Electric Cars TV - všetko o elektromobiloch na YouTube od roku 2016

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Ľuboš Geleta
    odpovedal
    Končí nabíjanie pred Lidlom - uvidíme či to Kaufland bude úplne presne kopírovať. Snáď nás potešia z dobrou cenou.
    Farby vo videu svojvoľne upravil YouTube a vzhľadom na to že ide len o krátke informačné video - venovať tomu pozornosť nebudem. Pôvodne video má farby v normále.

    Pridajte komentár:


  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Aj popri ceste su tabule s maximalnou povolenou rychlostou, a nie kazdy ich dodrzuje alebo vnima 🙈 rovnako tak ako 90% ludi vzdy odklikne nakup a nikdy necita kecy okolo. Ludom treba vtlkat veci do hlavy, pravidla a podmienky su casto len pre paradu 🙂

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    ten asfinag web to rovno píše, že známka platí až po 18 dňoch alebo si ju objednajte na firmu, takže som to sem ani nepísal, pripadalo mi to dosť zbytočné, keď to tam každému kupcovi automaticky píše pred platbou

  • Jiri GrandPa
    komentoval k 's odpoveď
    Toto je velmi dolezita poznamka. Na fyzicku osobu, pokial je to do 18 dni ta znamka NEPLATI a system to vyhodnoti ako auto bez znamky.
    Pokuta pride automaticky na 120 EUR .

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    V pripade Rakuska tiez bacha na kupu znamky ako fyzicka osoba - nepodnikatel, zacne platit az 18 dni po nakupe kvoli ochrane spotrebitela a zakonnej lehote na vratenie tovaru. Ak sa kupuje na poslednu chvilu, treba kupit bud na benzinovej pumpe alebo zaskrtnut pri kupe online, ze nakupujute na firmu, tam potom kludne zadajte uz akekolvek udaje firmy, hoc aj kamaratovej. Vtedy zacne platit okamzite. Udaje sa nekontroluju, nakolko kontrola prebieha kamerovo a vzdy sa len paruje ECV k zaznamu v databaze myta. Nikto neskuma ci sedia udaje majitel auta vs firemna znamka.

  • Ľuboš Geleta
    komentoval k 's odpoveď
    Veľmi pekne ďakujem za tieto informácie - google mi tieto stránky ani neponúkol ani na 3 strane - nechápem. Toto už sú podstatne lepšie ceny ako som písal ja. Mám v pláne vycestovať na noc aby som nestratil žiadny čas v kolóne a mal podstatne väčšiu istotu že budú alebo bude nabíjačka voľná. Čas potrebný na presun beriem globálne tak ako bude, bez toho aby som čokoľvek odrátaval. A s tým presunom cez Rakúsko si ma nepríjemne zaskočil. V noci asi kolóny nebudú no ak tam platí obmedzenie 100 kmh a sú tam radary tak nemá zmysel túto trasu vyberať.

  • Miroslav Rojko
    odpovedal
    Maďarské diaľničné známky priamo:



    Na osobné auto stojí tento rok 3820 HUF (minulý rok 3640 HUF) ale pre pokles kurzu je to stále pod 10€ strhnuté z karty.

    Rakúska známka tu:

    Auf Österreichs Autobahnen und Schnellstraßen gilt für alle Fahrzeuge bis zu einem höchstzulässigem Gesamtgewicht (hzG) von 3,5 Tonnen Vignettenpflicht - also für Pkw, Motorräder und leichte Wohnmobile.


    Cena tento rok ako aj minulý 9,6€ - už majú tiež aj elektronické, netreba lepiť na sklo.

    Slovinská známka tu:



    Cena 15€
    Naposledy upravené Miroslav Rojko; 25-07-2022, 11:34.

    Pridajte komentár:


  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Miroslav Rojko nemá od lekára dovolené slnko, takže chodí na dovolenky mimo sezóny aby nevyzeral čudne, keď je stále v tieni a biely ako mlynár, takže aj by to bol perfektný test, ale dávam prednosť menej slnečným mesiacom. Určite ste si všimli, že na EV zrazoch mám šírák a dlhú košeľu a nie je to kvôli tomu, že by mi bola zima. Takže rád by som ale nebudem pokúšať ...

    Ale pár poznámok mám: Myslím, že známky SI aj AT sú okolo 10€, treba pozerať priamo stránku diaľničnej spoločnosti daného štátu, tie vyššie ceny vyzerajú na stránky priekupníkov. To isté maďarská. Je veľa stránok prepredajcov, ktorí známku majú o desiatky % drahšiu.

    Ak sa ide na sever Chorvátska, tak bola rakúska trasa pre mňa výrazne lacnejšia aj kvôli predraženámu mýtu v HR, kedy prejdem skoro celé Slovinsko až po Postojna, kde odbočím na Chorvátsko. Je tam kúsok mimo diaľnice ale od HR hranice po Rijeku je zasa diaľnica (len kúsok spoplatnený alebo tuším aj vôbec, nie celá) a teda Istria alebo ostrov Krk alebo možno aj kúsok nižšie. Toto bola aj moja prvá trasa k moru na prvom Ioniq 28kWh v roku 2017.
    Najdrahšia možnosť je ísť cez Rakúsko, Slovinsko a potom odbočiť na Zagreb - vtedy je aj HR mýto ešte vysoké a aj treba o jednu známku viac oproti maďarskej trase. Keď cez Slovinsko, tak potiahnuť až k Rijeke.

