Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

KIA EV6

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • nick81
    Member
    • Nov 2019
    • 437

    #76
    Ak si chcete pozrieť ako sa chová EV6 teplotách okolo 0°C a pár pod. Kedy beží PTC, ako chladí aku LTR. Koľko, žerie utility mód (cca 4 hod spánku v aute).
    O pár dní uvoľním na porovnanie to isté s eNiro a Enyaq (tam ešte čistím dáta) :-).

    Komentár


    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Bolo by zaujimave sledovat takuto vizualizaciu s viacerymi farebne odlisenymi autami v ramci jedneho videa keby isli vsetky subezne. Skoda, ze to je logisticky a casovo tak narocne.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Rozišli by sa pri takto dlhej trase. Rozdelili sme to na úseky SC-Budča, Budča - Košice, Košice - Čierna n.T.-Ubľa-Prešov, Prešov-Žilina, Žilina-Bratislava/Pezinok. Tak aby to bolo kilometrovo zhodné, snažili sme sa dobíjať na nabkách tie isté percentá ako s predch.autami.. Všetky hodnoty sú zalogované, tj. aj keď je nikde vyššia/nižšia spotreba vidno, že sa išlo rýchlejšie/pomalšie. Ale dosť to sedí. Len Enyaq mal v extrémoch zimšie a bolo to AWD, tam sa budú musieť robiť väčšie ústupky. Ale normal mód, klíma auto. V článku to rozoberiem všetko.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 vsak to mi je jasne, bezna premavka atd… neocakavam, ze by isli naraz cely cas, len start by bol synchronizovany. Ale bolo by zaujimave sledovat ten pohyb, ze kto kde kolko straca v realnom porovnani. Aj ked chapem, ze staci jeden traktor dakde na okreske kde sa neda obiehat a uz to moze byt v kybli.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Neprehanaj ved na obehnutie traktora staci 50m s vleckou 100m to das hocikde a sezona na kombajny nieje teraz. Moznost rychlo obiehat je jedna z hlavnych vyhod EV, aspon pre mna. Ale chapem ze musi na to byt aj sofer nielen auto.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Vizualizácia x-áut je najmenej, to by som dokódoval. Len, chýbajú autá, šoféri, diagnostíky.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Taur ty si iny frajer ked predbiehas aj ked idu auta oproti, hotovy Fantomas

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Stale su auta oproti no ked su dost daleko tak aky problem? Vzdy dam aj smerovku aby vedeli ze ich vidim a s prehladom sa vratim do svojho pruhu nech nemaju stres. Vyhoda EV je ze mozem okamzite vyrazit bez akehokolvek spozdenia ked sa naskytne prilezitost a zrychlenie/tah je plynule. So 136PS EV sa mi lepsie obieha ako s V8/300ps ked to porovnam. Pri benzine vzdy je opozdenie a musim ratat s metrami/sekundami navyse na rozbeh.
      Ty obiehas len na dialnici/4prude?
      Fantomas mal len litajuce auto, ked uz tak hotovy KnightRider, ten s boostom preskakoval auta, alebo chodil po dvoch kolesach medzi autami.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Dobre vyladeny benzin nema takmer ziadnu odozvu, 300ps je na V8 malo, to bude stare auto, pripadne starsi V8 ladeny na komfort, co velmi s EV porovnavat nemozes. Zjavne si este nesiel sportovym spalovakom na 300k zacinaju dnes sportovejsie 2.0 R4, a stale je to daleko od ostrych verzii. V kazdom pripade si nepochopil pointu. Ide o to, ze tie auta mali vyrazit v rovnaky cas a sledovat farebne bodky ako kolko a kde zacnu zaostavat a prejavovat sa rozdiely. Traktor aj ked ta zdrzi len na 400m useku kym sa vytvori medzera na obehnutie, uz je to prekazka, ktora pri 1200km streke sa vyskytne viac krat, a kazde auto bude musiet cakat na prilezitost obehnut rozdielny cas. Do toho stastie na semafor, nahodny dochodca atd. Proste je tam prilis vela premennych, ktore sa ti nakonci zrataju a mozu urobit mensie alebo aj vacsie rozdiely. Chytas sa uplnej blbiny… v kazdom pripade by to bola pekna vizualizacia, ale ako Lubos podotkol, je to narocne casovo aj personalne.
  • nick81
    Member
    • Nov 2019
    • 437

    #77
    Koho by zaujímalo úsekové porovnanie EV6 RWD so starým e-Niro 64.

    https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing

    Normal mód, kúrenie bez ombedzenia. Niektoré úseky sme sa vyšantili a to vidno na čase/spotrebe :-)

    Not bad EV6 :-)
    Naposledy upravené nick81; 19-02-2022, 09:32.

    Komentár

    • Wilo
      Member
      • May 2019
      • 307
      •   

      #78
      Tak Jarda Jagr za vas vyskusal crashtest EV6 s elektrickou. Prezil, a v suboji dvoch elektrickych rivalov ukazal bojoveho ducha a nenechal sa zlomit. Ani ohnik nebol, ako sa nam snazia nahovorit niektori odporcovia EV.

      Komentár


      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        V radiu samozrejme nezabudli hovorit ze nabural elektromobilom. Normalne by povedali ze nabural autom, teda aspon som nikdy nepocul zeby hovorili o autonehode benzinakom, dizlom atd. len ak bura EV a ked nehori, tak treba to aspon zdoraznit ze emobil bural.

      • matchke
        matchke komentoval
        Upraviť komentár
        Tak možno v rádiu čakali že sa to auto ešte chytí a ono nič.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Zaujímavé, že ho nemuseli tri dni strážiť a nakoniec objednávať špeciálny kontajner na celkové ponorenie do vody a vyskratovanie všetkej elektroniky ako to bolo minulý týždeň pri podobnej nehode na Slovensku (a správa v celoslovenskej TV navyše), kde sa odťahovkár s tromi ľudovými vyjadroval aké je to ohrozenie. Hovorím podobnej, lebo na SK to bol plugin a baterka bolasedminová oproti tejto.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Este si zabudol ze museli vypratat cely dvor okolo toho specialneho kontajnera. Ale to je nic oproti tomu az raz havaruje H-auto, to prijmu opatrenia ako pri vodikovej bombe a bude nutna evakuacia minimallne celeho okresu, ak nie kraja.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        A pre HEV a PHEV je aky postup?
        ved maju tiez baterie...
    • matchke
      Member
      • Apr 2015
      • 324
      •   

      #79
      Pôvodne zverejnené od Wilo Pozrieť príspevky
      Tak Jarda Jagr za vas vyskusal crashtest EV6 s elektrickou. Prezil, a v suboji dvoch elektrickych rivalov ukazal bojoveho ducha a nenechal sa zlomit. Ani ohnik nebol, ako sa nam snazia nahovorit niektori odporcovia EV.
      tak ale veď je to nejaký hokejista. Musí mať výdrž. Dá crosscheck alebo bodycheck a električke zvädne pantograf.

      Komentár

      • PistaTT
        Member
        • Jun 2022
        • 45
        •   

        #80
        caute vsetci, som tu novy a rad by som nabral nejake rozumy.
        EV6 som videl na SK premiere v Samorine a musim uznat ze zaujala aj pri statickej prezentacii.
        takze pri obmene firemneho auta sa zrazu dostal do uzsieho vyberu aj tento elektromobil, a teda to bol jediny EV, ktory som zvazoval v konkurencii dieslovych a benzinovych aut.
        nasledne sa mi podarilo vydrankat predvadzacku na 1 den aby som sa na vlastnej kozi presvedcil ako to jazdi a kolko to zere (spravil som vtedy asi 150 km so spotrebou okolo 22 kWh/100 km)
        long story short, prve tri dni v spolocnosti EV6 Earth RWD 77,4 kWh su za nami, zrhuba 500 km najazdenych.



        zachytil som tu nejake naznaky mozneho SW updatu ktory by mohol priniest bezdrotovy CarPlay - vie niekto viac?
        tiez bolo zaujimave video s engineering menu, tam sa urcite pojdem popozerat

        zatial som s novym autom nejazdil po tme, no ta predvadzacka (rovnako ako moj kus) mala len zakladne led svetla a teda vykon dialkovych svetiel bol vcelku zalostny (da sa to nejako prezit)
        takze len slabsie svetla a chybajuca podpora bezdrotoveho carplay - tu nateraz konci zoznam veci s ktorymi nie som uplne spokojny...

        naopak co ma velmi tesi su jazdne vlastnosti, iPedal je prudko navykovy a spotrebu mam zatial az prekvapivo dobru (zhruba 40% z najazdu je dialnica 130-135 km/h, okresky jazdim okolo 100ky, vcera som siel aj Pezinsku babu od Zahoria)


        je to moja prva realna skusenost s elektrickou, zatial nemam ziadne zakulisne rozumy typu ako sa chladi/ohrieva baterka a preco je to dolezite, aky velky je vplyv sexualneho spravania samcekov mravcov rodu Peraponera a pocasia na spotrebu ci nabijanie a podobne asi dolezite vedomosti... proste EV panic, co sa rozhodol to skusit a ma chut sa dozvediet viac.

        dost teda uvod o mne.

        nemate pre mna nejake odporucania co sa tyka pouzivania auta alebo nejake vseobecnejsie tykajuce sa EV aut? pripadne nejaky dobry zdroj ucelenych informacii vysvetlujuci vsetko podstatne? (viem ze existuje google, no kedze nie som v tematike doma, tak tazko vyhodnotim relevantnost toho co najdem)

        vopred dakujem za prijatie do komunity
        Naposledy upravené PistaTT; 06-06-2022, 08:38.

        Komentár

        • nick81
          Member
          • Nov 2019
          • 437

          #81
          Ak vás zaujíma ako funguje predohrev Kia EV6, tak tu je video z diagnostiky 800km BA-KE-BA.
          V 2.časti je graf, kde vidno ako sa to zapne na ceste. Nabíjanie sa aktivuje zadaním nabíjačky v navigácií.

          U Milana na YT bude potom viac. Prihláste si u neho odber, ak budete chcieť vidieť porovnanie EV6 s novým NIRO EV 23
          https://www.youtube.com/@Elektromobil

          Naposledy upravené nick81; 18-12-2022, 13:29.

          Komentár

          • electri5
            Junior Member
            • Jan 2022
            • 3
            •   

            #82
            Ad tema kia ev6 preheating & nick81 peticia za tuto feature - EV6 GT verzia ma podla tohoto usera moznost zapnut manualny predohrev ak soc je 70%+

            screenshot z FB groupy EV6 owners:

            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	447
Veľkosť:525,0 KB
ID:	88332

            Komentár


            • tommik
              tommik komentoval
              Upraviť komentár
              Petícia bola za predohrev batérie aby sa dosiahli lepšie nabíjacie výkony. Toto mi príde, že predohrev na lepší "power output". To by vysvetľovalo min. SoC 70%, či?

