Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Vodik vs Elektro pohon

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 244
    •      

    Vodik vs Elektro pohon

    Nasiel som celkom zaujimavu studiu, daju sa z tade vycitat celkom zaujimave veci, ale najdolezitejsi je sumar:
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	2021-04-26 14_16_21-Comparison of Hydrogen Powertrains with the Battery Powered Electric Vehicle and.jpg
Videní:	836
Veľkosť:144,0 KB
ID:	71527
    Necital som to este kompletne cele, ale zaver je ze vodik je vyhodny hlavne preto, ze sa da lahko pozmenit existujuca infrastruktura (z mojho pohladu to znamena udrzat status quo pre vyrobcov paliv a asi o toto tu nasmu ministrovi ide - udrzat petro firmy pri zivote a len pozmenit vyrobu).
    Ale napriklad som netusil ze fuel cell s casom degraduje.

    Nesedi mi tu ale cena baterii a prevadzkove hodiny. Musim to riadne precitat ked bude viacej casu.

    Urobte si nazor sami.
    https://www.mdpi.com/2673-4141/2/1/5/pdf
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1997

    #2
    https://autozurnal.com/na-slovensku-...rpacie-stanice Na Slovensku v roku 2021 vzniknu prve vodikove cerpacie stanice a to v BA a KE.

    Komentár


    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Zbytočne vyhodene peniaze do luftu...Rad by som sa porozprával s človekom, čo si dobrovoľne kúpi vodikove auto...len mám takú obavu aby sa taký človek našiel..

    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      Nájde sa, mám klienta, ktorý má v AT objednanú Toyotu, dodávka má byť 07/21. Bude behať v BA a okolí..

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Roman...Tak ho vyspovedaj, čo ho k tomu viedlo, prečo vodik a nie BEV, či bude preň pohodlnejšie hľadať vodíkové stanice, či s ním prejde na dovolenku k moru, atď atď...môže to byť zaujímavý rozhovor. Daj nám potom vedieť, čo odpovedal.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      To som aj ja velmi zvedavy co ten novy majitel vodikoveho elektromobilu uvedie ako dovod kupy. Napadaju ma jedine taketo mozne dovody:
      1. dostane ho takmer zadarmo
      2. chce byt vynimocny
      3. chce z nejakeho dovodu podporit vodik v osobnej mobilite, ale ziadny rozumny dovod ma nenapada

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Ono to celkovo okrem exhibicionizmu nedáva kúpa vodíkového auta logiku. Chce sa chváliť, že má auto čo nemá nikto, a bude s tým chodit len okolo bydliska, aby mu vystačil vodík k ceste do Wiedne na čerpačku. Samozreme sa bude modlit k Sulíkovi, aby preňho už konečne postavil tú čerpačku v BA...

    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      Niekde medzi tým čo ste napísali bude pravda.. Už teraz má 10 rokov auto aké sú na Slovensku možno tri, je tak trochu ekologický "postihnutý" a často chodí do Rakúska. Keď som sa ho pýtal kde chce tankovať bez váhania povedal že vo Viedni. Zároveň asi dúfa že p. Sulík to so svojimi sľubmi myslí vážne a o dva-tri roky bude plnička aj v BA.. Keď bude auto tu, skúsim zistiť viac..

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      @ MaShe vobec vodik nezatracujem, ale momentalne je ekologicka vyroba vodika neefektivna a ucinnost oproti pouzitiu elektriny primo na pohon je slaba. Zaroven skladovanie a preprava vodika je narocna.
      Ak sa energeticka hustota buducich baterii/superkapacitorov zdvoj-trojnasobi oproti tomu co mame dnes, eliminuje sa hlavny problem sucasnych elektromobilov.
      Nikto nehovori ze vodik alebo ine palivo nebude v buducnosti lepsie ako elektromobily. Momentalne tomu tak zatial nie je a preto by som viacej uvital keby vlada podporovala riesenia ktore existuju (a popri tom moze podporovat aj ine perspektivne riesenia). Pride mi zcestne podporovat vodik na ukor elektra.

