Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

KIA EV6

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • mozeg
    Member
    • Dec 2015
    • 439
    •   

    #31
    Ahojte kukol som si Bjornov challenge teda aspon nabijania nanovo a mozem teda korigovat svoje posty vyssie:

    1. nick81 ma s coldgate a rapidgate pravdu ale pravda ktoru tiez uviedol je aj fakt ze to stale tlaci 100+kW a zohrieva sa aj pred predohrevu naozaj rychlo, rapidgate tiez neklesne nabijanie pod 100kW+;

    2. Neviem ci siel vadny udaj z auta do mobilu ale neviem preco bjorn vykuroval auto na 27C inak povedane kurenie naplno (vidiet to ked stoji pri jazde nevidime nastavenie teploty)

    3. Neviem tlak v pneu, preco to hovorim? Pretoze TEsly testuje na 3,2 bara.

    4. 2x prisiel na nabijacku prenabity inak povedane SOC nad 20%, je to asi preto ze TEsla ti povie presne kolko bude spotreba a hotovo, Korejci to pocas jazdy menia a je preto tazke odhadnut kolko treba nabit. Moj odhad je ze ale mohol usetrit aj 10min.
    a) prva zastavka SOC 6%
    b) druha SOC 29%
    c) tretie SOC 22%
    d) stvrte SOC 13%
    e)piate SOC 9%
    f) 1000km pri 25%

    5. Priemerna spotreba: 263Wh/km

    Za mna inak povedane ze sa to da zvladnut aj za cas okolo 9:30-9:40 a to uz je fakt vynikajuca hodnota.

    A RWD je lahsie s lepsou spotrebou tak kludne sa moze pobit o prve miesto s TM3 LR. Ak to KIA este vylepsi nejakym SW updatom to auto bude fakt pecka.

    Skusim si ho pozicat na viac ako den a skusit spravit BA-HE (MI alebo Zemplinska Sirava lebo PO-VT sa rekonstruuje a zdrzanie je aj 30+ min) a spat, taky SR 1000km challenge v realnych podmienkach v ZIME.

    TM3 LR ktora je prva sla v lete pri priemerke 20C. Mala vsak vynikajucu spotrebu 185Wh/km a keby sme priratali 15Wh/km na kurenie. Zaroven zobrali do uvahy ze TM3 LR nemusela predhrievat bateriu a spotreba tak bola nizsia ta by ju kludne mohol dobehnut eTron a spol. Zaujimave.
    Naposledy upravené mozeg; 17-11-2021, 12:41.

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      4. Stačí použiť ABRP Live a je to ako v Tesle. Live napojené auto na api ABRP si automaticky všetko nakalibruje a potom ukazuje zostatok ultra presne. Môžeš hnať auto s príchodom úplne na doraz.
      Naposledy upravené nick81; 17-11-2021, 12:47.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      4. ked tie zostatkove % spocitam tak je to 104%, mne to pride ze mohol vynechat jedno nabijanie.

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Taur to ano ale mal to aj pri inych autach. Skusim vecer popozerat ako to bolo pri inych konkurentoch a hodit to do tabulky nech si to porovname navzajom. Sa mi tak zda ze trocha bjorn drzi stranu tesle. Prefukane pneu, idealne podmienky vonku, v kabine nizsia teplota. Btw. ak by vedel vynechat jedno nabijanie k tomu by bolo leto a idealny traffic tak je velka pravdepodobnost ze beatne teslu ale aj ten spalovak.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Spalovak predbehnut nemozes nikdy na takejto dlhej trase. Jedine, ze by si isiel rychlejsie, ale to je zas neferova vyhoda potom. A Bjorn vzdy drzal Tesle. Kto by nedrzal, ked dostal gratis auta za odporucania, a este stale ho caka gratis Roadster 2 ak sa nemylim

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo staci aby nebol traffic ziaden a rekonstrukcie usekov cies a moze porazit aj spalovak.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg ako? Ked ide spalovak aj EV subezne rovnakou rychlostou rovnaku trasu, ten BEV bude musiet minimalne 2x nabijat, co mas aspon 2x 20minut v idealnych podmienkach. Spalovak nemusi stat vobec, tych 1000km prejde vacsina na nadrz. Kde chces tych 40 minut dobehnut?

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo nehovoril som ze pojdu naraz a aj v tom pripade musi spalovak stat aspon dvakrat, ci vodic necura,nepije,neje a pod. Bjorn siel spalovakom cas bol 9:00, Tesla ma 9:20 takze uz tu logika 40min zlyhava. Na ceste sa moze stat hocico stacia obmedzenia,nehoda, fakt zle pocasie a uz sa to nabaluje. Zadalsia vacsina spalovakov pri 120km/h 1000km neda ani keby sa posrali a sli na vypary. Tankovat musi aspon raz. Ak by siel 3l SUV aj dvakrat.
      Naposledy upravené mozeg; 17-11-2021, 16:28.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, ale to je fiktivne nastaveny cas. V realnom svete ten BEV nebude nikdy rychlejsi, to by si poprel logiku aj fyziku. Vycuras sa za 60 sekund, pijes priebezne cestou za volantom.

