teba pisala nejaka skusobna AI a ked uz si tam dal svoje meno, tak sa dostavas do obrazu ? Neviem co si mam mysliet. Ak to pisala AI, tak gratulujem, nerozoznal som to od cloveka ako krasne hadzala slova do viet. Ale od poctivej automobilovej novinarciny a pochopenia, co auto je dnes na rozdiel od toho, ako sa auta brali pred 20 rokmi a trendov v automobilovom priemysle to ma daleko. Ako jeden priklad, ze mlada generacia serie na technicke riesenia a zaujima ju pouzivatelsky zazitok - infotainment, co ma Tesla roky vpredu.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav ďakujem za vysvetlenie, priznám sa, že som pozabudol, že je to vlastne teslaclub, tak ma mrzí ak sa moje príspevky niekoho dotkli. Nemá zmysel sa púšťať do ďalších diskusií, každá strana si bude hájiť svoje. Mrzí ma však, že je to len o subjektívnych pocitoch či už jednej alebo druhej strany.
      Len pre zaujímavosť, čo presne som v tom porovnaní zvrzal? Nešlo o porovnávací test, v článku som porovnal parametre a ceny jednotlivých vozidiel. Nemám problém si priznať chybu, preto sa pýtam, kde konkrétne v článku mám chybu, rád sa nechám poučiť.
      Naposledy upravené E-Up!; 17-05-2022, 17:41.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Ano si na Teslaclube, a strana tu bude jasna. Sam nemam rad fanaticke hajenie Tesly. Ma svoje problemy, a nechcel som sa do toho pustat. Preto som poukazoval primarne na BMW, a sklzlo to tam, kam nemalo. Avsak stale tu opakujes o subjektivnych pocitoch, a toto uz davno nie je o subjektivnych vnemoch. To su empiricke data a skusenosti, ktore si sam potvrdil svojimi linkami, ale do clanku sa nedostali. A zarputily sposob, akym sa stale snazis obhajit spotrebu BMW, musis uznat, ze je podozrivy, a dal by som ruku do ohna za to, ze to je zaplateny clanok. Ano asi by som sa spalil. Ale toho pocitu sa nezbavi nikto, kto to BMW niekedy skusal, sialenu spotrebu dokazalo uz mnoho YouTuberov, novinarov, laikov. To sa proste neda obhajit, ani komfortom. Je to krasne auto, je to pekne auto, ale ako EV je to nepodarok.

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Pekne si to napísal, vidím to rovnako, bohužiaľ z opačnej strany

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      E-Up! poviem len toto:
      1. Cenu si uviedol inu aka je vskutocnosti, resp. za aku sa da normalne kupit. Ake boli dovody, co ta k tomu viedlo?
      2. Porovnaval si AWD TM3 s RWD i4- co si cakal? Ze v spotrebe TM3 sa AWD vobec neprejavi?
      3. Vaha- myslis ze je to len napr. v odhlucnenych materialoch a sedackach? Ved dodatkove odhlucnenie tuto u kolegov v Brne ma do 40kg a to je ine odhlucnenie ako to z vyroby aj v pripade BMW. Ved Tesla je z hlinika a ma inu hustotu elektrolitu a dalsie a daslie vylepsenia. Vsade na YT vidis videa ze TM3 60kwh LFP je naj EV v pomere cena/vykon a realne ziadna i4 sa na nu nechyta. Mozme sa bavit o kvalite sedaciek, ale ani v BMW nie je v zaklade ta ista sedcka ako ta priplatkova.
      4. BMW i3 bolo "cele" z carbonu a plastu, cca. 1300kg napriektomu na dialnici zralo pri 130km/h 24kWh+, malo najhorsi pomer vaha/spotreba na trhu. A to som fanusik i3, jednu sme aj mali a ked sa o 2,5cm znizi a daju sa rozsirovacie podlozky tak to auto je o 500% lepsie v jazdynch vlastnostiach a to nehovorim ked sa na to nahodi OEM nastavitelny podvozok pre meganu RS :-).
      5. Objem kufra, FRUNk je dost podstatny a hned to ide v prospech TM3.

      Tesla ma chyby, ma ale snazia kazdy rok este raz kazdy rok robit upgrady a necakat na facelift. TM3 je na trhu dlho a napriektomu predaje prerazaju stropy. Opytajme sa preco? Co je to co robi tesla inak? Preco bolo 500k ludi ochotnych dat len tak na verimboha 1000$/€ ke ukazali TM3?
      Naposledy upravené mozeg; 18-05-2022, 10:18.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav, Wilo - musim sa trocha E-Up! zastat. Podobne zavery som mal v hlave mesiac dozadu ked som tuto temu zakladal. Ale casom ako som si zacal data poskytnute vyrobcom overovat a citat/pozerat viacej uzivatelskych recenzii tak sa moj nazor zmenil. Mozno toto caka casom aj E-Up!.
      Dajte tomu cas.
      Mna ako dlhorocneho sofera s mil+ kilometrami za volantom celkom i4 zaujalo, sofersky sa mi paci, ale ako tu bolo uz niekolkokrat povedane, ako elektromobil je to v porovnani s konkurenciou bieda.
      Karosarsky, podvozkom a interierom ma i4 navrch, ale ako elektromobil (a specialne GT na dlhe trasy) je vitazom jednoznacne TM3. (Stale som este v i4 nejazdil, zatial som ju mal moznost iba ochytat staticky, takze moj nazor stale moze byt ovplyvneny)

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg
      Tak ešte raz:

      1. Cenu som uvádzal na základe tesla.com pre slovenský trh:

      TM3SR+ pre SK: 55044 €, pre AT: 56370 €, pre DE: 54450 €

      Ostatné trhy som nepozeral, rozdiely v cenách sú minimálne, aký význam má kúpa auta v DE ak zákazník ušetrí 600 €?

      2. Reagoval som na spotrebu vyššiu o 40 % ako uvádzal Wilo, v článku som neporovnával AWD s RWD.

      3. Nie je to len o odhlučnení, ale 40 kg to nebude. Aby sa to priblížilo na úroveň BMW bude to reálne 70 - 75 kg, odkaz pre neveriacich:

      https://www.ahifi.cz/clanky/detail/b...emium-plus.htm

      Nepopieram konštrukčné prvky použité v TM3, každopádne stačí sa pozrieť na detaily montáži ahifi ako vyzerajú odstrojené časti interiéru Tesly a ako BMW, rozdiely sú zrejmé.

