Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Život s EV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Priusák
    Junior Member
    • Jul 2020
    • 27

    Život s EV

    Hľadal som tému, kam by som zaradil svoj príspevok no žiadnu vhodnú som nenašiel, preto vytváram novú.
    Ak kompetentní takú nájdu, kľudne to presuňte.


    Po roku od prechodu z BEV na PHEV som si povedal, že si na sobotu skúsim EV, ktoré sa aktuálne predáva tak, aby som zistil, čo sa za rok v EV svete zmenilo a či by mi už dnes EV plne nahradilo PHEV a to bez obmedzovania sa.
    Za účelom realizácie môjho zámeru som si zapožičal elektrickú KONU 64 kWh 11 kW AC vo výbave ELECTRIC.
    Nejdem hodnotiť auto ako také, od toho sú tu ľudia, ktorým toto auto hovorí "pane" a majú s ním viac skúseností pre zodpovedné hodnotenie.
    Skôr by som sa zameral na život s EV, ktoré sa dnes dá kúpiť ako nové a teda s najnovšími technológiami.

    Auto som prevzal ráno v MT, pričom mi bolo povedané, že mi zverujú auto za 40 tisíc Eur.
    Z MT som vyrazil do ZA, kde ma čakali nejaké povinnosti. Nakoľko som mal program v centre, auto som nechal v Auparku a pripojil na WB, ktorý mám z minulosti odskúšaný. Od auta som odchádzal s SoC 55% a informáciou z palubky, že auto si berie niečo pod 11kW a časom 3:30 do plného nabitia. Po cca 3 hodinách som sa k autu vrátil. WallBox zhasnutý a SoC tuším 75%.
    Ak dobre počítam, WB musel umrieť cca po hodine a pol, možno po dvoch. PP písal dojazd cez 300 km a čakala ma BB tak si vravím, že to by som mal otočiť.
    Tak som vyrazil smer BB. Tu som mal opäť stretnutie v centre a najbližšie mi vychádzala nabka na Termináli. Parkovisko takmer prázdne, parknem pri stĺpiku a idem do kufra pre kábel.
    Samozrejme Typ 2 chýbal, veď prečo by tam pri aute za 40 litrov mal vôbec byť. Keďže Leaf aj Prius tento typ kábla mali v štandarde, povedal som si iný kraj iný mrav a vytiahol "Schuko". Ľavá strana stĺpika mŕtva, tak že ide skúsiť pravú. Nastavil som si kábel na 12A a nechal auto dobíjať. Po dvoch hodinách pribudlo 8% SoC tak som si povedal, že ešte skúsim ejoin a ich 60kW DC na Benzinole pred Jakubom keďže sa vraciam späť do MT.
    Ako som už cez deň spomenul v téme tejto nabky, auto som nenabil ani o Wh. Celé to prebiehalo nasledovne:
    1. pokus - idem podľa návodu na displeji nabky. Zvolím konektor, vyberiem, či mám password, niečo, kartu. Zvolím kartu. Pripojím konektor s káblom, že by zvládol asi aj 350kW podľa jeho hrúbky a váhy. Priložím kartu. Nabka cvakne a na displeji samé nuly. chvíľu čakám a nič. Tak zvolím ukončiť nabíjanie a vytiahnem konektor z auta.
    2. pokus - idem podľa návodu na nálepke na nabke. Pripojím kábel k autu. Na displeji vyberiem konektor. A opäť mám vybrať či sa idem nabíjať cez password alebo kartu. Skúšam zvoli kartu ale displej nereaguje. Tak priložím ejoin kartu. Displej opäť zobrazí obrazovku s rôznymi veličinami ako napätie, prúd apod ale opäť všade samé nuly.
    Tak som vrátil konektor do stojana a odchádzam smer MT. Našťastie s dojazdom cez 200 km, pričom domov som to mal cca 60.
    Príjazd do MT už bez problémov, auto išlo ako hodinky.

    Ráno som si dával otázku, či už prišiel ten čas aby som PHEV v dohľadnej dobe vymeniť opäť za BEV. 12 hodín s BEV mi dal jednoznačnú odpoveď a síce "ešte nie".
    Takže asi tak.
  • Pavol
    Member
    • Nov 2018
    • 61
    •   

    #2
    Dúfam, že Ťa horepopísané problémy neodradia od prechodu na BEV. Ja som dosť odvážne preskočil z Hybridov na čisté elektrá. Priznám sa, že nový Prius model 2019 som mal už skoro doma. Mám tri BEV a nemenil by som. Fiat 500e, Ioniq1 a Kona sa pekne dopĺňajú a už som dávnejšie začal tretiu stovku najazdených elektrokilometrov. A nejazdím len okolo komína,

    Komentár

    • EV_Future
      Member
      • Mar 2018
      • 74
      •      

      #3
      na eJoin sa mi este nikdy v zivote nepodarilo nabit, uz to beriem ako taku "tradiciu", ze vzdy ked prechadzam cez BB, tak sa zastavim na tom Benzinole, pripadne vyssie pri Kolibe a vyskusam, ze co ak teraz nahodou pojde Ale mne vdy po prilozeni ich karty len vyskoci okno s textom "Error" a nic viac sa nedeje. Keby si nabijal kdekolvek inde, tak som presvedceny, ze by to slo uplne bez problemov. Z vlastnej skusenosti viem, ze s vynimkou eJoin som vzdy v pohode nabil vsade, kde som potreboval.

      Komentár

      • Taur
        Member
        • Dec 2019
        • 296
        •   

        #4
        Preto som ja zvolil ZOE, mat ako zalohu AC 22kw je na nezaplatenie. A pri Zoe je AC viac nez polovicna rychlost priemeru DC.