      Len hovorim… dlzka prestavky je vzdy individualna, ale silou moc sa snazit tlacit ju na rovnaku dlzku ako nabijanie je blbost. Akonahle ma jedno auto na ceste neocakavane udalosti, a druhe nie, a tento fakt nezohladnis vo finalnom case, tak je porovnanie automaticky chybne. Bjorn vzdy odratava cas za nehody, kolony na hranici atd. Ale BEV z podstaty veci nemoze byt rovnako rychly ako spalovak, to sa fyzicky neda urobit pokial nemas rovnaky dojazd bez potreby nabijania.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Zalezi na tom aky spalovak. Mna tiez prekvapilo ze dnesne povedzme nepremiove spalovaky 1000km na nadrz nedeju. Zmensili spotrebu ale aj nadrze. Uz niesu 70-100L ako kedysi na ktore som bol zvyknuty. Bracho ma dva nove dieslaky a po dialnici ze da s nimi realne okolo 500-600km (Suzuki Vitara a nejaky Jeep). Takze by 1-2x stat a tankovat musel na 1000km. To moze byt aj 20min pri troche smoly napr. ked nebude hned volny stojan.
      Ale suhlas ze by musela byt sakra vhodna konstalacia hviezd, aby BEV vyhralo.

    • EV_Future
      EV_Future komentoval
      Upraviť komentár
      EV vyhrat nemoze, lebo ak Bjorn ma nejake zdrzanie kvoli zapcham/obchadzkam atd, tak s tym kalkuluje a od vysledneho casu vzdy odpocita zdrzanie. Takze ten referencny cas od Kie (PHEV) je od nejakeho EV nateraz neporazitelny, to by muselo prist auto s 1000-km dojazdom (co v dohladnej dobe asi nie je velmi realne a podla mna by to bolo aj zbytocne). Alebo ak Roadster 2 naozaj bude mat 200 kWh bateriu a dojazd 620 mil, tak mozno sa predsa len dockame zmeny na prvej priecke

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Hadat sa a natahovat je zbytocne. Ale EV sa zlepsuju a to je to podstatne.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo zabúdaš na NIO kde menia baterky za 3 minúty

      Taur na ten stojan ale tiež nebudes 20min čakať snáď
  • mozeg
    Member
    • Dec 2015
    • 439
    •   

    #32
    Spotreba EV6 pri dialnicnej 130km/h, 20tky disky. Zdroj: YT batteryLife.

    Dalsi tipek z UK spotreba 22kWh/100km na dialnici.
    Naposledy upravené mozeg; 17-11-2021, 22:28.

    Komentár

    • mozeg
      Member
      • Dec 2015
      • 439
      •   

      #33
      Spotreba Bjorn video, Range test :
      90km/h..... 180Wh./km..................402km (Teplota 1C, sucha cesta), teplota vo vnutri 28C
      120 km/h....274Wh/km..................274km (Teplota 1C, sucha cesta), teplota vo vnutri 28C

      Ak aj odratam spotrebu na extra saunovom vykurovani ta spotreba je vysoka, tlak v pneu neviem neuvadza.
       
      Naposledy upravené mozeg; 19-11-2021, 15:16.

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        4:46 vo videu záber na klímu a má na 22 stupňov

        teplota 1 stupeň vonku neznamená len zvýšenú spotrebu kúrenia ale aj hustejší vzduch, ale aj tak by to o viac ako 1 až 1,5 kWh/100km nešlo menej, čo je pri 90-ke dosť stále

        aj pneu má len 19-ky, čo potom s 20-kami by bolo

      • cetan
        cetan komentoval
        Upraviť komentár
        Je to awd s 2200kg.. ta spotreba resp. dojazd ma trochu sklamal.. dufal som pri 90 km/h tak 480km

        O kolko bude rwd lepsie?
        Naposledy upravené cetan; 19-11-2021, 16:48.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko ani ked ukazoval ovladaci panel mal tam 22C no zaroven ked kukas pozorne nalovo je spustena diagnostika a tam ma tusim 26 a pada to dole evidentne sa s tym hral. Ale aj ked odratame aj 1,5kWh spotrebu kurenia stale je spotreba vysoka.
        Naposledy upravené mozeg; 19-11-2021, 17:10.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        cetan ved toto nevidim dovod menit za eNiro, samozrejme okrem rychlosti nabijania. RWD je lahsie o 200-250kg podla vybavy bude to lepsie ale zazraky by som necakal. Ale asi siel ako permanentna 4x4, neviem ci KIA neodpaja predok iba v eco mode. Neviem ako to ma Tesla.