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              tommik Petícia bola ako píšeš na predohrev pri nabíjaní. Inak stále by sa hodil button na manuálne spustenie. To zameriavanie nabiek v tom infotainmente je príšerné. Ale zas lepšie ako nič, len to chce ešte vytuningovať. Napr. keď sme išli z KE, zbytočne auto vyhadzovalo teplo zas cez LTR, aby pred Budčou muselo 60km zohrievať. Škoda ~4kWh. Ten limit kedy majú nepoužívať LTR nejako nezmenili.

              Ale super aj za toto, konečne sa dejú nejaké nové veci pre EV funkcionalitu.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              Skusim zistit. GTčko prave dorazilo importerovi.
          • PistaTT
            Member
            • Jun 2022
            • 45
            •   

            #83
            Všimol som si akýsi bug v mobilnej apke Kia connect. Neukazuje správny stav odometra, pokiaľ auto nie je zapnuté. Keď ho zapnem ukáže dobre, keď vypnem tak o pár tisíc km menej. Tak som to hodil do supportu a som zvedavý ako, resp. či vôbec to vyriešia. Nepozoruje niekto ďalší podobný problém u EV Kia, prípadne Hyundai?

            Komentár

            • E-Up!
              Member
              • May 2020
              • 76
              •   

              #84
              Pridávam svoju skúsenosť s predohrevom akumulátora KIA EV6. Na moje prekvapenie predohrev je funkčný aj pri plánovaní 50 kW nabíjacích staníc. Veľká vďaka nick81 za cenné informácie spojené s predohrevom akumulátora. Odkaz k testu:

              https://www.techbox.sk/ukazkove-nabi...era-svoju-dan/
              Naposledy upravené E-Up!; 24-01-2023, 19:59.

              Komentár


              • milan84
                milan84 komentoval
                Upraviť komentár
                Igor pekne zhrnutie, ale mas tam 2 nepresnosti:
                -ev6 ma max vykon 240. Realne som mal v zime 238 (video uz tento vikend)
                -beladice su 4x175, nie 4x150kW

                Mozno si este mohol zdoraznit viac potrebu zadat do navigacie vyslovene nabijacku. Nie lokalitu "zse budca" pripadne "budca slovnaft", ale vyslovene v zozname nabijaciek ju najst a zadat.

              • E-Up!
                E-Up! komentoval
                Upraviť komentár
                milan84

                Ďakujem za info, vychádzal som z údajov na ev-database.org, tam je uvedený max výkon 233 kW. Priznám sa, že Beladice až tak často nevyužívam na nabíjanie, vždy tam bol vykon 175 kW?

                Možno som sa nechal zmýliť Čaradicami, ale aj tam je myslím 225 kW. Ten predohrev je skvelý, len neustále zadávať nabíjaciu stanicu do navigácie ak často jazdím rovnaké trasy je otravne. Ale uznávam, vždy lepšie ako nič.

                Možno trochu mimo témy, testovanú Kiu EV6 sme skúsili v štandardnom diaľničnom režime, ktorý sa bežne na našich cestách využíva pri rýchlych presunoch. Diaľnica rýchlosť 130 - 140, občas pri predbiehaní viac, krásne slnečné počasie, teplota 8 C. Štartovali sme s 99 % a po prejdení 220 km zostalo v aku 7 % kapacity. To len mne príde ten dojazd slabý

              • milan84
                milan84 komentoval
                Upraviť komentár
                Ano, Beladice idu od zaciatku 4x175. Obcas ma niektory stojan problem, to mozno poznas z pocutia/citania, ale limitovane vykonom nie su. Uvidime co bude, ked doplnia dalsie 4 stojany, ci to uz zamava s celkovym, alebo to maju nadimenzovane.
                Tanker - Caradice mas 1x 300 a 1x 225kW. Tiez tak zvlastne vyskladane, ale pre Kiu opat idealne.
                EV-database mava velakrat nepresnosti a chyby, uz som pri cerpani tych info aj ja opatrnejsi a pripadne porovnam s inym zdrojom.
                130-140 pri vyuzivani vyhrevu spravi "dieru v nadrzi". Je to proste realita za 4x4 a tieto podmienky. Isiel si celu cestu na tempomate? Napr od NR na Beladice a aj potom po Tanker vies ohromne plachtit a nasledne rekuperovat. To vie spravit realnu usporu.

              • E-Up!
                E-Up! komentoval
                Upraviť komentár
                Na diaľnicu som sa pripájal od Dolnej Stredy, kde som tempomat nastavil na tachometrových 130 km/h. Do Budče som prišiel so spotrebou necelých 32 kWh. Keď si vezmem, že bola suchá cesta, bezvetrie a teplota v rozpätí 0 - 4 C je to dosť vysoká spotreba. Len o 2 kWh menej ako s Jaguarom I-Pace a ten má naozaj vysokú spotrebu. Pri vyššej rýchlosti, čo sa bežne jazdí by to bolo ešte horšie. Najviac ma prekvapilo, že tá Kia má vysokú spotrebu aj mimo mesta.

              • Taur
                Taur komentoval
                Upraviť komentár
                E-Up! A to v navigcii EV6 si nevies ulozit nabku medzi tvoje e-pointy resp.oblubene ciele, trasy ... ?

              • E-Up!
                E-Up! komentoval
                Upraviť komentár
                Predpokladám, že je možné pridať nabíjaciu stanicu medzi obľúbené ciele, nejako podrobne som to neskúmal. Stále jazdím rovnaké trasy a navigáciu na Slovensku vôbec nepoužívam, preto stále plánovať trasu z dôvodu predohrevu je dosť otravné. A navigácia v EV6 ma veľmi nenadchla aby som ju používal pri každej jazde

              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                Treba pockat. Mozno dalsi update bude uz konecne dialkove planovanie a pocitanie zostatkov. A toto nepohodlne nastavovanie nabky uplne odpadne. Posledny vacsi hrac co nema rozplanovanie vyriesene.

              • E-Up!
                E-Up! komentoval
                Upraviť komentár
                Dúfajme, že to tak bude.

                KIU EV6 som mal síce zapožičanú len na dva dni, ale po 1000 km vo mne zanechala zmiešané pocity. Na jednej strane veľmi dobrý výkon nabíjania v kombinácii s predohrevom, celkom dobre naladený podvozok, na opačnej strane vysoká spotreba, nízky dojazd, lacno pôsobiaci interiér a batožinový priestor.

              • Taur
                Taur komentoval
                Upraviť komentár
                E-Up! To ja pouzivam nav aj pri obvyklych trasach po SK. hlavne kvoli vypoctu casu dorazenia do ciela zohladnujuceho dopravnu situciu, zapchy, zdrzania .... pripadne pre najdenie efektivnej obchadzky. Ako "domov" mam v nav zadanu oblubenu nabku, kam chodit nabit hned po prichode do hometown, hlavne v zime ked mam teplu bat po jazde, kedze nemam predohtev.
                Naposledy upravené Taur; 24-01-2023, 21:22.

              • E-Up!
                E-Up! komentoval
                Upraviť komentár
                Taur
                Čo mám skúsenosť, tak vstavané navigácie vždy patria medzi slabšie a zohľadňovanie dopravnej situácie veľmi presné nebolo. Možno Waze a pod. je v tom lepšie. Keď už bola hlásená nehoda, alebo zdržanie tak buď to bolo neskoro (žiadne obmedzenie tam už nebolo), alebo nebolo hlásené nič a stál som v kolóne. Pri mojich cestách mi tá navigácia príde ako strata času.
            • Catchcash
              Member
              • Dec 2019
              • 162
              •   

              #85
              Pôvodne zverejnené od E-Up! Pozrieť príspevky
              To len mne príde ten dojazd slabý
              nie len tebe sme minimalne dvaja

              Komentár


              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                Traja E-Up! Igor, ja som skúšal len viacero RWD a tam som dojazd super. Lepší ako Niro - tým že je väčší aku, spotreby boli cca také ako pre Niro. Jazdili sme aj v mínusových. Tých 220-230km je na AWD fakt málo. Nebude mať konkrétny tento kus nejaký problém? Majitelia AWD viete sa ku tomu vyjadriť? Tiež vam to tak žerie?

              • E-Up!
                E-Up! komentoval
                Upraviť komentár
                Autom to nebude, možno šoférom, kolega má ťažkú nohu Ja som jazdil s dojazdom 250 - 280 km. Len keď to porovnám napr. s Citroenom e-C4, tak je dojazd vyšší len o 80 - 100 km. Viem, že tie autá sú rozdielne, či už výkonovo, alebo rozmerovo, ale keď malobaterkáč dá v zime 180 - 200 km, KIA EV6 s relatívne veľkým aku by mohla zvládnuť viac aj napriek vyššiemu výkonu a hmotnosti. Zaujímalo by ma o koľko vyšší dojazd v porovnaní s EV6 bude mať TM Y LR, tipujem 30 - 50 km.
            • PistaTT
              Member
              • Jun 2022
              • 45
              •   

              #86
              Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	97210052-FD95-4581-8D52-343549537283.png
Videní:	299
Veľkosť:76,0 KB
ID:	89091 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	DC64FADF-7EB8-4AFD-BD26-041EC8FD86C5.png
Videní:	260
Veľkosť:98,3 KB
ID:	89092 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	01DE0B39-40F9-4730-9F83-822C481F507C.jpg
Videní:	255
Veľkosť:90,5 KB
ID:	89093 Som teda dosť prekvapený ako veľa AWD žerie.
              RWD jazdím aj teraz v zime za zhruba 20, keď mrzlo tak trochu viac. A teda nie slimacim tempom. Pridám pár obrázkov.
              Naposledy upravené PistaTT; 24-01-2023, 18:19.

              Komentár


              • E-Up!
                E-Up! komentoval
                Upraviť komentár
                Priemerná rýchlosť podľa obrázku je menej ako 57 km/h, možno preto aj taká spotreba. U mňa je väčší podiel diaľnic a pri rovnakom nájazde mám priemernú rýchlosť okolo 80 km/h.

                Keď som tú AWD skúšal na trasách Poprad - Tatranská Lomnica - Štrbské Pleso, kde je vysoký podiel rekuperácie a rýchlosti max. do 100 km/h po 40 km jazdy som sa nedostal pod 25 kWh pri suchej vozovke a teplotách okolo nuly. Keď to porovnám je to len o niečo menej ako Jaguar I-Pace. A to som si v článku sťažoval, že I-Pace má vysokú spotrebu

              • PistaTT
                PistaTT komentoval
                Upraviť komentár
                Jasne že ak jazdí človek viac diaľnic tak je to iné. Ja mám diaľnice možno 30-35% toho najazdu dlhodobo.