        Komentár

        • jux
          jux
          Senior Member
          • Apr 2015
          • 1378
          •      

          #5
          @priusak Takze si vo svojom prispevku zhodnotil neuteseny stav nabijaciek, za to BEV nemozu.

          Komentár

          • curgali
            Member
            • Jul 2014
            • 310
            •   

            #6
            Milý Priusák. Takže v roku 2021, keď máme na Slovensku 15 UFC /SCH od Tesly nepočítam/, cca 100 ks 50kW nabíjačiek a veeeeľa AC nabíjačiek/ nechce sa mi to počítať /, tak si zistil, že s 64kWh Konou ti ešte nedáva zmysel prejsť na BEV. Tak ja, čo som začal v r.2015 s 24kWh Leafom, ked počet rýchlonabíjačiek na SK by sa dal spočítať na dvoch rukách a za 3 r. som s ním najazdil 140.000 km ti hovorim len jedno....počkaj si. Možno v druhom živote sa ti ten prechod podarí. Poznám také príslovie: ,,Kto chce psa biť, palicu si nájde"...alebo ,,Kde nie je vôľa, nie je ani cesta". Len toľko k tvojmu problému s prechodom na BEV....

            Komentár

            • mozeg
              Member
              • Dec 2015
              • 439
              •   

              #7
              No, ja Priusakovi celkom rozumiem. Presne tieto otazky si kladu ludia aj v mojom okoli, ked sa zacneme bavit o prechodu alebo o kupe BEV ako druheho auta do rodiny. Ti co byvaju v bytovkach nechcu riesit nabijanie ani len 1x do tyzdna niekde mimo a cakat alebo nechavat auto niekde a cestovat potom napr. MHD a o niekolko hodin opat to iste. UFC sice mame ale absentuju na strategickych bodoch po SR (budca je asi vynimka), na severnej trase chyba v ZA ako sol. Takze stale sa treba spoliehat na 50kW nabky a to uz je v dnesnej dobe morda.
              Zaroven ak sa ide dlhsia trasa je vhodne z domu odchadzat so 100% co opat znamena ist nabijat mimo domu a tak stale dokola. Vacsina ludi si kupi hybrid alebo plug in hybrid a su spokojni.

              Komentár


              • curgali
                curgali komentoval
                Upraviť komentár
                Mozeg...ľudia su pohodlný. Ak majú prekročiť malú prekážku, tak si radšej zvolia dlhšiu obchádzku, aj keď si za ňu priplatia. Chce to vysvetľovať a dávať osobný príklad, že keď sa chce, tak to ide. Treba ľudom povedať, nech idú na stránky Teslaclubu a iných portálov. Nech si trošku naštudujú, o čom to je.Mne sa podaril tento rok takýmto prístupom presvedčiť jedného môjho kamaráta. Predal spalovák a už jazdí na ID3 ako jedinom aute v rodine. Zobral som si ho pod svoje elektromobilné krídla, vyškolil ho z elektriky a z iných potrebných daností, ktoré by mal vedieť motorista, keď prejde na BEV. Už sa 2 týždne veľmi teší z ticha a dynamiky auta a vozí všetkých svojich známych a to nadšenie odovzdáva ďalej....

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                A nie je v ZA nahodou ten megahub od GW vedla Dubna, ktory dava 62/100/150kW? Ja som tam teda este nebol, ale v appke mi to svieti, a Duben je jedno z mala OC v SR, ktory dokonca ani nie je zachadzkou ak pokracujes smer MT.

              • mozeg
                mozeg komentoval
                Upraviť komentár
                Ono mne sa realne podarilo presvedcit ludi na BEV iba tych zo mozu nabijat doma. Nikto byvajuci v bytovke nemienil chodit a hladat nabijacku.

              • palo47
                palo47 komentoval
                Upraviť komentár
                Ja taktiež Priusákovi rozumiem. Jazdim na BEV už viac ako rok, je to skutočne veľmi prijemné a komfortné. Ale keby som nemal možnosť nabijat doma, tak sa toho komfortu jazdenia síce nerád
                ale určite vzdám Nabíjanie na verejných nabíjačkách je pre mňa zatiaľ na SK značný diskomfort. Jazdim BEV len také dlhé trasy aby som nikdy nemusel na ceste nabíjať, Na dlhé trasy mám staršie komfortné TDI. Je to o osobných preferenciach.
                Naposledy upravené palo47; 11-05-2021, 23:18.

              • Ivan91
                Ivan91 komentoval
                Upraviť komentár
                palo47 ja byvam v panelaku a verejne nabijanie je ok (AC)... neni problem nabijat ak je clovek ochotny platit (ZSE,GW). Ja som zaznamenal problem iba ked sa snazim kalkulovat (Lidl, Kaufland, Next-E atd.)

                S tym TDI ta plne chapem, ja robim to iste.. Pre mna je neakceptovalelne ist po dialnici pod 130km/h (kvoli casovej strate) a to je pri EV nemozne. V meste a okoli na EV nedam dopustit, tam nepouzivam nic ine.

              • 1fisker
                1fisker komentoval
                Upraviť komentár
                Tejto vete nerozumiem: "Pre mna je neakceptovalelne ist po dialnici pod 130km/h (kvoli casovej strate) a to je pri EV nemozne"

              • Taur
                Taur komentoval
                Upraviť komentár
                Ja som si na vychode uz zvykol chodit pohodlnych a nepokutovatelnych 106kmh, nema vyznam ist 130, som minule pocital a PO-LM-PO na tych 280km dilanice je 13-14 (tunely, vyjazdy, prace ...) spomaleni na 100 a menej, to je kazdych 20km, uz ma prestalo bavit stale brzdit a rozbiehat, dam na tenmpomat 106gps a potom musi brdzit len 4-5x. Aspon mam spoko dojazd. Mozem je.... dialnicnych 130 ked v praxi skutek utek.

