Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Supercharger pre všetky značky EV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    Supercharger pre všetky značky EV

    Čo sa šepkalo (a nahlas povedalo od statnych predstavitelov dvoch krajin) a testovalo v Nemecku na jar, už potvrdil aj sam najvyssi:

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	380518D2-475A-4070-AA46-7574AEE5F5BB.jpeg
Videní:	324
Veľkosť:77,1 KB
ID:	74474
    [priezvisko]@me.com
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    #2
    A na otazku, ktorych krajin sa to tyka, tak odpovedal, časom všetkých. Takže kde maju rovnaky konektor (v Europe) ako ine EV, nic tomu tento rok nebrani. Len co povedia skalní, ked pridu so svojou Teslou na SCH a budu cakat az si tam dobije nejaky korejec, na sieti, kvoli ktorej sa ine EV neoplatilo kupit. Chcem vidiet tie pohlady
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      za mna to nie je smiesne. nemam teslu, ale pride mi to voci teslakom nefer.... urcite sa im nebudem posmievat.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      hudino Ja by som tam z úcty ani nechodil. Ale keď si to tak vezmeme, kto sa chodí pásť Ionity za 0.79eur (ktorý má tiež člen DCS napr. za 0.29e). Prakticky nikto. 2 stojany v SC sú skoro stále prázdne. Kľudne môže byť SCH pre non-tesla za 1-1.2e/kWh a nebude tam takisto nikto.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      ja myslím, že Ionity v Senci je občas využité - keď dajú nejakému novinárovi k testu aj ZSE kartičku

    • Peter A
      Peter A komentoval
      Upraviť komentár
      predpokladam ze chce cerpat dotacie na stavbu SCH a preto musi povolit nabijanie aj inych znaciek a vycleni len par stojanov z celkoveho poctu v jednom nabijacom mieste

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      -este stale to moze zabit cenou (blizkou Ionity)
      -aj medzi teslakmi sa najdu individua, ktori napriek 100% obsadenosti a frontou pred stojanmi si kalibruju baterku na SC pri 99% SOC (vtedy aj citigo by si bralo viac )

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Este zaujimavejsie bude ako sa budu tvarit ked pridu na SCH sa superrychlonabit a budu stat v sore, lebo obsadene stojany napr. eup/citygo/leaf/kia/zoe... ktore budu cuckat 30-50kw.

    • Peter A
      Peter A komentoval
      Upraviť komentár
      k id4 mam od VW moznost nabijania na Ionity pri bezpausalovom nabijani za ludových 0,55€

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      s jednaním o dotáciách na výstavbu to začalo v Nemecku a neskôr o nich jednali s Nórmi a všade bola odpoveď - keď sprístupnia SCH všetkým autám, nehovorilo sa o pár stojanoch, takže podľa mňa pripadá do úvahy len scenár, že kde je konektor CCS, musí byť pre všetkých
      a neverím, že by si nemecká vláda, ktorej voličov zamestnávajú nemecké automobilky a ktorej voliči - majitelia EV by sa cítili obmedzovaní, dovolila dojednať inak

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Otazka ci na vsetkych v celej sieti, alebo spristupnit konkretne len tie na ktore zoberu dootacie...

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Miro som zvedavy, ci tam budes nabijat za 89 centov/kWh .
      Za mna je to pekne svinstvo lebo som dal za auto s nabijanim na SC "zadarmo" tolko, co ty za 2 Korejcov.
      Takze ak to chcu pre vsetkych nech laskavo rozsiria pocet stojanov, lebo dnes 4 stojanove SC zufalo nestihaju.