    • jurajsun
      jurajsun komentoval
      Upraviť komentár
      Lenže EV ma jednu podstatnú výhodu zásuvku na každom rohu, vodík ťažko, takže nech sa modlí k Sulíkovi snáď sa o 10 rokov domodlí.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Treba ludom dat tie 2 stanice nech sa s tym hraju, kto na to ma chut a prachy ... Ale tiez nesuhlasim, ze by sa nemalo venovat BEV - a rozsirovaniu nabijacej siete. Do buducnosti (10-20r), ak by boli pre domy napr domace cenovo prijatelne plnicky elektrolyzou napr s 2m3 nadrzami tak to ma zmysel aj pri tej 25-30% efektivite. Ma potom zmysel trochu predimenzovat domacu FVE a taky 800kWh storage poskytne domu energiu na par tyzdnov a zrazu aj domace vodikove auto dostane iny zmysel. Uplne to netreba zatracovat. Produkcia baterii nevie zabezpecit baterky pre 100% novych aut (vo vyhlade 10 rokov urcite), kludne ak vodik ukroji trh 10-20% nikomu to snad nebude vadit.

    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      Tiež si myslím ze treba dat vodičku šancu. Je to cele tam, kde boli elektromobily pred 10-12 rokmi a zrazu to ako-tak funguje. Spoločnosť sa jednoducho musí všemožne pripraviť na to, že ropa tu nebude večne, aj keď to bude drahé..

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 - byt to na mne, postavil by som stanice 4 - BA, KE, ZA, ZV. Nie na ukor elektromobility, ale paralelne k podpore elektromobility. A nech to ludia/firmy testuju. K bateriam len tolko, ze predpokladam ze v dohladnej buducnosti sa zacne prechadzat na organicku kompoziciu baterii kombinovanu so supecapacitormi a tym padom bude dostatok materialu na vyrobu

    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      Roman-ba s vodíkom ako zdrojom pre výrobu elektriny na SVŠT Ba laborovali už okolo 1970. bývalý kolega mal práve automobilovú ... vtedy boli akumulátory kde?
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #3
    Osobna vodikova mobilita je vyborna len na jednu vec: na bohapuste minanie penazi.

    Komentár

    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      #4
      SKolja Nie som si istý tou existujúcou infra. Mne príde úplne odlišná. Nové nadzemné nádrže, betónové bloky okolo nich. U NEXA majú nádrže 157 L a pod tlakom 700bar máš dojazd 500km. Koľko prejdeš na 157L nafty/benzínu 2-3 tis KM.

      Komentár


      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Tou infrastrukturou sa mysli, ze mame cerpacky, rafinerie a plynovod/ropovod ktore sa daju prerobit na produkciu/distribuciu vodika a netreba zacinat na zelenej luke ako s elektro. Samozrejme ze to vyzaduje dalsie investicie, ale netreba vytvarat dalsie nove produkcne/distribucne zariadenia/plochy, pocita sa s tym ze s utlmom produkcie ropnych paliv porastie vyroba vodika a zmeny budu postupne a technologie sa tiez postupne vymenia.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Ziadna z dnesnych fosilnych technologii na vyrobu, distribuciu, skladovanie ani cerpanie benzinu/nafty do vozidiel sa neda pouzit na vyrobu, distribuciu, skladovanie ani cerpanie vodiku do vozidiel. Akurat ropa, ci plyn sa da pouzit na vyrobu vodiku, no taka vyroba vodiku je este ovela neekologickejsia ako priame spalovanie fosilneho paliva v autach. Mozno by sa dal pozemok zrusenej benzinovej pumpy vyuzit na stavbu plnicky vodika... to je asi tak vsetko.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Pri 3 mil autach v SR preco by mali rusit, alebo prerabat cerpacky kvoli napr 500-1000 vozidlam na vodik v 2030. Je to okrajova zalezitost. Tak ako je dnes na cerpackach okrem benzinu/nafty priestor pre LGP, Adblue, umyvacky. Takisto postupne mozu pridat napr 1-4 nab stojany pre BEV, ci nejake 1-2 boxy vodikove auta. Komplexne sluzby.

