Electric Cars TV - všetko o elektromobiloch na YouTube od roku 2016

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 Ja to bezne aj v praxi pouzivam, ze koncim na 5-10% zostatku (neplanovane 2-3%). Rychlost tomu tak prisposobim, aby som isiel na max a dosiel. V spodnej casti sa nabija najrychlejsie . A v zime je od 71% strata casu (opat vyrobca o tom nic nepisal) ze letna krivka je ina ako zimna. Malo ludi vie ze prve 2 skoky maju na Nire hreben, ktory sa meni podla podmienok. To na Fastned grafoch nie je . Ak mam k dispo AC (na chate) a idem dialku natlacim tam 100% tesne pred odchodom. 100->0 je hlavny faktor pri porovnavani aut, jednoducho nejake maximu kolko prejde v danych podmienkach.
    Ak si budem kupovat nove. A ID4 bude mat dojazd 260 (nie 300) a v tych istych podmienkach 330 TMY, tak je vitaz hned jasny. Ale ked budeme prezentovat skreslene 300 vs 330 akurat si zle vyberiem. Ako Youtuberi ovplyvnujeme ludi, ktory ma potom nasledky - ludia si podla toho kupia auto.... Vid komentar "M Krupka 300km je slušný pokrok. V roce 2015 měl E-Golf dojezd v léte.... ".. Neznali uveria nezmyslom.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 a nejaky minimalny mozny dojazd mas prosim ta otestovany na dialnici?

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    @to all
    300km na dialnici v tomto pocasi neda. Uz len preto, ze vzdy je jeden smer viac, druhy menej. Vzdy mate inu teplotu, vodica atd, atd. Realne nikto nikdy nepojde dobrovolne 100-0.
    Beriem, ze nick81 a niektori dalsi, ktori sa tomu venuju na svojich autach, to chcu zistit......ale s realitou to nema nic spolocne.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    zalezi od vybavy. Tieto 1st su 2,2t skoro presne.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Jiri GrandPa toto by bolo realne od domu k domu, bez zastavok, takze povedzme 100%-5%, pripadne aj nizsie. Ale vzhladom na vek vodica uz asi auto do konca zivota, tak casom treba degradaciu zohladnit :-/

    Edit: a plan taky, ze by to auto ani nikdy nevidelo DC nabijacku. Cisto AC pocas celeho zivota.

  • Jiri GrandPa
    komentoval k 's odpoveď
    300 km zo 100% do 0% je reálne nepoužiteľné, pretože málokto jazdi inak ako 90-10. Takze ešte o 60 menej počas cesty.
    Dúfajme, že sa na tom bude dať ísť BA - Košice iba s jedným nabijanim.

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Miroslav Rojko Ak treba auto na sparing Ľuboš Geleta, treba len vôpred povedať. Niro je stále k dispozícií. V SC vieme nabiť na 2x next-e do 100% SC -> PB -> SC je 280km, dá sa nabiť/ukončiť skôr/alebo potiahnúť ešte do BA. Večer je voľné a dovolená 130kmh v celom úseku. A už máme diagnostiku na ID3/4, môžeme skúsiť zaznamenať rovno BMSku.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Vidim to inac. Ja som mal vzdy na kazdom aute odsledovane, kolko minimalne prejdem v zime, kolko v lete, a kolko z dazda. To, ci v aute sedela 1 alebo 2 extra osoby malo na D1 zanedbatelny vplyv, takisto aj ci som mal na skle jedneho komara alebo 10 kusov. Proste vzdy som mal odsledovane cislo, na ktore som sa vedel spolahnut. Ci to bol Leaf, Ioniq, i3 alebo TM3. Ak som dosiel s vacsou rezervou, ok, bolo to potesujuce, ale to ma nezaujimalo. Vyznam to malo len pre penazenku. Zaujimal ma prave ten minimalny dojazd za danych podmienok. A to sa otestovat da.

