Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

KIA EV6

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • mozeg
    Member
    • Dec 2015
    • 439
    •   

    #16

    Komentár

    • ICE666SVK
      Senior Member
      • Jul 2014
      • 1997

      #17
      Kia EV6 od Garaz TV
       

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        garaz nesklamala. Tak informacne slabe video uz dlho nebolo. Som zvedavy na el.dad a doslova ocakavam na Autozurnal, tam by malo byt aj nieco k veci, nie ako v tomto "garazovom".

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 edad ide za 30min https://www.youtube.com/watch?v=pMNjL8QN334
        Tiež autožurnál, tam je tých tech info najviac.
    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      #18

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        prebehol si ma Lubos
        Jo, autozurnal podla mna opat najlepsie video z tejto akcie v Spanielsku.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Pripájateľný predný motor je v normal. V športe je potom trvale 4x4. Resp. bude to možno konfigurovateľné ako sú teraz konfigurovateľné parametre (HVAC/reku) pre jednotlivé režimy.

      • tommik
        tommik komentoval
        Upraviť komentár
        No ak je toto posledná tohtoročná SK premiéra tak to sme sa z pohľadu využitelnej kapacity batérii s EV moc, od roku 2018 kedy prišla Kona so 64 kWh, neposunuli. Kde sú tie časy keď kapacity EV takmer obrok skákali 14>24>40>64 kWh??? Dneska (po 3 rokoch) sa točíme okolo 77 kWh a reálneho dojazdu 400km. Akurát tak zväčšujeme karosérie, čím reálny dojazd padá. Je to škoda.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Lebo viac netreba. Auto s dojazdom 600 km a viac je blbost.
        Vcera som isiel 900 km s mojom starou Teslou s kapacitou realne dnes okolo 68 kWh. 3 nabijania po ceste po 20-30 minutach. To je 5 rokov stara technologia. A nemal som s tym ziaden problem, vzdy ked som dorazil na SC bol som rad, ze som sa postavil..

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        tommik Pre SK innovation je hlavný faktor - bezpečnosť. NCM 9x0.5x0.5 majú výjsť o rok. Ak sa pozrieme na NCM811 - nadštandardná bezpečnosť (Z-fold a pod. bla bla), udržať minimálnu degradáciu (viď eNiro vyzerá že sa celkom podarilo) - toto pri skoku zo 622 na 811 nie je samozrejmosť skôr opak, a menej mangánu/kobaltu.. Držia vysoko latku vo všetkých parametroch. Za to som rád, že sa nejde len po PR - hustota, kobalt free a netestujú na ľuďoch.

        To že Hyundai/Kia začali EGMP s 2.2 tonovými kravami je druhá vec. Mne stačí 1.8T kompakt ako Niro, len s rýchl. nabíjaním. Alebo potom príp. uvažujem ako yesper RWD verziu (ľahšie, väčší dojazd). Ale mám ešte veľa času.

      • yesper
        yesper komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 neviem ci by som na tvojom mieste nepockal na FL verziu, kde by mohli dat nvidia hw a doriesia nedostatky tejto prvej verzie. Ten system je dost biedny, ale tak ty o tom vies urcite viac v tejto dobe nemat wireless carplay/aa u ev6, boh vie ci to vobec doriesia nejakym updatom.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        yesper Ešte je to ďaleko. Wireless mi už nechýba s brodit proclip. Ak by pridali ručný predhrev batery a fixli chyby BMS, tak si aj Niro nechám. 40 min na UFC výrazne neobťažuje. Všetko ostatné viem workaroundovať (ABRP live, tablet na filmy a pod), alebo je ok/akceptovateľné.

        KiaCharge. Neviem či registruješ moje posty. Sú tam pekné šupy v zahraničí. U nás GW 0,41 €/kWh a ZSE 0.35 eur ešte ok.. ale CZ napr 16KC, škandinávia/pobaltie do 50eur/hod. Ionity power tam nebudeš mať náhodou v cene? Resp. KiaCharge 4+ Ionity power13e/mes a zahraničie kvôli komfortu ako na SC/Benzínke robiť iba cez IONITY za 0.29e/KWh. Príp. podľa krajiny nainštalovať apku ich providera na lacné nabíjanie.

      • yesper
        yesper komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 jj sledujem to tu samozrejme. Ionity power asi nie je sucastou toho balika. Pochopil som to tak, ze k autu dostanem iba Plusko. Mozno sa to bude dat aktivovat s tym kreditom 550e. Tak ci tak ten je platny len rok a obmedzeny na slovenske nabijacky.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        yesper Este lepsie. Power na rok je 156 eur, a dostanes 550eur. Uz to len vyjazdit, aby neprepadlo. Ale aj platit 4+13 zas nie je taka tragedia. 1 dlhsia cesta do zahranicia a sa to vrati.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa a tiez asi jazdit so 140kWh battery packom tiez nie je uplne terno, ani po financnej, ani technickej, ani ekologickej stranke tiez si myslim, ze dojazd 400km je taka dobra meta. Clovek sa po ceste trosku natiahne, da kafe alebo fajciar cigu, daky zachod… uplne inac sa cestuje aj sustredi, ako tahat 800+km bez zastavenia. Dojazdu aktualnych BEV vskutku nie je co vycitat… v pripade Tesiel ani starsich kuskov

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Za mna je 400km v pohode ak to je po dialnici pri dialnicnej rychlosti za kazdeho pocasia (aj v zime). Ked pocitam ze clovek nenabija 0-100% ale povedzme 10-80% mas z toho razom 280km iba. Nahodou ti jeden stojan nejde alebo ti to z dakeho dovodu nevyhovuje tak si nahraty ak nemas daku rezervu.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Catchcash idealne by bolo mat okolo 600km range, tam by sa tych 400km schovalo za kazdych podmienok. Hadam dalsia generacia baterii sa tomuto priblizi a vyrobcovia konecne zacnu vyrabat normalne elektroauta (format sedan/coupe/kombi) na dlhe trasy (ako Tesla MS/M3).

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        ano tak to aj mne vychadza tych 600km
    • yesper
      Junior Member
      • Aug 2021
      • 3
      •      

      #19
      tak cakacka na moje rwd uz nebude dlha. Na moje prekvapenie bolo auto vyrobene podla planov a momentalne caka v pristave na pltku. Dodanie mozno december, objednane 17.8. (awd verzie mali vraj chvilu odstavku kvoli problemom s prednym motorom).

      Komentár


      • vilcoo
        vilcoo komentoval
        Upraviť komentár
        https://www.eukor.com/schedule-search
        tu si mozete vyhladat,kedy vyplava pltka..pyeongtaek --antwerp

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        yesper ako vybavu si pls. objednal?

      • yesper
        yesper komentoval
        Upraviť komentár
        prechadzam z hybridnej ravky, tak prioritou bol u mna hlavne dojazd a co najvacsi kufor. Tu mi vypadla GT verzia (u LR davaju 20" kolesa a zasa meridian repro tiez nieco zaberie) a AWD. Ten zaklad Air mi prisiel prilis osekany (nema v2l, bezdrotove nabijanie, etc). Preto som siel do Earth s pridanym safety packom.
        Naposledy upravené yesper; 21-10-2021, 08:06.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        yesper Máš nejaké obavy z niečoho (napr. dlhé trasy)? Či vnímaš to všetko v pohode?