                Ten čas ráta aj s tým, že niekedy je auto zapnuté hoci stoji (napr. kvôli kúreniu alebo klíme počas nabíjania). Preto som tam dal ukážku aj z toho ako rýchlo jazdím dialnicu a mimo diaľnicu keď tie 2 diaľničné jazdy bola otočka do Nitry, v aute posádka 4 ľudí. Takže asi 40 km dialnica zvyšok mesto a trochu aj okresky. Priemerná rýchlosť 96, resp 97 tomu asi zodpovedá. A tiež 2 jazdy za účelom nákupu a nabíjania kde vidno že okresky nejazdím 90... Proste moje štandardné jazdenie. Jasne, že v ten deň som mal priemernú spotrebu nad 20. Ale zase nie vysoko nad. Keby mi auto žralo pri 130 tempomat 30+, tak asi frflem.
                Ďalší obrázok je mesačný sumár za posledných 30 dní, keďže sviatky tak menší nájazd. Ale vidno koľko toho získava auto z rekuperacie. Toto už je o tom ako človek jazdí, predvída a ako si nastaví úroveň rekuperacie. Našiel som si setup, ktorý mi vyhovuje a pomáha mi držať spotrebu na uzde aj keď ani zďaleka nejazdím ako Milan pri testovaní, ktorý auta "naháňa v kopcoch" medzi BA a NR...
                Naposledy upravené PistaTT; 24-01-2023, 22:12.

              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                RWD sme mali okresky 17.9, keď sa letelo 100vkou tak okolo 19. Diaľnica 130 okolo 22, 25 bola v smere BA-BB.
                E-Up! Aký si mal režim? Neskúšal si náhodou ECO či to neodpojí úplne predok ?

              • PistaTT
                PistaTT komentoval
                Upraviť komentár
                Ja mám RWD 168 kW, takže žiadny predok. a drvivú väčšinu jazdím režim normal. Občas šport. Eco som hneď prvý deň zavrhol. Používam adaptívny tempomat alebo iPedal 99% času.

              • E-Up!
                E-Up! komentoval
                Upraviť komentár
                Jazdil som v režime NORMAL, po rovine väčšinu času išiel len zadný motor. V kopcoch sa pripájal aj predný pohon ECO režim som neskúšal, aj ten NORMAL mi prišiel dosť priškrtený.

                Keď si pamätám 2 roky späť som mal podobnú spotrebu s Ioniq 5 AWD, trasa BA - TT 27,5 kWh 115 - 120 km/h.

              • PistaTT
                PistaTT komentoval
                Upraviť komentár
                Tak mám na pamiatku odložený aj screenshot z júna z cesty Trnava - Malacky - Brno - D1 Ionity Pavov - Praha, kde bol tempomat nastavený na 150 a miestami sa človek prispôsoboval ostatným aby ich nezdrziaval. Takže maximálku som dal 180. V aute 4 ľudia a prakticky plný kufor batožiny na niekoľko dní. Denný sumár 406 km priemerná spotreba 20,78, spalenych 84,39 kWh a rekuperovanych 26,85 kWh. A vtedy som mal nové auto ani nie 3 týždne a nejakých 2000 km najazdené.
                Preto ma taká vysoká spotreba AWD prekvapuje.

                A som teda dodatočne rád, že som pri voľbe RWD 168 kW Earth vs. AWD 239 kW Air siahol po zadnokolke s vyššou výbavou. Možno pôjdem budúci týždeň do Prahy tak uvidím ako v zimných podmienkach. Ak sa to teda zorganizuje, tak na otočku 3 až 4 ľudia. Ráno tam a večer naspäť. Ja mám na toto huncutstvo čas len v stredu alebo štvrtok a ešte nemám termín potvrdený z druhej strany. Plán by bol TT-BA-Pavov-Praha 391 km.
                Naposledy upravené PistaTT; 24-01-2023, 22:10.

              • MasterBlaster
                MasterBlaster komentoval
                Upraviť komentár
                Človeče, mám rovnakú verziu EV6 RWD Earth (+full package), vyrobenú koncom 04/22 ale fakt neviem ako to robíš s tou spotrebou. Len ticho závidím Ja som do neskorej jesene jazdil 8000km so spotrebou tesne pod 19kWh (hlavne mesto a okresky 70%) a vytešoval som sa počas leta pri spotrebách aj 12-13kWh ale akonáhle udrela "zima" (a.k.a teploty okolo nuly) tak som len čumel ako mi tá priemerka začala po každom dalšom tisíci narastať. Momentálne som tuším pri 11000 km na 20.5kWh. Jazdím s maximálnou rekuperáciou (cca asi mesiac aj na diaľniciach), ECO celý čas, od decembra upgradnuté BMS, ALE som bytovkár bez garáže. Podľa môjho skromného pozorovania nie je jedno s akou teplotou batérie v zime od bytovky vyrážaš (ako E-Up! článku), hlavne ak:
                A) si predohreješ kabínu na predovelných 24C pred jazdou (a vyhádžeš tým zbytkové "teplo" z batérie?)
                B) využiješ predohrev na Beladice/Budču
                C) si aspoň trochu nepredohreješ batériu docucnutím na AC/DC

                Navyše počas zimy som už stihol vyraziť na 2 dlhšie cesty v takmer identickom teploty-veternom režime (s využitím A aj B) ale raz to na BA-Beladice vyšlo za 31kWh ako z článku a naposledy za 26kWh pri priemerke 120-130.
                Buď je v BMS nejaký bug alebo je dosť možné, že o efektivite pri predohrievaní batérie (či už jazdou alebo cieľovou nabkou v navi) rozhodujú len jednotky °C...

                PS: hlavne stále nerozumiem prečo musí zapínať predohrev už pred Sencom a ťahať niekedy až cez 5kW... Bolo by zaujímave porovnať či čas ušetrený na nabke pri jazde s predohrevom sa pri povedzme 1000km challenge skutočne ušetrí pri zmenšenom dojazde o možno aj odhadom 50km(?)... Celkom by ma zaujímalo ako to robia ostatní výrobcovia? TM3/Y?
                Naposledy upravené MasterBlaster; 24-01-2023, 22:49.

              • Taur
                Taur komentoval
                Upraviť komentár
                MasterBlaster Vyhrievat na 24C? To v zime ides z domu v plavkach? Ja do zimy vychadzam teplo obleceny, teda dlhe nohavice, kosela, sveter, buda/vetrovka, nie bermudy a tricko, tak klima na 18C + vyhrievane sedadlo a volant davaju dostatocny tepelny komfort. A tak rozdiel medzi zimnou priemerkou a zbytkom roka mam cca 1-2kwh pri dennom najazde 250-500km. Ale predohrev bat v Zoe nemam.
                No chapem ze kazdy sme iny teplo/chlado-mil.

              • PistaTT
                PistaTT komentoval
                Upraviť komentár
                Upgrade bms som ešte nerobil. To počká do servisu pri 30k. Predohrev teda nepouzivam. Auto je v garáži, ktorá je však nevykurovana. Je tam o pár stupňov teplejšie ako vonku, no nie je to zásadný rozdiel. Mam doma wallbox ale používam ho len občas. Ráno pred odchodom púšťam z apky na pár (5? Kým vyvencim psa) minút kúrenie na 21 stupňov v kabíne + sedačky a volant. Keď mrzlo, tak som toto robil aj poobede pred odchodom z roboty alebo aj počas dňa pred jazdou v meste. Do neskorej jesene som mal dlhodobú priemerku 18,4 a teraz to pomaličky stúpa.
                Možno skús pozrieť v apke ako sa ti darí rekuperovat. Ja to občas pozriem a bežné je to na úrovni 25-30% voči celkovej spotrebe.
                Eco režim vôbec nepoužívam. Bolo tam keď som nove auto prebral a vydržalo tam asi 5 minút jazdy.
            • MasterBlaster
              Junior Member
              • Jan 2022
              • 4

              #87
              Pôvodne zverejnené od Taur Pozrieť príspevky
              ?
              No 24C je predvolena teplota v appke tak som to moc neriesil. Ked nasadnem, znizim na 22,5, ale som teplomilny, to ano (aj zdrav. dovody). Btw 18C je ale tiez slusny extrem. Ale chapem ze ides na spotrebu. Ci 22 alebo 24 - ak to bezi 5-8 min tak to velky rozdiel asi nespravi. Tusim ElectroDad vo svojej M3 tiez vykuruje v zime na (podla neho) "příjemných 24C".

              Komentár


              • MasterBlaster
                MasterBlaster komentoval
                Upraviť komentár
                PistaTT Rekuperuje mi to jak blazon (137kWh z 454kWh za posl. mesiac). Inak ta app ma zjavny bug. Dnes rano som as ususal odviezol dieta do skoly, rano v BA mrzlo, predohrial som na 22,5 asi 7-8 minut a vysledok z pocitaca:

                - cesta do skoly cez mesto: 5,4km (15min), spotreba 28,4kWh/100km
                - cesta zo skoly domov (obchvat ale zapcha): 6,9km (16 min), spotreba 21,2kWh/100km...

                a ta appka mi ukazuje somarinu ze som presiel 11km, spotreboval 3,44kWh (rekuperoval 1,36kWh) a priemerka 31,28 a klima zozrala 56%... wtf ?

                Zrejme nie je jedno ze ked v noci mrzne ci mas auto vonku alebo v nevykurovanej garazi (preto som vyslovil tezu ze rozhodnu jednotky °C).. Vidim to na coskoru kupu prislusenstva k citaniu z bms a zmeriam bateriu cez carscanner... Inak mam aj tazne od skorej jesene, tak ma napadlo ci tam neposkodili izolaciu alebo sa tam dostane mraz ci co...

              • SKolja
                SKolja komentoval
                Upraviť komentár
                Na kratke trasy je kurenie zasadna vec, lebo prvych par minut bezi ohrev cez standartnu spiralu s odberom 3-5kW. Auto je najlepsie mat pripojene na kabli, a zapnut predohrev. Potom Vam to nebude zasahovat do spotreby.

              • Catchcash
                Catchcash komentoval
                Upraviť komentár
                na kratke trasy ja napriklad ani nekurim ak viem ze pojdem 5 min

              • milan84
                milan84 komentoval
                Upraviť komentár
                E-Up! Prepac, ale suhlasim s Mirom. Toto bolo o zlom planovani, nerozmyslani. Auto ako EV6 patri k autam, ktore dokazu spalovak pri jazdach po Slovensku nahradit.
                Trochu skoda, ak to je tvoj kolega (a teda ak sa venuje motorizmu, elektromobilom tiez), ze nema nejake zakladnejsie znalosti.
                Ked vidim, ze mi ide spoteba hore a v cieli bude problem, tak naco to rubem 140kmh?
                Ked viem, ze mam kapacitu 70+kWh a auto je schopne nabijat 240kW, tak naco mam nejake ocakavania od stareho 50kW stojanu?