      4. BMW i3 je primárne určené do mesta a diaľničnú spotrebu je absurdné riešiť. Tak ako tu niekto spomínal neporovnávajme hrušky s jablkami.

      5. Priznávam, tým, že BMW je prerábka tak chýbajúci batožinový priestor v prednej časti zamrzí. Osobne oželiem predný frunk na úkor praktickejšej karosérie liftbacku, je to vec názoru.

      Neustále zlepšovanie TM3 je nepopierateľné, prvky elektromobilu sú asi najlepšie na trhu, povedzme, že majú náskok 5 rokov pred konkurenciou, v prvkoch typických pre auto zaostávajú 5 rokov za konkurenciou

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      @E-Up!

      Takze,

      1. Rozdiel v cene 54k vs 58k je jasny a sorry ak ti nechyba 600 eur kudne posli. je rozdiel ci clovek vidi 54k alebo 56k alebo 58k je to psychologia. Svoju TM 3 LFP som kupil za 48k €.
      2. K odhlucneniu chces mi povedat ze BMW ma odhlucnenie ake robia v AHIFI? Tak ak budem mat v ruke i4 tak pofotime ci je rovnake. Asi tazko, light odhlucnenie ma 56kg- https://www.ahifi.cz/konfigurator-od...ateDvere/light

      Co kvitujem je ze i4 je zatial jedina normalna konkurencia TM3.
      Naposledy upravené mozeg; 18-05-2022, 12:53.
  • E-Up!
    Member
    • May 2020
    • 87
    •   

    #19
    mozeg

    1. Áno rozdiel v cene je 3000 € v neprospech BMW, kde mám však akumulátor väčší o nezanedbateľných 20 kWh a aj napriek tomu, že je podľa slov diskutujúcich i4 pažravá, dojazd bude vyšší. BMW má vyšší výkon a lepšie zrýchlenie. Za koľko si kúpil Teslu ty je pre budúceho kupujúceho nepodstatné, keďže v takej cene sa dnes nová TM3 kúpiť nedá. Narážam nato, že cenové rozdiely medzi jednotlivými krajinami sú pre Teslu minimálne. Len tak zo zvedavosti ak je kupujúci zo Slovenska a kupuje Teslu cez nemecký konfigurátor platia pre neho rovnaké podmienky ako keď kupuje cez slovenský konfigurátor?

    2. Odhlučnením z ahifi sa Tesla dostane hlučnosťou na úroveň i4, je však smutné, že zákazník si musí riešiť nedostatky vozidla individuálne a rozoberať interiér nového vozidla nie je najšťastnejšie riešenie.

    Komentár


    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      E-Up! Jedine co rozhodne su predaje, uvidime. S tou velkostou akku by som bol opatrny, napr. EV 6 ma 77kwh baterku, eNiro 64kwh baterku v realite prejdu rovnaku vzdialenost. uvidime ake bude realne i4 po celorocnom cykle. Ale chapem ze ked je rozdiel 3k € a nie 10k ako tomu bolo este pred par mesiacmo. moze sa i4 javit ako lepsi kauf. Spokojnost zakaznikov ukaze. ja chcem cely balicek sluzieb: spotreba, rychlost nabijania, planovanie nabijania, Ak by malo BMW rovnake odhlucnenie ako to co ponuka Ahifi tak tam eni tolko aut na odhlucnenie (BMW spalovaky).

      Inak este sa vratim k tej spotrebe pouzijem udaje z clanku EPA spotrebu:
      v clanku
      80,7kWh ................... 470km...i4
      57,5kwh..................... 380km...TM3

      Cize to auto pouzije 22kWh navyse aby preslo o 90km viac, hmmm. Z toho je jasne ze spotreba bude vyrazne v prospech TM3 a nebude to iba v 100vkach watow.

      WLTP spotreba
      80,7kWh ................... 578km...i4 (18" kolesa)
      57,5kwh..................... 511km...TM3 (18" kolesa)

      Takze pane vedouci, neco tu nesedi :-). Proste to zere.
      Naposledy upravené mozeg; 18-05-2022, 14:02.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Problem je, ze i4 sa k tej spotrebe ani nepriblizi 🙈
      Ani EPA, ani WLTP. TM3 ju sice nedosiahne, ale aspon sa k nej priblizi.

      Na margo mojich 40%… ked s TM3P mam pri 180kmh okolo 260-270Wh, a s BMW i4M50 pri 140kmh 310Wh, tak si skus tipnut, kolko ten bavorak zerie pri 180kmh a tiez skus, kolko ma TM3P pri 140kmh. Ja vysledok poznam z vlastnej skusenosti 😉

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Na dosahovaní spotreby WLTP nie je nič ťažké, máme na Slovensku youtubera, ktorý s prehľadom robí dojazdy o polovicu aj viac ako je WLTP.

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg

      Kona je 2 triedy menšie auto ako i4 alebo TM3.
      Služby, ktoré ponuka Tesla minimálne na Slovensku sú diskutabilné. Ok majú sieť Superchargerov, na Slovensku sú to len 4 miesta a mimo nich je vstavané plánovanie nabíjania nepoužiteľné. A to nespomínam cenu nabíjania, ktorá na Superchargeroch nie je najlacnejšia. Povedzme si úprimne Slovensko je pre Teslu nezaujímavé.

      Ešte tej kupé TM3 napr v Nemecku. Ok nižšia cena 600 E je možno pre niekoho zaujímavá, ale aby som kvôli takej úspore cestoval do Nemecka pre auto mi príde smiešne.

      Navrhujem uzatvoriť nikam nevedúcu diskusiu.
      Ak to zhrniem Model 3 je lepší po stránke elektrického pohonu, infotanmentu a použitých technológii v konštrukcii. i4 je lepšia v tradičných disciplínach ktoré sú typické pre autá. Každopádne nech si každý vyberie čo mu vyhovuje. Tvrdiť však, že Modeo 3 je lepší ako i4 mi príde scestné.

      Ďakujem za kritiku článku, chcel som sa dozvedieť, kde mám chyby a nepresnosti ale žiaľ tu sa odpovede zrejme nedočkám.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Ale ved nepresnosti a chyby ti tu ludia presne vypisali.