      • cetan
        cetan komentoval
        Upraviť komentár
        mozeg moja predstava ev6 ako nahrada eNira sa rozplyva
        a ani ten banano krabicovy test neohuril voci eNiro

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        treba pockat na viac udajov. Nemoze to mat taku spotrebu

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        hudino pockame, ale uz je toho viac.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        hudino Enyaq ma tiez taku prasa spotrebu. Ked sme robili teraz battery test, presiel na dialnici o trochu menej ako Niro. Ale malo to dost malu vyuzitelnu baterku. Asi neostava nic ine len cakat na male kompakty. Lebo to nabijanie uz na enyaqu je lakave (0..80% za 36min) a ev6 ani nehovorim.
        Na ioniq5 je myslim teraz update na MCU - mozno vylepsuje spotrebu. Tieto novinarske byvaju z pohladu upgradov dost zanedbane
        Ja by som chcel este vediet tu EV6 ci pri ECO trvalo odpoji predny motor (-7..8%), ked v sporte je trvalo pripojeny a v normal sa pripaja pomaly pri kazdom pohnuti volantu.

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        tak to si necham doviest e-Niro za 27k a budem vysmiaty... zvysok investujem. to fakt bud TMY alebo starsie modely aut.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Osobne si myslim ze v ecomode a zapnutom normalnomnkureni to bude lepsie. Predsa len ak je to permanentna stvorkola tak za s spotreba nie je uplne zla. Neviem ake ma enyaq cx ale kia ma byt na to lepsie ako I5 a dopadla o dost horsie a to ma vacsiu baterku. Ak si clovek vazme ze za 52k s DPH ma TM3 LR a so super spotrebou a dojazdom tak tieto i5 a ev6 sa mozu ist past. I ked chapem ze niekto chce crossover alebo SUV len potom ta spotreba je niekde inde.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        hudino kde sa da zohnat nove eNiro za 27s DPH?

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        mozeg : 1. bez DPH, a normalne: https://www.mobile.de/cz/osobn%C3%AD...:110,dmg:false

        v kozi od 29 bez DPH

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        hudino pekne to kleslo len treba pozerat tusim spirit a nie vision to je zaklad. No uz sa tesim na predaj svojho strata jak prasa.

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        mozeg bez obav... das vybavu + dovoz + prihlasenie a nieco este naskace. v SR sa drz SK cien a ponuky na SK. tu je to vyrazne vyssie...

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Vyrazne vyssie to je ale inzeraty stoja roky. Napriklad predvadzacka modra co im aj milan vo videu ponukal aj tak to lezalo a lezalo skladom. Tie nemecke ponuky su o nicom, to aj u nas napr. novy eSoul je v inzeratoch za tu cenu, co je technicky rovnake.
    • vilcoo
      Junior Member
      • Jul 2021
      • 3

      #34
      a tu je porovnanie nabijania s i5, M3 LR a etron

      https://youtu.be/0J46mG7I78Q

      Komentár

      • cetan
        Junior Member
        • Jun 2020
        • 28
        •      

        #35
        https://youtu.be/0J46mG7I78Q
        tak toto ma zasa potesilo

        z 10% na 50% za 10 minut... z 10% na 80% za 20... samozrejme bez coldgate...
        ked som minule stopoval kolko mi trva si odskocit, kupit kavu a nieco pod zub, zjest... tak 18-20 minut to bolo

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          to je len o 7 minút lepšie ako Citigo a to nabíjalo dokonca od 7%

          https://www.youtube.com/watch?v=xglbRRaPMRY

        • cetan
          cetan komentoval
          Upraviť komentár
          Ale tu je kapacita baterie ovela vacsia.
          Najlepsie je to porovnavat kolko "km" nabije za 10 alebo 20 minut...

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Pri raz takej baterke ma aj raz tak clankov a by mala umoznit aj raz taky nabijaci vykon aby bola na urovni mensej. Preto ziadny zazrak, nakolko bateria Citigo je 44% z baterie EV6.
      • mozeg
        Member
        • Dec 2015
        • 439
        •   

        #36
        No servis je raz za dva roky, ale polozka v cenniku najvyssia Vychadza mi ze to bude vyssia cena ako za druhy servis eNira. Menit budu aj brzdovku. Neviem ci aj chladiacu. Najlepsie bude sa opytat v servise co tam maju a aka je predpokladana cena. Ale moj tip je 200+€ za prehliadku s vymenou brzdovky a plus ak bude aj chladiaca.

        Komentár

      • mozeg
        Member
        • Dec 2015
        • 439
        •   

        #37
        Kia announced at the Los Angeles Auto Show that the Kia EV6 beat Tesla in terms of fast charging time on a journey across the United States.

        Komentár


        • cetan
          cetan komentoval
          Upraviť komentár
          Na youtube na kanali "out of spec .." sa ten bradaty redaktor "chvastal", ze to urobili na taycane este vyrazne rychlejsie (to nabijanie) ako kia, ale ze im to neuznali a naznacoval, ze to urobia este raz..

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Kia prekonala rekord Tesly z roku 2015 kedy neboli UFC ziadne a je len otazkou casu, ze niekto sadne do ineho auta a je po rekorde. Akurat to odvtedy nikoho nenapadlo.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko ved to v tom clanku aj pisu. Zatial rekord drzi Kia kym to niekto dalsi nespravi...

