Electric Cars TV - všetko o elektromobiloch na YouTube od roku 2016

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    mozeg nepytam sa na dojmy a teoreticke uvahy, pytam sa na realnu skusenost, ci prejde 300km. Uvah bolo o roznych elektromobiloch dost, a realita odlisna.

    Lubos Geleta na to som sa nepytal, prerusovana jazda nie je to iste ako cista jazda bez zrychlovania, rekuperacie atd

    nick81 dakujem, aspon niekto rozumie otazke a tomu, co znamena “Prejde 300km pri 130km?” Zeby to otestoval 1fisker alebo curgali ?

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    mozeg Sry zle som precital tvoj post, tak som moj offtopic odmazal
    Ľuboš Geleta On sa pytal ci da / neda na 100% 300km ... odpoved "mal by asi"... To je ako ked sa ma baba opyta ci som zenaty a ja odpoviem "tak trochu".

  • Ľuboš Geleta
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo - záver je taký že ak začneš plne nabitý tak po 0% by si mal zvládnuť asi 290km ak polovica cesty bude smer tam a druhá smer späť ako som to v tomto teste spravil - aby to nebolo len jedným smerom. Samozrejme ak chceš akumulátor šetriť a využívať kapacitu od 90-10% počítaj pri testovaných teplotách max 230 km.

  • mozeg
    komentoval k 's odpoveď
    Poviem Vam to takto, neprejde a preco: Pretoze napr. BA-ZA PRI 130KM/H bezproblemov zhltne 80% baterky. Ak si zoberiem ze by zralo pri takejto rychlosti 28-30 kwh tak to proste nevychadza a to nehovorim o tom ze by aj dulo 40-50 km/h medzi TT a BA ako zvykne. Tych 300km to da pri 115km/h. Pri 130km/h tak dole kopcom pri vypnutom kureni.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Suhlas s nick81, realna informacia pre divaka je aka? Prejde teda 300km dialnicny usek pri 130kmh na jeden sup alebo nie?

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Ešte ja.. prečo toto píšem ... Pred 2 týždňami som robil test, okresky 100km, cez Pezinskú Babu+ obchvat BA. Vyšla mi na displeji super spotreba 12.6kWh/100 .. Keď som zobral raz údaje - odčítané hodnoty kWh na začiatku, na konci vydelil som počtom km .. Spotreba 14.2. - a toto sú reálne údaje. Čo to v praxi znamená pre 64kWh .. Dojazd 507km znie pekne pre 12.6. ale reálny 450km pri 14.2. už vôbec nie.

    V piatok PK -> Beladice diaľnica cca 100-105kmh
    Cluster 91.7km = 17.5kWh / 100km (mám fotku)
    Odpočet BMS 92km = 19.8kWh / 100km (mám dáta)
    Prepočet na 64kWh baterku dojazd 365 vs 322 ...

    45-57km rozdiel nie je vôbec málo. Preto apelujem na to, že to treba reálne vyvoziť, alebo odpočet z BMS.
    Z 300km ID4 môže byť hneď zrazu 250-260km.. Čo už na tak veľkú 82kWh baterku nie je také sexi číslo.

    Len to sa nedozvieme, kým to niekto poriadne neotestuje .

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Prečo sa len jednoducho nenabije pri diaľnici, napr. v SC na 100%, a nejde sa 130kmh SC -> Žilina a späť až do napr 5-10%? A dopočítať ten malý zostatok . Bolo by jasne vypovedné a reálne prejdené presné kilometre pre daný terén aj bez diagnostik, hádania a nepresných údajov clustera a nerovnomerných %.

    Nemyslím to v zlom. Len je to škoda. Obsahovo je možné ponúknuť kvalitné údaje, a nie hádať 130kmh dojazd 77kWh baterky z 20km úseku HC-TT, alebo 40km TT-PN + pomiešané so 120kmh.