              • Ivan91
                Ivan91 komentoval
                Upraviť komentár
                1fisker tyzdene dochadzam 530km (Bratislava - Mnichov).. v pondelok rano 04:00 odchdzam z domu aby som bol 09:00 v office v mnichove...
                ak poznas EV v normalnej cene, ktore pri rychlosti 130+ ma vacsi dojazd ako 300km, sem s nim

                Taur jasne, to chapem.. otazka je ako casto to davas.. ked je to raz za cas tak cloveku je jedno ci mu to trva o hodinu dlhsie/kratsie.. ak to davas ale velmi casto, tak uz ti tie hodiny zacnu chybat

              • Taur
                Taur komentoval
                Upraviť komentár
                Ivan91 pravda nie casto, iba 2-3x do tyzdna. Pravda je aj kebyze sa da ist durch 136, alebo dokonca neobmedzene ako v nemcoch, tak inak na to pozeram.
                Ak keby bolo viac pruhov, tiez . Ale u nas 2 pruhy (ked cestar da) a okrem tych pevnych znackovych spomaleni neraz jeden co ide 102 predbieha kamion co ide 96, tak este x-krat navyse spomalis na tych 100 kym ho predbehne aj mimo tych usekov obmedzenych znackami. Cize idem rovno tych 106 a potelefonujem co treba a vyuzijem ten cas pracovne. Pri 130+ a tej premavke predsa len si to uz vyzaduje sustredene a trelefon odvadza pozornost.

              • Ivan91
                Ivan91 komentoval
                Upraviť komentár
                Taur 2-3x do tyzdna je uz u mna casto ale vo vseobecnosti sa chapeme.. kazdy mame iny styl jazdy a vyhovuje nam nieco ine, na tom nie je nic zle...

                hovorim, ja na elektro nedam dopustit, ale co sa tyka dlhych dialnicnych tras, je potrebne casto robit kompromisy (rychlost, klima) a to treba objektivne priznat....

                ak idem v zime sam, nemam problem sa obliest a mat v aute 16-18 stupnov aj 2 hodiny.. ak ale veziem 1.5 rocnu dceru, tak to proste 22 stupnov musim mat, atd.

              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                Ivan91 No vidím, že každý si pod BEV predstavujeme iné. Ja sa na diaľnici rýchlostne neobmedzujem a klíma beží celoročne. Odmietam si ničiť zdravie pre 0.5kW odber. BA - Mníchov 500km 5hod. To je v podstate čo som išiel dnes. 500km 5h. Niro pomaly nabíja. Ale ako som písal hocičo lepšie/novšie. LR modely Ioniq5/EV6/Tesla3/S. S menším kompromisom ID3/4/Enyaq. 15-20 min zdržanie je nič, to sa s BEV ľahko doženie

              • Taur
                Taur komentoval
                Upraviť komentár
                Ivan91 Ved aj podla toho kade, kde, ako, kolko jazdim ... som vyberal BEV. Keby som jazdil to co ty by som vybral ine. Myslim ze najdolezitejsie je vybrat si vhodne BEV resp. auto, lebo to plati aj pre ICE.
            • Miroslav Rojko
              Senior Member
              • Nov 2016
              • 1314
              •   

              #8
              Priusak je členom tohto fóra nejaký čas ale ukazuje týmto prispevkom len neschopnosť zapamätať si niečo čo sa tu už stovky krát písalo. Keby ako každý začínajúci elektromobilista mal kartičku ZSE a GW, tak by ho na ceste žiadne nabíjanie nezaskocilo. A nepotreboval by ani Typ2 kábel, ja som ho už nepoužil tiež veľmi dlho, za posledný rok asi vôbec, na poriadnych nabkach káble sú. Pouzit nabíjačky, ktoré sú spoľahlivé a vedieť ktoré nie, je tiež tu veľa krát diskutované. Nie je tu pomaly každý deň nejaká správa ako ten trápny ejoin nefunguje ? Ale hor sa naň aby bolo čo písať. A vlastne ani nebolo treba, aj bez nabíjania absolvoval svoj výlet. Čo je väčším dôkazom, že BEV stačí ?

              Ale ja som vlastne rád, že ľudia sú rôzni a hľadajú dôvody prečo nie, aspoň nebude nervozita na nabijackach, lebo takí čo sa o nič hlbšie nezaujímajú, s tými je problém aj po prechode na BEV (nabíjanie do 100%, bezdôvodne parkovanie).

              Toto je prístup trapného spaľovacieho novinára, ktorému požičali BEV - pred par rokmi. Aj ti novinári sa už trocha dovzdelali a poučili.
              [priezvisko]@me.com

              Komentár


              • Taur
                Taur komentoval
                Upraviť komentár
                Mozno Priusakov pohlad bol z uhla obycajneho cloveka, ktory sa nechce do elektromobility zazierat, ale jednoducho pouzivat auto cize idem na vylet, nabijem na prvej nabke po ceste ked mi treba/chcem, tak ako doteraz so spalovakom na hocktorej pumpe. Nieje a nebude kazdy fanda elektromobility aby tomu venoval tolko casu ako my. Aj u ICE vacsine ludii staci vediet kde naliat benzin a viac ich o aute nezaujima. Kym EV a NABKY nezvladnu rovnaku ignoranciu ludi tak na masovu elektromobilitu mozeme zabudnut.