  • mozeg
    komentoval k 's odpoveď
    Miroslav Rojko Miro kazdy z nas svoje auto pozna. Napr. Viem ze najmenej prejdem 240km, v Metelici a protivetre a vmeste max 560 resp. 500km a to je realita 240-500km. Vybavene a to chcem vediet aj o ID4. Ja viem metelicu teraz uz nenasimulujeme. Ale to co vychadza je ze 300km na dialnici, nalozeny a pri kontinualnych 130km/h to to auto neda. Rad si ho poziciam a spravim test BA-ZA.
    Naposledy upravené mozeg; 18-04-2021, 18:08.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Ako zmerať presný dojazd keď naň má vplyv aj počet komárov nalepených na aute ? Nečakajte od Ľuboša nejaké presne číslo, keď dojazd veľmi závisí od všetkých možných vplyvov či už šoféra alebo aj prostredia. Približne to otestoval a uverejnil. Zmysel má porovnanie s rôznymi vozidlami za tých istých podmienok idúcimi spolu ale takto ...

    mozeg uvažuje presne tak ako to vychádzania mne. Netreba čakať zázraky, fyzika platí rovnako. Veľký dojazd zodpovedajúci baterke bude v meste a na okreskach a v lete. Pri iných podmienkach tam už zasahuje veľkosť, aerodynamika, chýbajúce TČ (väčšina skladoviek to mat nebude) a tam už to taká sláva nebude.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    mozeg vsak prave preto sa pytam, a preto chcem vediet exaktnu odpoved podlozenu osobnou skusenostou. Ako daleko pri 130kmh zajde. Ale zatial to tu nikto netestoval. Najlepsie to urobil Bjorn, ale on je zas v Norsku na tych ich 90/110 cestach. Nezaujimaju ma dojmy ani kto ma kolko odjazdene a ake trasy. Staci mi obycajne cislo ako odpoved ale pockam si teda este, AWD tu beztak bude az dakedy v lete, plus tam bude kusok nizsi dojazd zrejme. Svokor nepotrebuje 300km, ale ked ho do niecoho namocim, chcem aby presiel CA - BA s prstom v nose za akychkolvek podmienok. Celkovy dojazd otestovany na nasej D1 pri konkretnom stupani/klesani by preto pomohol

  • mozeg
    odpovedal
    nick81 hmotnost je 2124kg.

    Pridajte komentár:


  • mozeg
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo jazdim EV uz vlastne roky, menej ako poniektori tu na fore a zas dlhsie ako ostatni. Realna skusenost hovori a to nemusim sediet ani za volantom mastodonta ako je ID4, neprejde 300km pri 130km/h. To auto zachranuje na dlhych trasach rychle nabijanie, rovnako ako eTrona. A to nehovorim ze ak je to rodinne auto tak ho tak aj testujme, takze namiesto vodica dalsich 60kg ako spolujazdec a dalsich 40kg namiesto deti a dalsich 30-40kg v kufri a hura do testovania. Okrem toho usek TN-ZA zorie z baterky vzdy najviac. Chodim BA-HE skusal som cez BB aj cez ZA. Smerom na vychod ist spodom spat kludne aj vrchom.

    Pozn.: LG bol nalozeny jednym smerom- vyssie uvedene k sposobu testovania sa netyka jeho testu.
    Naposledy upravené mozeg; 18-04-2021, 17:53.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    nick81 Mna to tiez eminentne zaujima, lebo som konecne svokra presvedcil, aby presedlal na elektriku. Jeho problem je, ze byva v komplikovanej lokalite bez zimnej udrzby v prudkom kopci na lesnej ceste mimo civilizacie, kde to neda ani FWD ani RWD, plus potrebuje vacsie auto s kufrom a taznym lebo vozi aj drevo, psa atd. A je ohlasana AWD verzia ID4 tak spada do najuzsieho vyberu. Aktualne ma Tiguana 2.0TDi tak slusna nahrada

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo Ako sme išli teraz 820km okolo SR. NMnV -> SC, vonku 5C, brat tam valil 130kmh tacho. Nepršalo, nefúkalo, obuté 17" Pirelli s "A" spotrebou.
    Údaje trasy 36min 74km 24.9kWh/100km <- dáta priamo z BMS (link nezdielam, aby som neparazitoval)
    74km*(36 min /60 hod) = 123,3 km/h a 24.9kWh/100 spotreba "dole" D1

    ID4 82kWh, ak má použiteľnú 77kWh a ak má ako ID3 na 0% ďalší buffer. Tak reálne môže mať 74kWh na jazdu.

    Chcem vidieť na 19" 2050kG ID4, ako dá na reálnu 130kmh pri 6C.. 300km..

    Skôr to vidím na 260-270km dojazd v tých podmienkach. Škoda, že sa to neotestovalo poriadne.
    Myslím to úprimne, lebo ID4 je môj favorit a chcem vidieť je že je to super vymakané auto a veselo konkuruje korejcom, alebo je v tesnom závese.
Pracuje...