Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

EV a strešný nosič na bicykle

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Andischo
    Junior Member
    • Jun 2021
    • 19

    EV a strešný nosič na bicykle

    Zdravim, je tu niekto kto nosi biky na streche? Moje ID4 nema tazne, preto rozmyslam, ze kupim stresny nosic na bicykle. Hlavne ma zaujima, ako velmi narastie spotreba, aby sa z z toho auta nestalo dake primestke vozitko s dojazdom 200km. Diky
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1543
    •   

    #2
    Jazdil som v lete so strešným nosičom, nie bicykle, ale paddlboardy, lebo som lenivý ich fúkať. Ovšem len na pomerne krátke vzdialenosti do 50 km rýchlosťou max. 80-90 km/hod. Nepozoroval som veľmi nejaké zvýšenie spotreby. Ale úprimne na väčšie vzdialenosti 200-300 km by som s tým asi nešiel. To by som radšej išiel bez nosiča a na mieste fúkal. S bicyklami nemám skúsenosti.
    Ešte pripomeniem, že väčšina nosičov pri rýchlostiach okolo 60 km/hod, ak sú prázdne, tak nepríjemne píska. Ak sú zaťažené, ten zvuk sa neobjavuje. To som pred kúpu nevedel. Ideálne by bolo nosič najprv odskúšať, ak to predajca umožňuje, ale to väčšinou nie.

    Komentár


    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      aj na autá, ktoré NEmôžu mať ťažné sa "guľa" montuje. napríklad nosič bicyklov, ... viď leaf, bmw i3, ... a v oficiálnych servisoch.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1316
    •   

    #3
    mám nosič byciklov na strechu a je to otrava, s vyšším autom tiež treba zohľadniť, že treba rebrík alebo stoličku, lebo vykladať bicykel, nedajbože elektrobicykel na strechu a ešte ho upínať asi 40 cm nad strechou, nie je žiadna malina

    zároveň sa človek môže zabudnúť pri vchádzaní do podzemných garážií alebo pod prístrešok

    jednoznačne odporúčam nosič na ťažné
    [priezvisko]@me.com

    Komentár

    • Jiri GrandPa
      Senior Member
      • Dec 2016
      • 707
      • viera8131
      •      

      #4
      Spotreba ti narastie priam strašidelne. Pri 139 km/h aj cez 50%. Je to blbosť. Treba guľu. Aj s tou budeš mat o min 20% väčšiu spotrebu.

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa Presne tak, len gula je riesenie, ktory blazon by vykladal bicykle na strechu. Do garaze s bicyklami na streche nevojdes. U mna je gula podmienkou u kazdeho auta.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Viem, ze toto je rada len pre tych co maju na autach gule s moznostou tahat prives ako ja, no na dlhsie trasy, ked treba viezt bicykle alebo nieco ine na guli, je ovela efektivnejsie dat bicykle do privesu pod plachu ci pevny kryt privesu, potom spotreba narastie minimalne, lebo prives je blizko za autom, neprodukuje velky aerodynamicky odpor ako kostrbate bicykle za autom, co trcia cez boky auta. Narast spotreby je vtedy maly, staci spomalit z 130 na 120 a spotreba je cca rovnaka.
    • Rasto6
      Member
      • May 2019
      • 45
      •      

      #5
      Na e-trone s jedným bicyklom na streche pri ďialničnej rýchlosti cca 20% s viacerými bicyklami pokojne aj spomínaných 50%. Ja na ťažnom vozím aj 3 e-bajky a rozdiel je minimálny do 5% po ďialnici. Neviem či ide dodatočne na ID4 namontovať ťažné a za pokus to stojí.

      Komentár

      • Wilo
        Member
        • May 2019
        • 337
        •      

        #6
        Urcite musi existovat aftermarket riesenie aj pre vozidla, co nemaju z vyroby tazne. Si pamatam, ze na prve Ioniqy a Leafy, co nemohli vobec mat gulu, existovali nejake riesenia dodatocne montovanej gule s obmedzenou nosnostou, cisto na ucely upevnenia nosica bicyklov. Vyslovene bolo zakazane na tom tahat, ale malo to nosnost nejakych 75kg a aj TÜV schvalenie pre taketo pouzitie.

        Komentár

        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 1316
          •   

          #7
          Samozrejme ze existujuntazne na id4, ale to by si musel niekto dat pracu napisat do googla tri slova “id.4 tazne zariadenie” a hned pod prvym odkazom ukaze tazne od dvoch roznych vyrobcov po dvoch typoch.
          [priezvisko]@me.com

          Komentár


          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            takže Andischo máš tu návod, niekto objavil teplú vodu

          • Andischo
            Andischo komentoval
            Upraviť komentár
            Dakujem Miroslav, otazka bola na stresny nosic vs spotreba. Samozrejme viem, ze gula aftermarket existuje na ID.

            Preco som sa chcel vyhnut gule je cena riesenia. Cca 800€ gula a instalacia + thule nosic dalsich 500€. Strecha je tak za 1/3 cenu.

            Dalsia vec je, ze biky vozim 3x do tyzdna. Instalovat zadny nosic kazde 3 dni a skladovat ho sa zblaznim. Na strechu vyhodit 8kg cestak nie je problem.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Reagoval som na predchadzajuci prispevok “Urcite musi existovat aftermarket riesenie aj pre vozidla, co nemaju z vyroby tazne.”

            1fisker teplu vodu objavujeme neustale, vsak ?

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            A preco by som ja mal googlit? Ja tu gulu nepotrebujem 😂 ci na co mala byt akoze ta reakcia?
        Pracuje...
        X