              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                Taur Ja to tak robím. Ak mám napr. 40% a idem na trasu, nabijem kľudne po 100 km na Beladiciach. To, že BEV infra zatiaľ nie je ako ICE, no tak tá je po 100rokoch dobre ďaleko. Ale na druhú stranu s vodíkom by to bolo ešte 100x horšie aj pri 4 staniciach v SR. Tu to bol iba nešťastný príklad ako nejazdiť. 11kW nenabíjam vonku prakticky nikdy okrem núdze, alebo to nemá výrazný benefit. A DC/UFC len spoľahlivých operátorov.
                Naposledy upravené nick81; 10-05-2021, 16:53.
            • milan84
              Senior Member
              • Jun 2015
              • 853
              •   

              #9
              Chapem frustrovanost z nefunkcnych nabijaciek, ale naozaj staci pozriet aplikaciu a precitat par prispevkov, aby clovek vedel, ze na nemenovanu siet sa naozaj neda spolahnut.
              Cely prispevok straca vyznam zaverom - auto vobec nepotrebovalo nabijat a to je podla mna jasny vysledok. Dojazd tychto aut postacuje na vsetko potrebne a UFC na hlavnych tahoch su, takze aj max. rychlostou, ktoru auto je schopne prijat vies cestovat.
              Samozrejme este to je trochu aj o nadseni, ale velmi rychlo sa to stava "blbuvzdornym" pre vsetkych soferov.

              Komentár

              • Marcel Pavlík
                Member
                • Apr 2016
                • 138

                #10
                siedmeho mája písali "N" tento článok (reklamu?) - https://e.dennikn.sk/2377519/elektro...700.1620567808

                Komentár

                • 1fisker
                  Senior Member
                  • Aug 2014
                  • 1542
                  •   

                  #11
                  So starým Renaultom Zoe s 22 kWh batériou som v rámci dovolenky pobehal pol Slovenska, plus nejaké jazdy ZA - Bratislava, Brno.
                  Auto, ktoré má viac ako 50 kWh batériu je použiteľné univerzálne na všetko. Ak sa zdá, že nie, potom chyba nie je v aute.

                  Komentár


                  • Catchcash
                    Catchcash komentoval
                    Upraviť komentár
                    Na zaklade toho, ze to vyhovuje tebe je dost odvazne tvrdit, ze ak to niekomu nevyhovuje, je problem v nom. To je ako tie vyhlasenia, ze kufor v ID3 musi stacit kazdemu a pod. Co ked ma ine naroky/podmienky? Keby to naozaj stacilo naco by sa automobilky snazili vyvijat nieco lepsie? Lebo stale to nie je 100% nahrada za spalovak. Mozno pre ludi z fora je to ok a akceptuju to ale drviva vacsina ludi sa bud nechce alebo nevie alebo nemoze prisposobovat.

                  • Jiri GrandPa
                    Jiri GrandPa komentoval
                    Upraviť komentár
                    Chcel by som ta vidiet ist s autom s 55 kWh bateriou do Bruselu, co ma caka.
                • nick81
                  Senior Member
                  • Nov 2019
                  • 534

                  #12
                  Priusák Tvoja skúsenosť ma mrzí. Ja nemám zrovna ideálne sídliskové podmienky. Ale ak od tohto odhliadnem...

                  Mať AC v dosahu pri dome/v meste tak vždy idem s dostatočne nabitým autom. A dojazd Kony, ktorý ide pri okreskách cez 500km stačí na hocijaké jazdy. Toto je základ (doma/garáž, AC do 10-15 min peši).

                  Diaľnice a diaľkové trasy, jazdím ako so spaľovákom. Neplánujem si dojazd, ani žiadne ABRP a pod. Ale s ICE som napr. tiež nechodil na "neznačkové" pumpy, s BEV sa takisto vyhýbam "hocijakým" poskytovateľom, ktorých tu opakovane riešime ako nespoľahlivých.

                  To čo si opísal, čistá kamikaze akcia ... Tak nikdy nejazdím.

                  1. Vonku vyťahovať Schuko? Absolútne nikdy... max tak na nejakej chate, ale to už radšej 11kW CEE na pár hod, lepšie ako 30h hod 12A.
                  2. Vyťahovať Type2 kábel? Tiež nikdy, s výnimkou, že by som mal pri dome AC stĺpik bez kábla. Alebo by nebola v okolí iná možnosť.
                  3. Ejoin DC BB tiež nikdy ... eNiro nám tam nikdy nešlo, absolútne neintuitívne prispaté ovládanie, ťažký neohybný kábel, čínsky konektor, ktorý sa ťažko vyťahuje z auta. Celkovo EJOIN DC na trasách nikdy, kým nezvýšia spoľahlivosť na >99%.
                  4. Ak viem, že prídem dojazdom domov, nestrácam čas s nabíjaním mimo (ak to nie je free a ten čas chcem stratiť zámerne)

                  Inak ak si to porovnáš z PHEV ... Tiež z MT v ZA netankuješ 5L na nezn. pumpe, potom v BB ďalšie 3L .. Veď ten BEV to dá na 1 raz, a keď treba tak iba spoľahlivé DC/UFC. S inými sa ani nebabrať.

                  Myslíš, že by bol na mieste nejaký návod pre tých čo sú na ICE - čomu sa vyvarovať, ako jazdiť a pod.? Či rovno spraviť sobotný kurz 1000km okolo SR a zaškoliť v praxi.
                  Naposledy upravené nick81; 10-05-2021, 16:22.