      • yesper
        yesper komentoval
        Upraviť komentár
        To nie, obavy vobec. Zvykol som si na elektro pri citigo, na ktore nedam dopustit Nabijame pri dome a tie nase "dlhsie" trasy (k rodicom) byvaju do 250km + tam to mame tiez kde nabijat. Ale som zvedavy na kiacharge ked pojdeme niekam na vylet. Doteraz som nebol nuteny pouzit zse, ci ineho providera.
    • mozeg
      Member
      • Dec 2015
      • 439
      •   

      #20
       

      Komentár

      • mozeg
        Member
        • Dec 2015
        • 439
        •   

        #21
        Ta vaha nebude az taka strasna, ked si zoberiem ze staci EV6 2WD v air vybave tak to ma 1910kg. To je skoro ako Niro. Hold ak by spravili viac hlinikovych dielov vaha by sla razom dole. Alebo karbonove diely.

        Zdroj obrazku: kia.sk

        Komentár


        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          A cena razom hore

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          pre porovnanie Y ma rovne dve tony. VW GTX az 2300. Zaujimave, ako sa niektori vyrobcovia dokazu lepsie popasovat s tou vahou, ked sa jedna o koncepcne podobne modely a velkost.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          No ano, ale ono nie je ani velmi zlozite zistit, kde vsetka ta hmotnost je. TMY je v tomto trosku taka osklbana minimalisticka sliepka. Podvozok tvrdy ako lata a bucha ako Dacia. Auto pri vyssich rychlostiach huci lebo setrili na tlmiacom materialy atd. VW je ocelovy, TMY pouziva myslim mix hlinik-ocel. Po dokonceni Giga Berlin bude zrejme TMY plne hlinikova a este lahsia ako teraz, vdaka tym velkym vyliskom. Neviem no, ked si predstavim, ze by VW pouzil viac hliniku, silnejsie motory, kolko by to stalo? Kupil by si este niekto stredne velky VW za 70-75tis€? Tesla ma vyhodu, ze zacali ako kvazi premia, vedia si dovolit pytat viac a tym padom priniest drahsie riesenia, a zaroven su ich zakaznici ochotni odpustit niektore odflaknutejsie veci ako znizeny komfort, lebo si kupuju Teslu pre ine prednosti. To je obrovska vyhoda mat takychto oddanych zakaznikov stavim sa, ze VW tisko zavidi, ale su zmiereni s tym, ze su zviazani stigmou ludovej znacky a lepsie to proste nebude, zostane im 2. liga.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          No Tesle raz ti fanuatsici dojdu, je lahsie najst ich 500tis ako 5mil. A VW pre premiu ma Audi/Pors kde ich kasiruje, tak si myslim ze su v poho.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Tesle fanatici došli, ale otvára stále nové segmenty, preto má predaje aké má. Keď sa po dvoch - troch rokoch nasýti záujem po Y, tak bude Tesla 2, ktorá zasa osloví veľké množtvo tých, čo na drahšiu 3/Y nemali. Keď sa pozrieš na celosvetové štatistiky (lebo Tesla sa predáva celosvetovo), tak vedú autá a automobilky, ktoré ponúkajú prijateľnú výbavu za ceny ako napr. japonci a amerika, nie nemecké autá typu príplatok za každú žiarovku.
          Nemecko je na štvrtom mieste a dojí hlavne Európu, v zahraničí aj po prirátaní prípadných ciel a dopravy predáva autá o dosť lacnejšie aby vôbec malo predaje.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Cize este nedosli v tych novych segmentoch/cenovych hladinach. Az dojdu budu musiet nabehnut na klsicke predjane kanali, marketing, sluzby ... az sa im to prestane predavat samo a budu musiet presvedcit zakaznikov prelietavych alebo konkurencie ak budu chciet rast.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Čo sú klasické predajné kanály ? Všetko smeruje z predajní na web, zabehnuté automobilky sa snažia riešiť online predaje (bohužiaľ kvôli rôznorodosti výbav áut a boja medzi obchodníkmi o zľavy a získanie zákazníka sa to nedarí) a Tesla má online predaj od začiatku a ceny stanovuje sama.

          Takže čo sú už dnes a čo budú v budúcnosti klasické predajné kanály áut ?

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Taur ale nedojdu… vzdy sa objavia novi a bude ich viac a viac s kazdym dalsim modelom Ako povedal Miro, predaje Tesly neutichaju. TMY len teraz prisla do EU a ma bude mat pred sebou velmi silny rok 2022. Potom pride Cybertruck. Nasledne pride Model 2, co bude pre EU a Aziu dalsi top model. Po Modely 2 si viem predstavit tiez nejaku zdvihnutu “Cross” verziu. Stale maju priestor aj na dodavku, kombik alebo nejaky maly uzitkac typu Berlingo. Tesla nema o zaujemcov nudzu minimalne na najblizsich 5-10 rokov 😉

          A potom budu rovno predavat rakety 😂

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko - klasicky predajny kanal je zivy predajca ktory ovplyvnuje rozhodnutia zakaznika.
          Ja som vsetky svoje auta kupil cez internet (a to sa este nedalo sa vyklikat v konfiguratore, len vypisat do mailu co si objednavam a zaplatit prevodom zalohu). Prve auto som si dokonca objednaval cez pol zemegule a 10 casovych pasiem ;-). Ovtedy (za 25 rokov) sa toho moc nezmenilo, akurat ze si clovek moze vyklikat vybavu v konfiguratore a niekedy je schopny vidiet vizualizaciu interieru a exterieru, ale u ziadnej znacky som nevidel aby vsetky volitelne polozky boli reflektovane vo vizualizacii. Auto stale treba prebrat osobne (alebo v zastupeni), nikto a to ani vizionarska Tesla nedodava auta domov (doprava k zakaznikovi je sluzba az po odovzdani auta kupujucemu). Ja by som ocakaval ze auto sa preberie az na mieste u zakaznika a predajca/technik pride k zakaznikovi na preberanie. (Toto je tak mozne akurat pri super luxusnych znackach)

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo - viem, ze mas TM3 takze o motokare hovoris z vlastnej skusenosti a ja s tebou suhlasim. ALE - to je auto robene na cesty, nie na slovenske tankodromy. ked idem cez Rakusko vzdu ma prekvapi ake je to auto zrazu pohodlne. (Ze by to bol odovd preco Tesla nechce na SK predavat?) Ano, menej tlmiacich materialov ale pridane jednoduche gumove tesnenenia okolo dveri a na streche spravia divy. Skus to ak nemas, vrelo odporucam. Potom uz ide na dialnici hluk iba od kolies, nie od dveri.
          Je to take "dorob is sam" ale Made in Germany bude dufam lepsie. Uz tie Cinske ludia dost chvalia v porovnani s produkciou z USA.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          To vazne pri aute za 50tis euri si clovek ma dolepovat gumene tesnena ako na lacnych polskych oknach? To chce naozaj fanusika.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa ano viem, ja jazdim 60% ciest v AT, zbytok SK. Ide mi o to, ze taky VW alebo Hyundai maju podvozok, ktory zvladne komfortne aj tie nase tankodromy chapem, ze zas to nebude dokonale v losom teste alebo na okruhu, kde to da Tesla lepsie, ale losovi sa nevyhybame kazdy den, zato po tom tankodrome chodime podaktori denne. Ja osobne si nepotrpim, nevadi mi az tak ani ten hluk ani tvrdy podvozok, ja som zaslepeny inymi Tesla vyhodami a dobrovolne prehliadam nedostatky 😂 Ide mi skor o to, ze za tu cenu by vela ludi cakalo uz trosku vyladenejsi produkt, a nie ze si musia gumicky lepit… ale tak aj to je sucast Tesla experience a ma to nejake caro 🤭