      1) Rozmery - dal si remizu 1:1, aj napriek tomu, ze Tesla ma vacsi zadny kufor plus ma dodatocne este aj predny, a teda pojme viac nakladu. To, ze i4 je Liftback je z praktickeho hladiska fajn, ale to uz nie je argument pre kategoriu Rozmery, ale Praktickost/Komfort. Takisto TM3 ma podstatne viac miesta pre pasazierov, aj ked rozmery a len minimalne dlhsi razvor tomu nemusia nasvedcovat. Ako prepac, ale toto na remizu nie je ani nahodou, i4 je vnutorne preukazatelne mensia po vsetkych strankach.

      2) Spotreba - na tebou uvadzanu priemernu spotrebu sa s i4 dlhodobo nikdy nedostanes, a dokonca si to, co si napisal, este neskor aj sam sebe vyvratil videami, ktore si tu sam pridal. Vskutku nechapem, ci si tym chcel vsetkym povedat, ze umyselne pises v clanku bludy, alebo to mame brat ako update clanku, a teda aj spotreby by sa mali upravit? Nerozumiem. Zakazdym sa tu odvolavas na ine hodnoty.

      3) Cena a vybava - porovnavas oba modely v zakladnej vybave, ale po spravnosti by mali byt oba nakonfigurovane tak, aby ponukali co mozno najrovnakejsiu vybavu, aby sa porovnavali rovnocenne auta. Cena i4 by sa mala navysit o prvky, ktore Tesla ponuka standardne, t.j. bezdrotova nabijacka telefonu (+207€), vyhrievanie volantu (+279€), hifi system (+393€), vyhrievanie sedadiel vpredu a vzadu (+786€), adaptivny tempomat (+567€), komfortny vstup a startovanie (+672€), driving assistent (+930€). Zrazu nam cena BMW poskoci o takmer 4000€, a pritom sme tam nepridali nic luxusne, len sme dorovnali vybavu Tesly, a su to vacsinou zakladne funkcie, niektore z nich pri EV dokonca klucove (vyhrev sedaciek a volantu). Tieto prvky vybavy su mimochodom uplne standardne na vacsine mainstreamovych EV.

      So zbytkom clanku v zasade problem nemam, ale v tychto 3 bodoch vyslovene zavadzas. Ci to bol umysel alebo nedbalost necham na teba.

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo

      Pre poriadok:

      1. Budem citovať text z článku:

      "Z hľadiska rozmerov sú si oba konkurenti veľmi podobný. Dĺžka Tesly Model 3 je 4 696 mm, BMW i4 je dlhšie má 4 783 mm, na šírku je to 1 849 vs. 1 852 mm v neprospech Tesly a výška je 1 443 mm pri Tesle a 1 448 mm pri BMW. Až na dĺžku ide rozmerovo o veľmi podobné vozidlá. Pri dĺžke rázvoru má navrch kalifornský Model 3, ktorý svojim rozmerom 2 875 mm prekonáva mníchovské i4 o takmer 2 centimetre. Skóre z hľadiska rozmerov je nerozhodné 1:1."
      Nechápem čomu nerozumieš, porovnával som rozmery, žiadna zmienka o batožinovom priestore, opakujem písal som o vonkajších rozmeroch, nie o batožinovom priestore a vnútorných rozmeroch.

      2.

      Hodnoty spotreby, ktoré som v článku uvádzal pochádzajú z databázy ev-database.org, ktorú vo svojich videách používa napr. aj Electrodad a okrem údajov od výrobcu uvádzajú aj namerané parametre. Možno pre teba sú to bludy, zrejme máš presnejšiu štatistiku meraní ale prezradím ti jednu zaujímavosť. Testoval som viacero elektromobilov a dojazdom a spotrebou tá databáza je veľmi blízka realite. Ale zrejme máš viac informácií ako ev-database.org.

      3.

      Aký hifi systém a driving asistent má TM3 v porovnaní s i4 navyše?
      Spomínané prvky výbavy, nie sú štandardom pri mainstreamových EV, to je len tvoja mylná predstava. Súhlasim však, že vyhrievanie predných sedadiel a volantu by malo byť súčasťou štandardnej výbavy.

      Čo sa týka tej spotreby snáď žartuješ keď tu dávaš príklady spotreby TM3 pri 180 km/h. Pokiaľ by sme mali na diaľniciach neobmedzenú rýchlosť, tak možno by to bolo aj relevantné. Argumentovať nižšou spotrebou pri rýchlosti, ktorá prekračuje max. dovolenú rýchlosť o 40 km/h mi príde detinské.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Aha, a vysvetlis mi, aky vyznam maju v porovnani vonkajsie rozmery? Mal som za to, ze ludia si kupuju auta podla rozmerov tak, aby zmestili dnu to, co potrebuju (pasazieri, batozina, detske sedacky, kocik, pes). Si prvy clovek, ktoreho som stretol, pre ktoreho su dolezite vonkajsie rozmery a nie vnutorne 😂 jediny pripad, kedy niekto riesil vonkajsie rozmery, bolo, ked mal niekto staru garaz projektovanu na Skodu 105. Ale takeho cloveka asi nebude zaujimat ani jedno z tychto aut. V uplne kazdom teste, porovnavacke, recenzii sa riesia primarne vnutorne rozmery a na tom stoji cely test. Vonkajsie rozmery sa spominaju z technickeho hladiska na zaradenie do spravnej triedy, ale inac su uzivatelsky v porovnani vzdy nepodstatne. Ale chapem, chces byt iny a vniest do sveta autozurnalistiky novy vietor. Ok beriem. Mozno sa inspiruju aj ostatni, a namiesto porovnavania priestoru nad hlavou, na kolena, pre ramena atd budu vsetci teraz porovnavat len vonkajsiu hmotu. Skus svoju ideu nadhodit aj inym redakciam, ale asi ta vysmeju.

      Spotrebu si si tu vyvratil ty sam svojimi videami. Ale chapem, plateny PR clanok, zadanie znelo, najst najnizsiu hodnotu a pracovat s nou. Ziadne vyhrady.

      TM3SR ponuka v standarde vylepsene audio, TM3LR/P ponuka premiove audio. BMW i4 prichadza so zakladnym audiosystemom, mozes si priplatit Hifi system na urovni SR, alebo premiove audio na urovni LR/P. Balik Driving Assist ponuka bezpecnostne asistencne systemy, ktore ma TM3 v standarde. Bol som v tom, ze si aspon katalog videl ked si pisal test, ale vidim, ze nie.

      Vyssia rychlost je priekazna v ukazani, ako efektivne a aerodynamicky je navrhnute auto. Nie vsetci chodia okolo komina len do Auparku. Vela z nas cestuje na zapad, a v DE vies vyuzit aj vyssiu rychlost. Od toho je siet Superchargerov, na dlhe presuny, nie na vikendovy nakup. Ale ok, robis recenzie len pre domasedov. Beriem.