                  Komentár


                  • Marcel Pavlík
                    Marcel Pavlík komentoval
                    Upraviť komentár
                    k poslednej vete - kto máte manželku, ktorá "hovie BEV" prosím, nacvičte s nimi do "zrazu" prezentáciu pre neveriace odporkyne.

                  • Miroslav Rojko
                    Miroslav Rojko komentoval
                    Upraviť komentár
                    Marcel Pavlík príde na najbližší zraz ?

                  • Marcel Pavlík
                    Marcel Pavlík komentoval
                    Upraviť komentár
                    rád by :-(
                    minulý pre horúčavy ...

                  • Jiri GrandPa
                    Jiri GrandPa komentoval
                    Upraviť komentár
                    1000 km z Tilburgu od Tesly v zime pri -10. To bola škola pred 4.5 rokmi pre mna.
                    Malo to niečo do seba. Škoda že ten Trip už ľudia dnes nerobia.
                    A chvíľu nato 12 dni eTour Europe. To bolo v 2017 keď v Maďarsku, Chorvátsku alebo aj u nás DC nabíjanie nebolo moc rozšírené. Dnes už by tá trasa bola bez adrenalínu.
                • Wilo
                  Member
                  • May 2019
                  • 337
                  •      

                  #13
                  V podstate sme sa dozvedeli, ze Slovensko ma co dohanat v spolahlivosti poskytovatelov nabijania.

                  A zaroven sme sa dozvedeli, ze sme tak mala krajina, ze vlastne tych poskytovatelov nabijania potrebujeme cim dalej tym menej, nakolko s relativne “ludovym” BEV sa da bezproblemovo cestovat v ramci beznych potrieb napriec krajinou aj bez nabijania.

                  V zasade to vnimam ako velmi pozitivnu spravu, ktora ma utvrdzuje v tom, ze BEV ma v dnesnej dobe maximalny zmysel a oplati sa ho kupit viac ako kedykolvek predtym.
                  Neviem co viac si priat, tesme sa! 😁

                  Komentár


                  • 1fisker
                    1fisker komentoval
                    Upraviť komentár
                    Pozor, nepísať nezmysly, "bez nabíjania" neprejdeš ani cm, ibaže by si šiel dolu kopcom alebo auto tlačil Bez nabíjania ide v reklamách Toyota hybrid.

                  • Wilo
                    Wilo komentoval
                    Upraviť komentár
                    Zbytocne chytas za slovicka, ale ok…

                    “Bez nabijania na verejnych nabijackach”
                • nick81
                  Senior Member
                  • Nov 2019
                  • 534

                  #14
                  Život s EV....

                  Chalani, vyhecovali ste ma s tou nepoužiteľnosťou BEV a s TDI, komfortom a 130+... Tak som bol dnes spraviť demo ...

                  Štartoval som z miesta, kde mám AC. Nazvime to dom. Auto som dnes nijako špeci nenabíjal. Zobral som ho s tým, čo tam bolo od predvčera - 82% SOC.
                  Okresky 90+, diaľnice 130++. Pre neveriacich zobrazujem hore aktuálnu rýchlosť (cca ako gps). Neplánoval som, kde budem nabíjať. Len som si povedal idem 500km kolečko a cca viem kde sú UFC HUBY. Použil som len Waze, žiadne ABRP a iné finty. Po 170km som cucol 11min na Budči, aby som sa nemusel do ZA obmedzovať s 31%. Ak by som mal načapované z domu na 90%+ alebo 75kWh BEV, tak by som Budču preskočil. Žilina GW HUB 28min, spolu 39 min ..

                  5 hod. jazda, alá ICE, + 39 min nabíjalo technologicky 2-3 roky staré auto. Ak by som mal Ioniq5, je z toho 15 min.
                  Niro beriem ako také minumum, ale s hocičím lepším 75kWh+ a 125kW a viac nabíjaním je to dosť pohoda po Slovensku.

                  A teraz mi povedzte či je napr. tá 15 min pauza pri 5 hod jazde (300km diaľnice) veľa.








                  Naposledy upravené nick81; 12-05-2021, 22:38.

                  Komentár


                  • Wilo
                    Wilo komentoval
                    Upraviť komentár
                    Jasne, ze nie je uz sa opakujem, ale SR je tak maly stat, ze naozaj vies “na jednu vacsiu baterku” prejst takmer napriec celou krajinou. Tu ozaj problem nevidim. Problem nastava, ked trafis nabijacku, ktora nefunguje alebo ide v obmedzenom rezime, a je to strategicka nabijacka, na ktoru spoliehas

                    Ale taketo skusenosti treba sirit co najviac medzi laikov a neveriacich. To su ti ludia, co vkuse siria mantru o nutnosti 800-1000km dojazdu, rychlosti tankovania benzinu atd. Treba si uvedomit, ze realna situacia byva trosku ina, a tu pekne dokazujes, ze mame dobu, ked aj starsie EV s vacsou bateriou dokaze na 99% nahradit spalovak drvivej vacsine ludi. A ostatni nech sa pototo….