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Ja ked som bol na predvádzacej jazde pred dvoma rokmi na trojku, hučalo to pri diaľničnej rýchlosti viac ako moja Kona, ktorá zrovna nie je etalónom tichosti. Čínska ma milo prekvapila, je o moc tichšia. Aj dvojité sklá urobia svoje.
          Neviem si predstaviť 20" kolesá na našich cestách, aj 18"-ky ma vrátili do mladosti, keď som si znižoval podvozky kvôli športovej jazde. Na druhú stranu, nič nevŕzga zatiaľ a okrem toho, že cítim aj milimetrové nerovnosti na ceste, začal som vyberať lepšie cesty - kde môžem, idem diaľnicou, aj keď je to dlhšie.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Taur - ano, vytvara to taku vazbu medzi tebou a autom . Tesla da kazdemu sancu "vytunit" si auto aj ked nemas rad cacky macky.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Kazdy ma rad nieco ine. Napr Ja sa priznam ze chcem mat komfortny podvozok, ale nesmiem sa hompalat ako na vankusoch a chcem mat odozvu na volante. No a este kvalitne sedadla (eNiro ma fakt naprd sedadla). Velmi rad vyskusam EV6 aka bude.
      • mozeg
        Member
        • Dec 2015
        • 439
        •   

        #22
        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	KIA EV6 stredova konzola.jpg
Videní:	887
Veľkosť:104,1 KB
ID:	78596 Mna napriklad pri Korejcoch hneva ze z mojej strany nedotiahnu dobre veci dokonca. Napr. EV6 auto za 50-60k € a stredova konzola vyzera takto, fakt lacny hnus nakolko tie hnusne zaslepenia zasuviek maju napriec celou skalou vozidiel. A najde sa tam milion dalsich veci.

        Komentár

        • jurajsun
          Member
          • Jun 2020
          • 113

          #23
          Dnes v KE EV6 GT Line 4 kolka, Earth výbava cena 57 000 s DPH, bude z nej prevádzačka

          Komentár


          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            57k EUR za KIU, za mna za taku cenu urcite nie. Aspon keby z toho spravili osobitnu znacku.

          • jurajsun
            jurajsun komentoval
            Upraviť komentár
            Mam 6% zľavu na fleet a servis 5km od bydliska...ďakujem za Teslu a neprosím pokiaľ Tesla neurobí servisné stredisko v okruhu 100 km môjho bejvaku
            Naposledy upravené jurajsun; 12-11-2021, 10:51.

          • vilcoo
            vilcoo komentoval
            Upraviť komentár
            my sme dostali 7percent zlavu bez poziadania,kebyze zatlacime,tak by bola aj viac....elektromobily sa odpisuju 2 roky,,hadam do 2 rokov sa tesla zmoze aspon na jeden servis s dostupnostou do 100km a kvalita vyroby bude v berline lepsia ako v usa...

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Normalna fleetka je 8% skuste este zatlacit :-).

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            jurajsun to so servisom chapem ale ja tam nechcem chodit, na co? Aby kukli ci nehrdzavie a otravuje ma tam chodit kazdych 15K km a este nic neurobia.

          • jurajsun
            jurajsun komentoval
            Upraviť komentár
            Servis EV6 je 30k alebo 2 roky, uvidime v KE maju 2 predajcov Kia tak policitujeme, ja uz som objednal I5 , tak keby nahodou nevyslo a nedodali načas Ioniq s 77kWh baterkou ...

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Dufas v 77kWh ? Nie je to iste . A na chladiacu kvapalinu je uz tusim 60 tis., tiez vylepsili - ale stale len 3 roky ?
            Naposledy upravené Miroslav Rojko; 12-11-2021, 15:28.

          • jurajsun
            jurajsun komentoval
            Upraviť komentár
            Auto je zadane do výroby , ale vyrobené ešte nie ja, ak príde iba s 72 kWh baterkou neva, cena - pomer - výkon , pre mňa ideálne auto. Každý ma svoje potreby a k nim ideálne adekvátne riešenie, ja som spokojný.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            jurajsun Podla agentury JPP Tesla uvazuje o servise v ZA, alebo PP, takze nic z toho nieje do 100km od KE, Cize najblizsie roky mozes zabudnut na Teslu.

          • jurajsun
            jurajsun komentoval
            Upraviť komentár
            Preto som rad že existujú alternatívy 😉
        • mozeg
          Member
          • Dec 2015
          • 439
          •   

          #24
          Bjorn uz testuje https://youtu.be/bhiWizJT0SA

          Komentár


          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Som fakt zvedavy, testuje v zimnych podmienkach. Nebudem robit predcasne zavery lebo este je skoro ale uz sa mu stalo, ze do auta slo iba 35kW SOC 68%, bol na toalete tam zastavil. Citim coldgate issue. WTF kia.
            Naposledy upravené mozeg; 13-11-2021, 10:12.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg nooo sak o coldgate sa sepka nahlas uz dlho. Ja ocakavam, ze sa snad v zime dostanem tiez k EV6 aby som to vyskusal. A keby nie, lebo auta meskaju, tak na konci januara mam Ioniq5. V najchladnejsom obdobi sa ukaze pravda v nasich beznych podmienkach.
            Skoda,ze v rovnakom case este nebude k dispozicii ID.5 so soft 3.0, ktory ma mat upravene fungovanie vyhrevu baterie. Dost mozne, ze to bude znacne v prospech VW ! Ale, nechcem predbiehat, musime si na dokazy pockat.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 ano o coldgate sa vie len nie ze moze byt az takyto.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg Autozurnal mal na jesen polovicny vykon, takze vtedy som sa zhrozil prvykrat. Co bude pri nule, alebo v minusovych teplotach? to nie je sanca zohriat ani dialncnou jazdou.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Tak hlavne že existujú alternatívy. Ale Kua/Hyundai to asi ešte nebude.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Pritom maju vyhrev baterky zabudovany, to je pre nich taky problem softwarovo ho spustit, ked sa zada do navigacie nabijacka alebo nejakym tlacitkom manualne ? Naozaj od uvedenia eNiro/Kona nic nevylepsili na “core” vlastnostiach auta. Len dali vacsiu krabicu s vacsou spotrebou a po troch rokoch pridali 20% kapacity baterie.
            Dnes je poradie jasne: 1. Tesla, 2. VW, 3. H/K

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Suhlasim s Mirom v tom poradi znaciek, hoc VW to dobieha kvalitativne ako prelomovou technologiou.

          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            Nedal by sa colgate odstranit na dobro manualnym spustenim ohrevu baterie uzivatelom auta? Samozrejme keby take nieco bolo v kazdom EV co ma TMB. Ziaden SW nieje na takej urovni, aby vedel odstranit colgate. Jedine sofer by to mohol pocase odsledovat jazdou a zistit, kedy je dobre spustit ohrev baterky, aby bol co naoptimalnejsi a nenastal colgate. Asi by musel sofer vediet aj teplotu baterie. Kazde EV je ine a situacia na cestach pocasie: vietor, teplota, mrznuci dazd, alebo snezenie sa meni a odsledovat si to v realnych podmienkach vie len sofer sam.

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            Ked mozem do tohoto vstupit z pohladu uzivatela VW ID. - Auto si zohreje bateriu na ~13 stupnov, co odpoveda coldgatu a nabijaniu 36kW. Zatial mi vsak vzdy stacila jazda par desiatok km a s nabijanim som nemal problem. To znamena nabit auto po jazde a nie pred. Teraz ked su teploty okolo 0, nabijanie mi slo 90kw, nie 100 ako v lete - ale tam moze byt aj faktor vyssieho SOC. V stredu som mal jazdu 600km ( s jednou 1,5h pauzou bez nabijania) a baterka si stale udrziavala 23-25 stupnov, cize kazde nasledujuce nabijanie bolo bez problemov. Vonkajsia teplota -2 az +7

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Toto naozaj vyzera zle 18% SOC a tlaci 38kW, baterka min. teplota 4, max 11. Potom 13 a 20 srupnov a tlaci 43kW. Neskor 67% teplota baterky 24 a 34 SOC 67% a tlaci 48kW.Toto je coldgate zatial vsak bol zvacsa na 50kW nabijackach. Oproti Nirovi ziadna zmena.
            Naposledy upravené mozeg; 14-11-2021, 13:07. Dôvod: Uprava vzhladom na nabijacky ktore navstivil.

