Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

KIA EV6

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • PistaTT
    Member
    • Jun 2022
    • 139
    •   

    Tak mam za sebou servis pri 60000 km.
    Ani neviem čo presne robili a podpísal som faktúru pre Arval za 400€
    Update predohrevu sa im nepodarilo spraviť. Už tretí krát. Ale čaká ma ešte reklamácia ALU lišty na volante a tiež oprava škodovej udalosti, tak že sa tomu ešte povenujú potom.

    Tiež som zisťoval či už existuje updatnuta špecifikácia predných svetlometov. Zatiaľ nie a tak som sa rozhodol s reklamáciou počkať. Jednak mám na oboch svetlách zosupany čierny lak po obvode a druhak niektoré LEDky chytajú žltý nádych. Ale meniť to len aby sa to do roka vrátilo mi príde cez čiaru.

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      400€ sa mi zdá trošku veľa za pravidelný 30000km servis, či som sám ? Servis (cena a krátky interval) bol jeden z dôvodv, prečo som prešiel od kórejcov k inej značke.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Asi áno, pri operaku mi to je fuk. Už je to zaplatené v mesačnom nájme. Stále lacnejšie vozenie ako predošlý Superb

      Reálne sa asi spravila výmena kabinoveho filtra, výmena stieračov, asi výmena brzdovej kvapaliny, geometria, asi kontrola bŕzd a kontrola trakcnej batérie. A vyčistili klímu ozonom.

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Každých 60 tis. km sa mení nízkovodivá v okruhu menežmentu trakčného aku. Cena je teda v pohode.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Na Zoe ma 3 prehliadky kazdych 30tkm zatial stali po 70e.
      A menit stierace po 60tkm? Moje od vyroby maju 93tkm a zatial stale stieraju super. A to ich dazdovy senzor sucha viac nez by som ich manualne ja.

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Taur Samotná prehliadka H/K je okolo 100 eur / 30 tis (po zdražení).

      Tá kvapalina mu to tam zdvihla. Mne tých 300 eur navyše za ňu po 60 tis. nevadí platiť. Nie je na trhu veľa áut čo dobijú 60kWh za 20 minút.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Taur stierače na súkromných autách mi nejakým zázrakom vždy vydržali dlhšie ako na firemných

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      400€ je mozno trosku viac ako by jeden cakal od EV. Je to uz taka sadzba za spalovak. Namiesto oleja a olejoveho filtra si vymysleli iny spotrebak, co treba “zarucene” menit. Ale zas v zmysle inflacie a vykonovej kategorie auta sa to da prekusnut. Mna by skor stvala ta neschopnost servisu splnit poziadavku klienta uz 3. krat, to je absurdne diletantstvo. Tie svetla a zltnuce diody / supajuci lak je nejaky izolovany pripad ci cosi rozsiahlejsie? 🤨

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo keby som na internetoch nečítal o tých svetlách, tak si to ani nevšimnem. Vyzerá to na vcelku častú vadu. Bežne ich v Kia menia vrámci záruky, ale príde mi to blbosť pokiaľ nemajú novú špecifikáciu. Dám foto nižšie

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      nick.n17 Nuz vychadza to na pol euri/100km, to mas kvazi o 1-2kwh vyssiu spotrebu podlla toho za kolko nabijas. + spotrebovane kwh na predohrev + HFC sadzba to sa uz ta rychlost nabijania 20min pekne predrazuje. Ale urcite to niekomu stoji za to ...

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Taur Pri časovo najefektívnejšom aute na diaľkové trasy (kombinácia efektivita+18min/10-80) na trhu napísať pri +1-2kWh/100 za kvapalinu "pekne predražuje" :-DDD Veď všetky ostatné majú len na pohone pri 130-150 oveľa vyššie čísla (mimo M3/Y,...).

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      nick.n17 ale ved I6 je efektivnejsi ako EV6... preco pises ze pri nejefktivnejsom aute...

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      nick.n17 si zabudol na +spotreba predohrevu +HFC sadzba (kde je vyssia ako UFC/DC) cize ako celok ze sa to nahananie za rychlostou predrazuje.
      Ale vzdy je niekto komu to za to stoji, kto zaraba na hodinu rychlejsie ako tankuje/nabija.

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      hudino Ja píšem o mojom I6, nie o EV6. Písali sme tu o výmene kvapaliny Hyundai/Kia. Toto majú obe spoločné. Inak EV6 Rwd je tiež dosť úsporné.

      Taur Drvivú väčšinu roka nepotrebuješ vôbec predohrev. Viď na začiatkom októbra sa aktivoval na 5555km z 20 nabíjaní, len raz na severe pri Töre / Švédsko. Ono to samo naskáče na 200 kW. Od 15C aku ide 130-150 kW, zohreje sa to rýchlo samo. Tých 18 min ráta so slabším coldgate. Ionity mám za 0.3e/kWh. UFC sadzba mi to nijako cestovanie nepredražuje.

      Späť k téme. Zas je to tu offtopic. Jednoducho pri eGmp treba rátať s týmto nákladom. Odmenou voči konkurencií je to rýchlejšie nabíjanie. Stále lepšie ako to platiť pri Nirovi, kde to nemalo prakticky žiadny zmysel, okrem bezpečnosti.
      Naposledy upravené nick.n17; 15-11-2023, 18:58.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      nick.n17 s tym nabijanim to uz nemusi byt jednoznacne ako doteraz. Videl si Bjornovo video s berlinskou TMY Blade (BYD)?
      22min 3% -> 82%
      35min 3% -> 99%
      A to pri 3°C.

      To su pomerne sibnute cisla na 400V. Az prichadza otazka, ci tych 800V nie je v H/K dako moc priskrtenych, lebo nevidim tam ziadny naskok oproti polovicnemu napatiu 🤨 myslim, ze v oblasti baterii nas cakaju v najblizsom obdobi este zaujimave prekvapenia.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Nabijanie je obmedzene hlavne tym, co poberie baterka. Je jedno, ci ma auto 800V architekturu alebo nema, to je len otazka usetrenych drobnych na hrubsie kable, proste maju klasicke baterky ako vsetci korejci a viac do toho nemozu sypat’ mozu mat aj 1000V a vymenu kvapaliny kazdych 30000km. Clanky a ich vlastnosti neoklamu.

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Áno videl, +50kWh za 22 min nie je zlé. EV6 +57kWh za 18 min. Áno, bude to len lepšie a lepšie. Ale na to, že eGMP je 2 roky stará technológia a už sú dáta, stále ponúka zaujimavé parametre a rozumnú degradáciu. Mňa len zaujalo ako Taur tých 300-400 eur hneď prerátaval na extra kwh/100km.

