Hľadal som tému, kam by som zaradil svoj príspevok no žiadnu vhodnú som nenašiel, preto vytváram novú.
Ak kompetentní takú nájdu, kľudne to presuňte.
Po roku od prechodu z BEV na PHEV som si povedal, že si na sobotu skúsim EV, ktoré sa aktuálne predáva tak, aby som zistil, čo sa za rok v EV svete zmenilo a či by mi už dnes EV plne nahradilo PHEV a to bez obmedzovania sa.
Za účelom realizácie môjho zámeru som si zapožičal elektrickú KONU 64 kWh 11 kW AC vo výbave ELECTRIC.
Nejdem hodnotiť auto ako také, od toho sú tu ľudia, ktorým toto auto hovorí "pane" a majú s ním viac skúseností pre zodpovedné hodnotenie.
Skôr by som sa zameral na život s EV, ktoré sa dnes dá kúpiť ako nové a teda s najnovšími technológiami.
Auto som prevzal ráno v MT, pričom mi bolo povedané, že mi zverujú auto za 40 tisíc Eur.
Z MT som vyrazil do ZA, kde ma čakali nejaké povinnosti. Nakoľko som mal program v centre, auto som nechal v Auparku a pripojil na WB, ktorý mám z minulosti odskúšaný. Od auta som odchádzal s SoC 55% a informáciou z palubky, že auto si berie niečo pod 11kW a časom 3:30 do plného nabitia. Po cca 3 hodinách som sa k autu vrátil. WallBox zhasnutý a SoC tuším 75%.
Ak dobre počítam, WB musel umrieť cca po hodine a pol, možno po dvoch. PP písal dojazd cez 300 km a čakala ma BB tak si vravím, že to by som mal otočiť.
Tak som vyrazil smer BB. Tu som mal opäť stretnutie v centre a najbližšie mi vychádzala nabka na Termináli. Parkovisko takmer prázdne, parknem pri stĺpiku a idem do kufra pre kábel.
Samozrejme Typ 2 chýbal, veď prečo by tam pri aute za 40 litrov mal vôbec byť. Keďže Leaf aj Prius tento typ kábla mali v štandarde, povedal som si iný kraj iný mrav a vytiahol "Schuko". Ľavá strana stĺpika mŕtva, tak že ide skúsiť pravú. Nastavil som si kábel na 12A a nechal auto dobíjať. Po dvoch hodinách pribudlo 8% SoC tak som si povedal, že ešte skúsim ejoin a ich 60kW DC na Benzinole pred Jakubom keďže sa vraciam späť do MT.
Ako som už cez deň spomenul v téme tejto nabky, auto som nenabil ani o Wh. Celé to prebiehalo nasledovne:
1. pokus - idem podľa návodu na displeji nabky. Zvolím konektor, vyberiem, či mám password, niečo, kartu. Zvolím kartu. Pripojím konektor s káblom, že by zvládol asi aj 350kW podľa jeho hrúbky a váhy. Priložím kartu. Nabka cvakne a na displeji samé nuly. chvíľu čakám a nič. Tak zvolím ukončiť nabíjanie a vytiahnem konektor z auta.
2. pokus - idem podľa návodu na nálepke na nabke. Pripojím kábel k autu. Na displeji vyberiem konektor. A opäť mám vybrať či sa idem nabíjať cez password alebo kartu. Skúšam zvoli kartu ale displej nereaguje. Tak priložím ejoin kartu. Displej opäť zobrazí obrazovku s rôznymi veličinami ako napätie, prúd apod ale opäť všade samé nuly.
Tak som vrátil konektor do stojana a odchádzam smer MT. Našťastie s dojazdom cez 200 km, pričom domov som to mal cca 60.
Príjazd do MT už bez problémov, auto išlo ako hodinky.
Ráno som si dával otázku, či už prišiel ten čas aby som PHEV v dohľadnej dobe vymeniť opäť za BEV. 12 hodín s BEV mi dal jednoznačnú odpoveď a síce "ešte nie".