          • EV_Future
            EV_Future komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg tie hodnoty su z 50kW nabijacky

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            EV_Future urcite nie vsetky.Nepozeral som cele life len pretocil ale niektore boli viac ako 50kW. Ale tlacit 35kW aj na 50kW je fail ako prasa, sorry. Pockame na zhodnotenie a charging battle.Bjorn to urcite zostriha, prida 1000km challenge a charging battle. Tam sa realita ukaze.

            Mesidz je ale jasny, rovnako nastavene BMS (Z pohladu teploty baterie) ako v pripade Nira/Kony, niekolko coldgatov a otazka bude len kolko do toho realne potecie.
            Naposledy upravené mozeg; 14-11-2021, 11:30.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg 35kW je bezna hodnota aj pri TM3 na 50kW.

          • vilcoo
            vilcoo komentoval
            Upraviť komentár
            Ale tak coldgate je problém pri teplotách pod nulou a po dlhšom nepouzivani auta a na malo výkonných DC nabíjačkach... pre väčšinu používateľov na Slovensku je to v podstate zbytočne riešiť.. inak myslím ze kdesi v nastaveniach to hyndai kia majú, že sa zapne zimný mod.. neviem ci ho mal bjorn zapnutý..

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 to ano ale nie pocas celej doby nabijania. Ta baterka sa nezahriala. TM3 ju zohreje preto tlaci 35 do baterky a zvysok do ohrevu.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            vilcoo nie nutne, staci, ze su uz aj nizke teploty nad 0°C, co je u nas uplne bezne od novembra do marca. Podla mna to strasne odflakli, v podstate od Nira/Kony nic nezmenili, akurat ze zvacsili bateriu, a ta ma teraz este vacsi problem sa ohriat. Vzhladom na fakt, ze Norsko je jednym z ich klucovych trhov, a za tie roky maju odtial mrte dat z desiatok milionov najazdenych km, by kazdy clovek ocakaval, ze zimu budu mat poriesenu. Je smutne, ze ich to musi ucit automobilka zo statu, kde sa trapia s horucavami a o mrazoch ani nechyruju 🤷‍♂️

          • vilcoo
            vilcoo komentoval
            Upraviť komentár
            zhruba za dva tyzdne to odskusam s tym winter modom na akej teplote bude bateria... nie som si isty,ci to mal bjorn zapnute..

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            vilcoo ako tu uz bolo velakrat spominane, winter mod znamena, ze ohreje na nutne minimum bateriu, len ak su mrazy (teploty pod 0); inac na to kaslu, ba dokonca este aj nezmyselne chladia

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            pod -10 poohreje winter mód troška baterku, pod 0 ešte veselo necháva studenú a nezapína sa ohrev

          • vilcoo
            vilcoo komentoval
            Upraviť komentár
            to sa mi nezda,,pri kone to ohrieva vzdy ked je bateria pod 15 stupnov bez ohladu na vonkajsie podmienky....ale ako som pisal, overim a dam vediet..

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            ako vies?

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo - budeš prekvapený, ale v Kalifornii sa konali zimne OH. Squaw Valley v Sierra Nevade. Autom z Fremontu len asi 3-4 hodiny.
            Bol som tam a snehu bolo viac ako v Tatrach.
        • milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 853
          •   

          #25
          ....z inej debaty v inom fore prikladam velmi smutnu zimnu realitu. Pre istotu pripominam, ze nie, Ionity naozaj nema 50kW stojany...
          Fotil jeden Teslak, predbiehali sa s tymto autom na dialnici. Neviem aky dlhy usek sli, ale ak je toto vysledok rychlosti nad 120kmh na dialnici tak dakujem pekne ....

          Komentár


          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Pri spotrebe I5 to vyzera na 2 hodiny jazdy cela hodina nabijania. Naozaj je to maximalne nezodpovedne, neriesit coldgate za tri roky co o tom vedia. Bjorn mal navyse aj rapidgate, korejci zacali papierovo deklarovat nezmyselne nabijacie vykony, ktore nedokazu ukocirovat. Smutne ako sa da “zaspat na vavrinoch”.

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            smutne, ze o 1/3 lacnejsie auto by im ukazalo, ako sa nabija, ked sa jazdi dialnicou

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            ja sa k autu dostanem az na konci januara. To som zvedavy, co bude za pocasie a ci to auto vobec bude este nabijat

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Ci to nebude mat suvis s tou chladiacou kvapalinou baterie, ktora sa musi kazde 3 roky menit - keby stale ohrievali, mozno by ju bolo treba menit este castejsie.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            akoze minimalne konspiracne by sa nad tym dalo uvazovat a mozno kusok aj realne. Ktovie, to sa asi nedozvieme.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            To som myslel ironicky
            Ci ine auta potrebuju nezmyselne menit, aj ked ohrievaju bateriu viac ?

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            vies, ze korejci su specialita bez specifikacii kvapaliny, bez akychkolvek dalsich info. Kedze importer nam s Lubosom tvrdil, ze neeviduju ani jeden problem s podchladenou bateriou pri Kone, tak si vies domysliet, co sa realne vieme dozvediet o stave pri ioniqu.

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            pozeram od rana livestream teslabjorna, na kazdej nabijacke ma coldgate lebo auto vysaje teplo z baterie cestou ku nabijacke na min 6C. Nabija potom zakazdym len na 64 kW, ku koncu az 130.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 - to si robíš srandu s tou konspiraciou. Aké teploty dosahujú chladiace kvapaliny v spalovakov a ako často sa menia?
            Naposledy upravené Jiri GrandPa; 14-11-2021, 21:56.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            Jiri GrandPa tak uz nikto nevieme, co si mame v tomto o korejcoch mysliet. Uz ked to miro nadhodil, tak som strelil aj ja
            Prave u spalovakov je to tiez rozne. Niekde je G11 a interval je 3r, potom bola klasicka G12, ta mala 5r. Ale napr u Forda ich vlastny produkt (aj ked to bola cervena aako G11) mal interval 10r. Dalej pribudli G12+ a ine, ale pri novom som uz mimo hru, uz som stratil prehlad, kedze sa tomu nevenujem profesne.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Chladenie/kurenie baterie je zrejme podstatne citlivejsie na kvalitu kvapaliny ako chladenie v spalovaku. V baterii su velmi male kapilary, ktorymi kvapalina musi spolahlivo prudit v relativne velkom rozsahu teplot, lebo musi chladit aj kurit. V spalovakoch je pri chladeni len velmi maly rozsah teplot, ked sa vyzaduje od chladiacej kvapaliny ochladzovanie motora.
            No ked mozu tesly fungovat bez akejkolvek vymeny chladiacej/kuriacej kvapaliny, tak preco nie aj ine elektromobily.
            Naposledy upravené jux; 14-11-2021, 23:03.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Toto pri 120kmh je skor rapid gate. Pri vonkajsej 3-7C a 120kmh si to udrzi 25C+ teplotu. A Ioniq5 ma velku diferenciu medzi min/max bat.temp (9°C), lahko prejde do rapidu a si ho udrzi (I5 ma viac stupnov rapidu). Naopak pri 1-5C a 80-100kmh, s LTR lezie teplota rychlo dole. Korejci si nesplnili stale ulohy z Kony/Nira. Uz minule som pisal, ze chyba harmonizacia teplot (kratky okruh naprazdno v reverze), nezmyselne pouzivanie LTR a pod. Stale je to o tom istom. Vec SW, nedaju update, budu na chvoste. Daju kvalitny update, budu patrit ku spicke. Mozu si vybrat. To iste s planovacom, wifi AA/carplay a pod. Vsetko je vec SW.