      EDIT. Nikto netvrdí, že 800V je nejako extra lepšie. EV9 je len 550V, ale má oproti EV6 (697V/max 310A) vyššie prúdy - max.350A.
      Tiež aj s max. 215kW nabijú 60kWh za 18 minút, čiže lepšie ako EV6 (60kWh - 20min). Vieme, že Tesla zvláda 600A. Na sústave nezáleží, ak to vedia uchladiť.

      Miroslav Rojko Načo 1000V? Takto je to fajn. Aspoň pre mňa. Aj tej interval výmeny je relatívne rozumný. Lepšie ako 45tis. km.
      Naposledy upravené nick.n17; 15-11-2023, 19:48.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      nick.n17 ja som skor narazal na to, preco to vobec potrebuju chladit tymto sposobom, resp. nech netvrdia, ze sa to neda chladit aj bez tej vymeny kvapaliny. Som nazoru, ze to je vyslovene nahrada za vypadok inych servisnych ukonov. Tento humbuk tu uz raz bol, ked zaviedli vymeny kvapaliny na Kone/Nire, ktore to tiez zjavne “akutne” potrebovali aby uchladili to vrazedne rychle nabijanie 80kW ci kolko, a dopracovalo sa k zaveru, ze ta kvapalina splna aj prisnejsie normy a dokonca podla jej specifikacie ani nemusi byt menena. Je to cisto umelo vytvorena ryza pre servis.

      Premietat to do nakladov za kWh je samozrejme blbost na entu, to vobec nezohladnuje kategoriu auta, jeho velkost ani vykon. Za mna je hladina cca 200/400€ kazdych 30.000/60.000km stravitelne, je to uroven spalovaku strednej kategorie, doteraz to platila vacsina ludi a nikto nefrflal. Tu je to akurat s bonusom, ze je to spalovak strednej kategorie s vykonom atakujucim vrcholny sportovy model, kde sa pri tychto intervaloch platia uz trosku ine sumy. Ja som v mojich V8 casoch bezne nechaval v servise 600-900€ za garancku. Len oleja do motora tam slo dakych 10 litrov, k tomu olej v diferakoch, prevodovke, filtre. To EV je stale lacnejsie aj s nezmyselnou vymenou dakej vodicky 🤷‍♂️

    • MasterBlaster
      MasterBlaster komentoval
      Upraviť komentár
      https://www.youtube.com/watch?v=hVYmdByInec

      podla Bjornovho porovnania potom Blade v TMY 60kWh doda +50kWh za 26 min (10-89%). A to sa prave tato LFP aku sprava pri podchladeni lepsie ako v teple... porovnanie tiez vo videu. Stale to nema na I6 (+63kWh za rovnaky cas ak spravne ratam), ale je to vyrazny posun od CATL ktora nabija 10-80% za 29 min...skoro o 10 min pomalsie ako Blade

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Práveže BLADE má na I6, vždy treba posudzovať % pri batérií (prenesené C) a tie sú pri BLADE lepšie, lebo % zohľadňujú rozdiel medzi kapacitami. Ak by BLADE v Y mala 82kWh ako I6, nabila by za za menší čas.
  • PistaTT
    Member
    • Jun 2022
    • 139
    •   

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_4399.jpg
Videní:	848
Veľkosť:129,7 KB
ID:	93928 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_4398.jpg
Videní:	767
Veľkosť:77,3 KB
ID:	93929

    Komentár


    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      A ma to za nasledok aj znizenie jasu / vykonu svetla alebo nejaku zmenu? Ci len esteticka zmena? Lebo z foto to vyzera len na denne svietenie, ci? Mozno casom zozltnu vsetky diody a bude to na poradku 😁

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Áno, len denné svietenie. A obe vady sú len estetika.
  • MasterBlaster
    Junior Member
    • Jan 2022
    • 18
    •   

    Pôvodne zverejnené od nick.n17 Pozrieť príspevky
    Samotná prehliadka H/K je okolo 100 eur / 30 tis (po zdražení).
    Nie tak celkom resp. to mozno platilo na e-Niro; dva tyzdne nazad som tiez absolvoval prvu prehliadku s EV-6 a ceny som si vopred resersol na FB fore, a tam kde to bolo ~150 eur minuly rok, to je teraz 180 eur (v KN, 2 normohodiny + filter). Inde ponukali za 220 (MA). U BA dealerov je to tipujem este viac. Ale netusim ako sa realne pohubuje vymena tej brzdovky pri 60k...
    Naposledy upravené MasterBlaster; 15-11-2023, 09:18.

    Komentár


    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      MasterBlaster Za kvapalinu každých 45 tis Niro som platil 360 s DPH. Tak preto som došiel ku tomu "odhadu".

      S I6 mám o mesiac 30 tis km, tak potom vyzdielam na porovnanie FA z karireal BA.
  • nick.n17
    Member
    • Oct 2023
    • 69
    •   

    Pôvodne zverejnené od Miroslav Rojko Pozrieť príspevky
    Práveže BLADE má na I6, vždy treba posudzovať % pri batérií (prenesené C) a tie sú pri BLADE lepšie, lebo % zohľadňujú rozdiel medzi kapacitami. Ak by BLADE v Y mala 82kWh ako I6, nabila by za za menší čas.
    2 špičkové, obe super technológie a precikávame sa čo je lepšie. Celkom choré. :-D PS: EV6/I6 sú 74.5kWh a nie 82kWh.

    Mne stačí teda kórejský "šrot" :-) +50kWh na ne-Blade, až 14 minút. Oba stroje nám teraz - EV6 aj I6 nabíjali z rovnakých percent (cca 6-7), úplne rovnako. Akurát vyzerá, že I6 o trochu lepšie chladí, ale rozdiel bol zanedbateľných pár 10 sec..

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	747
Veľkosť:284,7 KB
ID:	93958

    Komentár


    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, je to len ponatie z ineho konca. Ani jedna technologia nie je vyslovene lepsia alebo horsia, minimalne nie tym sposobom, aby to zakaznik nejak pocitil. Ako som uz hovoril, za mna su tieto vykony skor komplikaciou. Negativne to vplyva na kratkost prestavky a obriadenie rodinnych a telesnych potrieb 🙈 ale je fajn, ze sa mozu vyrobcovia v niecom predhanat. Konkurencia a posuvanie limitov je vzdy fajn.