                  • nick81
                    nick81 komentoval
                    Upraviť komentár
                    Wilo Ten problem vies lahko eliminovat. Ak mas velky dojazd, tak skaces rovno bezi spolahlivymi HUBmi a vyhnes sa 1 stojanom. Ako ja dnes.
                    HUBmi suplujes superchargery... Aj ked je to len taka "light" verzia. Eliminujes vypadky 1 stojanu, obsadene inymi a pod. Za tych 14 mes som si pobehal prakticky vsetky DC (GW, ZSE) ... Problemy boli hlavne na free staniciach - ak nechces problemy, nejdes free. Ak chces zadarmo a si ochotny nieco zniest, da sa ist ako sme isli Estonsko (naplanovali sme si free + zalozny plateny backup pobliz) a islo to. HUBY su funkcne takmer stale, max podpora restartne stojan. Ale toto si snad este vyladia. Alebo sa kryju, napr Budca ZSE<->NextE. Aj kebyze je cela lokalita bez prudu, s LR si tych 10-25 km este potiahnes (Beladice->Nr, Budca->Zv, ostatne su alternativy v ramci mesta). Ale toto je krizovy scenar... ktory prakticky netreba

                  • Wilo
                    Wilo komentoval
                    Upraviť komentár
                    Ano, len nie vzdy je vsade Hub. Ale da sa to riesit trosku premyslanim a trebars nabitim skor, aj ked este netreba, aby sa urobila rezerva pre navrat k Hubu z miesta, kde nie je. V kazdom pripade to nic nemeni na fakte, ze sa rozdiel medzi EV a ICE v realnych podmienkach zotiera rychlejsie, ako sme si mohli 2 roky dozadu mysliet papierovo to bude stale v prospech ICE, ale tym sa ohanaju len skeptici, kedze realita byva trosku zlozitejsia. Papier znesie vela.

                  • Catchcash
                    Catchcash komentoval
                    Upraviť komentár
                    Mojich par uvah: Suhlasim ze tie rozdiely niesu az take velke, ale urcite treba mat inac nastavenu hlavu vid co pisal Wilo ze radsej nabijem trosku dopredu aby som mal rezervu. Dalej nick81 hovoris ze treba poznat spolahlive huby. Ako vies, ktore su v zahranici spolahlive? Ako vies ze nebudu obsadene? Dalej pises o 15 min prestavke na 500km ja tam vidim 39 (nehovorim ze si taku prestavku na takej trase nedam hlavne s detmi len aby sme sa drzali faktov).

                    Okrem toho po 500km by si zase musel nabijat cize ak by si chcel prejst 700 uz by to bola taka hodinka nabijania urcite (stale OK co sa tyka prestavok).

                    Neberte ma v zlom, ja som velky fanusik BEV a napreduje to podla mna ovela rychlejsie ako by som bol povedal pred par rokmi. Ale stale pre bezneho cloveka, ktory sa nechce obmedzovat a pamatat si kde vsade su spolahlive huby, pripadne odbocovat koli tomu z dialnice alebo inac si menit trasu je tam stale take drobne "ALE". Duplom ked BEV su stale drahsie ako ich ICE naprotivky.

                  • nick81
                    nick81 komentoval
                    Upraviť komentár
                    Catchcash 15 min je pre prípad Ioniq5/EV6/Tesla3/S/ID4,... eNiro s max. 75kW (39min) je staré auto. Chcel som vám len demonštrovať ako sa cestuje s LR BEV na istotu a plnou rýchlosťou. Chápem, že tí čo majú menšie baterky, musíte plánovať, väčšie riziká kolízií, časové straty, obmedzujete rýchlosť a máte viac negat.skúsenosti. Jasné, že je potom spaľovák pre vás nevyhnutnosť. Nikoho nenútim do BEV, je mi jedno na čom si kto jazdí, každý má iné nároky. Tie "ALE" aj na druhej strane.

                  • nick81
                    nick81 komentoval
                    Upraviť komentár
                    Catchcash Pri všetkom treba mať inak nastavenú hlavu, od LPG po vodík ani nehovorím. V tomto je benzín/nafta sieť the best. Ale príde raz deň kedy bude cena PHM 2 násobná, alebo bude nedostatok a bude treba "hľadať". A už to také "super" nebude. Ja nechcem kydať na ICE. Jednoducho pri BEV sú veci, ktoré dnes určite nie sú ok (1 stojany, prip.nefukčnosť, veľká nefunkčnosť niektorých nováčikov DC/AC, RFID kocúrkovo). Na druhú stranu sú cesty ako to eliminovať (SCH, huby, DCS a iné) a tie by sme si mali v rámci každého znalostí zdieľať.

                  • Catchcash
                    Catchcash komentoval
                    Upraviť komentár
                    nick81 nemozem s tebou nesuhlasit Ani to nebolo myslene ako nejaky hate na BEV tiez sa pohravam s myslienkou ze prejdem uplne aj pri rodinnom aute (aj ked neviem ci uz teraz...). len pisem ze este nie je svet uplne na to pripraveny a tak to podla mna ma byt. Netreba nic uponahlat

                  • nick81
                    nick81 komentoval
                    Upraviť komentár
                    Catchcash A v tej myšlienke na hl.auto, ktoré je teraz tvoj favorit? Pomer/cena/výkon čo by splnilo požiadavky?

                  • Catchcash
                    Catchcash komentoval
                    Upraviť komentár
                    nick81 to je ten problem ze asi skor nic Ked tak by som bral ID4 alebo Enyaq ale este si musim pockat na viac testov realne z dialnice ako to bude nabijat na dlhsej trase. Ale stale mi to pride predrazene oproti porovnatelnemu ICE nemozem si pomoct. Dalsia vec ze na BEV nebudu predajcovia ochotni asi take zlavy davat ako castokrat vedia pri ICE.