              • PistaTT
                PistaTT komentoval
                Upraviť komentár
                MasterBlaster tak ma ešte napadá že nejaký rozdiel môžu spraviť pneumatiky aj ich správne nahustenie. Ja mám na zimu Dunlop WinterSport 5 SUV 235/55 R19

                V apke mi za dnešok v sumáre kilometre sedia. Aj jednotlivé jazdy co sa týka času a vzdialenosti sú ok. Či to ráta korektne spotrebu povedať neviem.
                Naposledy upravené PistaTT; 25-01-2023, 18:21.

              • Taur
                Taur komentoval
                Upraviť komentár
                MasterBlaster Vies ze to ani nieje kvoli spotrebe. Proste citim sa tak v pohode, ked som obleceny. Doma v izbe mam teraz 20-21C co je uz u mna na trenky/trricko. Pri 24C by to uz bolo na nudistu. A pri soferovani v takom teple by som zaspaval, po najedeni a zotmeni urcite. Tak 18-19C je pre mna bezpecna teplota. Sestra si v ICE tiez tak nastavuje. Asi niesme teplomilna rodina. Pre emobilitu je to rozhodne plus.

              • E-Up!
                E-Up! komentoval
                Upraviť komentár
                Miroslav
                Začínam sa baviť na tvojom paranoidnou zmýšľaní. Keď som porovnával i4 s TM3 obviňoval si ma, že som zaplatený BMW. Teraz tu zas vykazuješ nejaké FB diskusie, vymyslené príhody a podobne. No možno je to naopak a možno píšeš vlastne o sebe, vpodstate ma to ani nezaujíma. Keď nemáš argument začneš si vymýšľať, taká diskusia nemá pre mňa zmysel.

                No neuveríš za rovnaké peniaze ako EV6 máme 1,5 ročný MB 220 CDI, ktorý zvládne 1000 km na jednu nádrž 😏
            • E-Up!
              Member
              • May 2020
              • 76
              •   

              #88
              Pridám kratší príbeh pre pobavenie spojený s KIA EV6, ktorú som tu prezentoval.

              Vozidlo, ktoré bolo súčasťou mojich článkov KIA EV6 AIR AWD LR sme do firmy obdržali približne v druhej polovici decembra 2022. Kolega, ktorému bolo toto vozidlo pridelené po prvých kilometroch jazdy bol z okamžitého výkonu nadšený, keďže predtým s elektromobilmi mal minimálnu skúsenosť. Po prvom nabití vozidla do 100 % hlásilo optimistický dojazd 430 km. Postupne s pribúdajúcimi kilometrami a častými jazdami po diaľnici sa postupne dojazd skrátil na reálnych 250 km. Aj napriek polovičnému dojazdu ako uvádza výrobca stále panovalo nadšenie z auta.

              Pohár trpezlivosti pretiekol približne po mesiaci užívania vozidla. V rámci jedného dňa bolo potrebné realizovať pracovnú cestu o celkovej vzdialenosti približne 430 kilometrov. KIA štartovala z Nitry s akumulátorom nabitým na 100 %. Na diaľnici sa udržiavala maximálna rýchlosť v rámci limitov a prvá zastávka bola v Novom Meste nad Váhom. Z dôvodu časovej vyťaženosti a nedostupnosti nabíjacej stanice v blízkosti miesta stretnutia sa bez nabíjania pokračovalo do Žiliny. Do Žiliny sa KIA doplazila s pár percentami zostávajúcimi v akumulátore a keďže bolo naplánované stretnutie u miestneho predajcu KIA nabíjalo sa na 50 kW stanici GreenWay Tesco. Keďže stretnutie skončilo po niekoľkých desiatkach minút muselo čakalo sa na nabitie akumulátora. Niekoho by napadlo využiť UFC v OC Dubeň alebo v Metre, ale človek neznalý pomerov nemá čas na hľadanie nabíjacích staníc čomu rozumiem.
              Cesta späť do Nitry predčasne skončila pred Piešťanmi, keďže diaľničná spotreba výrazne znižovala kapacitu akumulátora. Znížením rýchlosti na okresných cestách sa KIA EV6 doplazila späť do Nitry.

              Je zrejmé, že skúsenejší elektromobilista by využil UFC či už v Žiline alebo vo Veľkých Bierovciach. Touto úsmevnou príhodou som chcel len poukázať na fakt, že elektromobil stále nedokáže plnohodnotne nahradiť ICE. Človek, ktorý má presne rozvrhnutý svoj pracovný čas sa bude ťažko prispôsobovať plánovaniu a hľadaniu nabíjacích staníc. Veľmi tomu nepomáha ani diaľničná spotreba, ktorá sa teraz drží na hodnote 32 kWh.

              Keď si kolega preberal KIU EV6 tipoval som, že s elektromobilom vydrží max. 2 týždne, nakoniec prekvapil a vydržal mesiac a vracia sa späť k ICE
              Naposledy upravené E-Up!; 25-01-2023, 16:17.

              Komentár


              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                To nie je problém auta ale šoféra. Napríklad v Novom Meste sú 4 rýchlonabíjačky, kde sa mohol dobiť pri prvej schôdzke alebo mohol po diaľnici ísť o 10 km/h pomalšie. Je to len o prístupe a tom, že to bolo služobné auto, ktoré treba poriadne duriť a nič nešetriť. Keby si ten kolega mal sám platiť údržbu auta, pneumatiky, nabíjanie, išiel by úplne inak. Vlastne by ani nemusel sám platiť ale nebol by typický zamestnanec v štýle "z firemného krv netečie". A ďalší príklad spríávania zamestnenancov, čo nemal zaplatené školenie a niekto mu nenatlačil do hlavy, tak žiadna snaha si o tom niečo prečítať lebo sa zaujímať.

              • tommik
                tommik komentoval
                Upraviť komentár
                Takýmto ľuďom dať do ruky akurát tak trojvalcovú Fabiu a ak tak ho poslať na školenie z time manažmentu.
                Na EV musí človek mentálne dorásť.

              • E-Up!
                E-Up! komentoval
                Upraviť komentár
                Miroslav
                Je to tvoj uhol pohľadu a keďže nepoznáš detaily nesúhlasím s tebou a to píšem ako zástanca elektromobilov.
                Keď má stretnutie v NM v lokalite, ktorá je vzdialená od spomínaných nabíjacích staníc chceš mi povedať, že má zachádzať a čakať na nabíjanie?
                Na diaľnici jazdí štýlom asi ako 80 % vodičov. rýchlosť + 10 - 15 km/h a keďže sa stará o rozsiahly vozový park viem, že k firemným autám sa správa možno lepšie ako k vlastným, keďže ho živia.

                tommik
                Kamarát ma to asi najlepší názor a po 3 rokoch s elektromobilmi s ním súhlasím. Elektromobil je pre človeka, ktorý sa neponáhľa

              • PistaTT
                PistaTT komentoval
                Upraviť komentár
                Tu si to logicky odporuje
                Pôvodne zverejnené od E-Up! Pozrieť príspevky
                 Keďže stretnutie skončilo po niekoľkých desiatkach minút muselo čakalo sa na nabitie akumulátora. Niekoho by napadlo využiť UFC v OC Dubeň alebo v Metre, ale človek neznalý pomerov nemá čas na hľadanie nabíjacích staníc čomu rozumiem.​
                Tak buď pár desiatok minút čakal a počas čakania má človek čas (premýšľať, hľadať, opýtať sa skúsenejších) alebo nečakal a teda nemal čas. Skôr to vidím na neznalosť. Ja som do momentu rozhodnutia o EV6 bol prakticky EV panic. Vedel som že také autá existujú a že sa asi nepoužívajú identicky ako TDI. Aby som mohol byť s EV spokojný, musel som pochopiť aspoň základy. Hlavne ak sa rozhodnem zobrať auto po 2 týždňoch do Prahy, čo bol môj prípad, tak nebudem riskovať že mi to nevyjde a zhrniem do plánovania aj prípadnú zastávku na Ionity (Pavov) a podla situácie tam drobnú cik pauzu spravím. A tak aj bolo. Keby len sadnem do auta a potom 50 km pred Prahou začnem s 10% SoC riešiť kde blízko po ceste je aká nabíjačka a či k nej dôjdem, tak to asi nie je chyba auta.

              • E-Up!
                E-Up! komentoval
                Upraviť komentár
                PistaTT
                Chybou auta to určite nebolo, KIA EV6 je aká je. Človek jazdiaci s ICE zvyknutý na trojnásobný dojazd v porovnaní s EV sa buď prispôsobí EV a začne plánovať trasy, alebo zostane pri komforte, ktroý mu ponúka ICE. Niekto jednoducho nemá čas rozmýšľať nad plánovaním a hľadať nabíjaciu stanicu. Jednoducho pri dlhších presunoch po diaľniciach bude ICE vždy v časovej výhode bez rozdielu tried.

                Nejdem tu hejtovať EV, nezatváram si však oči pred realitou. A tých príkladov kedy je EV v nevýhode tu môžem z bežného života pridať viac, o to však v tejto diskusii nejde.

                Každopádne naša firemná KIA EV6 AWD v zimných podmienkach na diaľnici dosahuje dojazd okolo 250 km, či je to veľa alebo málo nech každý posúdi sám.

              • E-Up!
                E-Up! komentoval
                Upraviť komentár
                milan84
                Uvediem ťa do obrazu, aby si to lepšie pochopil. Pracujem v autorizovanom servise, ktorý má s elektromobilmi spoločné asi toľko, že v rámci predaja ponúka jeden elektromobil. Prevádzkujeme aj prenájom vozidiel, vrámci ktorej bude slúžiť aj spomínaná KIA, takže toľko ku skúsenostiam s elektromobilitou vrámci našej firmy. To, že sa tomu venujem ja je len možno akési hobby.

                Paradoxne pravdu máš aj ty, ale zároveň aj môj kolega. Ako skúsený elektromobilista by si KIU EV6 takto nevyužíval rovnako ako ja. Skús sa však na to pozrieť očami človeka, ktoré dlhé roky jazdí ICE ročne veľkú porciu kilometrov a zo dňa na deň presadne do EV a chce ho používať rovnakým spôsobom. Určite mi dáš za pravdu, žebjednoducho musí zmeniť svoje návyky, pretože jazda s EV je rozdielna v porovnaní s ICE

                Súhlasim, že za určitých podmienok dokáže KIA EV6 spaľovák nahradiť, nie však plnohodnotne. Stačí cesta dlhšia ako 250 km v zime po diaľnici a cesta sa v porovnaní s ICE predĺži. Alebo si myslíš, že to tak nie je?