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          veď dobre, ja to tu píšem pre tých, čo si to neprečítajú po anglicky a myslím že konkrétne v tomto (lebo to vyšlo pred pár dňami aj v incý médiách) chýba že je to rekord z roku 2015, čo je podstatné - porovnaj si nabíjaciu sieť u nás v 2015 a v 2021

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko "We are not entirely sure, but a quick search in our archives suggest that the previous Tesla record is from 2015, when a Tesla Model S P85D covered the route in 58 hours and 55 minutes, including 12 hours and 48 minutes for charging. "

          Ale jasne, beriem ze nie kazdy vie po anglicky. Ja to tak trochu uz beriem automaticky, ze na tomto fore ludia vedia co samozrejme nemusi byt vzdy pravda.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          To je taky rekord ako ked Skoda zobrala Kodiaq a urobila rekordny cas na Nurburgringu v kategorii najrychlejsie 7-miestne SUV. Akurat, ze nikoho pred tym nenapadlo, zobrat na okruh takuto krabicu 😂 popravde som ani neskumal, ci sa niekomu vobec unuvalo ten rekord zlomit.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo V médiách to prebehlo, neznalí prečítali "rekord" a "Kia" a úloha splnená, nie ? A o tom to je. Samozrejme keby niekto zobral trojku s malým odporom vzduchu a tiež nabíjaním 250kW šiel po V3 Superchargeroch alebo aj tých istých UFC ako išli s Kiou, tak je po rekorde ale načo by to niekto robil ? Vždy je to otázka efektivity auta a rýchlonabíjania.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Tak hej no, marketing predava…
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        #38
        Vylet na Kia. Pozeral som prvych par minut a stale pocuval coldgate colgating coldgate coldgating. Nabijanie tretinovou rychlostou, v navigacii vzdy zadana Ionity a zapnuty Winter Mode a auto veselo baterku schladi na 6 az 14 stupnov.
         
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Proste Korejec. Niro a Kona to mali rovnako,teda stale maju. Ono pritom staci malo a bolo by to super. V lete je clovek spokojny v zime uz menej. A ano prijal by som aj ja min 100kW nabijanie ale s normalnou krivkou nabijania.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Inac nevie niekto co sa deje okolo tych 80-81% SOC? Na tom nabijacom porovnavacom videu s eTronom a TM3 obaja Korejci uplne zhasnu na 1kW, nasledne sa zas rozbehnu. Bjorn to nazval “Korean Siesta”… co to ma byt? Nejaky bug? Ci co sa tam deje? 🤨

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Ak by nezapínali LTR, nič by sa nechladilo. Je dobré, že do toho Bjorn takto búši.. Je to len ot.času kedy to fixnu a tým výkonom/krivkou sú budú v klídku ďaleko pred väčšinou áut. Aj tak to teraz z coldgate v našich podmienkach predbehne v nabíjaní väčšinu áut. Je dosť možné, že update je už mesiace na svete, len sa dôkladne testuje pred nasadením.

          Wilo Neviem, ale keď bude k dispo auto, zalogujeme to a tam bude vidieť prečo sa to deje. Niro pri 73-78, zastavuje chladenie baterky a nejaký ventil tam vypúšťa tlak. Každá dá zmena ..prechod z LTR/OFF do PTC, nasledne do COOL, či COOL LTR a potom vypnutie je realizovaná sekvenciou, kde sa niečo vypne, zapne, otvoria, zatvoria ventily a pod.. jednotlivé veci idú za sebou. Je možné v rámci nejakého opatrenia sa tam zhodí výkon a na konci obnoví.
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        #39
        Nie je rozdiel medzi HVAC OFF a ON..

        S HVAC off prišiel s " chladnou" baterkou. Preto má oneskorený nábeh na plnych 200kWh (slabý coldgate).
        Tým pádom sa mu posunul celý graf, a nechytil tam tie rapidy ako v prvom prípade. Ten má od 46% rapid.
        Fáza 2 (53-73) má optimum o +10C vyssie (tj 35C+).. Preto si zlíznol HVAC ON graf ťažší rapid, a OFF len ľahší a neskôr.

        Riešenie je jediné. Zrovnať články a stiahnúť ich na 25C.
        Nemôže prísť na nabku s 10C rozdielom na článkoch. Potom spodný chytá coldgate a horný ide rýchlejšie do rapidu.

        Komentár


        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          A to zrovnanie teplot clankov spravim, ako? ma to taku inteligenciu ze obmedzi odber prudu na niektorych clankoch/blokoch a na inom zvysi. Hmmm. alebo to viem spravit cez chladiace okruhy v baterke. Toto sa mi zda privelmi komplikovane na to aby sa to jednoducho vyriesilo. Len nech to nie je vada platformy. :-)
          Naposledy upravené mozeg; 24-11-2021, 12:35.

        • vilcoo
          vilcoo komentoval
          Upraviť komentár
          to sa neda spravit zmenou odberu prudov na clanky lebo stratite kapacitu a taky pokrocily BMS nie je,co by dokazal z jednotlivych clankov cerpat prud p.p...akoze teoreticky by sa dal taky BMS vyrobit,ale otazne su naklady na vyrobu takeho BMS... realne je ako pisete viac chladiacich okruhov,,na druhej strane,cim viac okruhov tym vacsie riziko poruchy...