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Mne tých 15 min úplne stačí. Keď sa chcem prechádzať, idem do lesa. Dnes som si a 2 hod prešiel celou históriou EV nabiek :-)
      - Mol Pluggee NMnV 1x50 - 1 miesto obsadzuje obluha pumpy, 50kW ide len 36kW za 8 min dobité 5kWh. Vzdal som to....
      - GW Dalitrans 2x CSS 150 120-140kW 31kWh 15 min
      - Ionity 14 min 50kWh
      Nenormálne rozdiely svetov. Od toho ako Ondrey Walkerovi píšu na EV ľudia - tak toto trápenie nie (mi to pripomenulo koľko som sa tam nakempoval s e-nirom a rodina sa ma ani doma nedočkala), cez ... dá sa to zniesť. až po luxusné cestovanie bez obmedzení.
      Za mňa má rozhodne zmysel toto zrýchlovanie nabíjaní / predohrevy akehokoľvek typu.
      Naposledy upravené nick.n17; 17-11-2023, 06:56.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      To nie je o prechadzke. Tam je ten isty problem ako s tankovanim benzinu. Natankujes za minutu a potom cakas 15 minut v rade kym zaplatis, kym sa vycuras a kym ti teta urobi kavu 🙈 realne moze dat pumpa silnejsie cerpadlo, ale vacsine vodicov to nic neprinesie, stojan bude obsadeny rovnako dlho. Jasne, je par ludi co sa ponahla a len donekonecna idu bez potreby oddychu, ti to uvitaju

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Rešpektujem, že pre teba je 15-20min málo. Mne včera tých 14 minút stačilo bohato. Neznamená to, že každé nabíjanie musím stáť v rade, jesť, pozerať film... 15 minút som na pumpe nestál v rade nikdy, je to max pár minút.

      Dokedy sa bude vnucovať druhým len ten svoj názor ako jediný? Situácia s ev je aká je, každý nech si napasuje auto na svoje požiadavky/možnosti. Si v dome a ideš na dlhú trasy s nabitým autom. Máš veľký dojazd a po tých pár hod aj dlhšia prestávka je ok. Tam nie je o čom.

      Ale niekto kto nestihol doma nabiť/nebýva v dome, tak nabíja do 15-60 po opustení domu. Vtedy nikto nepotrebuje jesť, alebo sa 30-40 min prechádzať. U mňa je toto drvivá väčšina prípadov.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Jasne, a preto je fajn, ze kazdy ma moznost napasovat si vyber auta svojim potrebam. Ja som rad, ze uz nezijeme v dobe, ze bol na vyber len Model S a Leaf. Tam sa tazko hladalo 🙈 v idealnom svete by kazde auto vedelo vsetko, a zakaznik by sa rozhodoval podla vzhladu a karoserie. Zial musime sa uspokojit s tym co je, a akceptovat chyby aj vyhody jednotlivych modelov 🤷‍♂️
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 261
    •      

    Pôvodne zverejnené od Wilo Pozrieť príspevky
    Jasne, a preto je fajn, ze kazdy ma moznost napasovat si vyber auta svojim potrebam. Ja som rad, ze uz nezijeme v dobe, ze bol na vyber len Model S a Leaf. Tam sa tazko hladalo 🙈 v idealnom svete by kazde auto vedelo vsetko, a zakaznik by sa rozhodoval podla vzhladu a karoserie. Zial musime sa uspokojit s tym co je, a akceptovat chyby aj vyhody jednotlivych modelov 🤷‍♂️
    Trafna poznamka na 17. Novembra :-D. Aj ja som rad ze nezijeme v dobe ked si mohol vybrat z toho co nebolo k zohnaniu (socialisticka produkcia) a toho co bolo ale si si to nemohol dovolit alebo to nebolo dovolene (zapadna produkcia).

    Chyby nikdy akceptovat nebudem, ale v niektorych pripadoch sa mozem naucit s nimi zit. Chyba je chyba a ma byt z principu odstranena.

    Komentár


    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Ale vsetky chyby sa odstranit nikdy nedaju. Vzdy to auto robia ludia. A skladaju stroje naprogramovane ludmi. A tym ludom pozera na prsty uctovnik a akcionari, ktori chcu co najvyssiu marzu 😁

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Ale vzdy nebude vzdy. Az Elon dokonci Optima tak auta budu vyrabat roboty a stroje ktore naprogramuje AI ktoru naprogramovala ina AI ktora navrhla tie auta a tiez skupila akcie a stala sa 100%akcionarom automobilky a uctovnictvo si robi sama za par milisekund. Potom budu auta bezchybne, z pohladu AI, co na tom ze nechapajuci chybny clovek nebude rozumiet ze takto su bezchybne.
      Naposledy upravené Taur; 17-11-2023, 14:47.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Taur :-D
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 261
    •      

    to je uplne jasne, ale akceptovat koli tomu ich nebudem ;-)

    Komentár

    • yesper
      Junior Member
      • Aug 2021
      • 3
      •      

      skvela skusenost s kia autorizovanym servisom, auto v rieseni po poistnej udalosti. Medzicasom sa objavil problem s 12V bateriou, na ktory maju aj zvolavacku tusim. Servis odmieta opravit auto, vymenit bateriu z dovodu, ze nemam servisnu knizku. Mam si dojst po auto, asi s odtahovkou pre istotu.

      Akoze neprekvapilo by ma to, keby som tu knizku dostal pri odovzdani auta. Namiesto toho som
      - dostal, alebo nedostal chybajucu krytku naraznika, ktoru som nasledne riesil 4mesiace...
      - velky technicak, kde je uvedeny predny pohon
      - a spominanu "servisnu knizku"

      Volal som do motor-car kde mi to auto predali, infolinka dvihne prepaja, nikto nedviha.. Tak na x-ty pokus si vypytali cislo, ze sa mi ozvu.. Ano neozvali sa.. Tak skusam pisat importerovi, a ten to ma na haku.. dakujem za skvely support.. Chcel som vymenit za EV9...
      Naposledy upravené yesper; 06-12-2023, 15:39.

      Komentár


      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Napis presne ktory motor-car lebo ich je viac na Slovensku. A nemusia byt vsetci ako ten o ktorom pises.

