Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Mercedes EQS

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 337
    •      

    Mercedes EQS

    Mercedes EQS predstaveny, aktualne asi jediny konkurent Modelu S.

    * 110kWh baterka
    * 770km (WLTP)
    * zaruka na bateriu 10 rokov (najviac spomedzi vsetkych vyrobcov)
    * 200kW DC nabijanie
    * 11kW AC s moznostou 22kW priplatku
    * podpora Plug&Charge na IONITY, bez karticky
    * najnizsi koeficient odporu spomedzi seriovo vyrabanych osobnych aut (cd=0.20)
    * 245kW RWD a 385kW AWD, neskor ma prist AMG verzia s 560kW
    * cena zacina okolo 100.000€

    Vyzera to na velmi potentneho konkurenta, zjavne dostali technici za ulohu porazit Teslu v kazdom parametri. Hlavne ta aerodynamika je obdivuhodna. Uz by sa mohol Elon zobudit a priniest nejaky vacsi update Modelu S, ponukat 10 rocne auto za tu cenu uz zacina byt trosku cudne
    After months of drip dropping information and teasers, Mercedes-Benz has now finally fully unveiled the EQS electric sedan, an ultra luxurious electric vehicle. Last month, the German automaker unveiled the interior of the EQS along with the myriad of features and technology inside the vehicle. Today, Mercedes-Benz is fully unveiling the vehicle: “The EQS is […]
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 337
    •      

    #2

    Komentár

    • Jiri GrandPa
      Senior Member
      • Dec 2016
      • 707
      • viera8131
      •      

      #3
      Čo si spal? Sak tot nedavno predstavila Tesla kompletne novú palubovku aj so zmenami v batérii, pohone atd.

      Komentár


      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Predstavila, ale zeby to bol az taky update ako o tom hovoris...

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        No Mercedes z toho nebude, to je jasne.
    • EV_Future
      Member
      • Mar 2018
      • 74
      •      

      #4
      Mercedes spravil paradneho konkurenta svojej S-klasse. Nic viac, nic menej. Inu klientelu si na toto len tazko dokaze ziskat. A co som videl uz nejake recenzie, tak displeje su sice velke, ale samotny system laguje, je pomaly a v porovnani s Teslou to je uplny shit. Tam je vidiet ten rozdiel, MB vie robit vyborne premiove interiery, ale Elon ma najlepsich IT-ckarov. Osobne by som si nikdy nekupil auto, ktore v sportovom rezime vydava ten nechutny zvuk pripominajuci spalovak (a niekedy nejde ani vypnut cez nastavenia). Prave preto si kupujem EV, aby som sa od toho oslobodil, a vyzera to tak, ze nemecke znacky si vsetci do jedneho neodpustia tento zlozvyk a este stale ziju v minulom storoci.

      Komentár


      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Nemozes uz kritizovat inforainment, redakcie mali predprodukcnu verziu, auto bolo este len predstavene, zatial sa nepredava. VW trvalo od predstavenia kolko kym sa auta dostali k zakaznikom a kym dorobili software to auto bude na cestach realne mozno v novembri, dovtedy maju more casu na doladenie. Zvuk spalovaku nie je prezitok automobiliek, pytaju si ho zakaznici konkretnych znaciek. Majitelovi Hyundaia je to ukradnute, on cely zivot pocuval vyklepany diesel alebo uvrcany 4-valec, a ten ticho uvita. Tu je klientela zvyknuta na 8-12 valce, mnohi to povazuju za symfoniu, a vyrobca im dava len to, co by im chybalo. Ja neviem, ale ak toto ma byt prave jeden z tych detailov, ktory odkloni viac petrolheadov k elektrike, tak to maximalne podporujem a potrebujeme takych pocinov viac (ak su vypinatelne) O to menej smradochov bude na ceste. Ja vidim v pozitivach aj vacsiu expoziciu verejnosti cez vladne vozidla. Je to reprezentativne auto, a ak by staty vymenil len tretinu svojej flotily, aj to je plus, a laickej verejnosti ukazu, ze elektrika je pouzitelna. Dnes najma v Nemecku a Rakusku celia ministri zivotneho prostredia a financii velkej kritike, ze presadzuju zelene zmeny, ale pritom sa sami rozvazaju v 8-valcovych sedmickach a S-klasach. Toto umlci kuvikanie plebsu. Ani Tesla Model S nebola v case uvedenia pre kazdeho, ci uz cenou alebo samotnymi rozmermi. A kolko ludi si ju napokon kupilo, aj ked take velke auto neplanovali daj tomu cas, toto auto dava vacsi zmysel ako sa moze zdat. Minimalne to dava signal, ze najstarsia automobilka sveta zelektrifikovala svoj najkonzervativnejsi model, ktory ju celu definuje a pri ktorom bola vzdy najopatrnejsia, aby udrzala klientelu. Toto je vo fosilnom svete vacsia vec ako si myslis A dokonca aj Abdul s Mustafom zijuci v Kuwaite alebo Dubaji zrazu dostanu elektricke auto, kedze nad ludovo vyzerajucou Teslou ohrnuli v minulosti nosom. Musis vnimat sirsi kontext.