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          vilcoo ved to, viac chladiacich okruhov, ich inteligentne zapinanie a vypinanie podla potreby bude zjavne vyzadovat HW zasah. Takze baterka V 2.0 alebo s tym nespravia nic. Co z toho to asi bude. Ach jaj. Je to dost komplikovane, cast baterky potrebujem chladit a cast ohrievat. Velka zabava.
          Naposledy upravené mozeg; 24-11-2021, 12:50.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg nijako nespravis. Je to bug od Nira. akurat tam je diff maly okolo 3-5C, ale tiez tam hitujem kvoli tom rychlo rapid gate aj v zime na dialnici.
          Pisal som to davnejsie do Kia servis, a v ramci "peticie" do Nosovic, ale oni si idu svoje. Spetne nic nechcu riesit, ale ako vidim ani pri novych modeloch sa nic neriesi. :-)

          Ako to spravit.. chladiaci okruh zatvorit cez 3way ventily do kratkej smycky a nezapinat PTC, ani COOL z HVAC a pustit naprazdno cerpadlo. Tj. napr. 35C voda z baterky pojde hned na vstup 25C clankov .... a po nejako case sa ta masa v baterke zrovna na cca rovnakych 30C, minimalne ten diff nebude 9-11, ale stiahnu to na par. Srali na to v Kona/Niro a seru na tu aj tu a doplacaju na to.
          Vidno na long tripe bjorna ze ten diff sa za celu cestu vobec nemeni. Stale je sialne velky. To iste robi niro pri par tisic km trase.. ide cca na 6-7C rozdiel.

          vilcoo Ziadna zmena hw, da sa to zabezpecit s vodnym okruhom co je tam teraz. Vid vyssie

          Ten hardver je super spickovy. Netreba nic menit. Len softverovo to prepisat.
          Po zrovnani clankov treba potom len dohriat alebo dochladit ku 25C. Tym padom zacne full speed bez coldgate, a rapidu sa v hl. faze ani nedotkne, lebo horny clanok bude o 10C menej ako je teraz. Potom ako v dalsich fazach padne vykon, sa opat vyhne rapidu lebo tem ma optimum 35C

          Tu proste ina moznost nie je.
          Skoda.. moct sa dostat ku zdrojakom BMS tak si to opravim sam do mesiaca :-)

          Alebo cakajte s kupou. Od rok bude uplne novy HW menezment baterky a chladenia. Len dufam ze tam zas nezavedu nejake bugy .
          Naposledy upravené nick81; 24-11-2021, 12:57.

        • vilcoo
          vilcoo komentoval
          Upraviť komentár
          alebo jeden okruh predimenzovat,,ked je dostatocne dimenzovany tak teplejsia cast bude zohrievat chladnejsiu a naopak... osobne si myslim,ze v dalsich verziach baterie to skor vyriesia samotnym zlozenim clankov,ktore sa nebudu tolko prehrievat..inak je to zaujimave,ze niektore casti su take chladne,,asi to budu tie clanky na okrajoch celeho baterioveho bloku,ktore neohrievaju "susedia"

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Teraz BMS nema ziadnu moznost zrovnania teplot clankov. Ked je okruh aj vypnuty, v nirovi modul 02 "prechlada" od vstupu kvapaliny do baterky. Vznikaju tam v mrazoch differencie 5-6C od najteplejsich casti (MO4). A tiez na I5/EV6 zapinaju LTR cez ladovy motor, a nezmyselne davaju baterku do coldgate.
          Oni sa na to uplne vyflakli, len pridali viac coldgate/rapid gate levelov pre 200kW a koniec
          Chyby prenasaju z 2018 kona,, do top strojov z 2021 :-/

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          To je to klasicke zmyslanie korporatov. Sedeli, hutali a zvolili co povazovali za najlepsie pri co najefektivnejsich nakladovych polozkach. Inak by tam nemali hnusne lacne plastove diely a dalsie XY dielov za par supov v aute za 50+k EUR.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg Len toto neviem čo čakali. Bjorn si I5/EV6 cold&rapid prepiera ako nikdy predtým. A ľudia tiež. Pri propagovanom "najrýchlejšom" nabíjaní toto vyskakuje na oči mega. Pre veľa z vás je to dôvod na Teslu.
          Naposledy upravené nick81; 24-11-2021, 14:40.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 ano pre mna je to dovod na Teslu, lebo: 1. COLDGATE, 2. RAPIDGATE, 3. lacno vyzerajuci interier, 4. Navigacia mi len povie ze halo nedojdes a ponukne mi nabijacky v okruhu 50km a ja mam dojazd 300+. Tesla MIC s LFP ma tiez coldgate ak nejde na SC ale ak jazdim SC nic nemusim riesit. pri Tesle neriesim ABRB a xy devicov a planovani ako ist. Sadnem a idem, kliknem a viem. Takze aj pripadny coldgate mimo SC mi nevadi alebo auto oblbnem ze idem na SC ono bateriu zohreje a ja pojdem na UFC, vsetci spokojni. KIA ma uz hneva, servisne naklady tiez nie su najnizsie ani poistky a je to polovicny produkt.