      • Marcel Pavlík
        Marcel Pavlík komentoval
        Upraviť komentár
        SKolja pokiaľ mam info, jedine v podbrezovej má talian atest na bezošvé rúry na prepravu vodíka. a ostatné je vo hviezdach. z infraštruktúry sa dajú opätovne použiť iba pozemky. sulík sai niekedy čítal, že za socíka boli v česku a nemecku stavané chemičky, spojené produktovodom s polotovarom, jedna vyrábala polotovar, druhá ho dokončovala, po plnej dostavbe ten produktovod bol akýsi zásobník ....lenže to bolo kedysi 1975.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        jux je jasne ze proces vyroby je iny, ale podla mna to je myslene tak ze je to "chemicka" vyroba a firma vyrabajuce paliva alebo technicke plyny sa vie adaptovat na vyroby rozlicnych chemikalii/prvkov. Firma ostane, zmeni sa vyrobna technologia. Ale cele to je iba moja uvaha na zaklade toho co som sa tam docital. Skutocnu podstatu vie iba autor tej studie.
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #5
      Pred pár rokmi dával Fico 7 mil. € na výskum lietajúceho auta, toto je podobné. Môj názor je taký, že sme malá 5 mil. obyvateľov krajina a skúšať niečo, čo skúšajú aj krajiny so 100 - násobne väčším rozpočtom sú vyhodené peniaze. Keď sa to osvedčí u nich, nech to príde aj k nám za čiastkové náklady - keď bude technológia v rozmachu. Sú to vyhodené peniaze na nič. Napr. do elektromobilov štát neinvestoval nič, únia prispievala na nabíjačky Grennwaju a potom ostatným a dospelo to do dnešnej plohy - plnohodnotnej náhrady za spaľovák pre väčšiu časť obyvateľov. Prečo nepočká Sulík na financovanie od únie ? Tam sú taktiež lobistické tlaky a keby v tom bol aspoň malý zmysel, už by to propagovali popri elektromobiloch.

      Za 2 čerpacie stanice na vodík mohlo byť ďalších 800 elektromobilov na cestách dotovaných 8000€, pričom na tieto autá infraštruktúra existuje. Nechcem haniť vodík, EV tiež boli na začiatku a takto ich hanili, treba skúmať rôzne cesty ale nie nami - nech to ďalej vyvíjajú automobilky, ktoré to už 30 rokov a majú iné zázemie ako hranie sa jednej slovenskej univerzity alebo nech to platia bohaté štáty, kde je väčšia šanca na rozšírenie vzhľadom na ekonomickú skladbu obyvateľstva.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        S tym suhlasim, nech to testuju ti ktorych rozpocet hravo prekusne ak to bude slepa ulicka. Co my s par vodipumpami za kopu milionov potom budeme robit?
    • esp
      esp
      Member
      • Aug 2015
      • 54

      #6
      Takisto súhlas. A pán Sulik nech si vymení služobne auto hneď teraz a nech sa vozí na vodíku keď ho tak veľmi chce mat. Treba mu to dopriať nech si to vyskúša v realite.

      Komentár

      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1542
        •   

        #7
        2 čerpacie stanice v BA a KE sú málo, mali by postaviť tretiu v Žiline, predsa nebudem chodiť 200 km tankovať

        Komentár

        • Karol
          Member
          • May 2015
          • 161

          #8
          Podstatné informácie k porovnaniu elektromobilov a vozidiel na vodík sa dajú nájsť v prílohe. Z toho dôvodu si myslím, že vodík v osobných vozidlách, z dôvodu efektivity, nie je správne riešenie.
          Zdroj je tu:
          https://www.transportenvironment.org...bonisation.pdf

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_7213.png
Videní:	402
Veľkosť:709,3 KB
ID:	71721

          Komentár

          • Miroslav Rojko
            Senior Member
            • Nov 2016
            • 1314
            •   

            #9
            Dotácie na EV idu ta-tam
            [priezvisko]@me.com

            Komentár


            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              Nejaky ten piatok isto nebudu mat problem s radmi na nich. No som zvedavy co bude ak sa pokazi, kde Kosicania, alebo tranzitujuci pojde natankovat. Kym vodikove auto nepojde na vodu z vodovodu ci potoka, tak nekupujem.

            • SKolja
              SKolja komentoval
              Upraviť komentár
              Ved ta druha cerpacia stanica bude mobilna ;-). Takze v podstate pokryte cele Slovensko :-D

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Este je sanca, ze tam pride v dalsich volbach niekto pri zmysloch a zaujme k vodiku triezvejsi postoj, a Sulik si moze ist drzat balonik.