      Chcel si chyby a nepresnosti, ale v podstate si tvrdohlavy, a ides si beztak svoje. Nevidis, alebo nechces vidiet rozdiely. Na co sa potom pytas? Pis dalej teoreticke porovnania a neries diskusie…

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo

      No neviem, mám pocit, že tvrdohlavo si ideš stále ty svoje. Tým, že sú autá rovnakých rozmerov, sú vpodstate v rovnakej triede, preto tá remíza. Snažím sa ti to vysvetliť, ale ty si ideš stále svoje o vnútornom priestore, čo už s tebou.

      Rovnako s tou spotrebou, napísal som odkaz na zdroj, ten je podľa teba nereálny a blud, opäť si ideš svoje. Zaujímavé, že v tých videách, ktoré spomínaš je aj spotreba TM3 vyššia ako podľa ev-database.org.

      A v čom je to audio v TM3PR prémiové, počas jazdy konto audio neprišlo ničím výnimočne, ale možno to bude tým, že kvôli hluku auta nemohlo ukázať svoje kvality.

      Predstáv si, že to porovnanie som robil primárne pre domácich. Človek čo často cestuje dlhé vzdialenosti do zahraničia bude hľadať iné auta, ktoré sú pohodlne a tiché aj príjemných presunoch. Ale prezraď, keď už si tu spomínal vyššie rýchlosti ako dlho sa dá jazda takouto rýchlosťou vydržať, keďže predpokladám, že pri tejto rýchlosti bude na palube TM3 riadny ramus.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Ale ved vzdy sa ma porovnavat rovnaka kategoria, takze precomto vobec bodujes a davas nejaku remizu? Cize keby si s tou BMW i4 porovnaval Teslu Model S, ktora je vacsia, ale tym padom mimo kategorie, kto by ziskal ten bod? BMW za to, ze je mensie, alebo Tesla za to, ze je vacsia? Zamotavas sa coraz viac 🤔

      Na margo hluku, nie nemam s nim problem, stale je to auto tichsie ako vacsina spalovakov, a bol som uz Svajciarsko, Nemecko, Taliansko, Francuzsko aj Chorvatsko a Bosna a Hercegovina. V Nemecku bez problemov aj 100km usek, a vzhladom na to, ze som v minulosti vlastnil 3 roky sportovu nemecku premiu s V8 a znamym odznakom, a TM3P je konkurent prave tychto sportovych premii, tak s kludnym svedomim mozem prehlasit, ze aj napriek slabsiemu odhlucneniu, je na dlhej trase Tesla stale tichsia a komfortnejsia, a po ceste som menej ohucany. 3-rocne skusenosti so 420+ konovou V8 a rocna skusenost s TM3P 😉 ale ano odhalil si, vsetci majitelia M, AMG aj RS na dialnici trpia, a nevedia si uzit ani premiove audio kvoli nadmernemu hluku 👌

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Osobne k spotrebe, ak chceme vysledky potrebujeme obe auta na rovnakej trase iduce za sebou a striedajuc sa.

      Ked som pouzil trojclenku na EPA spotreby vyslo nasledovne:

      TM3 ......................470km.................71kWh
      BMW i4.................470km..................81kWh

      Rozdiel 10kWh pri rovnakej vzdialenosti. Takze nam to pri i4 vychadza spotreba o cca 2kWh viac akoTM3.

      Co sedi podla Evdatabase.org
      BMW i4
      Efficiency*
      172 Wh/km

      TM3
      Efficiency*
      151 Wh/km


      Samozrejme pri mixe mesto/dialnica 23C bez AC a nie dialnicnou 130km/h.
      Naposledy upravené mozeg; 19-05-2022, 08:23.

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg
      V priemere teda spotreba vyššia o 15 %, to je naozaj až taká tragédia? Bavme sa o kombinovanej premávke, ktorá je najbežnejšia dennému používaniu.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Ty nicomu nerozumies. Vonkajsie rozmery su predsa dolezite ked chces budit dojem, ked chces porovnavat kto ma vacsi, ked si rieisis komplex atd. Takych ludi je hafo. Tak nehovor ze nikoho nezaujimaju vonkajsie rozmery.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #20
    Pôvodne zverejnené od jux Pozrieť príspevky
    TM3 SR+ MiC LFP.
    Za rok mame na nej najazdenych 15 tis km.
    Realna spotreba: v aute len vodic: start: Ludrova (vonk teplota 5 stupnov) (Ruzomberok) - cez Donovaly - ciel: BA (vonk teplota 12 stupnov) trasa: 275,7 km. Zimne 18tky, Rychlost podla predpisov + 4kmh, priemerna spotreba 150Wh/km, minute 41kWh, v BA ostalo 16%.
    Zbytocne sa bavite o spotrebe bez konkretneho merania v rovnakych pomienkach.
    Odmerajte porovnajte.

    Komentár


    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Súhlasím, prečo nezrealizovať porovnávací test, iba tak sa dozvieme pravdu a nemusíme sa tu doťahovať.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #21
    Pôvodne zverejnené od E-Up! Pozrieť príspevky
    keďže predpokladám, že pri tejto rýchlosti bude na palube TM3 riadny ramus.


    Uzasne subjektivne zhodnotenie "ramusu" TM3 bez akehokolvek realneho porovnania.

    Komentár


    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Bjorn meria aj hluk, ked odmeria i4 tak to porovname o kolko decibelov je to viac a budeme vediet kolkokrat je TM3 hlucnejsia. Zatial to je o subjektivnom nazore.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Bjorn uz hluk meral, priemerny rozdiel mensi ako 1dB

      BMW i4 M50 — — 65.75dB
      Tesla Model 3 Perf — — 66.62dB

      Ano BMW malo znackove premiove gumy a Tesla mala lacne cinske, po spravnosti by sa mali auta merat s rovnakou znackou obutia. Plus nam nedolozil doklad o kalibracii hlukomeru ☝️😁
      Naposledy upravené Wilo; 19-05-2022, 09:05.