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            pozeram dalej Bjorna a prisiel na to ako nemat rapidgate - nepustat kurenie pocas nabijania zatial mu to ide, uvidime ako skonci 1000 km challenge

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Takze sa treba vybavit teplym kozuchom a dekami pocas nabijania? 😅

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            ako v ZOE
        • mozeg
          Member
          • Dec 2015
          • 439
          •   

          #26
          nick81 Ahoj Ľuboš, mal by si niekde prosim prehľadné údaje o úrovniach coldgatu pre eNiro? Teplota baterky a nasledny vykon nabijania. Kedze aj EV6 a I5 maju coldgate a k tomu este aj rapidgate rad by som napisal list priamo do KIE v Juznej Korei.

          Komentár


          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Coldgate/Rapid gate je ziadana vec Je to ochrana baterky. Musi to tam byt ako to je.

            Treba len spravit buttony do menu na rucny vyhrev/chladenie. Tj. boli by buttony ... idem nabijat 50kW, nabijat 100kw, nabijat na 200kW+ ... a ono auto by pripravilo baterku bud ochladilo, alebo prihrialo. Plus to zrovnanie teplot on background bude nutne spravit. Bjorn tam dal dost dat, aby sme vedeli spravit tabulku podmienok pre Ioniq5. Skusim spracovat, ked budem mat cas.. Teraz hned nestiham.

            Zakladom korei je zakladna faza 0% - 53% a druha 53 - 73%.. potom vyssie nas to uz nezaujima, aby tabulka bola prehladna. To iste je na I5, lebo podmienok je tam vyrazne viac. Ak mate cas vy, mozete mi pomoct doplnit ioniq 5 podla tych live streamov. Pristup na zapis dam na vyziadanie.

            https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 ochrana baterky ano. Ale keby som o tejto veci ako spotrebitel vedel pred kupou tak to auto nekupim.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Existuju nejake data spolahlivosti baterie povodneho Ioniqu 28? Ten coldgate nemal, zo skusenosti viem, ze do studenej baterky nemal problem ladovat plnu rekuperaciu alebo max vykon nabijania. Ale necital som zatial ziadne staznosti na zivotnost / nadmernu degradaciu alebo poziar 🤨 paradoxne horia auta, ktore sa o baterku akoze staraju…

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg Suhlasim, tiez by som sa pozeral na Nira pri kupe inak a neratal by som PR dobitie z 10-70 za 42min. I5 budu musiet riesit, ak uz neriesia.. Je to len otazka casu. Pri Kona/Niro sa to "stratilo"... ale tu to vyskakuje dost slusne. Hlavne ten rapid si po..
        • Catchcash
          Member
          • Dec 2019
          • 170
          •   

          #27
          Pôvodne zverejnené od Wilo Pozrieť príspevky
          Takze sa treba vybavit teplym kozuchom a dekami pocas nabijania?
          Preco? Ved vsetci ti co ospevuju rychlonabijanie hovoria ako si ani nestihnu dat kavu a odskocit na WC nieto este v aute pocas nabijania sediet

          Komentár


          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Tak je celkom normalne, ze si nemas kam odskocit a jedinou tvojou destinaciou je krik vedla nabijacky 😂 a tym padom odpadaju aj starosti, kde si kupit kavu.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Ale teraz vazne, za tych 20-30 min co nabijes aj keby si musel v aute sediet ti zase tak nevychladne aby sa to nedalo vydrzat ci? Druha vec je samozrejme preco to nie je poriesene aby to fungovalo normalne a museli sme vzdy hladat nejake alternativne riesenia :/

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            opat chyba dizajnu; preco odpadove teplo z baterky nejde do kabiny?

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            dango Nema octovalve ? ID3 to tiez nevie, ci ? HK Vie dat teplo do TC, ale ide cez blok motora, takze v mrazoch je to slusne plytvanie teplom. Stale opakujem ze je to vec SW, auto predsa nema problem zrovnat teploty medzi clankami a nasledne stiahnut teplotu LTR alebo COOL rezimom. Len to by sa niekomu muselo chciet... Ak cool zapinaju tak vlazne ako niro tak sa necudujme.. Rozumej pri min 30C sa vypne. Len tym ze je diferencia ~4°C (max ostane na 34C), tak je po chvilke v rapid (>=35). Treba to zrovnat a cele stiahnut ku 25C.

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            Neviem ako v ID3 to funguje, ale okolo 0 st som nemal problem si kurit na 22st a zaroven nabijat UFC; clanky boli na 38-40 stupnov. Nejako to teda zvladalo kurit kabinu aj chladit clanky. Co som ale spozoroval, ze po nabijani (a pocas nasledujucej jazdy) boli tieto vyssie teploty pomerne rychlo stiahnute na ~25stupnov a tak sa drzali dalsie hodiny. Na dalsiu nabijacku po 160km som dosiel s 22st. baterkou pri -2 az +7 vonkajsej. Takze troska rozumu to auto bude mat

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Riesenie je nesediet v aute, ale postavit sa k fukaru chladenia DC nabky.
            Konstrukcne by mali cez nabijaci kabel tlacit teply vzduch z nabky do ventilacie auta. Takto nabka len fuka ohriaty vzduch z chladenia do atmosfery a prispieva ku globalnemu oteplovaniu. O kolko C sa ohreje zem az bude 100mil DC ohrievacov zapnutych?

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            dango Len ID3 je nic s tymi 100kW.. Tu sa bavime o teplotach baterky nad 50C a 200kW. Niro napr. udrzi baterku pri 77kW pod 40, nie je problem sucasne kurit aj chladit baterku. Ja to vidim stale len na zanedbanu pripravu baterky na trase pred nabijanim. Auto ma dost casu si ju pripravit do optimalneho stavu aj pre tie 200kW+ a stiahnut ju hlboko pod 50C

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            Taur kolko tepla produkuju elektrarne? Len jeden nas atomovy reaktor tlaci 1GW tepla do luftu

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Taur zase o tolko menej spalovakov co zohrieva atmosferu bude behat po svete ci?

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash no neviem, ked mrzne tak mi bezne vychladne auto do 5 minut do bodu, ze uz zacina byt zima za 15 minut to uz je hnus. Plus tym, ze tam vnutri dychas tak budes mat komplet zarosene uplne vsetko, vratane displaya. Proste na to si nekupujem EV, aby som dakde mrzol. Ked mam elektricke kurenie a som pripojeny k elektrickemu kablu tak nie je najmensi dovod, preco by som si nekuril.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo tak ja by som v aute nesedel vobec pri nabijani Ale s tym ze by to malo fungovat suhlasim

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            A este som sa tu aj dozvedel ze vlastne cely problem je aj v TC, pretoze auto nevie naraz kurit aj chladit. Cize bud chladim baterku a nevykurim interier (JE MI ZIMA)alebo nechladim baterku mam RAPIDGATE a vykurujem interier (NIE JE MI ZIMA). Cize ak cestujem s malymi detmi som v rapide permanentne. Vdaka za toto forum aj za nick81 obetavost a zber dat. Samozrejme vdaka BJORN. Cize pri eNiro mozem byt rad ze je coldgate v Zime a nie RAPID. Fakt som sa pobavil. To uz fakt ked sa im uz nechce predhrievat baterku SW urobit to aspon tak ze bezi chladenie baterie akurenie ide medzitym z odporovych kablov ktore su tam aj tak pred vstupom studeneho vzduchu? Takze opat len Always buy Tesla. Uz chapem preco Tesla nemala doteraz TC, vymyslali co s tym aby to fungovalo a je tu OCTOVALVE.