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Nemyslim si ze daju 0.89 za kWh, ak chcu biznis bude to na urovni Tesly. Nehovoriac o pripadnej EU regulacii. 😉

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg preco by nemohli, ked Ionity (co je mimo ineho projekt podporovany aj z prostriedkov EU) moze pytat 0.79€?
  • dango
    Moderator
    Gold Member
    • Nov 2014
    • 693
    •   

    #3
    Inac otvorenie SC pre ine znacky na Slovensku by vela vody nenamutilo. Su na takych lokalitach, ktore clovek nepotrebuje - este mozno LM.
    Sielnicu s velkou zachadzkou nahradza Budca priamo na dialnici.
    Kosice tam maju aj 60kW ejoin (60 a 250 je sice neporovnatelne - ale urobi to max 10minut rozdiel) a 3 kilometre dalej je ZSE UFC
    BA detto, v garazi UFC hub

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      slovenské SCH nie sú až tak vyťažené, ale napr. taký brnenský - tam je podľa fotiek Teslákov často narvané plno ale hovoríme o pre Teslu východných trhoch, podstatný počet SCH je predsa na západe

      ale tu ide o celosvetové uvoľnenie, takže to nie je len o dotáciách v pá EU krajinách, Tesla chce zarábať aj na nabíjaní, keď už sieť majú a je to logické podnikateľské správanie

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Predpokladam, ze ked aj tesla spristupni nabijanie na SC inym znackam, neverim, ze budu do SC dorabat nejaky autorizacny hardver (displeje, tlacidla alebo citacky kadecoho). Bude to musiet fungovat bud len priamo cez autorizaciu EV s SC, pripadne cez nejaku mobilnu aplikaciu, kde identifikacia stojana bude len QR nalepkou.
      Navyse by som vyzadoval nejaku reciprocitu, nech ostatni umoznia teslam nabijat technicky aj cenovo rovnako ako nabijaju na SC.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      to s tou reciprocitou je snad zart

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Preco by to bol zart? Ja som sa predsa vo vysokej cene prvej tesly podielal na vystavbe SC, za co mam nabijanie v cene auta dozivotne. Dost silno by ma nepotesilo, keby boli SC obsadene autami co nabijaju smiesnym vykonom dlhy cas a ja by som na nabijanie musel cakat, co sa mi zatial este nikdy nestalo. Reciprocitou rozumiem rovnaky system informovanosti o obsadenosti stojanov, rovnaky komfort nabijania a podobne.

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      No pre mna je otvoreny SCH v LM klucova vec pri cestovani na vychod. V Lete dojdem na jeden sup z BA. V Zime dve zastavky, Budca UFC a SCH LM. Potesi. 287km z BA, 200-250 km z vychodu. To vacsina dnesnych EV dojde.
      Naposledy upravené mozeg; 21-07-2021, 12:29.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      To, ze si si kupil drahe auto nie je argument - kupil si si ho, lebo si chcel. A mas v tom super benefit nekonecneho nabijania na SC. Ale bolo by utopisticke uvazovat, ze to takto ostane. Kazdy s materskou skolou podnikania vie, ze treba dostat vytaznost co najvyssie. Cize od Tesly je to logicky krok pre zvysenie vytaznosti. Mozno zavedu politiku cien podla casov, v case spicky budu mat netesly astronomicke ceny, nevieme s cim blazon pride. A to, ze ziadas mat online stavy, komfort a ceny. No nemyslim si, ze teraz sa stovky providrov po celom svete pokakaju z Tesly a ochotne budu tieto informacie odovzdavat a upravovat pre vas cenniky a urychlene implementovat plug&charge, lebo TESLA.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Argument to je, lebo Tesla majitelom garantovala dozivotne nabijanie a tiez to uvadzala ako sucast ceny, vycislenu v tisicoch dolarov. Ale myslim, ze jux je zrovna z tych slusnych, ktori to nezneuzivali a nabijali doma ako tu viackrat pisal aj kvoli setreniu baterie a ked uz raz za cas su na dlhsej ceste, tak chcu rychle nabit.
      Neriesi to, ze starsie Tesly s free SCH mali starsi konektor a teda ho neobsadia ine auta na nabijacke ? Resp. pridavali na vsetky stojany CCS ? Neda sa nabijat na jednom stojane aj CCS aj starym konektorom ? Toto su otazky, ktore mozno ukazú ze to nebude take zle pre starych majitelov.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Viem, ze Jux a Jirko patria k tym rozumnejsim - len mi prislo zvlastne v tomto tvrdom kapitalizme si mysliet, ze to ostane privatne naveky

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      dango ved Tesla to uz robi v USA tusim, v off casoch zlacnila nabijanie aby tolki ludia nenabijali v spicke.