      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        no zrovna VW a ich softver by som velmi nepouzival ako priklad, kedze ten ich system je podla mna stale uplne katastrofalny, doslova hnoj Takze u Mercedesu by som si nebol taky isty, ze to zvladnu rychlo vymaknut, aj ked treba uznat, ze v porovnani s VW je to ina liga.
        Suhlasim s tymi vladnymi flotilami - viem si tiez predstavit, ze vsetky vlady vymenia postupne stare smradochy za EQS a podobne auta, aspon symbolicky nech takto daju najavo, ze to s ekologiou myslia vazne.
        A s tym zvukom motora - chapem, ze petrolhead klientela prechadzajuca z V8 si to mozno ziada, ale aj tak nepochopim, ze to v mnohych pripadoch nejde aspon vypnut v nastaveniach. Nie kazdy ma rad zvuk motora, mna by to doslova urazalo, kedze sa jedna o zvuuk niecoho, proti comu bojujem a zelam si, aby to cim skor skoncilo na smetisku dejin. Mne sa to dokonca nepaci ani v niektorych elektromobiloch, napr. e-Niro ma zretelne, a nie uplne prijemne zvuky z elektrickeho systemu pri zrychlovani aj rekuperacii, v porovnani s nim taky Ioniq je uplne tichy, ani naznak nejakeho zvuku, takze s nim uz len kvoli takemu detailu jazdim radsej.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo myslim ze si to trafil celkom presne. Situacia dosla do stavu ked sa pred elektromobilitou nedaju zatvarat oci a vladni papalasi sa potrebuju vozit v luxuse ale tentokrat v natretom na zeleno/modro.
        Keby to Mercedes myslel vazne, tak by riesili 2. generaciu elektrickeho Bcka.
        Ale je to dobry strategicky tah. Klientela je vacsinou konzervativna, nebude vadit slabsi/pomalsi entertainment. Podstatne je ze to ma luxusny interier, hviezdu na prednej maske a stoji to vela.
        Ked im to zaplati vyvoj komponentov ktore budu pouzite aj casom aj v inych modeloch, tak preco nie. Plne podporujem.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        SKolja tak tak, a este podla mna ukazuju, ze stale sa da tlacit vyvoj dopredu, a stale sa da nieze dobehnut Teslu, ale aj predbehnut (zaruka, aerodynamika). Je to velmi dobra motivacia pre ostatnych vyrobcov aby stale len nenahanali tu pomyselnu mrkvu na udici, ale realne robili veci lepsimi. A snad to je prvym krokom v masovom rozsireni Plug&Charge, aspon na Ionity. Zachvilu mozno zistime, ze ten naskok Tesly nie je 10 rokov, ale stlaci sa to na 1-2 roky. A to bude skvele pre vsetkych zakaznikov akejkolvek znacky

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Vyjadril by som sa k "potrebe" zakaznikov pocuvat akokolvek "lahodiaci" umely zvuk akoze kvalitneho velavalcoveho benzinoveho motora v elektromobile
        Pocas mnohych rokov som jazdil postupne na troch benzinovych 6-valcoch s objemami vyse 3 litre a aj zvuk 8-valcoveho 5,7 litroveho benzinaku je mi je vela rokov doverne znamy, no nikdy ma ani nenapadlo, ze by som zvuky 6 a 8 valcovych V-ckovych atmosferickych benzinakov chcel pocuvat v elektromobile.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Bodaj by si mal pravdu. Kazdopadne musia masivne tlacit na rozsirovanie Ionity siete lebo ta ma dier ako emental v pokryti.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Keby len dier... ale aj ta cenova politika bude podla mna este zaujimava (v negativnom zmysle). Ale snad sa mylim

        jux moze byt, to je individualne, ludia maju rozne uchylky osobne umele zvuky velmi tiez nemusim, ale konkretne ten v Taycane by som vedel pocuvat kedykolvek. Asi ako jedinyz tych co som pocul. Ostatne boli skor otravne.
        Naposledy upravené Wilo; 16-04-2021, 12:11.