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Až na to, že BMW má širšie pneumatiky a hlavne meranie bolo realizované na mokrej vozovke, ktorá je v zásade vždy hlučnejšia. Už rozdiel 1 dB je pri vnímaní hlučnosti pre človeka dosť výrazný, vidno to aj v tabuľke rozdiel medzi najtichším a najhlučnejším elektromobilom v bjornovej tabuľke sú 4 dB.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Absolutna vacsina ludskej populacie nepocuje rozdiel 1dB. To je odborne medicinsky aj fyzikalne potvrdene. Mala cast populacie rozdiel pocuje, ale len specificke frekvencie, a idealne bez dalsich sprievodnych ruchov, t.j. sluchatka alebo odhlucnena miestnost. To, ze v Tesle pocujes “viac” hluku je primarne sposobene tym, ze pocujes viac zvukov (vietor kvoli panoramatickej streche, odvalovanie gum atd), ale nutne to neznamena, ze je to fyzikalne vacsia uroven hluku. Len je tam proste sirsie spektrum frekvencii. Preto na EV vodic pocuje zvuky, ktore na spalovaku casto nepocuje. Nemusi to byt nutne kvoli horsiemu tlmeniu, ale kvoli tomu, ze v spalovaku to prehlusi motor, a tuna ten zvuk chyba.

      Ad spotreba - zabudas, ze to je teoreticky vypocet, a v skutocnom svete tak nikto nejazdi a nikto sa tym neriadi. Teda zjavne okrem teba 😁

      Inac akurat som pozeral motor i4, vyzera, ze BMW nezostali nic dlzni svojej povesti, a hodili tam rovnaku koncepciu budeneho asynchronneho motora ako iX3. To, ze tam maju casovanu bombu, ktora majitela vyjde dost draho, si uz dako nespomenul. Rovnako ako skutocnost, ze TM3SR ma LFP baterku, cim sa znacne odlisuje od akejkolvek konkurencie na trhu, a pre niekoho to moze byt vdaka konkretnym poziadavkam silny dovod na vyber prave toho konkretneho modelu.

      Fun Fact: V Cine dosiahla iX3 uz historicky milnik - za 2021 najviac technickych zavad spomedzi vsetkych SUV, spalovacich aj elektrickych, najcastejsie sa vyskutuju zlyhanie motora a zlyhanie baterie. Takmer 10x viac problemov ako cinsky chudak na druhom mieste, takmer 20x viac ako tretie miesto. Neviem ci to dokonca nebude aj historicky rekord, priemerny index je 5-13, iX3 dala 113. Premiovka za vsetky prachy…

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      E-Up! Tu mas blind-test na vnimanie rozdielu 1dB. Kliknes dole na otaznik, prehra ton. Mas zakliknut ci je rovnaky, alebo sa po 1 sekund zvysil/znizil o 1dB. Ak das toto v aute tak si pan

      https://www.audiocheck.net/blindtests_level.php?lvl=1

      Je tam 10 “kol” aby sa vylucila nahoda a stastie. Ides

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo
      Ak myslíš hluchú populáciu, tak možno aj áno. Pri meraní hlučnosti zabúdaš na jednu podstatnú vec a to že stupnica je loagritmická. Zvýšenie hlučnosti o 3 dB znamená zdvojnásobenie vnímanej hlučnosti. A reálne medzi TM3SR+ a i4 bude väčší rozdiel ako 1 dB, keďže BMW sa meralo za mokra. Ale súhlasím, nenáročnému zákazníkovi to nemusí vadiť.

      A ako sa podľa teba jazdí v skutočnom svete, skús ma poučiť, určite sa dozviem niečo nové. Vlastne EPA, WLTP sú len vymyslené tabuľky, ktoré s realitou nemajú absolútne nič spoločné. No možno by si mal o tom informovať spomínané organizácie, ušetria si aspoň námahu, keď ich údaje sú absolútne nepresné.

      Napíš mi prosim ťa nejaký odkaz, kde sa reálne riešili odchádzajúce motory rovnakej konštrukcie ako má BMW v iX3 al i4.

      Ako dopadla v tej štatistike Tesla, nejaké relevantné údaje budú?

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo
      Chceš mi povedať, že nepočuješ tie rozdiely? Veď ten test keď si pustiíš po sebe tak minimálne v 80% sa musíš trafiť, samozrejme ak nie si hluchý.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Cele zle, pleties sa coraz viac a viac.

      Rozdiel 3dB znamena, ze potrebujes 2x vacsi vykon. T.j. ak ti 200W dava 102dB, na 105dB potrebujes 400W vykonu. Na to, aby si mal, laicky povedane, 2x vacsi hluk, potrebujes 10dB. Ach jaj…

      Rozdiel 1dB v aute nemas sancu postrehnut bez meracieho zariadenia, rozdiel 3dB postrehnes doma, ale v aute takisto nie, bez meraku. A pri beznej jazde na dialnici, alebo v meste s hustou premavkou, nebudes pocut ani tie tvoje 4dB. To nie je o hluchej populacii, to su fakty a fyzikalne zakony.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      V realnom svete sa jazdi tak, ze kazdu chvilu stojis na semafore, potom davas prednost chodcom, potom trcis v zapche, kde tu potrebujes vyjst aj nejaky kopec, kde tu sa motkas za kamionom, a ked sa konecne uvolni protismer tak das podlahu aby si sa ho zbavil. V zime sadas do ladoveho auta, v lete zas do vypeceneho, a potrebujes si urobit nejaky teplotny komfort. Pocas jazdy mas takisto casto zapnute kurenie alebo klimu. Casto aj niekoho vezies, a inokedy ides sam. Na dialnici sa mozes pripajat plynule alebo dynamickejsie. A to iste sa tyka aj vyjazdov z obce. Niekedy tomu proste vypecies aj v meste, lebo casomiera zelenej ukazuje 3s do prebliknutia. Niekedy sa pred teba niekto tesne zaradi a ty musis prudko spomalit, a nasledne zas minut energiu na rozbeh. Akiste si videl, ako sa robia WLTP a EPA testy, ako maju prisne naordinovane konkretne teploty, presne rychlosti, v nerealistickych podmienkach Jaaaaaj ved sme to mali Dieselgate, a vseliake “udelatka”, ktore presne tieto situacie vyuzivali. Velmi priekazne su tie testy 😁

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Tu nejde o mna, ja to pocujem, aj bez sluchatiek. Ale v aute to nebudes pocut, citaj poriadne co pisem cely cas a to, ci to pocujem ja alebo ty znamena maximalne to, ze si mozes pogratulovat, ze patris k 1-5% populacie. Ale tych ostatnych 95-99% to pocut proste nebude.
      Naposledy upravené Wilo; 19-05-2022, 18:33.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Mnohi nepocuju ani sanitku co huka aby jej uhli, tak co tu riesite ci pocuju 1db.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Taur ja to neriesim, to tuna kolega sa rozplyva na rozdiely 0.9dB 🫢 na ceste sa samozrejme stratia aj podstatne hlucnejsie specialitky