    Takto som sa nedozvedal nič. Ani ako skúsený EVčkár neviem z tej krátkej trasy nič odhadnúť ani porovnať to napr z mojím autom. Chápem, že bolo treba odviezť sedačku, ale možno sólo jazda na dojazd napr a štart v blízkosti bydliska -- napr. z TN a vytrápiť to do "dna" pri konštantnej 132kmh (cluster ukazuje o 2 menej nie?) TN-TT-ZA-TN by dala videu úplne iný level.
    Naposledy upravené nick81; 18-04-2021, 13:19.

  • Ľuboš Geleta
    komentoval k 's odpoveď
    nick81 áno je zvláštne uvádzať výkon rekuperácie v takej hodnote - v každom inom el. aute sa to uvádza v kW čo je prehľadnejšie. A áno veľmi som sa v tých hodnotách zmýlil kW vs kWh pretože ma ani nenapadlo že by to mohlo byť uvádzané v kWh - veľmi mätúce.
    dango - áno priznávam neúmyselnú chybu z mojej strany.

  • Ľuboš Geleta
    odpovedal
    Dá 300 km na diaľnici pri 130 km/h ?
    VW ID.4 82 kWh - výsledok je veľmi zaujímavý.

    Pridajte komentár:


  • dango
    komentoval k 's odpoveď
    v 23:20 tam hovoris, ze spotreba pri 5kmh je blud (72kw) - VW ale pise spotrebu na 100km, pozor - nie aktualny prikon do motora. Ten je v danej chvilu mozno na urovni 3.5kw !

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Akurát je nezmysel zobrazovať rekuperáciu v kWh/100km, výpovednejšie je v kW. Ale to som už minule kdesi fórum písal

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    23:23 Ľuboš, potom 70kWh/100km je ok pri 5kmh. Na prejdenie 100km pri 5kmh treba 20hod jazdiť. 70/20 = 3.5kW príkon do motora = reálny údaj. Samozrejme je tam narátaná aj elektronika/svetlá/HVAC pre tých 20 hod. jazdy. To isté tých 90kWh/100 pri 30kmh do kopca. 25kW príkon do kopca pri 30kmh je reálny. Na prejdenie 100km treba ísť tou 30kmh 3.x hodiny. Majú to dobre.
    Naposledy upravené nick81; 16-04-2021, 11:17.

  • Ľuboš Geleta
    odpovedal
    Pekný piatok prajem. Test VW ID3 je tu pre vás. Pohodlne sa usaďte a ak máte možnosť použite kvalitnú aparatúru - ideme nato.

    Pridajte komentár:


  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Ľuboš Geleta 4:10 "spotrebu mi ukazuje 21kW". Tiež mi to udrelo, ale neprežívam to. Stáva sa...

  • Ľuboš Geleta
    odpovedal
    Mozeg - pokúsim sa odpovedať objektívne. Ak ma ID4 stojí menej ako T LR a nebudem chodiť do zahraničia a budem jazdiť neustále na Slovensku a chcem väčšie auto tak jednoznačne ID4. Je to naozaj priestranné pohodlné SUV (crossover). Palubná nabíjačka 11kW rovnaká ako v Tesle, tepelné čerpadlo je možné si prikúpiť a stále to bude menej ako za Teslu.
    AK ale chcem výkon tak sa o ID4 nemôžme popri Tesle LR vôbec rozprávať.
    Dojazd - ak chcem z auta maximum a chodím aj po Slovensku dlhé trate tak beriem Teslu.
    Je to dosť neporovnateľne.
    Ak chcem chodiť aj po cestách zo zlým terénom niekam na chalupu či chatu tak ID4 aj keď tu nastáva otázka 4x4 vs zadokolka - jednoznačne vyhráva 4x4 v Tesle no výška podvozku je nízka.
    Dá sa s tohoto usúdiť čo je pre vás lepšie? Počkajte si na test ID4 - tam sa veľa ľudí rozhodne čo potrebuje a či je to pre neho to práve.

    Pridajte komentár:

Pracuje...