    Rakúskej trase sa vyhýbam skôr pre pomalosť, Rakušáci majú automatické radary (samozrejme maximum 100 km/h úsekov), nedá sa ísť svojim tempom a tiež sú časté zápchy a aj bežná dvojprúdová diaľnica je prepljená, veď to vidíte aj na našich diaľniciach ako sa AT autá včas vyraďujú a neskoro zaraďujú pri obiehaní a v AT ma zastavilo aj civilné auto, chodia neoznačení aby mohli aj obiehanie vpravo kamerovať. Tento rok som si z jedného výletu odniesol - poprichádzalo od rôznych rakúskych regiónov až 5 pokút za deň, takže zasa na ich diaľnice na pár rokov kašlem až sa mi zacnie vidieť čo je tam nové. Maďarsko a Chorvátsko ale aj Slovinsko pri použití Waze sú v tejto oblasti krajiny ešte veľmi podľa môjho gusta.

  • Ľuboš Geleta
    komentoval k 's odpoveď
    Tommik veľmi pekne ďakujem za tvoju ponuku a bolo by skvelé už len pre porovnanie spotreby a aj kvôli dosiahnutému času - porovnať tieto dve autá a aj ďalšie autá. Bolo by skvelé keby sa k nám pripojil Miroslav Rojko 😎 a porovnali by sme super rýchlosť a účinnosť Tesli Model 3 Long Range.
    Avšak váham nad tou Rakúskou trasou - je rýchla a relatívne krátka čo je skvelé. Trápi ma nad ňou jedno - Rakúska diaľničná 19,8€ na 10 dní a následne 21,8€ Slovinska aj to len na 7 dní. To je 41,6€ oproti 14,1€ na 10 dní cez Maďarsko. Chcem súper rýchli presun a tá Rakúska strana je ideálna aj kvôli nabíjačkam 1 nab. 300 kW a druhá 160 kW. Budem mať Hyundai kartu čiže za nabíjanie 0 no domov som chcel ísť pomalšie, možno časť bez diaľnice aby som porovnal spotrebu a dojazd pri voľnejšiej jazde a len 1 nabíjanie po ceste. Domov pôjdem reálne domov - Nadlice. A to som chcel ísť cez Maďarsko čo by mi zdvihlo cenu za diaľnice - ešte bez poplatku v Chorvátsku - na 55,7€ len za diaľnice mimo Chorvátsko. Ak pôjdem rovno z Ba cez Maďarsko tak mám po ceste len 1 nabíjačku 160-178 kW takmer v strede cesty čo komplikuje situáciu lebo budem musieť ísť len asi 125 km/h. No stať ma to bude len tých 14,1€. Musím to zvážiť či som ochotný za to toľko zaplatiť.

  • jeeff
    odpovedal
    Bacha, od Zagrebu az po odbocku na Senj maju chorvati na dialniciach este od minuleho roka vsade znacky 100 (zvykli ich po zime dat dole, ale vzhladom na zapchy sa asi na to tento rok vykaslali). Ano, nikto to nedodrziava, ja len informujem. Detto od madarskych hranic po Zagreb je aspon na polke cesty tiez 110-120 znacka.

    Ale teda vraj po 17:00 uz chorvati nepracuju a nevyberaju ;-)

    Pridajte komentár:


  • tommik
    odpovedal
    Ľuboš Geleta Ak sa teda predsa len rozhodnete ísť z BA naozaj len po diaľniciach, rozumej jedna z trás na priložených obr, tak si trúfnem vyraziť spolu s Vami na Kone avšak po mojej obľúbenej trase. O točeno, kto bude v Senji skôr

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	BA_BUD_Senj.png
Videní:	615
Veľkosť:517,5 KB
ID:	86107 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	BA_Graz_Senj.png
Videní:	572
Veľkosť:434,4 KB
ID:	86108
    Pripojené súbory

    Pridajte komentár:


  • Ľuboš Geleta
    komentoval k 's odpoveď
    Budem mať Hyundai kartu a limit od Hyundai ktorý je ďaleko vyšší ako potrebujem. Chcel som len jednu zastávku po ceste no asi to nebude reálne a ísť na doraz z dojazdom nechcem. Čiže asi volím 2 zastávky z nabíjaním do 70% kvôli dosiahnutiu maximálnej rýchlosti. Už len správne zvoliť kde nabíjať.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    Ak nie dole kopcom, tak kedy inokedy tych 300km by mal dat?

  • Ľuboš Geleta
    komentoval k 's odpoveď
    Mirko ďakujem za informácie a ohľadne tej cesty a diaľnice - takto mi to vyrátal waze tak musím pozrieť čo tam mám za nastavenie. Prekvapuje ma že ma berie cez cestu kde je 110 km/h - vieme či tam striehnu a hrozí pokuta pri 130 km/h ? Nastavím to teda aj na najrýchlejšiu trasu - asi mám ekonomickú nastavenú. A čo sa týka dojazdu pri 130 km/h na RWD verzii tak pri ideálnych podmienkach čo bude cesta na večer - zvládne 300 km podľa testu ktorý som videl. Minimálne 290 km. V teste prešiel 296 km za 2h 50m a ešte mal 6%.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Od Mosonmagyarovaru len po Csornu pojde po 86, od Csornej po Szombathely ho urcite dava po dialnici M86. Sice je tam len povolena 110-na ale da sa ist ako po dialnici. Na druhu stranu Ioniq 5 s 72kWh baterkou (nove 77 kWh sa este ani jeden nedoviezli do Europy) po dialnici rychlostou 135 km/h nezvladne 300 km ani zo 100% do nuly.
Pracuje...