      • yesper
        yesper komentoval
        Upraviť komentár
        auto je momentalne v slovakii na panonskej. Kupene vsak v motor-car DL, no kedze sa zlucili s tuhovskou, tak tam som volal o vydanie prvej servisnej knizky. Ustretovost rovnaka.. zakaznik moj pan

      • PistaTT
        PistaTT komentoval
        Upraviť komentár
        je ten Kia servis slabucky veru. pred vyse mesiacom som si bol dohodnut 60-tisicovy servis a nahlasil som reklamaciu prasknutej alu listy na volante, reku nech to pripravia tak, aby pocas servisu toto rovno spravili. vraj sa neda, musia to rozobrat a podla toho objednat diely. jak keby nebola jasna skladba volantu.
        medzicasom som mal skodovu udalsot, nastastie drobnu ale nezaobisla sa bez lakovne. tak si hovorim, ze fajn, pri pravidelnom servise si zistia co treba s volantom a ked bude robena oprava skody, tak spravia aj volant.
        ale kdeze. vcera som si vyzdvihol auto po tyzdni v servise a ze na ten volant neprisli diely (pravidleny servis bol 14.11.)
        dnes telefonat, ze uz im dnes tie diely prisli a termin opravy tesne pred vianocami... tak tam pojde auto este raz len kvoli volantu...
        ta Kia logistika dielov pre zarucne opravy je fakt des a hruza.
    • PistaTT
      Member
      • Jun 2022
      • 139
      •   

      Otázka. Chladenie Wireless nabíjačky má u niekoho citeľný účinok?
      Doteraz som to neriešil, lebo som prehrievanie nabíjaného mobilu pripisovali ochrannému obalu ale ono sa mobil hodne zahreje aj bez obalu. A na samotnej nabíjačke nebadat nejakú viditeľnú snahu chladiť. Je to takto OK alebo mám nefunkčné chladenie a teda ďalšiu reklamáciu?

      Komentár


      • PeLi
        PeLi komentoval
        Upraviť komentár
        U mňa je ten istý problém. V lete bolo bezdrôtové nabíjanie skoro nepoužiteľné. Z bezpečnostných dôvodov sa mi mobil vypol. Priložením ruky nie je cítiť žiadne chladenie.
        Plánujem to riešiť v januári v rámci garančnej prehliadky.

      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        Na GTline sa mi starý 12 mini teraz na tripe varil. Je to fakt aktívne chladené? Alebo len diery v gume. Zapojil som si radšej kábel. Inak ja to v IQ6 riešim magsave držiakom. Tá podložka v IQ6 je tiež nanič, strašne žeravý je potom telefón a wireless carplay vypadáva. Bracho v EV6 to rieši podobne magnet.držiakom na android. Viď foto v ďalšom poste.
        Naposledy upravené nick.n17; 10-12-2023, 14:32.

      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        Ani EV6 a ani Ioniq 6 nemá aktívne chladenie podložky, sú to iba vetracie mriežky , a správne používam magsafe držiak a dobíjanie ak mám dodatkový carplay wirelles modul

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Toto iste ma aj Tesla. Mam taky pocit, ze koncept bezdrotoveho nabijania v telefone nie je uplne stastny. V lete je to dokonca uplne nepouzitelne, telefon sa zahrieva uz po par minutach.
    • nick.n17
      Member
      • Oct 2023
      • 69
      •   

      Na inšpiráciu

      Comma3X opepilot (pod späťákom) v EV6 s HDA2. V režime lateral only (lebo mu to viac vyhovuje bez long).

      Netradičné umiestnenie evDash pri Áčku.

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	509
Veľkosť:977,3 KB
ID:	94286

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        ono už to hraničí s otázkou, či je toto ešte šoférovanie alebo už nejaká zvlášna "záľuba", mať pred sebou 6 displejov aby som prešiel z miesta A do miesta B

        mne osobne stačí jeden displej až až

      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko Kritizovať EV6 za jej 2 vstavané displeje? What? :-D
        EV9 s 3 je teda už úplny hnoj. Lebo tesle stačí 1x 15"

        Kde máš inak 6? S telefónom predsa nerieši nič. Tablet má len na diaľkové trasy, resp. lokálne telefón.
        Vyžaduje WAZE. V Tesle by mal to isté. Vstavanú + externe waze. Zas by tam mal ten tablet, alebo telefón.

        Comma3X ... AP/EAP nemôžeš s Openpilot ani náhodou zrovnávať. Tesla také riadenie vôbec nemá. Ak budú robiť bez displejové Comma, určite by sa volilo to. Ale nie je na výber. Na ten displej sa nepozerá, resp. dá sa nastaviť zhasnutie po 15-60 sec.

        Evdash, chce vidieť live teploty a pod. Opäť vec ak by on mal Teslu, chcel by vidieť live telemetriu. Ja takisto...

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Nemusíš stále narážať na Teslu, keď som mal Konu, stačil mi jeden displej v nej a mal 9,8". Myslel som to tak, že to už nie je šoférovanie, užívanie si jazdy, je to "koníček".

        EV6 má dva displeje, vidím tam potom 1 x evdash, 1xcomman, 1xtablet, 1xmobil. Všetky tieto štyri sú zbytočné, lebo auto by malo byť tak dobré a tak nastavené, aby Ťa dopravilo z bodu A do bodu B bez nich - je to automobil, nie stíhačka s vojenskou výbavou a radarmi, ak teď neviem, či piloti v stíhačke nemajú tých displejov menej .

      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko Pre bežné jazdenie A-B nemusíš mať predsa žiadny displej. Teda pokiaľ nemáš auto, čo nemá tlačidlá a páčky.

        Nie je to jedno? To, že tebe to príde choré je ok. Ale vnucovať druhým, že si neužívajú jazdu?

        " 1 x evdash, 1xcomman, 1xtablet, 1xmobil. Všetky tieto štyri sú zbytočné, " Pre teba áno, pre mňa nie.

        - evDash mám na logovanie tripov. Robím z toho videá.
        - Comma má v mojom aute vypnutý displej .. Nepotrebujem sa na to pozerať, ak to spoľahlivo riadi.
        - Ty si mobil dávaš tiež do držiaku nie? Kto je wazer, tak bude mať tam waze aj v Tesle.
        - Ten tablet je jedine uletený. Ale pri diaľke to používam aj ja (windy, mapy.cz,.. ).

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Nevnucujem svoj názor, len som ho vyjadril, lebo to mne osobne už prišlo "predisplejované" a akceptujem, že niekto to tak má rád.

        A čo sa týka znovapichnutia do Tesly, to radenie na displeji a smerovky na volante sú super vec. Sadlo mi to ešte lepšie ako teraz páčky. Nechápem tých ľudí, čo to kritizujú. Aj na Hyundai Ioniq/Kona boli tlačítka na radenie a bolo to OK. Na displeji Highlandu vidím presne, čo idem radiť a nestane sa mi ako teraz, že občas zaradím spiatočku namiesto dopredu alebo opačne, lebo zabudnem, či dať páčku hore alebo dole.. A smerovky na volante sú tiež úplne super.

      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        Áno, je tam toho dosť. Ale je to foto z konfigurácie na diaľkové 24/7 tripy. Nie na bežné jazdenie A-B.

        Len urážať, že si neužíva niekto jazdenie, kvôli displejom? S nájazdom 8 tis mesačne? Viac než kedykoľvek predtým.
        Tiež mám od kúpy priemer 6 tis mesačne.