              • milan84
                milan84 komentoval
                Upraviť komentár
                E-Up! ano, musi zmenit navyk. Ved ale o tom tu vsetci stale hovorime. Neznamena to ale teraz stat sa z milovnika burgrov vegetarian. Iba sa pri kupe auta spytat, venovat dva vecery nejakym clankom/foram aby pochopil, ze cas na nabitie ma pouzit napr. namiesto sedenia v kancli, ked tam uz doleti tou 140kou.
                O planovani mozem hovorit pribehy pri mojom aute. Pri EV6 je to vsetko s prsom v nose. Vcera po 80km trase som nabijal. Pocas 20min som si vytiahol notebook. Vybavil mail, telefonat, jednu rychlu objednavku v eshope. Nic som nestihol ani zjest a auto som uz mal nabite. Bavime sa o rocniku 2014 a malej baterii.Keby som to nespravil v aute, caka ma to po prijazde na stretnutie, resp. vecer doma.
                Ak by som siel s rodinou, tak deti su unudene, usedene, vyzaduju pohyb. Po 2-3h cloveku vyhladne, takze opat sa to da spojit a nepocitujem to ako obmedzujuce. To, ze stale treba chodit nabijat a cakat pri aute je len prezentacia dnesnych facebook odbornikov. Nic s realitou. Keby to tak bolo, nemas pocit, ze by sa vacsina majitelov vracala ku spalovaku plny sklamani z toho, co si mysleli o EV ?

                Netusil som kde a ako pracujes este popri techboxe.

              • Taur
                Taur komentoval
                Upraviť komentár
                S tym ze EV nieje vhodne pre ludi s hektickym zivotnym stylom ktory "nemaju cas ani sa vycurat" sa da len suhlasit. Kedysi som aj ja tak fungoval a som rad ze BEV mi toto uz "nedovoli". Nabijanie su vlastne planovane prestavky/oddych v praci. Ale daju sa aj vyuzit pre pracu nad ktoru si treba sadnut, najst si cas.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Nam starym harcovnikom, co niektori na 28kWh baterkach brazdili 1000km cesty k moru alebo ini na Leafoch s 24kWh baterkami robili 5-ciferne kilometre, je tazke vysvetlovat’, ako niekto na Kia EV6 s 77kWh bateriou a 250kW nabijanim neprejde z Nitry do Ziliny a naspat bez velkeho nekomfortu a problemov a zanevretia na EV. Hlavne ked je 10-krat tolko nabijaciek, x-aplikacii a vsade vykukuju videa a clanky o EV s radami ako efektivne zit s EV.

                Proste elementarna snaha sa o nieco nove trocha zaujimat tam chybala. A absencia uvazovania je dana za vinu EV. Keby isiel spalovakom a niekde je pumpa s jednym stojanom a caka sa preto trikrattolko, nehladal by volnejsiu pumpu s viacej stojanmi ? Nie, zacal by vylevom ako su spalovaky nezmyselne a nabduce chce ist lietadlom - samozrejme sluzobnym, lebo svoje peniaze do toho neda. Keby mal dat svoje peniaze, vsetko ma prestudovane vratane cennikov nabijaciek od A po Z a po dialnici ide pomaly za kamionom.

                Je to ako ked nemam rad pecienku a aj keby mi ju pripravil michelinsky kuchar, tak mi nebude chutnat.

                Ale aj na Vas ludi, co ziju z predaja a servisu tych smradlavich spalovakov, pride za tieto hejty “na psa mraz”. Predaj spalovakov bude kazdorocne o dvojciferne cislo klesat a ludia so starsimi budu kaslat na nekrestanske sadzby tych Vasich servisov.

              • Taur
                Taur komentoval
                Upraviť komentár
                Miroslav Rojko Ze treba s BEV zatial (kym nebude dojazd 1200km a nabijanie tohto dojazdu do 5min) fungovat inak ako s ICE je prosty fakt. Kto sa nedokaze, alebo nieje ochotny prisposobit ani o piad, tak ho nemoze pouzivat.
                Samrtfon ked chcem pouzivat a vysuzivat jeho moznosti/vyhody/prednosti musel som sa tiez mu prisposobit. Musel som si co to okolo apiek nastudovat , musim ho castejsie nabijat, nemozem ho pohadzovat atd. ako stare dobre tlacidlove mobili. Poznam ludi co zostali pri tlacitkovych a s nimi doziju.
                Musime akceptovat ze aj taki ludia su.
                Tento jeho kolega aspon dal EV sancu, aspon skusil. Su ludia co EV odmietaju aj bez toho.

              • E-Up!
                E-Up! komentoval
                Upraviť komentár
                milan84
                EV je určite budúcnosť, v tom sa určite zhodneme. Skúsenosti, ktoré som za 3 roky používaní EV získal ma však stále utvrdzujú v tom, že je to ešte veľmi dlhá cesta aby sa stali plnohodnotnou náhradou ICE pre všetkých.

                Miroslav
                To tvoje argumentovanie je z môjho pohľadu komické, pretože vedľa firmy máme hneď čerpaciu stanicu a ak by sme rovnako KIA EV6 na štarte začínali s ICE rovnako (plná nádrž) tak tú Žilinu otočíme 3x bez potreby tankovania. Chápem, že väčšina ľudí takto nejazdí, ale tí, ktorí tak robia nebudú chcieť ustúpiť zo svojich požiadaviek a EV je pre nich v tomto obmedzujúce či sa nám to páči, alebo nie.

                Nebyť smradľavých spalovákov nemal by si tu elektromobily Keď nebudú zarábať na ICE, budú na EV, trh si cestu nájde, ale veď ty si myslím podnikateľ mal by si to lepšie poznať ako je to s tými nekresťanskými cenami Úprimne je mi to absolútne jedno, takže ma to netrápi.

                Taur
                Práveže na nejaké domáce jazdy by mu tá KIA EV6 vyhovovalo, na jazdy do 100 - 150 km je to vpohode, ale ako pracovné auto to má veľa obmedzení, takže EV nezatracuje, len je jednoducho nepoužiteľné.

                Keďže sa tu zišlo mnoho odborníkov na EV, mám ďalší reálny príklad zo života s EV:

                Zamestnávateľ poskytol svojim pracovníkom možnosť využívať služobné EV na cestu do práce. Využívajú elektromobil s letným dojazdom 320 km, zimným 250 km. Denne najazdia 200 km s tým, že vozidlo nabíjajú len v práci. Situácia sa však zmenila a pôvodné EV bude nahradené novým, ktoré má však menší dojazd, konkrétne 280 km v lete a cca 220 v zime, takže bez nabíjania to nepôjde. Nabíjanie popri ceste je časovo komplikované a v mieste bydliska (bytovka) nie je žiadna možnosť nabíjania, resp. iba denne stráviť cca 15 min v nákupnom centre z dôvodu nabíjania. Druhá možnosť je voľba ICE, ktoré stačí natankovať raz týždenne. Aké sú podľa vás argumenty pre použitie EV? Podotýkam, že cena za palivo, alebo energiu v tomto prípade nehrá úlohu.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                E-Up! asi zabudol, ze toto nie je diskusia na Facebookunpod nejakym clankom, kde treba click-bait, lebo tak nejako mi ta jeho argumentacia pripada. Vymsli nejakeho frflosa a uznto ide …

                Uz tie hluposti o spalovaku, ktory treba raz za tyzden natankovat. EV denne urobia 200km, co je 1000 km za pat dni ale spalovak staci raz za tyzden natankovat na 1000 km. A samozrejme spalovak jazdi 140 km/h rovnako ako po dialnici - lebo ved na EV6 isli rovnako ako su zvyknuti so spalovakom.
                Chcel by som vidiet ten spalovak, ktory rovnako v zime a este pri rozjadoch a cast po meste urobi 1000km na jednu nadrz. Zvysena spotreba v dosledku vyssej rychlosti, hustejsieho vzduchu v zime je rovnako aj na spalovaku, takze akyze to spalovak narychlo pre dalsiu argumentaciu vymyslis aby to zapadalo do tejto diskusie ako je EV nepouzitelne pre busy managerov u dealera-stealera ?

              • E-Up!
                E-Up! komentoval
                Upraviť komentár
                Miroslav
                Ne zábavne sledovať, ako pri strate argumentov prichádzaš s paranoidnymi názormi. Keď som porovnával BMW i4 s TM3 obviňoval si ma, že som zaplatený BMW. Teraz prichádzaš s nejakým FB, priznám sa, že ani neviem čo to je. Ťažké s tebou komunikovať, keď pri strate argumentov začneš takto útočiť, diskusia nedáva zmysel.

                Predstáv si za rovnaké peniaze ako EV6 máme 1,5 ročný MB C220 CDI ktorý zvládne 1000 km na jednu nádrž, ale určite si opäť vymýšľam 😂

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Ze to porovnanie BMw i4 spominas, lebo to mi vystupuje z podvedomia vzdy ked vidim Tvoj odkaz na nejaky dalsi clanok - zhrnuli Ti to viaceri tam - previest sa na i4 a porovnavat ho s inym autom (Tesla) bez jej znalosti, podla nejakych niekde uvedenych udajov, ved to bolo smiesne. Ked je porovnanie, treba na to dve auta, nie jedno.

                Mercedesy a BMW boli mojimi oblubenymi autami pred EV, niekolko som ich vlastnil a C220-ka da 1000 km na jednu nadrz presne takym stylom ako Ti da EV6 o 100 km viac ako uvadzas - pri uspornej jazde okolo 100 - 110 km/h. Takze dobre ze si uviedol to 1000km auto, lebo je to tak ako som napisal - letny setrny dojazd spalovaka vs zimny dialnicny dojazd elektromobilu - o nicom.

              • PistaTT
                PistaTT komentoval
                Upraviť komentár
                Miro, ak chceš vidieť spalovak, co dava v zime 1000 na nádrž tak môj predošlý služobný superb sportline sedan tdi 140 kW 4x4 dsg r. 2018
                Na ukážku logbook (evidencia tankovaní) z minulej zimy
                https://tinypic.host/images/2023/01/...4575626779.png
                1000 km na nádrž úplne bežne. Najviac som spravil 1250 km na 1 nádrž a to som bol stále nad papierovou spotrebou. Ale ja zas nepatrím k tým čo jazdia príliš na spotrebu. Štýlom ako tuto Milan robí testy by s tým superbom dal 1300 km hravo a potom s nulou ešte ďalšiu stovku.

                Súhlasím s názorom že dnešné BEV nemusia splniť požiadavky každému. Ale to sa časom posúva a mení.
                Naposledy upravené PistaTT; 25-01-2023, 23:27.