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo
      Veď píšem, že nenáročnému to môže stačiť. Niekomu stačí pustiť hlasnejšie rádio aby hluk prekryl silnejším hlukom.
      Ten jazdný štýl a situácie môžu byť pre niekoho typické, zas by som to nepaušalizoval. Napr. ja sa s takýmito situáciami čo popisuješ stretávam výnimočne a to myslím, že jazdím relatívne dosť veľa.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #22
    Pôvodne zverejnené od Find all postsView ProfileSKolja Pozrieť príspevky
    Mal niekto uz v rukach i4? Vyzera ze to je konecne auto ktore moze konkurovat TM3 ale pritom stale ostava autom a nie tabletom na kolesach ;-)
    Mne tvoje tvrdenie o tablete pripada velmi smiesne... Hlavne ked TM3 je pre mna vo vsetkych parametroch lepsim autom ako BMW i4.
    The BMW i4 eDrive40 M Sport uses an 80.7 kWh battery pack, has a WLTP-rated range of 365 miles, and reaches 62 mph in 5.7 seconds. In comparison, the entry-level Tesla Model 3 has a 75 kWh battery, gets 374 miles of WLTP-rated range, and hits 62 mph in 4.2 seconds.

    Komentár


    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      jux a ten smiley na konci vety ";-)" si si nevsimol? Malo to byt myslene ako vtip. A na zaciatku pisem "Vyzera". Zalozil som tuto temu presne koli tomu aby som si ujasnil moj nazor, ktory bol na zaciatku iba na zaklade "papierovych" dat. Ako so v predchadzajucom poste po mesiaci napisal, TM3 je omnoho lepsi elektromobil a diskusia v tomto vlakne mi tiez pomohla k danemu vysledku dospiet.
      Tak sa nerozculuj, vsetko je tak ako ma byt ;-). Pekny vikend

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      A naco je dobre napisat pol strany textu a na koniec ho zabit sklebakom, ked ani nie je jasne na ktoru cast textu sa sklebak vztahuje. Preferujem jasny text.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      jux neviem o akej pol strane hovoris, je to par viet. Precitaj si prispevok este raz. Ten "sklebak" sa vztahuje presne na tu vetu v ktorej je napisany. Text je podla mna napisany jasne, nech sa prihlasi kazdy kto nepochopil o co mi v prvom prispevku islo.
      Neviem preco sa viaceri teslaci ohrazaju voci tomu prirovnaniu, ked prave ten "tablet" je centralny riadiaci prvok celeho auta. Ako sam Elon hovori, jeho ultimatnym cielom je plne autonomne auto ktore si ludia nebudu kupovat do vlastnictva ale prenajimat ako sluzbu (ktora bude riadena cez ten tablet).
      Vsetci uznavaju ze tesla je v elektromobiloch daleko pred ostatnymi, pretoze od zaciatku riesi elektromobilitu ako e2e sluzbu, kdezto ostatne automobilky stale len predavaju auta.
      Tesla ale nie je v uplne vsetkych parametroch lepsia ako i4, a tu sa vedie polemika o vahe jednotlivych veci. Kedze tato vaha je subjektivna, vznikaju okolo toho diskusie. A preto sme tu na fore a diskutujeme.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Uz to nerozpitvavaj, jednoducho ja v prispevkoch ocakavam priame a jednoznacne nazory a cokolvek co nazor v poslednych znakoch obracia proti textu prispevku je len znehodnotenie textu. Pre jednoduchost na take prispevky nebudem reagovat.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      jux - stale nechapem na co narazaz. Dana veta na ktoru reagujes je uplne jasna a ten "sklebak" je jej sucastou a neobracia vyznam danej vety ale je jej neoddelitelnou sucastou. Ta veta by mala taky isty vyznam aj bez emotikonu, akurat by bolo treba v dalsej vete napisat ze slo o ironicke prirovnanie.
      Zahadou mi je aj tvoja druha veta kde pises za na taketo prispevky bez informacnej hodnoty reagovat nebudes, a predsa sa tu rozpisujes.
      Ak ti nieco vadi, napis co to je priamo a pokial sa bude dat, tak sa budem snazit nabuduce tomu vyhnut.
      Zatial ti zelam pekny den.
  • E-Up!
    Member
    • May 2020
    • 87
    •   

    #23
    Stále sa tu spomína vysoká spotreba BMW i4. Prikladám odkaz z testu BMW i4 eDrive40 pri diaľničných rýchlostiach medzi Mníchovom a Frankfurtom. Spotreba pri 130 km/h 21,4 kWh, spotreba pri 160 km/h 26 kWh. Podľa moderátora spotreba a efektivita porovnateľná s TM3.

    Komentár


    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      “Podla moderatora” 😁 kto tu ma RWD TM3, prispejte spotrebou 😉

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo

      Mám tu aj niečo pre teba, skús to porovnať so svojou TM3 PR :

      https://www.youtube.com/watch?v=vZ9w7mtH8KI

      BMW i4 M50

      100 km/h 18,2 kWh

      120 km/h 21,5 kWh

      130 km/h 23,2 kWh

      O koľko je tvoja Tesla úspornejšia?

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      100 km/h 14,5 - 16 kWh

      120 km/h 17 - 18 kWh

      130 km/h 18,2 - 19 kWh

      Sucha cesta >15°C, plynula jazda, kolesa R20 (vacsie). Este vacsia matematicka zabava prichadza za dazda alebo v mraze, kde ten rozdiel atakuje 40% ako som uz v minulosti pisal 😉 alebo pri vacsich rychlostiach, co je pri tejto kategorii prirodzene, nekupujes si ///M kvoli nakupu v Lidli, na to ti staci aj obycajna i4 40.

