Môj tretí elektromobil VW ID 4.

Prečo som si vybral práve VW ID 4 som vysvetlil v predchádzajúcom blogu. Objednával som ho 15. decembra 2020. Vyrobený bol 5.3.2021 a VW trvalo mesiac a 8 dní až mi ho boli schopný dodať do predajne v TN. Keď som sa pýtal prečo, bolo mi povedané , že čakali na vyrobenie šiesteho auta, aby mohli naplniť kamión. Nechcel som sa s nimi doťahovať o ,, fantastickej logistike“ dodávok áut zákazníkom, pretože mi dali veľkú zľavu, a tak som to nechal tak…Dôležité bolo, že som sa konečne dočkal svojho auta. Musím povedať, že ID 4 v tejto zlato strieborno čiernej farebnej kombinácii vyzerá ozaj úchvatne. Tie svalnaté blatníky vystupujúce do strán s prikrčeným zadným oknom batožinového priestoru na mňa pôsobia veľmi športovo. Daňou za to je obmedzený výhľad dozadu, kde ešte k tomu prispievajú vysoké opierky hláv. A čerešničkou na torte sú tie nádherné strieborné 20 palcové kolesá. Zo svojho okolia mám veľmi priaznivé odozvy na vzhľad auta. Nestretol som sa zatiaľ s človekom, ktorému by sa moja ID 4 nepáčila. Dokonca sa obzerajú aj vodiči fosílnych áut za ňou...
Ale poďme sa pozrieť na dielenské spracovanie auta. Musím povedať, že VW si dal záležať na tomto aute. Všetko sedí a lícuje obdivuhodne presne. Nenašiel som nič, čo by som autu vytkol. Zatváranie dverí je tuhé a treba viac s nimi buchnúť, aby zámky zapadli. Musím si na to zvykať, lebo Leaf nemal tak tuhé zatváranie. Vrchný lak je všade aj na vnútorných dutinách prednej kapoty, čo nebýva vždy pravidlom. Okrem dvojitého tesnenia dverí, je spodná časť auta, včetne dverí, orámovaná plastovou ochranou. Dokonca je tesnenie aj medzi maskou a kapotou. Podblatníky sú osadené zvláštnou čiernou tkaninou, kôli ochrane pred kamienkami. Nebudem to tu vypisovať všetko, ale celé auto je precízne vyrobené a myslelo sa aj na detaily. Milo ma prekvapilo, že sedadlá ArtVelour nie sú látkové, ako som si myslel, ale z umelej kože a alkantary. Podvozok je pri jazde na peknej asfaltke výborný, ale nerozumie si s nerovnosťami na ceste. Je cítiť každý výmoľ alebo kanalizačný poklop. Zobral som ho na náš trenčiansky tankodrom t.j. cestu medzi Mníchovou Lehotou a križovatkou Chocholná. Ppredná náprava sa tak rozhrkotala, že som mal dojem, že nie sú dobre dotiahnuté čapy a ramená. Možno je ten predok až moc ľahký, keďže tam nie je motor. Podvozok na ID 3 sa mi zdal lepšie vyladený. Musím pochváliť adaptívny tempomat ACC s prediktívnou funkciou. Rozpoznáva kruhové objazdy aj zákruty a vždy upozorní a zníži rýchlosť. Auto rozpoznáva značky a upravuje rýchlosť podľa limitu. Skúšal som aj Lane Assist. Auto chodilo od jednej čiary k druhej. Tak som sa na to vykašlal a prevzal som riadenie. Neviem, či som ja neschopný a neviem to správne spustiť, alebo je blbý Lane Assist. Dnes po skončení AC nabíjania mi auto nechcelo odomknúť konektor na nabíjačke Ejoin. Ani keď som mal prednastavené automatické odomknutie. Dokonca ani manuálne to nešlo odomknúť. Musel som poprosiť prevádzkovateľa Ejoin, aby mi na diaľku vypol nabíjačku. Keď som to neskôr skúsil na inej nabíjačke, tak už to fungovalo normálne. Myslím, že s tým infotainmentom ešte bude sranda....So spotrebou som zatiaľ spokojný. Pri slnečnom počasí a 20st.C okolo 15 kWh/100 km a v sychravom počasí a 4st.C okolo 18 kWh/100 km. To sú moje prvé dojmi po 2 dňoch a 240 km. Ak bude možnosť opäť cestovať po Slovensku, tak otestujem dlhé dojazdy auta.
PS: A keďže táto zlatovláska si zaslúži ,, hýčkanie a opateru“, tak som sa rozhodol, že ju budem nabíjať vždy na AC od 30% do 80% a len v prípade dlhších jázd, ako je dojazd auta, s DC na nevyhnutne potrebné km do cieľa cesty.