            A este mi tuklo ze ak VW zavedie predhrev baterky a ked tam bude ladovat 170kW, este ze je to teraz "len" 120-135kW, tak sa to pekne bude zohrievat a tiez to nebude vediet chladit ak si budes kurit. jedine ze to vyriesa tak ze sa zopnu vyhrevne odporove kable. Toto bude este vela srandy. ceresnickou na torte je priplatok za TČ, o nekup to. :-) :-) :-) :-) .
            Naposledy upravené mozeg; 15-11-2021, 15:30.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash To planetu zachrani ze kopa fosilnych ohrievacov pojde do strotu. To by bola sranda porovnat kolko tepla vyprodukuje BEV vs ICE v celom zivotnom cykle.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg Kto tvrdi, že nevie naraz chladiť aj kúriť. Normálne to funguje v Nirovi. Okruhy chladenia a kúrenia sú nezávislé. Nad 25C sa chladí baterka cez A/C okruh a kúrenie normálne beží. Akurát to pri tých 200kW možno nie je tak efektívne. Treba viac meraní. A potom vždy je tam možnosť prehnať kvapalinu cez motor (LTR). Čo v -10 a menej chladí tiež slušne. Každé auto má chyby, aj VW aj Tesla je to jedno. Akurát tam to nikto tak úchylne nemeria :-). Krivka MIC je zas tragická, ak ju nezvýšia je to tiež taký sad story.

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            este na Leafa24 budete radi spominat

          • palo47
            palo47 komentoval
            Upraviť komentár
            @Mozeg
            To nie je celkom pravda, že TČ nevie súčasne chladiť aj kúriť. Keď chladí baterku, tak musí teplo z baterky prečerpať do výmennika tj výmenník kúri. Kúri na vstupe tým viac, čim viac na vystupe chladí. Len nemám predstavu ako veľký je tento tepelný vykon.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 pls mas niekde krivku MIC, viem ze bola tragicka na zaciatku, potom upravili cez OTA BMS a uz to slapalo spravne.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg Tu sú dáta zo všetkých našich nabíjaní BA-KE-BA pred 2 týždňami na TMY LR MIC, dole je graf SC/Ionity. Z 10 na 80% vždy 36min. Uvidíme, či sa zlepší - tj. ak použili nové NMCA, je možné že to zrýchlia. https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing
            Naposledy upravené nick81; 16-11-2021, 07:54.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 MIC Y by mala mat od zaciatku NCMA chemiu a Tebou zaznamenany priebeh nabijania ma v tom utvrdzuje, na mojej MIC 3, ktora ma mat NCM811, take dobre hodnoty nad 200 kW nedosahujem.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko Máme niekde graf TM3 MIC po vylepšení krivky? Mne ani tak nejde či to ide nad 200kW, len celkovo tá krivka hlavne ku koncu je veľmi slabá. 36 min na 10..80% je dosť dlho. Preto ja napr. tie coldgaty EV6 nevidím až tak zle.Väčšinu roka dobije rýchlejšie ako TMY aj cez coldgaty (tie prúdy to do pár min vykúria). Aj kebyže je nonstop v rapid gate tak nemá od TMY pri 10..80% horší čas.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Ja to skor vidim opacne, tie coldgate su dost velké lebo ja ked pridem k UFC, vzdy to dava okolo 20% SOC tych 140kW, je jedno ci som isiel z domu na studenej baterke (bez predhrevu lebo nebol to supercharger) alebo to bolo po narocnej dialnicnej jazde a predchadzajucom rychlonabijani, ten vykon je konzistentny bez rapid alebo coldgate bez ohladu na moje spravanie (a pravdepodobne na teplotu baterie-ale to neviem zmerat). A v zime ked je vacsia spotreba, je rychlost nabijania este dolezitejsia ako v lete, kedy auto celkovo zerie menej.
            Napriklad pri korejcovi som parkoval v garazi, cim som v zime nepoznal vo vacsine pripadov coldgate ale Teslu necham kludne vonku, lebo viem, ze tam to nema vplyv.
            Ci Tesla predhrieva aj ked o tom neviem alebo len proste tak neobmedzuje vykon do studenej, neviem a ani ma to netrapi, lebo ako uzivatelovi mi staci, ze pripojim kabel a nabijam konzistentne.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko Len 140-150kW máš len na V3, alebo pri 150kW stanice, tých veľa v okolí nemáš. Niro napr. už po hodine dialnice prehreje slušne baterku nad 15C. EV6 by tam už po príchode mal 120kW, a ten prúd ti do pár min vykúri na 20C.. Pri 20C už ide 200kW, MIC bez problémov doženie. Ale nie je dôležitý výkon ako to, že vie vysoké čísla ťahať do vysokého SOC. Priklad do 77% je 150kW, kým TMY má v 77 už len 50kW.

            U vás čo nabíjate v domoch, resp. AC v blízkosti je to jedno. CG ste ani doteraz veľmi netrpeli. V mojom case panelák a nabíjanie v SC by bola lepšia TMY kvôli predhrevu. Ale zas by som nemal lacné 350kW Ionity, kde nabíjam teraz :-) a musel by som sa trepať do BA .
            Naposledy upravené nick81; 16-11-2021, 09:59.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 vsetko zavisi od okolnosti ako teplota a rychlost presunu. Napr. ked idem v Zime kontinualne 120km/h po dialnici tak ked pride m na nabijacku prvych 3-5min idem 35kW a potom zacne stupat vyssie. Ak by bol predhrev tak by som toto neriesil. Pri eNirovi by stacil manualny predhrev ako vzdy spominas Lubos a mozno by mohli potiahnut 76kW viac ako na 53% a potom nech to pada. Lenze to by KIA musela chciet a zatial KIA nechce. Preto som skepticky pri EV6 a radsej by som volil Teslu, pricom nizsii vykon nabijania pri vyssom SOC je dobiehane nizsou spotrebou Tesly. Bjorn siel z EV6 1000km 10hodin este ze odrata pridle nabijanie na poslednej štacii cca 5 min a mozno este zohladni zapchu/obchadzku ktoru na ceste absolvoval. Takze vysledok bude na urovni 9:50 hod. Co je stale velmi pozadu oproti TM3 LR. Takze EV6 nepomaha ani rychlejsie nabijanie.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            nie, tých 140kW mám na UFC od GW, na Superchargre s Teslou moc nechodím, lebo nie sú vhodne umiestnené a dávajú len 125kW a je to drahé (áno, asi budem tá výnimka), SCH použijem v neznámom prostredí, keď budem v zahraničí a nebudem vedieť kde nabíjať

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Bjornove 1000km Challenge majú asi najväčšiu vypovedaciu hodnotu zo všetkých testov na youtube. Dokonale ukážu auto v obraze aký si zaslúži. Lenže rozdiel medzi Tesla a EV6 (alebo I5) je ešte časovo väčší v mojom prípade (alebo aj našom, kto jazdí na našich diaľniciach) ako u Bjorna, lebo je robený pri 120km/h, pričom ja jazdím 140 km/h a tam rastie spotreba áut s horším cx oproti Tesle výraznejšie a tým pádom sa ešte viac prehlbujú rozdiely.
            A to nerátam, že malá spotreba pomáha aj v tom, že nemáme toľko UFC nad 150kW ako Bjorn po ceste napr. zo západu na východ SK, to ešte viac prehlbuje rozdiely. Ale s tým sa brodíme už od počiatkov EV, ako prichádzali novšie a novšie a my sme mali 50 kW nabíjačky. Je to už lepšie ale nie ešte tak ako by mohlo.