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Reálna spotreba TM3 bude vyššia, v porovnaní s Polestar 2 to vychádza o 15 % viac ako zobrazuje palubný PC.

      https://www.youtube.com/watch?v=0vOlRYvEd4w

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Boze vsak si tu Teslu uz kup a neteoretizuj tu. Ked na to nemas, pozicaj si ju na mesiac. Stale sa tu ohanas nejakymi YouTube videami ludi, o ktorych tu vacsina ludi ani nikdy nepocula, a nedal si este ani jeden argument podlozeny osobnou skusenostou z dlhodobeho pouzivania. Viem kolko minam podla toho, kolko nabijam. Ak chces naznacit, ze miniem viac elektriny ako nabijem, tak blahozelam, objavil si perpetuum mobile a poprel zakony fyziky. To naozaj nie je zlozita matematika a nie je potrebne sa tu hrat na nejaku teoreticku, realnu a YouTubovu spotrebu. Na viacerych BEV mam za 7 rokov odjazdenych uz vyse 200.000km, viem kolko som za cely ten cas minul kWh, gum aj penazi za servis. A Tesla je po Ioniqu zatial stale najefektivnejsie auto, ake som kedy mal v pouzivani. Ale kludne dalej teoretizuj, vidim, ze YouTube je tvoj revir a jedinou informaciou, co dokazes poskytnut. Ak nemas viac nic k veci, dovolim si to ukoncit.

    • E-Up!
      E-Up! komentoval
      Upraviť komentár
      Ďalujem, nemám záujem o taký elektromobil Vidím, že akákoľvek komunikácia s tebou je ťažká, ľudia čo otestovali Teslu o nej vlastne nič nevedia a všetko je to vymyslené a pravdu máš len ty. Argumenty ťa nezaujímajú a stále si ideš svoje, máš pravdu, zbytočná diskusia.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Potvrdzujem Willove cisla u TM3 LR AWD. A to mam model stary 3 roky.
      23.5 kWh/100 km pri 130 je dost. To nemam ani s Modelom S. Tam som okolo 20.
      Neviem na co sa tu hadate. Kazde auto je ine a BMW na tom este musi popracovat, no.

    • ivan32
      ivan32 komentoval
      Upraviť komentár
      Je úžasné sledovať ako sa niekto bez osobnej skúsenosti snaží vyvracať osobnú skúsenosť druhého. Hmmm, komu asi verím viac....

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Po BMW i3, eNire som skoncil pri TM3 60kWh LFP preco asi? Spotreba, spotreba, spotreba, dostupnost SCH z hladiska funkcnosti, rychlost nabijania. O features ani nehovorim a za cenu 48k s DPH. Nech si kazdy kupi co mu vyhovuje. Kto 2x kupi 2x prerobi.

      Trea chapat ze ak by malo i4 nizsiu spotrebu stacila by mu aj mensia baterka a tym by stalo menej penazi. Zaroven ked chce clovek taku vybyvu aku ma v TM3 tak si musi priplatit dalsi 3k, takze realne je i4: drahsie o 3,6k EUR, viac zerie: DO 120kmh o 2kWh a pri 130kmh o 4kWh, spolieha sa na externu siet nabijaciek, z pohladu entertainmentu mi nic navyse oproti radiu ako ho pozname nic nedava, ma menej kufroveho priestoru. Naprotitomu ma pocitovo (kazdy vnima inak) lepsi podvozok, "po***** tlacitok" a vyduchov klimatizacie a je to BMW.
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 244
    •      

    #24
    Dnes som isiel chvilu za i4 M50. Na krizovatkach si to jeho vodic uzival :-D. Co ma ale zarazilo, bol vycnievajuci kryt diferencialu/motora na zadnej naprave. Nie je to vela, ale pri znizenom podvozku to moze byt na SK cestach niekedy problem.

    Komentár

    • SKolja
      Member
      • Dec 2018
      • 244
      •      

      #25
      Uz je tu nejaky majitel? Ci budem prvy? (o rok a pol ked dorazi ;-))

      Komentár


      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        update z Mnichova: dodavka koncom Aprila 2023

      • E-Up!
        E-Up! komentoval
        Upraviť komentár
        Kedy bola realizovaná objednávka a o akú verziu ide?

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        e35 objednane tusim 21.12.2022

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Stále nikto? Dnes mi prišiel mail, auto je hotove a 8.5. si ho preberám...
        Asi dovtedy nezaspím ;-)
    • SKolja
      Member
      • Dec 2018
      • 244
      •      

      #26
      Tak a je to tu...
      Prvé dojmy po 200km. Plus: ticho, aerodynamický (ne)hluk, Harman Kardon, dynamika, jazdní asistenti - udržiavanie v pruhu, zachranarska ulička, zastavenie na stopke, semafore.
      Mínus: Android Auto nefunguje z OnePlus mobilmi, nabíjacia krivka (zlatý Ioniq 28kWh), trošku gumený/wobbly prejav na 17'' pneu, umiestnenie USB portov, odkladacie priestory, nastavovanie klimatizacie v aute a dialkove klimatizovanie cez appku.

      Vidíme sa v sobotu na zraze..
      Naposledy upravené SKolja; 10-05-2023, 08:46.

      Komentár


      • E-Up!
        E-Up! komentoval
        Upraviť komentár
        Aký je maximálny výkon nabíjania tejto verzie, resp. aká je realita nabíjacej krivky? Tie 17" kolesá na naše cesty budú asi dobrou voľbou. Aká je cena takejto konfigurácie?

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        E-Up! nabijacia krivka je totozna ako u e40, akurat je posadena kusok nizsie koli mensej kapacite baterie. Maximum je znizene z 205kW na 180kW.
        Realita sa bude iba testovat, ale od 50% ide pod 100kW a od 80% pod 50kW. Dufam ze inzinieri pracuju a buduce verzie SW posunu pokles nabijacieho vykonu k vyssim percentam. Momentalne je to nad 50% tragedia (OK, v porovnani z niektorymi inymi autami (napr. Subaru, Toyota) nie az tak velka ale aj tak).
        17" kolesa su super aj po Viedni, v centre mesta po tych kockach clovek nevie ze po nich ide (samozrejme hluk od pneu pocut pokial mam na ticho radio).
        Ja som sa z cenou vysplhal na peknych 63k€. Z e40 som atakoval 70k€ a to uz bolo moc na moj sucasny budget. BMW na elektricke auta ziadne fleetove zlavy momentalne nedava.

      • E-Up!
        E-Up! komentoval
        Upraviť komentár
        Lacné to teda nie je Aký je reálny dojazd tejto verzie?

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        po necelych 1000km mozem povedat ze mesto bude 400+ a dialnice 300km leto a v zime zhruba -15%

      • E-Up!
        E-Up! komentoval
        Upraviť komentár
        Na tak malý akumulátor to nie je až tak zlý dojazd. Akým elektromobilom si jazdil pred i4kou? Máš možnosť to porovnať?