              Len vzhladom na aktualnu politicku situaciu a ponuku politickych stran si nie som uplne isty, ci sa este mozme niekam posunut 🤔

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              tam nejde o zmysly ale o peniaze
              keď on ani tú vládu nepoloží ako minule ...
          • Marcel Pavlík
            Member
            • Apr 2016
            • 138

            #10
            urobte si obraz:
            euractiv - e-mailom dnes ráno:
            Diskusia
            1 Obnoviteľné plyny: Kde je ich miesto v energetike do roku 2050?
            Rozvoj palív, ako je biometán a vodík, považuje Európska komisia za kľúčový pre dosiahnutie uhlíkovej neutrality do roku 2050. Zároveň upozorňuje, že obnoviteľných plynov bude nedostatok a budú drahé. Preto je potrebné ich prioritne nasmerovať do tých sektorov, ktoré nie je možné dekarbonizovať inak. Dopyt po obnoviteľných plynoch a vodíku bude mať dôležité dôsledky pre ďalšie investície do existujúcich plynárenských sietí.

            Otázky do diskusie:

            – Aké sú príležitosti a výzvy na zväčšenie objemu obnoviteľných plynov? Aké požiadavky to kladie na infraštruktúru?

            – V akých sektoroch budú zelené plyny potrebné najviac? Aké politické riešenia uprednostniť v prípade týchto ťažko elektrifikovateľných odvetví?

            – Aké politické stimuly by pomohli zvýšiť výrobu a dopyt po zelených plynoch v cieľových odvetviach?

            Diskutovali:

            Elena Višnar-Malinovská, vedúca oddelenia na Generálnom riaditeľstve Európskej komisie pre klímu (Rozvoj palív, ako je biometán a vodík, považuje Európska komisia za kľúčový pre dosiahnutie uhlíkovej neutrality do roku 2050. Zároveň upozorňuje, že obnoviteľných plynov bude nedostatok a budú drahé.)
            Karol Galek, štátny tajomník Ministerstva hospodárstva SR
            Juraj Adamica, zástupca riaditeľa odboru regulácie a compliance, SPP
            Juraj Melichár, Priatelia Zeme-CEPA
            Diskusiu moderovala Irena Jenčová, editorka portálu EURACTIV Slovensko.

            2 3. Vodíkový workshop
            24 júna @ 8:00 am - 2:30 pm
            Národná vodíková asociácia Slovenska pozýva na tretí zo série regionálnych vodíkových workshopov, ktorý predstaví aktuálne dianie a plány rozvoja vodíkových technológií na Slovensku, ukáže dobré príklady zo zahraničia a zameria sa na projektové zámery v Bratislavskom a Trnavskom kraji.

            Národná Vodíková Asociácia Slovenska Vás pozýva na vodíkový workshop, ktorý predstaví aktuálne plány rozvoja vodíkových technológií na Slovensku, ukáže dobré príklady zo zahraničnej praxe a zameria sa na projektové zámery v Bratislavskom a Trnavskom kraji.

            Ciele workshopu:

            Predstaviť vodíkovú stratégiu Slovenska.
            Načrtnúť využitie vodíka pri prechode na nízkouhlíkové hospodárstvo v Bratislavskom a Trnavskom regióne.
            Priblížiť pripravované aktivity pre podporu školstva, vedy a výskumu v oblasti vodíkových technológií.
            Predstaviť návrh vodíkového zákona z dielne Hydrogen Europe.
            Predstaviť aktuálne projekty, stratégie a zámery západoslovenských firiem pri využití vodíka v doprave, energetike a priemysle.
            Program workshopu je rozdelený do troch blokov:
            Blok – Vodíkové plány, stratégie a politiky v EÚ, SR a regiónoch BA a TT
            Blok – Aktuálne vodíkové projekty v regióne
            Blok – Bleskovky – slovenské vodíkové zámery v skratke
            Praktické informácie:

            Dátum: 24.6.2021
            Forma: hybridná – prezenčne na pozvánky a súčasne online Zoom webinar
            Online účasť: bezplatne, na základe registrácie
            Jazyk: slovenský
            Trvanie workshopu: od 9:00 do 14:30
            Tlmočenie prezentácií z AJ do SJ



            PROGRAM

            8:00 – 9:00 | Registrácia pri prezenčnej účasti
            1.BLOK – Plány stratégie a politiky

            9:00 – 9:10 | NVAS – Ján Weiterschütz – otvorenie workshopu
            Úvod do vodíkovej vízie SR