      • matchke
        matchke komentoval
        Upraviť komentár
        Vnimam EQS ako argument pre existujucich klientov MB aby zotrvali pri znacke a najma tych co presli na Teslu aby sa vratili. Co sa tyka toho zvuku. Tak, ..... je to tak trochu na smiech. Ale v prirode je zname, ze velke zvery robia velky krik. Vyrobci vedia co klienti chcu a tak im to daju.
    • matchke
      Member
      • Apr 2015
      • 328
      •   

      #5
      Vyzera velmi dobre. Ak to takto pojde dalej aj s ostatnymi modelmi a vyrobcami, tak Tesla ani na Slovensko nemusi chodit.

      Komentár


      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Ale nech pride, aj my existujuci chceme aspon daky servis v nasej hladovej doline
    • Karol
      Member
      • May 2015
      • 161

      #6
      Vyzerá to, že so spotrebou je na tom EQS veľmi dobre aj pri vyššej rýchlosti. Zrejme koeficient odporu vzduchu 0,202 robí svoje
      https://www.youtube.com/watch?v=38Mqc41uBrw

      Komentár

      • dango
        Moderator
        Gold Member
        • Nov 2014
        • 693
        •   

        #7
        Reportaz o EQS, prvych 7,5 minut relacie:

        Komentár

        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          #8
          Naše maličkosti mali tú česť stráviť 24hod v EQS. Poriadne sme ho prevetrali na diaľke (1300km) okolo SR (Čierna nad Tisou, Ubľa).
          Ak auto niekto zvažujete a zaujímajú váš nejaké technické veci, kľudne pýtajte. Čoskoro bude mimo redakčného testu (nie odo mňa) špeci článok z tohoto okruhu.

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	eqs.jpg
Videní:	288
Veľkosť:98,4 KB
ID:	80821

          Komentár


          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            zachvilu bude cele predne okno display

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash V pohode to bolo. Výhľad bol dobrý pre 185cm + . Len ak by sa viac popracovalo na softe, bola by to pecka. Takto aj 1 display Tesly v strede je o trochu použiteľnejší (spotreby/grafy, youtube/netflix). Navigácia super - zostatky, live stojany v mape (správne označené kw a počty), aktivácia stojanu DSC priamo z auta. O tomto snívam v nirovi už 1.5 roka a tu to je :-) Ionity išlo Plug and Charge. Čo by pomohlo navigácií na 3 displeji možnosť draftu trasy. Lebo teraz som niečo vyhľadal a zrušilo nám to hlavné navigovanie. Drag and drop poslať apku na druhý displej chýba (musí sa to tam ručne otvoriť)... Multimédia, smutný príbeh z USB film a bez zvuku. Škoda lebo na tom mega displeji by to bola paráda. To isté ako Niro, lepší audio kódek to nedá. Hry len ultra jednoduché ako tetris. Celkovo tie displeje sú potom len na navigáciu a nastavovanie sedačiek/masáže, ambient svetla a pod. Nevyužité.
            Featury niektoré super. Napr. zastaneš na semafóre a premieta automaticky semafóry cez kameru do okna na stredový displej. Nemusíš vykrúcať krk cez okno.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Upokojil si ma. nemusim zacat setrit kedze mam 170cm

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash Dáš si sedačku hore :-D Nie, len myslím že nejakí "tesla" fans na FB písali, že EQS výhľad ako z tanku :-) neprišlo mi to tak. Možno preto, že tank už mám :-D

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 Mozno nehovoril o tanku z WW2, v modernych tankoch sa uz necumi cez priezor, ale na displeje, takze je mozne ze to MB odkukali z tanku.
        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          #9
          Článok z nášho EQS tripu
          https://www.mojelektromobil.sk/merce...u-1100km-test/

          Komentár


          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            Clanok super, jedine co mi tam na konci chyba je cena testovaneho vozidla (pre porovnanie) a pripadne nejaka tabulka technickych udajov (vykon, rozmery...).

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            jeeff Pridal som tam aspoň ceny. Dík za feedback. "EQS580 začína od 140 tis. Eur s DPH, testovaný model 174 tis.Eur s DPH.". O týždeň redakcia vydáva týždnový test, tam bude všetko. Toto som mal len na jazdu (20hod.)
            Naposledy upravené nick81; 04-01-2022, 11:05.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            174 papekov… to uz je slusna ciastka aby aj zanieteny fanusik ekologie zacal pochybovat a poskulovat po overenych a prestiznejsich verziach S AMG alebo S Maybach 😁

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Nech len bohaci kupuju za 174, ja ho potom od nich kupim o 5r za 30-40. I ked pochybujem ze BEV luxusky budu padat tak rychlo ako ich fosilne verzie.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Taur 10r zaruka / 250 tis na baterku.. sa nacakas ~115kWh baterku bude aj problem znicit :-D