        Tesla je fajn ako je. Nemám nič proti tlačidlám na smerovkách. Moje rýpanie ber tak, že mne by na diaľky ten jeden displej nestačil. Tiež by som potreboval vaze, tablet pri diaľke, diagnostiku na lepší prehľad a kebyže tam ide Comma, tak aj to. Nie je to o displejoch, ale o komforte.

        Pre niekoho je komfort 1 vstavaný, iný potrebuje viac info. Oba prípady sú pre mňa ok.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko ja som tiez multi display, najvacsi problem vidim, ze zatial som nemal v rukach auto ktore by dovolovalo bezat paralelne 2 navigacie naraz na vstavanych displayoch. A nieco ako evDash je pre mna tiez celkom uzitocny instrument (pokial tieto data nebudu dostupne priamo v aute). Keby sme mali nieco take ako ma Model S, tak by som evDash nepotreboval: https://teslamotorsclub.com/tmc/medi...screen.116495/
        Na kratke trasy to clovek samozrejme nepotrebuje, ale na dlhe je to super.
        A ohladom smeroviek na volante, toto povadzujem za vyslovene nebezpecne a povolil by som to iba na drive by wire autach kde je maximalne natocenie volantu limitovane na 90° do kazdej strany. V pripade ze potrebujes rychlo zapnut smerovku a volant mas v inej polohe ako -30° +30° tak sa bez pozretia na volant smerovka neda zapnut.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        SKolja otazka zvyku, takisto ako niektore auta maju radenie padlami fixne na stlpiku, a niektore na volante, takze sa otacaju zaroven s nim a vodic straca prehlad kde je ktora strana. A predsa maju obe verzie svojich zastancov a s oboma sa da zit, je to otazka prestavenia mozgu. Aj na baterkace kedysi hovorili, ze to nikam nedojde a neda sa. Ludska historia, aj fyzicka anatomia, je plna pojmov “neda sa”, “nedokaze”, “nemoze”… a predsa to vzdu ide

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo radenie padlami nie je bezpecnostna prekazka, pretoze auto vie podradit aj bez stlacenia padla (samozrejme pokial ma sport mode ktory drzi zaradeny rychlostny stupen tak nie, ale to uz nie je na bezne jazdenie). Ale ked potrebujes zapnut narychlo smerovku, auto ju za Teba nezapne (napriklad prudky vyhybaci manever v zakrute). Pri prudkom otacani volantu (alebo pri jeho vacsom natoceni) vacsinou radit nepotrebujes, ale smerovky zapinat ano.
        V 99% pripadov to problem nebude, ale v 1% ano.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        SKolja ano, a takisto 99% vodicov pri prudkom vyhybacom manevri ani nepomysli na smerovku, lebo budu mat plne ruky volantu, a je uplne jedno ci je na packe, tlacitku alebo by sa ovladala telepaticky. Proste to ide bokom. Realne za tych 25 rokov co mam vodicak si nespominam ani na jednu situaciu, kedy by boli smerovky na tlacitku hrozbou pre mna alebo moje okolie. Bud mas cas blikat, alebo si zachranujes vlastnu rit a nemas cas ani blikat
    • SKolja
      Member
      • Dec 2018
      • 261
      •      

      Pôvodne zverejnené od nick.n17 Pozrieť príspevky
      Na inšpiráciu

      Comma3X opepilot (pod späťákom) v EV6 s HDA2. V režime lateral only (lebo mu to viac vyhovuje bez long).

      Netradičné umiestnenie evDash pri Áčku.

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	61 Veľkosť:977,3 KB ID:	94286
      Nieco mi to pripomina:
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	496
Veľkosť:850,2 KB
ID:	94305
      Ale tam este nie sme, BMW ma podobny problem, riesim Brodit uchytom :-)
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	420
Veľkosť:628,1 KB
ID:	94306
      nad tabletom som uvazoval, ale zatial hladam rameno ktore by bolo posuvne pred spolujazcom a naklinitelne smerom k vodicovi

      Komentár


      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        Si mal vidieť ako išiel Openpilot. Ten obr vyššie sa ku tomu hodí. Doslova vesmírna loď :-D To nemá so šoférovaním väčšinu cesty nič spoločné :-)
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1325
      •   

      SKolja smerovky trocha preceňuješ a asi preto v tom vidíš problém. Smerovka je len informovanie vodičov okolo ale nie je to smerodajný a spoľahlivý signál. Keby som sa riadil smerovkami ostatných áut, mám každý rok nehodu a možno už tu nie som. Zabudnuté smerovky, zle vyhodené smerovky alebo nevyhodené smerovky,,... to všetko je na cestách ešte bežnejšie ako bežné a že niekto pri náhlom vyhýbacom manévri nedá smerovky, no to nedá poväčšine ani keby mal smerovky napojené neuralinkom na mozog, lebo je rád, že náhlu situáciu vyrieši otočením volantu, nie myslieť na nejaké smerovky.

      Smerovky sú strašne preceňované, ja osobne na hlavnú nevychádzam aj keď vidím, že auto na hlavnej vyhodilo smerovku, neobieham aj keď mi dáva kamión smerovkou signál, že môžem, proste smerovka nie je smerodajná a neustále sa mi potvrdzuje, že sa treba riadiť vektorom pohybu áut, nie smerovkami.

      A prečo to píšem ? Lebo keď aj v nie v 1% ale v 10% prípadov nedám smerovku kvôli tomu, že sa neviem zorientovať v natočení volantu (aj keď ja sosobne som ten pocit nemal), tak sa nič nestane, lebo to bude asi rovnaké percento alebo aj menšie, v akom ani ostatní vodiči nedávajú smerovky.​
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Mam tlacidla na smerovky na S od marca, uz som s tym uplne zzity, davam smerovky bez pozerania na volant. Naucilo ma to v kruhaci drzat volant pevne 2 rukami. Ale uz som nauceny aj na to, ze ked ho tocim dole hlavou jednou rukou kde mam kliknut, lebo to je vzdy to iste miesto (na kruhaci ides vzdy len von).

        Nehovoriac o radeni PRND, ten kto vymyslel, ze D sa dava na packe do dola bol fakt debil. Na displeji je to super. Ked presadnem do 3, stlacim brzdu a cakam na autoshift a az potom si uvedomim, ze mam packou zaradit D.