            9:10 – 9:25 | MHSR – minister Richard Sulík – predstavenie Národnej vodíkovej stratégie
            Oficiálne predstavenie NVS – príprava akčného plánu – ďalšie kroky

            9:25 – 9:40 | MŠVVaŠ SR – štátny tajomník Ľudovít Paulis – Vodík v školstve a výskume
            Podpora duálneho vzdelávania orientovaná na vodík, podpora R&D&I

            9:40 – 9:55 | BSK – predseda Juraj Droba – Plány využitia vodíka v BSK
            Ekologická doprava a infraštruktúra
            9:55 – 10:10 | TTSK – predseda Jozef Viskupič – Plány využitia vodíka v TTSK
            Ekologická doprava a infraštruktúra

            10:10 – 10:25 | SIEA – Pavol Pleva – Pilotné vodíkové aktivity SIEA
            Promo tour H2 bus, osobné vozidlo + mobilná čerpacia stanica

            10:25 – 10:40 | Hydrogen Europe – Matúš Muron – Hydrogen Act – online – SJ
            Návrh vodíkového zákona po širokej expertnej diskusii európskych firiem a organizácií

            10:40 – 11:00 | New Energy Coalition – Patrick Cnubben – HEAVENN – dobrý príklad z praxe
            Vodíkové údolie na severe Holandska (simultánne tlmočenie do SJ)

            11:00 – 11:15 | Coffee break
            2. BLOK – Projekty

            11:15 – 11:30 | VUJE – Branislav Hatala – Vysokoteplotné reaktory na výrobu vodíka

            11:30 – 11:45 | SPP – Martin Kečkéš – Vodíkové projekty spoločnosti SPP

            11:45 – 12:00 | Bratislavský dopravný podnik – Martin Rybanský – Vodíkové autobusy v bratislavskej MHD

            12:00 – 12:15 | JESS – Roman Sporina – Vodík pre verejnú dopravu
            3. BLOK – Bleskovsky

            13:15 – 13:20 | Linde Gas – Matúš Bodnár – Joint venture ITM Linde Electrolysis

            13:20 – 13:25 | Q-SERVIS – Jozef Ludik – Tatsuno Hydrogen refuelling station contractor

            13:25 – 13:30 | Tomark Aero – Martin Sedlák – H2 VTOL vodík v letectve

            13:30 – 13:35 | TUKE FMMR – Maroš Halama – Inovatívny koncept vzdelávania – vodík a úložiská energie

            13:35 – 13:40 | Horizon Educational – Branislav Hlinka – Vodík vo vzdelávaní, alebo ako zvýšiť záujem o OZE

            13:40 – 13:45 | UK FMFI – Michal Stano – Výskum vodíkových technológií na FMFI UK

            13:45 – 13:50 | Inobat Hydrogen – Peter Hegeduš – InoBat station

            13:50 – 13:55 | Slovnaft – Michal Brucháč – Hydrogen Danube

            13:55 – 14:05 | Záverečné Q&A

            14:05 – 14:10 | Ukončenie workshopu



            9:00 – 15:00 | Testovanie jazdy Toyota Mirai 2



            Registrovať sa môžete na stránke Národnej vodíkovej asociácie Slovenska. Organizátor Národná vodíková asociácia Slovenska

            Komentár

            • Miroslav Rojko
              Senior Member
              • Nov 2016
              • 1314
              •   

              #11
              Všimol som si túto stránku, pár firiem im už poslalo desiatky tisíc € ako zábezpeku na dodávku stanice:

              https://bcf.sk/vodik/

              Žeby tomu prevádzkovatelia čerpacích staníc verili viacej ako elektru ?
              [priezvisko]@me.com

              Komentár


              • SKolja
                SKolja komentoval
                Upraviť komentár
                Kazdy predajca pohonnych hmot by chcel pokracovat v tom co robi a vodik im dava sancu. Pri elektrine maju uz velku konkurenciu a potrebuju k tomu dohodu z infrastrukturou (distribucia) plus ceny sa menia u v case. Pri vodiku toto odpada. Tolko moj nazor.