                  • jux
                    jux komentoval
                    Upraviť komentár
                    Catchcash nick81 co je to "hlavne auto" Ja povazujem za dolezitejsie to auto, s ktorym najazdim viacej kilometrov, ci v nom stravim viac casu. A to je u mna uz davno maly mestky elektromobil, pretoze elektromobil na dlhe trate pouzivam casovo urcite menej, kilometrovo mozno narovnako.

                  • Catchcash
                    Catchcash komentoval
                    Upraviť komentár
                    jux do mesta mam citigo a nic lepsie som nemohol kupit na tento ucel. Hlavne je pre mna rodinne s ktorym budeme chodit na dlhsie vylety, dovolenky atd.

                  • jux
                    jux komentoval
                    Upraviť komentár
                    Catchcash Viem, ze mas citigoe, len som chcel naznacit, ze zrejme aj u teba je teda "hlavne" auto elektromobil, ktory pouzivas viac ako spalovak :-)))

                  • Catchcash
                    Catchcash komentoval
                    Upraviť komentár
                    jux pocas korony urcite kedze sa moc nikde neda chodit. Ale za normalnych okolnosti je to tak 50/50 samozrejme ze castejsie po meste ale zase kilometrovo to vyjde narovnako a mozno aj v prospech toho "rodinneho". Samozrejme tak su ine naroky ako pri aute do mesta ci uz priestor, vybava atd.

                  • nick81
                    nick81 komentoval
                    Upraviť komentár
                    jux Hl.auto. Nemyslel som nič konkrétne. Len, že aké next EV, s ktorým by si vedel predstaviť nahradiť ICE.

                  • Ivan91
                    Ivan91 komentoval
                    Upraviť komentár
                    nick81 dik za video

                    pozeram ze mas spotrebu pri 135km/h cca 17kwh, co je dost dobre cislo.. ako je to v zime ked je teplota okolo 0?

                    nie, 15-25 minutova pauza nie je vela s tym suhlasim.. ale je to nutna pauza, ktoru nie kazdy chce mat. napr.vcera som siel PP - BA 330km, 2:50h, bez prestavok, chcel som byt cim skor doma a ist spat

                    neni potrebny dojazd 800-1000km, uplne by stacil aspon 500

                    pri BEV treba robit niektore kompromisy.. mozem si sice naplanovat, ze budem stat na HUBe na 20minut, ale ked mi dieta bude chciet ist na WC o hodinu skor, budem musiet stat 2x..
                • nick81
                  Senior Member
                  • Nov 2019
                  • 534

                  #15
                  Pôvodne zverejnené od Ivan91 Pozrieť príspevky
                  pozeram ze mas spotrebu pri 135km/h cca 17kwh, co je dost dobre cislo.. ako je to v zime ked je teplota okolo 0?
                  Pri 135kmh 17kWh/100 iba dole kopcom, resp. na fakt rovnej diaľnici.. Bežne je priemerka pri 130+ cca 19-22, v zime skor 21-25. Tie horsie cisla su pre teren R1, dazd/vietor/sneh, lepsie pre sucho a D1 usek ba-za. V zime je TC kurenie pri 0C aj malych minusoch cca 0.5kW. Skor je to pneumatikami, ale zas lepsia trakcia ako sa niekde vyklopit Okresky su leto 12-14, zima 14-16, podla stylu. Samozrejme da sa jazdit aj za 11-12, len chodim radsej dynamicky

                  15-20 min pauza -- mas to tak. EV je zive v celom rozsahu aj pri 140-160 je ako zihadlo. Ak si nekupis enyaq a pod. Je to zabava, za ktoru treba cosi obetovat
                  Ak to mam zhrnut. Komfort na ceste uplne rovnaky s byvalym TDI, resp. jazdne lepsi, lebo "motorkara". Plus leto chodime do vychladaneho auta, zima rozmrazene okna, vykureny interier, a hned ideme. 500 dojazd je po okreskach , resp. zima 400. Dialnicny 500 by si mal okreskovy 900 Jedine negativum je nabijanie na dialkovej trase a vyssia obst. cena. Moznost nabit lacnejsie doma (vacsina jazd), ziadny smrad a pod.

                  Kazdy si musi zvazit ci to nabijanie vybavit tak, aby trvalo kratko, spolahlivo a lacno.
                  O par rokov budu HUBy kazdych 20-50 km a nebudes riesit, ze dieta pojde na wc o hodinu skor pred planom.
                  A so SCH, ci prichadzajucimi koncern uctami nebudes riesit ziadne karticky, ale budes nabijat hocikde a plug and charge. To uz postupne prichadza.

                  Komentár


                  • Ivan91
                    Ivan91 komentoval
                    Upraviť komentár
                    nick81 dik za podrobne info. ja doma EV mam, takze vsetky benefity co si spomenul poznam.. moja "kritika" a uprednostnenie TDI na dlhe cesty bola iba kvoli tej 130+. Ako si napisal, v zime to moze byt 25kwh/100km a po 200 - 250 km musis nabijat (nikto z nas predsa nejazdi 100%-0%).

                    mal som v minulosti LPG auto s dojazdom 260km a neznasal som to caste tankovanie

                    pevne verim, ze o par rokov tie HUBy budu kazdy 20-50km a auta budu mat dialnicny dojazd aspon 500km a tieto diskusie vobec nebudeme mat

                  • Catchcash
                    Catchcash komentoval
                    Upraviť komentár
                    A to je ten hlavny problem ze v zime je ten dojazd ovela horsi (nizsia kapacita a vyssia spotreba). V lete neni problem deti vyvencit niekde na pumpe na ihrisku ale v zime je to horsie.