        Je to vyslovene o zvyku.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        jeeff no neviem, či tu budú s Tebou ostatní súhlasiť, síce to auto neriadili ale vedia ako je to zle, nemať páčky

      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko Miro, ja som od začiatku vravel, že s tým nemám problém. Pre mňa je každé auto fajn tak ako je "namiešané". Aj Tesla to má dobre aj iné. Inak by si tie autá ľudia nekupovali. A tu má navyše výrobca slušný priestor. Navigácia je základ a exity z kruháčov môže s postupom času robiť automaticky podľa zvolenej trasy. To by inak mohlo každé auto Lebo ja napr. dávam signál neskoro (lebo točím 1 rukou) a len bliknem. Brácho (@KENNY) ma za to stále drbe, že to som už ani nemusel dávať.

        Btw, sme v EV6 téme a zas tu máme solídny offtopic

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        jeeff Miroslav Rojko moja osobna skusenost pochadza z porovnania ovladania radia (Renault vs Mazda/BMW). Na renaulte viem presne kde sa radio nachadza, stacit tlacidlo "mute" (neviem ako sa to povie po slovensky - pauza/vypnutie zvuku). Na Renaulte sa to da vzdy a za kazdych okolnosti, lebo je to na tom istom mieste. Teraz ma to irituje omnoho viac aj z ineho dovodu, pretoze v aute travim vela casu na rozlicnych telefonickych konferenciach. Na BMW sa da pekne z volantu zamutovat mikrofon (audio mute na volante uz nema) a v pripade potreby ked clovek chce nieco povedat, zase pekne aktivovat. Ale pokial mas natoceny volant viac ako znesies bez zlozenia ruk z volantu, tak sa tato cinnost neda vykonat bez pozretia na volant. Je pravda ze oproti Tesle je na volante omnoho viac tlacidiel a smerovky su na Tesle zvyraznene ale aj tak je to z mojho pohladu zmena k horsiemu.
        Zvyknut sa da na vsetko, problem je ze pri cinnostiach ktore sa maju vykonavat viacmenej podvedome takato zmena moze sposobit kompletne preprogramovanie mozgu a do buducnosti moze vytvorit nechceny problem (tuna riadne pritahujem za vlasy, ale v skutocnosti je taka vec mozna. Pozri si toto video, je to velmi dobry priklad: https://www.youtube.com/watch?v=MFzDaBzBlL0)

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko mas pravdu ze podla smeroviek sa neda na ceste orientovat a treba sledovat predpokladanu trajektoriu vozidla a ak je mozne aj hlavu/oci vodica v aute. Podstatne je tu ale to, ze pouzivanie smerovky by mala byt vec riadena podvedomim a viac menej automaticka (samozrejme ze to tak je mozno u 30% vodicov, zbytok nad tym stale musi premyslat). A taketo podvedome cinnosti funguju iba vtedy ked mozok nie je nuteny pomahat hladanim kde sa tlacidlo smerovky v dany moment nachadza. K predchadzajucemu komentu som postol video na tuto temu.
        Z mojho pohladu je to zmena k horsiemu, vyraduje to v tych par percentach pripadov moznost riesit smerovky podvedome a berie to kapacitu mozgu na vec ktorou by sa v danom momente nemusel zaoberat. Kazde pozretie sa mimo cesty je potencionalne riziko, pri smerovkach sa tato cinnost spaja zo zmenou smeru jazdy, co je tiez potencionalne riziko a kazdy subeh rizik zvysuje moznost nehody. Percenta su to mizive, plus tesla sleduje a reaguje na rizika aj sama, ale aj napriek tomu je to zmena k horsiemu.
        Cielom by malo byt za kazdych okolnosti znizovanie rizika a tu sa podla mojho nazoru zvysuje.
        Aby si si nemyslel ze to beriem "ultrakonzervativne", tak smerovky nepovazujem az za taky problem, pretoze minimalne stale su na relativne vhodnom mieste a stale maju tlacidla. Omnoho horsie je radenie rychlosti iba na dotykovom displayi. Takato zasadna vec musi mat jednoznacne HW tlacidla (preto aj aute fyzicke tlacidla ostali, tak isto aj tlacidlo nuzoveho trojuholnika).
        Cela ta dnesna moda dotykovych displayov pre funkcie ktore su vyuzivane pravidelne pocas jazdy je z mojho pohladu dost velky fail a cesta k zvyseniu nehodovosti.

      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        S tym, ze radenie musi mat fyzicke tlacidla nesuhlasim. Je tam autoshift, takze sa staci zaputat a stlacit brzdu a auto same navrhne smer podla prekazky pred autom. A swipe dopredu dozadu na obrazovke je pre mna pohodlnejsie ako packa pod volantom, ktora naviac ked chcem ist do predu musim ju dat nelogicky do dola. Nehovoriac o autach, ktore maju volic rezimu niekde dole na konzole. Uz to je omnoho horsi pohyb ako swipe na displej.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Suhlasim ze na smerovky packa. Hlavne kvoli kruhacom ktorych pribuda neurekom. Inak budu ludia na nich menit pruhy bez smerovky alebo sa vozit dookola len po vonkajsom pruhu (cim mi uz teraz znacne lezu na nervy) aby nemuseli hladat smerovky pri vykrutenom volante.

        Radenie nevidim problem na displeji. Na to by som si zvykol. Hoci lubim davat neutral. Ako to funguje, da sa len dopredu/dozadu, alebo sa da za jazdy aj neutral napr swipnutim doprava???

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        jeeff tak ako to spravila Tesla je to OK. Auto si navoli samo, pripadne uzivatel na displayi ale tlacitka musia zostat. Rozbity/nalomeny display a nefunkcna dotykova vrstva su celkom normalne veci, co budes robit potom bez tlacidiel?

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        SKolja a čo urobíš, keď si utrhneš páčku radenia ? Na Mercedesoch sa to stávalo, mali nejakú inú možnosť ako zaradiť alebo to bolo na odťah ? Ako často je v Tesle pokazená dotyková vrstva ?

      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Na mojej S a predpokladam aj na 3 su aj senzoricke tlacidla P R N D dole pod nabijackami na telefon, tie funguju vzdy aj ked nejde displej, len su standardne zhasnute. Ale mali by sa rozsvietit, ked tam podrzis prst. Ale ja som ich zatial nikdy nepouzil, displej mi vyhovuje.

        Co sa tyka N za jazdy tak to netusim, nikdy som N nepouzival, viem rekuperovat nastavenim plynoveho pedalu a neplachtim. Ale asi ked swipnes z lava do prava a vysunie sa volic smeru, tak tam mozno N niekde bude. Alebo teda pouzijes tie senzoricke ako spominam hore.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko daj si do google tieto 2 vyhladavania "tesla touch screen unresponsive" a "tesla touch screen damaged" je tam toho dost. Jedna z prvych odpovedi je priamo z manualu Tesly doporucujuca restart multimedialneho systemu. Moze sa stat. Ked to je taka vynimocna situacia, vysvetli mi preco Tesla stale nehala v aute zalozne tlacidla na ovladanie prevodovky?
        O tom Mercedese som toho moc nenasiel, pokial odpadla rucka volica, tak by to mozno vyriesil obycajny srobovak (alebo 2 ak treba stlacit zaroven odblokovaci pin).