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 Si myslis ze prachaci menia auta kvoli zaruke? Menia lebo ich omrzelo. lebo vysiel novy model, lebo uz je odpisane, lebo co by povedali ostatni snobi ze uz jazdi roky na rovnakej seriovke (to je spotrebak nie veteran, ani limitka, ci unikat co sa da brat ako dlhodoba investicia) ... takze kto si pocka ten sa docka. Nie je problem lacno kupit luxusnu jazdenku, problem je ju udrziavat/servisovat. Kamos si kupil dve stare Ska po 5-6000e len tak pre radost, lebo sa mu paci ten stary model, tak si kupil hned v dvoch farbach, Ved preco nie za 5% povodnej ceny.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Taur Pointa bola, že sa načakáš na cenu 30-40tis. Nie, že to bude mať 1 majiteľ 10 rokov.

          • E-Up!
            E-Up! komentoval
            Upraviť komentár
            Veľmi pekný článok, ale úprimne tá spotreba aj napriek teplotám je príliš vysoká. Pohotovostná hmotnosť 2,7 tony je obrovská, ale to auto bolo od začiatku optimalozované pre dlhé diaľničné jazdy vrátane zimy, kde by tá spotreba nemala byť tak obrovská. Predpokladám, že EQS si predohrieva akumulátor pred nabíjaním na základe údajov z navigácie, ale i napriek tomu je to veľa. Veď aj Bjorn sa vyjadril vo svojom videu, že ide o elektromobil s najvyššou spotrebou v takýchto podmienkach. Len tak zo zvedavosti aká by bola asi spotreba e-Nira na rovnakej trase?

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Ta hmotnost bude este zaujimava, ked zacnu staty zdanovat BEV na zaklade hmotnosti, ako uz viacere navrhuju. Vela majitelov to sice asi riesit nebude, ale sekundarnym trhom to moze poriadne zatriast. Predsa len 2.7 tony je uz poriadny masaker.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            E-Up! Neviem či sa to dá zrovnávať :-). 2.7 tony, veľké pneu, natáčacia zadná náprava, neustále prepínanie FWD/RWD/AWD, hyperscreen s nejakým 2 jadrom, kopec svetla z ambilight,... je spotrebou už len z princípu inde. Pri diaľnici bolo jedno koľko sa išlo.. nad 130 rovnaká spotreba. Skôr je to bližšie ku EV6 AWD, ID.4 GTX. Ale veľmi použiteľné v rámci SR. Ak sa s tým niekto zladí naučí sa hrať so spotrebou ... Nechceli sme to dávať do ECO, lebo potom to bolo dosť na nás dosť ťažkopádne.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Oproti fosilnej verzii zas tych 400-500kg navyse mi nepride az taky rozdiel.
        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 1314
          •   

          #10
          Pri tomto type a cenovej kategorii aut je v cene zaratana prestiz a znacka do takej miery, ze nielen sumarna ale aj percentualna strata je vyrazne vyssia ako pri beznych EV. Takze uplne suhlasim s Taur. Za par rokov to budu naozaj 30-40 tis. bazarove kusky, nehovoriac o zlavach na nove auta ked tato prechodna situacia so zlajdacenim pracovnej sily v dosledku penazi zadarmo a tym masivneho narusenia dodavatelskych retazcov pominie. Tuto zimu si moze vyskakovat kazdy vyrobca a hadzat ceny ako z rise snov ale za par mesiacov to uz bude inak.

          Staci pozriet za kolko sa predavaju patrocne Tesly s cenami cez 100000 tis.€. V EV je technologicky pokrok tak rychly, ze co predstavi jeden vyrobca, o dva roky maju skoro vsetci a teda priplatky za nejaky wau efekt z vacsej baterie a lepsieho cx nie je namieste.

          Auto si kupia ludia co nan budu mat a nezaujimaju sa o jeho predajnu cenu, lebo jeho kupou povazuju peniaze za minute. Nerataju ako niektori tu, kolko ich stoji km jazdy a za kolko auto predaju. Na trhu musia existovat aj auta ako toto, ktore ukazuju spolocensku prestiz. Vekom tato prestiz v cene desiatok tisic mizne a preto ojazdene budu mat take ceny ake maju. Dalsi rozumny kupec si dobre rozmysli kolko stoja nahradne diely a udrzba na tak drahe auto a aj to sa zohladni v cene.

          [priezvisko]@me.com

          Komentár


          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            U koncernu vyhoda ze pasuju mnohe diely navzajom. Posrata mala mriezka okolo hmlovky na A8 200+e, ale zamok kufra za babku, lebo pasuje zo Superba za Skodovacku cenu.
        Pracuje...
        X