              • EV_Future
                EV_Future komentoval
                Upraviť komentár
                hoci uz davno mam svoj nazor nemenny, toto vlakno ma v nom len opat a este viac utvrdilo... A to, ze uz nikdy nekupim auto od legacy automobiliek a ostanem velmi dlho, mozno aj navzdy pri Tesle. Lebo zmyslanie ludi pracujucich v dinosaurich automobilkach je uplne spiatocnicke a odpudzujuce a uplne sa hrozim predstave, ze na takych ludi budem niekedy musiet znova natrafit pri navstevach servisu. Pamatam si ake to bolo prist pred niekolkymi rokmi do predajne Kia a dopytovat sa na elektromobil. Urcite kazdy vie, co mam na mysli. Dnes uz spravanie predajcov/servisakov je navonok ine (lebo to maju prikazane zhora), ale stale je vidno, ze sa musia velmi silno premahat, aby posobili ak uz nie pozitivne, tak aspon neutralne voci elektromobilistom. A to uz vobec nespominam "politiku" - ako napr. predrazene sadzobniky servisnych ukonov pri EV (2-nasobne oproti spalovakom, hoci na tych autach nemaju ani co kontrolovat).

              • milan84
                milan84 komentoval
                Upraviť komentár
                EV_Future opatrne s tymi vyjadreniami "navzdy". Staci par pruserov a o rok mozes rozpravat inak.
                Hadzes vsetkych do jedneho vreca. Si daleko od pravdy. Sam mam mnohe kontakty a pracovne vztahy s ludmi, co su veduci predaja, pripadne radovy predajca/covia. O EV su presvedceni a praveze sa trochu premahaju, resp. snazia sa to vyvazit, lebo stale predavaju hlavne spalovaky. Ak mas inu skusenost, tak taku predajnu/servis vynechaj a spytaj sa. Mozno ti z tych beznych znaciek viem poradit aj ja normalny pristup.
                V BA su sice predrazene ceny na EV - ano, neferovo. Ale s vynimkou CR ma vsade tesla este vyssie NH na ich auta. Takze za rovnaky ukon tam zapaltis v globale podobne. A ked zajdes do mensich miest, tak su ceny beznych znaciek doslova este ludove na dnesne pomery.
                Ja sa naopak trochu hrozim tej fanatickej vernosti a oddanosti Tesle. Znacke, ktora Slovakov uz minimalne 5 rokov taha za nos, ze tu bude predajna alebo servis. Znacka, ktora priemerne 3-4 roky meska s uvedenim predstaveneho modelu do seriovej vyroby. Len, to sme uz pri argumentoch, ktore teslaci nevidia.
                Trh ukaze, vsetko sa vysperkuje casom. Ale treba to vidiet trochu viac realisticky a uvedomit sa, ze casy a ludia sa menia.

              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                Dovolim si reagovať na jeden výrok E-Upa.
                A to že keby nebolo spalovakov tak by neboli EV.
                Ono je to ale presne naopak! Keby pred 100 rokmi nenašli v Texase ropu a nenastal boom spaľovacích motorov, ktoré poslali EV na dlhé roky do zabudnutia, tak dnes mame batérie v autach s tým dojazdom 1000 km a nikdo by nechápal, prečo by auto malo smrdieť.
                Ale to je bohužiaľ už história….

              • Taur
                Taur komentoval
                Upraviť komentár
                EV_Future Mne v <> v decembri uctovali pri Zoe 43e/h bez DPH, na spalovaky co som nasiel ceny na webe maju normohodinu 38e, tak to nieje ani nahodou dvojnasobok. Ale asi kazda znacka to ma inak ...
                Mna zatial dve garancky stali 58e a 72e s DPH z toho robil cca 30e pelovy filter v oboch pripadoch a to je vsetko co ma zatial stal servis za 64tkm. To mi pride clekom v pohode. 0,8 normohodiny pocitali. Spalovak by stal viac, kedze tych i ked trosku lacnejsich normohodin sa uctuje viac (minimalne 1,5-2h ak sa dobre pamatam).

              • E-Up!
                E-Up! komentoval
                Upraviť komentár
                Taur
                Dvojnásobná sadza za Nh elektrickej verzie v porovnaní s ICE je dosť častý jav v servisoch. Stretol som sa s tým pri Citroene e-C4 ale aj VW e-up!. Toyota si pri BZ4X účtuje sadzbu 1,5 násobne vyššiu ako pri RAV4.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                milan84 je dobre pripominat, ze tu Tesla nema zastupenie ale co sa tyka porovnania Kia a Tesly, za rok a pol co jazdim na Teslach, by som napr. Kiou alebo Hyundai bol v servise uz trikrat po 15000km a prave po vymene chladiacej kvapaliny po 45000 km a to by bolo aspon u Hyundai 140+180+140+300€=760€, u Kia mozno menej a zabite tri dni a to v pripade, ze by som nic ine len povinne prehliadky nemusel riesit. Na Tesle som este v servise nebol. Takze usetrenych nemale peniaze a cas. A normohodina v Tesle ma zatial nezaujima, lebo je v zaruke a ked bude po zaruke, mame aj na SK neznackovy servis na bezne veci, resp. na vymenu kabinoveho filtra je navod rovno v Tesle manuali ako si ho sam vymenit alebo uznbude predana. Aj Kia Ti povie ako si sam vymenit filter alebo Ti povedia pridite, lebo Vam musime orazit servisnu knizku ?

              • Peter A
                Peter A komentoval
                Upraviť komentár
                Jiri GrandPa doplním že vynález elektrického štartéra mal podobný účinok na prvé elektromobily.

              • milan84
                milan84 komentoval
                Upraviť komentár
                Miroslav Rojko iny pohlad: uz sa tu pise vseobecne klasicke automobilky. Kia/Hyunai ma interval 30000km u nas (15 je iba v CR,asi tam papaju banany). S Skoda/VW by si tiez este v servise nebol, lebo 2r/bez obmedzenia km. Ked po 2r zbehnes do servisu kusok od BA, mas to za velmi fajn peniaz.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                milan84 väčšina Kia a Hyundai elektromobilov má 15000km interval, lebo eNiro a Kona a Ioniq sú zastúpené v oveľa väčšom počte ako nové EV6 a I5, u ktorých posunuli interval na SK o 30000 km (možno aj vďaka Tebe a iným novinárom, ktorí upozorňujú na ich prehnané vydieranie zákazníkov za účelom živenia servisov) ale skoro v celej Európe je to stále 15000km a v USA dokonca 7500 míľ, čo je ešte výrazne menej ale aj nové modely zasa odstránili navigačné dáta po troch rokoch z bezplatných updatov, takže na tom niečo dobehnú na vyťahovaní peňazí

                áno, s VW máš pravdu, sám som bol milo prekvapený, keď mi to majitelia hovorili, že v servise overovali a je to tak - bez obmedzenia kilometrov na prvé dva roky. Pri Citigo to je tiež prvé dva roky ale potom už každý rok mi niečo hovorili ale neviem, lebo Citigo som predal, či je to celkovo u koncernu alebo len na konkrétnom modele. Bohužiaľ nevidím to na dlhodobejšie, takéto skvelé podmienky, lebo šéf VW, ktorý mal veľkúmotiváciu v Tesle, bol odstránený a nahradený šéfom menej nakloneným EV, takže to zasa pôjde smerom "compliance car" ako predtým - budú robiť koľko dokážu vyrobiť bez vplyvu na predaj spaľovákov, či už materiálovými a dodávateľskými možnosťami alebo aj parazitovanáím na priamych predajoch a tým následným živením prebujnelej a zhýčkanej siete dealerov a servisov.
            • E-Up!
              Member
              • May 2020
              • 76
              •   

              #89
              Diskusia sa tu začala uberať iným smerom ako bolo pôvodne zamýšľané, vrátim sa späť k samotnej EV6ke.

              Všimol som si zopár detailov na tom aute a majitelia možno budú vedieť viac:

              V tejto verzii sú len klasické mechanické kľučky bez automatického vyklápania. Neviem, či je to len môj prípad, nedokázal som si zvyknúť na toto ovládanie v porovnaní s klasickými kľučkami. Keď bolo auto znečistené aby som otvoril dvere všetky nečistoty na kľučke som vždy prstami zotrel. Mal som aj kuriózne prípady, kedy spolucestujúci pred nastupovaním krátku chvíľu maturovali ako otvoriť dvere. Možno by bolo rozumnejšie použiť klasické kľučky z iného modelu KIA, neverím, že tento typ má zásadný prínos na aerodynamiku a lepší dojazd.

              Pri rozjazde vozidla vo všetkých režimoch pôsobil akceleračný pedál dosť oneskorene. Vždy tam bola krátka doba kým začala KIA akcelerovať, pri iných EV som sa s tým nestretol.

              Svetlá tejto verzie boli len klasické LED, ich výkon bol priemerný, priplatiť si za MATRIX svetlá by možno malo zmysel, chcelo by to porovnať.

              Prístrojový panel pred vodičom by mohol niektoré údaje zobrazovať prehľadnejšie, vonkajšia teplota je zobrazovaná príliš malým písmom. V palubnom PC chýba možnosť dvoch denných počítadiel, našiel som tam len celkovú spotrebu a spotrebu od posledného nabíjania. Po každom vypnutí zapaľovania sa resetuje nastavený stupeň rekuperácie, rovnako vyhrievanie sedadiel prípadne volantu.

              Ovládanie ventilácie a audia je dosť špecifické a často sa stávalo, že miesto hlasitosti som pridával teploty keďže sa používa jeden otočný ovládač na obe operácie. Zaujímavo sa správala samotná ventilácia, pri nastavení na AUTO, teplote 21 C sa často rosilo čelné sklo aj pri zapnutom AC. Dosť často som musel aktivovať ventiláciu čelného skla, ktorá je dosť hlasitá. Možno by pomohlo vyhrievanie čelného skla, s takýmto javom som sa pri inom EV nestretol.

              Pre krátkosť času sa mi nepodarilo lepšie spriateliť s navigáciou. Pri plánovaní ohrevu aku sa mi nikdy nepodarilo hneď v prvom kroku zadať konkrétnu nabíjaciu stanicu, vždy som najprv musel vyhľadať miesto kam pôjdem a následne hľadať nabíjacie stanice v okolí cieľa. Navigácia dosť dlho prepočítava trasu a zopár krát sa mi stalo, že cely infotainment bol spomalený.

              Neviem ako vo vyšších stupňoch výbavy, ale v tejto verzii vnútorné plasty (prahy, stredová konzola, dvere) pôsobili dosť lacno a už po mesiaci bolo vidieť škrabance hlavne v oblasti prahov od nastupovania. Keď to porovnám s Citroenom e-C4 pôsobili dosť lacno rovnako ako nepraktické plastové obloženie batožinového priestoru.