      A mozno s dotaciami + za prachy zo ziskaju z nabijania neteslakov vybuduju tolko stojanov ze bude pre kazdeho dost.
      Cena vsetko poriesi. Podobne ako na tych obecnych AC nabkach z dotacii, kde pri nastaveni cien vyssich ako pri DC im nehrozi aby tam niekto okrem nudze prisiel nieto este aby boli sori.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #4
    Pôvodne zverejnené od Miroslav Rojko Pozrieť príspevky
    Neriesi to, ze starsie Tesly s free SCH mali starsi konektor a teda ho neobsadia ine auta na nabijacke ? Resp. pridavali na vsetky stojany CCS ?
    Vsetky starsie (120 - 150kW) stojany SC maju okrem typ2 aj CCS konektory (ked prisli TM3 do EU tak najprv narychlo pridali CCS cca polovici stojanov, neskor vsetkym). Nove 250kW maju len CCS, no vsetky starsie tesly co maju typ2 si mozu dokupit lacno retrofit (HW a SW uprava v aute) + adapter Typ2 na CCS. Novsie (S a X) s typ2 ho dostavali k autam ako standardnu vybavu. Retrofit + adapter samozrejme mam aj ja, lebo hlavne smerom na zapad je uz zahustovanim SC vela stojanov len s CCS a vyhladavanie SC s typ2 by bolo nesikovne a obmedzujuce. U nas je 250kW SC len s CCS iba v Kosiciach.

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Aj ked auto bez retrofitu zrejme samo vyhlada tie SC, kde sa vie nabit...

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Nevyhlada. Pri planovani trasy, kde je potreba CCS adapter ti iba napise, ze pre realizaciu tejto trasy potrebujes CCS adapter. Zazil som na ceste do Bruselu. Ale kedze ho mam tak ma to netrapilo.
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 337
    •      

    #5
    Zbytocna panika. Nakolko vacsina aktualnych EV je v nabijani par rokov za opicami tak ani nepodporuju autorizaciu cez CCS. Takze korejec sa sice napichnut moze, ale nasledne moze aj hned odist a novsia generacia EV uz podporuje 200kW+ takze nejake velke zdrzania neocakavam.

    Ma vobec niekto okrem Mercedesu EQS autorizaciu cez CCS? 🤨

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Ak chcu cerpat dotacie presla by im autorizacia len cez CCS? To by bolo skoro akoby ani nespristupnili, aspon zo zaciatku. Podla mna budu musiet poriesit autorizaciu aj inak, trebars apkou, aby mohol nabijat kazdy...

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Preco by nemohla prejst? Protokol CCS obsahuje aj autorizaciu vozidlom. Nie je problem Tesly, ze na to vyrobcovia prdia. Ked to vie najstarsia automobilka s hviezdou na kapote, je skor hanba, ze to nevedia mladsi adepti

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Taur - PROSIM VAS NIEEEE nasa firma tuto ficuru nepodporuje, tak je predsa nemozete v tendri ziadat!! Takto presne ku..ia statne tendre inovacie a podnikalteske prostredie, a je to jedno v ktorej oblasti. Ja toto konkretne vidim kazdy tyzden v zdravotnickych technologiach.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Načo zbytočne predbiehať, ceny budú známe neskôr, spôsob overenia určite oznámia tiež s nejakým predstihom (myslím, že apka na spúšťanie to bude, nakoľko to bude najjednoduchšie riešenie), bolo by zbytočné hýzdiť pekné stojany nejakými tlačítkami alebo displejmi, každý má dnes mobil.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Jo, ja som kludny. Elon ma nejaku predstavu, urcite to x krat premysleli a vedia co robia. V konecnom dosledku to prinesie viac SC stojanov, a ak motyka vystreli, neprekvapilo by ma, ak by Tesla nabehla na gratis/minimalne nabijanie pre Tesly a premiovo spoplatnene pre ne-Teslakov, a realne sa budu vsetci skladat Teslakom na nabijanie a rozsirovanie siete. Za mna win-win, nemyslim si, ze nas teslakov caka katastrofa skor opacne

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      priklanam sa k nazoru Wilo, ze bude dvojaky meter v cennikoch
Pracuje...
X