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        je rozdiel vadný displej a rozdiel je zaseknutý infotainment, čo za 2O sekúnd reštartu podržaním dvoch koliesok na volante je vyriešené

        pri vyrobených niekoľko miliónoch áut sú aj porucgy, to sa samozrejme BMW ani iným značkám nestáva tak často, keďže EV vyrobili už toľko ako Tesla za jeden mesiac.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko ano je to rozdiel a preto som ti dal na vyber 2 rozlicne vyhladavania, obidva davaju dostatocne mnozstvo odkazov, na rozbity displey je len polovica toho co na zamrznuty, ale aj tak dost. Neviem aku ulohu hra v tomto pocet vyrobenych elektromobilov, zamrzaju displaye aj na inych autach, ale kedze na nich ziadne zasadne veci netreba ovladat, tak tak porucha nema ziaden vplyv na ovladanie vozidla. Preto aj u Tesly nechali tlacidla na ovladanie prevodovky stale v aute. Ak si si nevsimol, tak ja kritizujem dost aj BMW a ine znacky, nemam s tym problem, ked si myslim ze nieco je zle tak to aj poviem. Ale na temu smerovky a radenie zatial na BMW/Hyundai (to su elektromobily co dlhodobo jazdim, ked sa chceme bavit len o elektromobiloch) nemam co povedat. Na BMW uz mam dost velky list negativnych veci, bol ciastocne popisany pod Milanovym videom iX1 na youtube pokial ta to zaujima.
        posledna veta: "pri vyrobených niekoľko miliónoch áut sú aj poruchy, to sa samozrejme BMW ani iným značkám nestáva tak často, keďže EV vyrobili už toľko ako Tesla za jeden mesiac" je argument hodny prvej triedy zakladnej skoly a nie diskusie na takomto portali. Tesla je z mojho pohladu jeden z najlepsich elektromobilov (nezalezi ktory model) ale tuna si myslim riadne ustrelili. Ked sa ukaze ze pristup Tesly je v tomto ta spravna cesta, tak sa ti za 10 rokov pridem ospravedlnit osobne aj z basou piva/vina.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Komentár len upozorňuje na skutočnosť, že pri uvádzaní počtu porúch treba zohľadňovať aj veľkosť - početnosť vzorky, z akej to pramení.
        Zopakujem ale, že najviac vadí radenie na displeji a smerovky na volante ľuďom, ktorí sa v tom aute neviezli a nemajú ho.
        Toľko k tomu.

        Tieto zbytočné debaty o niečom chýbajúcom sa viedli, keď prišla 3 bez prístrojového panelu s ovládaním všetkého na displeji pred 6 rokmi. A odvtedy ? Je problém nájsť výrobcu, ktorý by nemal v strede auta veľký displej a väčšinu vecí ovládaných cezeň. Dokonca aj Volvo známe asi najviac tlačítkami v aute prešlo na tento štýl. VW v ID modeloch detto, síce nedokonalá ale veľká snaha okopírovať Teslu, ešte aj zrušili štartovacie tlačítko. A ostatné automobilky (kritici) tiež sa "inšpirujú" neustále. Za dva, tri roky sa na to budeš pozerať zasa inak.
        Naposledy upravené Miroslav Rojko; 13-12-2023, 17:46.

      • Kali
        Kali komentoval
        Upraviť komentár
        SKolja - "radenie na displeji je OK ale co ak sa pokazi displej?"
        jeeff - "existuju aj fyzicke tlacidla na radenie"
        SKolja - "displej sa zvykne kazit, ved preco inak by tam Tesla nechala fyzicke tlacidla?"

        Namiesto toho, ze by ste prisli k zaveru, ze volic radenia na displeji je v poriadku (kedze (ne)redundacia bola jedina vyhrada), tak diskusia sa zmenila na mozne poruchy displeja.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Ono to je logické, keď ti to vadí tak si to nekúpiš. V novom TM3 a TMS som sa ešte neviezol, ale ako píšem vyššie mám skúsenosti z ovládania na volante menej dôležitých veci a vadilo mi to. Keď bude možnosť tak si to vyskúšam a poreferujem...

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Kali tento odo mna si asi prehliadol: "tak ako to spravila Tesla je to OK. Auto si navoli samo, pripadne uzivatel na displayi ale tlacitka musia zostat"
    • nick.n17
      Member
      • Oct 2023
      • 69
      •   

      Ak si chce niekto pozrieť mapovú projekciu diagnostiky Kia EV6 Awd 20" na ceste do Chorvátska v zime (tam cez HU, späť SLO/AT).

      Som rád za tieto dáta aj keď zima a veľa sa spálilo na kúrenie. Resp. diaľnice sú rýchlostne obmedzené.
      Niro mi napr. neprešlo z Pezinka po Ionity Záhreb. Vždy som musel dobiť niekde pred. Napr. Goričan/Ljubeščica.
      S IQ6 toto bude hračka.

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        A na Szombathely a Redics sa Vám nechcelo ísť ? Je to kratšie aj časovo a parádna cesta dole pod Szombathely mimo dedín. Ja som to absolvoval pred mesiacom na Y LR, tiež bez HU diaľnice, po diaľnici som išiel na severe HR 110 v cez tie tunely a zákruty, ďalej 130 a na Ionity som prišiel so 6%, v BA nabité na 97%. To EV6 je už porovnateľné s Y (teda okrem 100-ky na diaľnici). Pozerám do môjho logu, 347 km na 91%, no zima robí svoje, tiež bolo pod nulou nadránom keď som išiel.

      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko Tiež preferujem Szombathely. Ale ja som to celé prespal. Až dodatočne pozerám, po akých dierach sme to tam išli :-D Hlavne, že bol veľký tablet s Waze :-D

      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko Z Redics ideš potom rovno cez Slovinsko? Či Lenti a Goričan? Zima - dúfam, že tam ešte vylepšia ten plánovač. Hodilo by zobraziť ako pri Tesla/ABRP, na koľko spomaliť. Stále to ráta so130kmh. Aj keď ideš celú cestu 100-110kmh, cieľ ti píše unknown ak nie sú do cesty zaplánované nabky. Alebo aspoň zobraziť príchod z mínus SoC.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        cez Slovinsko nejakých 15 km cez Lendavu (na prvom kruhovom za hranicami do ľava mimo diaľnice) a hneď do Chorvátska, kde vo Varaždine hneď diaľnicu

        Waze je v Maďarsku o ničom, mne zabilo pred pár rokmi dve hodiny času kvôli zlej trase, tam sa treba držať cesty 86 až po Rédics na SI hranice
    • SKolja
      Member
      • Dec 2018
      • 261
      •      

      Pôvodne zverejnené od jeeff Pozrieť príspevky
      Na mojej S a predpokladam aj na 3 su aj senzoricke tlacidla P R N D dole pod nabijackami na telefon, tie funguju vzdy aj ked nejde displej, len su standardne zhasnute. Ale mali by sa rozsvietit, ked tam podrzis prst. Ale ja som ich zatial nikdy nepouzil, displej mi vyhovuje.