            A to je tá méta, ktorú sa snažíme dosiahnuť na EV - aby sme mohli s nimi jazdiť tak ako sme boli zvyknutí predtým, nie sa obmedzovať, nemám pravdu ?
            Naposledy upravené Miroslav Rojko; 16-11-2021, 11:00.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko Paušál máš GW Energia MAX? Či máš niečo iné lacné?

            mozeg 9:50 je veľmi pozadu? 30 min sklz voči najlepšiemu US TM3 LR? Veď MIC verzie majú zhodný čas s EV6 ktoré bolo v coldgate? A pozri si tú tabuľku, EV6 v coldgate je stále o 30-45 min lepšie ako väčšina dnes moderných ID4 GTX či ID3 62. Ten údaj 9:50 nie je vôbec zlý. Veď aj s coldgate je medzi TOPkou.

            Diaľnicu 100km na Beladice chodím 137 nie 120, takže nie je problém preklopiť cez 15 stupňov aj pri mrazoch. Voči Niru je aj v coldgate výkon EV6 2 násobný a 75kW zohrieva baterku výrazne lepšie ako 35kW aj bez PTC. Do 36 min ako MIC TMY sa zmestí aj v horších podmienkach.

            Ak si rozhodnutý pre TM je samozrejme to tvoja vec. Len robiť z I5/EV6 odpad je myslím trochu mimo. H/K pripravuje o pár mesiacov prekopaný celý menežment baterky (HW). Len info sú zatiaľ veľmi dôverné, neviem zistiť viac info či je to už nasadené a len sa dobuduje SW, alebo to budú mať až modely o pol roka. Myslím, že si uvedomujú ich slabiny. Len v takom kolose nie je možné tak prudko reagovať.

            Ak si vezmeš teslu má pár modelov. Infotainmenty drží "nakrátko" už od začiatku. VW group tiež všetko zahodil a začal nanovo na pár modeloch ID.x. Majú to podstatne ľahšie. Hyundai/Kia robí 1x SW pre 80-100 modelov a 5-7 verzií infotainmentov (linux/android). Chvíľu im to potrvá, kým sa dostanú do tempa, kde je dnes VW IDx a Tesla.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko EV6 má väčšiu baterku, čiže do 80-85% si dobije podstatne viac a za kratší čas. Tým vykompenzuje tu lepšiu spotrebu TM3. Akurát je to trochu drahšie jazdenie v 130-137. Pri okreskách/mesto je to jedno. SR je slušne pokryté UFC už dnes. Tesla, EV6 aj VW je dobrá a porovnateľná voľba. Treba si len vybrať podľa možností nabiek v okolí a typu trás, či iných preferencií.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            V prvom rade treba porovnavat TMY, a nie TM3, tam bude konkurent Ioniq 6. A razom sme na rozdiele 15 minut. A neviem, ale podla mna je aj rozdiel 30 minut na trase 1000km pri casoch 9-10 hodin uplne irelevantny 🤷‍♂️ To je realne rozdiel jedneho neplanovaneho zdrzania pri nejakej nehode, poruchy nabijacky alebo staci, ze si dieta zmysli kadit a uz mas hned sklz 🙈 osobne mi je tak nejak jedno, ci dojdem za 9:30 alebo 10:00. Ak su rozdiely uz vacsie, cez 1 hodinu, tak to ma uz u mna vahu a tam stoji za to porozmyslat o alternativach. Ale 30 minut by som ani neriesil. Ako TM3/Y, tak aj EV6 a ID4 su vyborne a vyrovnane auta, v realnom svete je rozdiel medzi nimi zanedbatelny, a vsetky maju v plane sa nadalej zlepsovat (Tesla baterky, ID4 170kW charging, EV6 snad optimalizuju ako Lubos spominal). Podla mna je fajn, ze sme sa dostali do bodu, ze tu konecne mame velmi schopnu a vyrovnanu konkurenciu a zakaznik si konecne nemusi vyberat len podla parametrov, ale moze vyberat aj na zaklade vzhladu, servisu, funkcii, a nie je okliesteny jedinym autom ako kedysi. Co nic nemeni na tom, ze Korejci to dovrzali, odflakli a posrali ale majme nadej na skory fix.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 ano su v hornej casti tabulky ale cakali sme viac ako sa porovnavat s TM3 SR+ s 50kWh baterkou a 400V systemom. Dali tam 800V a 200+nabijanie a radost sa nekona. Interier je tiez taky polovicaty nedotiahnuty, lacne materialy a pod. EV6 nie je zle auto ale ma to 77kWh bateriu a spickove nabijanie, to auto sa malo pobit o prvu priecku a nie superit s TM3 SR+. Proste je to sklamanie, cx vysoke ako prasa, rychlo nabijanie spomalene pre absenciu ci uz SW alebo HW predohrevu a pod. A to to auto stoji to co tesla na prvom mieste, naozaj? Sam ho budem mat zapozicany tak uvidime ale KIA trocha sklamala, cakali sme viac. Cenovo je to tiez ustrelenu je to KIA preboha. Nakonci dna co rozhoduje su predaje resp. registracie. Ktorych EV je na SR najviac?
            Naposledy upravené mozeg; 16-11-2021, 14:36.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg ved este sa len zacali predavat tak ako ich moze byt viac? Podla mna beznemu spotrebitelovi je ukradnute aka je tam velkost baterie ked bude vediet za rovnaky cas prejst danu cestu (ci je to 50 alebo 77 mozno kopec ani nebude vediet). Na druhej strane ludia vedia ocenit blizkost servisu, pohodlie pri nakupe, 7r zaruka... Uvidime casom ako to dopadne.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg Koľko viac? 800V eTron GT je tam o 15 min lepší. A zas pri 10 hod jazde riešiť 15min? To vážne? TMY za 60 nie je ustrelené, a 52 za GTline AWD hej? Tiež kvalita TMY materiálov nie je hodná tej ceny. Stále je to o kompromisoch. Ale už je na výber ako spomenul Wilo .. A nikto nemusí ostať na klasike Tesla/ID/Kia, ale môže skúsiť e-Mach mustang a pod.
            Ak si rozhodnutý pre Teslu je to ok, ale mať top1 v bjorn 1000km nie je pre každého priorita.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Keď ideme do podstaty, tak top 1 v 1000km Challenge je priorita, lebo je to perfektné skĺbenie efektivity, rýchlosti nabíjania, stavby auta a hlavne výdrže battery manažmentu pre čo najkratšie cestovanie. A pri našich 140 km/h diaľničných je to ešte viac v prospech M3. Navyše EV6 je o niekoľkotisíc € drahšie (keď chceme s M3 AWD LR porovnávať, tak Kia 77.4 s AWD) + ďalšia tisícka za servis oproti bezservisnej M3. Prečo porovnávať Y, ja napríklad chcem sedan na diaľnice a tam mi nikto od H/K alebo VW nič také neponúkne, nechcem Y ani iné crossovery.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko Ak ti ide o Top1, mal si si kúpiť US a nie MIC. M3 mám koleno v displeji, pre moju výšku je to absolútne nepraktické auto. Ale vidíš, že ty chceš sedan, ja crossover/suv. Každý má iné potreby a požiadavky.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 ja mam 186cm tiez je koleno v displeji alebo v stredovej konzole eNira. Nohu displeja ide vymenit za otacaciu a je to vyriesene. Ale beriem Ja mam tiez radsej SUV, Crossover napriektomu sa mi najlepsie chodilo na golfe, len to vystupovanie.....