              • Roman-ba
                Roman-ba komentoval
                Upraviť komentár
                Mam perličku : Na vodikove auto sa nedajú prideliť zelené značky. Podľa slovenskej legislatívy auto na vodíkové pohon (práve som jedno prihlasoval) nie je poháňané elektrinou ani v plug-in hybridnom režime a teda asi má veľký podiel vypúšťaných emisií. Natíska sa otázka prečo tak podporujú vodíkovú dopravu keď je asi neekologická..

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Mozes blizsie objjasnit nakup vodikoveho elektromobilu? O ktory sa jedna, na co a ako sa bude pouzivat.

              • Roman-ba
                Roman-ba komentoval
                Upraviť komentár
                Je to Toyota Mirai, zakúpil si to klient v AT, myslím prevažne na súkromné účely. Tankovanie zatiaľ iba vo Viedni. Koncom októbra by mali byť otvorené plniace stanice v BA a KE. Viac povedať neviem..
            • jux
              jux
              Senior Member
              • Apr 2015
              • 1378
              •      

              #12
              Pôvodne zverejnené od Roman-ba Pozrieť príspevky
              Natíska sa otázka prečo tak podporujú vodíkovú dopravu
              nasa legislativa o zelenych znackach je jednoducho taka, ze zelene znacky mozu mat len auta co maju zasuvku na nabijanie, teda len BEV a PHEV.
              Napriklad v cesku legislativa pre ceske EL znacky pokryva vsetky auta, co maju emisie pod 50mg CO2 zapisane v technicaku, teda nielen BEV, PHEV alke aj uspornejsie HEV a samozrejme tiez vodikace.

              Komentár


              • ICE666SVK
                ICE666SVK komentoval
                Upraviť komentár
                Mozno to aj u nas upravia casom. Zatial aj tak zelene znacky nedavaju ziadnu vyhodu. Dialnice si musia EV platit. Bezemisne zony zatial niesu a ani do BUS/TAXI pruhov ist EV nemozu.Snad sa to zmeni v buducnosti.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Majú výhody, len ich nevidíš. Veľa ľudí si zmenilo bielu značku za zelenú a výrobca značiek utŕžil viac - a o to ide. Keby nebolo zelených, nechali by si stále bielu.

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Zelene znacky aspon zviditelnuju elektromobilitu aj ked sa mi nozik vo vrecku otvara, ked vidim 3litrove SUV s zelenou znackou.
                Ceska edalnice teraz funguje velmi rychle, Vcera vecer o 9-tej som poslal dve oznamenia a dnes rano 0 7-mej boli obe vybavene.
            • jux
              jux
              Senior Member
              • Apr 2015
              • 1378
              •      

              #13
              Pôvodne zverejnené od Miroslav Rojko Pozrieť príspevky
              Keby nebolo zelených, nechali by si stále bielu.
              Samozrejme, ked nieco nie je, je jasne ze to nemozes mat :-)))

              Komentár

              • Marcel Pavlík
                Member
                • Apr 2016
                • 138

                #14
                na hybride článok o metanolovom palivovom článku. conrad predáva článok za cca 4k€, a bandaska s metanolom p.a (pre analýzu) 10l "patrona" https://www.karavan.cz/tankovaci-pat...-10-litru-efoy 1300Kč.
                https://www.hybrid.cz/metanolove-pal...alsi-aplikace/

                Komentár

                • Miroslav Rojko
                  Senior Member
                  • Nov 2016
                  • 1314
                  •   

                  #15
                  Idú robiť vodík na tých 40 čerpačiek zo slnka, 230 hektárov pôdy asi vymení repku do benzínu za solárne panely.
                  [priezvisko]@me.com

                  Komentár


                  • Taur
                    Taur komentoval
                    Upraviť komentár
                    Akjurat ze im preskocilo, na fliacku ako Orava 4 stanice a na celej vychodnej polke Slovenska pre polovicu obyvatelstva SK postavia 2-3???
                    A z 80gwh kolkoze by sa nabilo BEV, na kolko km?
                    Pocitaju s flotilou vladnych aut a statnych podnikov. To zas bude tunelov na vsetkych urovniach.