              Komentár


              • PistaTT
                PistaTT komentoval
                Upraviť komentár
                Dobré postrehy, rýchle mlženie čelného skla pri plnom obsadení auta 4 ľuďmi za sychravého počasia sa deje občas aj mne.
                Svetlá sú poslabšie a mám obavu, že ani tie matrixy nebudú pri tomto modely špičkové.
                Navigáciu nemám potrebu používať, keďže môžem použiť carplay.

                Budíky u mňa zobrazujú 3 spotreby - od štartu, od nabíjania a celkovú.

                Materiálov interiér asi nedosahuje úroveň VW áut strednej triedy, na druhej strane sú dôležité miesta zvládnuté fajn aby boli príjemné na dotyk alebo používanie. Po necelých 30k badať na sedadle vodiča známky používania. Toto mi príde vcelku skoro

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                Zahmlievanie skla bude nejaka vrodena vada Korejcov, s tymto bojuju od pociatku. Bude nejako zle navrhnuta cirkulacia vzduchu alebo co. Na ziadnom inom aute som to nepocitoval tak ako na Hyundai. Pri 4 pasazieroch isiel v zime ohrev celneho skla realne kazdych 5 minut. Ak to bolo na automatike, tak mal celne sklo zapnute nonstop, a pasazierom zima, lebo vsetko teplo islo na odrosenie. Vzdy sa muselo vypnut ADS ci ako sa to vola aby sa dalo obist automaticke odrosovanie, kvoli teplotnemu komfortu. Opotrebenie sedaciek vnimam rovnako. Velmi zly vyber materialu 😔

              • Catchcash
                Catchcash komentoval
                Upraviť komentár
                neviem ci sa bavime iba o elektre ale mne sa celne sklo nezahmlieva (na 10 rocnej dieslovej i30) ak tak len na zaciatku a tam sa pusti automatika a do par sekund je to prec a potom uz nic. Kuri normalne na pasazierov Takze asi netreba generalizovat (ak si teda nehovoril iba o elektro v tom pripade povazujte moj koment za bezpredmenty)

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                Len EV ano

              • SKolja
                SKolja komentoval
                Upraviť komentár
                Wilo potvrdzujem na 100%

              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                E-Up! To by vysvetlovalo ten "lacný interiér". Vyššie výbavy majú kvalitu materiálov interiéru o kus lepšiu, elektronické kľučky. Tie matrixy som ti viac krát písal napriek 2x8 pixel rozlišku veľmi spoľahlivé.

                Smutné, že sa takto robí x výbav a sú tam také rozdiely potom to zbytočne zanecháva stopu "to nechceš".

              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                Klimatizácia - ako vyšiel Ioniq 5/EV6 tak to tam nejako domrvili. Keď sme testovali pred rokom my, s tým SW okolo sw, raz mi bola zima, potom teplo. S každým updatom akoby to sa to snažili opraviť, najhoršie je, že aj Niro posledný rok občas takto blbne. Chodilo to predtým v Nire rozhodne lepšie "stabilnejšie".

                Ešte ku tomu panelu klima/audio, ja som sa s tým celkom zžil nasledovne. Panel som nechal výlučne na klimatizáciu, nikdy ho prepínam. A na volante sú 2 custom tlačidla, jedno napr na základnú obrazovku, druhé na carplay a media (hlas, posun) ovládať tiež cez volant. Takto mi to potom celkom vyhovovalo.
            • Miroslav Rojko
              Senior Member
              • Nov 2016
              • 1216
              •   

              #90
              milan84 Uviedol svoj nazor: Ja sa naopak trochu hrozim tej fanatickej vernosti a oddanosti Tesle. Znacke, ktora Slovakov uz minimalne 5 rokov taha za nos, ze tu bude predajna alebo servis. Znacka, ktora priemerne 3-4 roky meska s uvedenim predstaveneho modelu do seriovej vyroby. Len, to sme uz pri argumentoch, ktore teslaci nevidia.
              Trh ukaze, vsetko sa vysperkuje casom. Ale treba to vidiet trochu viac realisticky a uvedomit sa, ze casy a ludia sa menia.​

              Naozaj Milan su to fanatici ? Co ak Ti nieco unika ? Poznas vela ludi osobne v Tvojom okruhu znamych, ktori maju Teslu. Niektori museli aj podstupit navstevu servisu v zahranici a kazdy jeden musel Teslu kupit zo zahranicia (ci uz niekomu zaplatil za vybavenie ale sam). Aj napriek tomu Teslu maju a nepredali ju a nepresli naspat k beznym znackam. Ked sa zamyslis, su to vsetko ludia, co si nevedia spocitat svoj cas a peniaze ? Nie su niektori z nich aj uspesnejsi ako Ty ci uz po podnikatelskej alebo aj medialnej stranke ? Naozaj to hodis len na fanatizmus ? Nenapadne Ta, ze asi im Tesla dava vacsiu pridanu hodnotu k svojim vyrobkom aj za cenu komplikovanejsieho nakupu a servisu ako Tvoje VW a Kia, ktore podla pozorovani Tvojich prispevkov preferujes ? Nemoze to byt aj trocha inak ?
              Tiez chodis so svojim Nissanom do autorizovaneho servisu alebo Ti vedia vacsinu veci vymenit aj u Tvojho byvaleho zamestnavatela ? Co ak aj na Tesle netreba na vacsinu mechanickych veci po zaruke chodit do autorizaku ? To su vsetko otazky pre Teba.
              [priezvisko]@me.com

              Komentár


              • E-Up!
                E-Up! komentoval
                Upraviť komentár
                A už to začína, prichádzajú osobné útoky a urážky

                Miro keď sú majitelia natoľko spokojní s Teslou, prečo sú inzertné portály plné týchto elektromobilov a nie sú to len dovozy zo zahraničia. A predávajú sa zväčša 1 - 2 ročné vozidlá. Nepredávaš náhodou aj ty svoju Teslu? Prečo ak si nadmieru spokojný?

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Kde je tam osobna urazka alebo utok ? Su to otazky, nad ktorymi ked sa zamysli Milan, mozno nebude nazyvat fanatikmi pouzivatelov najuspesnej EV znacky sveta, beznktorejnby nemohol testovat ani jeho oblubene znacky, lebo by EV nerobili.
                Ano, som tak spokojny, ze aj napriek vyraznej strate chcem mat neustale ten najnovsi model. A to je pripad vacsiny - kupuju bud novsiu alebo iny model Tesly a svoju prenechavaju dalsim zacinajucim elektromobilistom. Keby nebolo inzeratov, vela ludi by sa pre Teslu nerozhodla, lebo na novu nemaju - ako aj pri inych autach.

              • E-Up!
                E-Up! komentoval
                Upraviť komentár
                Odvolávanie sa na úspešnejších podnikatelov alebo mediálne známejších ľudí určite nie je urážka 😁

                A neplatilo doteraz, že čím novšia Tesla tým lepšie? Pri aktuálnom znižovaní cien nových Tesiel bude predaj jazdených TM3 a TMY dosť stratový, veľkú istotu a dôveru to majiteľom asi neprinesie.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Nazvat niekoho fanatikom je aleno nie je urazka ? Ked niekoho nazvem Tesla priaznivcom, je to take neutralne. Ked niekoho nazvem fanatikom, evokuje to vo mne ako keby ten clovek nebol v poriadku. Zamysliet sa, ze niekto uspesnejsi ako ja ma taku a taku vec, tak asi na nej nieco bude, nie je pre mna nijaka urazka. Vzdy sa najde niekto uspesnejsi ako ja alebo ty alebo niekto iny, alebo snad Vy mladsi zijete v osobnej bubline, ze vsetko robite najlepsie a aj Vase nazory su neomylne ?

              • E-Up!
                E-Up! komentoval
                Upraviť komentár
                Musíš ale uznať, že majitelia elektromobilov KIA alebo VW svoju oddanosť a náklonnosť k značke neprejavujú tak intenzívne ako majitelia elektromobilov Tesla.
                Každý si úspech predstavuje inak, pre niekoho je to otázka peňazí a sociálneho statusu, niekomu stačí, že je vo svojej práci najlepší. Ako to vidíš ty? Kto tu tvrdí, že názory mladých sú neomylné a bezchybné?

              • milan84
                milan84 komentoval
                Upraviť komentár
                E-Up! velmi dobry ten postreh a prave preto ja nazyvam velku cast majitelov tesiel fanatikmi. Pri ziadnom inom elektromobile nezazijes taku "oddanost" a neomylnost na ich auta.Vsetci vedia, ze ziadne z EV nie je dokonale, vela ludi si robi srandu zo svojho auta. Ale...Teslaci nie. Tam nesmies kritizovat To je proste fakt.Cirkev Elonova, sekta....to som nevymyslel ja, to ma svoj dovod, preco to ludia tak vnimaju. Ked sa s kymkolvek bavim o EV a vybere, tak okrem uz presvedcenych na Teslu ja vacsina reakcii: "teslu nie, to su blazni". Nechcem hodit Mira do tohto vreca, lebo je pravda, ze si presiel vsetkymi moznymi autami. Ak mu terajsie vyhovuje, nech sa tesi. Ale prave od neho by som cakal, ze pochopi prave preto, ze tie auta pozna, ze tie ruzove Muskove okuliare nie su realne.
                Miroslav Rojko aj ty si uznal, ze tesla AP je horsi ako u inych znaciek. Pridaj k tomu klasike auto-discipliny a pochopis nazor inych. Aktualne ste bez parkovacich senzorov pri novych autach a sw nahrada pre kameru neexistuje. Ale...viem, ze sa u vas najdu ludia co to neoblomne obhajuju, ake je to vyborne, ako to takto ma byt, ze to skvelo funguje. To iste so svetlami, absencia matrix, nepouzitelne prepinanie dialkovych.
                Tesla je super, vies ze pred dvoma rokmi to bol moj sen, ale velka cast majitelov, ten "kotol" ktory nevidi okolo seba mi celu teslu do velkej miery znechucuje. A urcite by som ju do vyberu zahrnul aj teraz, pretoze ma extremne vela silnych stranok. Ale musel by som odfiltrovat ten balast, o ktorom tu pisem a vyberat s cistou hlavou.
                Miro nechapem tvoju (ako to uz u teba byva) urazlivo-ironicku poznamku o medialne a podnikatelsky uspesnejsich Ja fakt nechapem, co to s tym ma mat spolocne, ci ma niekto na auto za 100000 ked rozoberame spravanie sa ludi jednotlivych znaciek?
                Naposledy upravené milan84; 26-01-2023, 08:32.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                áno Milan, vždy je to mix všetkého možného pre a proti a aj keď mám výhrady voči niektorým veciam, proti AP viac, tak Tesla mi zatiaľ vyhovuje veľmi aj vďaka svojmu výkonu (áno nebudem klamať je príjemné byť na ceste rýchlejší ako 99% áut a obiehať bezpečnejšie) a aj cenovo (štvorkolku s takým výkonom a takou spotrebou a dojazdom som nenašiel a ešte navyše za tak dobrú cenu)

                aj AP som trocha poriešil a kúpil som Model 3 s EAP (Enhanced Autopilot), tým mi odpadá neustále zapínanie Autopilota na diaľnici pri opustení pruhu, čo mi najviac vadilo a auto samo s potvrdením smerovkou dokáže obiehať pomalšie autá (mierne pridať a priblížiť sa ešte v pravom pruhu), automatické parkovanie je zasa bonus v meste a ovládanie mimo auta mobilom je tiež pekná sranda, hlavne keď o tom ľudia nevedia a zakričím, "ježiš uteká mi auto"

                sledujem aj iné značky, niektoré menej, niektoré viac, priznávam že veľa Teslákov sa uspokojí že majú najdokonalejšie auto a nezaujímajú sa o iné, či nepriniesli niečo viac ale na druhej strane ani iné značky neohovárajú ako je to zvykom tu, za každú cenu kopnúť do Tesly ale aj pri tomto mojom pozorovaní a skúšaní iných značiek nehodlám zatiaľ prejsť naspäť inam