      Co sa tyka N za jazdy tak to netusim, nikdy som N nepouzival, viem rekuperovat nastavenim plynoveho pedalu a neplachtim. Ale asi ked swipnes z lava do prava a vysunie sa volic smeru, tak tam mozno N niekde bude. Alebo teda pouzijes tie senzoricke ako spominam hore.
      Ved o tom pisem, v Tesle je to OK, lebo sice volenie je na displayi ale fyzicke tlacidla ostali zachovane (oni dobre vedia preco) aj ked su sice schovane aby nerusili, ale su. A to som sa tu snazil neuspesne vysvetlit.

      Komentár

      • PistaTT
        Member
        • Jun 2022
        • 139
        •   

        Dnes som nabíjal na novej ZSE nabíjačke v Rači.
        Pri -2°C trvalo zohriať baterku vyše 20 minút pri výkone okolo 50 kW a potom aj tak nabíjal výkonom len cca 100 - 135 kW (max výkon uvádza zse drive apka 150 kW, no tento som nedoaiahol).

        Po 30 min som zo stojanu odobral cca 38 kWh, takže priemerný výkon len na úrovni 75 kW...

        Predohrev smerom na túto novú nabíjačku neaktivujem, lebo v zabudovanej navigácií proste nie je... aj tak by som toho jazdou v meste vela nanahrial...

        Nabíjanie 34% na 80% trvalo 33 min.​
        Po 37 min som mal 87% a výkon už klesol pod 50 kW​

        Komentár


        • Jozef Elektromobil
          Jozef Elektromobil komentoval
          Upraviť komentár
          Koľko kW si vezme vykurovanie kabíny počas nabíjania pri takýchto teplotách? Asi nikto nebude 33 min mrznúť v aute čakaním na nabíjanie?

        • nick.n17
          nick.n17 komentoval
          Upraviť komentár
          Jozef Elektromobil Kabína je nič 1-1.5kWh/h.

          PistaTT Hocijakú UFC nabku, aj 10km od cieľa tam daj. Predohrev ide 60-80km pred cieľom a trvá 40-50min z 2 na 20 celzia. Aspoň na 15 celzia sa treba dostať. Potom ti to pojde hneď tých 120kW. Dá sa začať s predohrevom aj na parkovisku, ak je nabka moc blízko.

        • PistaTT
          PistaTT komentoval
          Upraviť komentár
          Jozef Elektromobil  kurenie v EV6 toho vela nezozerie. v idealnom pripade nesedis pocas nabijania v aute. hoci mrzlo, bolo bezvetrie a slnecno, tak som si bol aspon trochu obzriet okolie tejto novej lokality. tu je hned oproti nabijacke male Tesco, vedla drogeria a na rohu sa chysta restauracia... inak tie nove bytovky Rinok som potom pozrel aj na ich webe a teda tie cenovky su tiez exkluzivne (detailnejsie som pozeral len 4-izbaky)
          Naposledy upravené PistaTT; 10-01-2024, 22:12.
      • PistaTT
        Member
        • Jun 2022
        • 139
        •   

        Obvykle neparkujem auto vonku, takže na toto som prišiel až teraz. Darmo si auto vykurim cez apku, predné svetlá sa neorazia ani po 30 minútach jazdy. Pohrabal som rozmrazovaci sprej teda. Škrabka na ten plast mi príde blbý nápad.
        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_4842.jpg
Videní:	289
Veľkosť:124,5 KB
ID:	94850

        Komentár


        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          PistaTT Ak su fulled tak to da rozum, kedze tie sa nehreju na rozdiel od doterajsich svetelnych technologii. Ndzabudnii aj zadne a hmlovky si oskrabat ak su tiez LED. To je asi ich jedina nevyhoda. Mali by to vyrobcovia riesit, ved ked je rozmrazovanie spatnakov tak aj svetla by mali byt.

        • PistaTT
          PistaTT komentoval
          Upraviť komentár
          Tak veru. Keby aspoň ostrekovanie bolo... zimnou zmesou by stačilo to zmyť na začiatku jazdy...
          Ale defrost sprej to rieši...

        • tommik
          tommik komentoval
          Upraviť komentár
          Námraza sa oškrábe ale horšie ak sa to z vnútra zahmlie. Či to už je vyriešené na EV6?

        • PistaTT
          PistaTT komentoval
          Upraviť komentár
          tommik problem so zahmlievanim u mna neevidujem. supanie cierneho laku na obrube a ciastocne zozltnutie bielych lediek denneho svietenia (https://teslaclub.sk/node/70239/page10#post93927) som zatial neriesil - pokym Kia nepride s novou verziou, tak je asi zbytocne to riesit, lebo sa da ocakavat zopakovanie toho isteho po kratkom case.

        • yesper
          yesper komentoval
          Upraviť komentár
          Mne sa jedno zacalo zahmlievat po 2r. Vymenit ale idu aj to druhe, kvoli tomu laku. Vravis, ze dostanem to iste a casom sa olupe tiez? Myslim ze spominali, ze tieto nove tym uz netrpia. Nie som si ale 100% isty.

        • PistaTT
          PistaTT komentoval
          Upraviť komentár
          yesper mne v servise nevedeli potvrdit ci to vymena definitivne vyriesi, nemali k tomu ziadny pripis a tak technik len pozrel co za cislo dielu je nahradny svetlomet - a vysledok je, ze je tam len jedno cislo dielu, ktore je stale aktualne (evokuje to ze neexistuje novsia specka toho dielu)

          kedze s takymto autom clovek mysli aspon trochu na ekologiu, tak menit to kvoli kozmetike a navyse so sancou na opatovne zopakovanie vady mi pride priam nevhodne a preto vyckavam. bud sa stav zhorsi natolko, ze to bude byt do oci alebo to bude svietit nedostatocne alebo pride info, ze vymena to riesi definitivne (aspon na niekolko rokov). potom to dam vymenit
      Pracuje...
      X