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg Ja mám pri OP viac odtiahnutú sedačku, koleno mám opreté o stredovú konzolu s voličom. Sedí sa mi super, veď som bol teraz 160 hod. nonstop v aute . Naozaj rešpektujem, že pre vás je Tesla top. Ale nechápem, prečo ju musíte vnucovať ako no.1 aj ostatným. Nie je to jedno? Všetko sú to autá v kategórií "najlepšie" ...toto precikávanie o milimetre, Cx, Wh/100, chladiacu kvapalinu je to nutné? Každý nech má radosť z toho čo si kúpi, na ostatnom nezáleží. Ja tam OP nespustím, tak to auto je v riadení kilometre aj za mojou aerodynamickou tehlou a 75kW s coldgate. V takom stave ako je M3/MY teraz s AP a podvozkom si to auto žiaľ pre mňa ani náhodou neviem predstaviť. Ale tak je už na výber...

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 US verzia trpi prvotnou degradaciou vo vyske, ktoru nehodlam akceptovat, preto pre mna nebola.
            Ale mas pravdu v tom, ze vlastne debatujeme ako najvacsi odbornici o troch najlepsich znackach sucasnosti, pricom rozdiely su minimalne. Uvedomil som si to pred par dnami, ked som predal Konu a rozmyslam co kupit namiesto nej manzelke a vlastne skoro nic neviem o Stellantis autach, Fordoch alebo inych, o ktorych neviem ani ze existuju. To ich nikto nema, vsetci tu mame len par top znaciek alebo potom Citigo/eUp, co bola dotacna topka ale o inych tu nie je ziadne info od majitelov. Alebo to odraza predaje ?

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 52k cennikovych stoji rwd vo vybave earth. Awd stoji podstatne viac aj viac ako tm3 LR. Uvidime Ja ak budem nieco brat tak EV6 Earth 77 RWD alebo TM3. Nieco to uz len bude 😁 A este ma hneva ze nevieme ake budu sedacky vo vybave Air teda v zaklade ci budu mat aspon bedrovu opierku manualnu a ako pohodlnne sedadla budu.
            Naposledy upravené mozeg; 16-11-2021, 19:20.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko Doteraz nebolo veľmi na výber. PSA s využiteľnou 45kWh je dosť málo a 100kW nabíjanie je len do 20%,. Navyše je tam myslím len indukčný motor . Tam je parametrami lepšia ID3 (100kW do 30%, viac kWh, permanent magnety). Ak 45 kWh stačí, ten 3D kokpit zas vyzerá dobre. Príp. vždy je to o cene. mozeg Ty budeš mať fleetku nie? Veď poskúšaš si obe a na tvoje požiadavky si napasuješ čo ti viac vyhovuje.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 ja mam fleetku bud cez SAK(slov. Adv.komora) alebo cez zamestnavatela. Oba subjekty maju zmluvu s Kiou. Tentokrat ale asi pojdem cez Zeninho zamestnavatela, ona by mala nat fleetku az pri strope (ze vraj 15%) ale este sme sa v KII neinformovali. Bezna fleetka co mi naposledy hovorili ma byt 8% to je malo. Odpocet dph na firmu nemam, nemavame obrat nad 50k. Preto velmi rozmyslam uz by som chcel auto tak na 6rokov a nie ich stale menit ako spinave pradlo. Zatial som vzdy dobre kupil aj predal,straty minimalne.

            Nasiel som udaj o bedrovej opierke, takze vsetky sedadla ju maju. Rozdiel je v potahovom materialiq teda aspon air vs earth.
            Naposledy upravené mozeg; 16-11-2021, 20:17.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg A to je dalsia vec, ktoru som zvazoval. Staci pozriet ceny jazdenych Tesiel a korejcov. Precentualne raz taka strata za rovnaky cas. Ze sa Tesla kupuje zlozitejsie a SK konfigurator je tak prestreleny, hra do karat sekundarnemu trhu s jazdenymi.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko cena z druhej ruky je vzdy otazna ale uznavam Tesla je viac fancy na predaj ako Kia ci Hyundai. Zaroven si zoberme ze TM3 LR 2019 sa predava od 42-45k Eur prepad ceny 10-13k eur. eNiro kupis po fleete za 41k a predas za 28-30k, takze si v podstate na tom istom.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            S masovou vyrobou/predajom novych aj jazdenych Tesiel bude pribudat. Nebude tym padat cena jazdeniek o par rokov? Doteaz si drzali cenu, lebo coho je malo drzi si cenu, s mnozstvom na vyber cena klesa... Zvlast ked sa dostanu na trh dotovane jazdenky ...
        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          #28
          Pôvodne zverejnené od mozeg Pozrieť príspevky
          mal by si niekde prosim prehľadné údaje o úrovniach
          https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing

          Tu som vám vypísal hodnoty coldgate pre Ioniq5/ev6 z bjorn videi .. nie je tam vsetko ale cca.. + Porovnanie s Konou

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	ioniq5.jpg Videní:	2 Veľkosť:142,7 KB ID:	79203
          Naposledy upravené nick81; 15-11-2021, 11:17.

          Komentár


          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Takze pri nasich podmienkach mozme aj v pripade EV 6 ocakavat nabijanie 68kW-110kW.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg 68-110kW už slušne kúri baterku aj bez PTC, rýchlo sa prehreje. A potom po diaľnici 120+ v pohode udržíš tú teplotu 25C+. Zas taká tragédia to nie je. Tak nebudeš nabíjať 18min ale 35 ako ID.4/Enyaq/TMY. Ak pri okreskách máš min 9-11C na baterke,pod pripad. Čiže nechodiť na DC s 50% SOC a viac

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Tak 1000km challenge done. Cas 10hodin. Coldgatovanie sedi s tym co postol nick81. Spravil som par printscreenov.
        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 1314
          •   

          #29
          Pri Ioniq 5 už nemôžeme hovoriť o 0-53 (obcas 57) alebo 53-73, tam je tých skokov viacej. Prvých 305 Ampérov je po 47 - 48% a tam ďalej to tiež klesá. Samozrejme za ideálneho stavu ako sen, ale pri cold/rapidgate už horšie.
          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	1381-FastchargeCurve.png
Videní:	635
Veľkosť:57,2 KB
ID:	79224
          [priezvisko]@me.com

          Komentár


          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Pozri si Bjornove videa. 47-48% .. mu tam neklesa. Taha 305A do 53%. Inak oficial graf na Niro ma dost dlhy rapid. Proste ako to v tych podmienkach merali tak to dali a uz to neupdatovali. Treba ich brat s rezervou. Ale suhlas, Stage 2 po 73% neskor trochu pada, mna zaujima zakladny vykon v tej stage. Z par grafov to neviem potvrdit naisto. Ale je jedno ci ide 150 alebo na konci 130, to uz je len detail. Tiez som tam nedaval stage3, ktora je tiez dost slusna. Nemam na to tolko casu sa s tym babrat. Chcel som len predstavu v akych teplotach co cakat.
            Naposledy upravené nick81; 15-11-2021, 14:28.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Pozri si tu tabulku vyssie. Phase2 ma pri 25-35C len 200A, a viac pri >35C ~245 .. To by mohlo byt, ze tu ten graf od od tych 47% uz presiahol 35C na baterke a bol v rapide tiez. Co inak vysvetluje preco na niektorych grafoch je od 53% ta jama, ako tu
            https://cdn.motor1.com/images/custom...r-20210426.png
        • mozeg
          Member
          • Dec 2015
          • 439
          •   

          #30

          Komentár


          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            veď EV6 tam nie je

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav, sorry neuviedol som ze tabulka je na porovnanie. Bjorn vo videu uvadzal 10hodin.
        Pracuje...
        X