          Displej v kolene pri TM3 si vyriesim polohovacim stojanom na displej, tvrdsi podvozok 18kami kolesami a znizenim tlaku o 0,1-0,2 baru. Servis je jediny problem ale nakolko aj ten KIA servis ma zdima a zbytocne tak to ozeliem.

          Cim viac sa clovek pozera na EV6 a prechadza emocnymi krivkami ze netreba im krivdit nie je to take zle tak si proste treba povedat ano je to zle a KIA daj zavazny termin kedy to vyriesis.

          Niro bolo na prehliadke v servise dali mi nahradneho noveho ceeeda, auto cez 20k a stale vyzera lacno o zatvrani dveri ani nehovorim. ak by som si vyberal medzi Golf aCeed tak volim Golf bez mihnutia oka.

          Bjorn to zhrnul jasne: ABT

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg Len ak by bolo fix 1 a 2.. uz by si bol viac nalomeny :-) Mne nastastie tie 1-4 nevadia, len viac sa mi hodi kompakt. Uvidime zajtra nove Niro v Korei co to bude zac

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 nalomeny ano ale iba kvoli cene. Ak by som kupil EV6 lacnejsie o 7k EUR a to len v RWD v Earth tak by som uvazoval, lenze pri takejto spotrebe a k tmu coldgate vychadza TM3 alebo TM3 Dual motor jednoducho vyhodnejsie.
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        #40
        vilcoo Pozri toto.. MIN pod 25C je coldgate.. MAX od 45C je rapid gate..

        Ak sa chcu v optimalnom rozsahu 25-45 udrzat dlhsie, nemoze byt rozdiel min max 11-12stupnov.. Zbytocne potom ide auto v 230kW len polovcu casu.
        Cisto SW vec... ventily su, cerpadlo sa da zapnut, zrovnat, cez PTC prikurit alebo HVAC radiatorom dochladit.

        A fáza 2 53-73% má optimalných 35-50C.. Je tam len 15C na "manévrovanie". A baterku tam mal rozhádzanú od 11 do 16C :-)

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	cold.jpg Videní:	0 Veľkosť:82,5 KB ID:	79689

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	rapid.jpg Videní:	0 Veľkosť:82,5 KB ID:	79688
        Naposledy upravené nick81; 24-11-2021, 13:48.

        Komentár


        • vilcoo
          vilcoo komentoval
          Upraviť komentár
          suhlasim,,tie nizke teploty su na okrajovych moduluch predpokladam,tie vysoke na strednych.. ale na zrovnanie teploty modulov by bateria musela mat robustnejsi chladiaci system... na druhej strane,, pri tych nabijacich vykonoch cez 150kw je uz casovy rozdiel v dlzke nabijania maly.. co chcem povedat, ked zvysime vykon nabijania z 50kw na 100kw, tak sa cas nabijania skrati na polovicu,,ale ked zvysime vykon zo 150kw na 200kw, tak sa skrati uz len o jednu stvrtinku...
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        #41
        Petíciu za pridanie ručného predohrevu baterky pred nabíjaním sme rozšírili aj pre Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6. Kto viete a chcete, podpíšte prosím.

        https://chng.it/tDQ7558m


        Nepovoľujú tam dať veľa textu a celú ju nemôžeme zásadne zmeniť, tak je to tam jednou vetou pri modely áut
        • Both new models Hyundai Ioniq5 and Kia EV6 have similar problems with coldgate + and extra new with rapidgate
        Samostatnú petíciu nemá zmysel robiť, treba využiť silu tejto. Ono to nie je len o pridaní predohrevu, musia fixnúť LTR po nabíjaní v mrazoch, rovno môžu všetko komplexne. Za posledné 2 týždne tam pribudlo 100 ľudí, tak sa to zas samo rozbehlo v rámci komunít, keď je to aktuálne. Škoda, že nevyužili leto na opravu.

        Aktuálne 1069 ľudí.
        Naposledy upravené nick81; 02-12-2021, 22:32.

        Komentár


        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          teraz sa nasypalo: 1980

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          jux Sever a západ ide. Komunita to tam ešte boostuje. Este cakame, ked to ustane uz mame pripravene dalsie kroky.
          Len stale sa to nechce zastavit. Aspon budeme vediet pracovat s vacsou masou ludi.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 je velmi smutne, ze VW kazdeho pol roka vyda aktualizaciu AJ NA ZAKLADE poziadaviek od majitelov. H/K ti povedia na tlacovke ze neeviduju ziadny problem
          Trochu sa obavam, ze sa im to v zlu chvilu vrati a nebudu radi....