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        4,5 roka Ioniq 28kWh. Ioniq mal super nabijaciu krivku. Za 20 min bateria nabita do 92%, cely cas maximalny vykon. BMW je v tomto ohlade velmi konzervativne, nabijat nad 60% pomaly nema vyznam, pri 80% to treba kazdopadne zabalit. Spotreby su na BMW o 3-4kWh vacsie ako na Ioniqu. Kabina v Ioniqu je priestrannejsia a sedenie lepsie. BMW ma zase super odhlucnenie a neporovnatelne lepsie jazdne vlastnosti (Ioniqu sa v kuse pretacaju predne kolesa, vykon bol nad moznosti pneumatik a prednej napravy). Najvacsim sklamanim je na BMW nabijacia krivka, 10-80 za 30 min je sen, realne 20-70% za 30 min. Pri dialkovych cestach sa dostavame na nabijanie kazdych 200-250km (zatial stale nevyskusane, ale takto mi to pride podla toho co som doteraz odsedel na nabijackach). Cize v tomto ohlade to az taky velky posun nie je. Ocakaval som ze realne budem moct robit 2x tolko ako som robil z Ioniqom. Realita zatial je niekde okolo 1,5-1,7. 2x pravdepodobne bude robit e40. Tam ale pomer kapacity baterie (76,6kWh vs 28kWh vyuzitelnych) je 2,7.
        Ak BMW softverovo upravi nabijaciu krivku (tak ako Tesla urobila na Modeli 3) tak hadam budem spokojny. Zatial ale v tomto ohlade nie som.
    • SKolja
      Member
      • Dec 2018
      • 244
      •      

      #27
      ​​Nabijacia krivka e40 + moje spotreby (prvy den 17,5kWh a to som behal poza Vieden po kopeckoch a po dialnici 140km/h)

      Komentár

      • SKolja
        Member
        • Dec 2018
        • 244
        •      

        #28
        Este trocha k pneumatikam. Co som porovnaval, tak vyzera ze v AT vsetky e35/e40 maju symetricke pneu v predu/vzadu 245 ak sa objednaju 17 alebo 18 palcove kolesa. 19 palcove uz su asymetricke 245 vpredu a 255 vzadu a to iste plati pre M50. 17'' su vzdy Eco pneu, od 18'' dava BMW normalne
        17'' pneu po mojej skusenosti nedoporucujem, za normalnych okolnosti su super pohodlne, ale v pripade trochu agresivnejsej jazdy nedrzia uplne dobre a auto sa trocha vlni. Na 18'' je to o dost lepsie. 19'' su uz moc tvrde na bezne jazdenie.

        Komentár


        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          edit ku originalnym kolesam, default 17'' su 225/55, default 18'' su 245/45 (18'' su sirsie).
          Po prezuti z 17'' na 18'' sa uplne eliminovalo plavanie auta v zakrutach a aj predo/zadne naklony pri prudkej akceleracii a brzdeni. Pri rozdieli 10km v udavanom dojazde medzi 17'' a 18'' uz nabuduce nebudem o 17'' vobec uvazovat (ani pre zimne obutie).
      • SKolja
        Member
        • Dec 2018
        • 244
        •      

        #29
        Vcera som si trochu pokempoval na nabijacke a pozbieral som par dat. Tuna je nabijacia krivka zo nazbieranych dat. Ziadna velka slava. Prvy graf je podla SoC, druhy podla casu.
        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:74,6 KB ID:	91746
        Ziadna velka slava, najzaujimavejsia (najuzitocnejsia) je cast 0-25%SoC, pripadne 0-60%SoC. Nad 60%SoC je to utrpenie, respektive strata casu.
        nick81 na taketo logovanie by sa evDash stale zisiel ;-)

        Dodatocna uprava 19.7.2023:
        Od dnes vie my BMW app (3.7.0) kreslit nabijacie krivky. Este ako ich dostat von :-)
        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	194
Veľkosť:66,0 KB
ID:	91825
        Naposledy upravené SKolja; 19-07-2023, 08:47.

        Komentár

        • jeeff
          Member
          • Nov 2015
          • 192
          • lubos1519
          •   

          #30
          Pre zaujimavost posielam nabijaciu krivku Tesla S LR 2023, zhodou okolnosti som v sobotu nabijal na Supercharger V3 z 13% do 90%. Nabijanie po 20 minutach malo 70%, cele nabitie z 13% do 90% trvalo 36 minut.

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Snímka obrazovky 2023-07-17 o 7.29.13.png
Videní:	244
Veľkosť:46,6 KB
ID:	91784 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Snímka obrazovky 2023-07-17 o 7.30.44.png
Videní:	244
Veľkosť:137,4 KB
ID:	91786
          Pripojené súbory

          Komentár


          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            Takto nejako som si to predstavoval aj ja na BMW, ale bohuzial realita ma sklamala :-(. Dufam aspon ze po case pride update ktory sucasny stav vylepsi

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            nemas poznacene, kolko kWh si za ten cas nacerpal?

          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            TeslaMate mi v statistike pise, ze za tych 36 minut (13%-90%):
            Added: 73.85 kWh
            Used: 75.10 kWh
            Efficiency: 98%
            kW: 123.1 kW

            to kW vyzera byt ako priemer nabijania.

            Inak toto je auto, ktorym sa da ist HR na jedno nabijanie. Do SC Sormas prichadzam s 48-50%, nabijem pocas jedla do 99% a dojdem az na Zadar SC s 13% (cize kludne dole do Zadaru do mesta bez dalsieho nabijania). Da sa v pohode ist aj Senec->SC Zagreb a potom az kludne dole za Sibenik. Ale nikto z posadky to dalej ako za SC Sormas nevydrzi bez toalety, takze chodime tam, kedze je tam 16 stojanov ;-) V HR mi potom staci jedno kratke 10 minut WC na 50kW MOL nabijacke (ak nechcem ist na SC Zadar), chodim do okolia Sibenik. Respektive dodrzat 130km/h a HR spravim do Sibenik bez dalsieho nabijania.

            To auto (Model S LR) je na dialkove cestovanie fakt mega vyborne, sam som prekvapeny. 100kwh baterka, famozna spotreba. Nastava tam uz ten zlom, ze ta nabijanie ziadno neobmedzuje. V Sormas je to typicky nabite na 100% skor ako stihneme zjest jedlo. A to tam uz vsetkych casnikov a listok pozname, takze uz s prichodom objednavame, aby to bolo rychle.
        Pracuje...
        X