Takže asi tak.
Ak kompetentní takú nájdu, kľudne to presuňte.
Po roku od prechodu z BEV na PHEV som si povedal, že si na sobotu skúsim EV, ktoré sa aktuálne predáva tak, aby som zistil, čo sa za rok v EV svete zmenilo a či by mi už dnes EV plne nahradilo PHEV a to bez obmedzovania sa.
Za účelom realizácie môjho zámeru som si zapožičal elektrickú KONU 64 kWh 11 kW AC vo výbave ELECTRIC.
Nejdem hodnotiť auto ako také, od toho sú tu ľudia, ktorým toto auto hovorí "pane" a majú s ním viac skúseností pre zodpovedné hodnotenie.
Skôr by som sa zameral na život s EV, ktoré sa dnes dá kúpiť ako nové a teda s najnovšími technológiami.
Auto som prevzal ráno v MT, pričom mi bolo povedané, že mi zverujú auto za 40 tisíc Eur.
Z MT som vyrazil do ZA, kde ma čakali nejaké povinnosti. Nakoľko som mal program v centre, auto som nechal v Auparku a pripojil na WB, ktorý mám z minulosti odskúšaný. Od auta som odchádzal s SoC 55% a informáciou z palubky, že auto si berie niečo pod 11kW a časom 3:30 do plného nabitia. Po cca 3 hodinách som sa k autu vrátil. WallBox zhasnutý a SoC tuším 75%.
Ak dobre počítam, WB musel umrieť cca po hodine a pol, možno po dvoch. PP písal dojazd cez 300 km a čakala ma BB tak si vravím, že to by som mal otočiť.
Tak som vyrazil smer BB. Tu som mal opäť stretnutie v centre a najbližšie mi vychádzala nabka na Termináli. Parkovisko takmer prázdne, parknem pri stĺpiku a idem do kufra pre kábel.
Samozrejme Typ 2 chýbal, veď prečo by tam pri aute za 40 litrov mal vôbec byť. Keďže Leaf aj Prius tento typ kábla mali v štandarde, povedal som si iný kraj iný mrav a vytiahol "Schuko". Ľavá strana stĺpika mŕtva, tak že ide skúsiť pravú. Nastavil som si kábel na 12A a nechal auto dobíjať. Po dvoch hodinách pribudlo 8% SoC tak som si povedal, že ešte skúsim ejoin a ich 60kW DC na Benzinole pred Jakubom keďže sa vraciam späť do MT.
Ako som už cez deň spomenul v téme tejto nabky, auto som nenabil ani o Wh. Celé to prebiehalo nasledovne:
1. pokus - idem podľa návodu na displeji nabky. Zvolím konektor, vyberiem, či mám password, niečo, kartu. Zvolím kartu. Pripojím konektor s káblom, že by zvládol asi aj 350kW podľa jeho hrúbky a váhy. Priložím kartu. Nabka cvakne a na displeji samé nuly. chvíľu čakám a nič. Tak zvolím ukončiť nabíjanie a vytiahnem konektor z auta.
2. pokus - idem podľa návodu na nálepke na nabke. Pripojím kábel k autu. Na displeji vyberiem konektor. A opäť mám vybrať či sa idem nabíjať cez password alebo kartu. Skúšam zvoli kartu ale displej nereaguje. Tak priložím ejoin kartu. Displej opäť zobrazí obrazovku s rôznymi veličinami ako napätie, prúd apod ale opäť všade samé nuly.
Tak som vrátil konektor do stojana a odchádzam smer MT. Našťastie s dojazdom cez 200 km, pričom domov som to mal cca 60.
Príjazd do MT už bez problémov, auto išlo ako hodinky.
Ráno som si dával otázku, či už prišiel ten čas aby som PHEV v dohľadnej dobe vymeniť opäť za BEV. 12 hodín s BEV mi dal jednoznačnú odpoveď a síce "ešte nie".
Takže asi tak.
Komentár