                  • palo47
                    palo47 komentoval
                    Upraviť komentár
                    Fakt, že sa uvažuje s metódou výroby vodika pri ktorej vzniká CO2 je z hladiska boja proti klimatickej zmene krok z blata do kaluže. Podľa všetkého plánujú tlačit CO2 do podzemných zásobnikov. Potom je už omnoho lepšia cesta výroba syntetických palív zo vzdušného CO2. Je na to potrebné dosť veľa elektrickej energie. Ak by bola zelená tak je to cesta k uzavretému kolobehu CO2. Vyrobit syntetické palivo plne ekvivaletne palivu z ropy z CO2 zo vzduchu- spáliť v bežnom spalovacom motore za vzniku rovnakého množstva CO2 ako sa pohltilo pri výrobe- zo vzniknutého CO2 pri jazde znova vyrobiť syntetické palivo. Neboli by potrebné žiadne investície do infraštruktúry a teda by nevzniklo množstvo CO2 pri vyrobe infraštrukturnych komponentov.
                    Je možne, že celková energetická bilacia systemu “vodík” a “syntetické palivo” by mohlo byť podobné ale bol by tu jeden podstatný rozdiel, že by sa odpadový CO2 netračil do zeme odkial sa môže priväčšich tektonických pohyboch dosť ľahko aj uvolniť.
                    Mám s toho veľmi nepríjemný pocit, že v skutočnosti ide nádejným investorom len ako ziskať štedrú štátnu podporu ktorú podľa všetkého chystá pan Sulik. A pan Sulík si na tom len chce pohladkať svoje narcisticke ego a prípadne vylepsiť % pre svoju straničku.
                    Faktom je aj, že je už veľa veľmi bohatých “investorov” ktorí si nechcú nechať ujsť žiadnu príležitosť ako zhodnostiť svoje investície bez ohladu na fakt, že ide len o PSEUDO ZELENÉ projekty.
                    Nedá mi ešte dodať. Ja som cca 10 rokov už jazdil na nefosilné palivo. OMV MaxxMotion Diezel bol na SK až do 1. Jan 2020 100% HVO (Hydrogenized Vegatable Oil). Z neznámych dôvodov bol na SK zrušený a nahradený zmesou ropného dieselu s 8% FAME (metyester repkového oleja). HVO je k motoru oveľa šetrnejšie, má vysoké cetánove čislo, nevytvára žiadne usadeniny ani oxydy, jedine slabšie maže ako diesel s FAME. V Rakúsku je MaxxMotion stále 100% HVO a v Čechach Benzina na západe Čiech má diesel kde je namiesto FAME cca 30% HVO.
                    Naposledy upravené palo47; 26-09-2021, 17:04.

                  • dango
                    dango komentoval
                    Upraviť komentár
                    tolke plytvanie energiou....

                  • palo47
                    palo47 komentoval
                    Upraviť komentár
                    Dodatočne som si uvedomil, že sú aj iné metódy výroby ale nemám chut´ si to naštudovať. Pri elektrolýze ale CO2 nevzniká. BCF asi plánuje vyrábať H2 z uhľovodíkov preto vzniká ako odpad CO2.

                    Nezdá sa mi aby chudobné Slovensko sa pechorilo na lídra vodikovej technológie. Na to je potrebný riadny balík investícii.Oveľa rozumnejšie by bolo počkať ako sa to s vodíkom dopadne a potom prevziať štandartné riešenia. V dieľčich problémoch, napr nizkotlaké uskladňovanie sa môže pracovať na vyskume/vývoji + patenty ale investovať v predstihu do infraštruktúry určite nie je rozumné. Ale my máme Sulíka tak budeme robiť aj nerozumné veci.
                    Pre nadšencov vodíka resp. exibicionistov by stačil v tejto finančne kritickej dobe dve plničky H2 napr. BA a KE.
                    Naposledy upravené palo47; 27-09-2021, 12:26.

                  • Jiri GrandPa
                    Jiri GrandPa komentoval
                    Upraviť komentár
                    Nebojte sa nic. To zakape na peniazoch, lebo nie len ze je to technologicky nevyhodne, ono je to hlavne DRAHE ako svina. Nie len tie plnicky ale aj ta prevadzka. Tam cena za km to potopi s istotou Titanicu.

                  • Taur
                    Taur komentoval
                    Upraviť komentár
                    Jiri GrandPa Nezakape lebo nakupia flotilu statnych H-aut, ktore ich budu zivit. Kedze budu jedina siet H-cerpaciek tak obidu vyberove konania, a budu musiet platit na nich za drahy H, lebo ved neda sa pozerat na peniaze ked ide o ekologiu a stat musi ist prkladom bla bla ...
                Pracuje...
                X