                áno viem, môže sa mi auto začať kaziť a budem písať inak ale zatiaľ to nenastalo a podľa skúseností iných majiteľov aj medzi značkovými servismi Tesla je rozdiel a mám už nejaké tipy, kde by som šiel, keby som musel, aby som nebol v tom scenári nespokojnosti

                veľa robia aj automatické updaty (OTA), kedy je stále niečo nové a doladenejšie, čo u iných nevidím

                Tesla nie je o peniazoch, kto na to má, Tesla je o tom, kto si to vie spočítať a váži si svoj čas, veď teraz sú ceny Tesiel a aj čakacie doby výrazne priaznivejšie ako bežných značiek, čo segment EV používajú len na zníženie flotilových emisií a vyrábajú pätinu alebo desatinu elektrických áut ročne ako Tesla

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                milan84 zas netreba hadzat vsetkych Teslakov do jedneho vreca. Mna sameho Tesla irituje vo viacerych smeroch, a nebojim sa o tom s kymkolvek hovorit ak sa ma opyta. Ako si spravne poznamenal, ziadne auto nie je dokonale. Neexistuje take. A obcas sa popravde cudujem vyrobcom, lebo niekedy naozaj chyba tak tak malicko, ale odflaknu jednoduchu vec, ktora na konci dna kazi dojem z celku. Ja sa to snazim brat pragmaticky, a z celeho baliku mi stale vysla Tesla, lebo aj napriek nedostatkom (a ze ich ma pozehnane) mi to auto ako celok stale najviac vyhovuje. Nebudem Teslu fanaticky obhajovat. Auto ma chyby, a Elon mam pocit ze je kazdym rokom vacsi retard, ale to bola vacsina geniov. A velakrat som rozmyslal nad bojkotom kvoli jeho spravaniu a vyhlaseniam. Ale nestoji mi to za to. A uprimne poviem, ze VW Group by bol u mna na druhom mieste, aj napriek jeho nedostatkom a preslapom. S Koreou som si uzil svoje, a uz som to spominal aj inde, a nedotknem sa ich aut uz ani 5m palicou. A voci Stellantisu a Fordu som tak nejak historicky zaujaty. Takze za mna vyber uplne jasny 😁

              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                Caute pani. Trochu cudna diskuzia sa tu rozbehla o psychickom zdravi casti obyvatelstva Slovenska.
                Ja mam Tesly dve, najstaršiu uz 6 rokov a poviem vam, ze by som nemenil. Preco?
                Lebo ked citam ponosy na ine znacky od ich majitelov (hlavne na pomale nabijanie) a občasne trapenie na nabijackach tak si hovorim, ze to nepotrebujem.

                ANO - musim chodit na servis na zahranicia, najcastejsie do Viedne ktora stoji za ... Ale to sa tyka mojej starej TMS vyrobenje v roku 2016.
                Novsia TM3 z roku 2019 este v servise nebola.

                ALE - sadnem do auta, zadam ciel a idem. Auto si samo vyrata kam mam ist nabíjať, VZDY opakujem VZDY sedi vypocitany dojazd na SOC% s max. chybou +-2% bez ohladu na pocasie.

                ANO - ako som uz na tomto fore povedal dalsiu (novsiu) Teslu nekupim dokial tu nebude servis, ale to je moj osobny bojkot.

                A propo - vsimli ste si ze tu takmer nikto z Teslakov nepise o chybach a problemoch? To nebude len "fanatismom". Fanatici uz davno Tesly maju, teraz uz kupuju "normalni" ludia.

                Presiel som k Tesle po XX rokoch u Audi. Ja by som aj kupil e-trona ale dodacia lehota rok, zerie to aj travu pri ceste (a este aj tepelne cerpadlo vyhodia z Q4) tak zatial stale cakam na nejaky ten "naskok vdaka technike", ktory sa nie a nie dostavit.

                Wilo - 110% percentny suhlas!
                Naposledy upravené Jiri GrandPa; 26-01-2023, 10:12.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                @Wilo
                @Jiri GrandPa

                fú, už som myslel, že semna teslaclub (podľa mena fanúšikovia Tesly) iní "fanatici" nechodia a len ja sa považujem za normálneho ale nie som, len o tom neviem, tak ste ma upokojili

              • milan84
                milan84 komentoval
                Upraviť komentár
                Wilo problem je, ze kym majitelia inych znaciek verejne prezentuju rozne druhy nespokojnosti a nemaju problem s kritizovanim vlastneho auta, tak ista (a velkostne znacna) cast majitelov tesly o chvilu bude obhajovat aj stvorcove kolesa.
                Znova pisem - nazvy "tesla sekta", "Cirkev Elonova" a "tesla fanatik" nevznikla u mna, to je zauzivany nazov kade chodim. Zial. O niecom to svedci...
                Kazdy si kupuje co sa mu paci, co mu vyhovuje.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Ako minule chybalo CarPlay v Tesle vsetkym co Teslu nemaju, dnes chyba kritika zavad Tesly Milanovi. Milan a co ak im to auto vyhovuje a preto nemaju dovod kritizovat ?

                Kade to len chodis ? Ja sa s takymi nazvami nestretavam, skor opacne, chcu sa zbavovat VW a objednavat Teslu.

              • E-Up!
                E-Up! komentoval
                Upraviť komentár
                A z akých modelov VW prechádzajú na Teslu? Tesla má dosť veľkú nevýhodu v porovnaní s klasickými automobilkami, že neponúka možnosť si jednotlivé modely vyskúšať. A nejaké zážitkové jazdy to nedokážu kompenzovať. Vlastne ani ľudia ako Milan sa nemajú možnosť dostať k Tesle tak ako je to pri iných automobilkách. Niekedy je možno aj na škodu, že Tesla svoje vozidlá nepropaguje, alebo je to zámer?

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Tesla Vás nepotrebuje na svoju propagáciu a práveže jej autá si ľudia skúšajú. Tesla nepotrebuje aby sa týždeň vozili na aute s nabíjacou kartou k nemu a potom vypotili pár oslavných viet aby sa nepovedalo. Tesla sa predáva sama a bez reklamy, stačí keď má spokojných užívateľov, ktorí svoju pozitívnu skúsenosť šíria ďalej. Keď niekoho preveziem a pýta sa ma na výhody a nevýhody, má lepšiu skúsenosť ako pozerať nejaké videá od Tesla haterov alebo čítať články od Tesla haterov, ktoré auto videli z rýchlika. Novinári nechodia na "predvádzacie jazdy" do teplých krajín, nehostia ich v bufetoch pri zoznamovaní s novými modelmi, proste nie ste potrební ako nejaký marketingový medzičlánok medzi Teslou a jej súčasnými alebo budúcimi zákazníkmi.

                Za posledné mesiace som pomáhal (radil) s objednávkou jednému s ID.3 a jednému s ID.4 Teslu Y, keď sa pýtaš konkrétne na VW a to hlavne kvôli žravosti ID.4 oproti Tesle Y. Pár ľudí s Leafom tiež prešlo ale to je pochopiteľné.

              • E-Up!
                E-Up! komentoval
                Upraviť komentár
                Tak teraz si to zaklincoval, plne súhlasím s Milanom 😁

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Pravda bolí, Tesla nepotrebuje hostiť a nepriamo uplácať “novinárov”.

              • milan84
                milan84 komentoval
                Upraviť komentár
                Ach Miro, ty ma aj po tych rokoch dokazes prekvapit svojim patentom na rozum...

              • cio
                cio komentoval
                Upraviť komentár
                Chlapi pekne sa to tu rozohnilo
                Teším sa že už máme na výber z toľkých značiek a mám rovnako bengy, ako TESLA stále nie v SR. Napriek tomu idem do firmy predsa len objednať 4xTMY, do Budapešti to od nás nie je ďaleko
                Pôvodne sme zvažovali 4x EV6 a aj ich máme objednané, ale posledné zlacnenie rozhodlo
                KIA si momentálne veľmi verí, autá nestíha dodávať, tak ceny drží vysoko, navyše auto ešte stále má svoje muchy
                ELON ťaží z posilnenia EURA a schopnosti hromadnej produkcie
                Prepáčte, zvyšok sú len plané reči

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                cio v Budíne či Pešti Ti dajú na SK firmu fakturu bez DPH ? Inak servis tam chvalia, tak to je hadam aj blizsie ako keby bol v BA zo stredneho Slovenska.

              • cio
                cio komentoval
                Upraviť komentár
                Miroslav Rojko samozrejme, aj pre Teslu platia zákony o DPH v EÚ. Hoci sa tomu bránia a robia všeliake obštrukcie, na servis Slovákom problémy nerobia

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                cio Tak to je dobre. hUF si vies asi vymenit za velmi dobry kurz, lebo stredovym sa mi to zdalo drahsie ako v AT alebo Slovinsku o dost. Alebo ako to je, zle ratam ? Servis v Budapesti chvalia, ze jednanie ze omoc lepsie ako Vieden,

              • cio
                cio komentoval
                Upraviť komentár
                Miroslav Rojko oni sú aj tak vo všetkom fixovaní na doláre, TMY sa moc nekazí a poistnú udalosť Ti preplatí poisťovňa
                Po skončení lízngu ide auto preč a kupujeme nové
            Pracuje...
            X