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 Určie. Nemôžeš prezentovať ako najrýchlejšie nabíjanie v triede a potom v zime bude podpriemerom. Alebo to ako ti navigácia vypíše len nie je dosť šťavy, keď majú kontrakt s KiaCharge a auto s tým malo byť dávno prepojené. Autá už kupujú nie len nadšenci, ale hocikto a je ponuka konkurencie, ktorá to ma fixnuté. Ten prístup vydám auto a kašlem na updaty je nepriechodný, keď Tesla aj VW group sa už o SW starujú aj spätne.
      • vilcoo
        Junior Member
        • Jul 2021
        • 3

        #42
        ev6 ma problem s kurenim,, podla dostupnych info pri teplote baterie pod 5 stupnov uplne vypina kurenie kabiny a to je jedno ci tepelnym cerpadlom alebo ptc.... planuje sa sw update,ale ten bude moct spravit len servis....

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          ajajaj. ak to bude plosny problem tak nic moc....

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Nie je toho dako vela? To uz vyzera, akoby to auto vobec netestovali. Cele kurenie aj BMS su dake dohukane…

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Co su dostupne info ? Mame nejaky zdroj?

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Myslim ze niekto to rozoberal na YT, neviem ci nie aj bjorn. Auto nevedelo udrzat stabilnu teplotu v kabine, lietalo to hore dole o niekolko stupnov. Zaroven EV6 ked clovek zapol kurenie nespustala PTC a trvalo 6+ minut dokial nabehlo kurenie cez Tepelne cerladlo.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Bjorn ukazoval, ze pri nabijani nemoze kurit, lebo potom nehreje bateriu a ma este vacsi coldgate alebo rapidgate, lebo sa neviemaj zaroven chladit.

          Ale tak aj VW po uvedeni mal prpblem s TC a opravovali software. Hyundai zatial neopravuje nic. Ja som sa nachodil s Konou do servisu na zvolavacie updaty software roznych jednotiek, tak to asi caka aj novych majitelov.

        • vilcoo
          vilcoo komentoval
          Upraviť komentár
          update...skusal som to rano,ked bolo minus 9, bateria mala minus 5 a kurenie po "nastartovani" fungovalo,,nefungoval predohrev cez aplikaciu ale to musim podrobne otestovat,ci je to problem auta alebo aplikacie...

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          vilcoo pls. skus sa cez menu EV pozriet aka je spotreba kurenia pri zapnuti auta. Da sa podla spotreby urcit ci ide aj TC aj PTC alebo len TC. Proste z trhu ide rozne informacie pri roznych podmienkach a modeloch EV6.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          https://www.youtube.com/watch?v=Ibefq5yBbvM
          Zatial to vyzera klasiku ze na baterke je len PTC ohrev a HVAC je nezavisly od menezmentu baterky a vie iba chladit baterku. vilcoo Dik za info. Tak to bude len bug Kia Connect. Ak to vedia fixnuť a fixnú tak snáď sa to dá zatiaľ prežiť.
          Naposledy upravené nick81; 04-12-2021, 08:20.

        • vilcoo
          vilcoo komentoval
          Upraviť komentár
          rano pri minus devat a kureni naplno ukazovalo takmer 5kwh

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 ale to je dobra sprava ze baterka ma PTC samostatne od okruhu chladenia. To naozaj staci sw fixnut a je po probleme.uvidime.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg Neviem nájsť zatiaľ nikde schému bat okruhu ako bolo pre konu/nira. Ani na kiaparts.com zatial nie je EV6. Na tom videu z HVAC to vyzera na podobny system ako sa pouzival doteraz.
          Mat doma na par dni EV6, uz je frunk vonku a pofotene okruhy =)
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #43
        Pôvodne zverejnené od Miroslav Rojko Pozrieť príspevky
        Ja som sa nachodil s Konou do servisu na zvolavacie updaty software roznych jednotiek, tak to asi caka aj novych majitelov.

        Nejako si nespominam, ze by si tu pisal o mnozstve updatov v servise, ked si mal Konu :-))).

        Komentár


        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Ja Nirom ani raz. Divné, že medzi Hyundai a Kia sú také rozdiely. Ale tak horeli im baterky, mali čo robiť s BMS. Ok, veď tu fixnú a bude snád pokoj. Prvá zima pre Ioniq5/EV6.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Zacalo to takto pred rokom, baterka, potom prisiell dalsi list urychlene kvoli brzdam a potom este ale dva krat volal priamo servis, ze nutne nieco prehrat do baterky. Dokonca na novej Kone co som mal, chybali v mapach udaje, pri Trencine nemala mapu a nesli vypocitat trasy po dialnici na sever, tak aj s tou som musel. Nejako sa to spocitalo a bolo to aj zbytocnych 5 navstev servisu len preto, ze Hyundai nema OTA. Pri prehliadke zabudli nahrat nove mapy, pricom prehliadky zacali trvat aj 5 hodin a aj tak zabudli. Proste sa to nakopilo a aj to bolo jednym cinitelom v mojom rozhodnuti pre Teslu - mat OTA a nemat povinne prehliadky. Aj ked s rizikom nepredvidanych poruch ale to riziko sa s prichodom cinskych zmensilo.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          eNiro rovnako ziadna zvolavacka.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Teraz je otázka pri eNiro, či len nedávajú vedieť a čakajú až auto príde na prehliadku alebo naozaj nebolo treba nič opravovať (a ani vylepšovať). Čo je lepšie ?