                  • nick81
                    nick81 komentoval
                    Upraviť komentár
                    Catchcash Asi ako pri ktorom aute, že oveľa. Trakcia zimných pri vyšších rýchl. je jemne horšia a čerpadlo zvláda ľahké mínusy do 0.5kW spotreby. V rámci mesta je to vysoké preto, že je rýchlosť nižšia, krátke trasy, úvodné vykúrenie si vezme viac .. takže napr. 1.5kW kúrenie sa násobí *2.5, lebo v meste je priemerka cca 40kmh/h a prerátava sa na 100km. Preto palubák ukazuje 20 a pod. Ale v meste je jedno, že dojazd aj menší, ľahko sa dobije častejšie. Diaľkové trasy mám len cca o 50km menej. 1668km okolo SR v decembri som mal okresky priemerku okolo 15.6kWh/100. 400km nie je problém prejsť okresky.

                    Kde vidím problém, je to 40-50 min čakanie. Išli sme v sobotu PK-KE po diaľnici. Na sídlisku som mal 55%, na Beladice v poho. Dobili sme 80% a to stačilo do KE cez ZV (plná rýchlosť) - 300km. V KE sme ďalších 50min, ok nejako sme sa zabavili a cca potom bolo treba nejakých 35 min. na Budči.
                    Ja sa chodím " len tak voziť", ale ak by som chodil takto týždenne na služobky BA-KE a na otočku, to rýchle nabíjanie (15-20min) je nutnosť. Čo sa týka detí, ideme na Oravu 1x ročne inak nič. Aj v lete nie je problém ich zabaviť tabletom, či nejakými hrami, pokecom a pod. Ak je auto na 100% dá to bez nabíjania a ak nie, nie je to na 40 min, ale stačí napr 10-20 min trochu dobiť.

                    Dosť závisí kam sa ide, preto je dobré baterku čo naviac predimenzovať. O to je to potom komfortnejšie.

                    Otázka ako často chodíš s deťmi za rok viac ako 250km výlety?

                  • Catchcash
                    Catchcash komentoval
                    Upraviť komentár
                    nick81 cim budu vacsie tym castejsie A ked ides niekd dalej neriesis okresku ale dialnicu a tam v zime nechcem vediet aky je dojazd Nehovorim uz ani o tom dlhom nabijani to sa musi zlepsit inac do toho nejdem dovtedy. Si predstav ze ides len niekde do rakuska 500km v zime a musis dakde stat 50min aby si nabil. To ani nehovorim o dakom ITA alebo FRA kde je to aj 1200km...

                  • nick81
                    nick81 komentoval
                    Upraviť komentár
                    Catchcash Diaľnica leto ak je napr. 130kmh ... 260km, v zime je 220-230. To je nič pokles, aspoň v mojom prípade. Zima ma teda nestresuje. U nás dlhé diaľnice veľmi nemáme, a keď sa ide napr 125, nie je problém PK -> R1 -> BB -> Donovaly->RK->ZA prejsť a ešte ostane . Zimné pneu mám Alpin 6 a pri nižších rýchlostiach lepšiu spotrebu ako letné default Primacy 3. Celé je to o tom koľko diaľnice, a napr. keď sme išli Nórsko, aj CZ aj DE diaľnice boli rozkopané, takže vôbec to nie je tak, že každých 200-250km treba nabíjať. Estónsko sme mali priemerku okolo 15.5kWh/100 za celú trasu.

                    Do AT/IT /FR a pod som nechodil doteraz 40 rokov, neviem prečo by som mal teraz. Skôr ma to láka na sever a pri 12-14 dňovom kočovaní je rýchlosť nabíjania nie až tak podstatná.

                    "Do toho nejdem... " To chápem. Ja to mám zatiaľ ako hračku, aby som si BEV prevetral po všetkých stránkach a zistil čo ma otravuje. Takisto moje druhé BEV bude mať určite 150kW+ nabíjanie a určite cez 70-80kWh baterku. Presne pre toto, aby bolo to čakanie znesiteľné. Potom to už bude luxus po všetkých stránkach.

                  • Catchcash
                    Catchcash komentoval
                    Upraviť komentár
                    nick81 ved jasne je to o tom co od toho auta clovek vyzaduje a potrebuje. Co niekomu uplne vyhovuje nemusi druhemu a naopak. Este sme sa nedostali do stadia aby BEV vyhovoval kazdemu na vsetko ale dufam ze sa blizime

                  • Taur
                    Taur komentoval
                    Upraviť komentár
                    Catchcash tvoje deti sa v zime nevedia gulovat, sankovat, stavat snehuliaka alebo iglu, smykat sa na lade ... aby preckali nabijanie pohybom po dlhom predoslom sedeni?

                  • Catchcash
                    Catchcash komentoval
                    Upraviť komentár
                    Taur verim ze si to myslel ironicky

                  • demo
                    demo komentoval
                    Upraviť komentár
                    Riešite tu deti. My, keď sme boli deti, išlo sa Favoritkou bez diaľnice do Tatier. Trvalo to pol dňa a to sa ani nemuselo nabíjať. Deti treba nechať nudiť, inak im to bude v živote chýbať.

                  • mozeg
                    mozeg komentoval
                    Upraviť komentár
                    demo, dobry koment. len doba sa posunula, tiez uz negrciame na druhej ostrej zakrute na Branisku, su tam 4. na druhej sa grcavalo pravidelne. :-)

                  • Catchcash
                    Catchcash komentoval
                    Upraviť komentár
                    demo my sme isli do Svedska na Wartburgu 3 dospeli a 2 deti (ja som mal vtedy 6 ). Do Tatier si sa ani nestihol nudit podla mna
                Pracuje...
                X