          Zasa Konu som predával s mesiac starým motorom a po dvoch týždňoch od kúpy majiteľ dostal novú baterku. Tak vlastne kúpil nové auto a za cenu starého. Čo viac si želať ?

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko Ja som mal na Nirovi snáď každú verziu infotainmentu a problémy s mapou neboli nikdy. Asi to bola iba chyba Hyundai, predsa len to nie je to isté. Nemalo problémy s baterkami, brzdami, ani motorom (to mali len niektoré 2019). Skôr tým, že Kona prišla skôr, tak si to odniesla. Koncern je to rovnaký, ale Nošovice si vylepšili na Kone mechaniku a spotrebu. Rovnako Kia/Hyundai asi v Kórei nezdiela konštrukčnú a technickú prípravu výroby. A teraz, keď je update.kia.com je to pre mňa ako OTA, konečne nemusím otravovať servis a updatnem si to sám kedy chcem a nemusím tam pri prehliadke čakať o hodinu dlhšie. Vôbec mi nevadí, že to bude ručne cez USB, aspoň mám nad tým väčšiu kontrolu.

          Si už s TM3 spokojný. Ešte poriešiť mozeg TM a bude konečne ok ... :-)

          Ja som s Nirom v poslednej dobe OK. Lacné šikovné vozítko so super spotrebou a prakticky bezproblémové. Kompaktne na sídlisko, vhodné na túlanie so spaním v aute. S Kiacharge a lacným ionity. Jedine ten coldgate ... ale naučil som sa tým žiť. Pri mojich trasách 3 km do práce, a vanlife to nepredstavuje komplikácie.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 eNiro je dobre auto, coldgate bohuzial zamrzi,hlavne na dlhych trasach Zvysok Ok. Ano infotainment a mapy uz su oficialne stiahnutelne takze to je fajn. Ale je to aj upgrade BMS a ostatnych jednotiek? Neviem pytam sa. eNiro malo problemy od vyroby s motorom resp tou prevodovkou co tam bola ale menia to v zaruke a clovek si to vie skontrolovat na zaklade cisla komponentu. eNiro je pracant a value for money, pre rodinu aj podnikanie.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg Jednotky pokiaľ viem sa dajú upgradovať len cez diagnostiku v servise. No dokonalé to nie je. Coldgate na dlhých je naj problem ak tam nie je diaľnica a neletíš 130km (0C) alebo 120 (7C). Vtedy sa da prebit hrubou silou aj LTR :-D
          I5/EV6 tiez asi nevedia cez infotainment updatnut. Ale zas pokial nie je co, tak to nechyba :-)

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Problém s mapou bol na novej Kone a to bolo asi zle nahraté vo výrobe v Kórei, resp. niekto u predajcu to možno v Autopolise pred predajom odflákol. Na starej som s mapami nič nemal.

          Problém, pre ktorý mi menili motor, je rovnaký pre eNiro aj Konu, menia motory kvôli hlučnosti aj tam aj tam. V prvých rokoch použili nekvalitné ložísko v motore a začne byť hlučné. Ja som to zbadal, len keď som sa vozil v novej Kone, že je nejako tichšia, nemal som to ešte výrazné ale dal som to vymeniť, lebo dávali motor z Kony 2021, ktorý bol aj efektívnejší.

          A s Konou som bol spokojný, len som si povzdychol, že sa nakopili návštevy servisu (neplatené) ale doba postúpila, skúsil som niečo iné. Väčšina updatov sa robí na riadiacich jednotkách, kde Kia na svojom webe nedáva na stiahnutie, nakoľko sa to robí diagnostickým počítačom, čo majú v servise.

          Doteraz považujem Konu za výborné rozhodnutie, vlastne objednal som ju hneď ako som vystúpil z auta keď som bol pozrieť Teslu vo Viedni - ako tam mali prvú vystavenú a urobil som veľmi dobre. Tesla zatiaľ dozrela, vylepšila sa, pridala výbavu a čas ukáže, či to bolo dobré rozhodnutie ale zatiaľ neľutujem a užívam si ju. V podstate Teslu som objednal tiež po sklamaní z nového Ioniq5 (ako predtým Konu po sklamaní z Tesly), keď som ju videl ako lepšiu voľbu.
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        #44
        Toto ste inak zachytili ? Takze i5/ev6 nie len SKI ale aj CATL?
        https://electrek.co/2021/02/23/hyund...ies-for-e-gmp/

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          V clanku pisu, ze pre druhu vlnu modelov postavenych na e-gmp, ktore budu predstavene v 2023. Ja to chapem teda tak, ze i5/ev6 ma si ponecha SK Inno a predstavia dalsie modely, kde budu v dvoch z troch novych modelov CATL.
      • mozeg
        Member
        • Dec 2015
        • 439
        •   

        #45
        The EPA range and efficiency ratings for three first Kia EV6 versions were officially released. The Long Range RWD version can go up to 310 miles.

        Komentár

        Pracuje...
        X